abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53981404
Ajax: Topteam of niet?

En de laatste post:
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Noem eens een naam van een spelverdeler die Van Geel kent?
GAME ON
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:45:04 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53981603
Galasek.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53981614
Nog een?

Galasek zou een goede zijn voor Ajax alleen ga je met een middenveld met Galasek - Davids - Gabri weinig wedstrijden winnen

Verder zit Galasek goed in Mofrika, hij heeft pas nog bijgetekend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:48:03 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53981621
Ajax is - helemaal fit - het beste team van Nederland. Helaas wil het daar bij Ajax nog wel eens aan schorten..
pi_53981653
Het ligt inderdaad aan de blessures en aan de wind volgens de oud coach
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:55:14 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53981658
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax: Topteam of niet?

En de laatste post:
[..]

GAME ON
Dat was niet de laatste post jij deugniet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:56:29 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53981669
Die oude coach heeft overal een excuus voor, maar een fitte selectie ( Stam, Vermaelen, Davids, Kennedy ) zou wel aardig schelen..
pi_53981675
Als je Luque, Leonardo, Davids, Gabri en Stam koopt moet je niet zeiken over blessures.

Moet je maar spelers kopen die niet blessuregevoelig zijn en-of wel regelmatig speelden
  woensdag 17 oktober 2007 @ 03:00:09 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53981686
Maar is dit Europees of Nederlands gezien?

In Nederland wel, Europees gezien telt Ajax al jaren niet meer mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53981723
Ze moeten daar eens een flinke schop onder hun luie reet krijgen ik erger me week in week uit aan een slap ajax dat ineens wel blijkt te kunnen voetballen als het te laat is. Let maar op de hele wedstrijd slappe hap en als ze dan vlak voor tijd een goal tegenkrijgen creeren ze in 10 minuten zo 5 goede kansen en hebben we weer "pech" dat ze er niet ingingen of als ie er wel ingaat krijg je het lucky ajax verhaal weer.
pi_53981731
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 03:00 schreef popolon het volgende:
Maar is dit Europees of Nederlands gezien?

In Nederland wel, Europees gezien telt Ajax al jaren niet meer mee.
Lees de OP van het eerste deel
pi_53982013
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 03:16 schreef Alfje het volgende:
Ze moeten daar eens een flinke schop onder hun luie reet krijgen ik erger me week in week uit aan een slap ajax dat ineens wel blijkt te kunnen voetballen als het te laat is. Let maar op de hele wedstrijd slappe hap en als ze dan vlak voor tijd een goal tegenkrijgen creeren ze in 10 minuten zo 5 goede kansen en hebben we weer "pech" dat ze er niet ingingen of als ie er wel ingaat krijg je het lucky ajax verhaal weer.

Helemaal mee eens. Verder ook nog eens een paar fatsoendelijks pelersmateriaal aantrekken. Nog n goeie centrale verdediger, n goeie spelverdeler op het middenveld en n nieuwe spits voor als Huntelaar vertrekt.
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:46:23 #13
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53982517
Er is geen spelverdeler en dat is wanbeleid, er is feitelijk geen opvolger gekomen voor Wesley Sneijder.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:18:50 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53982904
Dat is toch geen wanbeleid, waar had je die vandaag willen halen.

Spelers als Sneijder groeien niet aan de bomen. Het was wanbeleid geweest als ze 20 miljoen hadden gespendeerd in een speler die niet zo presteren.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:23:04 #15
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_53982950
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 02:48 schreef pfaf het volgende:
Ajax is - helemaal fit - het beste team van Nederland.

Krijgen we dat verhaal weer.... "In potentie heeft Ajax bla bla bla" maar toch al drie jaar op rij waardeloos presteren. Aan potentie heb je niks. Niet in voetbal in ieder geval
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:32:45 #16
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53983103
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:18 schreef Dos37 het volgende:
Dat is toch geen wanbeleid, waar had je die vandaag willen halen.

Spelers als Sneijder groeien niet aan de bomen. Het was wanbeleid geweest als ze 20 miljoen hadden gespendeerd in een speler die niet zo presteren.
Natuurlijk is dat wanbeleid, Ajax speelt nu 4-3-3 en moet wel zónder tien spelen, omdat die niet in de selectie zit. Als je de hele voorbereiding met Wesley Sneijder op tien hebt gespeeld, moet je in het seizoen niet afwijken van die opstelling. Dan moet je een opvolger halen, desnoods door er veel geld voor uit te geven. Maar bij Ajax investeert men alleen maar als de CL bereikt is, want anders wordt het geld beter gebruikt om gaten in de begroting te dichten. Ook wat voor te zeggen, maar met zo'n gehandicapte selectie wordt het een stuk lastiger om kampioen te worden, waardoor CL opnieuw verre van zeker is.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53986322
Of door Perez te behouden
pi_53986402
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef Erasmusch het volgende:
Het schijnt zo geweest te zijn (aldus HTC na zijn vertrek) dat erg bepalende spelers hebben gezegd ´hij eruit of ik eruit´ en het was dus redelijk onhoudbaar geworden.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:05:28 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53986407
Een probleem voor Ajax is ook dat iedere tegenstander voortaan het idee heeft dat er punten zijn te halen. Iets wat vroeger wel anders was.
pi_53986488
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:05 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Het schijnt zo geweest te zijn (aldus HTC na zijn vertrek) dat erg bepalende spelers hebben gezegd ´hij eruit of ik eruit´ en het was dus redelijk onhoudbaar geworden.
Maar of je dat moet geloven...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:15:02 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53986622
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Een probleem voor Ajax is ook dat iedere tegenstander voortaan het idee heeft dat er punten zijn te halen. Iets wat vroeger wel anders was.
Maar dat is ook zo, het spelen tegen Ajax imponeert steeds minder. Tekenend zijn ook de prestaties in Europa: voordat de Amsterdam ArenA werd geopend, verloor Ajax totaal slechts zeven thuiswedstrijden en de afgelopen tien jaar (in de Amsterdam ArenA dus) maar liefst zeventien! De afgelopen tien jaar is Ajax diep gezakt, zowel internationaal als nationaal, het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat PSV de afgelopen acht jaar zesmaal landskampioen werd. Er moet weer eens een team komen te staan van formaat, een team dat imponeert.
pi_53986639
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:09 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Maar of je dat moet geloven...
Is de vraag, maar dit lijkt me wel geloofwaardig. Het stuk waar ik het over had:

Over Perez had de oefenmeester te zeggen: "Ik word een beetje moe van het verhaal Perez. Ik vind dat er geen speler op de wereld is die een plaats kan claimen, op Cruijff en Maradona na. Hij is bij Ajax gecontracteerd door Martin van Geel, waar hij mee gewerkt had bij AZ. Hij had misschien al wel met de vorige bepalende mensen afspraken gemaakt, maar niet met mij."

Het incident tijdens het thuisduel met FC Twente, waarbij Perez een donkere grensrechter uitmaakte voor '******neger', was voor sommige jongens de druppel. "Babel zei bijvoorbeeld in de kleedkamer: 'Ik accepteer je excuses, maar er is wel iets geknapt bij mij.' Dat vond ik heel sterk en heel eerlijk van hem. Ryan deed sowieso zijn mond vaak open in de kleedkamer, ook tegen iemand als Edgar Davids."

"Nee, ik heb nooit overwogen om Kenneth te ontslaan. Iedereen heeft het recht om fouten te maken. Maar Kenneth is een vrij cynische jongen, een lastige jongen om mee te werken. Nee, absoluut geen sociale jongen. Hij verzamelt wat mensen om zich heen en zet zich een beetje af tegen de rest. Ik vond hem een moeilijke jongen en later heb ik daar een nog wat sterkere mening over gevormd.’"

Op een gegeven moment ontstond er voor sommige spelers een onwerkbare situatie: "Spelers hadden moeite met Perez' cynisme. Een aantal jongens is naar me toegekomen met de vraag: hij eruit of ik eruit. Dat waren bepalende jongens. Dat ontkennen ze nu, maar ik zweer dat ze dat echt tegen me hebben gezegd. Wat ook erg jammer is, is dat er weinig eenduidigheid was binnen de leiding over onze reactie op de uitspattingen van Perez tegen die grensrechter. Naar buiten toe werd dat heel netjes en correct gecommuniceerd met excuses, maar intern waren de meningen over die situatie verdeeld. Zowel in de spelersgroep als in de leiding."
pi_53986824
Nee ik denk geen topteam, volgens mij zorgt een topteam voor stabiliteit en goede aankopen om de status te behouden... PSV is momenteel het enige topteam in nederland.
pi_53986928
quote:
Het incident tijdens het thuisduel met FC Twente, waarbij Perez een donkere grensrechter uitmaakte voor '******neger', was voor sommige jongens de druppel. "Babel zei bijvoorbeeld in de kleedkamer: 'Ik accepteer je excuses, maar er is wel iets geknapt bij mij.'
Boehoehoe hij schold een medeneger uit Dat incident wordt ook telkens weer tevoorschijn getoverd, errug professioneel als dat de werksfeer ondraaglijk heeft gemaakt.
pi_53987235
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:28 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Boehoehoe hij schold een medeneger uit Dat incident wordt ook telkens weer tevoorschijn getoverd, errug professioneel als dat de werksfeer ondraaglijk heeft gemaakt.
Je snapt toch wel dat dat aanstoot kan geven bij ploeggenoten?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53992759
Het hoort niet en is ontzettend dom maar er wordt sowieso een partij afgescholden op de voetbalvelden en ik geloof er niks van dat zon opmerking racistisch is bedoeld als daar een boer had gestaan had ie kankerboer geroepen en als het een vrouw was wellicht kankerteef. Allemaal ook zeker niet netjes en ik vind al dat gescheld sowieso vrij onprofessioneel maar ik vind het nogal suf dat mensen er dan allerlei dingen achter gaan zoeken. Ik vind de "blinde tyfushond" van sneijder in principe net zo erg. Maarja dan heeft het geen luchtje van racisme dus dan is er veel minder aan de hand.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:24:13 #27
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53993073
Waarom moet hier een heel apart topic over lopen?
pi_53993196
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:24 schreef Malibu-06 het volgende:
Waarom moet hier een heel apart topic over lopen?
Omdat bij Ajax de discussie erover gaat of het een topteam is of niet. Bij Feyenoord is dat geen issue .
pi_53993260
Maar waarom haalt Ajax talenten zoals Modric niet? 20 Miljoen, who cares . En waar is het talent uit Hongarije van Henk? Genoeg geld bij Ajax nu, toch?

pi_53993543
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:45 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Pfff, babel moet niet janken. Alsof hij nooit ergere dingen heb gehoord op de pleintjes met al z'n urban vriendjes uit amsterdam..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_54001657
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:46 schreef M0NTANA het volgende:
Er is geen spelverdeler en dat is wanbeleid, er is feitelijk geen opvolger gekomen voor Wesley Sneijder.
Volgens van Geel is Luque de opvolger. Die Croaat was de eerste keurs maar die wilde niet
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:27:24 #32
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54004142
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Volgens van Geel is Luque de opvolger. Die Croaat was de eerste keurs maar die wilde niet
Albert Luque is absoluut géén tien.
pi_54004154
Dan moet je bij mvg@ajax.nl gaan klagen
pi_54011837
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:45 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Wat Alfje en Staanplaats al zeggen, daar moet je je gewoon over heen kunnen zetten. Ik geloof er geen zak van dat Babel daar ook maar 1sec om heeft wakker gelegen
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:39:01 #35
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54011923
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:30 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Omdat bij Ajax de discussie erover gaat of het een topteam is of niet. Bij Feyenoord is dat geen issue .
Je bedoeld dat wij sowieso al een topploeg hebben momenteel, mag ik hopen?
pi_54061674
OMG.....wat is die Suarez toch een trieste zak. Eerst een schwalbe in het penaltygebied en daarna die schwalbe toen ie op de grond lag.
pi_54061967
De titelaspiraties kunnen weer even in de ijskast
pi_54062096
3 punten achter en ze kunnen weer in de ijskast.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54062129
Waar slaat je smilie op?
pi_54062151
De problemen in Slotervaart.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:37:51 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54062170
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:37 schreef zjroentje het volgende:
De problemen in Slotervaart.
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:07:03 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54069524
Na dit weekend is er wel weer het een en ander duidelijk geworden. En wat is Suarez aan irritant kutjong zeg
pi_54070879
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar slaat je smilie op?
Wat denk je zelf
pi_54072239
Hij kan 2 kanten op
pi_56678092
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef Erasmusch het volgende:
´

Of door hem voor te veel geld terug te kopen. Oh, wacht :´)

Maar is Ajax nu meer een titelkandidaat na de aankoop van Perez, Lindgren, Silva en Kuffour?
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:42:46 #46
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_62512314
Waarom draait de ploeg niet? Waarom lijkt veel meer dan een 7e plek niet haalbaar?

Waarom slaagt de club er niet in om toppers te contracteren? Waarom ontbreekt het aan goede verdedigers? Waarom KJH behouden? Waarom speelt KJH zo zwak?

Willem II - Ajax 2 - 1
Ajax- Roda 1 - 0
Feyenoord - Ajax 2 - 2
Ajax - Vitesse 3 - 0
Heerenveen - Ajax 5 - 2
Ajax - Groningen 1 - 0

9e plek, 6 gespeeld, 3 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren, 10 punten, 10 voor en 9 tegen. Geen geweldige cijfers!
quote:
p zondag 19 oktober 2008 20:21 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het is niet zozeer de vraag wat er mis is met Ajax, maar meer hoe het komt dat het niveau elk jaar meer gelijk getrokken wordt. Andere clubs maken gewoon een inhaalslag.
Maar hoe kan dat dan? Ajax heeft meer geld dan 80% van de eredivisieclubs. Waarom beschikken ze dan niet over betere spelers? Hoe kan het dat kleinere clubs goedkope spelers hebben die net zo goed presteren?

Hoe kan het dat die club uit Eindhoven al 4x op rij kampioen van de armoede wordt, zonder dat Ajax eens gericht gaat aankopen? Met de nadruk op gericht! Bassie heeft veel geld mogen uitgeven maar een goede selectie heeft Ajax niet.

Verliezen van Willem II, slecht spelen tegen Roda JC, gelijk tegen een degradatiekandidaat uit Rotterdam, moeite hebben met een hoofdklasser van de Balkan ... en dan is er niks mis?!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_62512409
Wat er al jaren mis is met Ajax is dat het zichzelf verloochent. Dat heeft ertoe geleid dat we een trainer hebben die er alleen maar zit omdat hij goed kon voetballen en een spits hebben die helemaal niet kan voetballen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62512477
Weer zo iemand door onmogelijk kan relativeren.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:49:51 #49
30220 Barca
pi_62512488
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat er al jaren mis is met Ajax is dat het zichzelf verloochent. Dat heeft ertoe geleid dat we een trainer hebben die er alleen maar zit omdat hij goed kon voetballen en een spits hebben die helemaal niet kan voetballen.
Als die spits maar doelpunten maakt, maar dat doet hij niet! Nou ja, te weinig in ieder geval.

En achterin is het geitenkaas.
pi_62513542
Absoluut geen topteam.
Het begint al bij de trainer en de medische staf die duidelijk geen topkwaliteiten hebbben. Dit valt op te maken n.a.v de vele blessures die Ajax iedere keer heeft. Een topteam hoort stabiel te zijn, en ook deze kwaliteit heeft Ajax niet. Er word regelmatig verloren van de kleinere ploegen. Het aankoopbeleid is ook niet om over naar huis te schrijven, of beter gezegd: Het scoutingsapparaat. Ajax koopt altijd spelers die al doorgebroken zijn bij subtoppers in Nederland, en scout zelf zelden een goede speler die doorbreekt. Een Sulejmani en een Silva zijn allemaal gescout door provincieclubs. Ajax koopt spelers als Luque etc. Een topclub hoort spelers als Sulejmani juist als eerste te scouten, maar de scouting word ook op alle fronten afgetroeft door de scouts van subtoppers.

Ajax vroeger: TOP
Ajax nu: FLOP
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:32:52 #51
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62513630
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:42 schreef Barca het volgende:
Waarom draait de ploeg niet? Waarom lijkt veel meer dan een 7e plek niet haalbaar?
Waar heb jij het nou weer over met je 7e plek. Ik wil nu met jou een weddenschap aangaan. Ik zeg dat Ajax in de top 3 eindigt, jij zegt dat Ajax lager eindigt dan 5e. (Omdat jouw 7e plek een beetje érg onrealistisch is, zelfs voor zo'n wereldvreemde boterletter als jij, pas ik de weddenschap iets aan) Kratje bier op zetten?
quote:
Waarom slaagt de club er niet in om toppers te contracteren? Waarom ontbreekt het aan goede verdedigers? Waarom KJH behouden? Waarom speelt KJH zo zwak?
Ajax contracteert supertalent Sulejmani, Aissati, Oleguer komt van Barcelona. Welke 'toppers' denk jij dat Ajax moet contracteren? Of kom je nu met Lucius en Braafheid aanzetten?
Waarom KJH behouden? Omdat we anders geen spits hadden gehad, en omdat KJH er per jaar 25-35 inschiet, het is maar een ideetje hoor. KJH speelt bovendien helemaal niet zwak, er zijn perioden dat hij slechter speelde maar er wel 3 inlegde.
quote:
Willem II - Ajax 2 - 1
Ajax- Roda 1 - 0
Feyenoord - Ajax 2 - 2
Ajax - Vitesse 3 - 0
Heerenveen - Ajax 5 - 2
Ajax - Groningen 1 - 0

9e plek, 6 gespeeld, 3 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren, 10 punten, 10 voor en 9 tegen. Geen geweldige cijfers!
[..]

Maar hoe kan dat dan? Ajax heeft meer geld dan 80% van de eredivisieclubs. Waarom beschikken ze dan niet over betere spelers? Hoe kan het dat kleinere clubs goedkope spelers hebben die net zo goed presteren?

Hoe kan het dat die club uit Eindhoven al 4x op rij kampioen van de armoede wordt, zonder dat Ajax eens gericht gaat aankopen? Met de nadruk op gericht! Bassie heeft veel geld mogen uitgeven maar een goede selectie heeft Ajax niet.

Verliezen van Willem II, slecht spelen tegen Roda JC, gelijk tegen een degradatiekandidaat uit Rotterdam, moeite hebben met een hoofdklasser van de Balkan ... en dan is er niks mis?!
Ajax verloor in 2002 (kampioen) met 5-1 in Heerenveen, en ook bij Feyenoord kun je gelijkspelen.
Daarbij speelden we niet slecht tegen Roda JC, maar hadden we toen (net als gisteren) de wedstrijd al veel eerder moeten en kunnen beslissen.
En moeite hebben met de hoofdklasser, waar heb jij het nou weer over man....Ajax won met twee vingers in de neus de uitwedstrijd, thuis was een trainingspartij.

Dat jij denkt dat we niet hoger gaan eindigen dan 7e maakt dat ik je nauwelijks serieus kan nemen. Maar kom anders maar met je degradatiegelul of dat leuke mopje over van Basten, de kalkoen en kerst. Daar moeten we met z'n allen toch zo smakelijk om lachen!
Gourmetten of steengrillen?
pi_62513772
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:32 schreef Silenus het volgende:
Ajax contracteert supertalent Sulejmani, Aissati, Oleguer komt van Barcelona. Welke 'toppers' denk jij dat Ajax moet contracteren? Of kom je nu met Lucius en Braafheid aanzetten?
Waarom KJH behouden? Omdat we anders geen spits hadden gehad, en omdat KJH er per jaar 25-35 inschiet, het is maar een ideetje hoor. KJH speelt bovendien helemaal niet zwak, er zijn perioden dat hij slechter speelde maar er wel 3 inlegde.
Precies: Een Sulejmani was al door Heerenveen gescout, Aisatti van PSV. Oleguer is gewoon een bajesklant. Geen een van die spelers is door Ajax zelf gescout. Op dit gebied faalt het scoutingsapparaat behoorlijk, en zijn de subtoppers Ajax op scoutingsgebied een stap voor.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:40:43 #53
30220 Barca
pi_62513847
1. Ik wed NIET!
2. Oleguer een topper? HAHAHA!! Lucius zou Ajax niet beter maken, Braafheid wel.
3. Nou, ik heb Huntelaar dit seizoen al heel wat acties zien prutsen. Maar ja ... wat weet ik er van?
4. Top 3 ... zo wat snel tevreden! Kampioen worden we in ieder geval niet!
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:42:59 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62513897
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:37 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Precies: Een Sulejmani was al door Heerenveen gescout, Aisatti van PSV. Oleguer is gewoon een bajesklant. Geen een van die spelers is door Ajax zelf gescout. Op dit gebied faalt het scoutingsapparaat behoorlijk, en zijn de subtoppers Ajax op scoutingsgebied een stap voor.
Wie zegt dat Sulejmani zich zo had kunnen ontwikkelen als hij direct bij Ajax was aanbeland? Bij subtoppers kun je in alle rust presteren, bij Ajax moet je er direct staan. Lindgren was 3 jaar geleden ook nog niet klaar voor Ajax-1, maar heeft zich bij FC Groningen prima ontwikkeld.

Je Oleguer/bajesklant-argument is er natuurlijk één waar ik absoluut niks tegen in te brengen heb.
pi_62513962
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:42 schreef Silenus het volgende:

[..]

Wie zegt dat Sulejmani zich zo had kunnen ontwikkelen als hij direct bij Ajax was aanbeland? Bij subtoppers kun je in alle rust presteren, bij Ajax moet je er direct staan. Lindgren was 3 jaar geleden ook nog niet klaar voor Ajax-1, maar heeft zich bij FC Groningen prima ontwikkeld.

Je Oleguer/bajesklant-argument is er natuurlijk één waar ik absoluut niks tegen in te brengen heb.

Ajax zou ze toch als eerste kunnen scouten en kunnen uitlenen?
Nu vragen de subtoppers er sowieso meer geld voor als ze ze aan Ajax verkopen.
Als Ajax ze eerst scout en vervolgens uitleent aan subtoppers om te ontwikkelen is dan financieel veel beter.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:45:10 #56
30220 Barca
pi_62513966
Bij Ajax moet je er direct staan. Ondertussen kan Vermeer zich nauwelijks ontwikkelen, mag Sno maar wat aanrommelen, lijkt Urby van eeuwig talent te verworden tot net niet.
pi_62514008
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:45 schreef Barca het volgende:
Bij Ajax moet je er direct staan. Ondertussen kan Vermeer zich nauwelijks ontwikkelen, mag Sno maar wat aanrommelen, lijkt Urby van eeuwig talent te verworden tot net niet.
je hebt Urby gister duidelijk niet gezien

[ Bericht 2% gewijzigd door Prosac op 18-06-2009 16:12:31 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62514041
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:37 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Het is makkelijker om bij een subtopper door te breken dan bij een topclub als PSV of Ajax. Als een talent naar Ajax komt krijgt hij weinig kans omdat daar de concurrentie en de druk vele malen hoger ligt. Als een talent bij een subtopper speelt is het voor hem makkelijker om in de basis terecht te komen waardoor hij meer ritme op kan doen. Wanneer dat talentje een fout maakt zal hij de volgende wedstrijd niet meteen op de bank zitten omdat de druk daar veel lager is. Ik vraag me af of Suarez zo goed zou zijn wanneer hij van begin af aan bij Ajax had gespeeld zonder Groningen als tussenstap. Leonardo is ook niet de Leonardo die bij NAC iedereen alle hoeken van het veld laat zien, dat heeft denk ik te maken met het ritme en de druk. Het scoutingsapparaat bij Ajax is ook slecht daar ben ik het helemaal mee eens. Maar bij Ajax spelen nu ook twee Belgen die al zeer vroeg gescout zijn en dan hoor je ineens niemand over de scouting?
pi_62514095
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:45 schreef Barca het volgende:
Volg jij Ajax de laatste weken wel? Weet je niet dat Sno al weken niet speelt, dat Vermeer nu keept en Urby een goeie periode heeft?

Waarom dit topic kicken na een goeie overwinning?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:51:17 #60
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62514146
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:40 schreef Barca het volgende:
1. Ik wed NIET!
2. Oleguer een topper? HAHAHA!! Lucius zou Ajax niet beter maken, Braafheid wel.
3. Nou, ik heb Huntelaar dit seizoen al heel wat acties zien prutsen. Maar ja ... wat weet ik er van?
4. Top 3 ... zo wat snel tevreden! Kampioen worden we in ieder geval niet!
1. Nee dat zou ik ook niet doen als ik zulke onzin uit zou braken.
2. Je zegt dat Ajax geen toppers aan kan trekken. Je kunt van Oleguer vinden wat je wil, hij speelde in een CL-finale en was gisteren de één van de uitblinkers. Daarom mijn vraag over wat voor toppers jij het de hele tijd hebt die Ajax moet aantrekken.
Dat je nog serieus ingaat op mijn Luciusopmerking zegt al genoeg. Braafheid, jongen toch.
Het John Nieuwenburgtijdperk is toch echt voorbij.
3. Niks.
4. Waar staat dat ik tevreden ben over een 3e plaats? Ik had ook kunnen zeggen "Ik zeg dat Ajax hoger eindigt dan 7e, jij lager, wedden?". Maar omdat dat wel erg flauw is en ik je verstandelijke vermogens omtrent dit vlak wat lager inschat neem ik jezelf tegen je in bescherming en wil ik de weddenschap wel wat aanpassen. Maargoed, dat durf je niet aan dus ouwehoer dan ook niet zo slap. Mag ik je dan wel 'gewoon op dit forum' afrekenen op je opmerking over die 7e plaats?
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:53:16 #61
30220 Barca
pi_62514205
Ja hoor ... ik volg ze zeker. Vermeer mag nu een paar partijtjes doen maar dat is geen structureel ontwikkelingstraject. Sno al weken ... hahaha ... makkelijk als er een weekend zonder competitie in zit. Maar dat Sno wel heel erg veel krediet kreeg ... Urby blijft defensief toch wel twijfelachtig. Jammer, want aanvallend is goed, en dat maakt hem tot een geschikte back in een aanvallend ploeg (Ajax, oranje).

Waarom deze kick? Omdat een apart topic gesloten is!
  maandag 20 oktober 2008 @ 02:51:08 #62
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62519860
Marco v Basten gaat gewoon falen bij Ajax zoals die dat uiteindelijk met het Nederlands elftal toen het er toe deed ook deed.
Wat in mijn ogen de beste trainer voor ajax zou zijn is een man als Jol maar beter nog Co Adriaanse.
Destijds verguisd bij ajax maar het is tactisch een briljante leermeester!
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62521769
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:49 schreef Barca het volgende:
Als die spits maar doelpunten maakt, maar dat doet hij niet! Nou ja, te weinig in ieder geval.
Dat bedoel ik dus met jezelf verloochenen. Ajax is groot geworden met technische voetballers die goed georganiseerd samen spelen. Het is een club waar Petterson harstochtelijk werd toegejuichd terwijl hij maar 12 goals per jaar maakte. Nu is de grote man een egoistische goaltjesdief van het zuiverste water die nog geen bal kan aannemen. Maar niet getreurd, de traditie van het echt Ajaxvoetbal wordt bewaard door een hele goede speler van vroeger de grote baas te maken ook al heeft hij er de ballen verstand van.
quote:
En achterin is het geitenkaas.
Ik zag gisteren bij Studio Sport dat AZ de bal 23 keer rondtikte zonder dat de tegenstander er aan kwam. Als je dat kunt hoef je al veel minder te verdedigen. Rondtikken was ooit het specialisme van Ajax...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:00:26 #64
30220 Barca
pi_62522219
Ja hoor ... dat mag! (Me afrekenen op een 7e plaats.) Alleen jammer dat je niet ziet wat serieus is, en wat niet.

Inderdaad, Bassie faalt keihard!

Ajax kan haar eigen (waar ze bekend mee werd) spel niet spelen aangezien de ploeg kwalitatief enorm tekort komt. We missen nl. toppers (VOOR NEDERLANDSE BEGRIPPEN) als Heitinga, Braafheid, Wielaert. (Zij zijn allen beter dan Oleguer!)

Op het middenveld missen we spelers als Afellay, Pranjic, De Zeeuw, De Guzman of Levchenko.
pi_62636718
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:00 schreef Barca het volgende:
Ja hoor ... dat mag! (Me afrekenen op een 7e plaats.) Alleen jammer dat je niet ziet wat serieus is, en wat niet.

Inderdaad, Bassie faalt keihard!

Ajax kan haar eigen (waar ze bekend mee werd) spel niet spelen aangezien de ploeg kwalitatief enorm tekort komt. We missen nl. toppers (VOOR NEDERLANDSE BEGRIPPEN) als Heitinga, Braafheid, Wielaert. (Zij zijn allen beter dan Oleguer!)

Op het middenveld missen we spelers als Afellay, Pranjic, De Zeeuw, De Guzman of Levchenko.

Geen Melchiot?
pi_62664097
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met jezelf verloochenen. Ajax is groot geworden met technische voetballers die goed georganiseerd samen spelen. Het is een club waar Petterson harstochtelijk werd toegejuichd terwijl hij maar 12 goals per jaar maakte. Nu is de grote man een egoistische goaltjesdief van het zuiverste water die nog geen bal kan aannemen. Maar niet getreurd, de traditie van het echt Ajaxvoetbal wordt bewaard door een hele goede speler van vroeger de grote baas te maken ook al heeft hij er de ballen verstand van.
[..]

Ik zag gisteren bij Studio Sport dat AZ de bal 23 keer rondtikte zonder dat de tegenstander er aan kwam. Als je dat kunt hoef je al veel minder te verdedigen. Rondtikken was ooit het specialisme van Ajax...
Drie maal raden wie dat destijds bij Ajax als specialisme naar voren heeft geschoven in de jaren 90... juist die man die zit nu op de bank bij AZ. Ze hadden hem de laatste keer niet moeten laten vertrekken!
pi_62679083
Tobbende topclub. Veel talent en 'mooiweervoetballers', maar geen kerels die de kar trekken. Zet er 2 mannetjesputters met enig voetbalvernuft bij en Ajax wordt fluitend kampioen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_62679167
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 00:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Tobbende topclub. Veel talent en 'mooiweervoetballers', maar geen kerels die de kar trekken. Zet er 2 mannetjesputters met enig voetbalvernuft bij en Ajax wordt fluitend kampioen..
Dat dus...

Ik hoop eigenlijk dat die 2 mannetjesputters er weer in staan sinds woensdag, Oleguer en Gabri lijken mij daar uiterst geschikt voor.

En ja, ik zie Wielaart graag in de winterstop komen hij is een speler die dit ook kan en Nederlands is
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62679497
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 00:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Zet er 2 mannetjesputters met enig voetbalvernuft bij en Ajax wordt fluitend kampioen..
Misschien fluiten we niet, maar kampioen worden we iig.
pi_62679591
edit verkeerde topic

[ Bericht 14% gewijzigd door Longmen op 26-10-2008 01:17:09 ]
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_62691100
Thuis TOP!
Uit TOB
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_70135107
Het is weer Tob geworden, nu al 5 jaar op een rij
pi_70135637
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is weer Tob geworden, nu al 5 jaar op een rij
Ah, we mogen weer genieten van jouw briljante analyses...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:13:03 #74
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70135856
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:11 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ah, we mogen weer genieten van jouw briljante analyses...
Nee, was slechts een kick
pi_70135879
Dan was het een kutkick en gaat ie dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')