abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54009169
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef du_ke het volgende:
EG, je moet ook niet in kwartjes denken maar in euro's gooi 3 euro bij de literprijs op en kijk wat het effect is. Dat zal groter zijn dan van 12 keer een kwartje. Die 10 eurocent van Kok boeit niemand.
Ben ik niet voor. Wat je dan krijgt is dat werkgevers de onbetaalbare brandstof voor hun werknemers gaan vergoeden (direct dan wel indirect via een forse salarisverhoging) . Want werknemers zullen toch naar hun werkplek moeten.

Wie betaalt dat Du_Ke? De consument! En het helpt de concurrentiepositie ook niet echt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 oktober 2007 @ 13:30:56 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54009508
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gezinnen: ik onderken je punt. Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat een gezin van 4+ bijvoorbeeld wel een tweede auto mogen. Etc. Anders worden grote gezinnen idd wel onevenredig getroffen.

Je tweede punt: heb je een bron dat je veronderstelling juist is? ik heb de indruk dat de beide partners flink moeten forensen.
Dus... nog meer regeltjes...

Mensen gaan drie kinderen nemen vanwege het recht op een tweede auto, mensen gaan over op een LAT relatie vanwege het recht op een eigen auto, mensen gaan een auto rijden op het adres van hun bejaarde oma... etc.

Hoe denk je dit in hemelsnaam uit te voeren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54009610
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Je tweede punt: heb je een bron dat je veronderstelling juist is? ik heb de indruk dat de beide partners flink moeten forensen.
Stel dat jij gelijk hebt - quod non - dan blijft staan dat de persoon die in de plaats van die vrouw gaat werken toch ook naar het werk moet en het is niet logisch om aan te nemen dat de vervanger wel op steenwordp afstand woont.

Ook dan helpt jouw plannetje dus niet tegen de files.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54009715
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
In Nederland zijn de accijnzen voor zowel op bezit van als het gebruik van de auto als een van de hoogste ter wereld
We wonen van de ontwikkelde landen ook zo ongeveer met het meeste aantal mensen op het kleinste stukje land. Vrij logisch dat de prijs daarvan omhoog gaat.
quote:
Je kan de accijnzen nog zo hoog maken; de Nederlander laat zich hiermee niet uit de auto slaan! Dat is vaak genoeg gebleken. Ik roep maar even het kwartje van Kok in de herinnering. Dit heeft niet tot minder auto's en autogebruik geleidt. Integendeel.
Je vergeet om de cijfers van accijns en autogebruik te corrigeren voor de invloed van de stijgende welvaart. Iets wat in de jaren 90 onmiskenbaar aan de orde was.

Kortom, dat kwartje heeft er misschien wel voor gezorgd dat het autogebruik minder hard groeide dan zonder.
quote:
Je kan de Nederlander allen uit de auto krijgen, als je het autobezit afpakt en zo te dwingen gebruik te maken van de alternatieven die er zijn.
Als de Nederlander zo ontzettend koppig is als jij beweert, waarom laat je ze dan niet gewoon in hun sop gaar koken?

"Een klacht over files? Ja jij bent zo koppig om niet naar andere alternatieven te kijken, zoek het zelf lekker uit"
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ben ik niet voor. Wat je dan krijgt is dat werkgevers de onbetaalbare brandstof voor hun werknemers gaan vergoeden (direct dan wel indirect via een forse salarisverhoging) . Want werknemers zullen toch naar hun werkplek moeten.
Ja want een werkgever zit er echt op te wachten om voor een man of 1000 een euro of 3 extra per dag op te hoesten. De werkgever zal het autogebruik op kosten van de zaak alleen nog maar toestaan als het echt nodig is, tegen de rest van het personeel wordt gewoon gezegd "hier heb je een vergoeding zoek het zelf maar uit".
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Gezinnen: ik onderken je punt. Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat een gezin van 4+ bijvoorbeeld wel een tweede auto mogen. Etc. Anders worden grote gezinnen idd wel onevenredig getroffen.
Allemaal regeltjes van de overheid Jammer dat je op dit punt wel inziet dat de overheid niet capabel genoeg is om de juiste beslissingen te maken voor alle burgers op individueel niveau.

Verder voorzie ik een levendige handel in adoptiekinderen Ja maar schat als we er nog eentje bijnemen dan kan jij ook gaan werken met de auto
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54010081
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:41 schreef FJD het volgende:

[..]

We wonen van de ontwikkelde landen ook zo ongeveer met het meeste aantal mensen op het kleinste stukje land. Vrij logisch dat de prijs daarvan omhoog gaat.

Je vergeet om de cijfers van accijns en autogebruik te corrigeren voor de invloed van de stijgende welvaart. Iets wat in de jaren 90 onmiskenbaar aan de orde was.

Kortom, dat kwartje heeft er misschien wel voor gezorgd dat het autogebruik minder hard groeide dan zonder.
Het effect is hooguit maar beperkt. Zo beperkt dat het niet leidt tot de oplossing van het probleem. Of doorschieten zoals Duke dat doet . Zou niet mij idee zijn om genoemde redenen.
quote:
Als de Nederlander zo ontzettend koppig is als jij beweert, waarom laat je ze dan niet gewoon in hun sop gaar koken?

"Een klacht over files? Ja jij bent zo koppig om niet naar andere alternatieven te kijken, zoek het zelf lekker uit"
Zachte heelmeester-stinkende wonden. Genoeg uitgelegd.
quote:
Ja want een werkgever zit er echt op te wachten om voor een man of 1000 een euro of 3 extra per dag op te hoesten. De werkgever zal het autogebruik op kosten van de zaak alleen nog maar toestaan als het echt nodig is, tegen de rest van het personeel wordt gewoon gezegd "hier heb je een vergoeding zoek het zelf maar uit".
Was dat mijn idee?
quote:
Allemaal regeltjes van de overheid Jammer dat je op dit punt wel inziet dat de overheid niet capabel genoeg is om de juiste beslissingen te maken voor alle burgers op individueel niveau.
Overheid neemt haar verantwoordelijkheid niet omdat men te laf is om te kiezen. Dat is wat anders dan niet capabel zijn. De mogelijkheden zijn er wel. Maar ze vrezen de electorale gevolgen. Want politiek is wars daarvan. Ook begrijpelijk natuurlijk.
quote:
Verder voorzie ik een levendige handel in adoptiekinderen Ja maar schat als we er nog eentje bijnemen dan kan jij ook gaan werken met de auto
Ridiculiseren nodigt niet uit.

En verder dan die dooddoeners kom je niet. Weet je nog?
pi_54010153
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Overheid neemt haar verantwoordelijkheid niet omdat men te laf is om te kiezen. Dat is wat anders dan niet capabel zijn. De mogelijkheden zijn er wel. Maar ze vrezen de electorale gevolgens. Want politek is wars daarvan.
De vorige keer was "niet kiezen" ook kiezen. Dus eigenlijk kiezen ze wel.

Vrees jij trouwens niet de invloed op het welzijn van de mens?
Waar denk je je maatregel trouwens van te betalen? Het uitvoeren en handhaven van je maatregel kost bakken met geld en omdat het aantal auto's zal verminderen zijn de inkomsten ook nog eens veel lager
quote:
En verder dan die dooddoeners kom je niet. Weet je nog?
Je neiging om selectief te shoppen bij theorieën en standpunten maakt het me lastig. Excuus daarvoor
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54010163
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel dat jij gelijk hebt - quod non - dan blijft staan dat de persoon die in de plaats van die vrouw gaat werken toch ook naar het werk moet en het is niet logisch om aan te nemen dat de vervanger wel op steenwordp afstand woont.
Wrom?

Dan is mijn maatregel ingevoerd. Zou het niet kunnen zijn dat werkgever dan een sollicitant uit de buurt aanneemt? Want bereikbaarheid speelt dan in het proces ook een rol mee?
pi_54010192
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan is mijn maatregel ingevoerd. Zou het niet kunnen zijn dat werkgever dan een sollicitant uit de buurt aanneemt? Want bereikbaarheid speelt dan in het proces ook een rol mee?
Want een werknemer neemt bereikbaarheid nu niet mee in de afweging om voor een werkgever te kiezen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54010326
Zou het niet kunnen zijn dat mijn maatregel werkgevers ertoe dwingt daar nog meer rekening te houden dan het thans het geval is. Zeker als DS4 suggereert dat vervanger wrs ook niet uit de buurt zal komen.

Of moet ik al je zuigpost nog verder gaan beantwoorden. Ik vind je maar cynisch te werk gaan. Geen aardigheid aan hoor.

Als jullie 2 hier over blijven dan kan het topic wmb dicht. Jullie inbreng nodigt niet echt uit tot een leuk en opbouwend debat.
pi_54010559
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker als DS4 suggereert dat vervanger wrs ook niet uit de buurt zal komen.
Jij bent toch juist van mening dat mensen makkelijk vervangen kunnen worden? Niet voor niets gaf je pas geleden nog aan dat als we naar het eenverdienersmodel terug zouden keren dat dan de werkeloosheid opgelost zou kunnen worden omdat deze mensen dan direct de vrijgekomen banen op zouden kunnen vullen.

Dit zijn dus de posts waar ik op doel met je gedraai in argumentatie, visies en standpunten. Het ene moment werkt het marktmechanisme wel, het volgende moment niet, het ene moment eis je van iemand flexibiliteit, het volgende moment vraag je geen flexibiliteit van iemand, het ene moment roep je op tot maatregelen toegespitst op het individu om vervolgens overheidsingrijpen te propageren, het ene moment beweer je dat de overheid stroperig en besluiteloos is om vervolgens je maatregel op overheidsniveau uit te willen voeren

Hoe durf je te vragen om een fatsoenlijk weerwoord als je op dergelijke manier je eigen argumentatie verzorgt
quote:
Of moet ik al je zuigpost nog verder gaan beantwoorden. Ik vind je maar cynisch te werk gaan. Geen aardigheid aan hoor.
Ach als je overheidsingrijpen uit het verleden bekijkt dan snap jij toch ook wel dat de gemiddelde inwoner van Nederland een beetje de kriebels krijgt van het zoveelste plan om de overheid in te laten grijpen?

Over de invloed van je plan op het welzijn blijft het verder angstvallig stil.
quote:
Als jullie 2 hier over blijven dan kan het topic wmb dicht. Jullie inbreng nodigt niet echt uit tot een leuk en opbouwend debat.
Gelukkig maakt je eigen inbreng dat meer dan goed
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 oktober 2007 @ 15:09:40 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54011376
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat mijn maatregel werkgevers ertoe dwingt daar nog meer rekening te houden dan het thans het geval is. Zeker als DS4 suggereert dat vervanger wrs ook niet uit de buurt zal komen.

Of moet ik al je zuigpost nog verder gaan beantwoorden. Ik vind je maar cynisch te werk gaan. Geen aardigheid aan hoor.

Als jullie 2 hier over blijven dan kan het topic wmb dicht. Jullie inbreng nodigt niet echt uit tot een leuk en opbouwend debat.
Bedoel je mij? Ik stelde een concrete vraag over hoe je dacht het plan ten uitvoer te brengen, daar ben ik nog steeds nieuwsgierig naar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54013532
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Dan is mijn maatregel ingevoerd. Zou het niet kunnen zijn dat werkgever dan een sollicitant uit de buurt aanneemt? Want bereikbaarheid speelt dan in het proces ook een rol mee?
Waarom zou die afweging dan anders zijn dan nu?

Daarnaast zie je dat de overheid ooit arbeid en wonen gescheiden wilde houden. Daarom is het onlogisch om te denken dat het anders wordt.

Daarnaast: zou je niet voordat je het plan introduceert hier eens over nadenken? Om een zo ingrijpende maatregel te nemen en dan maar af te wachten of het ook nog succes heeft... erg kwalijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54018846
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben ik niet voor. Wat je dan krijgt is dat werkgevers de onbetaalbare brandstof voor hun werknemers gaan vergoeden (direct dan wel indirect via een forse salarisverhoging) . Want werknemers zullen toch naar hun werkplek moeten.

Wie betaalt dat Du_Ke? De consument! En het helpt de concurrentiepositie ook niet echt.
Ik zeg ook niet dat ik direct voor ben maar het is wel een maatregel die echt werkt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54023913
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef du_ke het volgende:
EG, je moet ook niet in kwartjes denken maar in euro's gooi 3 euro bij de literprijs op en kijk wat het effect is. Dat zal groter zijn dan van 12 keer een kwartje. Die 10 eurocent van Kok boeit niemand.
Goed plan, in Den Haag lijkt men het hele begrip prijselasticiteit niet te kennen waardoor men denkt dat iedere cent verhoging een lineair effect heeft op vervoersvraag over de weg.
pi_54023915
Je vraagt erom!
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als jij zo doorgaat, dan diskwalificeer je je zelf als discussiepartner. Je mag het hartgrondig met mee oneens zijn maar dit nodigt niet uit. DWat vele anderen over mijn discussie(en dus ook argumentatie)vaardigheden denken bleek vorig jaar wel bij de award-verkiezingen en werd ik want ik werd vaak genoemd als beste debater. Ik werd bovendien gekozen tot beste nieuwkomer op dit subforum. Dat lukt was niet gelukt als jij gelijk zou hebben dat het mij ontbreekt aan argumentatievaardigheden. Dus wie is hier eigenlijk "wereldvreemd"?

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om zo met jouw in debat te gaan. Een opbouwend debat met jou blijkt niet mogelijk, dus ik vergooi besteed mijn energie liever aan anderen hier met wie ik wel een plezierig debat kan voeren.
Of dat "vergooi" was een grapje.
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Eigenlijk interesseert het onderwerp me niet genoeg om me er mee te bemoeien. Maar je beroepen op een of andere FOK-prijs lijkt me beneden je stand, EchtGaaf. Ik heb je sterker meegemaakt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54023975
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:33 schreef Kees22 het volgende:

Of dat "vergooi" was een grapje.
Of verbazingwekkend scherp van EchtGaaf...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54024457
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of verbazingwekkend scherp van EchtGaaf...
Ja, dat ook.
Ik ben het met hem eens, dat het autogebruik best wel omlaag kan en dat met name de mensen die klagen over files, maar eens na moeten denken over hun eigen autogebruik. In zoverre schept hij een aardig gedachtenexperiment. Ooit was ik te gast bij een gezin met twee ouders en 1 zoon, met ieder een eigen auto op de oprit. Die klaagden over de files: "Iedereen heeft maar een auto!"

Ik denk inderdaad, dat hij een punt heeft en zijn energie vergooit. Al heeft hij maar een half punt, het lijkt aan dovemansoren besteed.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54028633
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 02:05 schreef Kees22 het volgende:


Ik ben het met hem eens, dat het autogebruik best wel omlaag kan en dat met name de mensen die klagen over files, maar eens na moeten denken over hun eigen autogebruik.
Nadenken over, alternatieven, enz. Prima. Maar dat is wel even wat anders dan een verbod welke feitelijk de vrouw weer achter het aanrecht schopt.
quote:
Ooit was ik te gast bij een gezin met twee ouders en 1 zoon, met ieder een eigen auto op de oprit. Die klaagden over de files: "Iedereen heeft maar een auto!"
Alleen is het autobezit niet het probleem. Dat is het gebruik. En jammer genoeg bestaan de files grotendeels uit mensen die aan het werk zijn of naar het werk gaan (of er vanaf komen). Het vervangen van de vrouw in de file voor een man die thans thuis zit helpt dus geen donder. En daarnaast heb je een hoop nadelen die EchtGaaf terzijde schuift alsof het niets is.
quote:
Ik denk inderdaad, dat hij een punt heeft en zijn energie vergooit.
Ik denk dat hij helemaal geen punt heeft. Zijn voorstel werkt niet (en indien EchtGaaf daar anders over denkt moet hij dat onderbouwen, hij verkiest echter niet meer er op te reageren) EN kent veel nadelen.

Als EchtGaaf een probleem heeft met files dan moet HIJ creatiever worden in zijn plannen om dat tegen te gaan. Een verbod lost nu eenmaal niets op.

Daarentegen het OV beter maken zou wel helpen. Het zou al wat zijn indien de parkeerplaatsen bij de treinstations voorzien worden van camera's zodat je veilig je auto kan parkeren. Maar dat is meer een persoonlijke klacht aangezien een onverlaat vorige week mijn auto voor vele duizenden euro's heeft bekrast bij een treinstation, toevallig hetzelfde station als waar een half jaar geleden iemand met parkeren een deuk in mijn auto reed zonder briefje achter te laten...

Maar ook betere opstapplaatsen. B.v. meer stations in the middle of nowhere, waar regionaal verkeer naartoe kan om van daaruit met de trein verder te gaan. Wachtgelegenheden op de stations die niet als slaapplek (en toilet) voor zwervers dienen zodat je in de winter comfortabel op de trein kan wachten. Conducteurs die niet tegen de NS regels in met zijn 6-en in de eerste klas een spelletje "wie kan het luidst onzin verkopen" doen (in plaats van rondlopen in de trein waar ze geloof ik voor betaald worden. Ook niet onbelangrijk: goed aansluitend vervoer in de stad waar je naartoe gaat.

Afijn, veel te verbeteren. Veel creativiteit mogelijk. Verbieden is NIET creatief.
quote:
het lijkt aan dovemansoren besteed.
In dit geval heeft het denk ik meer met de "oplossing" te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door DS4 op 19-10-2007 11:16:26 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:56:58 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_54029492
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat ook.
Ik ben het met hem eens, dat het autogebruik best wel omlaag kan en dat met name de mensen die klagen over files, maar eens na moeten denken over hun eigen autogebruik. In zoverre schept hij een aardig gedachtenexperiment. Ooit was ik te gast bij een gezin met twee ouders en 1 zoon, met ieder een eigen auto op de oprit. Die klaagden over de files: "Iedereen heeft maar een auto!"

Ik denk inderdaad, dat hij een punt heeft en zijn energie vergooit. Al heeft hij maar een half punt, het lijkt aan dovemansoren besteed.
Tsja wij hebben met 4 mensen thuis ook gewoon 4 auto's. Toch niet meer als normaal als je allemaal moet gaan werken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_54045768
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tsja wij hebben met 4 mensen thuis ook gewoon 4 auto's. Toch niet meer als normaal als je allemaal moet gaan werken.
Precies, dat is een punt: het volkomen normaal vinden dat je werk zo ver van je woning vandaan ligt, dat je er met de auto naar toe moet. Of dat je zo lui bent dat je niet kunt gaan fietsen. En dan mekkeren dat je in de file staat.
Ik werk op 15 minuten afstand van mijn werk. Op de fiets.
Een van mijn bazen en zijn vrouw wonen op 15 minuten fietsen van hun werk, maar ze komen met de auto en gaan ook met de auto naar de fitness! Hun dochter verveelt zich in de trein en heeft een auto gekregen om naar haar studie te gaan. Waarschijnlijk is ze evenveel tijd bezig met ingespannen niks doen als ze kwijt zou zijn met rustig de krant lezen.
Tel uit je winst! Praktisch gesproken kan dat gezin uitstekend toe met een halve auto, maar het heeft er drie! Die een groot deel van de dag stil staan en in het spitsuur bijdragen aan de file! Welk een waanzin!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54045985
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nadenken over, alternatieven, enz. Prima. Maar dat is wel even wat anders dan een verbod welke feitelijk de vrouw weer achter het aanrecht schopt.
Hoezo: de vrouw weer achter het aanrecht schopt? Gisteren fietste ik met een collega naar huis: hij gaat op de fiets naar zijn werk en zijn vrouw is pedicure of zo en gaat met hun Nissan de mensen langs. Trouwens geen files: allemaal in de buurt. Maar wel een grote koffer vol gereedschap.
quote:
[..]

Alleen is het autobezit niet het probleem. Dat is het gebruik. En jammer genoeg bestaan de files grotendeels uit mensen die aan het werk zijn of naar het werk gaan (of er vanaf komen). Het vervangen van de vrouw in de file voor een man die thans thuis zit helpt dus geen donder. En daarnaast heb je een hoop nadelen die EchtGaaf terzijde schuift alsof het niets is.
Nou, zet die dan eens op een rij, zodat ze niet terzijde geschoven kunnen worden. Maar wees dan ook eerlijk en ga na, in hoeverre ze anders opgelost kunnen worden.
quote:
[..]

Ik denk dat hij helemaal geen punt heeft. Zijn voorstel werkt niet (en indien EchtGaaf daar anders over denkt moet hij dat onderbouwen, hij verkiest echter niet meer er op te reageren) EN kent veel nadelen.

Als EchtGaaf een probleem heeft met files dan moet HIJ creatiever worden in zijn plannen om dat tegen te gaan. Een verbod lost nu eenmaal niets op.
Hoe je het ook wendt of keert: als elk huishouden slechts een auto mocht bezitten/gebruiken dan waren de files snel een stuk minder. Of dat haalbaar is en wat de nadelen zijn is inderdaad een ander verhaal, maar werken zou het wel.
quote:
Daarentegen het OV beter maken zou wel helpen. Het zou al wat zijn indien de parkeerplaatsen bij de treinstations voorzien worden van camera's zodat je veilig je auto kan parkeren. Maar dat is meer een persoonlijke klacht aangezien een onverlaat vorige week mijn auto voor vele duizenden euro's heeft bekrast bij een treinstation, toevallig hetzelfde station als waar een half jaar geleden iemand met parkeren een deuk in mijn auto reed zonder briefje achter te laten...

Maar ook betere opstapplaatsen. B.v. meer stations in the middle of nowhere, waar regionaal verkeer naartoe kan om van daaruit met de trein verder te gaan. Wachtgelegenheden op de stations die niet als slaapplek (en toilet) voor zwervers dienen zodat je in de winter comfortabel op de trein kan wachten. Conducteurs die niet tegen de NS regels in met zijn 6-en in de eerste klas een spelletje "wie kan het luidst onzin verkopen" doen (in plaats van rondlopen in de trein waar ze geloof ik voor betaald worden. Ook niet onbelangrijk: goed aansluitend vervoer in de stad waar je naartoe gaat.

Afijn, veel te verbeteren. Veel creativiteit mogelijk. Verbieden is NIET creatief.
Dat is wel waar, maar een origineel idee is het wel.
quote:
[..]

In dit geval heeft het denk ik meer met de "oplossing" te maken.
Dat niet alleen. Ik heb, dat moet ik toegeven, alleen vluchtig gekeken in dit draadje. Maar er s vooral veel weerstand, weinig meedenken. En dan vooral emotionele weerstand, zoals van dat bericht dat het normaal is dat alle 4 de bewoners van een huishouden met de auto naar hun werk gaan. Of hun werk doen.
Persoonlijk vind ik dat absurd, niet eens in principe, maar gewoon uit ervaring.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54047443
Als er een maatregel van kracht zou worden die stelt dat er per huisadres maximaal één auto geregistreerd mag zijn krijg je wel allerlei creatieve oplossingen.

Allereerst hebben rijke mensen natuurlijk twee (of meer) huisjes. Er komt ook -direct- handel in mensen die wel een huis maar geen auto hebben. Verder natuurlijk het -nu al bestaande- grensverkeer: auto's met een Duits of Belgisch kenteken.
Oh, en de illegale auto's natuurlijk. Met vervalste nummerplaat. Met zo'n stelsel zal dat opeens razend interessant worden, en dus opkomen.

En gedeeltelijk zal er natuurlijk gewoon méér gereden worden met die ene auto. Bij 1 auto en 2 mensen met 2 banen zal de een de ander weg brengen om dan door te rijden naar het eigen werk. Aangezien dat dan in 1 klap voor heel veel mensen geldt, zullen werkgever (ook mensen trouwens, met dezelfde autokrapte) er rekening mee moeten houden.

Kortom: het doet vast vanalles. Of het de files verhelpt waag ik te betwijfelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54047901
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:46 schreef Kees22 het volgende:

Hoezo: de vrouw weer achter het aanrecht schopt?
Ik vermoed dat jij de OP van deeltje één niet goed hebt gelezen. Letterlijk staat hierin te lezen:

Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.
quote:
Nou, zet die dan eens op een rij, zodat ze niet terzijde geschoven kunnen worden. Maar wees dan ook eerlijk en ga na, in hoeverre ze anders opgelost kunnen worden.
Ik heb meerdere zaken aangegeven. Een paar nadelen die mij nu even te binnen schieten: er zullen mensen zijn die hun baan op moeten geven. Het zal de mogelijkheden voor vrouwen om te werken beperken (dat jij voorbeelden kan noemen van waar de man de fiets pakt en de vrouw de auto heeft doet niet af aan het feit dat er meer vrouwen de dupe zullen zijn, zo is altijd gebleken). Het zal er toe leiden dat meer huizen bezet gaan worden door slechts één persoon en het zal dus de woningnood verder doen toenemen. het zal er toe leiden dat meer mensen op buitenlands kenteken gaan rijden hetgeen inkomsten voor de staat scheelt.

Om te beginnen dus...
quote:
Hoe je het ook wendt of keert: als elk huishouden slechts een auto mocht bezitten/gebruiken dan waren de files snel een stuk minder.
Ja, dat lees ik ook in de post van EchtGaaf. Alleen heb ik aangegeven dat ik niet denk dat dit zo is en bovendien is het aan de persoon die een voorstel doet om aannemelijk te maken dat het voorstel ook werkt. Dat laat EchtGaaf liggen en ook jij zegt het zonder onderbouwing.

Feitelijk blijven de banen. In het parallelle universum waar de werklozen zonder meer alle vrijgevallen banen kunnen overnemen blijft per baan iemand naar het werk gaan. Al die personen zullen gemiddeld gezien net zo ver van hun werk wonen als nu (en als dat anders is volgens jou of EchtGaaf dan hoor ik graag waarom). Al die personen zullen bij hun vervoerskeuze grofweg dezelfde afweging maken en dus ongeveer net zo vaak voor de auto kiezen. Met name bij de langere afstanden. En files ontstaan niet door verkeer in het dorp waar iemand in plaats van 10 min. fietsen de auto pakt. Nee: die ontstaan waar men een wat langere afstand moet overbruggen. Dus die mensen die door deze maatregel niet ophouden met werken, maar de fiets gaan pakken, die zullen de files niet significant doen verminderen, althans, dat ligt totaal niet in de rede.
quote:
maar werken zou het wel.
Nee dus.
quote:
Dat is wel waar, maar een origineel idee is het wel.
Het is ook niet origineel, want feitelijk zijn er gemeenten die het autobezit al ontmoedigen (verbieden zouden ze liever doen, maar daar hebben ze de instrumenten niet voor) middels parkeervergunningen.
quote:
Ik heb, dat moet ik toegeven, alleen vluchtig gekeken in dit draadje. Maar er s vooral veel weerstand, weinig meedenken.
Mensen reageren altijd zo op verboden... Men houdt nu eenmaal van vrijheid, zeker als je dat gewend bent. Dat heeft niets met auto's te maken. Als het voorstel komt om KFC te verbieden zal ik ook als door een wesp gestoken reageren, terwijl ik die troep niet te vreten vind (één keer ben ik er geweest, het was EN smerig EN binnen een half uur liet mijn maag weten deze rotzooi niet te accepteren). Ik sta te juichen als een KFC wordt vervangen door een eetgelegenheid die wel de moeite waard is, maar een verbod: daar ben ik tegen (tenzij het noodzakelijk is, proportionaliteit, subsidiariteit, enz.).
quote:
En dan vooral emotionele weerstand, zoals van dat bericht dat het normaal is dat alle 4 de bewoners van een huishouden met de auto naar hun werk gaan. Of hun werk doen.
Persoonlijk vind ik dat absurd, niet eens in principe, maar gewoon uit ervaring.
Je mag alles vinden. Maar de recalcitrante reacties zijn begrijpelijk als het om een verbod gaat. Stel dat morgen Wilders op roept tot een verbod om de koran te lezen, dan krijg ik zin om er twee bij te kopen en dat Wilders onder zijn neus te wrijven... En zo moet je het volgens mij zien.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54062532
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij de OP van deeltje één niet goed hebt gelezen. Letterlijk staat hierin te lezen:

Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.
Je vermoeden klopt. Ik had zelfs niet eens in de gaten dat al weer deel 2 is. Dat bijeffect lijkt me oneigenlijk. En ik zie zou gauw niet wat er tegen is op werkende moeders, zolang ze dat zelf graag willen.
quote:
[..]

Ik heb meerdere zaken aangegeven. Een paar nadelen die mij nu even te binnen schieten: er zullen mensen zijn die hun baan op moeten geven. Het zal de mogelijkheden voor vrouwen om te werken beperken (dat jij voorbeelden kan noemen van waar de man de fiets pakt en de vrouw de auto heeft doet niet af aan het feit dat er meer vrouwen de dupe zullen zijn, zo is altijd gebleken). Het zal er toe leiden dat meer huizen bezet gaan worden door slechts één persoon en het zal dus de woningnood verder doen toenemen. het zal er toe leiden dat meer mensen op buitenlands kenteken gaan rijden hetgeen inkomsten voor de staat scheelt.
Ja, die effecten zullen wel een beetje gaan optreden. Maar een gezin van vier mensen zal toch wel bij elkaar blijven wonen, de gemeente kan de uitgifte van nieuwe adressen als 21-A, 21-B en dergelijke aan banden leggen en ook de regels voor buitenlandse kentekens kunje aanpassen. Rijken ontspringen (vrijwel) altijd de dans en vrouwen en armen zijn vrijwel altijd de dupe.
quote:
Om te beginnen dus...
[..]

Ja, dat lees ik ook in de post van EchtGaaf. Alleen heb ik aangegeven dat ik niet denk dat dit zo is en bovendien is het aan de persoon die een voorstel doet om aannemelijk te maken dat het voorstel ook werkt. Dat laat EchtGaaf liggen en ook jij zegt het zonder onderbouwing.
Nou ja, echte onderbouwing hebben we natuurlijk geen van allen. En dat het frictie zal geven, staat buiten kijf. En ik deel jouw vermoeden, dat dat grotendeels op de arbeidsmarkt zal zijn. Maar dat is op zichzelf natuurlijk niet erg, zolang die frictie een overgangsverschijnsel is, dat voldoende aandacht krijgt. Er wordt toch al van alle kanten van ons verwacht, dat we mobiel zijn in ons arbeidsleven.
quote:
Feitelijk blijven de banen. In het parallelle universum waar de werklozen zonder meer alle vrijgevallen banen kunnen overnemen blijft per baan iemand naar het werk gaan. Al die personen zullen gemiddeld gezien net zo ver van hun werk wonen als nu (en als dat anders is volgens jou of EchtGaaf dan hoor ik graag waarom).
Het merkwaardige is, dat de reisafstand tussen wonen en werken vrij constant tussen een half uur en drie kwartier ligt. Dat schijnt onafhankelijk te zijn van de methode van vervoer: fietsen, ov, auto met of zonder file. Dan wonen mensen dus niet even ver van hun werk, maar even lang.
quote:
Al die personen zullen bij hun vervoerskeuze grofweg dezelfde afweging maken en dus ongeveer net zo vaak voor de auto kiezen. Met name bij de langere afstanden. En files ontstaan niet door verkeer in het dorp waar iemand in plaats van 10 min. fietsen de auto pakt. Nee: die ontstaan waar men een wat langere afstand moet overbruggen. Dus die mensen die door deze maatregel niet ophouden met werken, maar de fiets gaan pakken, die zullen de files niet significant doen verminderen, althans, dat ligt totaal niet in de rede.
[..]

Nee dus.
Nou, die vier mensen hierboven zullen toch drie auto's moeten inleveren (vooropgesteld dat ze samen blijven wonen.) Dat is toch in de spits 3/4 minder! En eerder was er al een huishouden met 7 auto's!
Je krijgt natuurlijk wel files van fietsers en brommers. Zoals op oude foto's: De fabriek gaat uit en alle arbeiders spoeden zich naar moeder de vrouw, die met een voedzame maaltijd op hen wacht!
quote:
[..]

Het is ook niet origineel, want feitelijk zijn er gemeenten die het autobezit al ontmoedigen (verbieden zouden ze liever doen, maar daar hebben ze de instrumenten niet voor) middels parkeervergunningen.
Iets verbieden om de kwalijke gevolgen van het gebruik in te dammen is niet echt origineel. En in China is er het een-kind-beleid. Maar een een-auto-beleid had ik nog niet eerder gezien.
Overigens ben ik een aanhanger van de wet van behoud van ellende, dus ik denk dat het per saldo niet echt veel uit zal halen, vooral als gevolg van nevenverschijnselen waar wij nu niet aan denken.
quote:
[..]

Mensen reageren altijd zo op verboden... Men houdt nu eenmaal van vrijheid, zeker als je dat gewend bent. Dat heeft niets met auto's te maken. Als het voorstel komt om KFC te verbieden zal ik ook als door een wesp gestoken reageren, terwijl ik die troep niet te vreten vind (één keer ben ik er geweest, het was EN smerig EN binnen een half uur liet mijn maag weten deze rotzooi niet te accepteren). Ik sta te juichen als een KFC wordt vervangen door een eetgelegenheid die wel de moeite waard is, maar een verbod: daar ben ik tegen (tenzij het noodzakelijk is, proportionaliteit, subsidiariteit, enz.).
Jawel, ik weet ook wel dat de mens in wezen conservatief is, althans de meesten. Maar ik had gehoopt dat er een paar min of meer los va hun directe eigenbelang hun gedachten de vrije loop konden laten.
Overigens vond ik KFC nog wel te doen, al zijn het vast plofkippen die er gebruikt worden. McD. vond ik pas smerig of smakeloos. En die clown bij de ingang vond ik verdacht veel van een fallus weghebben: wie hier binnentreedt is een/de lul.
quote:
[..]

Je mag alles vinden. Maar de recalcitrante reacties zijn begrijpelijk als het om een verbod gaat. Stel dat morgen Wilders op roept tot een verbod om de koran te lezen, dan krijg ik zin om er twee bij te kopen en dat Wilders onder zijn neus te wrijven... En zo moet je het volgens mij zien.
Ik heb wel eens overwogen om weer met roken te beginnen, inderdaad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54062982
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:53 schreef Kees22 het volgende:
En ik zie zou gauw niet wat er tegen is op werkende moeders, zolang ze dat zelf graag willen.
Zijn we het daar al over eens.
quote:
Ja, die effecten zullen wel een beetje gaan optreden. Maar een gezin van vier mensen zal toch wel bij elkaar blijven wonen,
Denk je? Ik denk dat de prikkel om uit huis te gaan omdat je anders geen auto mag kopen groot wordt. Het zou wel kunnen dat iemand moet blijven omdat er geen woning beschikbaar is natuurlijk. Dat is zelfs heel waarschijnlijk.
quote:
de gemeente kan de uitgifte van nieuwe adressen als 21-A, 21-B en dergelijke aan banden leggen
Dat kan.
quote:
en ook de regels voor buitenlandse kentekens kunje aanpassen.
Dat kan niet (EU...).
quote:
Rijken ontspringen (vrijwel) altijd de dans en vrouwen en armen zijn vrijwel altijd de dupe.
Lijkt mij een groot nadeel.
quote:
Nou ja, echte onderbouwing hebben we natuurlijk geen van allen.
Goed, maar ik vind dat EchtGaaf wel wat meer op dit punt in mag gaan...
quote:
Het merkwaardige is, dat de reisafstand tussen wonen en werken vrij constant tussen een half uur en drie kwartier ligt. Dat schijnt onafhankelijk te zijn van de methode van vervoer: fietsen, ov, auto met of zonder file. Dan wonen mensen dus niet even ver van hun werk, maar even lang.
Maar wat denk je: je schakelt makkelijker van vervoermiddel dan van woning. Dus is het: ik ga op 30 min. wonen, of ik kies het vervoermiddel waarmee ik in 30 min. op het werk kom. Ik denk het laatste. Al was het maar omdat tweeverdieners niet makkelijk allebei dichterbij het werk kunnen gaan wonen.
quote:
Nou, die vier mensen hierboven zullen toch drie auto's moeten inleveren (vooropgesteld dat ze samen blijven wonen.) Dat is toch in de spits 3/4 minder!
Als ze allemaal blijven werken ja... En die 4 mensen zijn een uitzondering. Meestal gaat het om 1 of 2. En die tweede verdient meestal al minder en kan redelijk eenvoudig kiezen om dan maar niet meer te werken (het is een illusie dat tweeverdieners veel meer geld hebben dan eenverdieners, althans, rondom modaal).
quote:
De fabriek gaat uit en alle arbeiders spoeden zich naar moeder de vrouw, die met een voedzame maaltijd op hen wacht!
Nostalgie is niet voor mij. Ik kijk uit en heb vertrouwen in de toekomst!
quote:
Overigens ben ik een aanhanger van de wet van behoud van ellende, dus ik denk dat het per saldo niet echt veel uit zal halen, vooral als gevolg van nevenverschijnselen waar wij nu niet aan denken.
Dan denk je er dus wezenlijk hetzelfde over als ik. Ik vind dat je mensen uit de auto moet lokken en ze er niet uit jagen. Eigenlijk was het krantje-kwassantje nog niet zo'n slechte opmerking. Kneuterig, maar toch: serviceniveau van het OV kan beter en daar is echt winst te behalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063569
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of verbazingwekkend scherp van EchtGaaf...
Laat ik het erop houden dat het een vrij zinloze aangelegenheden zijn. Niemand gunt elkaar hier ruimte aan elkaars standpunten, dat maakt discussie bij voorbaat best lastig.
pi_54063673
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:46 schreef Kees22 het volgende:


Hoe je het ook wendt of keert: als elk huishouden slechts een auto mocht bezitten/gebruiken dan waren de files snel een stuk minder. Of dat haalbaar is en wat de nadelen zijn is inderdaad een ander verhaal, maar werken zou het wel.
[..]
Bij het beslissen om de auto wel/niet te gebruiken, denken ze slechts aan individuele belangen en niet aan het collectieve. Een dergelijk maatregel die inderdaad vrijheden beperkt, zal m.i. werken. Dat een verbod niet fijn is en bijkomende schade veroorzaakt is vers 2. Maar daar kies je dan voor. In de politiek geldt nu eenmaal ook de wet van behoud van ellende.
pi_54063695
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zijn we het daar al over eens.
[..]

Denk je? Ik denk dat de prikkel om uit huis te gaan omdat je anders geen auto mag kopen groot wordt. Het zou wel kunnen dat iemand moet blijven omdat er geen woning beschikbaar is natuurlijk. Dat is zelfs heel waarschijnlijk.
Of je komt, zoals bij de eerder beschreven vrienden, in een studentenhuis te wonen, dat schiet dan ook niet op.
quote:
[..]

Dat kan.
[..]

Dat kan niet (EU...).
[..]

Lijkt mij een groot nadeel.
Ja, ik ben het er ook niet mee eens, maar ik vrees dat het toch wel de realiteit is.
quote:
[..]

Goed, maar ik vind dat EchtGaaf wel wat meer op dit punt in mag gaan...
Onderbouwing en doordenken van mogelijke gevolgen is niet altijd zijn sterkste kant, inderdaad.
quote:
[..]

Maar wat denk je: je schakelt makkelijker van vervoermiddel dan van woning. Dus is het: ik ga op 30 min. wonen, of ik kies het vervoermiddel waarmee ik in 30 min. op het werk kom. Ik denk het laatste. Al was het maar omdat tweeverdieners niet makkelijk allebei dichterbij het werk kunnen gaan wonen.
Je vergeet de derde variabele: het werk. Je kunt ook werk kiezen dat op 30 min afstand ligt. Of, als je zelf de baas bent, kies je de vestigingsplaats.
Casus: twee bazen wonen in het rivierenland en hadden een bedrijf in Utrecht. Personeel uit Arnhem en zijzelf stonden steevast vast. Dus besloten ze hun bedrijf naar Arnhem te verplaatsen. Personeel uit Utrecht en zijzelf rijden nu tegen de files in.
quote:
[..]

Als ze allemaal blijven werken ja... En die 4 mensen zijn een uitzondering. Meestal gaat het om 1 of 2. En die tweede verdient meestal al minder en kan redelijk eenvoudig kiezen om dan maar niet meer te werken (het is een illusie dat tweeverdieners veel meer geld hebben dan eenverdieners, althans, rondom modaal).
In dat geval kun je je ook afvragen, of een auto wel lonend is. En of je geen ander werk in de buurt kunt zoeken.
In een ander onderwerp klaagde iemand dat hij in de file stond en dat dat schuld was van linksen. Waarop ik hem de schuld gaf van mijn dagelijkse ontspannen fietstochtjes door weilanden, akkers en bossen. Nou, vond hij, als ik wat harder werkte, kon ik ook een auto betalen. Alsof ik dat zou willen!
quote:
[..]

Nostalgie is niet voor mij. Ik kijk uit en heb vertrouwen in de toekomst!
OK!
Dan zien we hier hoe een zwerm flexwerkers op hun mountainbikes en ligfietsen de kantoortuin verlaat, op weg naar hun Vinex-woning, alwaar hun tweeverdienende echtgenote, die naar het fitnesscentrum is, de magnetronmaaltijd al klaar heeft gezet.
quote:
[..]

Dan denk je er dus wezenlijk hetzelfde over als ik. Ik vind dat je mensen uit de auto moet lokken en ze er niet uit jagen. Eigenlijk was het krantje-kwassantje nog niet zo'n slechte opmerking. Kneuterig, maar toch: serviceniveau van het OV kan beter en daar is echt winst te behalen.
Ik vraag me af, of dat zal helpen. Bovendien moet dat wel betaald worden.

Ik heb jaren lang op een kwartier fietsen van de stad gewoond, lekker buiten, met een beerput en een tuin. En dan over de dijk naar de stad fietsen.
Toen kwam ik in een aardig flatje terecht, begane grond, met een voor- en achterdeur, net een echt huis. Voor een zeer schappelijke prijs in een redelijke buurt. Niks mis mee.
Tot ik na twee jaar weer eens over de dijk fietste en rondkeek. Opeens realiseerde ik me heel scherp, hoe ik dat gemist had. Onbewust, ergens in de duisternis van de kelder.
Toch verhuis ik niet terug.
Hetzelfde mechanisme zal werken voor mensen die in de file staan, elke dag. Ontevreden, maar toch blijven staan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54063873
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:45 schreef EchtGaaf het volgende:


Bij het beslissen om de auto wel/niet te gebruiken, denken ze slechts aan individuele belangen en niet aan het collectieve. Een dergelijk maatregel die inderdaad vrijheden beperkt, zal m.i. werken.
Ga nu eens ajb in op het punt dat er voor werkneemster A die achter het aanrecht terug is geschopt door jou een werknemer B komt die ineens niet meer in de file staat en waarom...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54063938
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:46 schreef Kees22 het volgende:


Onderbouwing en doordenken van mogelijke gevolgen is niet altijd zijn sterkste kant, inderdaad.
Ik ben er mij terdege van bewust dat er "collaterale effecten" bij een draconische maatregelen als deze opdoemen. Dat is onvermijdelijk. Daar loop ik ook niet voor weg.

Mij gaat het hier om een proefballon op te laten. Daar is dit podium denk ik wel voor geschikt. Om anderen uit te dagen om ....... keuzes te maken. Met "jamaar" tegenwerpingen alleen komt de discussie natuurlijk niet echt vooruit. Wat ik graag zie is dat mensen hier gaan meedenken aan oplossingen.

Laten zien dat politiek keuzes maken is. In hoeverre zijn mensen bereid om in te leveren om op andere terreinen weer te kunnen winnen. Het zoeken van de achterkant van het gelijk....
pi_54063953
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:46 schreef Kees22 het volgende:

Je vergeet de derde variabele: het werk. Je kunt ook werk kiezen dat op 30 min afstand ligt. Of, als je zelf de baas bent, kies je de vestigingsplaats.
Goed punt. Alleen is nu ineens werk vlak bij woningen heel populair, dus moeilijk te krijgen.
quote:
Hetzelfde mechanisme zal werken voor mensen die in de file staan, elke dag. Ontevreden, maar toch blijven staan.
Mensen zijn gewoonte dieren, dat is een feit. Verbied de gewoonte en men gaat een oplossing zoeken. Desnoods in de illegaliteit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064011
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:57 schreef EchtGaaf het volgende:

In hoeverre zijn mensen bereid om in te leveren om op andere terreinen weer te kunnen winnen. Het zoeken van de achterkant van het gelijk....
Eigenlijk is dat ook nog zoiets. Jij vraagt een groep om in te leveren (de auto) en die groep kan dan meteen ook niet profiteren van de geclaimde winsten (minder files). Het is echt niet leuk om 5 jaar in de file te staan om carrière te maken, om dan achter het aanrecht te worden gezet en dan op de radio te horen dat nu iedereen lekker kan doorrijden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064030
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga nu eens ajb in op het punt dat er voor werkneemster A die achter het aanrecht terug is geschopt door jou een werknemer B komt die ineens niet meer in de file staat en waarom...
Als het eindresultaat is dat er veel minder auto's op de wegkomen dan mag je aannemen dat er inderdaad mensen zijn die thuisblijven die voorheen gingen werken. Anderen nemen voortaan gedwongen de fiets of nemen de trein. Of gaan carpoolen. Of nieuw werk zoeken in de buurt.

Wat ze niet zouden doen zonder een verregaand verbod.
pi_54064266
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Als het eindresultaat is dat er veel minder auto's op de wegkomen dan mag je aannemen dat er inderdaad mensen zijn die thuisblijven die voorheen gingen werken.
Als... Daar schiet ik niets mee op.

Ik zeg dus dat iemand die met de auto wil en dat niet meer mag waarschijnlijk denkt "bekijk het maar". Dat is ook wat jij wil, want jij vond dat aanrecht wel een goed idee (zie OP).

Dan moet er dus iemand anders het werk gaan doen. Die lag eerst in de spits nog te tukken (zou ik ook doen als ik niet moest gaan werken), maar staat nu in diezelfde spits met zijn auto.

Per saldo dus evenveel auto's.

Daar wil ik jouw reactie op. Nogmaals: ajb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54064426
Morgen kom ik op je post terug. Je vergeet trouwens het belangrijkste stuk.

Welterusten.
pi_54064437
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed punt. Alleen is nu ineens werk vlak bij woningen heel populair, dus moeilijk te krijgen.
Dat zie ik niet. Want werk vlak bij mijn woning is opeens populair bij mij en mijn buren, maar niet meer bij Amsterdammers of Assenaren. Terwijl werk in Assen of Eindhoven bij ons niet meer populair is (in Amsterdam wilde ik toch al niet werken!) Kort gezegd: er vindt een uitruil van populariteit plaats.
Nou ja, je moet dus niet Vinexwijken aan de ene kant van de stad en kantorenparken aan de andere kant bouwen.
quote:
[..]

Mensen zijn gewoontedieren, dat is een feit. Verbied de gewoonte en men gaat een oplossing zoeken. Desnoods in de illegaliteit.
Dit is juist een argument om een verbod van overheidswege in te stellen. Voor ons eigen bestwil.
Je verwoordt precies waarom ik denk dat een en ander zich zal schikken, na enige frictie.
Blijft de vraag, of de nieuwe schikking een verbetering is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54064696
Nederland is vol. Niet het aantal auto's zijn het probleem, maar het aantal mensen. Stuur er maar lekker een paar miljoen die hier niet horen terug naar waar ze vandaan komen en het probleem is opgelost.

O ja, ik blijf lekker in mijn auto rijden totdat er een station op loopafstand van het werk staat of totdat iemand mij een baan op mijn niveau en salaris aanbiedt dicht bij huis.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_54064925
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:16 schreef Kees22 het volgende:

Nou ja, je moet dus niet Vinexwijken aan de ene kant van de stad en kantorenparken aan de andere kant bouwen.
Maar dat is de feitelijke situatie waar we mee zitten en dat is dan ook waar ik op doel.
quote:
Dit is juist een argument om een verbod van overheidswege in te stellen.
Daar denk ik dus anders over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54065129
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als... Daar schiet ik niets mee op.

Ik zeg dus dat iemand die met de auto wil en dat niet meer mag waarschijnlijk denkt "bekijk het maar". Dat is ook wat jij wil, want jij vond dat aanrecht wel een goed idee (zie OP).

Dan moet er dus iemand anders het werk gaan doen. Die lag eerst in de spits nog te tukken (zou ik ook doen als ik niet moest gaan werken), maar staat nu in diezelfde spits met zijn auto.

Per saldo dus evenveel auto's.

Daar wil ik jouw reactie op. Nogmaals: ajb.
EG moet zijn eigen argumenten maar bedenken, maar ik vind jouw kenschets niet zo sterk.

Ik heb sterk het idee, dat je uitgaat van een gezin met twee werkende partners. Beiden hebben een carrière opgebouwd, mede dank zij een dagelijks bezoek aan de files.
Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.

Een bekend voorbeeld zijn die busjes met bouwvakkers die door het land rijden. Van Arnhem naar Zwolle met zes man, van Zwolle naar Groningen met 5, van Groningen naar Arnhem met 7, etc. Elke dag weer.
Als zoveel mogelijk vaklui in de eigen stad blijven, kunnen ze langer slapen of tv-kijken en hoeft er alleen elke dag maar een auto met 2 man te vertrekken uit Groningen, waarna er 1 in Zwolle en 1 in Arnhem gaat werken. Dat is maar 1 auto met 2 mensen, in plaats van 3 busjes met 18 mensen, en maar 1 keer retour Groningen-Zwolle-Arnhem in plaats van 2 keer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54065306
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar dat is de feitelijke situatie waar we mee zitten en dat is dan ook waar ik op doel.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of je daar op doelde maar ok. Dat zijn natuurlijk ook niet de enige mogelijkheden. Een probleem schijnt wel te zijn, dat het ov in zowel de vinexwijken als de kantoorparken te wensen overlaat, maar ook daar is eenvoudig wat aan te doen.
quote:
[..]

Daar denk ik dus anders over.
Tja, zoals EchtGaaf terecht opmerkt: eenieder laat zich leiden door (vermeend) eigen belang. We zullen toch een overheid nodig hebben om een groter belang af te dwingen. En soms tegen onze zin in.
Dat dat beperkt dient te blijven, kan ik wel met je eens zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54065426
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:25 schreef Neuralnet het volgende:
Nederland is vol. Niet het aantal auto's zijn het probleem, maar het aantal mensen. Stuur er maar lekker een paar miljoen die hier niet horen terug naar waar ze vandaan komen en het probleem is opgelost.

O ja, ik blijf lekker in mijn auto rijden totdat er een station op loopafstand van het werk staat of totdat iemand mij een baan op mijn niveau en salaris aanbiedt dicht bij huis.
Dat klinkt alsof je op de valreep nog even iets over het onderwerp moest zeggen. Dus eigenlijk iets anders kwijt wilde.

Al die mensen die hier volgens jou niet horen, die staan wel in de file?? Ik dacht dat die werkeloos dan wel aanslagen beramend dan wel rotzooi trappend rondhingen. Of zijn die dan op twee plaatsen tegelijk?

Loopafstand? 5 meter? Jouw niveau en salaris? Gezien de intelligentie van je bijdrage: vakkenvuller?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54067468
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als... Daar schiet ik niets mee op.

Ik zeg dus dat iemand die met de auto wil en dat niet meer mag waarschijnlijk denkt "bekijk het maar". Dat is ook wat jij wil, want jij vond dat aanrecht wel een goed idee (zie OP).

Dan moet er dus iemand anders het werk gaan doen. Die lag eerst in de spits nog te tukken (zou ik ook doen als ik niet moest gaan werken), maar staat nu in diezelfde spits met zijn auto.

Per saldo dus evenveel auto's.

Daar wil ik jouw reactie op. Nogmaals: ajb.
Jij stelt dat er net zoveel auto's in de spits zullen staan. Ik zeg juist dat dit niet geval zal zijn met mijn plan. Er zullen wat minder mensen aan het werk gaan. Een ander deel van de mensen die wel werken kiezen nu noodgedwongen eieren voor hun geld en gaan voortaan op de fiets of OV of gaan carpoolen, veranderen van werk door dichter bij huis te werken etc.


Mijn punt is dat als overheid mensen zo dwingt om voor een alternatief te kiezen dat resultaten niet uit kunnen blijven. Zonder die dwang zullen mensen niet uit hun auto te slaan zijn. Dat is iedereen nu toch zo langzamerhand wel bekend dunkt mij.

Offtopic: het is geen schande als moeder hun kroost zelf verzorgen en opvoeden. Integendeel, want het is voor hun kroost veel beter.
pi_54067479
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

EG moet zijn eigen argumenten maar bedenken, maar ik vind jouw kenschets niet zo sterk.

Ik heb sterk het idee, dat je uitgaat van een gezin met twee werkende partners. Beiden hebben een carrière opgebouwd, mede dank zij een dagelijks bezoek aan de files.
Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.
En dat heb ik in een eerder post ook duidelijk gemaakt. Wij zitten wat argumentatie denk ik behoorlijk op dezelfde lijn.
pi_54067489
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je op de valreep nog even iets over het onderwerp moest zeggen. Dus eigenlijk iets anders kwijt wilde.

Al die mensen die hier volgens jou niet horen, die staan wel in de file?? Ik dacht dat die werkeloos dan wel aanslagen beramend dan wel rotzooi trappend rondhingen. Of zijn die dan op twee plaatsen tegelijk?

Loopafstand? 5 meter? Jouw niveau en salaris? Gezien de intelligentie van je bijdrage: vakkenvuller?
Hij heeft met 1 ding wel gelijk Kees. Dit land is idd zwaar overbevolkt. Bij mij weten is Nederland het op een na dichtstbevolkte land ter wereld, met alle problemen van dien.

Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.
pi_54067517
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 04:56 schreef sigme het volgende:
Als er een maatregel van kracht zou worden die stelt dat er per huisadres maximaal één auto geregistreerd mag zijn krijg je wel allerlei creatieve oplossingen.

Allereerst hebben rijke mensen natuurlijk twee (of meer) huisjes. Er komt ook -direct- handel in mensen die wel een huis maar geen auto hebben. Verder natuurlijk het -nu al bestaande- grensverkeer: auto's met een Duits of Belgisch kenteken.
Oh, en de illegale auto's natuurlijk. Met vervalste nummerplaat. Met zo'n stelsel zal dat opeens razend interessant worden, en dus opkomen.

En gedeeltelijk zal er natuurlijk gewoon méér gereden worden met die ene auto. Bij 1 auto en 2 mensen met 2 banen zal de een de ander weg brengen om dan door te rijden naar het eigen werk. Aangezien dat dan in 1 klap voor heel veel mensen geldt, zullen werkgever (ook mensen trouwens, met dezelfde autokrapte) er rekening mee moeten houden.

Kortom: het doet vast vanalles. Of het de files verhelpt waag ik te betwijfelen.
Je hebt en goed punt als het gaat om creativiteit om de maatregel te omzeilen. Dat heb je met elke impopulaire regeling.

Wat dubbele huizen betreft: 1 is het hoofdverblijf. Dus 1 auto per hoofdverblijf misschien?

Anders: 1 autorijvergunning oid. Dat helpt weer tegen illegale auto's. 1 autorijvergunning per hoofdverblijf, die je net als je rijbewijs steeds bij je moet hebben, als je de weg opgaat. Uiteraard heeft dat ook weer nadelen.
pi_54067955
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1086735/1/310#54065129]zondag 21 oktober 2007
Ik heb sterk het idee, dat je uitgaat van een gezin met twee werkende partners. Beiden hebben een carrière opgebouwd, mede dank zij een dagelijks bezoek aan de files.
Ik heb het idee dat enigzins uit het oog verloren wordt dat niet iedereen in de file staat.
Zo sta ik nooit in de file, noch mijn liefste. Bijvoorbeeld omdat zowel hij als ik op tijden woon-werkverkeer afleggen dat er geen file staat.

Nog afgezien van al overige gebrek aan proportionaliteit voor een dergelijk drakonische maatregel mag deze ook wel even meegenomen worden.
quote:
Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.
Ook hier wordt iets over het hoofd gezien. Sommig werk heeft bevindt zich op lokaties waar weinig mensen in de directe omgeving wonen. Dat is gewoonlijk geen toeval - er zijn soms goede reden voor om een bedrijf niet in de bewoonde wereld te zetten. Ga je nu op andere wijze mensen buitengewoon hinderen bij het bereiken van een dergelijke werkplek dan zou je eigenlijk andere normen (verrommeling; geluids- / stankoverlast, gevaar etc) moeten loslaten zodat er weer arbeiderswoningen in de buurt van het werk kunnen komen.
quote:
Een bekend voorbeeld zijn die busjes met bouwvakkers die door het land rijden. Van Arnhem naar Zwolle met zes man, van Zwolle naar Groningen met 5, van Groningen naar Arnhem met 7, etc. Elke dag weer.
Als zoveel mogelijk vaklui in de eigen stad blijven, kunnen ze langer slapen of tv-kijken en hoeft er alleen elke dag maar een auto met 2 man te vertrekken uit Groningen, waarna er 1 in Zwolle en 1 in Arnhem gaat werken. Dat is maar 1 auto met 2 mensen, in plaats van 3 busjes met 18 mensen, en maar 1 keer retour Groningen-Zwolle-Arnhem in plaats van 2 keer.
Beetje raar om uitgerekend de zeer effecient benutte bouwvakkersbusjes aan te halen. Daar doen 6 huishoudens met 1 busje ! Maar het raakt wel een punt - als mensen een beroepsauto *nodig* hebben, mogen ze dan ook nog een gewone auto? Of moet een zelfsstandige loodgieter maar met de bestelwagen op pad? En hoe laadt hij dan vrouw & kinderen in als ze naar de dierentuin willen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54069661
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zullen wat minder mensen aan het werk gaan.
Huh? Het werk blijft, dus moet er iemand anders aangenomen worden. Of verwacht jij dat jouw plan gaat leiden tot het ineenstorten van de economie? Dan moet je helemaal eens ga nadenken over de wenselijkheid...
quote:
Een ander deel van de mensen die wel werken kiezen nu noodgedwongen eieren voor hun geld en gaan voortaan op de fiets of OV of gaan carpoolen, veranderen van werk door dichter bij huis te werken etc.
Ze kiezen nu niet voor fiets OV of carpoolen om uiteenlopende redenen. Die redenen verdwijnen niet. Er is hoogstens een prikkel om een andere oplossing te zoeken. De meest eenvoudige is de huurauto uit het buitenland, want die KAN niet worden verboden. Ik gok dat er binnen een maand veel van die huurbedrijven zijn voor de NL markt.
quote:
Mijn punt is dat als overheid mensen zo dwingt om voor een alternatief te kiezen dat resultaten niet uit kunnen blijven.
Er zullen wel zaken veranderen, maar de files worden niet korter. Ik geloof nl. niet dat iemand die nu op de A4/A13/A2/Aweetikveel staat straks op de vluchtstrook met de Batavus rijdt...
quote:
Zonder die dwang zullen mensen niet uit hun auto te slaan zijn. Dat is iedereen nu toch zo langzamerhand wel bekend dunkt mij.
En ook met die dwang niet. Mensen zijn zo gehecht aan hun auto... Jij verplaatst je veel te weinig in de mensen. Jij denkt dat ze gaan doen wat jij wil. Die mensen doen echter wat zij willen en dat is autorijden. En als dat niet op geel kenteken mag, dan op een wit kenteken met zwarte of rode letters/cijfers...
quote:
Offtopic: het is geen schande als moeder hun kroost zelf verzorgen en opvoeden. Integendeel, want het is voor hun kroost veel beter.
Dat is waar. Maar als iemand daar vrij voor kiest: hulde! Als die daartoe wordt gedwongen: schande voor de afdwinger.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54069692
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:

Een van de auto's wordt verboden en verdwijnt dus. Tenzij de werkplekken vlak bij elkaar liggen, wordt dus één baan onbereikbaar (we gaan even uit van slecht ov!)
De baan blijft bestaan, de werkwillige met ambitie, ervaring en werklust ook. De baan gaat vervuld worden door iemand anders uit de buurt van de werkplek, op de fiets. De ambitie etc vindt een bedding in een baan in de buurt van de werkwillige, op loopafstand.
Dit is niet reëel. Waarom zou de nieuwe werknemer, die gemiddeld gezien gewoon op dezelfde afstand woont als de oude werknemer, gemiddeld gezien een andere vervoersafweging maken?

Er is geen enkele reden om te verwachten dat de mensen die nu geen baan hebben gemiddeld dichterbij wonen EN gemiddeld sneller zullen fietsen. Integendeel, want fietsen is juist populairder naarmate het inkomen hoger is, dus fietsen zal gemiddeld gezien populairder zijn bij de mensen die nu werken...

En als je jarenlang niet meer hebt gefietst, dan kom je er meestal niet meer op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54069731
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat asiel betreft hebben we jaren, decennia, veel te veel vreemdelingen toegelaten.
Jij moet minder naar Wilders c.s. luisteren.

Je kan NOOIT teveel asielzoekers binnenlaten, want je MOET ze binnenlaten. Mits het daadwerkelijk vluchtelingen zijn: welkom! Als ze morgen overigens allemaal vertrekken sta jij nog steeds in de file, maar dat terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54069776
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Anders: 1 autorijvergunning oid. Dat helpt weer tegen illegale auto's. 1 autorijvergunning per hoofdverblijf, die je net als je rijbewijs steeds bij je moet hebben, als je de weg opgaat. Uiteraard heeft dat ook weer nadelen.
Het moet toch niet gekker worden. Dus nu mag je niet eens meer de auto delen...

Daarnaast: onmogelijk. Met een EU rijbewijs mag je in heel de EU een auto rijden. Nou zou NL het NL-ers kunnen verbieden, maar je begrijpt toch wel dat je hiermee al het talent het land uit pest en je inderdaad de files oplost... omdat de overblijvers geen auto meer kunnen betalen.

Echt, probeer eens iets met realiteitszin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')