Zal ook lastig worden,.. iedere houtsoort kleurt anders. Daarnaast krijg je met grenen een heel andere kleuring dan met eiken. Je kunt het wel benaderen maar omdat hout een natuurproduct is zal het op jouw eigen vloer altijd anders zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:14 schreef Moody het volgende:
Ok bedankt.
Is er ergens online een overzicht van kleurbeitsen van een bepaalde vloer naar een bepaalde kleur?
Kan het niet vinden helaas.....
Grenen ok, dat dacht ik namelijk zelf ookquote:Op zondag 21 oktober 2007 20:18 schreef Blapiet het volgende:
Ziet er qua uitstraling en tekening uit als grenen maar ja,.. zeker weten doe ik het niet. Dat kom ik trouwens niet vaak tegen, dat een vloer in de breedte is gelegd.
Dat is bij mij dus ook het geval.quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:18 schreef Blapiet het volgende:
Dat kom ik trouwens niet vaak tegen, dat een vloer in de breedte is gelegd.
Polish?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:35 schreef Blapiet het volgende:
Wel behandelen met een polish die ook bedoeld is voor glansvrije lak, anders gaat het snel glimmen.
Waarom? Als ik vragen mag.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat is bij mij dus ook het geval.
Ik wist niet dat er glansvrije lak bestond, ik denk dat het dan dat gaat worden.
Ik hou niet van dat glimmende, maar met katten is het niet handig om een geoliede vloer te hebben.
ohja, ik zie nu pas dat het topic al van oktober vorig jaar dateert.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Mijn vloer is inmiddels al af hoor.
Het is een doffe, mahoniekleurige lak geworden en het resultaat mag er zijn.
Maar Gaattc wil dus weten of je olie na wax kunt gebruiken.
Volgens mij moet dat gewoon kunnen als je eerst de was goed weghaalt voor het schuren, maar zeker weten doe ik dat niet.
Het zware werk met de schuurmachine is door een sterke man gedaan, zelf heb ik de randjes en hoekjes met een Mouse gedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:16 schreef Gurb het volgende:
Heb je zelf geschuurd, of het door iemand anders laten doen?
Is idd ook een zeer goede optie. Pas overigens wel op met olieen, zoek uit hoe dat het beste kan, voor je het weet heb je vlekken op de vloer omdat de enen plek heel erg in de olie zit en de andere weer niet....quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:10 schreef Sjeen het volgende:
Zou 'm niet schuren, eerlijk gezegd... Goed schoonmaken met een intensief reiniger voor houten vloer en dan goed in de olie zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |