Ja, dat kan natuurlijk niet meer. Er is geen enkele manier waarop de OV-chipkaart kan communiceren met een andere ov-chipkaart om op die kaart de korting te doen gelden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 05:48 schreef nachtdier2 het volgende:
Even een andere vraaag, betreffende dat kut-chip-ding... Nachtdier2 is er dus niet blij mee.
Hoe zit het met korting reizen? Als ik met iemand meereis met OV, mag ik met korting meereizen. Maar ik kan dat dus niet kiezen als ik inlog. Hoe zit dat? Iemand die dat weet toevallig?
Dat is ongeveer de samenvatting van het hele OV Chipkaart verhaal. De consument gaat er enorm op achteruit.quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit dus. En voor de meeste ritten zal je goedkoper uit zijn.
quote:PLUNDER
De Amsterdamse GVB besloot vorige maand over te gaan van zonetarief op het plundertarief per hectometer. Ik heb het een middag uitgeprobeerd; het werkte technisch in ieder geval goed. Bij een bescheiden steekproef van zeven ritten werd het correcte bedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het dan natuurlijk over de metro; tram en bus zijn in de hoofdstad nog niet op de chipkaart aangesloten.
Altijd levendige discussies of het plundertarief door de bank genomen hoger uitpakt dan het zonetarief. Het GVB rekent 10 cent per afgelegde kilometer, een cent minder dan de RET rekent en drie centen minder dan de HTM gaat rekenen.
Desondanks lijken veel Amsterdamse reizigers erop achteruit te gaan bij het gebruik van de chipkaart. De drukste metrostations, zoals Amsterdam CS, Sloterdijk en Amstel, bevinden zich aan het eind van een zone (het eerste zelfs letterlijk aan het eind van de tunnel); het kost doorgaans veel kilometers om er te geraken. De inwoners van Amstelveen zijn in ieder geval de klos. De smalle en langgerekte gemeente vormt één zone. Voor een ritje van Amstelveen Westwijk naar het hart van Amsterdam betaal je met de chipkaart tientallen procenten meer dan met de strippenkaart.
Dat roep ik al jaren. Ik zou echt geen enkel voordeel van het ding voor de reiziger kunnen opnoemen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:24 schreef Q. het volgende:
De consument gaat er enorm op achteruit.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat roep ik al jaren. Ik zou echt geen enkel voordeel van het ding voor de reiziger kunnen opnoemen.
Het ding moet gewoon veel te veel kunnen. En dat gaat gewoon niet. Er is vooraf niet goed over nagedacht. En dat kan je never nooit meer goed breien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:49 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik vind het knap werk om dit systeem zo te laten falen, terwijl het in andere landen wel werkt.
Ik snap echt niet waar jij dit vandaan haalt hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit dus. En voor de meeste ritten zal je goedkoper uit zijn.
iedereen die meer dan 2 newton uit zijn armen kan persen fapt eventjes op het bovenste plaatje.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dr overheen nog wel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Springze
je weet dat het systeem fraudegevoelig is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Exact en vanwege die paar mensen, even flink gevoed door Groen Links Rotterdam wordt het hele systeem maar in de wacht gezet. Belachelijk![]()
Ik kan niet wachten!quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 21:54 schreef ach het volgende:
Nog 11 dagenIk denk dat het een lekkere chaos gaat worden. De mensen die nog geen OV-chipkaart hebben aangeschaft trappen die poortjes open waardoor de mensen mét een OV-chipkaart niet meer kunnen inchecken
Dan kom je het station niet in. Minimum is 20 euro bij de NS..quote:Op zondag 18 januari 2009 23:52 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraag dan.
Als ik een wegwerp-kaart in bezit heb, waar 5 euro tegoed op staat. Ik stap op Amersfoort in de intercity naar Rotterdam Centraal.
Wat gebeurd er dan als ik in Rotterdam uit wil checken? Dan kom ik er niet door? En moet ik terug naar Utrecht (Amersf - Utr is 4,20 euro) om daar uit te checken?
Je kan dan al niet eens inchecken want de NS gaat 20 euro borg rekenen.quote:Op zondag 18 januari 2009 @ 23:52 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraag dan.
Als ik een wegwerp-kaart in bezit heb, waar 5 euro tegoed op staat. Ik stap op Amersfoort in de intercity naar Rotterdam Centraal.
Wat gebeurd er dan als ik in Rotterdam uit wil checken? Dan kom ik er niet door? En moet ik terug naar Utrecht (Amersf - Utr is 4,20 euro) om daar uit te checken?
Leugens! De test is gewoon 'afgerond'!quote:Op maandag 19 januari 2009 @ 00:19 schreef Cmonv het volgende:
ns voert die kaart voorlopig helemaal niet in. Op 't testtraject is het alweer een paar maandjes afgeschafd want het werkte voor geen meter.
ahaquote:Leugens! De test is gewoon 'afgerond'!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |