Volgens mij vallen alleen HBO en Uni onder het student beleid van Apple.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:45 schreef Evil_Koekje het volgende:
MBO + ADC = no go?
Snel! Volposten!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:36 schreef Tijn het volgende:
In dit deel ga ik een 24" iMac kopen.
Als hij gewoon een goede beveiliging bouwt. En niet alles als root laat lopen.quote:October 17, 2007
Third Party Applications on the iPhone
Let me just say it: We want native third party applications on the iPhone, and we plan to have an SDK in developers’ hands in February. We are excited about creating a vibrant third party developer community around the iPhone and enabling hundreds of new applications for our users. With our revolutionary multi-touch interface, powerful hardware and advanced software architecture, we believe we have created the best mobile platform ever for developers.
It will take until February to release an SDK because we’re trying to do two diametrically opposed things at once—provide an advanced and open platform to developers while at the same time protect iPhone users from viruses, malware, privacy attacks, etc. This is no easy task. Some claim that viruses and malware are not a problem on mobile phones—this is simply not true. There have been serious viruses on other mobile phones already, including some that silently spread from phone to phone over the cell network. As our phones become more powerful, these malicious programs will become more dangerous. And since the iPhone is the most advanced phone ever, it will be a highly visible target.
Some companies are already taking action. Nokia, for example, is not allowing any applications to be loaded onto some of their newest phones unless they have a digital signature that can be traced back to a known developer. While this makes such a phone less than “totally open,” we believe it is a step in the right direction. We are working on an advanced system which will offer developers broad access to natively program the iPhone’s amazing software platform while at the same time protecting users from malicious programs.
We think a few months of patience now will be rewarded by many years of great third party applications running on safe and reliable iPhones.
Steve
P.S.: The SDK will also allow developers to create applications for iPod touch.
quote:
Ik ga altijd voor en schone installatie. Dan de apps maar opnieuws installeren... Best kans dat er een paar apps zijn die een nieuwe versie behoeven voor Leopard. Zo gebruik ik zelf Clean APP, die zal denk ik niet onder Leopard draaien zonder een nieuwe versie.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:52 schreef DaFrenk het volgende:
Kan niet wachten op Leopard.. alleen nog even zien hoe ik hem ga installeren. Schone of een van de upgrade methodes..
Jo Victorquote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:36 schreef Tijn het volgende:
In dit deel ga ik een 24" iMac kopen.
Right.. sounds like a good idea..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:11 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik ga altijd voor en schone installatie. Dan de apps maar opnieuws installeren... Best kans dat er een paar apps zijn die een nieuwe versie behoeven voor Leopard. Zo gebruik ik zelf Clean APP, die zal denk ik niet onder Leopard draaien zonder een nieuwe versie.
Nice.. op zich zou ik mijn MacBook ook wel onder handen willen nemen. Op z'n minst meer geheugen, dat is toch wel prettig met Leopard straks. Harde schijf heb ik niet direct nodig daar ik hem voornamelijk voor m'n werk gebruik.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
250GB
Gekocht. Eindelijk af van die veel te kleine 60gb schijf. Nu nog een leuke case daarvoor vinden.
Wat ik bedoelde, je kan toch een gewone Leopard kopen? Is dat family pack niet voor mensen die 70 euro extra aan Apple willen doneren?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Inderdaad, hier staan er ook 3. En we kopen dus zo'n family pack samen.
MacBook specs: klikquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Nice.. op zich zou ik mijn MacBook ook wel onder handen willen nemen. Op z'n minst meer geheugen, dat is toch wel prettig met Leopard straks. Harde schijf heb ik niet direct nodig daar ik hem voornamelijk voor m'n werk gebruik.
Maar nog steeds niet echt een idee welk geheugen ik moet kopen. En dat terwijl het nu zo goedkoop is.
http://tweakers.net/price(...)-kvr667d2s5-1g).htmlquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Nice.. op zich zou ik mijn MacBook ook wel onder handen willen nemen. Op z'n minst meer geheugen, dat is toch wel prettig met Leopard straks. Harde schijf heb ik niet direct nodig daar ik hem voornamelijk voor m'n werk gebruik.
Maar nog steeds niet echt een idee welk geheugen ik moet kopen. En dat terwijl het nu zo goedkoop is.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:01 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe doe je in Office for Mac verder op nieuwe pagina. In office voor windows is het ctrl+enter maar dat werkt niet bij office for mac.
Wow.. dat is cheap! Zeker weten dat ik die moet hebben? PC5300? Well, je hebt ze ook zeg je. Welke MacBook heb je? Ik heb de C2D 2Ghz, het middelste model van de vorige "generatie".quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)-kvr667d2s5-1g).html
Gewoon twee van deze latjes kopen. Heb ik ook en het werkt perfect. Ook denk ik dat ik nu een performance boost ga zien wanneer de 250gb schijf erin zit.
Tijdens de installatie was m'n font in Safari wel verneukt. De volgende dag was het ineens weer goed. Overigens zuigt Office 2008 nog steeds. Word doet er wel 20 seconden over om op te starten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Verneukt die nieuwe Office 2008-beta nu al je fonts..? Heb dat ding gedownload, maar ik hoor mixed verhalen.
Die moet je hebben, ja. Ik heb de Core Duo 1,83ghz. met Combo Drive. Achteraf wel een beetje spijt van. Een SuperDrive is toch wel handig. Nu moet ik steeds bestanden naar de andere PC FTP'en om dvd'tjes te fikken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:08 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Wow.. dat is cheap! Zeker weten dat ik die moet hebben? PC5300? Well, je hebt ze ook zeg je. Welke MacBook heb je? Ik heb de C2D 2Ghz, het middelste model van de vorige "generatie".
Ow, je hebt dus ene uit de eerste generatie. Zitten er geen verschillen tussen onze modellen? Ik bedoel, jij hebt een Core Duo, ik een Core 2 Duo.. Niet dat ik straks 2 reepjes heb waar ik niks mee kan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die moet je hebben, ja. Ik heb de Core Duo 1,83ghz. met Combo Drive. Achteraf wel een beetje spijt van. Een SuperDrive is toch wel handig. Nu moet ik steeds bestanden naar de andere PC FTP'en om dvd'tjes te fikken.
Ik ga 'm zo 's op de FP pleuren, in de hoop een -2 te scorenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:59 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Voel een ongelofelijke drang om dit op tweakers te pleuren![]()
Nou ik wil elk hoofdstuk op een nieuwe pagina, hoe doe ik dat?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:02 schreef Maidenfan het volgende:
Oja, aangezien de geheugenprijzen best laag worden kan je 't misschien overwegen om een 2 en een 1 GB te combineren... Is sowiezo sneller dan 2x 1 GB paired...
[..]
Geen idee of je dit bedoelt maar ik gebruik altijd insert/pagebreak. Ik gebruik vaak die knop die spaties en nieuwe paragrafen visualiseert (die speciale P) en zo'n visuele voorstelling vind ik wel handig.
Zit geen verschil in.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:19 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Ow, je hebt dus ene uit de eerste generatie. Zitten er geen verschillen tussen onze modellen? Ik bedoel, jij hebt een Core Duo, ik een Core 2 Duo.. Niet dat ik straks 2 reepjes heb waar ik niks mee kan.
Nog een vraagquote:
haha nicequote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gelukt: Voetbal: Nederland wint van Slovenië
Manueel enters toevoegen of een pagebreak? Zo deed ik 't altijd, en dan een hoofdstuk als hoofdstuk markeren met een header (bij styles), zodat je 't zonder veel moeite in een TOC (inhoudstafel krijgt)...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:37 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou ik wil elk hoofdstuk op een nieuwe pagina, hoe doe ik dat?
Right.. het KTA geheugen? Daar zit ik ook aan te denken, betaal ik wel 10 euro meer. Maar heb ik wel wat meer zekerheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb dat kingston apple geheugen. Geen probleem :)
1 |
Had een perfecte batterij tot de update uitkwam, nu valt hij tussen de 20 en 30% uit, health 70%quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog geen enkele kernel panic gehad in het jaar, alleen maar dat m'n Macbook niet meer opstarte na het installeren van een aantal software updates..
Kwam je niet in aanmerking voor een nieuwe batterij? Mijne was ook in capaciteit gezakt in een vrij korte tijd. En een paar maanden geleden gewoon een nieuwe gekregen. Heb niet meer gechecked, maar ik geloof dat hij nog steeds @ 100% is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:21 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Had een perfecte batterij tot de update uitkwam, nu valt hij tussen de 20 en 30% uit, health 70%
Thx Steve!![]()
iMac zou ik wel willen, maar mijn PowerBook volstaat nogquote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:24 schreef H4ze het volgende:
[..]
Jo VictorTijd niet gesproken, hier alles goed. Draai je nog wel is plaatjes? En ging je nog voor een iMac/Mac Pro?
![]()
Hehe oke dan, ik kom wel weer een keer party'en in A'damquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:35 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
iMac zou ik wel willen, maar mijn PowerBook volstaat nogEerst even een PS3 kopen
Ja ik draai af en toe nog wel eens plaatjes, binnenkort gaan we weer met Break & Enter kijken hoe we verder gaan!
Bevalt je MacBookje een beetje?
Wat suf dat je de voorraad niet op de site kunt zienquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:27 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Kwam je niet in aanmerking voor een nieuwe batterij? Mijne was ook in capaciteit gezakt in een vrij korte tijd. En een paar maanden geleden gewoon een nieuwe gekregen. Heb niet meer gechecked, maar ik geloof dat hij nog steeds @ 100% is.
Anyway, ik bel morgen even met Macstuff om te checken of het KTA geheugen op voorraad is.![]()
We kunnen ons nog een paar euro per reep besparen:quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:55 schreef H4ze het volgende:
[..]
Wat suf dat je de voorraad niet op de site kunt zienAnyway, kan je hier even de uitkomst laten weten als je gebeld hebt? Ik wil ook dat geheugen aan gaan schaffen
![]()
iPod is al bijna twee jaar oud, maar de MBP houdt zich nog wel even gedeisd na een reboot...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:08 schreef DaFrenk het volgende:
Ingebouwde garantie-voorbij mechaniekje?Tijd op, problemen beginnen
Mac Mini met ACDquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:51 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hehe oke dan, ik kom wel weer een keer party'en in A'damM'n macbook is sacred en gaat zowat overal mee naar toe. Ik hoop begin volgend jaar ook een mac desktop aan te schaffen. Of dit een mini of iMac gaat worden weet ik nog niet.
Waar denk je dat 'Family Pack - 5 licenties' precies voor bedoeld is?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef Svyatagor het volgende:
Mag je een nieuwe Leopard trouwens officieel maar op één mac installeren?
Hmjaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waar denk je dat 'Family Pack - 5 licenties' precies voor bedoeld is?
Ik klap 'm dicht....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:20 schreef DaFrenk het volgende:
Over reboot gesproken.. laten jullie je Mac's over het algemeen aan staan? Of sluiten jullie elke keer af?
Ja, ik vraag me dat ook wel eens af. Je leest wel eens mensen die een uptime van weken hebben, maar wat is nou wijsheid?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:20 schreef DaFrenk het volgende:
Over reboot gesproken.. laten jullie je Mac's over het algemeen aan staan? Of sluiten jullie elke keer af?
Ik begrijp altijd dat het voor bijvoorbeeld de harde schijf beter is om altijd aan te staan.. omdat de schommelingen in de warmte door hem aan/uit te zetten de levensduur kunnen verminderen. Maar aan de andere kant zou je denken dat hij ook weer meer slijt door altijd aan te staan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me dat ook wel eens af. Je leest wel eens mensen die een uptime van weken hebben, maar wat is nou wijsheid?
Echt wel! Toch jammer dat ze die functie eruit hebben gehaald waarbij OS X tijdelijk wordt gepauzeerd en je kunt rebooten in Windows.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:27 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
Doe mij die linker maar.
Ik zet 'm 's nachts in hibernate door middel van een widget, zodat hij niet nutteloos stroom verbruikt (milieu etc.). De dag daarna dan gewoon booten en overdag in sleep. Op die manier is mijn uptime meestal de tijd tussen twee belangrijke updates.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me dat ook wel eens af. Je leest wel eens mensen die een uptime van weken hebben, maar wat is nou wijsheid?
Pagebreaks dusquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:56 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Manueel enters toevoegen of een pagebreak? Zo deed ik 't altijd, en dan een hoofdstuk als hoofdstuk markeren met een header (bij styles), zodat je 't zonder veel moeite in een TOC (inhoudstafel krijgt)...
Styles achteraf gaan gebruiken in een bijna klaar document is wel een pain in the ass though...
Dan is er echt iets mis met je install. Ik gebruik VLC ook veel en ik zit nu alweer op een uptime van 28 dagen. Voorheen liep Transmission veel vast bij mij, maar dat is sinds de laatste paar updates ook niet meer het geval.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef Geqxon het volgende:
Dankzij VLC en Finder komt mijn uptime meestal niet hoger dan 3 a 4 dagen.
Ik klap 'em dicht. Zolang er geen updates zijn die een reboot vereisen, kan m'n uptime behoorlijk hoog oplopen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:20 schreef DaFrenk het volgende:
Hij maakt idd een reservekopie van je hele schijf. En vervolgens wijzigt hij alleen de bestanden die veranderd zijn dus. Maar je kan ook instellen dat hij bepaalde mappen moet overslaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:44 schreef Kremers het volgende:
Zo, ik heb Leopard besteld
Ik ben benieuwd naar de werking van Time Machine. Neemt deze nou de hele HD in beslag? En wat gebeurt er met de back-up files als je OS X opnieuw installeert? Is de back-up dan waardeloos geworden?
Volgensmij is 't handigste om gewoon een HD speciaal d'r bij te zetten voor TimeMachine ja, helemaal met die prijzen van tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:44 schreef Kremers het volgende:
Ik ben benieuwd naar de werking van Time Machine. Neemt deze nou de hele HD in beslag?
Finally, er kunnen binnenkort ook 3th party apps gebouwd worden voor de iPhone, vanaf volgend jaar. TomTom op je iPhone..quote:Third Party Applications on the iPhone
Let me just say it: We want native third party applications on the iPhone, and we plan to have an SDK in developers’ hands in February. We are excited about creating a vibrant third party developer community around the iPhone and enabling hundreds of new applications for our users. With our revolutionary multi-touch interface, powerful hardware and advanced software architecture, we believe we have created the best mobile platform ever for developers.
It will take until February to release an SDK because we’re trying to do two diametrically opposed things at once—provide an advanced and open platform to developers while at the same time protect iPhone users from viruses, malware, privacy attacks, etc. This is no easy task. Some claim that viruses and malware are not a problem on mobile phones—this is simply not true. There have been serious viruses on other mobile phones already, including some that silently spread from phone to phone over the cell network. As our phones become more powerful, these malicious programs will become more dangerous. And since the iPhone is the most advanced phone ever, it will be a highly visible target.
Some companies are already taking action. Nokia, for example, is not allowing any applications to be loaded onto some of their newest phones unless they have a digital signature that can be traced back to a known developer. While this makes such a phone less than “totally open,” we believe it is a step in the right direction. We are working on an advanced system which will offer developers broad access to natively program the iPhone’s amazing software platform while at the same time protecting users from malicious programs.
We think a few months of patience now will be rewarded by many years of great third party applications running on safe and reliable iPhones.
Steve
P.S.: The SDK will also allow developers to create applications for iPod touch. [Oct 17, 2007]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |