quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lang leve het debat![]()
Had je mijn topic gezien: "het politieke gelijk bestaat niet"![]()
Laat ik eerlijk zeggen dat ik het zelf ook een onzalig plan vind. MAAR..............omdat de het wegennet en OV maar niet van de grond komt, zie ik het als onvermijdelijk plan willen we vookomen dat we straks een landelijk verkeersinfarct hebben.....quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.
Ik had slechts een probleem met 1 user die hier de discussie op een ( subachtige) ziekelijke kwallerige manier aan het frustreren was. Die anderen bleven weg en dat was mijn reden om een slot aan te vragen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
en zo kwam alles toch nog goed.
Dat dus. De overheid verwijten dat ze zaken niet op orde hebben, dat ze de boel hebben verziekt, dat ze stroperig zijn in het opstellen en handhaven van regelgeving om vervolgens op diezelfde onbetrouwbare partij terug te vallen om de fouten ongedaan te maken en dan ook nog te verwachten dat nieuwe regels wel goed worden ingevoerd.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
Het laatste wat je dus moet doen is aan de overheid vragen of ze ons nog meer beperkingen willen opleggen. Nee, we moeten eisen dat er nu eindelijk eens iets gaat gebeuren.
Ook die onbetrouwbare partij moet zich natuurlijk aan de regels houden lijkt me.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat dus. De overheid verwijten dat ze zaken niet op orde hebben, dat ze de boel hebben verziekt, dat ze stroperig zijn in het opstellen en handhaven van regelgeving om vervolgens op diezelfde onbetrouwbare partij terug te vallen om de fouten ongedaan te maken en dan ook nog te verwachten dat nieuwe regels wel goed worden ingevoerd.
Daarnaast zou het wel eens fijn zijn als de macht van groepen als Milieudefensie wordt ingeperkt. Ze blokkeren alle ontwikkelingen, procederen de hele boel kapot en zijn te beroerd om fatsoenlijk in dialoog te gaan. Dat er überhaupt nog politici en rechters zijn die naar dit soort groepjes luisteren![]()
Ervaringen met grote projecten uit het verleden leren mij iig dat de overheid geen efficiënt antwoord is. De gedachte dat je simpel een regel in kunt voeren en dat het daardoor heel simpel direct beter wordt is een (verrassend) oversimplificatie van de werkelijkheid. Er kleven vele bezwaren aan, niet alleen op het gebied van wenselijkheid, maar ook (en misschien wel vooral) op het gebied van uitvoerbaarheid, controleerbaarheid, handhaafbaarheid en fraudegevoeligheid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:
Ook die onbetrouwbare partij moet zich natuurlijk aan de regels houden lijkt me.
Ze zullen vast binnen de wet blijven maar als ik dan gisteren weer een interview met de directeur van het Havenbedrijf Rotterdam lees en ik zie vorige week iemand van Milieudefensie bij Pauw en Witteman zitten dan ben ik van mening dat ze teveel macht en teveel mogelijkheden hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
FJD ik had het vooral over jouw commentaar op milieudefensie. Die maken vooral gebruik van de mogelijkheden die de regelgeving ze biedt. Als een plan solide en goed doorwrongen is hebben de procedures ook niet zoveel nut en vertragend effect.
Keuzevrijheid, alternatieven scheppen. Juistumquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden, zal het fileprobleem alleen maar doen verergeren. Jij verwijt mij dat mijn plan de economie doet schaden. Dat sluit ik zeker niet uit. Echter NIETS doen en het fileprobleem op z'n beloop laten, zal ook consequenties hebben voor de economie. Mij lijkt dat het groeiende fileprobleem de economie een forse schade zal toebrengen. Zeker als het verkeer landelijk vast komt te staan. Ook het zakelijke verkeer heeft immers last van deze problematiek . De verloren uren moeten ook betaald worden. De consument, de burger draait dus uiteindelijk voor de schade op.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:56 schreef DS4 het volgende:
EG: als jij denkt dat je moed toont door ondoordachte plannen op Fok! te mikken, dan heb ik een verrassing voor je, dat is niet moedig.
Moed is zelf de handjes laten wapperen en zelf verantwoordelijkheid nemen. Juist jij bent laf door de oorzaak van problemen altijd bij anderen te leggen en te verwachten dat anderen die maar moeten oplossen.
Toon echte moed en verkoop jouw auto en verzin een betere manier om op je werk te komen. Immers: JIJ hebt een probleem met die files. Doe er dan ook wat aan.
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:35 schreef jpjedi het volgende:
En nee ik ontken het file probleem niet.. Het is echter wel degelijk geconcentreerd in 25-30% van het NL oppervlak.
quote:Wegcapaciteit drastisch verhogen... Ik wil mijn kinderen nog een NL gunnen zonder asfalt. Het is nu al 2% wat ik me altijd inbeeld als 2 meter op elke 100 meter, waar ik ook loop in NL.
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?quote:Nogmaals... wegen bijbouwen is geen constructieve oplossing
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat percentage zal spoedig fors hoger worden als we niets doen.
[..]2%?
Het is maar 0,2% oppervlakte dat aan wegen is besteed. Bij een verdubbeling, waar dus voor pleit, maakt dat 0,4%. Waar hebben we het in vredesnaam over?
[..]
Wegcapaciteit als antwoord op een groeiende vervoersvraag is geen oplossing?
Dit jaar alleen al 17% meer files. Binnen vijf jaar is dat meer een verdubbeling als deze tred zich zo voortzet!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat het percentage hoger zal worden geloof ik graag maar spoedig en fors geloof ik niet hoor.
Ik las het een tijdje terug in de papieren AD. Totale oppervlakte dus. Bekijk satelietbeelden maar, hoe weinig oppervlakte aan de wegen wordt besteed. Je moet echt goed kijken.quote:2% zat in mijn gedachte uit een vroeger school project lang geleden.. Echter dit kan ik vinden en dit laat zien 0,4% op het moment voor verkeer met enkel hoofdwegen in beschouwing genomen maar dan wel weer inclusief spoorrails. I stand corrected.
![]()
Een veel gehoorde drogreden, voornamelijk uit het linkse kamp. Een excuus om maar niets te doen.quote:Verandert niets aan mijn standpunt aangezien ik verwacht dat bij uitbreiding van wegencapaciteit de mensen weer voor de auto gaan kiezen en het verkeersaanbod sterk zal toenemen. De drempel voor een auto aan te schaffen wordt daarmee ook weer lager etc. In mijn ogen geen oplossing.
Ik denk dat je je daarin vergist. Veel mensen zouden weldegelijk dichter bij hun werk willen wonen m.i..quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
Dat gled zal niet het grote probleem zijn bij de beslissing al of niet te verhuizen. Dat doet niemand namelijk voor z'n lol.
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Jouw houding, niets doen eigenlijk de zaak wat pappen en nathouden
QFTquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Buiten FOK! hebben we ook totaal geen beeld van die jongen.. Wat ik er zo van kan opmaken en bedenken is het een vrijgezel, wereldvreemd en onbereisd. Redelijke opleiding genoten maar haalt er de 100% niet uit en zoekt daarvoor redenen.Woonachtig in de randstad en een reguliere administratieve baan of schoolverlatende ww-er. Gefrustreerd Wilders aanhanger en ex-pvda/LPF. Jaloers op de huisje-boompje-beestje lifestyle met gezin, auto en leuk huis.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen. Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen. Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
quote:Overheid pakt 61,5 procent benzineprijsDEN HAAG/BUNNIK - Dat de overheid flink verdient aan de brandstofhonger van Nederlanders, is een bekend gegeven. Weinig mensen weten echter dat 61,5 procent van de verkoopprijs van een liter benzine in de schatkist verdwijnt. En dat dit percentage de komende anderhalf jaar nog omhoog gaat naar 62,9 procent.
De Bovag heeft dat op verzoek van het ANP becijferd op basis van eigen gegevens en informatie van het ministerie van Financiën. De accijnzen, heffingen en btw op diesel liggen iets lager. Op dit moment gaat 50,7 procent van de dieselprijs naar het Rijk. Per 1 januari 2009 ligt dit percentage op 53,6.
De belastingplannen van het kabinet voorzien in een aantal nieuwe lastenverzwaringen. De btw gaat omhoog van 19 naar 20 procent, per 1 juli volgend jaar gaat de accijns op diesel met drie eurocent per liter omhoog en dan is er nog de jaarlijkse prijsindexatie.
„We roepen het al jaren, maar daarmee is het nog niet minder waar: de auto is de melkkoe van het Rijk”, vindt Bovag-directeur Koos Burgman. „In de afgelopen decennia blijven de investeringen in infrastructuur steeds fors achter bij de inkomsten die het Rijk heeft uit automobiliteit. Men geeft dat geld liever uit aan andere zaken, die niets te maken hebben met het oplossen van het bereikbaarheidsprobleem.”
De brandstofprijzen stegen deze week naar nieuwe recordhoogten. Zo ligt de prijs voor een liter diesel inmiddels boven de 1,13 euro. Vervelend voor de automobilist, kassa voor minister Wouter Bos van Financiën. Die ontvangt per liter diesel omgerekend 57 eurocent.
Dit jaar dragen Nederlanders via accijnzen en btw op diesel, benzine en lpg alleen al 8,7 miljard euro bij aan de inkomsten van het Rijk. Maar daar blijft het niet bij. Automobilisten en transportondernemingen vullen de schatkist ook nog met aanschafbelasting voor nieuwe auto's (bpm), motorrijtuigenbelasting, het eurovignet (vrachtwagens) en btw over nieuwe en gebruikte auto's, autoverhuur, verkeersopleidingen (vrachtwagens) en reparatie en onderhoud. Bij elkaar opgeteld haalt het Rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.
Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover. „De prijs-kwaliteitverhouding is al jaren zoek”, aldus Burgman. „Het snelwegennet is in de kern nog vrijwel hetzelfde als in de jaren '60-'70 van de vorige eeuw. Hier en daar zijn er wat extra rijbanen aangelegd, maar op veel plekken heb je slechts twee keer drie of zelfs twee keer twee rijbanen, zoals op de A4 bij Leiderdorp.”
Burgman pleit ervoor dat de overheid de inkomsten uit automobiliteit voortaan alleen nog gebruikt voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Nederland. „En dan gaat het echt niet uitsluitend om extra asfalt”, benadrukt de Bovag-voorman. „Er moeten ook miljarden worden geïnvesteerd in extra spoor en treinen. Als dat niet gebeurt, kan Nederland verworden tot een achtergebleven uithoek van Europa. Elders wordt namelijk wél fors geïnvesteerd in bereikbaarheid.”
Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF? Mijn houding is niets doen? Man, ik ben overgestapt op het OV voor zover mogelijk. Als ik met de auto ga probeer ik of VOOR of NA te file te rijden. Met andere woorden: ik DOE.
Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.quote:Daarnaast stel ik ook gewoon voor om de infrastructuur te verbeteren, maar dat is niet iets wat ik kan doen.
Je kan niet voor heel Nederland spreken . Er zijn genoeg mensen die de files meer dan beu zijn. Niet voor niets dat politiek partijen zich meer laten horen over de files. De VVD en Verdonk bijvoorbeeld. Dat doen ze omdat ze verdiepen in datgene dat bij grote groepen leeft. Ik ben dus echt niet wereldvreemd dat ik in mijn eentje hier een probleem verzin. Dus niet doen alsof het een non-issue is, omdat je er persoonlijk mogelijkheden kan benutten om de files te omzeilen.quote:Wat ik kan doen is zelf op een verantwoorde manier omgaan met mijn eigen vervoersmogelijkheden. Ik doe dat en daarom deren de files mij niet.
Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?quote:Jij daarentegen beperkt je tot het roepen op Fok! wat anderen moeten doen. Niet alleen ten aanzien van dit probleem.
Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?quote:Jij bent dus laf, want jij wenst jouw gedrag niet aan te passen.
Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!quote:Aanpassen van je gedrag, het verlaten van de bekende paden, vereist moed. Jij kan dat niet opbrengen kennelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |