Meer wegen is niet de enige oplossing.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:38 schreef Fritskesammy het volgende:
je spoort niet helemaal....file probleem los je op met meer wegen....boven elkaar....maar dat willen ze in nederland niet snappen....en bij rijles cursus filerijden want dat kan 90% van de nederlanders ook niet!
Is toch de voorgestelde KM heffing? In de spits is het duurder dan daar buiten.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:43 schreef Brupje het volgende:
Werkgevers straffen als ze personeel in de spits laten rijden lijkt me een belangrijke deeloplossing.
KM-heffing komt deze kabinetsperiode niks van terecht, maar zou een goede methode kunnen zijn. Belangrijke issues worden door grijs 1 graag uitgesteld.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:49 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Is toch de voorgestelde KM heffing? In de spits is het duurder dan daar buiten.
Ligt eraan. We zullen voorlopig niet van de files afkomen. Maar het wordt pas een probleem als we structureel veel te lang vast staan, dus dat moeten we aanpakken.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:55 schreef michiel5 het volgende:
Kom op mensen even realistisch, het file probleem lossen we nooit meer op.
Meer asfalt allemaal leuk en aardig, maar bij de op- en afritten hou je knelpunten.
KM heffing? De baas betaald en de prijzen van diensten en producten stijgen, lekker voor de inflatie.
OV? Wordt nooit een 100% deur tot deur oplossing, zeker niet voor vertegenwoordigers en anderen die vaak voor hun werk de nodige km's maken.
Carpoolen, is al mislukt.
Zeg, ga eens aan het werk jijquote:Op maandag 15 oktober 2007 11:05 schreef Dangel het volgende:
In navolging van oplossing problemen trein problemen dacht ik dat het wellicht een idee was dat naast de treinen problematiek ook de file problemeatiek op word gelost. HIervoor heb ik eens goed gekeken naar files, en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:
* Files staan meestal in de randstad
* Files staan er meestal tijden het spitsuur.
* Het voertuig dat het mees tin de file staat, is de personenwagen.
Als je nu een verbod maakt dat er tijdens spitsuren in de randstad geen personewagens, oftewel voertuigen op geel kenteken meer mogen rijden? Dan heb je in eenklap op een hele goedkope manier het fileprobleem opgelostBestelwagens en vrahtwagens mogen uiteraard wel blijven rijden, die doen iig belangrijke dingen. En de mensen die naar het werk gaan kunnen met de trein (dat probleem is namleijk opgelost met het voornoemde topic), of met de bus danwel motorfiets, die WEL mogen rijden.
Telt een motor ook?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:04 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ligt eraan. We zullen voorlopig niet van de files afkomen. Maar het wordt pas een probleem als we structureel veel te lang vast staan, dus dat moeten we aanpakken.
Het OV is een drama, daar wil je op sommige trajecten niet nog meer mensen bij hebben in de spits en weer andere trajecten zijn volstrekt niet rendabel.
Wat de auto zo goed maakt is dat hij gaat wanneer jij wilt naar precies waar jij wilt. Eigenlijk zouden we mini auto's moeten hebben voor 1 persoon die op de helft van een rijbaan past oid
Die had ik boven al ergens, maar die telt niet helemaal als alternatief. Daar zit je niet droog, je hebt geen airco enzo. En als het glad is is het levensgevaarlijk. Daarnaast moet je een apart rijbewijs hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:08 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Telt een motor ook?
dan maken ipv spitsstroken, motorstroken![]()
Kwestie van een goed pak en helmquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:14 schreef Brupje het volgende:
[..]
Die had ik boven al ergens, maar die telt niet helemaal als alternatief. Daar zit je niet droog, je hebt geen airco enzo. En als het glad is is het levensgevaarlijk. Daarnaast moet je een apart rijbewijs hebben.
Uhuh, dat verhaal van op een zonnige zomerdag kom je natter aan dan als het regent kennen we wel. Maar lijkt me toch geen pretje ;p En als je op je werkt bent kun je eerst gaan verkleden.quote:
maar omdat je eerder op je werk bent, heb je tijd genoeg om je om te kledenquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:22 schreef Brupje het volgende:
[..]
Uhuh, dat verhaal van op een zonnige zomerdag kom je natter aan dan als het regent kennen we wel. Maar lijkt me toch geen pretje ;p En als je op je werkt bent kun je eerst gaan verkleden.
BMW 1, uit proidutie ivm grote flopquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:29 schreef michiel5 het volgende:
Okay, dus iedereen een motorrijbewijs halen?
Hoeveel motor-stroken passen er dan op een normale rijbaan? 2?
Kijk eens aan flinke capaciteits verdubbeling, zeker omdat in de spits iedereen toch alleen in de auto zit. En er bestaan volgens mij al motors met een dakje erop, zijn dan alleen nog aan de zijkanten open.
ik weet zeker dat er verschillende leden in de 2ekamer zitten die dit id serieus besproken hebben, maar dat het er niet door is gekomen doordat de overheid dan een in haar ogen flinke melkkoe kwijtraaktquote:Op maandag 15 oktober 2007 11:05 schreef Dangel het volgende:
In navolging van oplossing problemen trein problemen dacht ik dat het wellicht een idee was dat naast de treinen problematiek ook de file problemeatiek op word gelost. HIervoor heb ik eens goed gekeken naar files, en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:
* Files staan meestal in de randstad
* Files staan er meestal tijden het spitsuur.
* Het voertuig dat het mees tin de file staat, is de personenwagen.
Als je nu een verbod maakt dat er tijdens spitsuren in de randstad geen personewagens, oftewel voertuigen op geel kenteken meer mogen rijden? Dan heb je in eenklap op een hele goedkope manier het fileprobleem opgelostBestelwagens en vrahtwagens mogen uiteraard wel blijven rijden, die doen iig belangrijke dingen. En de mensen die naar het werk gaan kunnen met de trein (dat probleem is namleijk opgelost met het voornoemde topic), of met de bus danwel motorfiets, die WEL mogen rijden.
idd.. de problemen waar de overheid ons mee opzadelt met als smoesje de fileproblematiek, zijn vele malen groter dan het fileprobleem zelfquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:07 schreef vlad het volgende:
[..]
Zeg, ga eens aan het werk jij![]()
Het "fileprobleem" is zwaar overrated. Het valt allemaal reuze mee. Over een paar jaar zal de kans op files idd iets toenemen, maar op dit moment is het nog niet iets om echt grote problemen van te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |