abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48850221
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:31 schreef CheatFag het volgende:
Ongelofelijk deze reactie. Bijna schofterig gewoon. En dat van een moderator.
Mischien moet je je eigen reacties nog maar even teruglezen en bedenken wie er hier schofterig reageert.

En wat begrijp je niet aan:
quote:
Genoeg hierover. We gaan weer verder met ervaringen - positief of negatief - over Tunesië

?

Verder in het FB topic, als je daar behoefte aan hebt.
pi_48854369
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door DutchTrain op 29-04-2007 23:59:07 (niet doen) ]
pi_48857275
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:24 schreef Coconut het volgende:
In dit topic staat ook wel veel informatie.
Goede tip, thnx!
pi_51365951
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Tunesie is zo'n beetje het meest vrijgevochten islamitische land. Kledingstijl aanpassen is helemaal niet nodig om religie
(kickje)

Weet je dit heel zeker?
Ik was namelijk vanwege de warmte van plan om toch vooral alleen spaghettitopjes, korte rokjes en korte broeken mee te nemen, maar als ik die dan toch niet kan dragen, schiet het niet echt op....
pi_51367227
Of anders iemand anders die dat weet?
pi_51370756
Ligt eraan waar je heen gaat. In een resort zal het best kunnen, maar in een dorpje in het binnenland weer niet.
pi_51370983
Gewoon zorgen voor luchtige bedekkende kleding. Als je van het strand af gaat of uit het hotel gaat, doe dan gewoon een rokje of een broek tot over de knie aan en draag een shirt dat je schouders bedekt.
Gewoon een beetje respect tonen voor de bewoners daar.
pi_51371117
Ok, dus wat DutchTrain zei klopt niet?? Ik moet m'n kleding wel degelijk aanpassen? Uiteraard doe ik een rokje of shortje aan als ik van het strand kom, maar heb niet heel veel schouder bedekkende shirtjes eigenlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door mirannie op 11-07-2007 19:46:34 ]
pi_51371301
Heb je geen bloesjes met korte mouwen ofzo?
Ik ben zelf niet in Tunesie geweest, maar wel in Marokko en daar voelde ik me een stuk prettiger als ik ergens rondliep en ik gewoon wat meer bedekte kleding aan had. Je hoeft je echt niet helemaal te bedekken, maar je knieen en schouders is wel zo prettig. Desnoods sla je een dunne sjaal om ofzo.

Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Rome. Daar kom je ook geen kerk in in je korte broek en blote hemdje. Gewoon bedekken dus.
pi_51371442
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:46 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je geen bloesjes met korte mouwen ofzo?
Ik ben zelf niet in Tunesie geweest, maar wel in Marokko en daar voelde ik me een stuk prettiger als ik ergens rondliep en ik gewoon wat meer bedekte kleding aan had. Je hoeft je echt niet helemaal te bedekken, maar je knieen en schouders is wel zo prettig. Desnoods sla je een dunne sjaal om ofzo.

Ik denk dat je het een beetje moet vergelijken met Rome. Daar kom je ook geen kerk in in je korte broek en blote hemdje. Gewoon bedekken dus.
Oh, maar Marokko is daar veel erger in dan Tunesie. En inderdaad, in Rome kwam ik de kerk niet in... maar ben in Tunesie ook helemaal niet van plan een kerk te bezoeken.
Ik zit in het "hippe" Hammamet Yasmine. Op het hele internet is er nergens iets te vinden dat het beter geaccepteerd is om je gedeeltelijk te bedekken.
Nou ja, koop nog wel een paar shirtjes erbij voor de zekerheid en dan kijk ik wel hoe het er aan toe gaat daar.
pi_51371690
Geen idee of Marokko erger is dan Tunesie.
Nouja, ik zou iig iets meenemen. Is 's avonds nog handig tegen de muggen ook.
pi_51372100
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef mirannie het volgende:
Ok, dus wat DutchTrain zei klopt niet?? Ik moet m'n kleding wel degelijk aanpassen? Uiteraard doe ik een rokje of shortje aan als ik van het strand kom, maar heb niet heel veel schouder bedekkende shirtjes eigenlijk
DutchTrain? Wat weet die er nou van?

Die is nog nooit in het Midden Oosten geweest joh.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:51:58 #288
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51373819
Voor jezelf zou ik wel iets met mouwtjes meenemen, al is het niet verplicht. Niet voor op het strand, maar meer als je 'het centrum' of een dorp in gaat. Wij waren in Sousse, ook behoorlijk toeristisch, maar ik voelde me wel fijner met iets dat net wat meer bedekt. Je kunt daar ook makkelijk wat kopen en bijv. wat wikkelrokken halen, kun je meteen gebruiken om jezelf mee af te drogen na het zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51384408
Sinds wanneer ligt Tunesië in het Midden Oosten

Mijn eerdere reactie ging over het dragen van een hoofddoek, iets wat in Tunesië al enige tijd verboden is.

En in Nederland loop je toch ook niet zomaar met blote knieën en schouders door de stad
pi_51386401
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:51 schreef DutchTrain het volgende:

Mijn eerdere reactie ging over het dragen van een hoofddoek, iets wat in Tunesië al enige tijd verboden is.

En in Nederland loop je toch ook niet zomaar met blote knieën en schouders door de stad
Blote knieen misschien niet altijd, maar blote schouders wel hoor zodra het zonnetje schijnt en de temperatuur boven de 22 graden uitkomt.
pi_51387747
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:51 schreef DutchTrain het volgende:

Ligt eraan hoe strikt je het Midden Oosten afbakent. Noord Afrikaanse landen worden daar vaak deels bij meegenomen. Maar dat was het punt niet echt hè?

Je hebt regels en je hebt de praktijk. Als de politie in Tunesië elke vrouw met bedekt hoofd zou moeten bekeuren hebben ze daaraan een dagtaak. Bovendien was de discussie hier helemaal niet gericht op wel of geen hoofddoek, maar op het wel of niet rondlopen met blote schouders en knieën.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:14:26 #292
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51449200
Ben net terug gekomen uit Sousse, erg leuke week gehad ondanks 4 dagen buikgriep, leve de Norit
Helemaal geen last gehad van om fooi vragende mensen, dit was in Tunis (2 jaar geleden) wel zo.
Toch zou ik er nu niet naar toe gaan omdat ik het er wel gezien heb. Mooie natuur heeft Tunisie niet echt veel.
En aangezien we geen auto hadden zie je niet bijster veel.
Kamelentocht was leuk, maar toeristisch. Kamelen zuipen normaal geen cola......
Erg goedkoop land, met zn tweeen uit eten voor 8 euro. Erg aardige mensen. Wordt wel moe van iedere keer weer uren onderhandelen over de prijs.
Handtastelijk werden ze bij mijn vriendin niet, werd niet aangeraakt in de Medina. Ik uiteraard wel, een subtiel schouderklopje en duwtje in de richting van de winkel.
Maar 1 keer nee was voldoende...

Hoop toeristen, veel Engelsen, Russen Fransen. Maar totaal geen gezeik gehad, geen schreeuwende, zuipende Engelsen en of Russen.
Allemaal erg aardig, wat ik in eerste instantie niet had verwacht.

Temperatuur was een aangename 35 graden, niet heel vochtig dus goed uit te houden en door de zeewind lekker.
Watertemperatuur was een 26 graden, wat best warm is voor een zee.

Wat sfeerimpressies

Vanuit het appartement genomen

Port El Kantaoui, soort van Port Zeelande, speciaal gebouwd voor toeristen. Nu wonen er ook rijke Tunesiers. Wij zaten hier 6 km vanaf.

Zelfs een tijdschrift over nepklokken

Een echte Submariner

Avondje in het hotel

En een foto van de weg waar we aan zaten, geluid hoorde je binnen niet
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_51450714
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:14 schreef Jackal_Omega het volgende:
Ben net terug gekomen uit Sousse, erg leuke week gehad ondanks 4 dagen buikgriep, leve de Norit
Helemaal geen last gehad van om fooi vragende mensen, dit was in Tunis (2 jaar geleden) wel zo.
Toch zou ik er nu niet naar toe gaan omdat ik het er wel gezien heb. Mooie natuur heeft Tunisie niet echt veel.
En aangezien we geen auto hadden zie je niet bijster veel.
Kamelentocht was leuk, maar toeristisch. Kamelen zuipen normaal geen cola......
Erg goedkoop land, met zn tweeen uit eten voor 8 euro. Erg aardige mensen. Wordt wel moe van iedere keer weer uren onderhandelen over de prijs.
Handtastelijk werden ze bij mijn vriendin niet, werd niet aangeraakt in de Medina. Ik uiteraard wel, een subtiel schouderklopje en duwtje in de richting van de winkel.
Maar 1 keer nee was voldoende...

Hoop toeristen, veel Engelsen, Russen Fransen. Maar totaal geen gezeik gehad, geen schreeuwende, zuipende Engelsen en of Russen.
Allemaal erg aardig, wat ik in eerste instantie niet had verwacht.

Temperatuur was een aangename 35 graden, niet heel vochtig dus goed uit te houden en door de zeewind lekker.
Watertemperatuur was een 26 graden, wat best warm is voor een zee.

Wat sfeerimpressies

Vanuit het appartement genomen
[afbeelding]

[afbeelding]

Port El Kantaoui, soort van Port Zeelande, speciaal gebouwd voor toeristen. Nu wonen er ook rijke Tunesiers. Wij zaten hier 6 km vanaf.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfs een tijdschrift over nepklokken
[afbeelding]

Een echte Submariner
[afbeelding]

Avondje in het hotel

[afbeelding]

En een foto van de weg waar we aan zaten, geluid hoorde je binnen niet
[afbeelding]
Toen wij er waren stikte het er van de oost europeanen. Hongaren, polen, ....

Ontzettend nare lui ...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_51454725
Hahaha, wat leuk. Kijk die kameel drinkt cola!
pi_51455524
Na die foto's heb ik er helemaal veel zin in!!! Ook al ga ik dan naar Hammamet en niet naar Sousse.

Dat van de kleding heb ik nog even nagevraagd aan een kenner en blijkt dikke onzin. Je hoeft helemaal niet je schouders en knieen te bedekken.
pi_51455776
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken als op die foto's zal dat inderdaad niet echt nodig zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2007 10:39:47 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:12:17 #297
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51461549
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:39 schreef k_man het volgende:
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken als op die foto's zal dat inderdaad niet echt nodig zijn.
Als je zag wat voor Engels white trash daar rondliep dan kun je bij wijze van spreke naakt gaan.
Let er wel op dat als je een moskee bezoekt je wel even alles bedekt.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:13:17 #298
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51461576
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:39 schreef k_man het volgende:
Als je hetzelfde soort zonvakantie gaat maken
De inspanningsvakantie volgt nog, 7 dagen niet teveel doen is ook best een keer lekker.
pi_51461595
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:12 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Als je zag wat voor Engels white trash daar rondliep dan kun je bij wijze van spreke naakt gaan.
Let er wel op dat als je een moskee bezoekt je wel even alles bedekt.
I know, maar dat was ik niet echt van plan eigenlijk. Ik ga echt voor zon, zee, strand. Een cultuurvakantie doe ik wel weer eens als ik zonder m'n dochter op vakantie ga.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:15:30 #300
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_51469483
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:14 schreef mirannie het volgende:

[..]

I know, maar dat was ik niet echt van plan eigenlijk. Ik ga echt voor zon, zee, strand. Een cultuurvakantie doe ik wel weer eens als ik zonder m'n dochter op vakantie ga.
Dan kun je daar je hart op, cultuur heb je ook wel maar dan wat meer de binnenlanden in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')