abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49100756
Ik lees de laatste tijd vaak dat Ajax op weg is om een topteam te worden maar ik zie niet waar dit op gebasseerd is.

Ajax heeft meer punten gehaald dit seizoen, dus als het team redelijk bij elkaar blijft moet je zo rond de 80 punten moeten kunnen halen en daarmee doe je mee voor de titel. Maar een topteam is meer dan goede nationale prestaties. Dan moet je ook Europees scoren en ik zie weinig spelers bij Ajax die thuis horen bij de Europese (sub) top.

Steekelenburg: Degelijke keeper die je niet vaak in de steek laat, maar wel een met regelmatig een foutje. Al met al denk ik dat hij nationaal voldoet, Europees is afwachten

Urby: Ik ben wel een fan van Urby maar het blijft ook een back met gebreken. Ik vind hem dit jaar niet echt vooruit gegaan en ik ben benieuwd of hij volgend jaar wel een stap kan zetten

Stam: Nu nog top maar ook blessuregevoelig. In de laatste 3 seizoenen speelde hij gemiddeld 22 wedstrijden per seizoen en hij wordt deze zomer 35. Ik denk niet dat hij nog een heel seizoen fit blijft al is hij ook geblesseerd wel van waarde

Vermaelen, Heitinga, Ogararu: Redelijke eredivisievoetballers. Ik denk niet dat die spelers Ajax verder gaan helpen

V.d. Wiel: Erg talentvol maar ook nog erg jong. Het is goed dat hij dit seizoen wat minuten gepakt heeft maar ik denk niet dat hij zich volgend jaar in de basis kan spelen

Davids: Goed bij Barca, kut bij Inter, redelijk tot goed in zijn eerste jaar bij Spurs, kut in zijn 2e jaar, redelijk tot goed bij Ajax. Welke Davids is het volgend seizoen? Verder loop je met Davids altijd het risico dat hij zijn eigen wedstrijd gaat lopen voetballen(hij heeft het nog gedaan onder vrijwel elke coach) maar Ten Cate lijkt me redelijk onder controle te hebben, maar de vraag is voor hoe lang. Davids is ook al 34 en het is de vraag of hij nog een jaar op topniveau aan kan. Verder weet je dat je met Davids 2 á 3 wedstrijden weg gooit door dom gedrag, maar dat weet je als je hem koopt.

Sneijder: Ik vermoed dat hij weg gaat maar als hij blijft dan denk ik dat een Van der Vaart syndroom(kut spelen omdat je geen transfer gemaakt hebt en al te lang bij Ajax voetbalt) op de loer ligt.

Gabri: Ik verwacht een jaar zoals het vorige. Degelijk maar weinig bijzonders

Perez: Ook al bijna 34 en naar mijn mening heeft hij nooit meer het niveau gehaald van 2003-2004 en 2004-2005. Eigenlijk een ideale bankzitter, maar ook een die de sfeer verziekt als ie op de bank zit.

Vertonghen: Veel potentie maar ik vermoed dat hij nog wel een jaar nodig heeft

Huntelaar: What you see is what you get. Een spits die vooral nationaal makkelijk scoort en Europees snelheid tekort komt

Babel: Ik denk dat hij nooit leert voetballen, maar hij zou ook zomaar 20 goals en 10 assist kunnen geven en een transfer kunnen verdienen. Ik denk echter dat hij de zelfde speler blijft als hij nu is. Een met veel potentie, die steeds op de zelfde manier iemand voorbij wil spelen.

De Mul: Zal wel weggaan en dat is erg jammer voor Ajax

Leonardo: In ieder geval tot de winterstop eruit en het is maar de vraag of hij ooit nog op niveau speelt

Andere jonge spelers: Ik denk dat die nog tijd nodig hebt en dat je er niet veel kan en mag verwachten

Ten Cate: Ik vind het een calimero coach, die alleen maar belangrijke wedstrijden verloren heeft dit seizoen. Het is jammer dat hij niet geleerd heeft van zijn leermeester in Barcelona want die heeft zijn team altijd perfect voorbereid en blijft altijd rustig.

Aankopen: Ik denk dat Ajax weinig zal kunnen investeren. Het eerst half jaar werd al een verlies geleden van 5 miljoen en het 2e half jaar zal dat niet veel beter zijn. De play-offs winnen zou helpen, al ligt er dan misschien wel weer een Kopenhagen op de loer. Als De Mul en Sneijder verkocht worden zal er wel wat geld los komen, maar ik weet niet in hoeverre Ajax zal kunnen investeren. De namen van Kennedy en Motta helpen Ajax ook niet vooruit en als je Sneijder, Grygera en De Mul verliest ga je er gewoon op achteruit

P.S. Dit is geen Ajax-bash topic en het woord PSV is nooit opgeschreven, dus er is weinig reden omdat woord te gebruiken. Ik hoop altijd op een zo sterk mogelijk Ajax en ik zou nooit blij zijn als Ajax goede spelers verliest.

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49100925
Ik weet niet wat voor bril jij altijd op hebt tijdens het kijken naar een wedstrijd, maar ik denk dat je veel spelers tekort doet.
Gelukkig heeft PSV wel het voetbal laten zien dit seizoen.
pi_49100991
Huntelaar scoort Europees wel veel hoor
pi_49101010
Laat ik dan maar openen

Ik denk dat Ajax Tom de Mul niet zal missen. Bijzonder wisselvallige speler; wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
Wat mensen in Babel zien is mij vaak een raadsel. Als diepe spits heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen ook al speelt hij zelden op die positie, en als linksbuiten komt hij teveel tekort. Te vaak vreemde afzwaaiers en rare missers, maar goed Babel is inderdaad nog jong.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:45:26 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_49101100
Ajax is al 4 jaar 'een topteam in wording'. Misschien wordt het toch eens tijd om te realiseren dat het voorlopig geen topteam gaat worden.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:46:41 #6
163627 L.Dir
Boards of Canada
pi_49101148
ze kunnen beter alle spelers van az kopen
pi_49101325
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:42 schreef De_Ananas het volgende:
Huntelaar scoort Europees wel veel hoor
Kopenhagen - 2 goals
Espanyol - 0 goals
Werder - 1 goal
Parma - 0 goals
Osasuna - 0 goals
Steau - 0 goals
OM - 0 goals
Inter - 1 goal
Levski - 0 goals
CSKA - 0 goals
Dinamo - 0 goals

15 wedstrijden - 4 goals
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_49101370
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Ajax is al 4 jaar 'een topteam in wording'. Misschien wordt het toch eens tijd om te realiseren dat het voorlopig geen topteam gaat worden.
Aan de reacties te zien in deze topic gaat dat zeker niet lukken
  maandag 7 mei 2007 @ 14:54:00 #9
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_49101413
Sneijder is de beste middenvelder van Nederland.
pi_49101420
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:46 schreef L.Dir het volgende:
ze kunnen beter alle spelers van az kopen
Dan haal je geen winnaars in huis
pi_49101440
Lekker makkelijk; lekker makkelijk o.a. ZWaregem niet meetellen
En wanneer hebben wij in godsnaam tegen Levski en CSKA gespeeld?

Lachwekkend en niet op waarheid berust...Huntelaar heeft 11 wedstrijden / 10 goals voor Ajax in Europa.
'I don't make predictions. I never have done and I never will do.' - Ian Wright
  maandag 7 mei 2007 @ 14:55:56 #12
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_49101501
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kopenhagen - 2 goals
Espanyol - 0 goals
Werder - 1 goal
Parma - 0 goals
Osasuna - 0 goals
Steau - 0 goals
OM - 0 goals
Inter - 1 goal
Levski - 0 goals
CSKA - 0 goals
Dinamo - 0 goals

15 wedstrijden - 4 goals
Waar haal je die wedstrijden vandaan Of heb ik een paar maanden in coma gelegen ofzo?

Edit: Oh je telt Heerenveen ook mee, vandaar
Jawel, je keek.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:56:13 #13
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_49101516
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:54 schreef egoTRON het volgende:

Lachwekkend en niet op waarheid berust...Huntelaar heeft 11 wedstrijden / 10 goals voor Ajax in Europa.
En we weten allemaal dat je pas écht een grote bent als je tegen Zulte Waregem kan scoren...
pi_49101522
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:54 schreef egoTRON het volgende:

Heerenveen speelde er wel tegen.

Als jij goals tegen Zulte en Austria als bewijs wil zien dat hij een Europese topspits is moet je dat lekker doen
pi_49101539
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:55 schreef jna het volgende:

[..]

Waar haal je die wedstrijden vandaan Of heb ik een paar maanden in coma gelegen ofzo?
Wedstrijden bij Heerenveen
pi_49101565
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kopenhagen - 2 goals
Espanyol - 0 goals
Werder - 1 goal
Parma - 0 goals
Osasuna - 0 goals
Steau - 0 goals
OM - 0 goals
Inter - 1 goal
Levski - 0 goals
CSKA - 0 goals
Dinamo - 0 goals

15 wedstrijden - 4 goals
Bronnen?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  maandag 7 mei 2007 @ 14:57:49 #17
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_49101580
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wedstrijden bij Heerenveen
Ja kzag het al
Jawel, je keek.
pi_49101610
Ik denk dat Ajax wel een topteam zal zijn als Ajax zich ook meer als een team ging gedragen...dat straalt het nog niet uit op het veld, teveel individuen. Leer met elkaar samenwerken en ze hebben wel degelijk een topteam
mits uiteraard hier en daar wat spelers vervangen worden....
pi_49101621
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:57 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Bronnen?
www.voetbalstats.nl
pi_49101668
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik denk dat Ajax wel een topteam zal zijn als Ajax zich ook meer als een team ging gedragen...dat straalt het nog niet uit op het veld, teveel individuen. Leer met elkaar samenwerken en ze hebben wel degelijk een topteam
mits uiteraard hier en daar wat spelers vervangen worden....
Zoals welke spelers?

Je schuin gedrukte stuk is overigens een tegenstelling ten opzichte van wat je eerst schreef
pi_49101674
Vermaelen, Heitinga, Ogararu: Redelijke eredivisievoetballers. Ik denk niet dat die spelers Ajax verder gaan helpen

What the fuck gozer, kijk jij wel eens objectief naar ajax of niet? vermaelen en heitinga zijn zeker belangrijke spelers voor ajax!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_49101683
Gabri, Huntelaar, Sneijder, Babel en Heitinga zijn niet voor niets regelmatig gelinkt aan grote clubs als Arsenal, Liverpool, Juventus, Valencia, etc.. Stam en Davids vind ik ook nog steeds prima passen in een CL-team. De rest vind ik grote vraagtekens...

Zo'n drama als de TS beweerd lijkt me wat overdreven
  maandag 7 mei 2007 @ 15:01:19 #23
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_49101708
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heerenveen speelde er wel tegen.

Als jij goals tegen Zulte en Austria als bewijs wil zien dat hij een Europese topspits is moet je dat lekker doen
Als je dat niet wilt meetellen, dan moet je de wedstrijden met SC Heerenveen dus überhaupt niet meerekenen...
Maar afijn, je hebt weer iets gevonden om moeilijk over te doen..

Ik ben het wel met je eens dat dit Ajax nog lang geen topteam is, er zitten teveel onzekere factoren in. Echter met een paar gerichte versterkingen de komende jaren, moet deze selectie een heel eind kunnen komen. De potentie is er zeer zeker wel, het moet er echter wel uit worden gehaald, en dat heb ik dit seizoen nog te weinig gezien voor een club met zo'n status. (Nationale) Topclub: ja, Topteam: nog niet
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_49101710
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:00 schreef Noshiba het volgende:

What the fuck gozer, kijk jij wel eens objectief naar ajax of niet? vermaelen en heitinga zijn zeker belangrijke spelers voor ajax!
Ja doe ik en zijn alle 3 minder dan Grygera
pi_49101749
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

www.voetbalstats.nl
Ach so.. Ik zie het al.. Maar we hebben het over AJAX dus kan je Heereveen eigenlijk niet meetellen.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')