Bedankt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:16 schreef _Arual_ het volgende:
Het 'mooie' is dat dit soort angst een bloeddrukstijging veroorzaakt. En laat voor flauwvallen nu net een bloeddrukdaling nodig zijn. Er zijn maar enkele angsten en fobieën die ervoor zorgen dat je bloeddruk daalt. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een bloed- en/of injectiefobie. Daarbij kun je flauwvallen. Bij dreigend flauwvallen kruis je je benen, en span je je beenspieren aan.
Verder heb je jezelf al aardig gek lopen maken. Stop met het controleren van je gezondheid. De dokter heeft je gecontroleerd, het blijkt goed te zijn. Ga dan niet op internet controleren of er eventueel heel misschien nog andere diagnoses mogelijk zijn. Zo te lezen weet je zelf heel goed dat het niet rationeel is, alles wat je je in je hoofd haalt.
Verder is het belangrijk om juist de dingen waar je bang voor bent weer te doen. Nu lees ik dat het bij jou door blowen kwam, dat lijkt me dan weer niet echt een aanrader. Maar fitness enzo, dat moet je echt weer op gaan pakken. Als het een uur goed gaat, dan krijg je toch wel weer wat vertrouwen in je lijf.
Tot zover dokter Phil
Alcohol werkt bij paniekaanvallen ook als opheffend middel; de angst valt van je af door ontspanning (en een mens kan niet ontspannen én gespannen tegelijk zijn). Kijk eens op http://www.paniekaanval.nl/paniekaanvallen.php of je daar iets van herkent (eventueel wat verhalen op het forum lezen), want je verhaal klinkt wel herkenbaar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:01 schreef Arjann87 het volgende:
[..]
Bedankt.
Als ik ergens angst van krijg, en ik blijf toch zitten dan krijg ik inderdaad weer zelfvertrouwen.
Over dat bier drinken. Ik heb een tijd terug eens een biertje gedronken in een café. De angst viel van me lichaam af. Ik begon ineens weer herder te denken. Echter dacht dat ik dat ik er van af was; heb dus weer even een trekje genomen van een joint en huppa, daar was de angst weer.
Blowen zal ik niet snel meer doen. Drinken, misschien dat ik vanavond een biertje ga drinken. Bedankt voor je nuttige reactie!![]()
Apart, heb juist meerdere keren gehoord/gelezen dat dat niet de juist manier is, want daarbij moet je ook weer omhoog gaan en daardoor stroomt het bloed juist weg uit je hoofd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:38 schreef 101251 het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad als jou!
Ik ben 4 jaar geleden eens 2x achter elkaar flauwgevallen en heb daar een soort van trauma aan overgehouden.. ik durfde ook niks meer..
Ik ben toen een therapie gaan volgen bij het mondriaan.. en sindsdien kan ik mijn angst controleren.. en mijn ademhaling controleren.. en als ik me wat licht in mijn hoofd voel.. doe ik mijn hoofd tussen mijn benen.. Op dit moment heb ik al 2 jaar nergens meer last van..
Wat heeft agorafobie nu te maken met het verhaal dat TS vertelt?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:17 schreef Dylanesque het volgende:
Paniekaanvallen met agorafobie? Zoek het eens op en kijk of je je daarin herkent.
herkenbaar, had ik dus ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit is heel erg herkenbaar voor mij. Ik ben met de klachten rond blijven lopen, ben er dingen over op gaan zoeken, werd er banger van. Totdat het op een dag zover was dat ik de straat niet meer op durfde. Diagnose: paniekstoornis met agorafobie. Nou daar ben je mooi klaar mee.
Laat het bij jou niet zover komen.
Ik weet niet wat je er tegen zou kunnen doen. Ik kan wel zeggen: zoek hulp. Maar misschien is dat wel wat overdreven.
Je kunt er ook mee door blijven lopen zoals ik heb gedaan.. maar bij mij werd het van kwaad tot erger. Mij heeft het dus geen goed gedaan.
dat is het ook, google eens op paniekstoornis en kijk of je daar iets herkentquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:15 schreef Arjann87 het volgende:
'Angst' zei hij.
Bij paniekaanvallen (gevoel dat je gaat flauwvallen speelt daar een grote rol in) kan je een angst ontwikkelen voor plaatsen en situaties waar de paniekaanval plaatsvond. Dat is de agorafobie; het vermijdingsgedrag dat daaruit voort komt. Niet meer naar school e.d. gaan is niet te wijten aan de problemen, maar aan de angst ervoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:55 schreef starla het volgende:
[..]
Wat heeft agorafobie nu te maken met het verhaal dat TS vertelt?
paniekstoornis valt onder angststoornissen, en via google kom je in dit soort dingen een hoop verder...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:26 schreef Emel het volgende:
Laten we geen diagnose gaan stellen of TS nou een paniekstoornis heeft of een angstoornis. Daar heb je diagnostisch onderzoek voor nodig (en geen google).
Ik weet dat paniekstoornis onder angsstoornissen valt. Maar we weten niet of hij een angststoornis heeft en in welke vorm.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:14 schreef laffer het volgende:
[..]
paniekstoornis valt onder angststoornissen, en via google kom je in dit soort dingen een hoop verder...
mede omdat je in het begin niet weet wat je overkomt ( zie mijn post met een link naar mijn topic uit 2000)
ik ben helaas een ervaringsdeskundige![]()
ik hoop echter wel dat de topicstarter wederom naar de huisarts gaat om dit te bespreken![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:20 schreef Emel het volgende:
[..]
Ik weet dat paniekstoornis onder angsstoornissen valt. Maar we weten niet of hij een angststoornis heeft en in welke vorm.Ik heb hem verwezen naar een psycholoog om zijn angst te bespreken en te laten onderzoeken.
Ik snap je punt hoor![]()
Nadat ik jullie weer hoor, over dokter/psycholoog bezoeken. Begin ik ineens weer te twijfelen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:16 schreef _Arual_ het volgende:
Het 'mooie' is dat dit soort angst een bloeddrukstijging veroorzaakt. En laat voor flauwvallen nu net een bloeddrukdaling nodig zijn. Er zijn maar enkele angsten en fobieën die ervoor zorgen dat je bloeddruk daalt. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een bloed- en/of injectiefobie. Daarbij kun je flauwvallen. Bij dreigend flauwvallen kruis je je benen, en span je je beenspieren aan.
Verder heb je jezelf al aardig gek lopen maken. Stop met het controleren van je gezondheid. De dokter heeft je gecontroleerd, het blijkt goed te zijn. Ga dan niet op internet controleren of er eventueel heel misschien nog andere diagnoses mogelijk zijn. Zo te lezen weet je zelf heel goed dat het niet rationeel is, alles wat je je in je hoofd haalt.
Verder is het belangrijk om juist de dingen waar je bang voor bent weer te doen. Nu lees ik dat het bij jou door blowen kwam, dat lijkt me dan weer niet echt een aanrader. Maar fitness enzo, dat moet je echt weer op gaan pakken. Als het een uur goed gaat, dan krijg je toch wel weer wat vertrouwen in je lijf.
Tot zover dokter Phil
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |