abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:09:54 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53966019
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik beweer toch ook niet dat Rover de waarheid spreekt. Iemand vraagt naar een bron, hier heb je je bron, doe er mee wat je wil.
Rover wil er idd nog wel eens naast zitten.
quote:
Stemmingmakerij of niet: er wordt dus wel over gesproken. Ik zou zeggen: wellicht neemt het aantal reizigers af, maar het aantal betalende reizigers blijft gelijk. Van mij mogen alle poortjes vandaag nog dicht, scheelt een hoop tuig in de metro.
dan staat het straks voor de poortjes, en dat lijkt me nog vervelender.
So we just called him Fred
pi_53966079
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste staat Rover niet hoog op mijn lijstje van betrouwbare instanties. Ten tweede wordt hier alleen gesproken over mogelijke prijsverhogingen, nergens blijkt uit dat het ook echt gaat gebeuren. Stemmingmakerij kan iedereen, bewijzen is lastiger.
Die 7% was gisteren op het nieuws (RTL dacht ik), of dat ook daadwerkelijk doorgaat weet ik niet, maar uit het gepostte bericht blijkt dat ze het overwegen.

En of het gelijk al duurder wordt hangt inderdaad af van hoe vaak en welke routes je reist, maar als je gewone woon-werk verkeer 10% duurder wordt alleen door de invoering van zo'n systeem mag het van mij achterwege blijven.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:37:35 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53966673
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:12 schreef MrData het volgende:
maar als je gewone woon-werk verkeer 10% duurder wordt alleen door de invoering van zo'n systeem
Dat vraag ik me dus af of dat gebeurd. Een organisatie als Rover roept iets in de media en meteen wordt het overal voor waar aangenomen, terwijl elk spoor van bewijs ontbreekt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53966987
Dit is toch gewoon een kwestie van berekenen? Wat kost het nu, en wat kost het straks. Heeft niks met Rover te maken. Als ik via google zoek kom ik ook genoeg tegen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1507370.ece
quote:
Reizen met het pasje zou eerlijker worden. Soms pakten ritten goedkoper uit, maar in ongeveer de helft van de gevallen was het duurder, vooral bij langere afstanden en wanneer er moest worden overgestapt.
Kijk al die toestanden van haperende automaten, mensen die niet weten hoe het werkt, ok. Maar dat het voor sommigen duurder wordt kun je niet afdoen met 'ja maar voor anderen is het goedkoper dus je komt weer in het midden uit!'.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53967061
Stel dat je tijdens gratis reizen met een studenten-OV vergeet uit te checken, wordt er dan ook 4 euro afgeschreven steeds?
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:03:40 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53967327
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:48 schreef MrData het volgende:
Dit is toch gewoon een kwestie van berekenen? Wat kost het nu, en wat kost het straks. Heeft niks met Rover te maken. Als ik via google zoek kom ik ook genoeg tegen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1507370.ece
[..]

Kijk al die toestanden van haperende automaten, mensen die niet weten hoe het werkt, ok. Maar dat het voor sommigen duurder wordt kun je niet afdoen met 'ja maar voor anderen is het goedkoper dus je komt weer in het midden uit!'.
Het wordt niet voor anderen goedkoper, het wordt voor jou goedkoper, maar het hangt af van de trajecten die je reist. Als jij meerdere trajecten reist kom je gemiddeld op dezelfde prijs uit als nu. Als jij dag in dag uit hetzelfde traject rijd, dan kan het duurder of goedkoper worden vanwege de berekening per km ipv per zone.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:05:09 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53967357
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Stel dat je tijdens gratis reizen met een studenten-OV vergeet uit te checken, wordt er dan ook 4 euro afgeschreven steeds?
Die 4 euro wordt altijd afgeschreven als je in checkt als borg. Een studenten OV zal waarschijnlijk een soort abonnement worden net zoals ik nu van mijn werkgever heb. Daar staat dus geen geld op, maar een traject in mijn geval of heel NL in een studentengeval. Dan kun je dus reizen op de gestelde tijden en tegen de gestelde kosten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53967408
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het wordt niet voor anderen goedkoper, het wordt voor jou goedkoper, maar het hangt af van de trajecten die je reist. Als jij meerdere trajecten reist kom je gemiddeld op dezelfde prijs uit als nu. Als jij dag in dag uit hetzelfde traject rijd, dan kan het duurder of goedkoper worden vanwege de berekening per km ipv per zone.
Het kan dus (tot 10%, nog afgezien die eventuele +7%) duurder worden, inderdaad. En dat is niet leuk
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:41:20 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53968145
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:07 schreef MrData het volgende:

[..]

Het kan dus (tot 10%, nog afgezien die eventuele +7%) duurder worden, inderdaad. En dat is niet leuk
Tsja de wereld kan morgen ook vergaan. Als je gaat praten over alles wat er kan gebeuren, dan wordt dit een eindeloze discussie.

En het lijkt me sterk dat die 7 procent nog een keer bovenop die 10 % zou komen,. voor geen van beiden is bewijs te vinden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53968471
Die 7% is al eerder een bron voor gegeven, het is niet alleen een bericht van Rover. (http://www.ad.nl/binnenland/article1704673.ece). Of dat doorgaat of niet is inderdaad de vraag.

Die 10% kan gewoon berekend worden, dus hoezo is daar geen bewijs voor te vinden? Zie ook http://www.volkskrant.nl/binnenland/article278824.ece
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53968612
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:54 schreef worldpimber het volgende:
OV-Chipkaart ...

Ik ga nooit met het OV, maar vooral zo'n ding op naam zetten en dan lekker getracked worden overal.
Yildiz, here is where you come in
Geen paniek, over een aantal ajartjes hebben we kilometerheffing door heel het land dmv kentekenlezende palen (of kastjes in de auto), dus dan is iedereen ook buiten het OV te tracken
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:27:10 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53969112
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die 4 euro wordt altijd afgeschreven als je in checkt als borg. Een studenten OV zal waarschijnlijk een soort abonnement worden net zoals ik nu van mijn werkgever heb. Daar staat dus geen geld op, maar een traject in mijn geval of heel NL in een studentengeval. Dan kun je dus reizen op de gestelde tijden en tegen de gestelde kosten.
Bij een abonnement wordt geen geld afgeschreven als incheckt binnen je abonnementsgebied.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:55:24 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53970710
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij een abonnement wordt geen geld afgeschreven als incheckt binnen je abonnementsgebied.
Dat was de strekking van mijn verhaal, ik omschreef het alleen iets ingewikkelder Overigens ben ik ooit een keer buiten mijn abonnementsgebied de metro ingegaan. Hij checkt dan wel in en ook uit, maar omdat er geen saldo op mijn kaart stond ging ik dus de min in en dan doet ie het helemaal niet meer. Even een paar eurie bijstorten en het probleem was weer opgelost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:22:33 #64
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_53971036
Ik snap niet dat ze helemaal naar de chipkaart willen switchen. Waarom geen eenmalige kaartjes met magneetstrip voor dubbel tarief uit een automaat laten komen. Voor iedereen die maar heel af en toe gebruik maakt van het OV, inclusief alle toeristen. De kosten daarvan heb je er zo uit, en je bent meteen van het privacy vragstuk af. De combinatie magneetkaartjes en chipkaart hebben ze op heel veel plaatsen, inclusief London en Tokyo, en daar wonen meer mensen dan in heel NL bij elkaar.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:24:27 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53973044
Ze hebben toch anonieme OV-chipkaarten? Why worry?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:39:12 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53973344
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:54 schreef worldpimber het volgende:
OV-Chipkaart ...

Ik ga nooit met het OV, maar vooral zo'n ding op naam zetten en dan lekker getracked worden overal.
Yildiz, here is where you come in
Yo, thanks.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart. Op het moment dat die er niet meer zijn, wordt het al een stuk minder makkelijk om binnen te komen. En de idioten die dan zeggen "Dan ram ik dat poortje wel open", mogen dan op het politiebureau gaan uitleggen waarom ze menen het recht te hebben om binnen te komen.

Ik zeg niet dat het chipsysteem onfeilbaar is, maar ik durf wel te beweren dat 95% van de problemen veroorzaakt worden door mensen die niet goed opletten of niet goed lezen wat er staat en dan maar zelf iets verzinnen.
De naïviteit straalt er werkelijk waar vanaf. Dat de OV-chip nu al gehackt is maakt natuurlijk niet uit. .
quote:
Het werkstuk over een aantal ernstige kwetsbaarheden in de OV-chipkaart waardoor men gratis kon reizen, is gisteren uitgeroepen tot de beste scriptie informatiebeveiliging van 2007, en leverde de twee auteurs tweeduizend euro op. De studenten ontdekten tijdens een beveiligingsonderzoek dat door een softwarefout in de kaartlezer van de poortjes papieren wegwerpkaarten te manipuleren en opnieuw te gebruiken zijn.

De award, die de naam draagt van de in het najaar van 2000 overleden Joop Bautz, is ingesteld door de verenigingen PvIB, ISACA, ECP.NL en NOREA. Volgens de jury was het werkstuk van Pieter Siekerman en Maurits van der Schee uitmuntend en baanbrekend.
Bron
Nee hoor, geen zwartrijders, voor zover wij kunnen bedenken, want die poortjes gaan alleen open als de kaart goed is. . Dat is precies het manco. Maar ik vind het prima, die naïviteit, alleen betaal ik niet zo graag de rekening van mislukte projecten, al dan niet in financiën.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:55:48 #67
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53982626
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:39 schreef Yildiz het volgende:
De naïviteit straalt er werkelijk waar vanaf. Dat de OV-chip nu al gehackt is maakt natuurlijk niet uit. .
[..]

Nee hoor, geen zwartrijders, voor zover wij kunnen bedenken, want die poortjes gaan alleen open als de kaart goed is. . Dat is precies het manco. Maar ik vind het prima, die naïviteit, alleen betaal ik niet zo graag de rekening van mislukte projecten, al dan niet in financiën.
Je mag het naief vinden, het systeem komt er toch wel en dan zullen we zien wie er gelijk heeft en wie niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:16:59 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53994382
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je mag het naief vinden, het systeem komt er toch wel en dan zullen we zien wie er gelijk heeft en wie niet.
Natuurlijk. Prima. Je hebt gelijk wat betreft 'het systeem komt er toch wel', het is namelijk een zoveelste overheids-prestige project. Om diezelfde reden is de Betuwelijn ook doorgezet. No matter what, dat ding moest er komen. The sky de lege broekzak van de belastingbetaler is the limit.

Samenwerkingsverband met Siemens (die zo goed als volledig geïntegreerd is met de overheid, en wel alles voor elkaar kan krijgen) en andere grote bedrijven, en je krijgt dit soort gezeik. Hoge mensjes van beide partijen gaan elkaar aardig vinden en bonussen geven, en vergeten totaal waar het om gaat. Mensen vervoeren.

De motivatie om het erdoorheen te krijgen was natuurlijk een beetje ver te zoeken. Sneller werd het niet. Minder conducteurs is onwenselijk want conducteurs hebben meer een toezicht dan controlefunctie en bepaald handiger ook niet. Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.

Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.

Maargoed, de betrokken ministers en bestuursleden hebben er weer een 5e huisje aan de Franse zuidkust bij, daar gaat het tenslotte om.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53997414
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Natuurlijk. Prima. Je hebt gelijk wat betreft 'het systeem komt er toch wel', het is namelijk een zoveelste overheids-prestige project. Om diezelfde reden is de Betuwelijn ook doorgezet. No matter what, dat ding moest er komen. The sky de lege broekzak van de belastingbetaler is the limit.

Samenwerkingsverband met Siemens (die zo goed als volledig geïntegreerd is met de overheid, en wel alles voor elkaar kan krijgen) en andere grote bedrijven, en je krijgt dit soort gezeik. Hoge mensjes van beide partijen gaan elkaar aardig vinden en bonussen geven, en vergeten totaal waar het om gaat. Mensen vervoeren.

De motivatie om het erdoorheen te krijgen was natuurlijk een beetje ver te zoeken. Sneller werd het niet. Minder conducteurs is onwenselijk want conducteurs hebben meer een toezicht dan controlefunctie en bepaald handiger ook niet. Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.

Daar moest wat op verzonnen worden, dus verzon men: 'minder zwartrijders'. Ook dat is al vanaf het begin omstreden en nu al achterhaald.

Maargoed, de betrokken ministers en bestuursleden hebben er weer een 5e huisje aan de Franse zuidkust bij, daar gaat het tenslotte om.
quote:
Je moet nu immers altijd een pas bij je hebben, waarop je niet kunt zien wat je budget is. Op een strippenkaart zie je in 1 oogopslag hoeveel je nog kunt reizen, ook thuis, in de kroeg, op het werk of waar dan ook. Op de pas niet meer.
Ja precies, dat is ook weer zoiets. Moet je weer naar zo'n oplaadgedoe gaan om te zien of je nog naar huis kan of niet.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben toch anonieme OV-chipkaarten? Why worry?
Als je naar je dagelijks naar je werk/school gaat is een abonnement goedkoper. En aangezien je geen abonnement op een anonieme kaart kan zetten....

[ Bericht 9% gewijzigd door Crazykill op 17-10-2007 21:27:43 ]
pi_53999713
Echt een paupersysteem... 4 euro borg en dan op een druk station met ze 30en tegelijk uitchecken.. flikkert toch op je weet toch zelf wel dat nederlanders te dom zijn om zoeen systeem te laten slagen..

Ik geef het een week, als het al landelijk word ingevoerd...

Kut Ikea...
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_54008296
Tsja, die chipkaart vind ik flink irritant aangezien je als reiziger een beetje het zicht verlies op je kosten en je zo als gevolg vaak je saldo zal moeten gaan controleren.
Het systeem zelf vind ik prima doordacht, helaas zijn die poortjes hier in Rotterdam zo verschrikkelijk irritant. Een kleuter kan ze nog open trappen, maar als ze net sluiten als je er doorheen loopt kan je een flinke klap op je neus verwachten.
Enkel nog een beetje fine-tuning van de lokale bevolking hier en het systeem zou in mijn ogen prima kunnen gaan werken. Helaas vrees ik dat dat het volk hier te asociaal is om het zelfde succes als in Hong Kong te kunnen behalen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:28:24 #72
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_54008379
Openbaar vervoer zal alleen rendabel worden door het gratis te maken. Ben je ook meteen van het geouwehoer rond zwartrijden af.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_54008526
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef bolletje_25 het volgende:
Openbaar vervoer zal alleen rendabel worden door het gratis te maken. Ben je ook meteen van het geouwehoer rond zwartrijden af.
Hoe kan iets rendabel worden door het gratis weg te geven?
pi_54008876
VAn het weekend nog in parijs rond gereis, maar dat geklooi met losse kleine kaarjtes is ook maar niets. Terwijl de kennis bij wie ik langs was een chipkaart heeft voor het openbaar vervoer en allen zijn portemenee even voor het poortje hoeft te houden en hij kan doorlopen.

In het franse systeem zit volgens mij alleen niets van uitchecken in, want we zijn een keer uitgestapt bij een metrostation waarbij geen uitcheck poortje zat.

Ik ben eigenlijk het meest wantrouwend tegenover de integratie bij de NS hiermee. Vooral vanwege het feit dat als je een flink druk station zoals utrecht cs hebt je in mijn optiek toch een groot probleem gaat krijgen met rijen voor de uitcheck poortjes. Dat zien we nu al op utrecht cs aan de rijen bij de roltrappen omhoog, waarbij we rekeing moeten houden dat er nog steeds veel mensen op passen.
pi_54009459
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef Basp1 het volgende:


Ik ben eigenlijk het meest wantrouwend tegenover de integratie bij de NS hiermee. Vooral vanwege het feit dat als je een flink druk station zoals utrecht cs hebt je in mijn optiek toch een groot probleem gaat krijgen met rijen voor de uitcheck poortjes. Dat zien we nu al op utrecht cs aan de rijen bij de roltrappen omhoog, waarbij we rekeing moeten houden dat er nog steeds veel mensen op passen.
Momenteel is het op Rotterdam CS vanwege die verbouwing echt ontzettend druk als je in de spits een trein uitstapt. Ik kan me niet inbeelden wat voor chaos het gaat worden als al deze personen ook nog eens één voor één door een paar van die poortjes heen moeten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')