laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:20 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zat er maandag niet echt ver naast...
[..]
De vraag is dus, hoe komt het dat het publiek niét tevreden is met 2-0? In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? was het artikel dat jij quote ook al gequote trouwens... Hoeveel blessures méér was het het waard geweest om er 3-0 of 4-0 van te maken?
dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje. Maar ik heb het ook niet alleen over deze ene wedstrijd. Fans zijn het gewoon zat dat je je blauw betaalt voor een kaartje en voor de zoveelste keer belazerd wordt met een kutwedstrijd.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dus je kritiek is eigenlijk dat de kaartjes te duur zijn?
26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]nee, dat er nauwelijks een goede wedstrijd gespeeld wordt. Als ik elke keer 50 euro betaal voor een kaartje en het is elke keer kut dan zou ik me knap beroerd voelen. Dan mag je toch een keer kritiek hebben als publiek. Maar blijkbaar mag dat niet van de spelers en trainer.
Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.quote:Dat terwijl woensdag nog iedereen begrip had voor het fluitconcert
LEZENquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
26 wedstrijden onder Van Basten, 19 overwinningen, 2 verliezen... Waarom moét elke wedstrijd met minstens 3-0 gewonnen worden en moet anders de bondscoach weg? ZIjn we echt zó goed?
[..]
JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijkquote:Iedereen? Bedoel je spelers en staf? Ik denk dat het goed is dat ze tijdens de wedstrijd met de wedstrijd bezig waren en niet met het publiek... Dat hun reactie anders is, nu ze goed hebben kunnen zien wat er gebeurt is, lijkt me logisch.
Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
LEZEN
ik heb het over het spelniveau!
Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.quote:JA, vele spelers riepen dat ze het snapte, daar een dag later op terug komen is natuurlijk belachelijkzeg dan niks.
het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt... en dat is een niveau van België! Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry als ik je niet goed begrijp, ik doe echt mijn best hoor! Net zo als de spelers en staf van het Nederlands Elftal trouwens, of denk je van niet? Vind je ook niet dat er al een flinke lijst van blessures en schorsingen wás, dat er woensdag nog aardig wat blessures zijn bijgekomen en dat er geen enkele reden was om nóg meer blessures of schorsingen te riskeren om er 3-0 of 4-0 van te maken? Of bedoel je dat niet, dat het "maar" 2-0 was, en bedoel je dat het systeem gewoon niet klopt? Wat bedoel je precies met spelniveau?
[..]
dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerpquote:Niks zeggen tegen de pers na een wedstrijd? Dat kán contractueel niet eens volgens mij.
het ergste vond ik nog dat V Basten bang werd voor Slovenie. Toen V Persie zijn blessure opliep dacht ik dat Koevermans erin zou komen en we de goede lijn van de eerste helft door zouden trekken in het 4-4-2 systeem. Maar wat schetst mijn verbazing, Marco brengt Ooijer..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
laten we Slovenië nou niet eens groter maken dan ze zijn. En ondertussen zijn er nog genoeg klasse spelers over bij Oranje.
ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het spelniveau is gewoon het niveau wat het spel behaalt...
Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?quote:en dat is een niveau van België!
Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.quote:Er zit geen creativiteit in, geen snelheid. Met de spelers die er wel bij waren kan er met gemak een paar versnellingen hoger gespeeld worden. Versnellen op de juiste momenten en druk gaan zetten. Maar nee het is weer hetzelfde begrei en gemier van de afgelopen jaren. Er zit totaal geen ontwikkeling in terwijl deze spelers bij hun club allemaal beter spelen.....
precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...quote:Ik heb het nergens over uitslagen.
dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?quote:dat hebben ze al eens eerder gedaan, maar ze hadden woensdag avond ook eerlijk kunnen zijn..... of zich op de vlakte kunnen houden over het onderwerp
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok, ik geloof dat ik het nu beter begrijp, dank je!
Als ik dat geweten had dan had ik het nooit gebruiktquote:Wist je dat dat een quote van John Jaakke is of zeg je dit per ongeluk?
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.quote:Hier hoor ik Jan Mulder. Bij hun club spelen ze ruim 40 weken per jaar, bij Oranje spelen ze elke zoveel maanden een keer een paar dagen of soms een week samen.
Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!quote:precies, en dat is ook raar want die zijn prima. Waaróm heeft "iedereen" het wél over "het spelniveau" en niét over de uitslagen...
eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.quote:dus nu beschuldig je de spelers en de bondscoach ook nog van leugens? Wat wil je nou, dat ze eerlijk antwoord geven, dat ze liegen of dat ze hun mond houden?
Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:45 schreef rubbereend het volgende:
...
dan heb je het over automatismen (die er zo langzamerhand ook wel in hadden mogen zitten) maar het pure spel kunnen topspelers altijd samen. Kwestie van goed je positie houden en dan kun je op snelheid een ploeg als Slovenië met gemak aan.
Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?quote:Ten eerste omdat meneer van Basten daar ooit zelf mee kwam en omdat je bij het uitblijven van doelpunten toch iets moet hebben om naar te kijken!
In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?quote:eerst het ene beweren en de dag erna het andere... tja hoe moet ik dat noemen.
Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?quote:Niks zeggen is dan nog altijd een mindere leugen niet waar? Dit is gewoon laf.
Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?quote:HEt is toch raar als je de ene dag het ene vertelt ten overstaan vand e pers en de volgende dag precies het tegenovergestelde..... hoe zou jij het vinden als je baas of je partner dat deed
ik heb het niet alleen over deze wedstrijd, het is al 2 jaar kommer en kwel op het veld!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Er is geen enkel land dat altijd met minstens drie nul wint van "zwakkere" tegenstanders, zéker niet in kwalificatiewedstrijden die niet beslissend zijn. We hebben met 2-0 gewonnen. Waarom is dat niet genoeg? Hoeveel méér blessures en/of schorsingen was het het waard geweest om met 3-0 of 4-0 te winnen? En dan kan je wel weer zeggen dat je het niet over de uitslag hebt, maar wáárom heb je het daar niet over? Is dat minder belangrijk dan het "spelniveau"?
[..]
Dus 2 doelpunten was niet genoeg voor ¤50,-?
[..]
welke nieuwe feiten?quote:In eerste instantie eerlijk reageren met de informatie van dat moment, en dan de volgende dag met meer informatie je mening herzien hebben, is toch ook niet zo heel erg raar? Wat wil je dan? Mogen ze met nieuwe feiten geen nieuwe mening hebben?
[..]
Ok, de spelers en coaches van oranje zijn volgens jouw dus laffe leugenaars omdat ze verplicht zijn hun mening te geven en dat dus ook doen maar in jouw ogen met laffe leugens... Begrijp ik het nu helemaal goed?
[..]
Nou, wat ik al zei... In eerste instantie denk je iets ergens van en dan met nieuwe feiten krijg je ook een andere mening... Dat is toch niet zo heel erg ingewikkeld volgens mij... Of is er helemaal niets dat je herkend in wat ik zeg?
Terecht spandoek trouwens, ik heb een schijthekel aan die oranje verkleedpartijtjes.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:30 schreef Happel het volgende:
De Roemeense supporters hebben er verstand van:
[ afbeelding ]
Klopt gewoon hoor.quote:
Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..quote:
Zielige leerlingenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:53 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Mijn moeder is Nederlands lerares en zegt ook het maarja..
quote:Foppe de Haan schaamde zich
door Leon ten Voorde
Vrijdag 19 oktober 2007 - VOETBAL - De oervervelende en slechte interland Nederland - Slovenië (2-0, doelpunten van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar) van woensdagavond werkte een dag later nog door bij Foppe de Haan.
De coach van Jong Oranje en het olympisch elftal hoorde in het PSV-stadion de spreekkoren waarin zijn naam werd gescandeerd. Het publiek gaf daarmee aan bondscoach Marco van Basten een signaal van onvrede af.
"Ik zei vandaag nog tegen mijn vrouw: ik zou willen dat ik thuis was gebleven. Ik vond het helemaal niks", aldus De Haan.
De Haan, die in 2006 en 2007 de Europese titel won met Jong Oranje, voelde zich ongemakkelijk en opgelaten. "Ik zat daar toch een beetje met plaatsvervangende schaamte. Dat komt omdat je meeleeft met je collega, die zich ook belazerd moet voelen door zijn spelers. Maar ja, zo werkt het. Als trainer ben je nou eenmaal vaak 'het lulletje' om het zo maar eens te noemen. Elke trainer heeft dan ook al heel wat eelt op de ziel, maar leuk is het niet."
Het is De Haan niet ontgaan dat Oranje de laatste tijd heel anders wordt benaderd. "De zuurgraad is flink toegenomen. En dat komt, omdat we te weinig goed voetbal spelen. We kunnen goed voetballen en hebben ook spelers die bij hun clubs regelmatig uitblinken, maar het is geen team. Het is niet geolied en het kost heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen."
Ondanks dat wil De Haan zich niet overgeven aan het negatieve. "We moeten met z'n allen een keer diep ademhalen en dan gaan we gewoon naar het EK."
Henk Kesler, als directeur betaald voetbal is hij de baas van Van Basten, wijst er op dat Nederland 'een land vol zuurpruimen' is.
"We zijn heel snel ontevreden. Daar heb ik verder geen problemen mee, maar zelf ben ik van nature een heel optimistisch mens. Let maar op: als we straks officieel geplaatst zijn, steekt de EK-koorts vanzelf weer de kop op."
Kesler heeft niet wakker gelegen van de ongezouten kritiek van het publiek dat zich met spreekkoren en fluitconcerten afkeerde van Van Basten en Oranje.
"Het spel was niet goed en dan hebben de mensen het recht om zo te reageren. Dat heeft Marco zelf ook aangegeven en ik vind ook dat de spelers daar heel volwassen op hebben gereageerd."
Kesler heeft niet de indruk dat 'het volk' zich inmiddels massaal heeft afgekeerd van de nationale ploeg en zijn coach. "Ik zie het gefluit van woensdag meer als een momentopname. Tegen Bulgarije speelden we pas geleden ook niet goed, maar toen bleef iedereen wel als een man achter het elftal staan. Ik ga me pas zorgen maken als we op 17 november tegen Luxemburg in een lege Kuip spelen. Als dat zo is, hebben we een probleem."
Marco van Basten zelf vroeg na de wedstrijd om de steun van het publiek: "Een klein beetje realiteitsbesef zou op zijn plaats zijn. Als je ziet hoeveel spelers wij missen, mag het publiek best wat zuiniger zijn op de voetballers die er wel meededen."
Bron: BN/DESTEM
de feiten van de uitzending... ik zei eerder dat het logisch is dat de spelers en de staf tijdens de wedstrijd meer met de wedstrijd dan met het publiek bezig waren...Later zagen ze de beelden van de uitzending... nieuwe informatie dus...quote:
is dat niet zo dan?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
van basten maar roepen dat hij spelers mist.
...
Je kan er maar 11 opstellen... En je kan moeilijk 2-3-5 spelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
hij moet zijn beste spelers opstellen dan heeft hij al wat minder kritiek.
nee, de Cler is beter dan Emanuelson, van Bommel ontbreekt op het middenveld. Om maar eens wat te noemenquote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
de feiten van de uitzending... ik zei eerder dat het logisch is dat de spelers en de staf tijdens de wedstrijd meer met de wedstrijd dan met het publiek bezig waren...Later zagen ze de beelden van de uitzending... nieuwe informatie dus...
quote:Vraag aan de bondscoach;
In hoeverre hadden jullie in aanloop naar het EK'88 zelf als spelersgroep het idee dat jullie kandidaat waren voor de Europese titel? Voor de buitenwacht en ook vanwege de resultaten in de voorbereiding op het toernooi was Nederland geen favoriet. Wanneer kwam het gevoel bij de spelers dat jullie tot zo iets moois in staat waren?
Van Basten: ,,Wij waren toen verre van favoriet. We waren er de voorgaande toernooien - WK'86, EK'84 en WK'82 - zelfs helemaal niet bij. In eerste instantie waren we vooral blij dat we überhaupt weer eens aan een eindtoernooi mee mochten doen. Er leefde bij ons absoluut niet het idee dat we het EK gingen of konden winnen. Dat ontstond eigenlijk pas op het allerlaatste moment."
,,De eerste wedstrijd tegen de Sovjet-Unie verloren we, de tweede tegen Engeland was een dubbeltje op z'n kant en toen moesten we winnen van Ierland om een ronde verder te komen. Iedereen weet vast nog wel hoe moeizaam die overwinning tot stand kwam."
,,En daarna stonden we gelijk al in de halve finale, want je had toen nog geen kwartfinales. Die wedstrijd tegen Duitsland zagen we eigenlijk meer als een mooie wedstrijd en we waren nog helemaal niet bezig met de finale. Pas daarna was er de ontlading en tegelijkertijd het besef dat we wel eens Europees kampioen konden worden."
ok, je mening is duidelijk en duidelijk anders dan mijn mening...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]de spelers hebben echt wel gehoord wat het publiek scandeerde, dat ontgaat niemand!
quote:Huntelaar: "Media creëren negatieve sfeer"
18 oktober 2007
Klaas Jan Huntelaar is niet blij met de manier waarop het publiek in het Philips Stadion zich woensdag liet gelden. Er werd met witte zakdoekjes gezwaaid, geroepen om een andere trainer en bovendien werden de spelers na afloop van de gewonnen (2-0) wedstrijd getrakteerd op een enorm fluitconcert.
Dit tot onvrede van Huntelaar, die na de goede eerste helft hoopte op meer krediet. "Voor rust speelden we prima en hadden we zelfs op 3-0 kunnen staan. Als dat was gebeurd, was het eindresultaat prima geweest. De tweede helft was natuurlijk niet best, maar ik vind dat fans beter achter de ploeg kunnen gaan staan."
De spits vindt dat fans zich te veel laten beïnvloeden door media. "Er wordt op televisie zo veel geroepen, vooral in al die praatprogramma's. Er wordt veel te veel de nadruk gelegd op negatieve dingen. Daardoor wordt een negatieve sfeer gecreëerd."
"Als je sommige dingen maar lang genoeg hoort, ga je dat natuurlijk vanzelf overnemen", vervolgt de spits, die tegen Slovenië de 2-0 scoorde."Maar aan de andere kant: als we ons plaatsen voor het EK, loopt iedereen weer de polonaise."
Nederland heeft na de zege op Slovenië nog slechts twee punten nodig om zich te plaatsen voor het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland.
Door: Roland Mather
Bron: FCUpdate.nl
prachtige overwinning, geweldig als zoiets ook met Oranje zou gebeurenquote:Op zondag 21 oktober 2007 20:32 schreef Tennessee het volgende:
Nog een beter voorbeeld is denk ik Denemarken in '92. Denemarken had zich niét gekwalificeerd maar mocht meedoen vanwege de oorlog in Joegoslavië en werd Europees Kampioen...
De topic is de juiste spelling, ook al klinkt het raarquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:12 schreef Longmen het volgende:
Tennessee
De centrale
Mogen we hier nu ook trollen zoals jij dat doet in de van Basten moet ontslagen worden reeks?
quote:Koevermans opgenomen in voorselectie Oranje
dinsdag 30 oktober 2007 15:45
(Novum) - Danny Koevermans is door bondscoach Marco van Basten opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de laatste twee EK-kwalificatieduels met Luxemburg en Wit-Rusland. De spits van PSV werd in de vorige EK-kwalificatieduels met Roemenië en Slovenië op het laatste moment toegevoegd aan de selectie van Oranje omdat Dirk Kuyt vanwege een hamstringblessure afhaakte.
De voorlopige selectie die Van Basten dinsdag bekendmaakte kent naast de aanwezigheid van Koevermans weinig verrassingen in vergelijking met de vorige interlands. Robin van Persie, Arjen Robben en Jan Vennegoor of Hesselink werden door de bondscoach niet geselecteerd omdat ze sukkelen met blessures. Van Persie en Robben liepen twee weken terug hun blessures op bij het Nederlands elftal. Robben maakte dinsdag wel al zijn rentree op het trainingsveld bij Real Madrid.
Oranje speelt op 17 november in de Rotterdamse Kuip tegen Luxemburg. Vier dagen later neemt de ploeg van Van Basten het in het Dinamo Stadion in Minsk op tegen Wit-Rusland. De definitieve selectie wordt over anderhalve week bekendgemaakt.
De voorlopige selectie
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Boy Waterman (AZ).
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Hedwiges Maduro (Ajax), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool) en Ruud van Nistelrooy (Real Madrid).
Bron: Elsevier
quote:Marco Van Basten spreekt!
Is Nederland kansrijk om het EK volgend jaar te winnen? Zo ja, leg dan eens uit waarop dat volgens u gebaseerd is.
Van Basten: ,,Áls wij ons plaatsen, want dat is vanzelfsprekend een eerste vereiste, dan hebben wij kans om het EK te winnen. Dat komt omdat wij in de afgelopen vier jaar als team goed naar elkaar zijn toegegroeid. We hebben bovendien grotendeels dezelfde selectie als tijdens het WK van twee jaar geleden. Spelers zijn dus ouder, meer ervaren en rijper geworden en dat is positief."
,,Verder hebben we een kwalitatief goede groep spelers, zowel voorin, op het middenveld als achterin. De onderlinge verschillen binnen de groep zijn klein. Vervolgens is het aan ons, de staf, om hier, samen met de spelers, een eenheid van te smeden. De kwaliteit is aanwezig. Dus dat is ook een positief punt."
,,Maar dat geldt ook zeker voor de andere landen. Ook zij beschikken over kwalitatief goede selecties. De beste landen in Europa, en dat zijn in de regel dus de landen die op het EK aanwezig zijn, ontlopen elkaar niet veel. De vorm van de dag, hoe je als team in het toernooi groeit, wat geluk, enzovoort, zijn, als je met zestien goede landen een toernooi speelt, zaken die doorslaggevend zijn."
Bron: KNVB (02-11-2007)
Tsja, je gaat niet als coach vlak voor een groot toernooi roepen dat je defensie kwalitief ondermaats is natuurlijk...quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:24 schreef RayMania het volgende:
...
Achterin vind ik trouwens dat Nederland helemaal geen kwalitatief goede groep spelers heeft. Niet zoals het middenveld of aanval. Bouma, Ooijer, Emanuelson, Mathijssen etc. zijn niet van wereldklasse, wat Nistelrooij, Persie, Van der Vaart en Sneijder wel weer zijn.
Dat is waarquote:Op zaterdag 3 november 2007 17:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Tsja, je gaat niet als coach vlak voor een groot toernooi roepen dat je defensie kwalitief ondermaats is natuurlijk...
quote:Boulahrouz langs de kant wegens heupblessure
Sevilla zal morgen geen beroep kunnen doen op Khalid Boulahrouz. De verdediger kampt met een heupblessure.
De international maakt nog wel deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Van Basten maakt aanstaande vrijdag zijn definitieve selectie bekend. Of Boulahrouz hierbij zit, is afwachten.
Bron: Goal.com
quote:Van Basten: 'Kwalificeren het belangrijkste'
Weergaloze acties gecombineerd met prachtige doelpunten. De verwachtingen rond het Nederlands elftal zijn altijd hooggespannen. Bondscoach Marco van Basten wil daar de komende twee EK-kwalificatiewedstrijden tegen Luxemburg en Belarus even niets van weten. ,,Voor ons is de boodschap duidelijk: kwalificeren voor het EK.”
Vrijdag, bij het bekendmaken van zijn selectie, wilde van Basten nog maar eens duidelijk maken dat het bijna niet meer mogelijk is kleine landen zomaar even opzij te zetten. ,,Alle ploegen spelen tegenwoordig vanuit een goede organisatie. Daarom moet je altijd eerst zorgen dat je wint. Het getoonde spel komt later.”
De supporters van het Nederlands elftal denken daar meestal anders over. Dat bleek wel tijdens de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Slovenië waarin Oranje werd getrakteerd op een striemend fluitconcert. De bondscoach kon het wel begrijpen. ,,Wij hoopten vooraf ook op een feestwedstrijd. Uiteindelijk werd het een teleurstellende avond.”
Tegen Luxemburg de taak om die teleurstelling recht te zetten. Van Basten wil niets liever, maar blijft realistisch: ,,Ik begrijp dat de mensen weer een grote uitslag verwachten. Het kan ook een leuke avond worden, maar de hoogste uitslag in onze poule is 3-0. Er zijn nog maar weinig grote uitslagen. Winst blijft daarom het belangrijkste.”
Veel kwaliteit
Bij een overwinning kwalificeert Nederland zich voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland. Van Basten denkt met zijn team een kans te maken op de eindzege. ,,Deze selectie kent min of meer steeds dezelfde namen en is al ruim twee jaar bij elkaar. We hebben een goede ploeg met veel kwaliteit en legio mogelijkheden. Dus ja, we maken een kans. Maar landen als Duitsland en Italië hebben evenveel kans.”
Het toernooi betekent in ieder geval het laatste kunststukje van Edwin van der Sar. De keeper van Manchester United viel afgelopen week nog uit in het Champions League-duel met Dinamo Kiev. Toch is de aanvoerder van het Nederlands elftal er volgende week gewoon weer bij. Van Basten: ,,Van der Sar is geen probleem. Komend weekend speelt hij alweer.”
Kwalificeren
Na de wedstrijd tegen Belarus gaat de bondscoach in december met de KNVB om de tafel om over zijn toekomst te praten. ,,Ik heb het idee dat ze met me door willen. Maar de kritische geluiden van het publiek rond het laatste duel tegen Slovenië spelen natuurlijk ook mee. Daarbij moet ik eerst zelf bepalen wat ik wil.”
Voorlopig richt hij zich louter op Luxemburg. In de uitwedstrijd won Nederland maar nipt met 0-1. ,,Een slechte wedstrijd”, aldus van Basten. ,,Hopelijk kunnen we met een goede wedstrijd Luxemburg-uit doen vergeten. Maar het spel is van latere zorg. Het belangrijkste is dat we ons eerst kwalificeren.”
Bron: KNVB.nl
quote:Oranje in nieuw uittenue tegen Wit-Rusland
14 november 2007
Het Nederlands elftal speelt tegen Wit-Rusland, op 21 november in Minsk, in een nieuwe outfit. Het uittenue combineert een lichtblauw shirt met donkerblauw broekje en witte sokken. Voor het eerst is gekozen voor de kleur nassaublauw, een kleur die nauw verbonden is met het Koninklijk Huis.
De drie kleuren van de nationale vlag - rood, wit en blauw - lopen als dunne strepen over de borst. De eerste regels van het Wilhelmus zijn subtiel in het shirt verwerkt. Aan de binnenzijde van de kraag staat in kleine letters: "Wilhelmus van Nassouwe, ben ik, van Duitsen bloed, den Vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood."
Het Nederlands elftal zal het nieuwe tenue de komende twee jaar tijdens uitwedstrijden dragen. Het nieuwe thuistenue wordt volgend jaar gepresenteerd.
Bron: FCUpdate.nl
Op zich heeft het wel wat!quote:Op woensdag 14 november 2007 09:55 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
Het nieuwe uit-tenue van het Nederlands Elftal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |