Dat gebeurt dus niet, want mensen sterven nog liever in de auto dan ze opzoek gaan naar alternatieven. Want anders zou dat allang op grote schaal gebeuren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Alla India.. Alle grote bedrijven zorgen voor vervoer van personeel. Tevens wij als midsize firma hier hebben een bus voor het personeel.![]()
Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:
Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.
Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)
compri?
Je bent hoop ik toch wel in staat om in te zien dat een gezin bestaande uit één persoon totaal onvergelijkbaar is met een gezin bestaande uit 5 personen? Of niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Elke gezin heeft dan de mogelijkheid om gebruik te maken van een. Nu worden gezinnen gedwongen om zelf de schaarste in te vullen. Door creatiever die auto in te zetten. Voordeel: Nederland rijd dan weer ipv dat het in een gierend tempo tot stilstand komt.
Blijkbaar is het in de file staan voor deze mensen nog steeds een beter alternatief dan met het OV gaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar niemand wil voor de ander uit de auto, zelfs als er alternatieven zijn. Want iedereen denk aan zijn of haar eigenbelang.
Grappig dat een voorbeeld opeens irrelevant is als deze je niet uitkomt. Notabene een voorbeeld dat je zelf gaf; iemand van 55+quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, zo kunnen we nog uren doorgaan. Je tactiek om de discussie steeds maar weer in de ridicule hoek te trekken helpt niet echt. Ik kom dus met je helaas geen stap verder.![]()
En voor de wijsneuzen.. het economisch en milieu aspect even buiten beschouwing gelaten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:
Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:
Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.
Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)
Dat is een understatement.quote:
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Het fileprobleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad alleen hoorHet is tegenwoordig overal een kutzooi op de wegen.
Uiteraard zal een overgangsregeling nodig zijn.
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...
Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...
Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Kwestie van tijd.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...
Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.quote:Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Wat olieprijs betreft: komt vraag en aanbod weer ene beetje in balans. Maar ook minder vervuiling. Tja, het is me wat: een beter leefbaar Nederland in ruil voor wat welvaart.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Serieus, op het moment dat Zuid Limburg dichtslibt vanwege de files lig ik al lang en breed onder de grond, mijn dochter ook vermoed ik... Beluister de fileberichten eens op een gemiddelde dag, ze staan rond Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, de rest van de files die je te horen krijgt, zijn veroorzaakt door wegwerkzaamheden en ongelukken. Die krijg jij niet weg door minder aanbod...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kwestie van tijd.
[..]
Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.
Mensen uit de randstad hebben wel vaker de neiging "het Nederland" buiten de randstad simpelweg te vergeten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?![]()
Als jij zo doorgaat, dan diskwalificeer je je zelf als discussiepartner. Je mag het hartgrondig met mee oneens zijn maar dit nodigt niet uit. Dat vele anderen over mijn discussie(en dus ook argumentatie)vaardigheden denken bleek vorig jaar wel bij de award-verkiezingen en werd ik vaak genoemd als beste debater. Ik werd bovendien gekozen tot beste nieuwkomer op dit subforum. Dat lukt niet als jij gelijk zou hebben dat het mij ontbreekt aan argumentatievaardigheden. Dus wie is hier eigenlijk "wereldvreemd"?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.
IK zou bijzonder graag de bron zien hoe die 70 % is opgebouwd. Uitgaande van het hele wegennet? Dan haal je die 70% zo, want files komen doorgaans hoofdzakelijk voor op snelwegen. En dat zijn nou net de wegen die in ene rap tempo aan het dichtslibben zijn.quote:Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar ik ook bezwaar maak is die dooddoeners waar je steeds mee komt. Steeds maar herhalen dat de burger moet kunnen kiezen en dat de overheid moet faciliteren. Dat is de situatie zoals we die nu kennen. Dat het niet helpt en dat de files elk jaar met zo'n 15% groeien, dat ontgaat je kennelijk.
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem afquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
Als je de legitimiteit van een oplossing afmeet aan de de mate van ingrijpen van de overheid dan zou je het idd. als slap kunnen zienquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Dus je gaat niet uitleggen waarom iemand in Friesland verplicht bij moet bijdragen aan het oplossen van een probleem in de Randstad? De persoon in Friesland is niet eens onderdeel van het probleemquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Gewoon alle auto's verbiedenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |