abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles maandag 15 oktober 2007 @ 21:00:22 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_53954437
Rot toch op met je kut kaart In en uit checken Ik wil gewoon instappen en gaan zitten en als ik er uit wil ram ik op de stopknop en wil ik niet eerst uitchecken

Als ik met de metro wil, wil ik gewoon door kunnen lopen en niet een of ander klote poortje tegenkomen waar ik niet door kan zonder dat hele ding te slopen Jaa vooruitgang, geen strippenkaarten meer Leuk zeg
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:09:12 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53954583
Eerst moest je ook altijd afstempelen...
[KNE]-Mod
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:10:48 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53954608
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Als ik met de metro wil, wil ik gewoon door kunnen lopen en niet een of ander klote poortje tegenkomen waar ik niet door kan zonder dat hele ding te slopen
haha
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:14:05 #4
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_53954667
Vroeger WAS alles beter.
Nederland en zijn nieuwe duffe systeempjes en regeltjes.
pi_53954758
Het concept is op zich wel een goed idee alleen de uitwerking...
pi_53954876
ik werk mee aan de invoering ervan en ben er op dit moment ook mee bezig
namaste
pi_53954971
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Eerst moest je ook altijd afstempelen...
Afstempelen op je OV kaart
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:29:16 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53955035
Ik snap dat getrut ook niet met die experimenten. Gewoon in 1 keer landelijk invoeren ben je van het hele gezeik af. En de meeste problemen worden veroorzaakt door mensen die het systeem niet willen snappen en alleen maar zeiken over dat het duurder is enzo
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:31:55 #9
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53955106
Ik heb er nog gratis één afgehaald maar je gaat toch geen 7,50 betalen voor 4,50 reistegoed terwijl strippenkaarten toch goedkoper zijn. Bovendien is het nauwelijks mogelijk om die dingen op te laden omdat het grootste deel van de automaten het niet doet. Nee, echt een geweldig systeem
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_53955108
Ik vind het ook maar een matig kutconcept.
Wanneer gaan ze eens doorhebben dat niet alles digitaal hoeft te zijn.

Ook ben ik erg benieuwd naar de prijzen...
Ik koop nu voor 20 euro een stippenkaart van 45 strippen. Dat is iets minder dan een euro per zone.
Ik geloof er geen ene flikker van dat ik dat ga betalen met ov chipkaart.

[ Bericht 25% gewijzigd door McKillem op 15-10-2007 21:37:18 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:39:34 #11
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53955288
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:31 schreef McKillem het volgende:

Ook ben ik erg benieuwd naar de prijzen...
Ik koop nu voor 20 euro een stippenkaart van 45 strippen. Dat is iets minder dan een euro per zone.
Ik geloof er geen ene flikker van dat ik dat ga betalen met ov chipkaart.
Den Haag CS -> Leidschendam-Voorburg
OV Chipkaart: 1,37
Strippenkaart: 20,10 / 45 * 3 = 1,34

Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:54:21 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53955616
Prijsverschillen zijn minimaal omdat je nu gaat betalen per kilometer ipv per zone. Een zone in de stad is kleiner dan een zone buiten de stad, zodat het per saldo vrijwel gelijk is.

Dit systeem is dus gewoon eerlijker dan de strippenkaart, afschaffen dat ding en wel meteen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:59:05 #13
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_53955762
In Tokyo werkt dat met de SuiCa kaart hartstikke prima.
Op een glitch en een keer eigen dommigheid na heb ik nergens problemen met die kaart gehad.
Alleen zijn het hier te NL zulke prutsers, zowel de vervoerders als de klanten dat het helaas te vaak jammerlijk misgaat.
Allemaal prutsers bij het OV, vervoerders en passagiers.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:05:41 #14
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_53955942
Wordt dat de vervanger van de OV kaart dan?
And all the things you do with it
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:11:54 #15
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_53956080
Ik heb nog geen studenten-OV, maar moet me strakswel door zo'n poortje werken?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_53956301
Ik heb m sindskort binnen gehad, de STUDENTEN OV Chipkaart dan, maar vind m wel handig eigenlijk
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:37:37 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53956740
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:26 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Afstempelen op je OV kaart
Alle chipkaartjes heten OV-chipkaart dus niet alleen de Oude OVkaarten...
[KNE]-Mod
pi_53957032
Ach joh.... het duurt vast nog jááren voordat ze zoiets in Emmen invoeren, dus de eerste tijd heb ik er nog geen last van
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:40:40 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53959960
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Eerst moest je ook altijd afstempelen...
OV-kaart of abonnement. spuit 11

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 16-10-2007 00:47:04 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:42:49 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53959994
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:29 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap dat getrut ook niet met die experimenten. Gewoon in 1 keer landelijk invoeren ben je van het hele gezeik af. En de meeste problemen worden veroorzaakt door mensen die het systeem niet willen snappen en alleen maar zeiken over dat het duurder is enzo
Of het hele systeem in 1 keer de prullenbak gooien en niet opnieuw beginnen. Scheelt ook.

Mensen die geloven dat een honderden miljoenen kostende budsysteem het OV goedkoper gaat maken omdat zwartrijden nog steeds even goed mogelijk is. . De meeste alle problemen worden veroorzaakt door het OV-chipsysteem zelf.

Daarnaast, Nederland met zijn polders, steden maar vooral dorpen is geen Tokyo, geen Singapore en geen Hong Kong. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53960120
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:20 schreef Magereheinus het volgende:
Ik heb m sindskort binnen gehad, de STUDENTEN OV Chipkaart dan, maar vind m wel handig eigenlijk
Ik las dus per toeval op RET.nl dat die afgelopen week zijn verstuurd. Dus ik controleren op studentenreisbewijs.nl of ze wel mn 2e pasfoto hadden en volgens die site hebben ze die dus niet. Terwijl ik het wel had ingeleverd. Klootzakken
pi_53960169
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:51 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ik las dus per toeval op RET.nl dat die afgelopen week zijn verstuurd. Dus ik controleren op studentenreisbewijs.nl of ze wel mn 2e pasfoto hadden en volgens die site hebben ze die dus niet. Terwijl ik het wel had ingeleverd. Klootzakken
ik had mijn 2e pasfoto 2 jaar geleden ingeleverd bij de postbank, toen ik mijn OV ging afhalen.
maar ik heb mijn ov-chipkaart dan ook pas vorige week ofzo ontvangen.

de helft van de mensen die ik ken hebben het ook nog niet ontvangen.
pi_53960170
OV-Chipkaart ...

Ik ga nooit met het OV, maar vooral zo'n ding op naam zetten en dan lekker getracked worden overal.
Yildiz, here is where you come in
pi_53960214
Wat ik ook zo debiel vind is dat het systeem zich "langzaam uitbreidt" over heel Nederland.

Waarom niet gewoon een landelijke invoering, dit komt zo soft over.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53960271
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook zo debiel vind is dat het systeem zich "langzaam uitbreidt" over heel Nederland.

Waarom niet gewoon een landelijke invoering, dit komt zo soft over.
na zoveel jaar ontwikkelen, hebben ze nog geen zekerheid dat het allemaal goed ga lopen en dus pakken ze eerst een klein deel aan, om het te testen. Althans dat denk ik.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:04:04 #26
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53960293
Ik vind het een goed topic.
En ik snap ook niet waarom ze niet gewoon 1 kaart maken ipv OV én zo'n chip kutkaart.
Ik ga m'n OV weer inleveren
Kutding
Signature.
pi_53960315
tv:p
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 02:16:39 #28
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_53961033
Mijn foto hebben ze. Ik hun kaart dus nog niet
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_53961130
In london werkt het perfect, daar nooit problemen gehad. Maarja nederland he, alles moet moeilijk, traag en het liefst zo kut mogelijk. Ach je bent wel van die mongolen af die je constant je ov moet laten zien bij de ingang, echt een stel idioten. Flikker toch op man.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:26:23 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53962083
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of het hele systeem in 1 keer de prullenbak gooien en niet opnieuw beginnen. Scheelt ook.

Mensen die geloven dat een honderden miljoenen kostende budsysteem het OV goedkoper gaat maken omdat zwartrijden nog steeds even goed mogelijk is. . De meeste alle problemen worden veroorzaakt door het OV-chipsysteem zelf.

Daarnaast, Nederland met zijn polders, steden maar vooral dorpen is geen Tokyo, geen Singapore en geen Hong Kong. .
Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart. Op het moment dat die er niet meer zijn, wordt het al een stuk minder makkelijk om binnen te komen. En de idioten die dan zeggen "Dan ram ik dat poortje wel open", mogen dan op het politiebureau gaan uitleggen waarom ze menen het recht te hebben om binnen te komen.

Ik zeg niet dat het chipsysteem onfeilbaar is, maar ik durf wel te beweren dat 95% van de problemen veroorzaakt worden door mensen die niet goed opletten of niet goed lezen wat er staat en dan maar zelf iets verzinnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:27:31 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53962094
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook zo debiel vind is dat het systeem zich "langzaam uitbreidt" over heel Nederland.

Waarom niet gewoon een landelijke invoering, dit komt zo soft over.
Precies, dat zei ik ook al. Ik snap dan ook niet waarom het afschaffen van de strippenkaart in de metro van Rotterdam per 1-10 niet door kon gaan. Omdat een kleine groep mensen het systeem niet wil snappen? Doe normaal zeg, gewoon landelijk invoeren dat ding en per direct alle andere vervoerbewijzen in de prullenbak.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53963332
Wat ik nou gisteren hoorde...

Ze verwachten dat door die chip-onzin 7% van de klanten het OV niet meer gaat gebruiken. Dus willen ze de prijzen met 7% verhogen om de winst gelijk te houden. Terwijl het in eerste instantie voor veel mensen al 10-20% duurder gaat worden doordat je genaaid wordt met in- en uitchecken en het per kilometer berekenen. Dat abonnement opzeggen wordt wel heel verleidelijk.

En dan die nachtrit kaartjes..3 euro per enkele rit. Kocht je voor de euro een hele strippenkaart voor.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:05:47 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53963479
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 08:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies, dat zei ik ook al. Ik snap dan ook niet waarom het afschaffen van de strippenkaart in de metro van Rotterdam per 1-10 niet door kon gaan. Omdat een kleine groep mensen het systeem niet wil snappen? Doe normaal zeg, gewoon landelijk invoeren dat ding en per direct alle andere vervoerbewijzen in de prullenbak.
In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:16:49 #34
174758 Quock
Queck Queck
pi_53964897
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef Dulk het volgende:
ik werk mee aan de invoering ervan en ben er op dit moment ook mee bezig
Ga je schamen!
Met Quock is het eerst Queck Queck
en dan Quick Quick naar de Quack Quack
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:17:47 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53964933
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.
Exact en vanwege die paar mensen, even flink gevoed door Groen Links Rotterdam wordt het hele systeem maar in de wacht gezet. Belachelijk
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53964958
Ik wacht nog steeds op dat ding
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:18:47 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53964967
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:55 schreef MrData het volgende:
Wat ik nou gisteren hoorde...

Ze verwachten dat door die chip-onzin 7% van de klanten het OV niet meer gaat gebruiken. Dus willen ze de prijzen met 7% verhogen om de winst gelijk te houden. Terwijl het in eerste instantie voor veel mensen al 10-20% duurder gaat worden doordat je genaaid wordt met in- en uitchecken en het per kilometer berekenen. Dat abonnement opzeggen wordt wel heel verleidelijk.

En dan die nachtrit kaartjes..3 euro per enkele rit. Kocht je voor de euro een hele strippenkaart voor.
10 tot 20% duurder? Waar haal je die onzin vandaan? Op andere punten bespaar je weer geld, dus per saldo maakt het vrij weinig uit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:19:47 #38
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53964981
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:55 schreef MrData het volgende:
Wat ik nou gisteren hoorde...

Ze verwachten dat door die chip-onzin 7% van de klanten het OV niet meer gaat gebruiken. Dus willen ze de prijzen met 7% verhogen om de winst gelijk te houden. Terwijl het in eerste instantie voor veel mensen al 10-20% duurder gaat worden doordat je genaaid wordt met in- en uitchecken en het per kilometer berekenen. Dat abonnement opzeggen wordt wel heel verleidelijk.

En dan die nachtrit kaartjes..3 euro per enkele rit. Kocht je voor de euro een hele strippenkaart voor.
Meen je dat?
Goed systeem dan, de poltiek wilde toch juist méér mensen in het ov zien te krijgen?
Signature.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:19:58 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53964987
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:16 schreef Quock het volgende:

[..]

Ga je schamen!
Waarom zou je? Ik zou er ook gaan werken als ze me een goede baan aanbieden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:20:39 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53965007
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:19 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Meen je dat?
Goed systeem dan, de poltiek wilde toch juist méér mensen in het ov zien te krijgen?
Als je dit soort roddel gaat geloven, dan is helemaal het einde zoek.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53965058
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.
idd, ik zie altijd mensen hun papieren strippenkaart voor het display van die poortjes houden En dan denken ze nog dat ze het goed doen ook omdat het poortje opengaat als ze voor die sensor gaan staan
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:25:13 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53965112
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:23 schreef ach het volgende:

[..]

idd, ik zie altijd mensen hun papieren strippenkaart voor het display van die poortjes houden En dan denken ze nog dat ze het goed doen ook omdat het poortje opengaat als ze voor die sensor gaan staan
Dat bedoel ik dus, sommige mensen zijn gewoon te stom om een simpel systeem als dit te snappen. En dan gaat het fout en dan gaan ze flippen omdat de poortjes dichtknallen. tsja dat heb je dan toch echt zelf gedaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:27:16 #43
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53965143
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je dit soort roddel gaat geloven, dan is helemaal het einde zoek.
Mja, het interesseert me eigenlijk ook niet, omdat je mij niet snel zult vinden in een voertuig van het openbaar vervoer
Signature.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:27:42 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53965161
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik zeg niet dat het chipsysteem onfeilbaar is, maar ik durf wel te beweren dat 95% van de problemen veroorzaakt worden door mensen die niet goed opletten of niet goed lezen wat er staat en dan maar zelf iets verzinnen.
Ze in Rotterdam dan ook hun uiterste best om het zo onduidelijk mogelijk te maken. In plaats van gewoon al het openbaar vervoer vanaf één datum gebruik te laten maken zadelen ze de reiziger op met termen als "binnenkort" en "over enkele weken". Terwijl het iedere keer weer uitdraait op enkele maanden voordat ze eindelijk doen wat ze toezeggen.

Het hele management van de operatie om de chipkaart is ook dermate intelligent dat ze in de Rotterdamsche Metro de strippenkaart wilden weren en daarbij even waren vergeten dat het wettelijk niet eens kan.
Overigens kunnen ze wel een klein feestje vieren op 4 november, dan zijn ze exact 5 jaar bezig met kloten om de poortjes en chip werkend te krijgen.

Maar misschien komt er wel een dag, dat het allemaal probleemloos werkt. Al denk ik niet dat mijn kleinkinderen dat nog mee zullen maken.
So we just called him Fred
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:32:29 #45
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53965244
Boeiend, met een studenten ov chipkaart hoef je toch niet uit te checken (tenzij het bij zo'n "chipkaart only" poortje veel rustiger is om door te lopen)
Jawel, je keek.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:40:12 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53965407
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

10 tot 20% duurder? Waar haal je die onzin vandaan? Op andere punten bespaar je weer geld, dus per saldo maakt het vrij weinig uit.
Rover heeft er iets over proberen te zeggen: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber071001
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:44:38 #47
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53965496
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:32 schreef jna het volgende:
Boeiend, met een studenten ov chipkaart hoef je toch niet uit te checken (tenzij het bij zo'n "chipkaart only" poortje veel rustiger is om door te lopen)
Binnenkort zijn het allemaal chip only poortjes, dan heb je geen keuze meer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:45:47 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53965530
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze in Rotterdam dan ook hun uiterste best om het zo onduidelijk mogelijk te maken. In plaats van gewoon al het openbaar vervoer vanaf één datum gebruik te laten maken zadelen ze de reiziger op met termen als "binnenkort" en "over enkele weken". Terwijl het iedere keer weer uitdraait op enkele maanden voordat ze eindelijk doen wat ze toezeggen.

Het hele management van de operatie om de chipkaart is ook dermate intelligent dat ze in de Rotterdamsche Metro de strippenkaart wilden weren en daarbij even waren vergeten dat het wettelijk niet eens kan.
Overigens kunnen ze wel een klein feestje vieren op 4 november, dan zijn ze exact 5 jaar bezig met kloten om de poortjes en chip werkend te krijgen.

Maar misschien komt er wel een dag, dat het allemaal probleemloos werkt. Al denk ik niet dat mijn kleinkinderen dat nog mee zullen maken.
Daarom zei ik ook afschaffen die strippenkaart en meteen over de chipkaart, maar dan wel landelijk en niet stukje bij beetje. Want dan blijf je die onduidelijkheid houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:48:19 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53965565
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rover heeft er iets over proberen te zeggen: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber071001
Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:03:45 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53965888
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.
Ik beweer toch ook niet dat Rover de waarheid spreekt. Iemand vraagt naar een bron, hier heb je je bron, doe er mee wat je wil.
Stemmingmakerij of niet: er wordt dus wel over gesproken. Ik zou zeggen: wellicht neemt het aantal reizigers af, maar het aantal betalende reizigers blijft gelijk. Van mij mogen alle poortjes vandaag nog dicht, scheelt een hoop tuig in de metro.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:09:54 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53966019
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik beweer toch ook niet dat Rover de waarheid spreekt. Iemand vraagt naar een bron, hier heb je je bron, doe er mee wat je wil.
Rover wil er idd nog wel eens naast zitten.
quote:
Stemmingmakerij of niet: er wordt dus wel over gesproken. Ik zou zeggen: wellicht neemt het aantal reizigers af, maar het aantal betalende reizigers blijft gelijk. Van mij mogen alle poortjes vandaag nog dicht, scheelt een hoop tuig in de metro.
dan staat het straks voor de poortjes, en dat lijkt me nog vervelender.
So we just called him Fred
pi_53966079
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.
Die 7% was gisteren op het nieuws (RTL dacht ik), of dat ook daadwerkelijk doorgaat weet ik niet, maar uit het gepostte bericht blijkt dat ze het overwegen.

En of het gelijk al duurder wordt hangt inderdaad af van hoe vaak en welke routes je reist, maar als je gewone woon-werk verkeer 10% duurder wordt alleen door de invoering van zo'n systeem mag het van mij achterwege blijven.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:37:35 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53966673
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:12 schreef MrData het volgende:
maar als je gewone woon-werk verkeer 10% duurder wordt alleen door de invoering van zo'n systeem
Dat vraag ik me dus af of dat gebeurd. Een organisatie als Rover roept iets in de media en meteen wordt het overal voor waar aangenomen, terwijl elk spoor van bewijs ontbreekt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53966987
Dit is toch gewoon een kwestie van berekenen? Wat kost het nu, en wat kost het straks. Heeft niks met Rover te maken. Als ik via google zoek kom ik ook genoeg tegen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1507370.ece
quote:
Reizen met het pasje zou eerlijker worden. Soms pakten ritten goedkoper uit, maar in ongeveer de helft van de gevallen was het duurder, vooral bij langere afstanden en wanneer er moest worden overgestapt.
Kijk al die toestanden van haperende automaten, mensen die niet weten hoe het werkt, ok. Maar dat het voor sommigen duurder wordt kun je niet afdoen met 'ja maar voor anderen is het goedkoper dus je komt weer in het midden uit!'.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53967061
Stel dat je tijdens gratis reizen met een studenten-OV vergeet uit te checken, wordt er dan ook 4 euro afgeschreven steeds?
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:03:40 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53967327
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:48 schreef MrData het volgende:
Dit is toch gewoon een kwestie van berekenen? Wat kost het nu, en wat kost het straks. Heeft niks met Rover te maken. Als ik via google zoek kom ik ook genoeg tegen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1507370.ece
[..]

Kijk al die toestanden van haperende automaten, mensen die niet weten hoe het werkt, ok. Maar dat het voor sommigen duurder wordt kun je niet afdoen met 'ja maar voor anderen is het goedkoper dus je komt weer in het midden uit!'.
Het wordt niet voor anderen goedkoper, het wordt voor jou goedkoper, maar het hangt af van de trajecten die je reist. Als jij meerdere trajecten reist kom je gemiddeld op dezelfde prijs uit als nu. Als jij dag in dag uit hetzelfde traject rijd, dan kan het duurder of goedkoper worden vanwege de berekening per km ipv per zone.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:05:09 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53967357
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Stel dat je tijdens gratis reizen met een studenten-OV vergeet uit te checken, wordt er dan ook 4 euro afgeschreven steeds?
Die 4 euro wordt altijd afgeschreven als je in checkt als borg. Een studenten OV zal waarschijnlijk een soort abonnement worden net zoals ik nu van mijn werkgever heb. Daar staat dus geen geld op, maar een traject in mijn geval of heel NL in een studentengeval. Dan kun je dus reizen op de gestelde tijden en tegen de gestelde kosten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53967408
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het wordt niet voor anderen goedkoper, het wordt voor jou goedkoper, maar het hangt af van de trajecten die je reist. Als jij meerdere trajecten reist kom je gemiddeld op dezelfde prijs uit als nu. Als jij dag in dag uit hetzelfde traject rijd, dan kan het duurder of goedkoper worden vanwege de berekening per km ipv per zone.
Het kan dus (tot 10%, nog afgezien die eventuele +7%) duurder worden, inderdaad. En dat is niet leuk
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:41:20 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53968145
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:07 schreef MrData het volgende:

[..]

Het kan dus (tot 10%, nog afgezien die eventuele +7%) duurder worden, inderdaad. En dat is niet leuk
Tsja de wereld kan morgen ook vergaan. Als je gaat praten over alles wat er kan gebeuren, dan wordt dit een eindeloze discussie.

En het lijkt me sterk dat die 7 procent nog een keer bovenop die 10 % zou komen,. voor geen van beiden is bewijs te vinden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53968471
Die 7% is al eerder een bron voor gegeven, het is niet alleen een bericht van Rover. (http://www.ad.nl/binnenland/article1704673.ece). Of dat doorgaat of niet is inderdaad de vraag.

Die 10% kan gewoon berekend worden, dus hoezo is daar geen bewijs voor te vinden? Zie ook http://www.volkskrant.nl/binnenland/article278824.ece
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53968612
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:54 schreef worldpimber het volgende:
OV-Chipkaart ...

Ik ga nooit met het OV, maar vooral zo'n ding op naam zetten en dan lekker getracked worden overal.
Yildiz, here is where you come in
Geen paniek, over een aantal ajartjes hebben we kilometerheffing door heel het land dmv kentekenlezende palen (of kastjes in de auto), dus dan is iedereen ook buiten het OV te tracken
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:27:10 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53969112
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die 4 euro wordt altijd afgeschreven als je in checkt als borg. Een studenten OV zal waarschijnlijk een soort abonnement worden net zoals ik nu van mijn werkgever heb. Daar staat dus geen geld op, maar een traject in mijn geval of heel NL in een studentengeval. Dan kun je dus reizen op de gestelde tijden en tegen de gestelde kosten.
Bij een abonnement wordt geen geld afgeschreven als incheckt binnen je abonnementsgebied.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:55:24 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53970710
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij een abonnement wordt geen geld afgeschreven als incheckt binnen je abonnementsgebied.
Dat was de strekking van mijn verhaal, ik omschreef het alleen iets ingewikkelder Overigens ben ik ooit een keer buiten mijn abonnementsgebied de metro ingegaan. Hij checkt dan wel in en ook uit, maar omdat er geen saldo op mijn kaart stond ging ik dus de min in en dan doet ie het helemaal niet meer. Even een paar eurie bijstorten en het probleem was weer opgelost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:22:33 #64
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_53971036
Ik snap niet dat ze helemaal naar de chipkaart willen switchen. Waarom geen eenmalige kaartjes met magneetstrip voor dubbel tarief uit een automaat laten komen. Voor iedereen die maar heel af en toe gebruik maakt van het OV, inclusief alle toeristen. De kosten daarvan heb je er zo uit, en je bent meteen van het privacy vragstuk af. De combinatie magneetkaartjes en chipkaart hebben ze op heel veel plaatsen, inclusief London en Tokyo, en daar wonen meer mensen dan in heel NL bij elkaar.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:24:27 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53973044
Ze hebben toch anonieme OV-chipkaarten? Why worry?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:39:12 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53973344
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:54 schreef worldpimber het volgende:
OV-Chipkaart ...

Ik ga nooit met het OV, maar vooral zo'n ding op naam zetten en dan lekker getracked worden overal.
Yildiz, here is where you come in
Yo, thanks.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart. Op het moment dat die er niet meer zijn, wordt het al een stuk minder makkelijk om binnen te komen. En de idioten die dan zeggen "Dan ram ik dat poortje wel open", mogen dan op het politiebureau gaan uitleggen waarom ze menen het recht te hebben om binnen te komen.

Ik zeg niet dat het chipsysteem onfeilbaar is, maar ik durf wel te beweren dat 95% van de problemen veroorzaakt worden door mensen die niet goed opletten of niet goed lezen wat er staat en dan maar zelf iets verzinnen.
De naïviteit straalt er werkelijk waar vanaf. Dat de OV-chip nu al gehackt is maakt natuurlijk niet uit. .
quote:
Het werkstuk over een aantal ernstige kwetsbaarheden in de OV-chipkaart waardoor men gratis kon reizen, is gisteren uitgeroepen tot de beste scriptie informatiebeveiliging van 2007, en leverde de twee auteurs tweeduizend euro op. De studenten ontdekten tijdens een beveiligingsonderzoek dat door een softwarefout in de kaartlezer van de poortjes papieren wegwerpkaarten te manipuleren en opnieuw te gebruiken zijn.

De award, die de naam draagt van de in het najaar van 2000 overleden Joop Bautz, is ingesteld door de verenigingen PvIB, ISACA, ECP.NL en NOREA. Volgens de jury was het werkstuk van Pieter Siekerman en Maurits van der Schee uitmuntend en baanbrekend.
Bron
Nee hoor, geen zwartrijders, voor zover wij kunnen bedenken, want die poortjes gaan alleen open als de kaart goed is. . Dat is precies het manco. Maar ik vind het prima, die naïviteit, alleen betaal ik niet zo graag de rekening van mislukte projecten, al dan niet in financiën.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:55:48 #67
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53982626
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:39 schreef Yildiz het volgende:
De naïviteit straalt er werkelijk waar vanaf. Dat de OV-chip nu al gehackt is maakt natuurlijk niet uit. .
[..]

Nee hoor, geen zwartrijders, voor zover wij kunnen bedenken, want die poortjes gaan alleen open als de kaart goed is. . Dat is precies het manco. Maar ik vind het prima, die naïviteit, alleen betaal ik niet zo graag de rekening van mislukte projecten, al dan niet in financiën.
Je mag het naief vinden, het systeem komt er toch wel en dan zullen we zien wie er gelijk heeft en wie niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:16:59 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53994382
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je mag het naief vinden, het systeem komt er toch wel en dan zullen we zien wie er gelijk heeft en wie niet.
Natuurlijk. Prima. Je hebt gelijk wat betreft 'het systeem komt er toch wel', het is namelijk een zoveelste overheids-prestige project. Om diezelfde reden is de Betuwelijn ook doorgezet. No matter what, dat ding moest er komen. The sky de lege broekzak van de belastingbetaler is the limit.

Samenwerkingsverband met Siemens (die zo goed als volledig geïntegreerd is met de overheid, en wel alles voor elkaar kan krijgen) en andere grote bedrijven, en je krijgt dit soort gezeik. Hoge mensjes van beide partijen gaan elkaar aardig vinden en bonussen geven, en vergeten totaal waar het om gaat. Mensen vervoeren.

De motivatie om het erdoorheen te krijgen was natuurlijk een beetje ver te zoeken. Sneller werd het niet. Minder conducteurs is onwenselijk want conducteurs hebben meer een toezicht dan controlefunctie en bepaald handiger ook niet. Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.

Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.

Maargoed, de betrokken ministers en bestuursleden hebben er weer een 5e huisje aan de Franse zuidkust bij, daar gaat het tenslotte om.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53997414
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Natuurlijk. Prima. Je hebt gelijk wat betreft 'het systeem komt er toch wel', het is namelijk een zoveelste overheids-prestige project. Om diezelfde reden is de Betuwelijn ook doorgezet. No matter what, dat ding moest er komen. The sky de lege broekzak van de belastingbetaler is the limit.

Samenwerkingsverband met Siemens (die zo goed als volledig geïntegreerd is met de overheid, en wel alles voor elkaar kan krijgen) en andere grote bedrijven, en je krijgt dit soort gezeik. Hoge mensjes van beide partijen gaan elkaar aardig vinden en bonussen geven, en vergeten totaal waar het om gaat. Mensen vervoeren.

De motivatie om het erdoorheen te krijgen was natuurlijk een beetje ver te zoeken. Sneller werd het niet. Minder conducteurs is onwenselijk want conducteurs hebben meer een toezicht dan controlefunctie en bepaald handiger ook niet. Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.

Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.

Maargoed, de betrokken ministers en bestuursleden hebben er weer een 5e huisje aan de Franse zuidkust bij, daar gaat het tenslotte om.
quote:
Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.
Ja precies, dat is ook weer zoiets. Moet je weer naar zo'n oplaadgedoe gaan om te zien of je nog naar huis kan of niet.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben toch anonieme OV-chipkaarten? Why worry?
Als je naar je dagelijks naar je werk/school gaat is een abonnement goedkoper. En aangezien je geen abonnement op een anonieme kaart kan zetten....

[ Bericht 9% gewijzigd door Crazykill op 17-10-2007 21:27:43 ]
pi_53999713
Echt een paupersysteem... 4 euro borg en dan op een druk station met ze 30en tegelijk uitchecken.. flikkert toch op je weet toch zelf wel dat nederlanders te dom zijn om zoeen systeem te laten slagen..

Ik geef het een week, als het al landelijk word ingevoerd...

Kut Ikea...
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_54008296
Tsja, die chipkaart vind ik flink irritant aangezien je als reiziger een beetje het zicht verlies op je kosten en je zo als gevolg vaak je saldo zal moeten gaan controleren.
Het systeem zelf vind ik prima doordacht, helaas zijn die poortjes hier in Rotterdam zo verschrikkelijk irritant. Een kleuter kan ze nog open trappen, maar als ze net sluiten als je er doorheen loopt kan je een flinke klap op je neus verwachten.
Enkel nog een beetje fine-tuning van de lokale bevolking hier en het systeem zou in mijn ogen prima kunnen gaan werken. Helaas vrees ik dat dat het volk hier te asociaal is om het zelfde succes als in Hong Kong te kunnen behalen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:28:24 #72
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_54008379
Openbaar vervoer zal alleen rendabel worden door het gratis te maken. Ben je ook meteen van het geouwehoer rond zwartrijden af.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_54008526
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef bolletje_25 het volgende:
Openbaar vervoer zal alleen rendabel worden door het gratis te maken. Ben je ook meteen van het geouwehoer rond zwartrijden af.
Hoe kan iets rendabel worden door het gratis weg te geven?
pi_54008876
VAn het weekend nog in parijs rond gereis, maar dat geklooi met losse kleine kaarjtes is ook maar niets. Terwijl de kennis bij wie ik langs was een chipkaart heeft voor het openbaar vervoer en allen zijn portemenee even voor het poortje hoeft te houden en hij kan doorlopen.

In het franse systeem zit volgens mij alleen niets van uitchecken in, want we zijn een keer uitgestapt bij een metrostation waarbij geen uitcheck poortje zat.

Ik ben eigenlijk het meest wantrouwend tegenover de integratie bij de NS hiermee. Vooral vanwege het feit dat als je een flink druk station zoals utrecht cs hebt je in mijn optiek toch een groot probleem gaat krijgen met rijen voor de uitcheck poortjes. Dat zien we nu al op utrecht cs aan de rijen bij de roltrappen omhoog, waarbij we rekeing moeten houden dat er nog steeds veel mensen op passen.
pi_54009459
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef Basp1 het volgende:


Ik ben eigenlijk het meest wantrouwend tegenover de integratie bij de NS hiermee. Vooral vanwege het feit dat als je een flink druk station zoals utrecht cs hebt je in mijn optiek toch een groot probleem gaat krijgen met rijen voor de uitcheck poortjes. Dat zien we nu al op utrecht cs aan de rijen bij de roltrappen omhoog, waarbij we rekeing moeten houden dat er nog steeds veel mensen op passen.
Momenteel is het op Rotterdam CS vanwege die verbouwing echt ontzettend druk als je in de spits een trein uitstapt. Ik kan me niet inbeelden wat voor chaos het gaat worden als al deze personen ook nog eens één voor één door een paar van die poortjes heen moeten gaan.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:35:15 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54014814
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kan iets rendabel worden door het gratis weg te geven?
Omdat je nu vanwege beveiliging en files vele honderden miljoenen per dag kwijt bent. Als je geen of weinig mensen in dienst heb die dat allemaal nakijken en een hoop mensen gaan voor het OV, kan het netto wel eens beter uitkomen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54014874
OV
CHIP
KAART


Dus eigenlijk niks mis mee!
Ik ben Q en jij lekker niet!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:51:59 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54026259
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef HansU het volgende:

[..]

Momenteel is het op Rotterdam CS vanwege die verbouwing echt ontzettend druk als je in de spits een trein uitstapt. Ik kan me niet inbeelden wat voor chaos het gaat worden als al deze personen ook nog eens één voor één door een paar van die poortjes heen moeten gaan.
Ik denk dat het na de verbouwing ook druk zal zijn, simpelweg omdat Rotterdam een belangrijk knooppunt is op het spoor. En samen met jou vrees ik ook de chaos die het gaat veroorzaken als iedereen door die poortjes heen moet, het is nu al een gekkenhuis.

Moet je voor de gein eens proberen om uit of in te stappen in de ochtend of avondspits
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54026385
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Yildiz het volgende:
Omdat je nu vanwege beveiliging en files vele honderden miljoenen per dag kwijt bent. Als je geen of weinig mensen in dienst heb die dat allemaal nakijken en een hoop mensen gaan voor het OV, kan het netto wel eens beter uitkomen.
De NS lijdt volgens jou op dit moment ernstige verliezen en door dit systeem straks iets minder verlies, maar nogsteeds enorm veel verlies?
pi_54028469
Wat ik mij zo eens af vraag:

Ik wil iemand in Utrecht ontmoeten. Dus ik koop een goedkope wegwerp kaart, ga naar Utrecht CS, en stap uit. De persoon die ik wil ontmoeten doet hetzelfde, en we ontmoeten elkaar op de stationshal.

Vervolgens nemen we afscheid en gaan we naar huis. Ik ben in Utrecht de stationshal niet uit geweest en mijn kaartje is niet door een poortje gegaan. Het enige wat het systeem ziet is dat ik om 12:30 door een poortje in Zwolle ben gegaan en om 15:45 weer door dat poortje ben gegaan.

Kan ik dan gratis reizen? Of werken de poortjes per perron?
pi_54028640
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:58 schreef Geqxon het volgende:

Kan ik dan gratis reizen? Of werken de poortjes per perron?
Wat ik ervan begrepen heb is dat de ns er nog niet helemaal uit is hoe ze het gaan invoeren.

In Leiden wou men het bij de ingangen van het station doen, maar de doorgang die een tunnel is wordt ook door veel voetgangers gebruikt en die zouden er dan niet meer door kunen lopen en zodeonde zouden de winkels in de onderdoorgang veel omzet gaan mislopen. Daarover was al een rel.
pi_54028712
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb is dat de ns er nog niet helemaal uit is hoe ze het gaan invoeren.

In Leiden wou men het bij de ingangen van het station doen, maar de doorgang die een tunnel is wordt ook door veel voetgangers gebruikt en die zouden er dan niet meer door kunen lopen en zodeonde zouden de winkels in de onderdoorgang veel omzet gaan mislopen. Daarover was al een rel.
Aj aj.

Wat ik in Parijs zag, waar ze voor alle metro-ritten één tarief hadden, was dat zwervers in de ochtend een kaartje kochtte. Vervolgens gingen ze op elk station bedelen, en keerde ze 's avonds weer terug naar het beginstation. Een dergelijke situatie zie ik hier dan ook al snel gebeuren, al dan niet met zwervers.
pi_54029066
Ik ben volgens mij de enige voorstander van die chipkaart. Heerlijk om straks niet meer te hoeven kloten met zo'n strippenkaart.

Over privacy maak ik me geen zorgen, je kan gewoon een anonieme chipkaart halen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:56:06 #84
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_54029469
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:02 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De NS lijdt volgens jou op dit moment ernstige verliezen en door dit systeem straks iets minder verlies, maar nogsteeds enorm veel verlies?
Als jij nu een treinkaartje koopt betaal je slechts 1/4 van de kosten voor de NS. De rest moet er door de overheid bij worden gelegd. Kaartverkoop is nooit rendabel geweest, maar wel een groot struikelblok voor veel mensen die even snel met de trein / bus willen reizen.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_54029585
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Aj aj.

Wat ik in Parijs zag, waar ze voor alle metro-ritten één tarief hadden, was dat zwervers in de ochtend een kaartje kochtte. Vervolgens gingen ze op elk station bedelen, en keerde ze 's avonds weer terug naar het beginstation. Een dergelijke situatie zie ik hier dan ook al snel gebeuren, al dan niet met zwervers.
Parijs daar was ik afgelopen weekend nog, dat 1 tarief (1.5 euro) is ook alleen in het centrum. Maar wel goed om te zien dat ze daar nog wel met zones zijn blijven wekren en wij in nederland meoten weer moeilijk gaan doen en per kilometer de prijs gaan berekenen.

En voor degene die hier boven zo mooi beweerd dat je een anonime kaart kunt krijgen ja gedeeltijk, maar doordat ik een kortingskaart van de NS heb, krijg ik ook zo'n kaart, die is dus niet meer anoniem. Verder ben ik ook nog steeds heel benieuwd hoe ik straks andere mensen met korting mee kan laten reizen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:15:44 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54037403
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]
Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.
[..]
Maar 't werkt natuurlijk nog steeds.
quote:
[..] Denk bijvoorbeeld aan toegangspoortjes op metro- en treinstations die zwartrijden kunnen voorkomen. Deze toegangspoortjes kunnen bovendien agressie en overlast op perrons en in treinstellen verminderen. [..]
Verkeer en Waterstaat
...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54039545
In New York City hebben ze ook poortjes duw je gewoon je MTA card door de scanner en je bent binnen. Die is ook voor de bus trouwens. Geen enkel probleem, werkt altijd en de metro rijd om de 2 minuten en zelfs in de spits kan je zitten
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:38:46 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54040557
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daarnaast, Nederland met zijn polders, steden maar vooral dorpen is geen Tokyo, geen Singapore en geen Hong Kong. .
En ook geen New York City. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54043125
Wat ik me afvraag: hoe kan ik straks met de OV-chipkaart aan m'n baas m'n reiskosten declareren met als het even kan een fysiek bewijs? Een gebruikt (strippen)kaartje in leveren is er niet meer bij. Uitleesapparaatje voor de baas? Of (wat ik een tijd terug volgens mij hoorde) een uitdraai van een oplaadpunt? Kan dan ook exact worden opgevraagd van welke locatie naar welke locatie ik wanneer ben gereisd voor hoeveel geld? Hoe sterk is dat bewijs, echtheid, na te maken, etc... etc.

Nu is het simpel, je dumpt je gebruikte trein en strippenkaarten bij de persoon neer die je moet terugbetalen, et voila.

Maar misschien hebben ze daar wel aan gedacht

(bij een baas gaan werken die alles op goed vertrouwen accepteert is ook een optie natuurlijk )
pi_54052342
Het is allemaal geld uit de zak klopperij!
pi_54052419
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:56 schreef bolletje_25 het volgende:
Als jij nu een treinkaartje koopt betaal je slechts 1/4 van de kosten voor de NS. De rest moet er door de overheid bij worden gelegd. Kaartverkoop is nooit rendabel geweest, maar wel een groot struikelblok voor veel mensen die even snel met de trein / bus willen reizen.
Maar dan krijgen ze in plaats van 1/4 niets, hoe kan dat de situatie beter maken? Zijn die kaartjesautomaten op het station meer dan 1/4 van de totale kosten van de NS?
pi_54296151
quote:
'NS vraagt uitstel voor OV-chipkaart'
Uitgegeven: 1 november 2007 07:33
Laatst gewijzigd: 1 november 2007 07:34

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen willen uitstel voor de OV-chipkaart op het spoor. De NS staat op het punt dat ingrijpende besluit aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat mee te delen, schrijft de Telegraaf. Er wordt niet toegelicht wat de reden is. De geplande invoerdatum is 1 januari 2009.

De vertraging zou een forse tegenslag zijn voor staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie), schrijft de krant, omdat alle vervoerders harde afspraken hadden gemaakt over de ingangsdatum.



De bus-, tram- en metrovervoerders zouden bang zijn dat de acceptatie van de klant fors vermindert als de kaart niet overal tegelijk wordt ingevoerd. De OV-chipkaart moet een vervoersbewijs worden voor alle bussen, trams, metro's en treinen in Nederland.
Zo dan kunnen we nog wel weer 2 jaar langer wachten totad we echt hier over moeten gaan klagen
  donderdag 1 november 2007 @ 08:49:20 #93
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54296178
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:26 schreef Henno het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe kan ik straks met de OV-chipkaart aan m'n baas m'n reiskosten declareren met als het even kan een fysiek bewijs? Een gebruikt (strippen)kaartje in leveren is er niet meer bij. Uitleesapparaatje voor de baas? Of (wat ik een tijd terug volgens mij hoorde) een uitdraai van een oplaadpunt? Kan dan ook exact worden opgevraagd van welke locatie naar welke locatie ik wanneer ben gereisd voor hoeveel geld? Hoe sterk is dat bewijs, echtheid, na te maken, etc... etc.

Nu is het simpel, je dumpt je gebruikte trein en strippenkaarten bij de persoon neer die je moet terugbetalen, et voila.

Maar misschien hebben ze daar wel aan gedacht

(bij een baas gaan werken die alles op goed vertrouwen accepteert is ook een optie natuurlijk )
Je kunt bij elke oplaadautomaat een uitdraai krijgen van de laatste 10 ritten die je gemaakt hebt. Daar staat exact op waar vandaan je gekomen bent, waar naar toe en wat de kosten zijn. Bij mij wordt dat als bewijs geaccepteerd en uitbetaald.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 1 november 2007 @ 08:50:17 #94
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54296189
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo dan kunnen we nog wel weer 2 jaar langer wachten totad we echt hier over moeten gaan klagen
Erg jammer, ik hoop dat hier tegen op getreden wordt zodat de invoerdatum overal gelijk blijft. Het invoeren had natuurlijk allang gebeurd moeten zijn, maar dat is een andere discussie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2007 @ 08:58:03 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54296306
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt bij elke oplaadautomaat een uitdraai krijgen van de laatste 10 ritten die je gemaakt hebt. Daar staat exact op waar vandaan je gekomen bent, waar naar toe en wat de kosten zijn. Bij mij wordt dat als bewijs geaccepteerd en uitbetaald.
Plus de bonnetjes van het opladen zelf.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_54296550
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt bij elke oplaadautomaat een uitdraai krijgen van de laatste 10 ritten die je gemaakt hebt. Daar staat exact op waar vandaan je gekomen bent, waar naar toe en wat de kosten zijn. Bij mij wordt dat als bewijs geaccepteerd en uitbetaald.
Is dat gratis?
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:21 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_54296725
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:17 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Is dat gratis?
waarom zou je moeten betalen voor een bonnetje


maar met de NS enz weet je het ook nooit
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:26 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54296726
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:17 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Is dat gratis?
Yep kost je geen cent, alleen een tripje naar de automaat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 1 november 2007 @ 09:27:59 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54296739
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

Plus de bonnetjes van het opladen zelf.
Die ook ja, al weet ik niet helemaal zeker of daar ook opstaat waar je naar toe gaat enzo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2007 @ 10:10:10 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_54297486
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die ook ja, al weet ik niet helemaal zeker of daar ook opstaat waar je naar toe gaat enzo.
nee dat niet, maar gelukkig is mijn baas niet zo'n zeikerd dat hij over die 90 cent zou vallen die het kost als je een keer prive met de metro gaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')