abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:35:15 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54014814
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kan iets rendabel worden door het gratis weg te geven?
Omdat je nu vanwege beveiliging en files vele honderden miljoenen per dag kwijt bent. Als je geen of weinig mensen in dienst heb die dat allemaal nakijken en een hoop mensen gaan voor het OV, kan het netto wel eens beter uitkomen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54014874
OV
CHIP
KAART

Dus eigenlijk niks mis mee!
Ik ben Q en jij lekker niet!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:51:59 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54026259
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef HansU het volgende:

[..]

Momenteel is het op Rotterdam CS vanwege die verbouwing echt ontzettend druk als je in de spits een trein uitstapt. Ik kan me niet inbeelden wat voor chaos het gaat worden als al deze personen ook nog eens één voor één door een paar van die poortjes heen moeten gaan.
Ik denk dat het na de verbouwing ook druk zal zijn, simpelweg omdat Rotterdam een belangrijk knooppunt is op het spoor. En samen met jou vrees ik ook de chaos die het gaat veroorzaken als iedereen door die poortjes heen moet, het is nu al een gekkenhuis.

Moet je voor de gein eens proberen om uit of in te stappen in de ochtend of avondspits
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54026385
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Yildiz het volgende:
Omdat je nu vanwege beveiliging en files vele honderden miljoenen per dag kwijt bent. Als je geen of weinig mensen in dienst heb die dat allemaal nakijken en een hoop mensen gaan voor het OV, kan het netto wel eens beter uitkomen.
De NS lijdt volgens jou op dit moment ernstige verliezen en door dit systeem straks iets minder verlies, maar nogsteeds enorm veel verlies?
pi_54028469
Wat ik mij zo eens af vraag:

Ik wil iemand in Utrecht ontmoeten. Dus ik koop een goedkope wegwerp kaart, ga naar Utrecht CS, en stap uit. De persoon die ik wil ontmoeten doet hetzelfde, en we ontmoeten elkaar op de stationshal.

Vervolgens nemen we afscheid en gaan we naar huis. Ik ben in Utrecht de stationshal niet uit geweest en mijn kaartje is niet door een poortje gegaan. Het enige wat het systeem ziet is dat ik om 12:30 door een poortje in Zwolle ben gegaan en om 15:45 weer door dat poortje ben gegaan.

Kan ik dan gratis reizen? Of werken de poortjes per perron?
pi_54028640
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:58 schreef Geqxon het volgende:

Kan ik dan gratis reizen? Of werken de poortjes per perron?
Wat ik ervan begrepen heb is dat de ns er nog niet helemaal uit is hoe ze het gaan invoeren.

In Leiden wou men het bij de ingangen van het station doen, maar de doorgang die een tunnel is wordt ook door veel voetgangers gebruikt en die zouden er dan niet meer door kunen lopen en zodeonde zouden de winkels in de onderdoorgang veel omzet gaan mislopen. Daarover was al een rel.
pi_54028712
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is dat de ns er nog niet helemaal uit is hoe ze het gaan invoeren.

In Leiden wou men het bij de ingangen van het station doen, maar de doorgang die een tunnel is wordt ook door veel voetgangers gebruikt en die zouden er dan niet meer door kunen lopen en zodeonde zouden de winkels in de onderdoorgang veel omzet gaan mislopen. Daarover was al een rel.
Aj aj.

Wat ik in Parijs zag, waar ze voor alle metro-ritten één tarief hadden, was dat zwervers in de ochtend een kaartje kochtte. Vervolgens gingen ze op elk station bedelen, en keerde ze 's avonds weer terug naar het beginstation. Een dergelijke situatie zie ik hier dan ook al snel gebeuren, al dan niet met zwervers.
pi_54029066
Ik ben volgens mij de enige voorstander van die chipkaart. Heerlijk om straks niet meer te hoeven kloten met zo'n strippenkaart.

Over privacy maak ik me geen zorgen, je kan gewoon een anonieme chipkaart halen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:56:06 #84
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_54029469
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:02 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De NS lijdt volgens jou op dit moment ernstige verliezen en door dit systeem straks iets minder verlies, maar nogsteeds enorm veel verlies?
Als jij nu een treinkaartje koopt betaal je slechts 1/4 van de kosten voor de NS. De rest moet er door de overheid bij worden gelegd. Kaartverkoop is nooit rendabel geweest, maar wel een groot struikelblok voor veel mensen die even snel met de trein / bus willen reizen.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_54029585
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Aj aj.

Wat ik in Parijs zag, waar ze voor alle metro-ritten één tarief hadden, was dat zwervers in de ochtend een kaartje kochtte. Vervolgens gingen ze op elk station bedelen, en keerde ze 's avonds weer terug naar het beginstation. Een dergelijke situatie zie ik hier dan ook al snel gebeuren, al dan niet met zwervers.
Parijs daar was ik afgelopen weekend nog, dat 1 tarief (1.5 euro) is ook alleen in het centrum. Maar wel goed om te zien dat ze daar nog wel met zones zijn blijven wekren en wij in nederland meoten weer moeilijk gaan doen en per kilometer de prijs gaan berekenen.

En voor degene die hier boven zo mooi beweerd dat je een anonime kaart kunt krijgen ja gedeeltijk, maar doordat ik een kortingskaart van de NS heb, krijg ik ook zo'n kaart, die is dus niet meer anoniem. Verder ben ik ook nog steeds heel benieuwd hoe ik straks andere mensen met korting mee kan laten reizen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:15:44 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54037403
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]
Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.
[..]
Maar 't werkt natuurlijk nog steeds.
quote:
[..] Denk bijvoorbeeld aan toegangspoortjes op metro- en treinstations die zwartrijden kunnen voorkomen. Deze toegangspoortjes kunnen bovendien agressie en overlast op perrons en in treinstellen verminderen. [..]
Verkeer en Waterstaat
...
pi_54039545
In New York City hebben ze ook poortjes duw je gewoon je MTA card door de scanner en je bent binnen. Die is ook voor de bus trouwens. Geen enkel probleem, werkt altijd en de metro rijd om de 2 minuten en zelfs in de spits kan je zitten
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:38:46 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54040557
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daarnaast, Nederland met zijn polders, steden maar vooral dorpen is geen Tokyo, geen Singapore en geen Hong Kong. .
En ook geen New York City. .
pi_54043125
Wat ik me afvraag: hoe kan ik straks met de OV-chipkaart aan m'n baas m'n reiskosten declareren met als het even kan een fysiek bewijs? Een gebruikt (strippen)kaartje in leveren is er niet meer bij. Uitleesapparaatje voor de baas? Of (wat ik een tijd terug volgens mij hoorde) een uitdraai van een oplaadpunt? Kan dan ook exact worden opgevraagd van welke locatie naar welke locatie ik wanneer ben gereisd voor hoeveel geld? Hoe sterk is dat bewijs, echtheid, na te maken, etc... etc.

Nu is het simpel, je dumpt je gebruikte trein en strippenkaarten bij de persoon neer die je moet terugbetalen, et voila.

Maar misschien hebben ze daar wel aan gedacht

(bij een baas gaan werken die alles op goed vertrouwen accepteert is ook een optie natuurlijk )
pi_54052342
Het is allemaal geld uit de zak klopperij!
pi_54052419
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:56 schreef bolletje_25 het volgende:
Als jij nu een treinkaartje koopt betaal je slechts 1/4 van de kosten voor de NS. De rest moet er door de overheid bij worden gelegd. Kaartverkoop is nooit rendabel geweest, maar wel een groot struikelblok voor veel mensen die even snel met de trein / bus willen reizen.
Maar dan krijgen ze in plaats van 1/4 niets, hoe kan dat de situatie beter maken? Zijn die kaartjesautomaten op het station meer dan 1/4 van de totale kosten van de NS?
pi_54296151
quote:
'NS vraagt uitstel voor OV-chipkaart'
Uitgegeven: 1 november 2007 07:33
Laatst gewijzigd: 1 november 2007 07:34

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen willen uitstel voor de OV-chipkaart op het spoor. De NS staat op het punt dat ingrijpende besluit aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat mee te delen, schrijft de Telegraaf. Er wordt niet toegelicht wat de reden is. De geplande invoerdatum is 1 januari 2009.

De vertraging zou een forse tegenslag zijn voor staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie), schrijft de krant, omdat alle vervoerders harde afspraken hadden gemaakt over de ingangsdatum.

De bus-, tram- en metrovervoerders zouden bang zijn dat de acceptatie van de klant fors vermindert als de kaart niet overal tegelijk wordt ingevoerd. De OV-chipkaart moet een vervoersbewijs worden voor alle bussen, trams, metro's en treinen in Nederland.
Zo dan kunnen we nog wel weer 2 jaar langer wachten totad we echt hier over moeten gaan klagen
  donderdag 1 november 2007 @ 08:49:20 #93
152789 karr-1
pi_54296178
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:26 schreef Henno het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe kan ik straks met de OV-chipkaart aan m'n baas m'n reiskosten declareren met als het even kan een fysiek bewijs? Een gebruikt (strippen)kaartje in leveren is er niet meer bij. Uitleesapparaatje voor de baas? Of (wat ik een tijd terug volgens mij hoorde) een uitdraai van een oplaadpunt? Kan dan ook exact worden opgevraagd van welke locatie naar welke locatie ik wanneer ben gereisd voor hoeveel geld? Hoe sterk is dat bewijs, echtheid, na te maken, etc... etc.

Nu is het simpel, je dumpt je gebruikte trein en strippenkaarten bij de persoon neer die je moet terugbetalen, et voila.

Maar misschien hebben ze daar wel aan gedacht

(bij een baas gaan werken die alles op goed vertrouwen accepteert is ook een optie natuurlijk )
Je kunt bij elke oplaadautomaat een uitdraai krijgen van de laatste 10 ritten die je gemaakt hebt. Daar staat exact op waar vandaan je gekomen bent, waar naar toe en wat de kosten zijn. Bij mij wordt dat als bewijs geaccepteerd en uitbetaald.
  donderdag 1 november 2007 @ 08:50:17 #94
152789 karr-1
pi_54296189
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo dan kunnen we nog wel weer 2 jaar langer wachten totad we echt hier over moeten gaan klagen
Erg jammer, ik hoop dat hier tegen op getreden wordt zodat de invoerdatum overal gelijk blijft. Het invoeren had natuurlijk allang gebeurd moeten zijn, maar dat is een andere discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2007 @ 08:58:03 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54296306
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt bij elke oplaadautomaat een uitdraai krijgen van de laatste 10 ritten die je gemaakt hebt. Daar staat exact op waar vandaan je gekomen bent, waar naar toe en wat de kosten zijn. Bij mij wordt dat als bewijs geaccepteerd en uitbetaald.
Plus de bonnetjes van het opladen zelf.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_54296550
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat gratis?
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:21 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_54296725
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:17 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Is dat gratis?
waarom zou je moeten betalen voor een bonnetje

maar met de NS enz weet je het ook nooit
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:26 #98
152789 karr-1
pi_54296726
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:17 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Is dat gratis?
Yep kost je geen cent, alleen een tripje naar de automaat.
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:59 #99
152789 karr-1
pi_54296739
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

Plus de bonnetjes van het opladen zelf.
Die ook ja, al weet ik niet helemaal zeker of daar ook opstaat waar je naar toe gaat enzo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2007 @ 10:10:10 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54297486
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die ook ja, al weet ik niet helemaal zeker of daar ook opstaat waar je naar toe gaat enzo.
nee dat niet, maar gelukkig is mijn baas niet zo'n zeikerd dat hij over die 90 cent zou vallen die het kost als je een keer prive met de metro gaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')