abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 04:26:02 #1
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41855037
Uiteraard was dit te verwachten. Momenteel is er een overstapsysteem waarbij je van twee tot vier strippen een uur kunt overstappen en zelfs op het zelfde traject terug, oplopend tot 3,5 uur overstappen en traject terug bij 17 tot 20 strippen, zonder opnieuw te hoeven stempelen en/of een basisstrip extra te lappen.

Wat voeren ze nu in? Ongeacht hoeveel strippen je stempelt, voortaan heb je nog maar 35 minuten de tijd om over te stappen. Zit je langer in de bus dan 35 minuten (en ja, daarbij tellen ook vertragingen en overstaptijden), en je moet daarna nog overstappen, dan mag je gewoon doodleuk na de overstap nog een keer het basistarief dokken. Wil je op hetzelfde traject terug? Dan betaal je voortaan ALTIJD opnieuw de ritprijs, ook al is dat binnen 5 minuten.
pi_41855189
Ik zal het doorgeven!
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_41855249
Ja das kut.
pi_41855433
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_41855441
Ik volg er geen fuck van
JOHNNY HEITINGA
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 08:17:33 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41855472
is dat ook met dat gelul met die gruwelijke k*tpoortjes, zoals ik tot mijn grote ergernis in rotterdam en omstreken mocht ervaren?
poe, ben ik blij dat ik er niet vaak hoef te zijn
pi_41855551
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Brom:http://www.ov-chipkaart.nl/ikhebnoggeenovchipkaart/reizenmetdeovchipkaart

Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.

Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs voor de chipkaart dalijk gaat verschillen bij welk vervoersbedrijf je hem koopt...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:45:26 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_41855624
wat ik ook niet snap is dat JAREN lopen ze te klagen dat ze te weinig geld hebben om het OV beter te onderhouden, goedkoper te maken en betere service te verlenen. Maar ze zetten wel PEPERDURE rvs/glas installaties op alle kutstationnetjes. Waar komt dat geld vandaan?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_41855639
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:

Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
dus bij het uitstappen moet je hem nog een keer door de kaartlezer doen?
zal lekker vlot gaan allemaal
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 september 2006 @ 08:53:07 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41855667
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:56:00 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41855682
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
pi_41855712
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.


-
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:27:06 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41856535
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:09 schreef dahei het volgende:
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Klik op het blauwe woordje in in mijn post.
pi_41856561
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Ja wat hebben we het toch slecht hier
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:32:12 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856618
En je naam is anderhalve euro waard

1
2
3
                              Prijs      Introductieprijs
Persoonlijke OV-chipkaart    ¤ 7,50       ¤ 1,50
Anonieme OV-chipkaart       ¤ 7,50      ¤ 3,00

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:33:45 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856642
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:36:07 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41856677
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.
Een volle trein lijkt me echter beter voor het milieu dan een dieselbus die 50x stil moet staan en optrekken, en ook nog eens een flinke omweg neemt.

Hebben ze daar rekening mee gehouden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41856714
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:43:05 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41856784
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Je reist 40 minuten en na 36 minuten moet je nog een andere bus pakken. Dan betaal je eerst voor dat traject van 36 minuten met basistarief en daarna mag je in die andere bus voor dat traject betalen, ook met basistarief. Je betaalt dus met dat nieuwe systeem veel meer het basistarief.

Hoe kom je erbij dat er bedragen teruggestort worden? Dat ding rekent gewoon de trajectsprijs uit als je twee poortjes, scanpunten gepasseerd bent. Het enige wat je terugkrijgt is datgene wat je niet gebruikt hebt aan trajectsprijs en basistarieven. Dus waar je het voordeel ziet, ik weet het niet. Als ik nu een 45-strippenkaart koop en de buschauffeur stempelt er maar twee af, dan ga ik toch ook niet juichen omdat ik er nog 43 terug krijg?
quote:
Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
Ja, precies. Behalve dat dat nu dat instaptarief nog maar 35 minuten gebruikt kan worden in plaats van minimaal een uur en je niet meer op hetzelfde traject terugkunt. Dát is de asociale prijsverhoging.
quote:
Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
En het leuke is dat er nog geen enkele duidelijkheid is over wat voor kilometers we het hier hebben. Reken er maar op dat dat niet hemelsbreed gaat worden. Dan mag jij betalen voor de enorme omwegen die bussen maken.


Die poortjes mogen ze trouwens van mij nu allemaal omver schoppen. Het systeem werkt nog niet eens, maar als je met de trein naar Schiedam gaat, kom je het station niet uit zonder iets te stempelen, ook al hoef je helemaal niets te stempelen omdat je enkel met de trein reist. Kan je weer vijf minuten op zoek naar een stukje papier om in de stempelautomaat te rammen.

Maar ja, ooit was het nog de bedoeling dat de OV-chipkaart een uniform tarief zou inhouden voor heel het openbaar vervoer. Lees: je stapt in en je stapt ergens uit en daar staat gewoon een vaste ritprijs voor, ongeacht de vervoerder. Nee, wat gaan we nu doen? Ieder vervoerdertje houdt zijn eigen tariveringssysteem zodat je voor elk tussentraject dat je reist weer apart moet gaan betalen. Dát is precies hetzelfde als nu het geval is. Voer het dan niet in.

Ook nog leuk is om te vermelden dat een nieuwe vervoerder en huidige vervoerders op de Nederlandse markt zich helemaal niet hoeven aan te sluiten bij Translink, het bedrijf van de OV-chipkaart en een samenwerkingsverband van de vervoerders Connexxion, GVB, HTM, NS en RET.

En al die andere bedrijven dan? BBA, Syntus, Noordned etcetera etcetera? Die zijn echt niet gedwongen om zich aan te sluiten bij Translink. Zou ik ook geen zin in hebben als ik kennelijk al niet bij het samenwerkingsverband mag horen en de vijf schijnbaar enkel hun zin willen doordrijven.

Nieuwe bedrijven? Nee hoor, die hoeven zich niet aan te sluiten bij het nieuwe systeem. Dat mag niet van Europa omdat het concurrentievervalsing is om voorwaarden te stellen waar bedrijven bij het betreden van een nieuwe markt aan zouden moeten voldoen. Net zoals Nederland het vorige statiegeldsysteem met verplicht hervulbare flessen van Europa niet in stand mocht houden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Zelva op 16-09-2006 10:57:43 ]
pi_41856801
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart

niet dat ik ooit met het openbaar vervoer ga (dat is voor arme mensen) maar je weet maar nooit
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:46:12 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41856831
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef 2609 het volgende:
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:59:10 #22
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41857067
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
Niet.

Als je één keer in je hele leven met het openbaar vervoer wilt, dan betaal je lekker minimaal 7 euro 50 voor een anonieme chipkaart, nog afgezien van de ritprijs.
pi_41857874
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
Ooit in de US geweest?
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:42:17 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_41857926
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
Je schaft een chipkaart aan voor je kind. Je gaat naar een oplaadpunt op een NS-station en laadt daar het product 'railrunner', mits ze dat dan nog hebben natuurlijk. Net zoals je nu een railrunnerkaartje uit de automaat trekt, alleen dan wat moeilijker. Vergeet niet een pasfoto en legitimatiebewijs van het kind mee te nemen om überhaupt een chipkaart voor hem/haar aan te vragen.


Wat een voordelen die ov-chipkaart hè.
pi_41857943
voor mij zou het goedkoper zijn dan met strippenkaarten als ik die 35minuten overstap tijd kon halen
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')