abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2007 @ 12:50:47 #251
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54220656
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Die oefenwedstrijden waren niet zo slecht voor zo ver ik me kan herinneren. Speelde i.i.g. leuker en dominanter dan nu het geval is. Op die 5-5 tegen België na dan. Maar goed, dat was wel weer een leuke wedstrijd. En het EK was gewoon goed, niet redelijk. Alleen kut dat we 5 van de 7 penalty's missen.
"In de oefenwedstrijden speelde Oranje onder leiding van Rijkaard ronduit slecht. Van de 17 oefeninterlands heeft hij er slechts 4 gewonnen, 11 gelijk gespeeld en 2 verloren." Een quote van een internetsite die ik onderschrijf ...

Op het EK waren de wedstrijden tegen een slecht Denemarken (verloor alle wedstrijden met in totaal 0 doepunten voor en 8 tegen in 3 wedstrijden) en Joegoslavie goed. Van Tsjechie werd alleen gewonnen door een door Frank de Boer goed ingeschoten onterechte vrijtrap (in een voor de rest matige wedstrijd) en tegen Frankrijk werd ook gemazzeld en niet goed gespeeld. Tegen Italie een hele wedstrijd tegen 10 man spelen en niet winnen is ook niet echt goed. Al met al: een redelijk EK.

Herinneringen zijn zeker qua voetbal interessant: na verloop van tijd vergeet je sneller de slappe potjes en onthoudt alleen die enkele mooie wedstrijden ...

[ Bericht 8% gewijzigd door Doc op 28-10-2007 13:03:14 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2007 @ 13:00:55 #252
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54220866
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nadeel is gewoon dat een driemansmiddenveld veel te kwetsbaar is, Ajax speelde midden jaren negentig onder Louis van Gaal ook meer 3-4-3. De beide backs waren de mandekkers, één centrale verdedigers was een soort van libero en de andere schoof door naar het middenveld. Zo ontstond er een heel goed uitgebalanceerd viermansmiddenveld, zónder teveel grote ruimtes. Tegenwoordig worden de backs vrijgelaten, mogen mee opkomen en dus wordt het lastig om één van de twee centrale verdedigers het middenveld te laten ondersteunen, je houdt namelijk maar één echte mandekker over dan. Nadeel is dan dus dat er teveel ruimte achter de tien ontstaat, het middenveld heel kwetsbaar is en overlopen wordt. Kort samengevat, dit systeem is niet alles.

[..]

Qua veldbezetting lijkt dit wel een beetje op 4-3-3, voordeel is echter dat de twee centrale middenvelders voor véél meer balans zorgen. Beter systeem dus dan 4-3-3, dat altijd kwetsbaar zal blijven.

[..]

Omdat er geen centrale verdediger is die inschuift zoals in het 3-4-3-systeem, wordt er een defensieve/controlerende middenvelder gebruikt voor meer zekerheid, zodat het middenveld niet overlopen wordt. Nadeel is dus het gebrek aan creativiteit, de spits komt op een gigantisch groot eiland te staan en het wordt een soort van toeval-voetbal. De bal moet bij één van de buitenspelers terecht komen en die moeten er dan maar wat mee doen, een echt geolied systeem kan het dan ook niet genoemd worden. Ook dit systeem ben ik niet van gecharmeerd, zowel bij Oranje als bij Ajax heb ik me er vaak aan geïrriteerd.
[..]

Deze variant is veel veiliger dan een normale 4-3-3, maar omdat de tien zo verschrikkelijk ver achter de spits speelt, mis je nog altijd de creativiteit en blijft de spits op een eiland staan. Net als het 4-3-3 met de punt naar achteren vind ik dit geen goed systeem, opnieuw Ajax en Oranje hebben aangetoond dat dit niet alles is.

[..]

Heb jij de afgelopen twee á drie jaar Tim de Cler weleens zien spelen? Mario Melchiot kan het op rechts ook. Daarbij haal ik nog maar weer eens die twee uitwedstrijden van Ajax tegen FC Twente (1-4 winst) en PSV (1-5 winst) erbij, attractief én resultaatgericht, wat wil je nog meer? Daarbij kunnen Robin van Persie en Ruud van Nistelrooij, beide op hun eigen positie, een geweldig koppel vormen. Daarachter kan Wesley Sneijder of Rafael van der vaart, op hun eigen positie, spelen. Clarence Seedorf kan gewoon op linkshalf, zoals hij bij AC Milan ook speelt. Iedere topper speelt op zijn favoriete positie, ideaal toch?
Interessant maar volgens mij gaan we erg in herhalingen vallen als ik hier weer op reageer, Mijn bezwaar tegen twee spitsen heb ik al uit de doeken gedaan (werkt in clubvoetbal - maar is lastiger in interlandvoetbal) en het systeem met een laag aantal verdedigers werkt niet met de verdedigers die NL tot de beschikking heeft (nee, Tim de Cler en melchiot zijn echt geen wereldtop ... ). Met die basis gegevens is het aantal systemen een stuk beperkter (het laatste systeem heeft last van beide problemen).

Maar als je het niet met die twee zaken eens bent, dan kom je op een andere systemen uit. Het gaat dan dus om de crux of je de twee zaken die ik als gegeven beschouw (twee spitsen systeem werkt alleen echt als de spitsen op elkaar ingespeeld zijn en is daarom lastiger in interlandvoetbal; de NLse verdediging is te zwak om zonder extra bescherming van het middenveld te laten spelen) neem onderschrijft of niet.
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:35:11 #253
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_54221485
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:50 schreef Doc het volgende:
"In de oefenwedstrijden speelde Oranje onder leiding van Rijkaard ronduit slecht. Van de 17 oefeninterlands heeft hij er slechts 4 gewonnen, 11 gelijk gespeeld en 2 verloren." Een quote van een internetsite die ik onderschrijf ...
Dat kan ik me ook nog heel goed herinneren. DIe wedstrijden waren nog erger dan alle kwalificatiereeksen ooit.
quote:
Op het EK waren de wedstrijden tegen een slecht Denemarken (verloor alle wedstrijden met in totaal 0 doepunten voor en 8 tegen in 3 wedstrijden) en Joegoslavie goed. Van Tsjechie werd alleen gewonnen door een door Frank de Boer goed ingeschoten onterechte vrijtrap (in een voor de rest matige wedstrijd) en tegen Frankrijk werd ook gemazzeld en niet goed gespeeld. Tegen Italie een hele wedstrijd tegen 10 man spelen en niet winnen is ook niet echt goed. Al met al: een redelijk EK.
Tegen Tsjechië was toch een strafschop? Ronald de Boer die zich liet vallen. Ik zie het nog gebeuren.
Joegoslavië werd opgerold met 6-1, maar Nederland mocht ook alles. Volgens mij waren die gasten knetterlam ofzo.
Tegen Italië met 10 man is nog erger dan tegen Italië met 11 man, want dan doen ze echt niks meer.. En als je één van die penalties erin schiet, speel je de finale. De Italianen waren nergens.
quote:
Herinneringen zijn zeker qua voetbal interessant: na verloop van tijd vergeet je sneller de slappe potjes en onthoudt alleen die enkele mooie wedstrijden ...
Nou ik ben alle bagger nog lang niet vergeten. De reden ook dat ik amper nog kijk naar kwalificatiewedstrijden.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2007 @ 14:10:43 #254
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54222265
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 13:35 schreef ErikT het volgende:

Tegen Tsjechië was toch een strafschop? Ronald de Boer die zich liet vallen. Ik zie het nog gebeuren.
Je hebt helemaal gelijk.

http://www.nrc.nl/W2/Lab/EK2000/Nieuws/nederlandtsjechie.html

verslag tegen Denemarken: http://www.nrc.nl/W2/Lab/EK2000/Nieuws/denemarkennederland.html

verslag tegen Frankrijk: http://www.nrc.nl/W2/Lab/EK2000/Nieuws/frankrijknederland.html

uit dat laatste verslag:
Tegen Tsjechië (1-0) was de winst zonder meer onverdiend. Tegen Denemarken (3-0) werd slechts het laatste half uur goed gespeeld. Frankrijk kwam woensdag in de ArenA opdagen met een tweede elftal.
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:51:50 #255
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_54229680
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nauwelijks en iig geen cruciale fouten.

Rijkaard die van Vossen erin brengt is gewoon een kapitale blubder.
Nee ... halve finale tegen Brazilië was goed gecoached. Laat me niet lachen! Waardeloze opstelling, en nog slechtere wissels.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_54241974
Zo moet oranje gaan spelen:

1 Keeper. V/d Sar
2 Rechtsback /half. Van Bommel
3 Vrije verdediger. Mendes da Silva
4 Voorstopper. Boulahrouz
5 Linksback. De Cler
6 Verd.middenvelder. De Zeeuw
7 Aanv. middenvelder. Sneijder
8 Linkshalf. Seedorf
9 Spits. Van Nistelrooij
10 2e spits. Van Persie
11Vrije rol middenveld. V/d Vaart
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:28:56 #257
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54278551
Vandaag is Marco van Basten 43 jaar geworden, hoop dat er vanavond tijdens zijn verjaardag openhartig over voetbal gepraat wordt. Dat familie, vrienden en kennissen eens duidelijk aangeven dat Van Basten moet afstappen van zijn huidige systeem, dat alle Nederlandse topvoetballers geschikter zijn voor een 4-4-2-variant. Want iedereen ziet het, behalve Van Basten. Het is zelfs zo dat Van Basten de analytici verwijt dat zij te kritisch zijn, maar waarom niet in eigen spiegel kijken?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54278941
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
Vandaag is Marco van Basten 43 jaar geworden, hoop dat er vanavond tijdens zijn verjaardag openhartig over voetbal gepraat wordt. Dat familie, vrienden en kennissen eens duidelijk aangeven dat Van Basten moet afstappen van zijn huidige systeem, dat alle Nederlandse topvoetballers geschikter zijn voor een 4-4-2-variant. Want iedereen ziet het, behalve Van Basten. Het is zelfs zo dat Van Basten de analytici verwijt dat zij te kritisch zijn, maar waarom niet in eigen spiegel kijken?
nou dat wordt een gezellige verjaardag
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
pi_54279217
Allemaal voorbeelden hierboven van incidenten. één keer een Rijkaard die van Vossen inbrengt, één halve finale etc. Deze coaches stonden er wel op een toernooi en met deze coaches had ik vertrouwen in oranje. Nu zijn we kansloos op het as EK.
Marco maakt er vanaf dag 1 een puinhoop van, dat is het verschil m.i.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:09:14 #260
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54279229
Zou best weleens een uurtje met hem willen babbelen, een goede discussie in een rustige omgeving ofzo. Op veel vragen zou ik best antwoord willen hebben, ben benieuwd of Marco van Basten hier überhaupt antwoord weet te geven en zo ja, of deze antwoorden bevredigend zijn.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54347286
Misschien dat hier wat antwoorden voor je inzitten (knvb.nl):
quote:
:Van Basten: ,,Áls wij ons plaatsen, want dat is vanzelfsprekend een eerste vereiste, dan hebben wij kans om het EK te winnen. Dat komt omdat wij in de afgelopen vier jaar als team goed naar elkaar zijn toegegroeid. We hebben bovendien grotendeels dezelfde selectie als tijdens het WK van twee jaar geleden. Spelers zijn dus ouder, meer ervaren en rijper geworden en dat is positief."

,,Verder hebben we een kwalitatief goede groep spelers, zowel voorin, op het middenveld als achterin. De onderlinge verschillen binnen de groep zijn klein. Vervolgens is het aan ons, de staf, om hier, samen met de spelers, een eenheid van te smeden. De kwaliteit is aanwezig. Dus dat is ook een positief punt."

,,Maar dat geldt ook zeker voor de andere landen. Ook zij beschikken over kwalitatief goede selecties. De beste landen in Europa, en dat zijn in de regel dus de landen die op het EK aanwezig zijn, ontlopen elkaar niet veel. De vorm van de dag, hoe je als team in het toernooi groeit, wat geluk, enzovoort, zijn, als je met zestien goede landen een toernooi speelt, zaken die doorslaggevend zijn." (02-11-2007)
Hij ziet het niet......"als team naar elkaar toegegroeid" nietszeggende dooddoener van de bovenste plank.
  zondag 4 november 2007 @ 10:37:16 #262
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_54351415
Hou jezelf maar voor de gek! Hou jezelf maar voor de gek!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2007 @ 11:43:18 #263
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54352236
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:08 schreef Longmen het volgende:
Allemaal voorbeelden hierboven van incidenten. één keer een Rijkaard die van Vossen inbrengt, één halve finale etc. Deze coaches stonden er wel op een toernooi en met deze coaches had ik vertrouwen in oranje. Nu zijn we kansloos op het as EK.
Marco maakt er vanaf dag 1 een puinhoop van, dat is het verschil m.i.
Wat nou incidenten? Het was niet alleen de wissel Van Vossen die een drama was in de tijd van Rijkaard hoor. Damn, wat hebben mensen toch een selectief geheugen.

Alleen de wedstrijden tegen Joegoslavie was echt goed - de rest behoorlijk mager.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2007 @ 11:47:42 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54352306
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:07 schreef DRD het volgende:
Misschien dat hier wat antwoorden voor je inzitten (knvb.nl):
[..]

Hij ziet het niet......"als team naar elkaar toegegroeid" nietszeggende dooddoener van de bovenste plank.
De gebruikelijke trainersblaat - maar als je trainers daarom zou ontslaan hou je er werledwijd misschien 9 over. Het meest " schokkend' in dat stukkie is dat-ie de verdediging als goed genoeg noemt. Maar hij kan natuurlijk niet anders. Publiekelijk kan hij nooit zeggen " we hebben best een leuk team, maar de verdedigers die NL tot z'n beschikking heeft zijn kwalitatief geen van allen echt top - we hebben een paar sub-toppers en sub-sub-toppers."
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:39:20 #265
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54479205
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
Ze hebben hem op zijn verjaardag duidelijk gemaakt dat Tim de Cler er sowieso bijhoort.
pi_54479231
Ik denk eigenlijk dat het zelfs door jou komt, montana.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:42:10 #267
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54479297
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het zelfs door jou komt, montana.
Had ik maar zo'n invloed!
pi_54479433
Ik hoop het niet .

Maar je stopt als supporter van Ajax als Marco het overneemt?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:58:16 #269
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54479741
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik hoop het niet .

Maar je stopt als supporter van Ajax als Marco het overneemt?
"Het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen, maar een beet're club dan deze is er niet."

Ajax-supporter zal ik altijd blijven, al baal ik er wel van dat hij de nieuwe trainer/coach wordt.

Maar goed, misschien verrast hij nu eens positief.
pi_54480310
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:47 schreef Doc het volgende:

[..]

De gebruikelijke trainersblaat - maar als je trainers daarom zou ontslaan hou je er werledwijd misschien 9 over. Het meest " schokkend' in dat stukkie is dat-ie de verdediging als goed genoeg noemt. Maar hij kan natuurlijk niet anders. Publiekelijk kan hij nooit zeggen " we hebben best een leuk team, maar de verdedigers die NL tot z'n beschikking heeft zijn kwalitatief geen van allen echt top - we hebben een paar sub-toppers en sub-sub-toppers."
Dan wil ik de namen van die 9 horen! Dat lijken me geschikte kandidaten als bondscoach

We hebben blijkbaar volgens Van Basten goede verdedigers, maar toch is het nodig die verdediging met 2 middenvelders te versterken en mensen te slachtofferen (Van Bommel) zodra de verdediging niet genoeg ondersteunt wordt. Dat terwijl die verdedigers zo goed zijn..............

Ik ga hier geen groot punt van maken, maar het tikt gewoon weer mee bij de grote "Van-Basten-als-coach-volledig-zat-zijn-optelsom". Ben benieuwd wat daar tegen Luxemburg en Wit-Rusland voor opmerkelijke opstellingen (zonder Robben en Van Persie is het toch echt onmogelijk om met vleugels te gaan spelen lijkt me.........) en opmerkelijke uitspraken (het veld in de Kuip was matig, we hadden nog wind tegen van de storm van vorig weekend, er zijn geen kleine voetballanden meer, tegen zulke ploegen is het lastig voetballen, er hangt een negatieve sfeer rondom oranje die het spel beinvloed, etc. etc.)

Ik hoop dat ie na de 2-0 overwinning tegen Luxemburg eens de fouten bij zichzelf gaat zoeken.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:47:47 #271
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54480979
quote:
Van Basten spreekt met KNVB over toekomst
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 9 november om 13:28

Marco van Basten spreekt begin december met de leiding van de KNVB over zijn toekomst als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat liet de oefenmeester vrijdagmiddag tijdens de persconferentie ontvallen.

"Ik heb tot dusver alleen maar geluiden opgevangen dat ze met me verder willen”, vertelde Van Basten. "Maar ik heb ook gehoord dat het publiek tijdens de laatste wedstrijd tegen Slovenië nogal kritisch over me was."

"Daarbij moeten wij natuurlijk bepalen wat we zelf willen. Willen we verlengen tot en met het WK van 2010 of willen we een ander land of andere club gaan trainen. Dat moet tijdens het gesprek allemaal duidelijk worden."

De huidige verbintenis van de oud-international loopt tot aan het einde van EK van komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Van Basten ontkende stellig dat hij in beeld is bij Ajax. “Het is niet zo dat ik al door Ajax ben benaderd.”
"Maar ik heb ook gehoord dat het publiek tijdens de laatste wedstrijd tegen Slovenië nogal kritisch over me was."

vrijdag 9 november 2007 @ 14:46:53 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54482459
quote:
Oranje speelt 4-4-2 tegen Luxemburg
09 november 2007

Het Nederlands elftal begint volgende week zaterdag met twee aanvallers en vier middenvelders aan de thuiswedstrijd in de EK-kwalificatie tegen Luxemburg. Het is voor de tweede keer op rij dat Van Basten terugvalt op het spelsysteem 4-4-2. Oranje begon voor eigen publiek tegen Slovenië eveneens zonder buitenspelers.

Van Basten benadrukte vrijdag tijdens een persconferentie in Zeist dat hij niet definitief is afgestapt van een systeem met vleugelspelers. "Onze strijdwijze hangt af van de tegenstander en de spelers over wie we kunnen beschikken", aldus de bondscoach die tegen Luxemburg geen beroep kan doen op de geblesseerde Robin van Persie en Arjen Robben. "We denken ook dat we tegen de verdedigers van Luxemburg meer kans hebben met twee centrumspitsen."

Van Basten koos tot de vorige interland tegen Slovenië altijd voor een systeem met vleugelspitsen. Deze strijdwijze werd onder een vergrootglas gelegd nadat Foppe de Haan afgelopen zomer met Jong Oranje de Europese titel won. De Haan speelde het systeem 4-4-2.

Bron: FCUpdate.nl
Nu nog inzien dat als Robin van Persie weer fit is, hij deze beter als spits kan opstellen en dus niet terugvalt op 4-3-3, dan komt het misschien nog wel goed met Marco van Basten!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:56:20 #273
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_54482721
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:46 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

fcupdate.nl
omg
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_54482877
niet echt on-topic, maar wanneer is de loting voor het EK eigenlijk?
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:07:11 #275
52871 Blight
Supersized.
pi_54484258
quote:
Tim de Cler verguld met selectie voor Oranje: 'Ik heb altijd al eens rechtsbuiten willen spelen!'
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')