abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 17:23:15 #226
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62912393
Welk merk/soort was het? Misschien waren het vastkokende?
pi_62915470
Weet ik niet meer, het was bij mijn ouders. Ach ja, volgende keer beter... Het was nu ook lekker.
Zo te zien zijn wij niet de enigen die enthousiast waren.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62972207
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat zou je denken, maar aardappels uit dezelfde zak waren de dag daarvoor ook al plakkerig, terwijl we ze echt niet anders klaargemaakt hebben dan anders. Volgens mij lag het gewoon aan die zak.
Dat heb ik laatst ook gehad! Met AH-aardappelen. Was echt niet lekker, waren volgens mij gewoon oude aardappelen.

Ik ga morgen weer eens een stoofpotje maken, krijg er weer errug zin in als ik hier rondneus. En ik ga denk ik ook zo'n aardappelknijper halen. De reacties hier maken me wel erg nieuwsgierig naar het resultaat.
Is dat zo?
  woensdag 5 november 2008 @ 22:27:36 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62984808
Weet je, er knaagt iets aan mij. Black Tulip vroeg of het ook gewone kruimige aardappels van AH mochten zijn en ik zei ja hoor. Maar euh, eerlijkheid gebied me op te biechten dat ik vorig jaar een keer zo'n zak aardappelen had en de puree gewoon echt niet lekker werd. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het altijd zo met die aardappelen is, maar ik koop ze eigenlijk niet meer. Tenminste, niet die "gewone zak kruimige aardappelen van AH".

Waar ik vanaf toen mijn puree mee maak is eigenlijk die blauwe zak Excellent aardappelen (iets kruimig, staat erop). En sinds een tijdje heb ik ontdekt dat die het ook echt perfect doen als aardappelpartjes uit de oven. Veel en veel lekkerder dan de vastkokende gele zak van Excellent aardappeltjes, waar ik het eerder altijd mee deed.

Maar ja, al die reclame, daar hou ik eigenlijk niet van. Maar aan de andere kant, als je aanbevelingen doet, of zegt dat iets best okay is, dan moet je er wel echt achter staan, toch? Nou, bij deze dus.
pi_62984917
Ik zal die Excellent aardappelen eens proberen dan
  woensdag 5 november 2008 @ 22:33:50 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62985034
Bij sommige supermarkten heb je ook 'extra kruimige aardappelen', vooral bedoeld voor purée. Die bevielen hier erg goed.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 5 november 2008 @ 22:54:57 #232
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62985770
Ja, die had ik eerder dus ook altijd, totdat het een keer helemaal misging.
Maar misschien lag het aan die zak hoor, kan best.

Maar nu ik de blauwe excellentversie goed vind voor puree en voor aardappelpartjes heb ik nog maar 1 soort in de ijskast. En dat is toch wel fijner dan 2 soorten.
  woensdag 5 november 2008 @ 23:01:09 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62985997
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:54 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die had ik eerder dus ook altijd, totdat het een keer helemaal misging.
Maar misschien lag het aan die zak hoor, kan best.

Maar nu ik de blauwe excellentversie goed vind voor puree en voor aardappelpartjes heb ik nog maar 1 soort in de ijskast. En dat is toch wel fijner dan 2 soorten.
Kan per partij inderdaad nog wel verschillen, denk ik! Al die aardappelboeren pleuren hun piepers ergens bij de tussenhandel op een hoop en daar maakt de super dan zakjes van.

Overigens vind ik vastkokende aardappels nergens echt lekker voor. Partjes worden inderdaad ook veel lekker als ze wat kruimen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:15:48 #234
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62986464
Ja, nou, ik stond daar nogal huiverig tegenover altijd, want ik haat bijvoorbeeld "opgebakken aardappelen". Dat is eigenlijk het principe van gare, ietwat kruimige aardappelen die je (een beetje) gaar kookt en dan bakt. Zodat er zo'n korst omheen komt. Ik ik ik ik weet echt niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik word er zelfs nu ik erover schrijf al agressief van! Haat, ik haat niet veel, haha, maar opgebakken aardappelen, ik krijg de neiging om iets kapot te slaan nu!!!

Die engelsen doen dat eigenlijk ook. Hun meest perfect aardappelen zijn gekookte aardappelen die je dan in veel ganzenvet of druipvet uit een of andere ovenschotel in de oven bakt, zodat ze lekker veel vet opnemen en een dikke, krokante korst krijgen. En ik haaaaaaat het! Ik zit altijd te schreeuwen en tieren voor de tv als ik ze daar weer eens over hoor.

Duitsers doen het ook! Ik kom niet vaak in Duitsland, maar daar zijn ze ook trots op hun "opgebakken aardappelen".
Aaaaarrrgghhhhh.
  woensdag 5 november 2008 @ 23:27:07 #235
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62986804
Ja opgebakken aardappels zijn vies ja! Ik deel je afkeer. Niet uit te leggen goorheid. De korsten. De muffe smaak... yuk!

Maar een mooie aardappeltje uit de bakpan wat net niet helemaal in het gelid blijft en ietwat kruimt... jum!

O maar wacht, dit topic ging over stoofpotten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:41:42 #236
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62987136
Je bent de eerste die het met me eens is!!!!!

Ik zal er eens een nieuw topic over openen, kijken wat de rest vindt....
Hier dus verder over (op)gebakken aardappelen : (op)gebakken aardappelen

[ Bericht 23% gewijzigd door RobinOok op 05-11-2008 23:51:38 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 00:04:56 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62987683
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:41 schreef RobinOok het volgende:
Je bent de eerste die het met me eens is!!!!! [ afbeelding ]

Ik zal er eens een nieuw topic over openen, kijken wat de rest vindt....
Hier dus verder over (op)gebakken aardappelen : (op)gebakken aardappelen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62989942
Ik haal aardappeltjes op de markt. En zo'n pureeknijper is inderdaad een aanrader als je van aardappelpuree houdt. Ik gebruik hem zelf misschien maar een paar keer per jaar, maar toch vind ik dat 'ie z'n geld waard is (heb een RVS exemplaar van tegen de 30 euro).
pi_62990313
Ik ben niet zo van de stoofpotjes maar ga eens een paar receptjes uitproberen die ik hier gelezen heb
pi_63070928
Ik ga vandaag deze eens uitproberen, ik laat vanavond weten of het lekker was .
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 november 2008 @ 10:00:11 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63213567
Ik ga vanavond voor Deze
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63214551
De nieuwste allerhande staat helemaal vol met stoofpotjes, gerechten voor grauwe herfstdagen en recepten uit oma's keuken!!!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_63215332
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:39 schreef Gripper het volgende:
De nieuwste allerhande staat helemaal vol met stoofpotjes, gerechten voor grauwe herfstdagen en recepten uit oma's keuken!!!
* MinderMutsig rent even langs de AH
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 november 2008 @ 19:02:18 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63514805
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga vandaag deze eens uitproberen, ik laat vanavond weten of het lekker was .
Hoe was die ? Vrijdag staat dat hier op het menu .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63561597
Ik wil vanavond ook een simpel stoofpotje maken, maar ik heb geen jeneverbessen of kruidnagels in huis dus het jachtschotel-recept gaat niet lukken. Nu ben ik op zoek naar iets anders. Wat ik wel heb:
- runderlappen
- laurierblaadjes
- knoflook
- uien
- bloem
- stroop
- peperkoek
- aardappels
- bier
- rode wijn

Kan ik daar iets fatsoenlijks mee maken?
pi_63561734
Vanavond paardenstoofvlees
- Paardenpoulet
- Ui
- laurier
- jeneverbes
- kruidnagel
- bier

Edit nog vergeten, vlees snachts in azijn laten staan. En nog stroop bij de stoofpot.

[ Bericht 18% gewijzigd door n0a op 27-11-2008 12:25:24 ]
pi_63563606
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik wil vanavond ook een simpel stoofpotje maken, maar ik heb geen jeneverbessen of kruidnagels in huis dus het jachtschotel-recept gaat niet lukken. Nu ben ik op zoek naar iets anders. Wat ik wel heb:
- runderlappen
- laurierblaadjes
- knoflook
- uien
- bloem
- stroop
- peperkoek
- aardappels
- bier
- rode wijn

Kan ik daar iets fatsoenlijks mee maken?
Natuurlijk wel, eigenlijk hoeven er zowat geen ingredienten in een stoofpotje. Gewoon een uitje, knoflook, laurierblaadje, zelfs zonder alcohol is het top. Zou dan alleen de aardappels os serveren, heb je echt puur stoofvlees erbij.
Sweet and innocent...
pi_63563862
Misschien maak ik er wel gebakken aardappeltjes bij, ook altijd lekker.
Er staat inmiddels al wat te pruttelen. Inderdaad gewoon flink wat uien, knoflook en laurierblaadjes met een scheutje rode wijn, en runderlappen natuurlijk. Het ruikt nu al heerlijk.
pi_63603403
Edit: voortaan maar eerst alle posts lezen voordat ik wat zeg.
pi_63603539
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:09 schreef Black_Tulip het volgende:
Edit: voortaan maar eerst alle posts lezen voordat ik wat zeg.
Bloem ook gebruiken.
Vlees aanbraden in boter/olie, lepel bloem, goed omscheppen, even laten garen en dan afblussen met wijn of bier. Krijg je een mooie gebonden dikke jus van.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')