hahaquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ik met de metro wil, wil ik gewoon door kunnen lopen en niet een of ander klote poortje tegenkomen waar ik niet door kan zonder dat hele ding te slopen![]()
Afstempelen op je OV kaartquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Eerst moest je ook altijd afstempelen...
Den Haag CS -> Leidschendam-Voorburgquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:31 schreef McKillem het volgende:
Ook ben ik erg benieuwd naar de prijzen...
Ik koop nu voor 20 euro een stippenkaart van 45 strippen. Dat is iets minder dan een euro per zone.
Ik geloof er geen ene flikker van dat ik dat ga betalen met ov chipkaart.
OV-kaart of abonnement. spuit 11quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:09 schreef ThE_ED het volgende:
Eerst moest je ook altijd afstempelen...
Of het hele systeem in 1 keer de prullenbak gooien en niet opnieuw beginnen. Scheelt ook.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:29 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap dat getrut ook niet met die experimenten. Gewoon in 1 keer landelijk invoeren ben je van het hele gezeik af. En de meeste problemen worden veroorzaakt door mensen die het systeem niet willen snappen en alleen maar zeiken over dat het duurder is enzo
Ik las dus per toeval op RET.nl dat die afgelopen week zijn verstuurd. Dus ik controleren op studentenreisbewijs.nl of ze wel mn 2e pasfoto hadden en volgens die site hebben ze die dus niet. Terwijl ik het wel had ingeleverd. Klootzakkenquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:20 schreef Magereheinus het volgende:
Ik heb m sindskort binnen gehad, de STUDENTEN OV Chipkaart dan, maar vind m wel handig eigenlijk
ik had mijn 2e pasfoto 2 jaar geleden ingeleverd bij de postbank, toen ik mijn OV ging afhalen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:51 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ik las dus per toeval op RET.nl dat die afgelopen week zijn verstuurd. Dus ik controleren op studentenreisbewijs.nl of ze wel mn 2e pasfoto hadden en volgens die site hebben ze die dus niet. Terwijl ik het wel had ingeleverd. Klootzakken![]()
na zoveel jaar ontwikkelen, hebben ze nog geen zekerheid dat het allemaal goed ga lopen en dus pakken ze eerst een klein deel aan, om het te testen. Althans dat denk ik.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook zo debiel vind is dat het systeem zich "langzaam uitbreidt" over heel Nederland.![]()
Waarom niet gewoon een landelijke invoering, dit komt zo soft over.
Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart. Op het moment dat die er niet meer zijn, wordt het al een stuk minder makkelijk om binnen te komen. En de idioten die dan zeggen "Dan ram ik dat poortje wel open", mogen dan op het politiebureau gaan uitleggen waarom ze menen het recht te hebben om binnen te komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of het hele systeem in 1 keer de prullenbak gooien en niet opnieuw beginnen. Scheelt ook.
Mensen die geloven dat een honderden miljoenen kostende budsysteem het OV goedkoper gaat maken omdat zwartrijden nog steeds even goed mogelijk is.. De meeste alle problemen worden veroorzaakt door het OV-chipsysteem zelf.
Daarnaast, Nederland met zijn polders, steden maar vooral dorpen is geen Tokyo, geen Singapore en geen Hong Kong..
Precies, dat zei ik ook al. Ik snap dan ook niet waarom het afschaffen van de strippenkaart in de metro van Rotterdam per 1-10 niet door kon gaan. Omdat een kleine groep mensen het systeem niet wil snappen? Doe normaal zeg, gewoon landelijk invoeren dat ding en per direct alle andere vervoerbewijzen in de prullenbak.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook zo debiel vind is dat het systeem zich "langzaam uitbreidt" over heel Nederland.![]()
Waarom niet gewoon een landelijke invoering, dit komt zo soft over.
In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies, dat zei ik ook al. Ik snap dan ook niet waarom het afschaffen van de strippenkaart in de metro van Rotterdam per 1-10 niet door kon gaan. Omdat een kleine groep mensen het systeem niet wil snappen? Doe normaal zeg, gewoon landelijk invoeren dat ding en per direct alle andere vervoerbewijzen in de prullenbak.
Ga je schamen!quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef Dulk het volgende:
ik werk mee aan de invoering ervan en ben er op dit moment ook mee bezig
![]()
Exact en vanwege die paar mensen, even flink gevoed door Groen Links Rotterdam wordt het hele systeem maar in de wacht gezet. Belachelijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.
10 tot 20% duurder? Waar haal je die onzin vandaan? Op andere punten bespaar je weer geld, dus per saldo maakt het vrij weinig uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:55 schreef MrData het volgende:
Wat ik nou gisteren hoorde...
Ze verwachten dat door die chip-onzin 7% van de klanten het OV niet meer gaat gebruiken. Dus willen ze de prijzen met 7% verhogen om de winst gelijk te houden. Terwijl het in eerste instantie voor veel mensen al 10-20% duurder gaat worden doordat je genaaid wordt met in- en uitchecken en het per kilometer berekenen. Dat abonnement opzeggen wordt wel heel verleidelijk.
En dan die nachtrit kaartjes..3 euro per enkele rit. Kocht je voor de euro een hele strippenkaart voor.
Meen je dat?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:55 schreef MrData het volgende:
Wat ik nou gisteren hoorde...
Ze verwachten dat door die chip-onzin 7% van de klanten het OV niet meer gaat gebruiken. Dus willen ze de prijzen met 7% verhogen om de winst gelijk te houden. Terwijl het in eerste instantie voor veel mensen al 10-20% duurder gaat worden doordat je genaaid wordt met in- en uitchecken en het per kilometer berekenen. Dat abonnement opzeggen wordt wel heel verleidelijk.
En dan die nachtrit kaartjes..3 euro per enkele rit. Kocht je voor de euro een hele strippenkaart voor.
Waarom zou je? Ik zou er ook gaan werken als ze me een goede baan aanbieden.quote:
Als je dit soort roddel gaat geloven, dan is helemaal het einde zoek.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Meen je dat?
Goed systeem dan, de poltiek wilde toch juist méér mensen in het ov zien te krijgen?
idd, ik zie altijd mensen hun papieren strippenkaart voor het display van die poortjes houdenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Rotterdam zie je dat veel mensen te gebrekkig ontwikkeld zijn om het systeem te gebruiken.
Dat bedoel ik dus, sommige mensen zijn gewoon te stom om een simpel systeem als dit te snappen. En dan gaat het fout en dan gaan ze flippen omdat de poortjes dichtknallen. tsja dat heb je dan toch echt zelf gedaan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:23 schreef ach het volgende:
[..]
idd, ik zie altijd mensen hun papieren strippenkaart voor het display van die poortjes houdenEn dan denken ze nog dat ze het goed doen ook omdat het poortje opengaat als ze voor die sensor gaan staan
![]()
Mja, het interesseert me eigenlijk ook niet, omdat je mij niet snel zult vinden in een voertuig van het openbaar vervoerquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je dit soort roddel gaat geloven, dan is helemaal het einde zoek.
Ze in Rotterdam dan ook hun uiterste best om het zo onduidelijk mogelijk te maken. In plaats van gewoon al het openbaar vervoer vanaf één datum gebruik te laten maken zadelen ze de reiziger op met termen als "binnenkort" en "over enkele weken". Terwijl het iedere keer weer uitdraait op enkele maanden voordat ze eindelijk doen wat ze toezeggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik zeg niet dat het chipsysteem onfeilbaar is, maar ik durf wel te beweren dat 95% van de problemen veroorzaakt worden door mensen die niet goed opletten of niet goed lezen wat er staat en dan maar zelf iets verzinnen.
Rover heeft er iets over proberen te zeggen: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber071001quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10 tot 20% duurder? Waar haal je die onzin vandaan? Op andere punten bespaar je weer geld, dus per saldo maakt het vrij weinig uit.
Binnenkort zijn het allemaal chip only poortjes, dan heb je geen keuze meer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:32 schreef jna het volgende:
Boeiend, met een studenten ov chipkaart hoef je toch niet uit te checken (tenzij het bij zo'n "chipkaart only" poortje veel rustiger is om door te lopen)
Daarom zei ik ook afschaffen die strippenkaart en meteen over de chipkaart, maar dan wel landelijk en niet stukje bij beetje. Want dan blijf je die onduidelijkheid houden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze in Rotterdam dan ook hun uiterste best om het zo onduidelijk mogelijk te maken. In plaats van gewoon al het openbaar vervoer vanaf één datum gebruik te laten maken zadelen ze de reiziger op met termen als "binnenkort" en "over enkele weken". Terwijl het iedere keer weer uitdraait op enkele maanden voordat ze eindelijk doen wat ze toezeggen.
Het hele management van de operatie om de chipkaart is ook dermate intelligent dat ze in de Rotterdamsche Metro de strippenkaart wilden weren en daarbij even waren vergeten dat het wettelijk niet eens kan.
Overigens kunnen ze wel een klein feestje vieren op 4 november, dan zijn ze exact 5 jaar bezig met kloten om de poortjes en chip werkend te krijgen.
Maar misschien komt er wel een dag, dat het allemaal probleemloos werkt. Al denk ik niet dat mijn kleinkinderen dat nog mee zullen maken.
Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rover heeft er iets over proberen te zeggen: http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber071001
Ik beweer toch ook niet dat Rover de waarheid spreekt. Iemand vraagt naar een bron, hier heb je je bron, doe er mee wat je wil.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |