dus bij het uitstappen moet je hem nog een keer door de kaartlezer doen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Gek he, dat het OV in Nederland het kutst van de wereld is.
Klik op het blauwe woordje in in mijn post.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:09 schreef dahei het volgende:
Dat laatste kan ik me voorstellen, maar verplicht overstappen binnen 35 minuten gaat niet werken. Op sommige trajecten gaat dat simpelweg niet. Wat is je bron?
Ja wat hebben we het toch slecht hierquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
1 2 3 | Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 1,50 Anonieme OV-chipkaart ¤ 7,50 ¤ 3,00 |
We hádden natuurlijk simpelweg het systeem uit Parijs kunnen kopieren, wat zo ongeveer de beste is, maar omdat dat de persoonlijke trots van onze ambtenaartjes krenkt, moeten we zelf wat infantiels bedenken, met minimaal 15 task-force's, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:56 schreef Slarioux het volgende:
Ja. En soms kun je een bus nemen, soms een trein, en soms een tram.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Je reist 40 minuten en na 36 minuten moet je nog een andere bus pakken. Dan betaal je eerst voor dat traject van 36 minuten met basistarief en daarna mag je in die andere bus voor dat traject betalen, ook met basistarief. Je betaalt dus met dat nieuwe systeem veel meer het basistarief.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:31 schreef dahei het volgende:
Hmmm ik kon het me al niet voorstellen, maar het gaat heel anders werken. Je gaat dalijk de reiskosten per kilometer betalen. Dat is wel zo eerlijk, zeker voor mensen die net over een zonegrens wonen.
Dit is de werking:
Je stapt in en de kaartlezer leest jouw kaart uit en boekt het instap tarief af van (bijv.) 4 euro.
Je reis 20 minuten en 5 kilometer verder stap je uit. De kosten van bijv. 2,70 worden afgeboekt van de reeds betaalde 4 euro en bij het uitstappen wordt 1,30 euro weer bijgeboekt op je kaart.
Ja, precies. Behalve dat dat nu dat instaptarief nog maar 35 minuten gebruikt kan worden in plaats van minimaal een uur en je niet meer op hetzelfde traject terugkunt. Dát is de asociale prijsverhoging.quote:Daarnst betaald je een vast bedrag die 35 minuten geldig blijft, dit bedrag zal wel iets van 30 to 60 cent zijn. Dit lijkt nog het meeste op het "oude instaptarief" (één strip extra afstempelen dan het aantal zones wat je wil reizen).
En het leuke is dat er nog geen enkele duidelijkheid is over wat voor kilometers we het hier hebben. Reken er maar op dat dat niet hemelsbreed gaat worden. Dan mag jij betalen voor de enorme omwegen die bussen maken.quote:Ik vind het allemaal niet zo onlogisch! Zoals die kilometerprijs maar redelijk is.
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:38 schreef 2609 het volgende:
jij hebt echt wat tegen hem openbaar vervoer he
Niet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef 2609 het volgende:
hoe kan je dan eigelijk reizen zonder zo een kaart
Ooit in de US geweest?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon kut in Nederland.
Je schaft een chipkaart aan voor je kind. Je gaat naar een oplaadpunt op een NS-station en laadt daar het product 'railrunner', mits ze dat dan nog hebben natuurlijk. Net zoals je nu een railrunnerkaartje uit de automaat trekt, alleen dan wat moeilijker. Vergeet niet een pasfoto en legitimatiebewijs van het kind mee te nemen om überhaupt een chipkaart voor hem/haar aan te vragen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is hoe je een kind (railrunnerkaartje) moet meenemen? Ik kan nergens vinden hoe dat in zijn werk gaat straks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |