Hyperventilatie gaat vaak gepaard met veel (ongerichte) angst, waardoor je nog sneller gaat ademhalen, en je hartslag nog meer omhoog gaat. Heel bewust proberen rustig te worden (probeer jezelf ook vooral niet op te winden over het feit dat je niet snel genoeg rustig wordt...) heeft mij veel geholpen.
Succes!
PS: het kan echt overgaan hoor; geef de moed niet op!
PPS: ik heb geen verstand van mensendieck-ademhalingsoefeningen, maar dit is wat ik "zelf" heb uitgevonden.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa (Datum 21 Juni 2000).]
Suc6
V
Enne als ik je ergens mee kan helpen, tips etc etc, just let me know.
quote:
op 06-22-2000 om 07:13 PM schreef laffer het volgende:
maar waar ik nu mee zit is dat ik bang ben om bv een druk winkelcentrum binnen te gaan , of in een tram of bus te stappenik vind het heel moeilijk om in een situatie te komen waar ik niet meer uit kan komen, dat geeft een hele hoop angst. je zult me bv. nooit in een bioscoop ofzo tegenkomen. dat zijn situaties waar je niet makkelijk weg komt.
Ik denk ook dat je met een iets groter probleem zit dan hyperventileren. Je zegt het zelf al... Je bent bang om in situatie te komen waaruit je niet snel weg kan komen.. Positief hieraan is dat je zelf erkent dat je een probleem hebt... Er is zelfs een naam voor: Agorafobie. Er zijn een hoop mensen die 'somewhere a long the line' een tijdje last hebben hiervan om wat voor reden dan ook.
Volgende stap die je nu moet maken is professionele hulp zoeken (via huisarts)... het is nl. een goed te behandelen medische aandoening: m.b.v. farmaca en psychotherapie ben je snel weer de oude.
Ik hoop dat je deze moedige stap kan zetten... Ik denk het wel.. je hebt immers zelf al aangegeven wat je probleem is ...
Suc6
PS. mocht je naar je huisarts (niet naar bedrijfsarts (!) ) gaan vertel hem dan gewoon alles.... je hoeft je er absoluut niet voor te schamen...
Te gek plaatje trouwens, ik was ooit eens groot Larry fan!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |