abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53993035
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Alla India.. Alle grote bedrijven zorgen voor vervoer van personeel. Tevens wij als midsize firma hier hebben een bus voor het personeel.

Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)

compri?
Dat gebeurt dus niet, want mensen sterven nog liever in de auto dan ze opzoek gaan naar alternatieven. Want anders zou dat allang op grote schaal gebeuren.
pi_53993054
quote:
Wat vinden jullie hiervan?
Het slechtste idee van Nederland.
I feel kinda Locrian today
pi_53993941
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Elke gezin heeft dan de mogelijkheid om gebruik te maken van een. Nu worden gezinnen gedwongen om zelf de schaarste in te vullen. Door creatiever die auto in te zetten. Voordeel: Nederland rijd dan weer ipv dat het in een gierend tempo tot stilstand komt.
Je bent hoop ik toch wel in staat om in te zien dat een gezin bestaande uit één persoon totaal onvergelijkbaar is met een gezin bestaande uit 5 personen? Of niet?

Dus nogmaals: waarom is het eerlijk om een alleenstaande hetzelfde te geven als een compleet gezin. We geven een alleenstaande toch ook niet dezelfde uitkering?

En dan nog iets: vaak zie je dat bij tweeverdieners minimaal één van de personen dicht bij het werk woont. Die staat niet in de file. De persoon die jij dus de auto uit wil pesten stond dus al niet in de file. Hoe denk jij dan dat je files oplost? Zeker als die persoon die niet in de file stond omdat ze teveel tijd kwijt is met boodschappen, kinderen, enz. nu er geen auto meer is ophoudt met werken en wordt vervangen door iemand die WEL in de file moet staan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53994178
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar niemand wil voor de ander uit de auto, zelfs als er alternatieven zijn. Want iedereen denk aan zijn of haar eigenbelang.
Blijkbaar is het in de file staan voor deze mensen nog steeds een beter alternatief dan met het OV gaan.

Waarom zouden ze anders in de file staan als hun eigenbelang beter is gediend als ze met het OV zouden gaan?
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, zo kunnen we nog uren doorgaan. Je tactiek om de discussie steeds maar weer in de ridicule hoek te trekken helpt niet echt. Ik kom dus met je helaas geen stap verder.
Grappig dat een voorbeeld opeens irrelevant is als deze je niet uitkomt. Notabene een voorbeeld dat je zelf gaf; iemand van 55+
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53994422
Jongens hou het nou eens simpel voor EG.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef jpjedi het volgende:

Luister EG.. ik zal het in Jip en Janneke taal aan je proberen te vertellen zonder tekstlappen:

Als de files te erg worden gaan de mensen vanzelf alternatieven zoeken. Men accepteert het nu gewoon. Voorbeeld: Een half uur per dag vind men OK..een uur vind men vervelend en gaat iets anders zoeken.

Zelfregulering treed op en hier is geen overheidsbemoeienis voor nodig. (Wat ze overigens ook nooit zullen doen)
En voor de wijsneuzen.. het economisch en milieu aspect even buiten beschouwing gelaten.

Maar welke branche werk je eigenlijk EG?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:20:56 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53994491
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:23 schreef starla het volgende:

[..]

Het slechtste idee van Nederland.
Dat is een understatement.

Zeker als je kijkt naar de impact wat dit idee op de economie zou hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 19:57:43 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53995268
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]


Het fileprobleem beperkt zich allang niet meer tot de randstad alleen hoor Het is tegenwoordig overal een kutzooi op de wegen.

Uiteraard zal een overgangsregeling nodig zijn.
Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53995350
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:01:15 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53995352
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...

Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....

Dus veel meer bedrijven worden er door getroffen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53997289
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom jij me de files hier aanwijzen dan? Ik zie ze namelijk niet...
Kwestie van tijd.
quote:
Even over de praktische (on)uitvoerbaarheid van je plan... Wat ga ik krijgen van de overheid voor mijn 2e auto? je denkt toch niet dat ik 'm vrijwillig naar het grofvuil breng ofzo...
Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.
pi_53997354
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat niet alleen de oliemaatschappijen gaan ook minder verkopen, de garages krijgen minder werk etc etc.....
Wat olieprijs betreft: komt vraag en aanbod weer ene beetje in balans. Maar ook minder vervuiling. Tja, het is me wat: een beter leefbaar Nederland in ruil voor wat welvaart.
pi_53997384
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?


Tja, daarom is het probleem ons boven het hoofd gegroeid. Door struisvogels zoals jij.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:50 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53997657
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.
[..]

Overgangsregeling. Afrijden dat ding en dan is het over en uit.
Serieus, op het moment dat Zuid Limburg dichtslibt vanwege de files lig ik al lang en breed onder de grond, mijn dochter ook vermoed ik... Beluister de fileberichten eens op een gemiddelde dag, ze staan rond Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, de rest van de files die je te horen krijgt, zijn veroorzaakt door wegwerkzaamheden en ongelukken. Die krijg jij niet weg door minder aanbod...

En hou er rekening mee dat die overgangsregeling van jou jaren gaat duren, ik zal de komende 25 jaar in mijn barreltje blijven rijden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53999295
Wat een treurig plan is dit weer. Bovendien is je analyse van het probleem onjuist. Het aanbod van vervoer sluit niet voldoende aan op de vraag naar vervoer, en dat is waar de schoen wringt. Symptomen van dit probleem zijn overvolle treinen, files en klachten van omwonenden van Schiphol. Wat er moet gebeuren is dat er een algeheel masterplan gemaakt moet worden waarin alle vormen van vervoer in Nederland op elkaar afgestemd worden. Ieder type vervoer heeft namelijk zijn eigen sterke en minder sterk kanten waarmee in de vraag naar vervoer voorzien kan worden, en dus is het onzin om je op een type vervoer te focussen. Overigens is de fout je vergeven, zeer veel mensen maken deze fout, waaronder ook vrijwel alle politici.
pi_53999606
en hoe zit het dan met al die apen die met z'n vijftienen in een tweekamerwoning leven?
pi_53999752
Apen?
Het is hier toch geen Artis?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:29:46 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_54002650
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land dus daarom ook mijn vraag (en die van DS4 eerder) waar we EG moeten plaatsen met zijn wat wereldvreemde kijk op zaken.
Mensen uit de randstad hebben wel vaker de neiging "het Nederland" buiten de randstad simpelweg te vergeten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_54003619
De overheid zou ook gewoon de wegen kunnen verbreden. Het aantal banen op auto- en snelwegen verdubbelen lijkt me wel iets. Die files zijn precies hetzelfde als de enorme huizenprijzen: het gevolg van een kunstmatig laag gehouden aanbod, terwijl de vraag al decennia stijgt.

Hoeveel honderden miljarden hebben automobilisten al niet mogen ophoesten? Hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk naar investing in het wegennet gegaan? 10%?

Maar ach, wat weet ik nou
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 oktober 2007 @ 05:21:34 #49
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54003622
Ik ben ook zo blij met mijn wisselende werktijden.. ik heb vrijwel geen last van files
Zouden meer mensen voor open moeten staan (en bedrijven )
Thuiswerken zou ook veel meer kunnen, denk ik.
Ach tal van mogelijkheden maar je moet het wel doen en vaak een kwestie van wennen.

Maar die 2e auto afschaffen>??? ben je gek in je hoofd of zo.. dat is toch geen oplossing
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_54003685
Thuiswerken is zeker een optie. Beperking is nu het vertrouwen van de werkgever in het personeel. Bijbouwen is geen optie aangezien de bouwers altijd achter het verkeersaanbod aan hollen. Tevens verkies ik geen geasfalteerd nederland. Als het probleem groeit in de randstad zoeken mensen vanzelf alternatieven. Taak van overheid is pm die te bieden Ipv keuzevrijheid te gaan inperken.
pi_54004755
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?
Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.

Lees z'n reply nu nog eens een keer en pas dan je post aan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54006266
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.
Als jij zo doorgaat, dan diskwalificeer je je zelf als discussiepartner. Je mag het hartgrondig met mee oneens zijn maar dit nodigt niet uit. Dat vele anderen over mijn discussie(en dus ook argumentatie)vaardigheden denken bleek vorig jaar wel bij de award-verkiezingen en werd ik vaak genoemd als beste debater. Ik werd bovendien gekozen tot beste nieuwkomer op dit subforum. Dat lukt niet als jij gelijk zou hebben dat het mij ontbreekt aan argumentatievaardigheden. Dus wie is hier eigenlijk "wereldvreemd"?

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om zo met jouw in debat te gaan. Een opbouwend debat met jou blijkt niet mogelijk, dus ik vergooi mijn energie liever aan anderen hier met wie ik wel een plezierig debat kan voeren.

De quote:
quote:
Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land
IK zou bijzonder graag de bron zien hoe die 70 % is opgebouwd. Uitgaande van het hele wegennet? Dan haal je die 70% zo, want files komen doorgaans hoofdzakelijk voor op snelwegen. En dat zijn nou net de wegen die in ene rap tempo aan het dichtslibben zijn.

Dat het fileprobleem zo nijpend begint te worden ontkent inmiddels geen enkele politiek partij meer. Het verkeer rond en tussen de steden staat elkaar dag steeds vaker en langer vast. Het probleem beperkt zich al lang niet meer tot de randstad en trekt steeds verder naar het noorden. Ook het oosten heeft in toenemende mate last van files. Ja ook rond Arnhem als je ooit eens buitenkomt. Als er niets gebeurt, dan staat Nederland over een paar jaar dus gewoon massief vast in het verkeer.

Waar ik ook bezwaar maak is die dooddoeners waar je steeds mee komt. Steeds maar herhalen dat de burger moet kunnen kiezen en dat de overheid moet faciliteren. Dat is de situatie zoals we die nu kennen. Dat het niet helpt en dat de files elk jaar met zo'n 15% groeien, dat ontgaat je kennelijk. En dan zeggen dat Nederlanders laf zijn dat ze niet willen verhuizen. Hieraan voorbijgaand dat de praktijk in dit opzicht vaak net iets weerbarstiger is...

Weet jij wat ik ontzettend laf vind?Iemand die hier lef heeft om te komen met een draconisch, en toegeven een omstreden plan en ja toegeven ook met forse nadelen, te bestoken met een slap aftreksel met dooddoeners zoals ik noemde. En vooral niet komen met een alternatief plan (dat een echt verder gaat) dat beter is dan het mijne maar wel een oplossing kan zijn tegen de files.

Met mensen zoals jij los je grote problemen in Nederland dus niet op. Dat lef heb je dus niet, net zoals vele andere grijze muizen hier en in Den Haag. Met zulke lieden winnen we de oorlog nooit en gaat het land nog eens ten onder aan onleefbaarheid. Mensen die geen grote keuze's durven maken in de politiek. En daar draait het nu net om: durven kiezen.

Ik zou zeggen de toedels. Je hoeft wat mij betreft hoef je niet meer te reageren.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 18-10-2007 10:55:36 ]
pi_54006547
Gezien de vele tegenstrijdigheden en moeilijkheden die ik, DS4, jpjedi, sjeen en zelfs du_ke je nadragen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de award veel om het lijf heeft maar goed dat terzijde. Als JP duidelijk zegt dat 70% van het land geen fileprobleem kent en jij komt vervolgens met het verwijt dat hij de fileproblematiek ontkent dan lees je gewoon slecht

Verder kun je elke ochtend op Trafficnet zien dat de files zich concentreren rond de randstad en niet in de provincies Drenthe, Groningen en Friesland waardoor dus wederom de vraag is waarom deze mensen gestraft moeten worden voor een probleem waar ze niet eens deel van zijn en op welke manier deze mensen uberhaupt aan de oplossing bij kunnen dragen?

Dat je maatregel naast de welvaart ook het welzijn in het land remt dat vergeet je te vermelden. Sterker nog, dit neem je niet eens mee in je afweging.

Dat het rond Arnhem vast staat komt door de belabberde infrastructuur. Vanaf onder Arnhem kom je met geen mogelijkheid op een fatsoenlijke (lees: snelweg) manier naar de bovenkant toe. Probeer maar eens om vanuit Nijmegen naar boven toe te rijden. Daarnaast is het natuurlijk niet vreemd dat het juist rond de steden vaststaat maar dat terzijde.

Je haalt een deel van je legitimiteit uit de redenatie "nu werkt het dus moeten we doen". Dat is leuk maar nog steeds geen onderbouwing voor waarom jouw maatregel meer voordelen heeft dan nadelen. Dat je mensen als DS4 van hun broodwinning berooft dat is blijkbaar geen belemmering.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54006617
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
pi_54006665
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 oktober 2007 @ 11:09:15 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54006686
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54006778
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.

Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:17:47 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_54006865
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar ik ook bezwaar maak is die dooddoeners waar je steeds mee komt. Steeds maar herhalen dat de burger moet kunnen kiezen en dat de overheid moet faciliteren. Dat is de situatie zoals we die nu kennen. Dat het niet helpt en dat de files elk jaar met zo'n 15% groeien, dat ontgaat je kennelijk.
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.

Ik rijd nu ongeveer 80.000 kilometer per jaar. Mag jij eens uitleggen hoe ik met het openbaar vervoer op één dag naar een klant in Oldenzaal, naar kantoor in Amstelveen en naar een klant in Den Haag moet en vervolgens weer naar huis uiteraard.
pi_54006887
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.

Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem af . Echter je moet realistisch zijn en inzien dat zoiets niet praktisch is. Dat geldt ook voor jouw absurde voorstel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54007006
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Als je de legitimiteit van een oplossing afmeet aan de de mate van ingrijpen van de overheid dan zou je het idd. als slap kunnen zien
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Dus je gaat niet uitleggen waarom iemand in Friesland verplicht bij moet bijdragen aan het oplossen van een probleem in de Randstad? De persoon in Friesland is niet eens onderdeel van het probleem
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem af .
Gewoon alle auto's verbieden Geen files meer
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')