abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:17:13 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54014475
quote:
79%: De Haan betere bondscoach dan Van Basten

AMSTERDAM - De reputatie van Marco van Basten lijkt af te brokkelen. De roep van het Oranje-legioen om Foppe de Haan, tijdens het duel met Slovenië, wordt nog maar eens onderstreept door de bezoekers van Telesport.nl. Maar liefst 79 procent vindt dat 'De Haan een betere bondscoach is dan Van Basten.'

Bron: De Telegraaf
Ben best benieuwd wat de FOK!kers hiervan vinden, dus hierbij dezelfde poll:

Poll: De Haan betere bondscoach dan Van Basten?
  • Ja.
  • Nee.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_54014784
    Die vraag kan je toch pas stellen als De Haan óók de kans heeft gehad te bewijzen wat hij kan? Dit is toch weer púúr glazenbollenwerk en stemmingmakerij. Of niet? Als je nou zou vragen of De Haan een betere bondscoach zou zijn, of wordt... Dan waren er tenminste meer antwoorden mogelijk dan; Nee, want hij IS geen bondscoach...
      donderdag 18 oktober 2007 @ 18:35:51 #3
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54014827
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 18:33 schreef Tennessee het volgende:
    Die vraag kan je toch pas stellen als De Haan óók de kans heeft gehad te bewijzen wat hij kan? Dit is toch weer púúr glazenbollenwerk en stemmingmakerij. Of niet?
    Het is een vraag die De Telegraaf heeft verzonnen, niet ik.
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_54014858
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef M0NTANA het volgende:

Het is een vraag die De Telegraaf heeft verzonnen, niet ik.
    dan is mijn commentaar via jou aan de telegraaf gericht... aangezien jij ook de vraag voor ze hebt gesteld kan je hem misschien ook voor ze beantwoorden?
    pi_54014920
    Trouwens een prachtig voorbeeld voor De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? dankjewel!
    pi_54015014
    Tennessee, hoe kom jij aan 3 IP-adressen?
    pi_54015109
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 18:33 schreef Tennessee het volgende:
    Die vraag kan je toch pas stellen als De Haan óók de kans heeft gehad te bewijzen wat hij kan? Dit is toch weer púúr glazenbollenwerk en stemmingmakerij. Of niet? Als je nou zou vragen of De Haan een betere bondscoach zou zijn, of wordt... Dan waren er tenminste meer antwoorden mogelijk dan; Nee, want hij IS geen bondscoach...
    Hij is wel een bondscoach, alleen een ander type.

Verder hoop ik dat deze vraag irrelevant blijft, want liever geen Foppe.
    PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
    pi_54015241
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 18:50 schreef mcyodogg het volgende:

Hij is wel een bondscoach, alleen een ander type.

...
    Je hebt gelijk, ik had moeten zeggen "bondscoach van hét Nederlands Elftal"... veranderd verder inhoudelijk niets trouwens... of misschien toont het juist nóg meer het dubbelzinnige van de stelling op zich aan...
    pi_54015283
    Ja. Maar ik zou leipe loetje ook de voorkeur geven.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_54015328
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 18:59 schreef ErikT het volgende:
    Ja. Maar ik zou leipe loetje ook de voorkeur geven.
    stem voor jezelf dus?
    pi_54015329
    Beiden moeten in ongeveer dezelfde omstandigheden werken, met een groep die weinig bij elkaar is resultaten halen, dus ik denk dat je die vergelijking heel goed kunt maken. Het is ook geen vraag over wie er de grootste successen heeft gehaald als bondscoach, maar over wie jij een betere bondscoach vindt. Het zijn allebei bondscoaches dus ik zie je punt niet helemaal.
    pi_54015381
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:02 schreef Tennessee het volgende:

[..]

stem voor jezelf dus?
    Haha. Daar heb je zeker wel je best op moeten doen?
    pi_54015413
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:02 schreef Solstice het volgende:
    Beiden moeten in ongeveer dezelfde omstandigheden werken, met een groep die weinig bij elkaar is resultaten halen, dus ik denk dat je die vergelijking heel goed kunt maken. Het is ook geen vraag over wie er de grootste successen heeft gehaald als bondscoach, maar over wie jij een betere bondscoach vindt. Het zijn allebei bondscoaches dus ik zie je punt niet helemaal.
    Het dubbelzinnige is dat je de vraag op twee manieren op kan vatten, namelijk; Is De Haan een betere coach van jong oranje dan Van Basten van hét oranje, of, zóu De Haan een betere bondscoach van oranje zijn dan van Van Basten is... Hóe je het ook opvat is het, zéker na gisteravond, een heel dubieuze vraag om te stellen want het versterkt de negatieve sfeer rond Van Basten... Dat kán niet goed zijn vlak voor de EK.
    pi_54015451
      donderdag 18 oktober 2007 @ 19:12:37 #15
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54015557
    Als die sfeer nou nóg negatiever wordt, moet de KNVB hem maar ontslaan, lijkt me beter voor het team!
    pi_54015614
    Foppe bedankt

( riepen ze gister niet Robben bedankt na de wissel?
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
    pi_54015647
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:06 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het dubbelzinnige is dat je de vraag op twee manieren op kan vatten, namelijk; Is De Haan een betere coach van jong oranje dan Van Basten van hét oranje, of, zóu De Haan een betere bondscoach van oranje zijn dan van Van Basten is... Hóe je het ook opvat is het, zéker na gisteravond, een heel dubieuze vraag om te stellen want het versterkt de negatieve sfeer rond Van Basten... Dat kán niet goed zijn vlak voor de EK.
    Gewoon wie je betere kwaliteiten als bondscoach vind hebben. Dus wie jij op de vier vlakken van het voetbal(fysiek, mentaal, tactisch, technisch) beter vindt scoren, De Haan of van Basten. Zo dubieus vind ik de vraag trouwens niet, d'r zijn blijkbaar een heleboel mensen die vinden dat van Basten het niet goed doet, en een hoop mensen die vinden dat Foppe de Haan het als coach van Jong Oranje wel goed doet. Dan is het wel interessant om te kijken wie De Haan nou daadwerkelijk een betere coach vind dan v. Basten. Als iedereen hier nou ineens post dat v. Basten een veel betere bondscoach is, zou het dan wel ineens een goed idee zijn trouwens? Dat het niet goed is vlak voor de EK(is volgend jaar pas) vind ik ook niet, het is in ieder geval niet erger dan de negatieve stemming die is ontstaan door het in vele ogen slechte spel.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 19:16:55 #18
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54015653
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:15 schreef GizartFRL het volgende:
    Foppe bedankt

Het was "Robben bedankt!" en "Foppe de Haan!" op dezelfde melodie.
    pi_54015670
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:12 schreef M0NTANA het volgende:
    Als die sfeer nou nóg negatiever wordt, moet de KNVB hem maar ontslaan, lijkt me beter voor het team!
    ik hoopte op een inhoudelijke en serieuze reactie... was even vergeten in welke topic ik zat. sorry...
    pi_54015698
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:15 schreef GizartFRL het volgende:
    Foppe bedankt

Geen van beiden, ze riepen Foppe de Haan. Scandeerden z'n naam dus gewoon.
    pi_54015776
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ik hoopte op een inhoudelijke en serieuze reactie... was even vergeten in welke topic ik zat. sorry...
    Dat kun je net zo serieus opvatten als je zelf wil. Hij vindt v. Basten dus schuldig aan die negatieve stemming, jij dit soort polls+de media blijkbaar? Maakt niet dat hij het minder serieus meent dan jij.
    pi_54015868
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:18 schreef Solstice het volgende:

[..]

Geen van beiden, ze riepen Foppe de Haan. Scandeerden z'n naam dus gewoon.
    LMFD dus.
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
    pi_54015980
    Even m'n internet woordenboek d'rbij pakken.
    pi_54016209
    Qua resultaten (overwinningen, de nul houden in kwalificatiewedstrijden) is Marco van Basten denk ik moeilijk te evenaren of te verbeteren, door elke nieuwe bondscoach die Oranje nog gaat krijgen in de toekomst.

Alleen het Nederlandse volk en de media willen graag ook vermaakt worden, 90 minuten leuk, aanvallend en aantrekkelijk voetbal zien. Het blijft immers amusement. Helaas is dat bij Marco van Basten in drie jaar tijd niet heel vaak gelukt. Vaak denk ik na de wedstrijd van...nou, drie punten in de zak, maar ook anderhalf uur van m'n tijd weggegooid. En elke keer toch maar weer kijken, want ja, wie weet wordt het wel 5-0 ofzo. Bij Foppe de Haan heb ik het gevoel dat het weer leuker wordt om naar Oranje te kijken.

Verder denk ik ook dat hij een betere bondscoach zou zijn voor toernooien. Hij heeft al tijdens de EK's van Jong Oranje laten zien het in de vingers te hebben. Van Basten overtuigde nog niet tijdens het WK 2006.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_54016360
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:44 schreef RayMania het volgende:
    ...
    een -21 team is toch iets compleet anders dan een volwaardig nationaal elftal, zéker Oranje met zijn sterren... Voor wie heeft een Seedorf, Van Bommel, Nistelrooij of Davids nou meer respect, Van Basten of De Haan... Wat heeft De Haan in hun ogen ooit gepresteerd? Beetje Heerenveen gecoacht...

Ik heb alle respect voor De Haan maar dit is compleet appels met peren vergelijken met als enig doel stemmingmakerij, het handelsmerk van de Telegraaf.

En dus verdere discussie van mijn kant hierover uitsluitend in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?
    pi_54016521
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 19:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

een -21 team is toch iets compleet anders dan een volwaardig nationaal elftal, zéker Oranje met zijn sterren... Voor wie heeft een Seedorf, Van Bommel, Nistelrooij of Davids nou meer respect, Van Basten of De Haan... Wat heeft De Haan in hun ogen ooit gepresteerd? Beetje Heerenveen gecoacht...

Ik heb alle respect voor De Haan maar dit is compleet appels met peren vergelijken met als enig doel stemmingmakerij, het handelsmerk van de Telegraaf.

En dus verdere discussie van mijn kant hierover uitsluitend in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?
    Elk team heeft zijn sterren. Tijdens het WK van bijvoorbeeld 2005 werden Babel, Maduro en Vlaar ook constant gehypet, omdat zij bij Ajax en Feyenoord zaten. Aan een bondscoach, maakt niet uit van welk team, is het de taak te motiveren, om te sturen en om een tactiek te maken. Maakt niet uit welke groep spelers hij tot zijn beschikking heeft.

Verder is het onzin dat sterren geen respect zouden hebben voor De Haan, maar wel voor Van Basten - als coach. De Haan heeft meer gepresteerd als clubcoach en heeft prijzen gewonnen als bondscoach. Van Basten heeft enkel Jong Ajax getraint naast het Nederlands elftal. Enkel respect krijgen omdat hij vroeger toevallig een geweldige voetballer was is onzin.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_54016529
    quote:

[..]

D'r komen over het algemeen gezien dezelfde mentale processen bij kijken. Je moet je spelers ook fit maken(werkt ook mentaal door trouwens). Tactisch is het hetzelfde, je moet nameljk een opstelling vinden waar je spelers zo goed mogelijk in renderen. En technisch heb je bij beiden eigenlijk niet veel te doen. Dus zoveel verschilt het niet. Dat verhaal over respect is in mijn ogen gelul trouwens. Als je met een goed verhaal komt luistert elke (goedwillende)speler naar je. Michels heeft z'n staat van dienst bjivoorbeeld ook pas bij Ajax opgebouwd en die spelers luisterden ook meteen naar hem. Of wie had er bijvoorbeeld van Raymond Domenech of die andere franse trainers gehoord. Roger Lemerre heeft bijvoorbeeld Lens als beste club gehad, en die heeft toch ook successen genoeg behaald.

Het gaat er niet om wie je bent, maar om wat je kunt. Hoe lang hebben de Feyenoorders bijvoorbeeld Ruud Gullit serieus genomen, ook niet zo heel lang.
    pi_54022389
    Ik heb nee gestemd.
    Vind de Haan ook geen topcoach.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_54022851
    Nee.
    pi_54026212
    Ja.
    pi_54026399
    Geen idee.
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_54026791
    De Haan heeft al 2 prijzen gepakt als bondscoach, Van Basten geen.
    De Haan wint dus.
    pi_54038154
    quote:

Een vanaf nu Tennessee vrij topic

Maar zonder gekheid:

Op de Haan gestemd. Heeft laten zien dat ie het met jonkies beter kan. Of hij dat met het het grote Oranje ook kan, is natuurlijk vooralsnog de vraag, maar van Basten kan het in elk geval niet, dus is de keuze voor de Haan simpel.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      maandag 22 oktober 2007 @ 10:17:44 #34
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_54084863
    De FOK!-tussenstand lijkt wel op de uitslag van De Telegraaf. Maar goed, jammer dat men er bij de KNVB niet zo over denkt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')