abonnement Unibet Coolblue
pi_53936103
Deel 7
Linkje naar de laatste pagina van het vorige topic omdat daar nog wat onbeantwoordde vragen stonden
Kattenvraagbaak deel 6
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53936175
Ik heb Disney nu dus ongeveer 4 maandjes (ze is 6 maanden) maar het krabben aan de muur wordt volgens mij een eeuwig durend gevecht, net als het om 0500 wakker miauwen.... tikken op neus heeft ze niks van, water vind ze leuk aangezien ze soms ook mee onder de douche komt, nekvel pakken snapt ze niet denk ik want 2 minuten later doet ze het weer (als ze zin heeft dan)
pi_53936201
Hoi,
Ik heb vaak last van katten in mijn achtertuin.
Ook op straat, dan miauwen ze de hele avond, of schijten ze in mijn voortuin, of vechten ze.
Hoe kan ik het best alle katten uit mijn straat en omliggende straten doodmaken? Betreft zo'n 10 straten, zeg 250 katten.

Mvg,
David
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:14:09 #4
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53936212
quote:
Hier ook ff een vraagje...

Nu 2 weken geleden hebben we een rood-witte kater (Baloe) uit het asiel gehaald van ongeveer 1 jaar oud.
Het is echt een kleine druktemaker; heel vrolijk, enthousiast en bovenal ontzettend lief
Alleen nu is hij al 2 weken steeds aan de diarree. Niet dat hij elke 5 minuten op de bak zit, maar als hij moet dan is het dun, met de bijbehorende geluiden
Ik dacht in eerst instantie dat hij moest wennen aan het voer dat hij hier krijgt (RC Indoor en in het asiel was het Prins), maar na 2 weken zouden die darmpjes toch wel es gewend moeten zijn toch?
Er zitten overigens geen wormpjes in en hij heeft er zelf totaal geen last van.

Wat zou het kunnen zijn?
Ik quote mezelf ff
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:15:22 #5
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53936243
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:13 schreef RacerDKB het volgende:
Hoi,
Ik heb vaak last van katten in mijn achtertuin.
Ook op straat, dan miauwen ze de hele avond, of schijten ze in mijn voortuin, of vechten ze.
Hoe kan ik het best alle katten uit mijn straat en omliggende straten doodmaken? Betreft zo'n 10 straten, zeg 250 katten.

Mvg,
David
Maak gewoon jezelf van kant, veel simpeler!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:17:01 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53936296
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:13 schreef RacerDKB het volgende:
Hoi,
Ik heb vaak last van katten in mijn achtertuin.
Ook op straat, dan miauwen ze de hele avond, of schijten ze in mijn voortuin, of vechten ze.
Hoe kan ik het best alle katten uit mijn straat en omliggende straten doodmaken? Betreft zo'n 10 straten, zeg 250 katten.

Mvg,
David
Je tuin en muren insmeren met leverworst.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53936322
Ik zat zelf te denken aan vlees met rattengif of iets dergelijks?
pi_53936340
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:13 schreef RacerDKB het volgende:
Hoi,
Ik heb vaak last van katten in mijn achtertuin.
Ook op straat, dan miauwen ze de hele avond, of schijten ze in mijn voortuin, of vechten ze.
Hoe kan ik het best alle katten uit mijn straat en omliggende straten doodmaken? Betreft zo'n 10 straten, zeg 250 katten.

Mvg,
David
Dan jat je de feyenoord papegaai nog een keer en ga je in de Arena op de middenstip samen het feyenoordlied zingen. Ik zweer je dat je daarna nooit meer ergens last van zult hebben. Nergens meer van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53936357
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:15 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Maak gewoon jezelf van kant, veel simpeler!
Was mijn eerste gedachte
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:19:58 #10
192717 Sprink
I HAVE NO LIFE!
pi_53936384
Wat je kunt doen is vlees vermengen met glasscherven of iets dergelijks, dan worden hun maagjes geperforeerd ^_^
We\'rewolf.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:20:02 #11
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53936388
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:17 schreef RacerDKB het volgende:
Ik zat zelf te denken aan vlees met rattengif of iets dergelijks?
Ik zou er wel een beetje Mayo bij doen en het wegspoelen met een biertje. Je schijnt het toch te proeven.
Maar ik wens je alvast een pijnloze reis naar het oneindige
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_53936390
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:17 schreef Litso het volgende:

[..]

Je tuin en muren insmeren met leverworst.
Beter nog... zichzelf uitkleden en helemaal insmeren met leverworst. Helemaal zei ik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53936394
Wat zitten hier voor kattenneukextremisten?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:21:03 #14
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_53936419
ik heb hier een asielkat van zon 5 maanden oud. zo ongeveer 2 keer per week begint dit katje kotsgeluiden en bewegingen te maken. Er komt echter niets uit. Hij blijf5 minuten proberen en daarna weer mooi spelen en ravotten.
Ontlasting is ook wat dun, geen diaree en net niet vast. Andere poes hier in huis heeft er geen last van.
Geen wormen, geen anderen ziekten (zover bekend bij DA) en netjes ge-ent. Vreemd, maar hij heeft verder geen last.
Boef!
pi_53936422
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:19 schreef Sprink het volgende:
Wat je kunt doen is vlees vermengen met glasscherven of iets dergelijks, dan worden hun maagjes geperforeerd ^_^
Kijk, dat soort dingen bedoel ik, daar heb ik wat aan
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:21:42 #16
192717 Sprink
I HAVE NO LIFE!
pi_53936432
Oeh ik weet het zet een bakje vlees neer op iets hoogs, en leg erom heen spijkers neer. Dan springen ze erin en dan kun je ook nog een accu aan de spijkers leggen.
We\'rewolf.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:22:08 #17
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53936444
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Beter nog... zichzelf uitkleden en helemaal insmeren met leverworst. Helemaal zei ik.
En vooral alle lichaamsholten goed opvullen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:23:32 #18
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53936485
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:21 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb hier een asielkat van zon 5 maanden oud. zo ongeveer 2 keer per week begint dit katje kotsgeluiden en bewegingen te maken. Er komt echter niets uit. Hij blijf5 minuten proberen en daarna weer mooi spelen en ravotten.
Ontlasting is ook wat dun, geen diaree en net niet vast. Andere poes hier in huis heeft er geen last van.
Geen wormen, geen anderen ziekten (zover bekend bij DA) en netjes ge-ent. Vreemd, maar hij heeft verder geen last.
Haarbal die dwars zit?
Komt er meestal uiteindelijk vanzelf wel uit.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:25:21 #19
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53936535
RacerDKB, Sprink, nu is het wel weer leuk geweest
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:26:07 #20
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53936562
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:23 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Haarbal die dwars zit?
Komt er meestal uiteindelijk vanzelf wel uit.
Daar klinkt het wel naar inderdaad. Uiteraard even opletten of er verder niks mis is, maar mijn katten doen dit ook hoor. Gewoon een haarballetje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53936610
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:25 schreef Litso het volgende:
RacerDKB, Sprink, nu is het wel weer leuk geweest
Ik probeer niet leuk te doen?
Ik ben bloedserieus, die katten moeten dood.
pi_53936630
leuk geweest

[ Bericht 97% gewijzigd door Litso op 14-10-2007 23:31:26 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:28:35 #23
192717 Sprink
I HAVE NO LIFE!
pi_53936633
jij ook

[ Bericht 84% gewijzigd door Litso op 14-10-2007 23:31:45 ]
We\'rewolf.
pi_53936781
Godverdomme die kut-kattenextreminste veranderd alle posts
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:33:38 #25
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53936792
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:27 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ik probeer niet leuk te doen?
Ik ben bloedserieus, die katten moeten dood.
Ik snap dat je er last van hebt, je bent niet de enige en als kattenliefhebber vind ik het jammer dat anderen er zo'n last van hebben. Mijne zitten lekker de hele dag binnen overigens, maar ik woon dan ook in een flat
Hoe dan ook, manieren om katten uit je buurt te vermoorden gaan we hier maar even niet zitten bespreken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:35:29 #26
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53936854
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:33 schreef RacerDKB het volgende:
Godverdomme die kut-kattenextreminste veranderd alle posts
Zie mijn bovenstaande post.
Dit topic is toch bedoeld een beetje serieus te zijn, dus na mijn waarschuwing heb ik de slowchat en ongein weggehaald inderdaad.

En gezien bovenstaande posts: als je zo'n last van katten hebt mag je daar best een ander topic over openen mits je het fatsoenlijk houdt, maar in dit topic nu kappen graag.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53976499
mijn kat is lusteloos vandaag de hele dag, komt haar mandje niet uit, zelfs IK mag haar op schoot nemen zonder dat ze meteen wegspringt, wil bijna niet eten en drinken.

Sinds vanochtend gebruiken we op plekken waar ze steeds krabt Keep Off van "beaphar"

Kan dat er iets mee te maken hebben?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:51:50 #28
92409 Twinky
Little star.
pi_53976801
oei, hoe schadelijk is het dat een kat een dag geen water heeft? Ik kom er net achter dat mijn huisgenootje niet heeft bijgevuld. Er staat hier boven voor de badkamerdeur een bakje water omdat hij eerst uit de douche dronk. Het waterbakje naast zijn brokjes heeft hij niet aangeraakt sinds hij hier woont (vraag me af of hij ueberhaupt weet dat daar water staat). Toen ik het net bijvulde viel hij er 'uitgedorst' op aan. Nu is het in ieder geval weer goed
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:37:01 #29
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53977621
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn kat is lusteloos vandaag de hele dag, komt haar mandje niet uit, zelfs IK mag haar op schoot nemen zonder dat ze meteen wegspringt, wil bijna niet eten en drinken.

Sinds vanochtend gebruiken we op plekken waar ze steeds krabt Keep Off van "beaphar"

Kan dat er iets mee te maken hebben?
Och, een dagje kan geen kwaad hoor.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn kat is lusteloos vandaag de hele dag, komt haar mandje niet uit, zelfs IK mag haar op schoot nemen zonder dat ze meteen wegspringt, wil bijna niet eten en drinken.

Sinds vanochtend gebruiken we op plekken waar ze steeds krabt Keep Off van "beaphar"

Kan dat er iets mee te maken hebben?
Geen ervaring met het spul, maar zit er niet een bijsluiter bij met wat info?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53991968
Sinds vanmiddag hebben wij een kattenluikje zodat onze twee poezen zelfstandig het balkon op kunnen. Allemaal leuk en aardig, maar nu moeten de poezen er nog gebruik van maken

Iemand tips?
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:43:27 #31
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53992203
Er achter gaan zitten met wat lekkers en dan PoesPoesPoesPoes roepen
Of, zoals wij het deden, gewoon er doorheen drukken
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_53993103
Whehehehee, erdoor drukken. Dat probeerde ik ook oit met Rosa. Ze zette zich gewoon met 4 poten af
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53993826
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn kat is lusteloos vandaag de hele dag, komt haar mandje niet uit, zelfs IK mag haar op schoot nemen zonder dat ze meteen wegspringt, wil bijna niet eten en drinken.

Sinds vanochtend gebruiken we op plekken waar ze steeds krabt Keep Off van "beaphar"

Kan dat er iets mee te maken hebben?
Ik heb geen idee, maar als het daar NIET door blijkt te komen, ben ik wel benieuwd of het helpt. Jaina heeft ook nogal neiging hier en daar het behang aan te vallen. Als je er bij bent, doet ze het niet, maar als je weg bent, of slaapt, scherpt ze haar nageltjes aan het behang. En ik weet niet hoe we haar het afleren.
pi_53994242
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar als het daar NIET door blijkt te komen, ben ik wel benieuwd of het helpt. Jaina heeft ook nogal neiging hier en daar het behang aan te vallen. Als je er bij bent, doet ze het niet, maar als je weg bent, of slaapt, scherpt ze haar nageltjes aan het behang. En ik weet niet hoe we haar het afleren.

Disney is alweer druk, hyper, overactief wist ik maar waardoor ze zo rustig werd kon ik het misschien af en toe alsnog toedienen

En dat spul tegen krabben helpt tot nu toe perfect, geen rulletje te vinden op de meest gebruikelijke plaatsen waar zij normaal helpt het behang eraf te trekken
pi_53996969
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Disney is alweer druk, hyper, overactief wist ik maar waardoor ze zo rustig werd kon ik het misschien af en toe alsnog toedienen

En dat spul tegen krabben helpt tot nu toe perfect, geen rulletje te vinden op de meest gebruikelijke plaatsen waar zij normaal helpt het behang eraf te trekken
Ken je die filmpjes op youtube al van mean kitty Sparta?
Is een hele serie van een gast met een soortgelijk probleem.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_53997105
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef Lotjeb het volgende:
Sinds vanmiddag hebben wij een kattenluikje zodat onze twee poezen zelfstandig het balkon op kunnen. Allemaal leuk en aardig, maar nu moeten de poezen er nog gebruik van maken

Iemand tips?
Doe het een keer voor (Het luikje klapperen, niet er doorheen kruipen natuurlijk ), verder de katten het zelf laten uitzoeken. Hier had de eerste het na 2 dagen door.
pi_53997991
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doe het een keer voor (Het luikje klapperen, niet er doorheen kruipen natuurlijk ), verder de katten het zelf laten uitzoeken. Hier had de eerste het na 2 dagen door.
Dit is inderdaad wat we nu doen. Ze zijn nu niet meer zo bang en staan regelmatig even te snuffelen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_53998562
Nou, hier ook maar een vraag omdat ik er eigenlijk niet helemaal een topic over wilde openen:

De kat bij m'n ouders wordt zielig en oud en dun Pioe is een mooie kater van 14, maar nu heeft ie z'n ingevallen buikje en een botterig ruggetje. Buiten dat ziet hij er prima uit, glanzende ogen en een mooie vacht die hij zelf nog goed wast. Hij krijgt speciaal oudemannenkattenvoer en wat olie erbij omdat z'n drollen anders te hard zijn.. Droge brokjes hoeft hij helemaal niet meer, terwijl daar juist zoveel goede dingen in zitten.. Verder heeft hij nog wel vaak honger en doet hij ook nog kunstjes voor snoepjes
Al een tijdje, ruim een half jaar, is hij trouwens ook zijn stem kwijt. Hij mauwt wel, maar dan is het soms in het begin heel zachtjes en daarna helemaal weg.. Meestal hoor je niets en vul ik het maar in
Verder gooit hij ook elke nacht zijn maaginhoud weer d'r uit

Ik vind het eng, ik ben toch wel met Pioe opgegroeid en ik vind het heel naar om 'm zo te zien aftakelen. Is 14 écht oud? De vorige kat ging bijna 18 jaar mee.. Oh, en de dierenarts zegt dat er niet zo veel mis is met Pioe. Maar de dierenarts is wel heel lief, maar ook wel een beetje makkelijk. Buiten dat heeft hij ook geen röntgenapparatuur oid om Pioe te onderzoeken.
Ik wil Piepje niet kwijt
I will take the sun in my mouth
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:15:57 #39
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53998712
Toch es ff algemeen bloedbeeld laten bepalen lijkt me...
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_53998901
Tsjah, die dierenarts doet dus ook niets met bloedonderzoek.. Hij was dieren- en veearts. En nu is ie oud en hobbiet hij tot z'n pensioen op huisdiertjes..

Maar even serieus m'n moeder overhalen om naar een iets profesionelere arts te gaan..
I will take the sun in my mouth
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:37:05 #41
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53999226
Een dierenarts die geen bloedonderzoek doet?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:40:33 #42
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53999314
Even naar een echte DA inderdaad.
Verder klinkt het inderdaad wel alsof hij vooral aan ouderdom lijdt. Volgens mij is 14 zelfs de gemiddelde levensduur van een kat... Ik hoop dat hij het nog even volhoudt inderdaad, het arme beest
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:53:45 #43
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53999607
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:40 schreef Litso het volgende:
Even naar een echte DA inderdaad.
Verder klinkt het inderdaad wel alsof hij vooral aan ouderdom lijdt. Volgens mij is 14 zelfs de gemiddelde levensduur van een kat... Ik hoop dat hij het nog even volhoudt inderdaad, het arme beest
Mijn oudste kat heb ik vlak voor Kerst vorig jaar moeten laten inslapen (17 jaar oud), en de dierenarts zei dat dat al een heel respectabele leeftijd was voor een kat. Aangezien ik geen idee had hoe oud een kat eigenlijk wordt, vroeg ik hem daarnaar, en toen kwam het onthutsende antwoord: gemiddeld ongeveer 4. De reden: veruit de meeste katten worden buiten doodgereden of vergiftigd. Waneer je het alleen over huiskatten hebt kom je op een jaar of 9 (gemiddeld). Een kat wordt door mijn dierenarts beschouwd als "oud" als ze boven de 13-14 jaar zijn.

Overigens: bloedwaardes zeggen lang niet alles. Bij mijn kat waren alle waardes keurig binnen de limieten, maar toch was ze zwaar aan het vermageren. Uiteindelijk bleek het probleem een agressief gezwel te zijn in haar onderkaak, waardoor onder andere haar tong opzwol, ze steeds minder kon eten, en ze zichzelf uiteindelijk niet eens meer kon schoonhouden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54000976
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mijn oudste kat heb ik vlak voor Kerst vorig jaar moeten laten inslapen (17 jaar oud), en de dierenarts zei dat dat al een heel respectabele leeftijd was voor een kat. Aangezien ik geen idee had hoe oud een kat eigenlijk wordt, vroeg ik hem daarnaar, en toen kwam het onthutsende antwoord: gemiddeld ongeveer 4. De reden: veruit de meeste katten worden buiten doodgereden of vergiftigd. Waneer je het alleen over huiskatten hebt kom je op een jaar of 9 (gemiddeld). Een kat wordt door mijn dierenarts beschouwd als "oud" als ze boven de 13-14 jaar zijn.

Overigens: bloedwaardes zeggen lang niet alles. Bij mijn kat waren alle waardes keurig binnen de limieten, maar toch was ze zwaar aan het vermageren. Uiteindelijk bleek het probleem een agressief gezwel te zijn in haar onderkaak, waardoor onder andere haar tong opzwol, ze steeds minder kon eten, en ze zichzelf uiteindelijk niet eens meer kon schoonhouden.
Hier exact hetzelfde verhaal, terwijl je toch echt ziet dat er iets niet in orde is, al heel lang.
Maar ja... als de DA zegt dat er niets te vinden is houdt het al snel op. Niet dat ze daar dan iets tegen kunnen doen. Achteraf maar beter dat je dat dan niet ziet tot het heel zichtbaar is. De korte tijd die er zit tussen dat ontdsekken en echt niet meer kunnen is al lullig genoeg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54001148
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde verhaal, terwijl je toch echt ziet dat er iets niet in orde is, al heel lang.
Maar ja... als de DA zegt dat er niets te vinden is houdt het al snel op. Niet dat ze daar dan iets tegen kunnen doen. Achteraf maar beter dat je dat dan niet ziet tot het heel zichtbaar is. De korte tijd die er zit tussen dat ontdsekken en echt niet meer kunnen is al lullig genoeg.
Ja, dat is waar.. Maar ik vind het nu wel naar dat ik 't huis uit ben. 't Contrast altijd als ik 'm dan weer zie.. Ik zou 'm zo graag mee willen nemen en 'm heeel veel liefde geven..
I will take the sun in my mouth
pi_54001168
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:10 schreef warrel het volgende:
Nou, hier ook maar een vraag omdat ik er eigenlijk niet helemaal een topic over wilde openen:

De kat bij m'n ouders wordt zielig en oud en dun Pioe is een mooie kater van 14, maar nu heeft ie z'n ingevallen buikje en een botterig ruggetje. Buiten dat ziet hij er prima uit, glanzende ogen en een mooie vacht die hij zelf nog goed wast. Hij krijgt speciaal oudemannenkattenvoer en wat olie erbij omdat z'n drollen anders te hard zijn.. Droge brokjes hoeft hij helemaal niet meer, terwijl daar juist zoveel goede dingen in zitten.. Verder heeft hij nog wel vaak honger en doet hij ook nog kunstjes voor snoepjes
Al een tijdje, ruim een half jaar, is hij trouwens ook zijn stem kwijt. Hij mauwt wel, maar dan is het soms in het begin heel zachtjes en daarna helemaal weg.. Meestal hoor je niets en vul ik het maar in
Verder gooit hij ook elke nacht zijn maaginhoud weer d'r uit

Ik vind het eng, ik ben toch wel met Pioe opgegroeid en ik vind het heel naar om 'm zo te zien aftakelen. Is 14 écht oud? De vorige kat ging bijna 18 jaar mee.. Oh, en de dierenarts zegt dat er niet zo veel mis is met Pioe. Maar de dierenarts is wel heel lief, maar ook wel een beetje makkelijk. Buiten dat heeft hij ook geen röntgenapparatuur oid om Pioe te onderzoeken.
Ik wil Piepje niet kwijt
Ik zou naar een andere dierenarts gaan.
Waar mijn oude kat (16 jaar) last van bleek te hebben:
quote:
Schildklierfunctie
Het zal u wellicht zijn opgevallen dat bij de jaarlijkse controles bij het ouder worden van uw kat, de nadruk steeds minder komt te liggen op beheersing van het lichaamsgewicht van uw kat ( “hoe overgewicht te voorkomen”?), maar dat we juist steeds zorgvuldig het gewicht in de gaten houden om een heel andere reden.


Bij oudere katten kan het voorkomen dat de schildklier te snel gaat werken.


Er is dan sprake van een zogenaamde hypertrofische schildklierfunctie.


We vinden het heel belangrijk dat u ook zelf alert bent, als uw oudere kat een goede tot zeer goede eetlust vertoont en daarbij niet dikker wordt, of juist zelfs vermagert!


Omdat de kat daarbij lang niet altijd andere verschijnselen vertoont die u zouden kunnen alarmeren, wordt dit nogal eens aangezien als iets wat tot het normale verouderingsproces behoort. Dit is echter niet waar.


Het langer voortbestaan van deze schildklierhypertrofie kan schade aan de inwendige organen geven en daardoor juist wel zorgdragen voor een versnelde slijtage, dus veroudering!


De bloeddruk gaat vaak stijgen ( zie hierboven ), de hartspier kan overbelast raken en hierdoor onherstelbaar beschadigen en de normale weerstand zal bij vermagering verslechteren, waardoor sneller infecties worden opgelopen.


Via een eenvoudig bloedonderzoek is de schildklierfunctie door ons te testen.


Als deze inderdaad te hoog is, is in vrijwel alle gevallen een behandeling mogelijk.


Het spreekt voor zich dat het een gemiste kans is hier lang mee te wachten.
Maak bij twijfel een afspraak voor onderzoek!
bron
Dat is kennelijk nogal vaak voorkomend bij oudere katten. En heel makkelijk op te lossen met wat pillen, dus een andere dierenarts kan geen kwaad denk ik!

Overigens heb ik een kat gehad die 23 is geworden, dus theoretisch kan hij nog een tijdje door
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54001813
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Ik quote mezelf ff
Ik zou even langs de DA gaan als ik jouw was
pi_54003847
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:08 schreef warrel het volgende:

[..]

Ja, dat is waar.. Maar ik vind het nu wel naar dat ik 't huis uit ben. 't Contrast altijd als ik 'm dan weer zie.. Ik zou 'm zo graag mee willen nemen en 'm heeel veel liefde geven..
Ow, ik bedoelde ook niet dat jouw kat hetzelfde zou hebben. Ik doelde op het verhaal dat ik quotte, waar wel onderzocht maar niets gevonden was.
Tuurlijk zeker mee naar de DA voor goed onderzoek.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54006508
Ik zou toch naar een andere DA gaan en een bloedonderzoek vragen. 14 jaar is een aardige leeftijd, maar echt nog niet hoogbejaard voor een kat. Wie weet mankeert hem iets wat met een dieet of tabletje gemakklijk op te lossen is.

Lotjeb: wat ik heb gedaan is het luikje de eerste dag omhoog laten staan, zodat ze de doorgang herkenden en gingen gebruiken. Daarna heb ik het luikje dichtgedaan. Kat1 snapte het na een uur, kat2 heeft van pure kwaadheid/belediging 2 dagen binnen gezeten voor ze capituleerde. En is nu nog steeds vijf minuten bezig het luikje met haar pootje open te peuteren terwijl no1 er gewoon met zijn kop doorheen 'ramt'.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54018114
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:48 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wat we nu doen. Ze zijn nu niet meer zo bang en staan regelmatig even te snuffelen
Dan gaat het straks vast vasnzelf.
pi_54020640
Ik heb m'n moeder een steng doch leerzaam mailtje gestuurd.. Ik ben benieuwd hoe ze reageert..
I will take the sun in my mouth
pi_54027979
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan gaat het straks vast vasnzelf.
Ik heb er inderdaad wel vetrouwen in. De interesse groei in elk geval, ook al wordt het luikje nu nog vooral als een handig raampje gezien
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_54031125
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:02 schreef warrel het volgende:
Ik heb m'n moeder een steng doch leerzaam mailtje gestuurd.. Ik ben benieuwd hoe ze reageert..
Ze mailde: 'Wat betreft Pioe, hij heeft nu al een aantal dagan niet gespuugd, ik geef hem s'avonds voor het naar bed gaan een klein beetje koffieroom, ik denk dat dit helpt tegen maagzuur.
Bij een snelle schildklier hoort geen spugeritis,o en ik ben ook gestopt met dat halve tabletje van hem.'

Hopelijk is ie de volgende keer als ik er ben wel weer wat dikker! Maar het gaat dus wel weer wat beter. En 'het halve tabletje' was een antistressmiddeltje. Toen we Miepje (een treiterkonijn en hyperactieve poes) in huis haalde had Pioe er wel moeite mee. Nu lijkt dat over te zijn en slapen ze heel soms zelfs samen in een mand
Nouja, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..
I will take the sun in my mouth
pi_54085775
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:25 schreef warrel het volgende:

[..]

Ze mailde: 'Wat betreft Pioe, hij heeft nu al een aantal dagan niet gespuugd, ik geef hem s'avonds voor het naar bed gaan een klein beetje koffieroom, ik denk dat dit helpt tegen maagzuur.
Bij een snelle schildklier hoort geen spugeritis,o en ik ben ook gestopt met dat halve tabletje van hem.'

Hopelijk is ie de volgende keer als ik er ben wel weer wat dikker! Maar het gaat dus wel weer wat beter. En 'het halve tabletje' was een antistressmiddeltje. Toen we Miepje (een treiterkonijn en hyperactieve poes) in huis haalde had Pioe er wel moeite mee. Nu lijkt dat over te zijn en slapen ze heel soms zelfs samen in een mand
Nouja, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..
MoederVanWarrel: Past u wel op met de koffieroom? Melk is heel slecht voor katten, ze kunnen bepaalde eiwitten niet goed afbreken en dan krijgt de kat diarree. Kattemelk bevat deze eiwitten niet en kunt u dus wel geven.

Zo... kun je copypasten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54094860
Jaina is krols
Raar beest. Nuja. Mijn vraag: hoelang duurt het en hoevaak per jaar doen ze dat?
pi_54117314
Hoi, Mijn kat Oscar is nu 2,5 jaar en is dol op buiten spelen. Nu hebben we nog een balkon met een brandtrap waar hij de tuin in kan. Maar vanaf November gaan we verhuizen en hebben we geen balkon meer. Het gaat om een appartement op de eerste verdieping met een binnen tuin. Ik zit zelf te denken aan een kattentrapje, het appartement is ruim ( 65m2) Zou het fijn vinden als het toch lekker kan buiten spelen. Nu zal ik de buren vriendelijk moeten vragen om als ik het trapje mag plaatsen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen? Ervaring met een trapje ( kopen? duur?) en is dat goed te doen voor een kat? De tuin is groot, hoop alleen dat de buurt bewoners het wel ok vinden als hij in de tuin zit. Voor op straat is het gewoon te druk (drukke weg)
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:17:26 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54117448
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:27 schreef freecell het volgende:
Jaina is krols
Raar beest. Nuja. Mijn vraag: hoelang duurt het en hoevaak per jaar doen ze dat?
Kan een week of twee weken duren. En over de frequentie ervan is ook weinig zinnigs te zeggen. Kan een paar keer per jaar, kan ook veel vaker.

Laat 'r opereren, da's het beste advies. De krolsheid is voor de poes vrij vervelend. De operatie vermindert bovendien aanzienlijk de kans op bijv. borstklierkanker en aandoeningen aan de baarmoeder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54118669
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:12 schreef carpediem23 het volgende:
Hoi, Mijn kat Oscar is nu 2,5 jaar en is dol op buiten spelen. Nu hebben we nog een balkon met een brandtrap waar hij de tuin in kan. Maar vanaf November gaan we verhuizen en hebben we geen balkon meer. Het gaat om een appartement op de eerste verdieping met een binnen tuin. Ik zit zelf te denken aan een kattentrapje, het appartement is ruim ( 65m2) Zou het fijn vinden als het toch lekker kan buiten spelen. Nu zal ik de buren vriendelijk moeten vragen om als ik het trapje mag plaatsen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen? Ervaring met een trapje ( kopen? duur?) en is dat goed te doen voor een kat? De tuin is groot, hoop alleen dat de buurt bewoners het wel ok vinden als hij in de tuin zit. Voor op straat is het gewoon te druk (drukke weg)
Zelf maken.
En gewoon bij alle buren langsgaan en afspraken maken. Bijvoorbeeld dat je zorgt dat ie 's nachts binnen is of zoiets
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54118767
Heb sinds gister een traumakat. Merlijn.
Hij is prachtig en extreem aanhankelijk.
Alleen is ie duidelijk niet zindelijk. Kattebak met kap... vegeet het maar. Kap eraf gehaald dus en op een plek neergezet waar hij wel durft te komen. (hij durft nog niet het hele huis te verkennen en komt dus ook niet in de buurt van de 3 andere kattenbakken die wel overdekt zijn)

Ben net even weggeweest en heb hem naast de open kattenbak achtergelaten op de stoel. Toen ik terugkwam zat er wel een drol in. Ik ga ervan uit dat die van hem was en niet van een van de andere 7 monstertjes. Alleen was er wel weer naast de bak geplast. Dat is nu de tweede keer, andere plek.

Wat kan ik doen, behalve Merlijn vaak opde kattenbak zetten, om hem zindelijk te krijgen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:13:36 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54118980
Hoe zijn de verhoudingen tussen Merlijn en de andere 7, nokwanda?
pi_54120094
Nog helemaal nieuw en brommerig. Mede daarom ook de Feliway nu in het begin. En ik geef ze allemaal een extra kattensnoepje zodat hij er ook bij betrokken wordt.
Ze zijn wat jaloersig omdat hij de hele tijd bij een van ons twee zit. Vooral als hij bij mij zit. Daarom slaapt ie ook bij Joel, zodat de anderen dan bij mij kunnen liggen.
Maar het is niet helemaal hopeloos. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het gelijk geweldig was. Dat heeft tijd nodig en hij ruikt nog echt naar kat die veel heeft meegemaakt. Niet naar zichzelf. Dat geef ik een week. Kareltje komt regelmatig snuffelen en spontaan zijn kroel halen. Mudhle en Bijoux zijn nieuwsgierig, maar brommen als hij dichtbij komt. Kay ook, maar die deelde gister al wel een schoteltje vis met hem.
Dus er kan nog heel veel goeds komen.
Ik hoop dat daarmee ook de onzindelijkheid zal verdwijnen.
Heb het asiel ook gemaild met de vraag: wat zijn jullie observaties geweest?
Maar intussen moet ik toch iets, behalve veel dweilen en opletten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:55:46 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54120315
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:48 schreef nokwanda het volgende:
Nog helemaal nieuw en brommerig. Mede daarom ook de Feliway nu in het begin. En ik geef ze allemaal een extra kattensnoepje zodat hij er ook bij betrokken wordt.
Ze zijn wat jaloersig omdat hij de hele tijd bij een van ons twee zit. Vooral als hij bij mij zit. Daarom slaapt ie ook bij Joel, zodat de anderen dan bij mij kunnen liggen.
Maar het is niet helemaal hopeloos. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het gelijk geweldig was. Dat heeft tijd nodig en hij ruikt nog echt naar kat die veel heeft meegemaakt. Niet naar zichzelf. Dat geef ik een week. Kareltje komt regelmatig snuffelen en spontaan zijn kroel halen. Mudhle en Bijoux zijn nieuwsgierig, maar brommen als hij dichtbij komt. Kay ook, maar die deelde gister al wel een schoteltje vis met hem.
Dus er kan nog heel veel goeds komen.
Ik hoop dat daarmee ook de onzindelijkheid zal verdwijnen.
Heb het asiel ook gemaild met de vraag: wat zijn jullie observaties geweest?
Maar intussen moet ik toch iets, behalve veel dweilen en opletten.
Toen ik hier Banjer er bij had werd er ook zo nu en dan op ongepaste plaatsen geplast door de heren, vandaar dat ik het me afvroeg.. Weet je wel zeker dat het van hem is?
pi_54122163
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:17:42 #64
92409 Twinky
Little star.
pi_54134551
Oh! Het mormel! Ligt hij hier naast me op de bank m'n bank stuk te trekken met z'n nagels, op z'n rug te rollen en gek aan het doen (maar dan echt vervelend, bankkapotmakerig). Dus laat ik hem even merken dat ik daar niet van gediend ben. Gaat meneer rustig liggen. Maar dan.. ineens... Bijt hij stevig in mijn arm (echt helemaal z'n bek om mijn arm heen) en sjeest er als een gek vandoor. Gelukkig heb ik een trui aan En toen na vier keer de trap op en af racen ligt hij nu aan de andere kant van de kamer te spinnen. Haha.
pi_54141035
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:17 schreef Twinky het volgende:
Oh! Het mormel! Ligt hij hier naast me op de bank m'n bank stuk te trekken met z'n nagels, op z'n rug te rollen en gek aan het doen (maar dan echt vervelend, bankkapotmakerig). Dus laat ik hem even merken dat ik daar niet van gediend ben. Gaat meneer rustig liggen. Maar dan.. ineens... Bijt hij stevig in mijn arm (echt helemaal z'n bek om mijn arm heen) en sjeest er als een gek vandoor. Gelukkig heb ik een trui aan En toen na vier keer de trap op en af racen ligt hij nu aan de andere kant van de kamer te spinnen. Haha.
Deed een van mijn katten ook wel eens voordat ik ze buiten liet.
pi_54158088
Even een vraag: ons ventje is nu bijna 14 maanden oud. Hij had altijd een prachtige, welluidende miauw, heel helder (en verdragend ). Maar sinds gister is het opeens nog maar een gekras en gepiep, komt geen miauw meer uit. Hij slikt ook overdadig veel.

Enig idee of ik moet denken aan een verkoudheidje, baard in de keel, of is het verstandiger om de dierenarts te bellen?
pi_54158253
Het klinkt als een keelontsteking. Eet en drinkt hij nog voldoende? Als hij niet meer eet of drinkt: meteen DA bellen. Anders misschien nog een dagje afwachten en kijken hoe het gaat.

Katten krijgen (bij mijn weten) geen baard in de keel. En als jouw ventje gecastreerd is heeft hij niet eens meer de hormonen om een baard in de keel te kunnen krijgen. Ik heb hier ook zo'n 2-jarig falsetje rondlopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54158354
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:28 schreef Cat22 het volgende:
Het klinkt als een keelontsteking. Eet en drinkt hij nog voldoende? Als hij niet meer eet of drinkt: meteen DA bellen. Anders misschien nog een dagje afwachten en kijken hoe het gaat.

Katten krijgen (bij mijn weten) geen baard in de keel. En als jouw ventje gecastreerd is heeft hij niet eens meer de hormonen om een baard in de keel te kunnen krijgen. Ik heb hier ook zo'n 2-jarig falsetje rondlopen.
Hij eet dat het een lieve lust is. Drinken heb ik niet helemaal zicht op, omdat ze buiten drinken. Ik zocht meer naar een equivalent voor de baard in de keel, maar zoals hij nu krast, kan je ook niet van zoiets spreken.

Straks toch maar even de DA bellen, denk ik.
pi_54197404
Hoe is het afgelopen Elseetje?

Hier ook een vraagje. Jaina is 7 maanden, volgens de dierenwinkel en alle verpakkingen dient ze nog steeds kittenvoer te eten, tot ze een JAAR is! Dat krijgt ze nu dus ook nog steeds. En af en toe (zeg 1x er 2 weken) zo'n Sheba kipfilet dingetje. Als ik dat neerzet, moet ik uitkijken voor mn vingers

Nu is ze dus meer dan 7 maanden, heeft goede tanden, is volgens mij wel uitgegroeid, heeft nooit mer kittendiarree en is al krols. Een echte tienerpoes dus.

Moeten tienerpoezen écht nog kittenvoer? Ik heb het idee dat ze best al gewoon voer zou kunnen eten en daar is wat meer variatie in. Ik heb gemerkt dat ze variatie heel tof vindt. De ene keer koop ik goedkoop kittenvoer, de andere keer wat duurder en dan weer met een ander smaakje en ze is altijd blij met "NIEUW!"

Dus mijn vraag: Waarom dienen tienerpoezen nog steeds kittenvoer te eten?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:07:40 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_54197458
Ik gaf mijn 2 kittens na een maand of 6,7 ook al gewoon kattenvoer hoor. Ik zag dat ze eraan toe waren. In het begin doseerde ik wel iets meer dan normaal. Jonge katjes hebben toch wat meer energie nodig omdat ze nog groeien en veel spelen. Nu heb ik de hoeveelheden afgebouwd tot normale porties. Ze zijn nu 1,5. Ze zijn mooi slank en gezond dus ik denk dat ik het wel goed aangevoeld hebt. Zoals jij zelf aan aangeeft, merk jij zelf ook wel wat je kat nodig heeft!!
pi_54197661
Qua porties: Ik kan mijn kat een rijstebrijberg geven, ze eet wat ze nodig heeft en niet meer Dus doseren doet ze zelf Eigenlijk wel relaxed. Bij natvoer schat ik in wat ze ongeveer op kan (jammer om weg te gooien) en droogvoer krijgt ze gewoon een heleboel van. Dat kan de volgende keer weer in het bakje
En het is een heel slank katje. (iedereen roept altijd dat het een scharminkeltje is, maar ze is echt gewoon slank gebouwd, haar vader is een siamees, dus ze is wat Oosters, wel irritant, er zijn echt mensen die zich afvragen of ze wel genoeg eten krijgt )

Maar ok, we zullen eens grote-katten-voer gaan testen hier in huis, kijken of ze het lekker vindt!
pi_54198018
Helemaal vergeten te vertellen hoe het is gegaan!

Nougoed, we konden gelijk s' middags bij de DA terecht, die constateerde dat er een grasspriet in z'n keel zat. Hij heeft 'n verdoving gehad, ze hebben die grasspriet eruit gehaald (bleek tussen z'n stembanden te zitten ), 2 uur later mochten we 'm ophalen.

Hij is weer helemaal de oude (slaat z'n zusjes weer in elkaar), maar dat miauwen klinkt nog erg schor.

Over kittens voeren: qua natvoer hebben onze kittens altijd op gewoon vlees gezeten. Qua brokjes zijn we na een maand of 4 overgestapt op volwassenvoer, omdat ze binnen een paar dagen door zo'n zakje kittenvoer heen waren, en we van verschillende 'experts' te horen hadden gekregen dat dat wel al kon (toen waren ze dus een half jaartje oud, denk ik).
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:56:01 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54198064
Goed om te horen, Elseetje. En ook goed om te weten! Plotselinge schorheid is dus wel een reden om snel in te grijpen.

En wat betreft 't voer, ik zou daar niet te moeilijk over doen. Vroeger (ja, ik word oud) kregen katten van jongs af aan hetzelfde voer. Daar werden ze ook goed op groot. Kittenvoer, seniorvoer, ik denk dat het verschil niet zo heel veel verschil maakt voor de gezondheid van de kat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54198097
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:56 schreef Lienekien het volgende:
Goed om te horen, Elseetje. En ook goed om te weten! Plotselinge schorheid is dus wel een reden om snel in te grijpen.
Ik dacht ik me aan het aanstellen was door bezorgd te zijn (genoeg mensen ook die me zeiden dat het belachelijk was om daarvoor naar de DA te gaan), maar ik ben blij dat ik toch gegaan ben. Het had best wat schade aan z'n stembanden kunnen aanbrengen.
quote:
En wat betreft 't voer, ik zou daar niet te moeilijk over doen. Vroeger (ja, ik word oud) kregen katten van jongs af aan hetzelfde voer. Daar werden ze ook goed op groot. Kittenvoer, seniorvoer, ik denk dat het verschil niet zo heel veel verschil maakt voor de gezondheid van de kat.
Bij mijn ouders gaven we de kittens nooit kittenvoer, heb niet kunnen ontdekken dat het nadelig was.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:12:14 #75
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54198256
Goed dat je toch naar de DA gegaan bent

Hier hebben onze katten ook niet echt apart kittenvoer gehad, alleen Mickey en Melvin wel. Die kregen we destijds samen als kitten. En Mickey is al overleden toen ze 7 was
Het hele spul krijgt gewoon goed voer voor de volwassen kat en ze zijn allemaal kerngezond voor zover ik kan zien.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54203045
Volgens mij heeft kittenvoer meer met de grootte dan met inhoud te maken kleine katten hebben nu eenamaal nog moeite om de grotere brokjes te eten. Fire nu ongeveer 8maanden at eigenlijk toen hij bij ons kwam met 13 weken al met de grote mee. Hij wilde zelf zijn kittenvoer niet.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:49:21 #77
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54213755
Hoi!
Ziggy had last van oormijt en kreeg daar oordruppels voor. Nu was die kuur afgelopen, maar de haren rond haar oor waren helemaal viezig geworden door de prut die uit haar oortjes kwam. Dus ik heb getracht dat gebied te wassen met een washandje en opgeloste shampoo. Goed uitgespoeld met water daarna.
Dat was dinsdag. Nu zijn die haartjes nog steeds viezig, maar het ergste is nog dat ze er nu jeuk aan heeft gekregen... zó erg dat ze het aan 1 kant helemaal opengekrabt heeft Dat zag ik vanavond.
Ik had al speciale kattenshampoo gekocht ( ) om het nogmaals te wassen, maar dat lijkt me niet slim met opengekrabte huid..
Zal ik maandag de da bellen? Ik ben bang dat die jeuk niet weggaat voor het gewassen is, maar dat durf ik nu niet Ik heb wel haar teennageltjes bijgeknipt, maar ze blijft dus krabben...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 28 oktober 2007 @ 02:36:13 #78
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54215777
Kun je de huid niet wat vettig houden met baby-olie oid? Lijkt me dat ze jeuk krijgt doordat gewone shampoo het huidvet oplost.
En als de huid weer goed is, geen andere shampoo gebruiken. Ze wast het vanzelf wel schoon met der pootje toch?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54217321
Ik zou zeggen: Zambuk erop. Maar dat is hier nergens te koop. Is megavet en antiseptisch. Rosa heeft zoiets ook ooit gehad en had er na twee dagen zambuk geen last meer van. Uierzalf lijkt me de volgende beste oplossing. Dan maar vet. Beter dan open en bebloed. En dan kan ze dat inderdaad best zelf wel schoonmaken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 oktober 2007 @ 13:49:33 #80
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54221734
Ok, vet houden dan. Ze maakt het zelf niet echt schoon, ze loopt nu al 2 weken rond met vies haar vandaar dat ik het ging wassen. Ze is niet meer zo schoonmakerig.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54237685
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:51 schreef Elseetje het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen hoe het is gegaan!

Nougoed, we konden gelijk s' middags bij de DA terecht, die constateerde dat er een grasspriet in z'n keel zat. Hij heeft 'n verdoving gehad, ze hebben die grasspriet eruit gehaald (bleek tussen z'n stembanden te zitten ), 2 uur later mochten we 'm ophalen.

Hij is weer helemaal de oude (slaat z'n zusjes weer in elkaar), maar dat miauwen klinkt nog erg schor.
Bedankt voor de update! Was er toch echt iets aan de hand met hem. Maar goed dat je alsnog naar de DA gegaan bent. Rare kattebeesten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54237704
MissBliss: vet houden inderdaad. Hopelijk geneest het snel. Wat voor mijn open mondhoeken altijd goed werkt is lippencreme van het Kruidvat. Dat zou je misschien ook kunnen proberen. Of anders gewoon vaseline. Ik gebruik nooit shampoo oid bij mijn katten. Ze kunnen zichzelf prima schoonhouden in het algemeen, en als ze dat niet doen kom je met gewoon water ook een heel eind. Al die kunstmatige produkten die wij gebruiken zijn niet gemaakt voor kattehuidjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54239047
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:42 schreef teigan het volgende:
Ik zit met een probleempje waar ik geen oplossing voor weet..

Onze poes heeft sinds een maand of 3 last van terugkerende periodes waarin ze ineens flink moet overgeven, en flinke koorts erbij heeft. De dierenarts zei na de tweede keer dat hij eigenlijk weinig kon doen voor haar als dit terug bleef komen, omdat hij niets kan vinden. Het enige wat hij opperde was een bloedonderzoek, al verwachte hij dat er niets uit zou komen.
De derde keer merkte hij wel op dat ze misschien wat verstopt zat. We zijn dus af en toe wat blikvoer tussendoor gaan geven(ze krijgt nu rc indoor en de variant voor de tanden), maar we zitten nu in de vierde aanval. Het slaat ook ineens om. Eerst kotst ze haar eten uit, daarna wordt het alleen nog maar slijm.

Ze ligt nu redelijk suf achter de verwarming. We gaan er zeker mee naar de dierenarts, maar zitten wel met de vraag wat het nou in godsnaam kan zijn, en hoelang we hiermee door moeten gaan. Persoonlijk vinden wij het nogal wat om elke maand naar de da te moeten om vocht in te laten spuiten en een antibioticashot te laten geven als dit steeds terug gaat komen.

Zou het ook aan het voer kunnen liggen? Heeft iemand enig idee? Wij willen haar nog lang niet kwijt, ze is nog maar 3...
Dit was de vraag waarmee ik toen kwam... Vanmorgen heb ik de uitslag gekregen, Anisha heeft een nierprobleem, haar nieren werken nog ongeveer 20%...
We gaan nu dus over op speciaal niervoer om te kijken of we daarmee de boel kunnen stabiliseren, zo niet, dan moeten we moeilijkere keuzes gaan maken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_54239706
Succes ermee hopelijk helpt het speciale voer. 3 jaar is idd veelste jong.
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:50:52 #85
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54242482
Sterkte met Anisha...hopen op het beste
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:00:02 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54242675
Wat een rottig bericht, teigan. Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54242868
Dat klinkt niet heel erg hoopgevend, 20%. Heel veel sterkte, misschien dat het in dit geval een voordeel is dat je kat pas 3 is. Een oude kat trekt dat zeker niet, 20% functioneren.
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:26:10 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54243125
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:04 schreef Cat22 het volgende:
MissBliss: vet houden inderdaad. Hopelijk geneest het snel. Wat voor mijn open mondhoeken altijd goed werkt is lippencreme van het Kruidvat. Dat zou je misschien ook kunnen proberen. Of anders gewoon vaseline. Ik gebruik nooit shampoo oid bij mijn katten. Ze kunnen zichzelf prima schoonhouden in het algemeen, en als ze dat niet doen kom je met gewoon water ook een heel eind. Al die kunstmatige produkten die wij gebruiken zijn niet gemaakt voor kattehuidjes.
Ik heb toch de da gebeld
Ze krijgt een zalfje voor de jeuk, frontline voor als er stiekem nog wat oormijt zit en antibiotica omdat ze ook een beetje nieserig is.
Hopelijk geneest het snel dan en ik zal het niet meer wassen

Sterkte ermee Teigan! Volgens mij is dat heel vaak zo, dat nierproblemen pas ontdekt worden als er al veel schade is... Ik hoop dat voer en/of medicijnen kunnen helpen!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54243546
Sterkte Teigan.
Ken katten die er heel wat jaartjes mee hebben overleefd, dus er is wel hoop.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54243941
Ik hoop ook gewoon dat ze er flink oud mee gaat worden, maar de 20 zou ze iig niet halen..

Het waren ook gewoon hele vage klachten die ze had, waardoor de dierenarts ook niet gelijk aan nierproblemen dacht..
Het is dat wij de laatste keer erbij zeiden dat ze ook veel drinkt(terwijl ze dus elke keer uitgedroogt bij de dierenarts komt) dat hij dat toch wilde testen.
Ze is inderdaad wel erg jong voor dit soort problemen, waarschijnlijk een erfelijke afwijking.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_54250883
In 1 van de topicjes waarin ik heb gereageerd heb ik opgevangen dat er een halsband bestaat voor katten die loslaat onder druk. Dus dat ze niet urenlang ergens aan blijven hangen of gewurgd kunnen worden.

Weten jullie welke ik bedoel? Is het wat? Toch niet zo dat hij veel te gemakkelijk loslaat zodat ik elke week een nieuwe halsband kan kopen?
pi_54259079
Een vriendin van mij gebruikt die voor haar katten, ze zijn best stevig, volgens mij ook nog nooit kwijtgeraakt. Het is een soort kliksysteem dat losschiet als hij een plotselinge ruk krijgt.
Ik zie een kat nog niet bewust en plotselinge ruk aan zijn halsband geven
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:59:07 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54259210
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:24 schreef SolidasRock het volgende:
In 1 van de topicjes waarin ik heb gereageerd heb ik opgevangen dat er een halsband bestaat voor katten die loslaat onder druk. Dus dat ze niet urenlang ergens aan blijven hangen of gewurgd kunnen worden.

Weten jullie welke ik bedoel? Is het wat? Toch niet zo dat hij veel te gemakkelijk loslaat zodat ik elke week een nieuwe halsband kan kopen?
Catsafe, heten ze. Test wel even in de winkel of ze onder druk inderdaad losschieten. Soms zit er een tussen die toch muurvast zit.

Ik gebruik ze nu een paar jaar voor mijn kat, ze is er tot nu toe twee kwijtgeraakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54277153
OMG wat een drama's hier met betrekking tot nieren, vachten...

99% daarvan kan opgelost worden met vers vlees! Zet je kat aan de Carnibest, Rodi, Prins, Duck, en het gaat zoveel beter....
pi_54277252
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:50 schreef freecell het volgende:
Een vriendin van mij gebruikt die voor haar katten, ze zijn best stevig, volgens mij ook nog nooit kwijtgeraakt. Het is een soort kliksysteem dat losschiet als hij een plotselinge ruk krijgt.
Ik zie een kat nog niet bewust en plotselinge ruk aan zijn halsband geven
Zo'n halsband moet ik misschien ook maar eens aan denken, nadat mijn tijger een tijdje terug bijna dagelijks met een muis naar binnen kwam zetten.. Ik zie overigens mijn katten (althans, 1 van de 2) er best voor aan om door te krijgen dat de halsband losschiet bij plotseling trekken en daar gebuik van maken..
pi_54282074
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 05:53 schreef Nanno het volgende:
OMG wat een drama's hier met betrekking tot nieren, vachten...

99% daarvan kan opgelost worden met vers vlees! Zet je kat aan de Carnibest, Rodi, Prins, Duck, en het gaat zoveel beter....
Ik weet niet of je op mij doelt maar... oormijt wordt voorkomen door vers vlees?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:48:51 #97
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54282114
Stop anders gewoon es een frikandel in het oortje van Ziggy
Wie weet helpt 't
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54282310
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Stop anders gewoon es een frikandel in het oortje van Ziggy
Wie weet helpt 't


Het gaat trouwens alweer een stuk beter met haar, jeuk en verkoudheid zijn een stuk minder geworden
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54286285
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 06:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo'n halsband moet ik misschien ook maar eens aan denken, nadat mijn tijger een tijdje terug bijna dagelijks met een muis naar binnen kwam zetten.. Ik zie overigens mijn katten (althans, 1 van de 2) er best voor aan om door te krijgen dat de halsband losschiet bij plotseling trekken en daar gebuik van maken..
Ik heb je reactie 4 keren herlezen maar snap hem niet... Je wilt dus een halsband dat losschiet omdat je tijger bijna dagenlijks met een muis binnen kwam zetten?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:07:38 #100
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54286446
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:59 schreef MissBliss het volgende:

[..]



Het gaat trouwens alweer een stuk beter met haar, jeuk en verkoudheid zijn een stuk minder geworden
Go Ziggy, Go Ziggy

Mijn Baloetje blijkt ook kerngezond trouwens
Tis wat met die asielkatten he?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54287029
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik heb je reactie 4 keren herlezen maar snap hem niet... Je wilt dus een halsband dat losschiet omdat je tijger bijna dagenlijks met een muis binnen kwam zetten?
Een met een belletje eraan zodat de muizen kunnen vluchten omdat ze de kat aan horen komen.
Snappie?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54287137
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Een met een belletje eraan zodat de muizen kunnen vluchten omdat ze de kat aan horen komen.
Snappie?
Ja maar.... zo een belletje zit ook op een doodnormale halsband.

Je kan ook een touwtje en een aantal lege blikjes eraan vast zetten



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2007 18:07:43 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:06:10 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54287154
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:07 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

[afbeelding] Go Ziggy, Go Ziggy [afbeelding]

Mijn Baloetje blijkt ook kerngezond trouwens [afbeelding]
Tis wat met die asielkatten he?
Zo'n goed leven zijn ze gewoon niet gewend Kunnen die lijfjes niet aan.
Yay Baloe!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54287430
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:04 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ja maar.... zo een belletje zit ook op een doodnormale halsband.

Je kan ook een touwtje en een aantal lege blikjes eraan vast zetten

zucht... jaaaaaaaa, en.... die....normale.... halsbanden ....zorgen... voor ....verstikking... als... ze ....ergens ...aan blijven ....hangen.
Daarom zegt Alicey juist dat ze voor haar tijger ook eens moet denken een een halsband die openspringt, aangezien ze liever een tijger met intacte luchtpijp heeft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54287468
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

zucht... jaaaaaaaa, en.... die....normale.... halsbanden ....zorgen... voor ....verstikking... als... ze ....ergens ...aan blijven ....hangen.
Daarom zegt Alicey juist dat ze voor haar tijger ook eens moet denken een een halsband die openspringt, aangezien ze liever een tijger met intacte luchtpijp heeft.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:48:18 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54287872
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik heb je reactie 4 keren herlezen maar snap hem niet... Je wilt dus een halsband dat losschiet omdat je tijger bijna dagenlijks met een muis binnen kwam zetten?
Aan die halsband wil ik dan een belletje doen en ik wil dat hij zich niet aan de halsband kan ophangen.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:52:31 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54287949
Oh nokwanda had het al helemaal uitgelegd zie ik nu
pi_54288556
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Aan die halsband wil ik dan een belletje doen en ik wil dat hij zich niet aan de halsband kan ophangen.
Jah jah maar nokkie hapt zo lekker

Jij bent gewoon traag
pi_54289063
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Jah jah maar nokkie hapt zo lekker
Daar weet jij helemaal niks van
quote:
Jij bent gewoon traag
Wees maar blij met een trage happer. dat ben ik namelijk niet
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 20:17:04 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_54289369
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Jah jah maar nokkie hapt zo lekker

Jij bent gewoon traag
Tjeempie, het is ook nooit goed
pi_54289482
Zou het een probleem zijn om een kitten erbij te nemen? Disney is nu 6 maanden
pi_54289743
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zou het een probleem zijn om een kitten erbij te nemen? Disney is nu 6 maanden
Nee hoor.
Heb je nog meer behang om af te krabben dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54289927
Ben ik nu helemaal vanaf middels die spray
pi_54290301
Tijd voor een klein broertje of zusje dus
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54290454
maar ik wil een rooie en die zijn er bijna niet te krijgen
  woensdag 31 oktober 2007 @ 21:41:57 #116
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54290672
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 21:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
maar ik wil een rooie en die zijn er bijna niet te krijgen
Doe es wakker worden!
En zijn de afgelopen tijd wel een aantal topics geweest met mooie rooien.
Kijk anders es in het asiel, keus genoeg daar en allemaal lief
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:32:51 #117
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54292999
Ik wil eigenlijk ook nog 1 erbij
Maar ik heb geen idee hoe Ziggy reageert... In het asiel zat ze samen in een kamertje met 6 andere katten en dat ging oke. Maar als we haar meenemen naar Lucky (de kat van mn ouders) staat dat garant voor een blaas- en grom-orkest. Ze vind hem héél eng..
Mja, dan kan ik wel gewoon een kat uit het asiel halen ofzo, maar de kans is dus wel aanwezig dat ze totaal niet samen kunnen
Nou ja, eerst maar even afwachten tot ze weer helemaal gezond is
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 1 november 2007 @ 08:06:02 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54295792
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:32 schreef MissBliss het volgende:
Ik wil eigenlijk ook nog 1 erbij
Maar ik heb geen idee hoe Ziggy reageert... In het asiel zat ze samen in een kamertje met 6 andere katten en dat ging oke. Maar als we haar meenemen naar Lucky (de kat van mn ouders) staat dat garant voor een blaas- en grom-orkest. Ze vind hem héél eng..
Mja, dan kan ik wel gewoon een kat uit het asiel halen ofzo, maar de kans is dus wel aanwezig dat ze totaal niet samen kunnen
Nou ja, eerst maar even afwachten tot ze weer helemaal gezond is
Da's toch ook helemaal niet leuk voor Ziggy. Die wordt opgepakt uit haar eigen omgeving en tijdelijk in het territorium van een andere kat geplempt. 't Verhaal is toch wel anders als je twee katten permanent bij elkaar gaat zetten. Dat proces is echt anders. Geen garantie dat het goed gaat, maar niet te vergelijken met bezoekjes aan een andere kat.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:19:42 #119
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54299294
quote:
Op donderdag 1 november 2007 08:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's toch ook helemaal niet leuk voor Ziggy. Die wordt opgepakt uit haar eigen omgeving en tijdelijk in het territorium van een andere kat geplempt. 't Verhaal is toch wel anders als je twee katten permanent bij elkaar gaat zetten. Dat proces is echt anders. Geen garantie dat het goed gaat, maar niet te vergelijken met bezoekjes aan een andere kat.
Ja dat is zo... Nou ja, voorlopig hou ik het nog even zo, maar ik hou dit in mn achterhoofd.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54350743
Ik heb een roze feathers halsband voor mijn zwarte poes proberen te kopen maar stuit ieder keer weer op circa 6 euro verzendkosten terwijl de halsband zo een 3,50 kost. Ik heb al 1 zaak gemaild of het niet in een envelop kan en daar doen ze niet aan, ze willen gewoon die 6 euro verzendkosten.

Iemand nog tips of ideeen?

Edit: O ja, al 2 winkels hier geprobeerd, geen succes vooralsnog.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2007 08:47:49 ]
  zondag 4 november 2007 @ 16:06:34 #121
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54357892
Een van mijn katten begint nu in het rond te piesen. Mijn bed, slaapzak, jas en wasmand hebben het al een keer moeten ontgelden... Ik ben bang dat het Tyler (het mannetje) is, dus die gaat maar eens richting het hakblok
Hoe kom ik er nou achter welke van de twee het doet? Ik kan ze er nooit op betrappen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_54483778
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben ik nu helemaal vanaf middels die spray
Welke spray is dat precies? Ik ben al bij 2 dierenwinkels geweest die hebben alleen blijf weg uit mijn tuin. Onze zorro krabt namelijk het bed kapot. Aangezien ik een boxspring wilde zal ik het probleem ook op moeten lossen. Water helpt niet daar is hij dol op.
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:47:01 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54483842
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:44 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Welke spray is dat precies? Ik ben al bij 2 dierenwinkels geweest die hebben alleen blijf weg uit mijn tuin. Onze zorro krabt namelijk het bed kapot. Aangezien ik een boxspring wilde zal ik het probleem ook op moeten lossen. Water helpt niet daar is hij dol op.
Ik vermoed die hij hier noemt:
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn kat is lusteloos vandaag de hele dag, komt haar mandje niet uit, zelfs IK mag haar op schoot nemen zonder dat ze meteen wegspringt, wil bijna niet eten en drinken.

Sinds vanochtend gebruiken we op plekken waar ze steeds krabt Keep Off van "beaphar"

Kan dat er iets mee te maken hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_54514610
Ik heb een vraagje/probleempje.

Sinds 3 maanden hebben wij een 3e kat erbij genomen. Alleen wordt deze nu sinds een maand echt gemeen aangevallen door onze eerste kat. Het gaat er echt heftig aan toe, de kleine schreeuwt het hele huis bij elkaar en zit nu al 3 weken stilletjes in een hok.

Ze komt er echt alleen uit als wij haar meenemen naar bed toe, maar als we haar optillen naar de woonkamer weet ze niet hoe snel ze weer terug moet gaan.

Nu lees ik overal wel dat dat vaker voor komt. Maar het feit dat de kleine het hok niet meer uit durft baart me grote zorgen. Wie heeft dit meegemaakt of weet er iets meer over te vertellen hoe en wat
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:31:57 #125
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_54515953
Haal de nieuwkomer uit de kamer, zet hem een tijdje (ongeveer twee weken) apart.
Laat hem even "bijkomen".
Aai regelmatig de nieuwkomer, en ga dan naar de "oude" kat toe.
Zo went hij aan de geur, zonder agressief te hoeven reageren (hij ziet immers geen andere kat, hij ruikt enkel de geur).
Na de twee weken laat je ze onder jouw toezicht bij elkaar, voor even.
Bouw dit steeds meer op, elke keer een beetje langer.

Wanneer je besluit de katten weer bij elkaar te laten, zet dan de voederbakjes niet te dicht bij elkaar.
Begin met beide katten aan het uiteinde van de keuken of gang te zetten. Schuif deze elke dag wat dichter naar elkaar, tot ze staan zoals jij het wilt.

Mocht je bang zijn dat het alsnog mis gaat, loop even langs de dierenarts/winkel voor een feromonenspray. Worden ze rustig van. Succes ermee!
Dunkelheit
  zondag 11 november 2007 @ 00:46:57 #126
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_54517366
Ha,
Ik heb hier 2 katten. Charlie en Gaia. Charlie is een gecastreerde kater van 8 jaar met een rustig karakter. Gaia is een poes van 6 jaar en is zeer gesteld op haar rust. Beide hebben we ze van jongs af aan. Ze leven nu 6 jaar bij elkaar en zijn binnen katten. Eens in de 6 á 7 maanden hebben ze 10 minuten flink ruzie. Mijns inziens is het even positie bepalen. Charlie wint altijd. En zo is het altijd geweest. Niets aan de hand.

Tot een paar weken geleden. Om de have klap is het naar elkaar blazen, met de poten maaien en grommen. Het initiatief komt meestal van gaia. Haal ik ze uit elkaar dan komt gaia weer terug en begint weer opnieuw. Het rare is dat ze wel in één mand slapen (vrijwillig) samen mij mijn in mijn computer hok netjes zitten te wachten op aandacht en samen op de bank, met ons, in slaap vallen.
Ik snap dit niet. Als dit een machtgreep van gaia is, dan delft ze het onderspit. (alhoewel het wel een secreet is) Maar hoe dan ook ik vind dit niet leuk. En zeker als dit 's nachts is.
Vraag Wat is er volgens jullie aan de hand.

ps en ondertussen liggen de katten rustig naar mij te kijken en ze lijken te vragen wanneer ik naar bed ga, want dan krijgen ze eten

[ Bericht 1% gewijzigd door h.henkie op 11-11-2007 01:01:11 ]
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_54521163
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:46 schreef h.henkie het volgende:
Ha,
Ik heb hier 2 katten. Charlie en Gaia. Charlie is een gecastreerde kater van 8 jaar met een rustig karakter. Gaia is een poes van 6 jaar en is zeer gesteld op haar rust. Beide hebben we ze van jongs af aan. Ze leven nu 6 jaar bij elkaar en zijn binnen katten. Eens in de 6 á 7 maanden hebben ze 10 minuten flink ruzie. Mijns inziens is het even positie bepalen. Charlie wint altijd. En zo is het altijd geweest. Niets aan de hand.

Tot een paar weken geleden. Om de have klap is het naar elkaar blazen, met de poten maaien en grommen. Het initiatief komt meestal van gaia. Haal ik ze uit elkaar dan komt gaia weer terug en begint weer opnieuw. Het rare is dat ze wel in één mand slapen (vrijwillig) samen mij mijn in mijn computer hok netjes zitten te wachten op aandacht en samen op de bank, met ons, in slaap vallen.
Ik snap dit niet. Als dit een machtgreep van gaia is, dan delft ze het onderspit. (alhoewel het wel een secreet is) Maar hoe dan ook ik vind dit niet leuk. En zeker als dit 's nachts is.
Vraag Wat is er volgens jullie aan de hand.

ps en ondertussen liggen de katten rustig naar mij te kijken en ze lijken te vragen wanneer ik naar bed ga, want dan krijgen ze eten
Hoop dat dit je verder kan helpen

pi_54523615
Wiens kat mag ik lenen? Ik heb een huismuis..
I will take the sun in my mouth
  woensdag 14 november 2007 @ 18:33:58 #129
92409 Twinky
Little star.
pi_54606987
Hier ook een klein probleempje. Mozes zit sowieso afgelopen week qua spijsvertering niet helemaal jofel in zijn vel, vaak diarree en overgeven, erg stinkende poep enzovoort. Nu ruit ook zijn velletje al een tijdje niet zo fris, beetje vieze oude-mannenluchtje. Ik laat hem ook nu weer eventjes binnen, omdat hij zijn hele leven nog nooit buiten is geweest tot een maand ofzo geleden. Wat moet ik met mijn stinkende kater!
pi_54607428
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:33 schreef Twinky het volgende:
Hier ook een klein probleempje. Mozes zit sowieso afgelopen week qua spijsvertering niet helemaal jofel in zijn vel, vaak diarree en overgeven, erg stinkende poep enzovoort. Nu ruit ook zijn velletje al een tijdje niet zo fris, beetje vieze oude-mannenluchtje. Ik laat hem ook nu weer eventjes binnen, omdat hij zijn hele leven nog nooit buiten is geweest tot een maand ofzo geleden. Wat moet ik met mijn stinkende kater!
ff denken hoor. Je kat mozes die nog nooit buiten is geweest komt nu voor het eerst de afgelopen 4 weken buiten en nou heeft ie sinds 1 weekje last van zijn spijsvertering en stinkt ie en zelfs zijn poep meurt erger...

Rarara... wat zou de oplossing toch zijn? Misschien wilt nokkie wel ff happen
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:33:06 #131
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54662468
Onze kat die normaal altijd een hele rustige schoot kat is doet de laatste dagen erg raar, komt op schoot en begint gelijk aan mijn handen te bijten, loopt de heletijd rond terwijl ze normaal bij me komt liggen.
Maakt af en toe 'n schokbeweging (zie je goed in dr staart) en lijkt erg onrustig.

Nou hebben wij laatst antivlooien zooi op dr rug gedaan die achteraf gezien over datum bleek te zijn, nu kan dit mischien wel voor irritatie op dr huid zorgen, iemand ervaring mee?

Wat is verstandig? Mijn eigen gezondheid op 't spel zetten en proberen de kat te wassen? Dierenarts?
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:51:08 #132
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54662984
Wassen heeft nu geen zin meer, dat spul trekt door de huid heen en komt in de bloedbaan terecht. Dus evt. irritatie komt van binnenuit. Heb je het idee dat ze jeuk of pijn heeft dan? En is poes verder ziekig?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:34:40 #133
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54664251
Ja je kan 't PRIMA omschrijven als iemand in een badtrip van drugs. Ze heeft ook gebraakt.
Kijkt wazig druk en met hele snelle bewegingen op zich heen, maakt schokkende bewegingen met dr huid (het op en neer trekken), slaat met dr staart af en toe.
Lijkt ook af en toe letterlijk dingen te zien die er niet zijn want ze slaat soms op de muur alsof zn n mugje pakt ofzo.

Ik heb haar net toch gewassen en 't lijkt nu iets geholpen te hebben, ze oogt nu iets rustiger maar staart nu de deur van de douche alsof er iets fashinerends staat.. Schokken doet ze nu niet meer..

Net dierenarts gesproken, die zei dat 't niet levensbedreigend leek, want bij heftige toxische reacties zou ze eventueel elke keer lichtelijk haar bewustzijn moeten verliezen etc.. Haar reactie vermogen is prima.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:43:48 #134
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54664483
Goed dat je toch ff gebeld hebt. Heb je het wassen overleefd?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:52:17 #135
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54664718
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Goed dat je toch ff gebeld hebt. Heb je het wassen overleefd?
Was wel link, ze heeft een uiterste fobie voor de badkuip, echter als ik een handdoek zeikend nat maakde en die boven haar uitwrong ging het goed en bleef ze zitten...


Ik kijk 't nog even aan..
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:53:54 #136
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54664759
Als het morgen nog zo is, zou ik toch ff langsgaan. Wanneer heb je die vlooiendruppels gegeven dan?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:10:40 #137
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54665170
Gister, bleek dus over datum..
07-2007......
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:13:13 #138
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54665233
Oke, zal dus idd van die druppels komen. Alleen echt super over datum zijn ze dus niet. Dus je hebt kans dat poes sowieso niet tegen die druppels kan.
Hopelijk is ze morgen weer de oude
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:16:38 #139
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_54665305
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Oke, zal dus idd van die druppels komen. Alleen echt super over datum zijn ze dus niet. Dus je hebt kans dat poes sowieso niet tegen die druppels kan.
Hopelijk is ze morgen weer de oude
Ik ben dus zo bang dat ze nou in 'n vage psychose zit ofzo he, wtf.
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:43:30 #140
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54665950
Je hebt de DA toch gebeld? Ik neem aan dat die weet waar hij over praat en als die het niet vertrouwde zou je ongetwijfeld langs moeten hebben komen.
Hoe gaat het nu dan met poes? Is ze al rustiger?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54668792
Ik heb een poes uit het asiel, al 2 weekjes. Ik heb lokstof op de krabpaal gedaan maar nog geen enkel resultaat? Is haar neus nu defekt of kunnen katten lokstof toch weerstaan/negeren?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2007 08:48:29 ]
pi_54670196
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:10 schreef blup het volgende:
Gister, bleek dus over datum..
07-2007......
Dat is niet dramatisch over datum hoor! Klinkt meer alsof ze er helemaal niet tegen kan. Welke heb je gebruikt? En is dat andere dan normaal?
pi_54690950
Ik kreeg gisteren van mijn asiel een tip mee: http://www.debuitenkat.nl/

Hier kan je heel erg veel bruikbare info vinden over van alles.
pi_54693572
Onze kat Shady is de laatste tijd best vermagerd. Dr 'schouders' zijn nu aardig voelbaar en ook bij haar achterpoten zit er duidelijk minder vet. Ook haar vacht lijkt te zijn achteruit gegaan. Een paar dagen geleden heeft mijn moeder spul ingespoten bij onze katten vanwege vlooien. Sindsdien lijkt het ook alsof dat spul (of de vlooien?) haar nog regelmatig irriteren. Meestal is ze heel aanhankelijk maar de laatste dagen kan ineens haar 'bui' veranderen in geïrriteerd. Dan kan je dr ook niet aaien of ze duikt al weg. Je ziet ook dat ze licht 'schokkerige' bewegingen maakt. Alsof iets kriebeld ofzo.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Ik begin me nu toch beetje zorgen te maken.

Ps: onze andere katten die zijn ingespoten hebben nergens last van m.b.t. het vlooienspul.
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:33:00 #145
92409 Twinky
Little star.
pi_54739852
Mijn mormel poept de laatste tijd af en toe midden op mijn dure vloerkleed. Geen hele poep (hoopje) maar eerder een half keuteltje, en de rest gaat (denk ik) gewoon in de kattenbak. Hij doet het eigenlijk altijd als ik niet thuis ben. Zou het kunnen zijn dat hij veel te lekker ligt (het is altijd op zo'n plekje voor de bank) en dan vergeet te poepen en het naar beneden te ver is?
Anyway, als ik dan thuis kom ligt het er al een tijdje en kan ik hem er ook niet voor straffen of hem naar de kattenbak wijzen. Help!
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:26 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54741409
Nou, helaas is het sproeiende kater probleem hier niet opgelost, sterker nog het lijkt steeds erger te worden. Denk je er een weekje vanaf te zijn begint het weer.

We zijn ook achter de oorzaak. Een andere kater uit de buurt. Die mept Janus met regelmatig terug onze tuin in en meestal 'helpt' hij ook nog een handje met het luikje.
Die andere kater heeft er ook een handje van over de vensterbank buiten te paraderen, wat dat zeiken in vensterbank verklaart.

Ik heb daar nu zilverfolie hangen, maar dat is dus geen oplossing want dan kiest hij gewoon een ander plekje. De TV was er eentje deze week, en nu net zie ik dat hij ook tegen een broek van stinkie aan geeft gesproeid. Die hing over een stoel.

Ik weet echt even niet meer wat te doen. Binnenhouden zou het op moeten lossen, voor een groot deel, behalve dan het vensterbank verhaal. Maar ja... om daar nou glasscherven op te plaatsen is ook zo wat.

Stinkie is in staat om met zijn luchtbuks dat andere klote beest uit de tuin te schieten, maar ja... dat mag niet van mij.

Inmiddels is het dus wel zo erg dat ik al stiekem hoop dat dat kutbeest een keer aangereden wordt. Heel vals mss, maar wij zitten met dat gedonder. Iedere keer 2 katten die in paniek naar binnen komen stuiven en soms zelfs het halve kattenluik eruit lopen in de haast. Een van die 2 katten die m'n hele huis onder zeikt van de stress...

Heeft iemand een gouden tip?
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.
'Een ander huis zoeken voor Janus' schiet ook af en toe door mijn gedachten, maar dan schieten mij ook gelijk de tranen in mijn ogen, want eigenlijk wil ik onze knuffelkont helemaal niet kwijt...
***
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:26:40 #147
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54741827
Ik heb geen gouden tip. Lucky heeft dat probleem ook. Hij is bij zn vorige eigenaars weggegaan omdat zij een nieuwe kat erbij namen en Lucky dus ging sproeien. Toen hij bij ons kwam ging het over Maar nu sinds een paar jaar is het weer terug, dankzij 'Het Grote Witte Monster' aka 'Willem Holleeder' aka een stomme kat hier in de buurt

Misschien idd proberen hem zoveel mogelijk binnen te houden, maar das zielig als hij gewend is buiten te komen. En ja, een ander huis zoeken is ook niet leuk natuurlijk

Feliway al geprobeerd?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:29:36 #148
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54741886
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:39 schreef vencodark het volgende:
Onze kat Shady is de laatste tijd best vermagerd. Dr 'schouders' zijn nu aardig voelbaar en ook bij haar achterpoten zit er duidelijk minder vet. Ook haar vacht lijkt te zijn achteruit gegaan. Een paar dagen geleden heeft mijn moeder spul ingespoten bij onze katten vanwege vlooien. Sindsdien lijkt het ook alsof dat spul (of de vlooien?) haar nog regelmatig irriteren. Meestal is ze heel aanhankelijk maar de laatste dagen kan ineens haar 'bui' veranderen in geïrriteerd. Dan kan je dr ook niet aaien of ze duikt al weg. Je ziet ook dat ze licht 'schokkerige' bewegingen maakt. Alsof iets kriebeld ofzo.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Ik begin me nu toch beetje zorgen te maken. [afbeelding]

Ps: onze andere katten die zijn ingespoten hebben nergens last van m.b.t. het vlooienspul.
Misschien met betrekking tot dat magerder worden en minder goed de vacht verzorgen even langs de dierenarts? Ziggy heeft een te snel werkende schildklier en dus bovenstaande symptomen, is makkelijk behandelbaar met wat pilletjes Komt vooral voor bij oudere katten dacht ik, ik weet niet hoe oud ze is?
Dat andere heb ik geen idee over
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 20 november 2007 @ 17:33:35 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54741974
Ik heb troep die 'Mispoes' heet, dat werkte niet, en toen kreeg ik 'Sire Cattitude'.
Dat lijkt op zich wel te werken, maar ja... als hij vervolgens ergens anders gaat zitten...

Ik zie overigens net dat er een heel spoor van bloeddruppels door de woonkamer loopt.
Maar ik kan niet vinden waar het vandaan komt... Het lijkt een van zijn pootjes te zijn, maar hij lijkt geen pijn te hebben bij het lopen...
Straks maar even samen met stinkie kijken...
***
pi_54745573
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb troep die 'Mispoes' heet, dat werkte niet, en toen kreeg ik 'Sire Cattitude'.
Dat lijkt op zich wel te werken, maar ja... als hij vervolgens ergens anders gaat zitten...
Mispoes is troep ja, het zou verboden moeten worden die rotzooi te koop aan te bieden. Ik heb daarna ander spul gekocht, het was in ieder geval van Beaphar en dat werkte wel goed.

Is stinkie je vriend en waarom noem je hem zo ? (wil ik dat eigenlijk wel weten?)
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:11:20 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54745650
stinkie is mijn echtgenoot en ik noem hem zo omdat men hem op FOK zo kent. Dat is zijn nick.
(Ja, ik heb het ook niet verzonnen).
MB weet dat, dus vandaar dat ik stinkie zei ipv 'mijn man' wat ik zo truttig vind klinken.
***
pi_54746981
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie is mijn echtgenoot en ik noem hem zo omdat men hem op FOK zo kent. Dat is zijn nick.
(Ja, ik heb het ook niet verzonnen).
MB weet dat, dus vandaar dat ik stinkie zei ipv 'mijn man' wat ik zo truttig vind klinken.
Je zei "mijn man". Wat ben jij ongelovelijk truttig.
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:18:01 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54747215
***
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:26:24 #154
92409 Twinky
Little star.
pi_54747465
(hoe gaat het met je buik en de baby BE?)
  dinsdag 20 november 2007 @ 21:27:27 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54747487
Heel goed! Lief dat je het vraagt. Nog een week of 5-6-7 als het goed is! Het komt hard dichtbij!
***
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:07:29 #156
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54750081
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb troep die 'Mispoes' heet, dat werkte niet, en toen kreeg ik 'Sire Cattitude'.
Dat lijkt op zich wel te werken, maar ja... als hij vervolgens ergens anders gaat zitten...

Ik zie overigens net dat er een heel spoor van bloeddruppels door de woonkamer loopt. [afbeelding]
Maar ik kan niet vinden waar het vandaan komt... [afbeelding] Het lijkt een van zijn pootjes te zijn, maar hij lijkt geen pijn te hebben bij het lopen...
Straks maar even samen met stinkie kijken...
Nog gekeken naar het bloed?

Van Feliway heb je spray die je op de kritieke plekken kan sprayen of een verstuiver die dus door heel de kamer werkt.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:26:07 #157
92409 Twinky
Little star.
pi_54750604
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
Heel goed! Lief dat je het vraagt. Nog een week of 5-6-7 als het goed is! Het komt hard dichtbij!
ik ben benieuwd! Jammer dat ik niet meer achter de schermen kan feliciteren
  woensdag 21 november 2007 @ 11:29:34 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54756479
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:07 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Nog gekeken naar het bloed?

Van Feliway heb je spray die je op de kritieke plekken kan sprayen of een verstuiver die dus door heel de kamer werkt.
Ja, het lijkt van een pootje afgekomen te zijn, maar het was al gestopt met bloeden. Even in de gaten houden of hij niet alsnog raar gaat lopen, dat het ontsteekt ofzo.

Oh, maar Twinky... er komt ook meer dan plenty gelegenheid daarvoor voor de schermen hoor!
***
  woensdag 21 november 2007 @ 11:36:44 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54756643
Trouwens net een Feliway stekker besteld. Kijken of dat werkt. Hij had vanmorgen/vannacht tegen de luxaflex aangesproeit.
Heb dus de folie maar weer weggehaald. Liever dat ik voorlopig nog even weet waar hij het doet dan dat ik moet gaan zoeken.
***
  woensdag 21 november 2007 @ 14:06:46 #160
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54760040
Ik hoop dat het helpt!

Ziggy krijgt vanmiddag een kapje omdat ze maar blijft krabbelen aan haar koppie en de wond echt enorme proporties aanneemt nu
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 21 november 2007 @ 14:10:26 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54760143
Oh, dat vind ik altijd zo zielig... en dan lopen ze daarmee overal tegenaan.
***
  woensdag 21 november 2007 @ 14:21:49 #162
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54760420
Ja, maar alles geprobeerd; zalfjes (van de dierenarts), een prik tegen jeuk, vaseline erop, niks erop... Niks helpt, dus 2 weken zo'n ding

Beetje offtopic, maar ik moest het even kwijt
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 21 november 2007 @ 14:38:00 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54760785
Oh, maar ik zeg ook niet dat het daarom maar niet moet hoor. Als het niet anders kan, kan het niet anders toch.
Hopelijk helpt dit dan nu wel en is ze er daarna vanaf.
***
  woensdag 21 november 2007 @ 14:52:53 #164
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54761212
Nee, dat dacht ik ook niet dat je dat zei
Ja, als ze er maar vanaf komt
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 21 november 2007 @ 15:47:08 #165
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54762426
Be, nog niet gelezen of je dit al hebt geprobeerd:

Mijn dame van de kattenoppas-dienst is tevens kattengedragsdeskundige. Ik zat een keer een beetje met haar te kletsen en herinner me dat ze zei dat zij aanradde de ramen af te plakken, wanneer katers nabij de ruiten sproeien/plassen. Ze reageren dan op de buitenomgeving en willen hun territorium afbakenen. Zij raadde desnoods tijdelijk kranten aan, tot katten-kijk-hoogte, of anders van dat plakplastic voor ramen.

Moet rennen nu, dus geen tijd om te zien of dit al voorbij is gekomen.

Succes!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 november 2007 @ 15:55:16 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54762518
Nee, is nog niet voorbij gekomen. Is idd mss nog wel een idee idd.
Want dat aan de voorkant komt idd omdat dat t*kkebeest daar in de vensterbank gaat zitten denken we. En die glasscherven is ook zo wat.

Ga ik onthouden. Eerst even de stekker proberen en als dat niet werkt gaan we voor het afplakken.
Het is wat... weiger ik het voor/tegen inbrekers te doen, zou ik het alsnog doen voor mijn katten.

Onze dappere dodo stormde trouwens net wel de tuin in omdat er een koolmeesje zat. Dat dan weer wel.
Als het maar niet groter is dan zijn eigen poot, dan durft hij wel.

stinkie begon gisteren al een beetje tegen hem van 'Ga je mss ergens anders wonen?'.
Nou, dat doet hij geen 2e keer meer.
Mijn toch al ietwat hormonale hart draait echt om van het idee alleen al.
***
  woensdag 21 november 2007 @ 16:08:23 #167
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54762629
Hopen dat het gaat werken met die stekker BE.
Kat wegdoen zou voor mij ook echt geen optie zijn.

En Ziggy met kap. Ach, de kraag omhoog is tegenwoordig weer helemaal hip, dus Ziggy blijft ook hip.

Baileys had sinds gister een vies oogje en vanmiddag zat het helemaal dichtgeplakt. Had het al een paar keer schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, maar heb net toch maar een oogzalfje gehaald bij de DA.
Hij laat zich makkelijk behandelen iig...tenminste, net wel. Best kans dat hij vanavond wegrent als ik de tube alleen maar pak. Watje
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 21 november 2007 @ 16:42:01 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54763159
Ik heb echt last van een OUD/baby deformatie.
Ik wilde iets gaan zeggen over 'druppeltjes borstvoeding werkt ook heel goed bij ontstoken oogjes'.
***
  woensdag 21 november 2007 @ 16:48:11 #169
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54763274
Euh,...tja, dan wordt het toch echt es tijd dat je gaat bevallen!
Over een weekje of wat dan natuurlijk he?
Ik ben niet in het bezit van borstvoeding, kan ik anders een bus Nutrilac bij de buren vandaan halen en dat in de oogjes strooien?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54766575
Hadden wij het gister niet over de context van bepaalde termen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54772016
mijn poesje Disney lust geen zachtvoer, welk merk en smaak ik ook probeer, ze lust enkel brokjes (niet dat dat erg is maar wilde haar eens verwennen dacht ik )

Iemand hier ervaring mee, ze lust aan brokjes (welk merk of smaak dan ook) en bepaalde kattensnoepjes
  woensdag 21 november 2007 @ 23:05:12 #172
92409 Twinky
Little star.
pi_54772436
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn poesje Disney lust geen zachtvoer, welk merk en smaak ik ook probeer, ze lust enkel brokjes (niet dat dat erg is maar wilde haar eens verwennen dacht ik )

Iemand hier ervaring mee, ze lust aan brokjes (welk merk of smaak dan ook) en bepaalde kattensnoepjes
Mozes ook! In ieder geval kocht ik af en toe iets, en dan at hij het lekker toch niet. Of kotste het uit.
Tot! Ik Gourmet Gold zalsmurrie (geen stukjes, gewoon mousse) meenam om nog iets te proberen. Zijn vorige baasjes bleven namelijk volhouden dat hij absoluut niet van vis houdt, maar hij heeft al eens een heleboel zalmsnoepjes opgevroten met smaak en zonder gekots achteraf.

De tip dus: Gourmet Gold smurrie (41 cent ofzo). Er is ook Gourmet Diamont, weet niet of daar ook smurrie bijzit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinky op 21-11-2007 23:36:55 ]
pi_54782828
Iemand ervaring met (veterinaire) berkenteerolie? Ziggy heeft nu een kapje zodat ze niet meer kan krabbelen aan het wondje aan haar koppie, maar dat is onhandig en zielig. Nu kwam mn moeder dus met dat middeltje, dat zou helpen tegen jeuk...
Ik wil het wel graag proberen, maar het zou ook sneu zijn als het niet helpt en ze alsnog dat kapje moet daarna...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 22 november 2007 @ 15:05:36 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54782950
Ik heb er nog nooit van gehoord MB, mss even overleggen met de dierenarts?
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
mijn poesje Disney lust geen zachtvoer, welk merk en smaak ik ook probeer, ze lust enkel brokjes (niet dat dat erg is maar wilde haar eens verwennen dacht ik )

Iemand hier ervaring mee, ze lust aan brokjes (welk merk of smaak dan ook) en bepaalde kattensnoepjes
Waarom wil je dat je poes per sé natvoer eet? Met brokjes krijgt ze alles wat ze nodig heeft. Natvoer zou mss als tractatie zijn, maar als ze dat niet wil is het toch ook goed?
***
pi_54783637
Eindelijk de keep off spray beaphar kunnen vinden en nu maar hopen dat het werkt.
  donderdag 22 november 2007 @ 18:40:56 #176
92409 Twinky
Little star.
pi_54786257
nou, in navolging op de poep in mijn tapijt nu mijn bank ONDER DE KOTS. Helemaal vies, prut, en in de bank getrokken toen ik vanmorgen thuis kwam. Ik ben een half uur bezig met schrobben, en de plaid is er nog niet aan toe gekomen (die lag op de helft van de bank, op 'zijn deel' voor de haren.). Was een deel op de plaid en een boel op de bank.

WHY!!!!
pi_54786282
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er nog nooit van gehoord MB, mss even overleggen met de dierenarts?
[..]

Waarom wil je dat je poes per sé natvoer eet? Met brokjes krijgt ze alles wat ze nodig heeft. Natvoer zou mss als tractatie zijn, maar als ze dat niet wil is het toch ook goed?

Tis ook niet erg, nee hoor, maar wilde het idd als een traktatie geven of gewoon eens in de zoveel tijd ofzo maarja ze moet het niet wil ik haar eens verwennen lust ze het niet
Brokjes zit alles in wat ze nodig heeft, I know maarja een lekekre tractatie is ook nooit weg
pi_54786406
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:40 schreef Twinky het volgende:
nou, in navolging op de poep in mijn tapijt nu mijn bank ONDER DE KOTS. Helemaal vies, prut, en in de bank getrokken toen ik vanmorgen thuis kwam. Ik ben een half uur bezig met schrobben, en de plaid is er nog niet aan toe gekomen (die lag op de helft van de bank, op 'zijn deel' voor de haren.). Was een deel op de plaid en een boel op de bank.

WHY!!!! [afbeelding]
Kotsen doen katten sowieso niet op de kattenbak ofzo, maar bij voorkeur op het kleed of op bed ofzo Niks raars aan volgens mij. Wel vervelend natuurlijk.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 22 november 2007 @ 19:13:54 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_54786780
Het is misschien een gekke vraag maar: wat is de ideale temperatuur voor poezen? Ik ben regelmatig van huis en draai dan de thermostaat lager (16-17graden). Maar vinden katten dat eigenlijk wel prettig? Moet ik het warmer voor ze laten?
  donderdag 22 november 2007 @ 19:15:34 #180
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54786827
Hier kotsen ze het liefst op de trap, de enige plek in huis met vloerbedekking. Of nog leuker...naast je bed, zodat je 's morgens slaapdronken met je blote voet in de kots trapt.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  donderdag 22 november 2007 @ 19:30:30 #181
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_54787228
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Tis ook niet erg, nee hoor, maar wilde het idd als een traktatie geven of gewoon eens in de zoveel tijd ofzo maarja ze moet het niet wil ik haar eens verwennen lust ze het niet
Brokjes zit alles in wat ze nodig heeft, I know maarja een lekekre tractatie is ook nooit weg
Kattenmelk?
Vinden die van mij heerlijk. Geef mijn katten geen natvoer i.v.m gebit van de oudste.
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:13 schreef Aventura het volgende:
Het is misschien een gekke vraag maar: wat is de ideale temperatuur voor poezen? Ik ben regelmatig van huis en draai dan de thermostaat lager (16-17graden). Maar vinden katten dat eigenlijk wel prettig? Moet ik het warmer voor ze laten?
Ik heb twee witte katten, en die komen altijd op schoot als we de verwarming laag draaien.
Denk dus dat ze het niet erg fijn vinden
Dunkelheit
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:12:45 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54800315
Ik heb net 2 katten binnengekregen die van mijn schoonzusje zijn die is opgenomen in een psychiatrische inrichting. Ik heb geen idee hoe lang ze bij ons zullen zijn. Ik heb ze voor het moment maar even boven op een kamertje opgesloten om tot rust te komen. Ik heb zelf nog een oude kat van 17 jaar oud. Hoe zou ik het het beste aan kunnen pakken om de katten aan elkaar te laten wennen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:28:37 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54800549
Je zou je eigen kat even moeten opsluiten, om de twee nieuwe rustig het huis te laten verkennen, inclusief geur van de eigen kat. Omgekeerd kun je dan je eigen kat weer laten rondsnuffelen als de twee nieuwe weer even op hun kamertje zitten.

Is je eigen kat andere katten gewend? Zijn de nieuwe katten heel erg gestresst? Daarvan afhankelijk zou ik ze sneller of wat geleidelijker bij mekaar gaan zetten. Dat moment gaat toch een keer komen. En dan is het belangrijk om zelf heel rustig te blijven en niet in te grijpen. Laat ze het onderling uitzoeken. Nooit een kat straffen omdat 'ie blaast of uithaalt naar een andere kat.

Sterkte ermee, ook met je schoonzus.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:34:58 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54800664
De nieuwe katten zijn wel erg gestressed. Hebben natuurlijk ook onder stressvolle omstandigheden geleefd de laatste tijd en mijn schoonzusje is maandag al opgenomen en het is niet bekend of ze tot vandaag eigenlijk wel verzorgd zijn.

Eén zit inmiddels achter de kast en de ander is nog niet uit de reismand geweest. Onze kat is wel andere katten gewend, ze heeft ze alleen allemaal overleefd. Ik weet overigens niet hoe de katten van mijn schoonzus heten, dat maakt het wel extra lastig. Ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen. Mijn schoonzus zelf is nog niet aanspreekbaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:39:26 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54800755
Dan zou ik ze nog maar even mooi een tijdje in hun eigen kamer houden, met kattenbak en eten. En er af en toe eens rustig bij gaan zitten, om te kijken of ze naar je toe willen komen. Niks forceren, beetje tegen ze praten, misschien wat met een speeltje proberen. Er gewoon zijn voor de menselijke aanspraak.

En dan kijken hoe het gaat. Maar ze kunnen best een tijd met zijn tweeën apart blijven. Het is niet een goed idee om ze bij elkaar te gaan zetten als ze nog zo gestresst zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:42:26 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54800805
Ja, dat lijkt me voorlopig het beste. Eerst maar eens afwachten of ze wat uit hun schulp kruipen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:46:30 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54800882
Wat een zorg ineens. Maar volgens mij heb je wel ervaring met katten. Vertrouw daar ook gerust op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54803999
Hmm een van onze katten is sinds gisteren een beetje raar. Lusteloos, dr haar valt uit (met plukken) en ze heeft schilfers. Ze is wel al 12, maar normaal een stuk levenslustiger.

Iemand een idee?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_54804572
Ik heb veel ervaring met katten, maar niet met langharige.

Nu ben ik een paar weken aan het oppassen op een ragdoll, heel lief, maar er hangt poep aan zijn kont en het stinkt vreselijk.
Ik heb al geprobeerd om het met wc papier weg te vegen, zowel nat als droog, maar het zit vast in zijn haar. Kan ik het gewoon afknippen of wat is de beste manier om zijn kont schoon te maken?
pi_54806184
idd gewoon afknippen. Wel goed kijken of je niet in zijn vel knipt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:48:48 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54806649
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:14 schreef alors het volgende:
Hmm een van onze katten is sinds gisteren een beetje raar. Lusteloos, dr haar valt uit (met plukken) en ze heeft schilfers. Ze is wel al 12, maar normaal een stuk levenslustiger.

Iemand een idee?
Nee, geen idee. Maar lusteloosheid bij een kat vind ik vrij alarmerend. En plotseling haaruitval is ook vreemd. Ik zou niet te lang wachten met een bezoekje aan de dierenarts. Als ze ook slecht of niet eet en drinkt, zou ik er nog meer haast achter zetten.

12 jaar is nog niet zo heel oud.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54822970
Jaina heeft op het moment helemaal kolder in de kop
Ik had het idee dat het aan het weer lag, aan de omschakeling van iets warmer naar koud. Meer katten hier last van?
  zondag 25 november 2007 @ 14:13:25 #193
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54823652
Dat hebben die van ons elke avond
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54850106
*zucht*

Pfff... ik weet niet wat er aan de hand is met Moby (13 mnd) en Jamie (7 mnd) de laatste tijd, maar ze zijn echt gruwelijk irritant. Niet overdag of 's avonds, dan is er (behalve het gebruikelijke speelkwartier) niet veel aan de hand. Nee, afgelopen nacht alsook de nacht ervoor werden we ergens tussen 4:00 en 5:30 uur (en steeds ook weer daarna) uit onze slaap gehaald omdat ze op een of andere manier per se willen laten weten dat ze wakker zijn.

Normaal gesproken zitten ze 's nachts allebei in de gang, dat is weliswaar niet een heel grote ruimte maar voor 2 katten is het goed te doen. 't Is er niet koud, ze hebben hun bak er staan, brokjes, water en een krabplank aan de muur, maar schijnbaar is het niet genoeg voor de twee prinsjes. We horen midden in de nacht dat ze aan de deur naar de woonkamer staan te krabben, en ploffen dan met hun voorpootjes op de grond.

Samenvatting:

*kras* *kras* *kras* *kras* (..) *plok* (..) *meoooww*



!!



*kras* *kras* *kras* *kras* (..) *plok* (..) *meoooww* !!

Enfin, je snapt dat dat niet fijn is, en al helemaal niet bevorderlijk voor de nachtrust. Om nog maar niet te spreken van de mogelijke last die de benedenbuur er van zou kunnen hebben; we hebben daar gelukkig nog niets van gehoord maar het is wel een vervelende gedachte dat iemand anders (ook) last heeft van onze katten... hopen dat ze er gauw weer mee ophouden! Maar tips van andere katten eigenaars zijn uitermate welkom!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_54850380
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:26 schreef freecell het volgende:
Jaina heeft op het moment helemaal kolder in de kop
Ik had het idee dat het aan het weer lag, aan de omschakeling van iets warmer naar koud. Meer katten hier last van?
Vaste prik rond 17.00 bij de jongste (ook alweer 4) zodra het uur eraf gaat

De andere kat is weer normaal, voor zover die ooit normaal is geweest. Zo'n raar beest, niet normaal
know'm sayin?
×
word? word.
pi_54850998
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:13 schreef Allan24 het volgende:
*zucht*

KNIP
Het zijn soms net kinderen he?

Of meer vrije ruimte geven of toch maar afleren. Laat merken dat je boos bent. (bedoel ik je stem mee en niet mishandelen). Heb er vroeger ook 2 poezen gehad die veel nachtelijke activiteiten hadden. Ik werd de 1e paar nachten wakker en werd dus boos en dat liet ik horen ook. Het is vanzelf opgehouden. Wel was het zo dat mijn katten hier alle vrijheid hebben en niet in de gang zitten "opgesloten".
pi_54851801
Ik zou ze zeker geen aandacht gaan geven/je ongenoegen laten blijken, want negatieve aandacht is ook aandacht, dus doel bereikt.

Ik zou gewoon de slaapkamerdeur dichthouden en een enkele keer gekrab aan je deur negeren/voor lief nemen, het zijn tenslotte geen speelgoedbeestjes dus je zult ze wel eens horen. (ik weet hoe een aan de deur krabbende kat klinkt ) Wel zou ik ze wat meer de ruimte geven zodat ze zich niet gaan vervelen. Het klinkt wel mooi, ze hebben alles, maar in de praktijk zitten ze dus met elkaar opgescheept in een kleine ruimte, katten zijn dan wel dieren met een sociale behoefte maar ze willen ook wel eens wat privacy. Verder kun je eten en drinken en kattenbak beter in verschillende vertrekken hebben, als je je een beetje inleeft in een kat die een hartstikke goed geurvermogen heeft dan is eten bij je poepbak in de buurt best wel smerig.
pi_54852355
Een aantal van mijn katten kon je negeren maar die leerden het toch niet af. De enige methode was toegeven
Nu jumpen ze op mij wanneer ze me willen laten weten dat ze wakker zijn. Rotblagen zijn het. Ze steken hun neuzen en snorharen in jouw neus en zo en petsen met pootjes op je gezicht.
TIP: Verander je ritme. Ga vroeg slapen en sta vroeg op

Ik wens je heeeeel veel succes en plezier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_54988902
Oké, we hebben ons ritme enigszins aangepast (lees: we gaan later slapen dan voorheen) en dat helpt toch wel enigszins. In plaats van tussen 4 en 6 uur, worden we nu meestal zo rond een uur of 7, half 8 gewekt. Beter

Nu de volgende vraag... we hebben vandaag te horen gekregen dat we in januari kunnen gaan verhuizen. Nu zijn katten volgens mij best wel erg gehecht aan een 'eigen' omgeving, en we willen ondanks alle stress die zo'n verhuizing met zich meebrengt, het voor de katten zo stress-loos mogelijk laten verlopen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en ons van tips kunnen voorzien? Wat doen we wel, en wat vooral niet??
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_54989038
Komende week bij asiel kijken voor nieuwe kitten

*geen ervaring met asielbeesten maar klopt het dat het officieel NOOIT jouw dieren worden maar dat het asiel ze waar nodig altijd terug mag eisen?
pi_54989149
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Komende week bij asiel kijken voor nieuwe kitten

*geen ervaring met asielbeesten maar klopt het dat het officieel NOOIT jouw dieren worden maar dat het asiel ze waar nodig altijd terug mag eisen?
Hangt van het contract af wat het asiel hanteert.
  zondag 2 december 2007 @ 14:01:49 #202
92409 Twinky
Little star.
pi_54989196
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:50 schreef Allan24 het volgende:
Oké, we hebben ons ritme enigszins aangepast (lees: we gaan later slapen dan voorheen) en dat helpt toch wel enigszins. In plaats van tussen 4 en 6 uur, worden we nu meestal zo rond een uur of 7, half 8 gewekt. Beter

Nu de volgende vraag... we hebben vandaag te horen gekregen dat we in januari kunnen gaan verhuizen. Nu zijn katten volgens mij best wel erg gehecht aan een 'eigen' omgeving, en we willen ondanks alle stress die zo'n verhuizing met zich meebrengt, het voor de katten zo stress-loos mogelijk laten verlopen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en ons van tips kunnen voorzien? Wat doen we wel, en wat vooral niet??
Toen Mozes bij mij kwam wonen was hij nog nooit ergens anders geweest dan in zijn oude appartementje. En ik was natuurlijk ook nog nieuw. De eerste week heeft hij alleen maar geblazen, heel gemeen was het. Toch was hij graag in de buurt (hij liep wel mee naar boven/beneden) maar niet te dichtbij, toch zeker anderhalve meter afstand. Ik heb hem zoveel mogelijk zijn gang laten gaan, lekker laten blazen/miauwen, als hij ergens lag waar ik wilde zijn ging ik wel iets anders doen, niet aangekeken, absoluut niet geaaid of aangeraakt tenzij hij zelf kwam (duurde dus een week voordat hij per ongeluk een half kopje gaf uit automatisme). Stress krijg je sowieso, Mozes was ook gewoon doodsbang, maar het beste werkt mijns inziens ze gewoon helemaal hun gang laten gaan. Zet wel zo snel mogelijk al hun eigen spulletjes neer (kattenbak, krabpaal en dergelijke) zodat ze die snel kunnen vinden. Naar buiten laten kun je beter ook nog een maand mee wachten, maar je merkt vanzelf wel wanneer ze gewend zijn. (niet meer onderzoekend naar een volgende kamer, als ze het hun eigendom beschouwen)

Misschien een Feliway stekker, die helpt ook bij veel mensen.
pi_54989242
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hangt van het contract af wat het asiel hanteert.

Ervaring met asiel in Den Haag?
  zondag 2 december 2007 @ 14:03:28 #204
92409 Twinky
Little star.
pi_54989244
Mozes was trouwens vorige week ontzettend aan het niezen, heel naar en zielig. Dan zat -ie voor het raam en nieste zo hard dat zijn kopje heel hard tegen het raam knalde. Ik besloot af te wachten en dan na dit weekend naar de DA te gaan, ook omdat hij gewoon at en dronk, maar het gaat alweer een stuk beter, gelukkig!
pi_54989306
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Komende week bij asiel kijken voor nieuwe kitten

*geen ervaring met asielbeesten maar klopt het dat het officieel NOOIT jouw dieren worden maar dat het asiel ze waar nodig altijd terug mag eisen?
Ja achterlijk he? Je betaald 80 euro en dan nog is de poes niet van jou. Mijn nicht is verzot op mijn asielbeest en als ik dood zou gaan zou ik die aan haar willen geven maar nee, volgens de voorwaarden die de haagse asiel hanteert moet het dus terug naar de asiel, ze zullen vast wel nog een keer 80 euro willen verdienen aan hetzelfde dier of zo.
  zondag 2 december 2007 @ 14:07:43 #206
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54989350
Volgens mij is het zo dat als je van de kat af wil/moet, je verplicht bent dat te melden bij het asiel en dat ze dan gaan helpen met evt. herplaatsing.
Ze kunnen hem niet zo maar terugeisen.
Doe je wel ff uitgebreid verslag Anaal?
Asielpoeks FTW!

Hier zijn ze alle 4 ook flink verkouden geweest (was goed te zien aan de ramen op kathoogte ) en idd ook op het punt gestaan om naar de DA te gaan. Maar toen ging het gelukkig alweer een stuk beter.
Ik hoor trouwens van veel mensen dan ze verkouden katten/honden hebben
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54989434
Het zou voor mij een reden namelijk zijn om geen asielbeest te nemen als blijkt dat als ik mijn kat weg wil doen aan mijn neefje, nichtje, tante of wat dan ook ik een boete kan krijgen van zoveel honderd euro....of dat ze het ten alle tijden mogen terug eisen....

Ik moet maar eens goed gaan kijken naar het contract dan, verslag zal er uiteraard komen ja
  zondag 2 december 2007 @ 14:13:26 #208
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54989484
*pakt contract er nog es bij*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54989509
Doortje niest ook af en toe. Maar dat lijkt eerder door kriebels of zuchtje wind te komen. *snif snif vriezer tsjoe! snif*
Kleur buiten de lijntjes.
  zondag 2 december 2007 @ 14:18:23 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54989615
Dat van die asielpoes en dat contract, dat doet het asiel in het belang van de kat, in mijn optiek. Ik zou daar zeker niet te zwaar aan tillen. Ze gaan heus geen claim leggen op je kat.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 december 2007 @ 14:38:11 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54990000
Volgens mij ook hoor.
En anders... wat let je om het gewoon eens aan ze te vragen. Leg ze voor dat je mss evt. als je ooit het loodje legt je kat mss wel naar een familielid zou willen doen en wat zij daarvan zouden vinden...
Dan weet je het meteen.
***
pi_54990200
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij ook hoor.
En anders... wat let je om het gewoon eens aan ze te vragen. Leg ze voor dat je mss evt. als je ooit het loodje legt je kat mss wel naar een familielid zou willen doen en wat zij daarvan zouden vinden...
Dan weet je het meteen. [afbeelding]

Ga ik ook doen uiteraard
  zondag 2 december 2007 @ 14:54:54 #213
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54990424
In mijn Baloe-contract staat:
quote:
"De nieuwe bezitter verklaart dit dier te hebben ontvangen van de stichting dierenopvang Rijnmond, locatie Rotterdam en verplicht zich het dier goed te onderhouden. Als zij afstand doet van het dier, zal zij dit bij bovenstaande stichting doen. De stichting sluit iedere aansprakelijkheid voor schade of kosten in verband met het dier, door wie dan ook geleden, uit."
De achterliggende gedacht was meer dat ze liever hebben dat je hem terugbrengt, dan dat je er zelf "creatieve" oplossingen voor gaat verzinnen. Alles in het belang van het beestje dus.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54990466
En als je hem terugdoet (wat dus verplicht is als je hem weg wil doen om wat voor reden dan ook) dan moet je ook plaatsingskosten betalen zeker? Of niet?
  zondag 2 december 2007 @ 14:57:51 #215
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_54990513
Volgens mij wel, maar als jij doorgeeft aan het asiel dat je hem overplaatst naar vriend/zus/tante whatever, dan is dat ook goed.
Het is meer voor als je hem niet kwijt zou kunnen.

Ik wil hem natuurlijk ook niet kwijt
Maar goed, ze komen je echt niet controleren hoor
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_54990851
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
En als je hem terugdoet (wat dus verplicht is als je hem weg wil doen om wat voor reden dan ook) dan moet je ook plaatsingskosten betalen zeker? Of niet?
http://tinypic.com/view.php?pic=8a2lklv&s=1

pi_54991416
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:06 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ja achterlijk he? Je betaald 80 euro en dan nog is de poes niet van jou. Mijn nicht is verzot op mijn asielbeest en als ik dood zou gaan zou ik die aan haar willen geven maar nee, volgens de voorwaarden die de haagse asiel hanteert moet het dus terug naar de asiel, ze zullen vast wel nog een keer 80 euro willen verdienen aan hetzelfde dier of zo.
Het is hier gewoon dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, het asiel moet toch een manier hebben om een kat terug te halen die bv bij een kattenverzamelaar met 40 katten terechtkomt. Dierenbescherming grijpt toch ook niet zo snel in.
pi_54998766
Wat wij gedaan hebben met de verhuizing is de katten terug brengen naar mijn ouders. Heeft ook wel weer wat geblaas en gegrom voort gebracht maar we hadden niet de stress dat ze weg zouden lopen en we konden zo rustig aan doen met de verhuizing.
pi_55009084
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:01 schreef Twinky het volgende:

[..]

Toen Mozes bij mij kwam wonen was hij nog nooit ergens anders geweest dan in zijn oude appartementje. En ik was natuurlijk ook nog nieuw. De eerste week heeft hij alleen maar geblazen, heel gemeen was het. Toch was hij graag in de buurt (hij liep wel mee naar boven/beneden) maar niet te dichtbij, toch zeker anderhalve meter afstand. Ik heb hem zoveel mogelijk zijn gang laten gaan, lekker laten blazen/miauwen, als hij ergens lag waar ik wilde zijn ging ik wel iets anders doen, niet aangekeken, absoluut niet geaaid of aangeraakt tenzij hij zelf kwam (duurde dus een week voordat hij per ongeluk een half kopje gaf uit automatisme). Stress krijg je sowieso, Mozes was ook gewoon doodsbang, maar het beste werkt mijns inziens ze gewoon helemaal hun gang laten gaan. Zet wel zo snel mogelijk al hun eigen spulletjes neer (kattenbak, krabpaal en dergelijke) zodat ze die snel kunnen vinden. Naar buiten laten kun je beter ook nog een maand mee wachten, maar je merkt vanzelf wel wanneer ze gewend zijn. (niet meer onderzoekend naar een volgende kamer, als ze het hun eigendom beschouwen)

Misschien een Feliway stekker, die helpt ook bij veel mensen.
Thanks voor de tips
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_55040161
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:50 schreef Allan24 het volgende:
Oké, we hebben ons ritme enigszins aangepast (lees: we gaan later slapen dan voorheen) en dat helpt toch wel enigszins. In plaats van tussen 4 en 6 uur, worden we nu meestal zo rond een uur of 7, half 8 gewekt. Beter

Nu de volgende vraag... we hebben vandaag te horen gekregen dat we in januari kunnen gaan verhuizen. Nu zijn katten volgens mij best wel erg gehecht aan een 'eigen' omgeving, en we willen ondanks alle stress die zo'n verhuizing met zich meebrengt, het voor de katten zo stress-loos mogelijk laten verlopen.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en ons van tips kunnen voorzien? Wat doen we wel, en wat vooral niet??
Eerst in één kamer laten wennen waar het lekker rustig is, en dan bijv. de vervoersbox erbij laten staan (of iets anders wat een vertrouwde geur heeft zeg maar ) Maar ook wel voldoende rust
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:47:04 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55043503
ik wil hier heel even voor een goeddoel spammen. Vergeven jullie me?

Actie: Het Jochem Fonds met al 689 euro. Op naar de 1000?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:28:43 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55047433
Voor de mensen met plassende katten: ik heb twee poezen, en die hebben weleens een ongelukje op het tapijt. Hoe grondig ik ook schoonmaakte, ik bleef een vage lucht ruiken.
Nu heb ik een middel gevonden wat echt helpt. Je kan ermee schoonmaken en het geeft een geur af die katten heel vies vinden. (Ruikt naar citronella). Eerst rook mijn woonkamer een tijdlang naar citronelle (niet ideaal) maar de geur trok snel weg en ik ruik geen pisluchtje meer. Aanrader!!! Ze hebben het bij Jumper en het kost 9,95.
  woensdag 5 december 2007 @ 00:58:48 #223
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55048760
Dit middel kan ik ook aanraden. Breekt de geur letterlijk af, in plaats van het te overstemmen.
quote:
UF2000, kattenpis geur verwijderaar


UF2000 is een krachtige geurneutralisator die effectief de strijd aanbindt met kattenpis. Daar waar urine geur ongewenst is biedt UF2000 een milieuvriendelijke en doelmatige oplossing.

UF2000 tegen geur van kattenpis maskeert de stank van urine niet door er een extra geur aan toe te voegen zodat een menggeur ontstaat, maar breekt de indringende geur af met behulp van enzymen.

UF2000 tegen geur van kattenpies kan gebruikt worden op harde ondergonden (beton, steen, muur, parket, hardhouten vloeren e.d.) maar is ook toepasbaar op vloerbedekking, kleden, matras, enz. of in de kattenbak.





Doelgroepen: cattery's, (honden)kennels, geur van urine sproeiende poezen en katers.

Te gebruiken in of op o.a.: kattebak, beton, steen, voegen, parket, (houten) vloerdelen, laminaat, linoleum, grindvloer, vloerbedekking, muren, deurmat, bed, matras, meubels, bank, vloerkleed, plavuizen, enz.

Samenstelling:
Komplex van natuurlijk plantaardige enzymen, NatriumLaurylSulfaat, water, conserveringsmiddel.

Werkte hier prima toen ons oude bokje nog leefde en wel eens een ongelukje had.
Je kan het online bestellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 05-12-2007 01:35:31 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 5 december 2007 @ 14:07:22 #224
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55057082
Oeh, bedankt voor de tips Dude en Aventura.
Op dit moment is mijn katje bij aan het komen van zijn narcose, om zometeen tot de ontdekking te komen dat zijn ballen weg zijn
Hopelijk is het plasprobleem nu over, maar als ik 'm zo ophaal kijk ik meteen even of ze iets van dat spul hebben. Ik heb nog wel wat plekken in het tapijt die een behandeling kunnen gebruiken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55057920
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
pi_55058034
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:28 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Eerst in één kamer laten wennen waar het lekker rustig is, en dan bijv. de vervoersbox erbij laten staan (of iets anders wat een vertrouwde geur heeft zeg maar ) Maar ook wel voldoende rust
En proberen te zorgen dat je de katten tijdens de verhuizing op dezelfde plek laat zitten. Bij voorbeeld in je oude huis al een kamer leeghalen en hen daar met hun favo spulletjes + kattebak en eten/drinken neerzetten (deur op slot, zelf de sleutel bij je houden zodat niemand deze per ongeluk open doet en jij katten moet gaan vangen!). Dan als allerlaatste de katten ophalen en hen het nieuwe huis laten verkennen als iedereen weg is. Zo heb ik het beide keren gedaan en dat werkte prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_55058046
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Sjah, mannen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 december 2007 @ 15:45:15 #228
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55059239
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Oh, hier juist niet. Nina heeft destijds een halve dag heel zielig door de kamer gezwalkt en van tafels gevallen en meer van zulks, terwijl Tyler die ik net 10 minuten geleden heb opgehaald alweer stoer alle kamers verkent en zich niet laat kennen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 6 december 2007 @ 10:22:01 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073320
Nou, 2 weken de stekker heeft nog geen enkele verbetering gebracht. Janus zeikt nog net zo vrolijk overal tegenaan en de gordijnen die ik eergisteren weer heb opgehangen zijn al weer aardig ondergezeken.

Zo heel langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden, maar mijn hart draait om bij het idee dat we een ander huis voor hem zouden moeten gaan zoeken.

Maar ja... dit is dus ook niks, steeds in de gaten houden of hij niet ergens gepiest heeft. En ik vrees ook wel een beetje voor alle spullen van de baby straks.
***
  donderdag 6 december 2007 @ 10:23:46 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073352
Ik ga iig dat UF2000 maar eens bestellen, ik lees recenties op een site die zeer goed lijken.
Who knows...
***
  donderdag 6 december 2007 @ 10:28:35 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55073438
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, 2 weken de stekker heeft nog geen enkele verbetering gebracht. Janus zeikt nog net zo vrolijk overal tegenaan en de gordijnen die ik eergisteren weer heb opgehangen zijn al weer aardig ondergezeken.

Zo heel langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden, maar mijn hart draait om bij het idee dat we een ander huis voor hem zouden moeten gaan zoeken.

Maar ja... dit is dus ook niks, steeds in de gaten houden of hij niet ergens gepiest heeft. En ik vrees ook wel een beetje voor alle spullen van de baby straks.
Be, misschien heb je er iets aan:
http://www.kattengedrag112.nl/ Zie 'ongewenst kattengedrag'.

Is de site van mijn kattenoppas (tevens kattengedragstherapeute)

Maar waarschijnlijk heb je je al suf gelezen over het onderwerp. Vervelend joh, ik snap je zorgen
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 10:35:06 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55073555
Onze Jamie (Scottish Fold van 9) heeft last van haaruitval aan de achterkant. Met name bij zijn achterpoten wordt de beharing dun. We gaan uiteraard met hem naar de dierenarts maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Het drietal heeft vlooien gehad die we inmiddels succesvol bestreden hebben, en ze hebben ook een wormenkuur gehad onlangs. Stress meen ik wel uit te kunnen sluiten als oorzaak, Jamie is een relaxt typje

Kan dit wellicht een hormonale oorzaak hebben?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 december 2007 @ 10:36:36 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073576
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Be, misschien heb je er iets aan:
http://www.kattengedrag112.nl/ Zie 'ongewenst kattengedrag'.

Is de site van mijn kattenoppas (tevens kattengedragstherapeute)

Maar waarschijnlijk heb je je al suf gelezen over het onderwerp. Vervelend joh, ik snap je zorgen
Ik ga het even bookmarken en later een keertje lezen.
Heel suf gezegd is het nu gewoon echt geen handige timing.
Ik zei al tegen stinkie dat ik nu dus ook echt even geen puf meer heb om nog een keer naar de da te gaan met gedoe met urine opvangen en weetikveel.

Ik ga die spray even proberen en zo niet, dan was idd mijn volgende stap iets met een gedrags-therapeut oid te kijken.
Want heel eigenlijk willen we hem gewoon echt niet kwijt. Het is zo'n leuke lieverd...
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 10:58:07 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55073961
De andere kat consequent uit je tuin verjagen met flinke emmers water is misschien nog een optie, BE? Of een supersoaker Voordeel van zo'n ding is dat ie het niet ziet aankomen, in tegenstelling tot een mens met een emmer natuurlijk Met zo'n supersoaker kun je desnoods boven uit een raam gaan hangen Wel oppassen voor je buik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 december 2007 @ 11:02:03 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55074034
Op zich zou dat wel kunnen, maar ja, van de week deed hij het ook gewoon boven. Hele avond binnen gezeten, geen vreemde katten in de buurt etc.
Dat 'gezellig bij ons slapen' was uds heel snel afgelopen.
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 11:06:28 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55074112
Is ie al "geholpen"?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 december 2007 @ 11:10:12 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55074170

Hoewel ik me afvraag of ze niet een stukje hebben laten zitten.
Het rare is dat het ook niet in het systeem stond bij de da, maar ik ben er echt heilig van overtuigd.
En bovendien is het ook echt wel te zien als die balletjes er nog aan zitten.
***
pi_55074630
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga die spray even proberen en zo niet, dan was idd mijn volgende stap iets met een gedrags-therapeut oid te kijken.
Want heel eigenlijk willen we hem gewoon echt niet kwijt. Het is zo'n leuke lieverd...
Plasproblemen zijn schijnbaar meestal het makkelijkst op te lossen van alle gedragsproblemen, zo lang het maar niet zo lang geduurd heeft dat het een gewoonte is geworden voor de kat.
Voor een therapeut bij je langs komt zul je altijd eerst naar de DA moeten om een lichamelijke oorzaak uit te laten sluiten, maar dat wist je zo te lezen wel.
Ik zou ook nagaan of de therapeut in kwestie een diploma heeft (voorgenoemde had dat tot voor kort niet, weet niet of ze nu wel heeft).

Veel succes ermee, want ik kan me voorstellen dat je er knap moedeloos van wordt en het er op het moment helemaal niet bij kunt hebben.
pi_55075626
Zorro is ziek hij blijft maar slijm overgeven en zijn haren vallen uit en die DA kan niets vinden (50 euro armer en nog steeds een zieke kat). Iemand ervaring met katten die kattengras eten kan het hier aan liggen? hij is pas 3jr dus ouderdom kan het niet zijn. Hij eet maar 1 soort brokken dus ik kan hem niets anders geven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 12:49:30 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55076304
Klinkt als geïrriteerd maagslijmvlies, al ben ik natuurlijk geen dierenarts. Heb je al geprobeerd om hem een dagje te laten vasten? Misschien helpt dat (wel zorgen dat hij vers water heeft uiteraard). Je zou hem ook een poosje op gekookte vis met rijst kunnen zetten. Als hij dat lust, kun je in elk geval proberen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55079627
vasten gaat een beetje lastig er loopt er nog 1 rond. en meneer lust niets anders dan zijn eigen eten. rijst ed weigert hij te eten en ik vind hem al vrij mager dus ben ik blij dat hij zijn eigen eten wel eet.
pi_55083258
Hebben ze hem ook op nierproblemen getest?

Hij is er erg jong voor, maar volgens mij zijn de symptomen op zich wel van toepassing..

onze kat gaf ook veel slijm over, en haar nieren werken niet goed, ze is nog maar 3,5, maar het komt soms voor..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 20:35:26 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55086114
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Onze Jamie (Scottish Fold van 9) heeft last van haaruitval aan de achterkant. Met name bij zijn achterpoten wordt de beharing dun. We gaan uiteraard met hem naar de dierenarts maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Het drietal heeft vlooien gehad die we inmiddels succesvol bestreden hebben, en ze hebben ook een wormenkuur gehad onlangs. Stress meen ik wel uit te kunnen sluiten als oorzaak, Jamie is een relaxt typje

Kan dit wellicht een hormonale oorzaak hebben?
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.
Ben ik nooit vergeten, vond ik zo bizar, een kat die kale achterpoten kreeg vanwege het zitten op een vloer waar ze allergisch voor was.


BE ben je al eens met Janus bij de DA geweest hiervoor? Ik weet dat onze plassende kater (die het vooral op de kinderspullen had gemunt) eens in de 3 maanden een prikje kreeg bij de DA voor zijn plasgedrag en dan was het weer een hele tijd over.
Ik vond dat altijd wonderlijk, hoe weet die kat nou door een prikje dat hij niet meer mag piesen in huis, maar goed het werkte wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 21:22:46 #244
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55087269
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.
Ben ik nooit vergeten, vond ik zo bizar, een kat die kale achterpoten kreeg vanwege het zitten op een vloer waar ze allergisch voor was.
Hm, hier liggen plavuizen en de kleden die ik in mijn vorige huis ook had liggen. En daar had hij nooit last van. We hebben ook geen andere nieuwe dingen waar hij op ligt of zo. Ik denk niet dat er allergie in het spel is, maar ja je weet nooit natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55087549
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:

BE ben je al eens met Janus bij de DA geweest hiervoor? Ik weet dat onze plassende kater (die het vooral op de kinderspullen had gemunt) eens in de 3 maanden een prikje kreeg bij de DA voor zijn plasgedrag en dan was het weer een hele tijd over.
Ik vond dat altijd wonderlijk, hoe weet die kat nou door een prikje dat hij niet meer mag piesen in huis, maar goed het werkte wel.
Heette dat spul toevallig Tardac ? Dat is een soort chemische castratie, wordt ook gebruikt om gecastreerde katers wat te kalmeren.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:38:54 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55087658
Lois, ik ga je tip onthouden, want ik was idd wel van plan ze iig nog een keer te bellen als alle sprays en troep toch niks uit haalt, vragen of zij niet nog suggesties hadden. Idd iets van een poezenpil, maar dan voor katers ofzo.
Ik wil/vind alleen dat stinkie dan moet gaan (of iig mee), maar die is elke dag om 7 uur pas thuis en dan durf ik niet eens een afspraak te maken omdat er een kans is dat hij weer te laat is.

Oh, en voor de fanatici, tuurlijk, als hij echt ziek zou zijn zou ik echt wel zelf naar de da gaan, maar met die dikke buik die kat 'vangen', in het kooitje stoppen, daarheen gaan, zitten wachten etc. etc. ... ik pas even.
Ik heb al gezegd dat stinkie anders maar moet gaan als hij vrij heeft voor de baby.
***
pi_55087810
Misschien dat deze tip al voorbij is gekomen, maar probeer eens wat van zijn brokjes op de plek neer te zetten waar hij plast. Katten haten het om te plassen in de buurt bij hun voer. Verder : Nooit schoonmaken met chloor waar hij geplast heeft. Katten zijn dol op de geur van chloor en worden daardoor uitgenodigd om te gaan plassen. Vandaar dat chloor een prima optie is voor het reinigen van de kattenbak.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:53:02 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55088025
Op zich kan ik dat wel doen, maar er is een grote kans dat hij dan een andere plek zoekt.
En ik vertik het om voor de rest van zijn leventje (of zolang als we hier wonen) een bak kattenvoer in de vensterbank te hebben staan.
***
pi_55088475
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
Lois, ik ga je tip onthouden, want ik was idd wel van plan ze iig nog een keer te bellen als alle sprays en troep toch niks uit haalt, vragen of zij niet nog suggesties hadden. Idd iets van een poezenpil, maar dan voor katers ofzo.
Ik
Je kat niet aan de medicijnen (clomicalm, tardac, telizen etc) doen zonder gedragsadviezen toch ? Want dan ga je medicatie geven aan een kat die niet ziek is (sommige dierenartsen doen het omdat ze verder niet weten wat je met gedragsproblemen moet doen) , dus alleen symptomen onderdrukken en niks doen aan de oorzaak. Tardac bv is niet helemaal onschuldig, het geeft meer kans op kanker en ik ken zelfs iemand wiens kater melk ging geven !
  donderdag 6 december 2007 @ 22:10:02 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55088597
Oh nee, zeker niet. Ik weet ook wel dat onze da dat niet zomaar voor zou schrijven. Ik kreeg de vorige keer tips mee over watjes langs de klieren halen en die op de plekken ophangen en zilverfolie etc. etc.
Als ze zo pil-happy waren hadden ze dat de vorige keer al wel gedaan.

Ik wil het alleen mee nemen in de gedachtengang omdat ik heel eerlijk gezegd me wel af vraag in hoeverre zo'n gedragstherapeut echt zin heeft.
Heel veel van de tips klinken prima, maar er loopt hier bijv. nog een 2e kat rond en het is toch lastiger om katten dingen aan te leren dan wel af te leren dan dat je dat bij mensen (kinderen) zou kunnen doen.

Is een kat alleen, dan is het makkelijker om dingen aan te passen zeg maar.

Maar goed, eerst morgen die spray van Dude proberen (ook aangeraden door haar kattengedragstherapeut) en dan maar weer eens verder kijken.
***
  donderdag 6 december 2007 @ 22:49:02 #251
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55089714
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, zeker niet. Ik weet ook wel dat onze da dat niet zomaar voor zou schrijven. Ik kreeg de vorige keer tips mee over watjes langs de klieren halen en die op de plekken ophangen en zilverfolie etc. etc.
Als ze zo pil-happy waren hadden ze dat de vorige keer al wel gedaan.

Ik wil het alleen mee nemen in de gedachtengang omdat ik heel eerlijk gezegd me wel af vraag in hoeverre zo'n gedragstherapeut echt zin heeft.
Heel veel van de tips klinken prima, maar er loopt hier bijv. nog een 2e kat rond en het is toch lastiger om katten dingen aan te leren dan wel af te leren dan dat je dat bij mensen (kinderen) zou kunnen doen.

Is een kat alleen, dan is het makkelijker om dingen aan te passen zeg maar.

Maar goed, eerst morgen die spray van Dude proberen (ook aangeraden door haar kattengedragstherapeut) en dan maar weer eens verder kijken.
Nou ze is niet van mij hoor Ze past hier alleen (betaald) op de katten zo nu en dan. Vraag me af of ze ook stiekem met ze experimenteert, als kattenfluisteraar of zo. De laatste keer zei ze wel dat ik interessant studiemateriaal had rondlopen. Klopt wel, want bij beide katten zijn aanzienlijk veel steekjes los

BE, ik hoop dat die spray iets helpt. In elk geval tegen de geur. En hopelijk vindt Janus het dan zelf ook niet meer zo interessant allemaal.
Heb je al overwogen een tweede kattenbak te nemen trouwens? Is vaak één van de eerste tips.

O en je niet te druk maken met die dikke buik Het beestje heeft geen pijn, dus alles op zijn tijd.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 7 december 2007 @ 01:06:32 #252
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55092279
Help! Mijn nieuwe katten worden niet geaccepteerd door de huidige bazin in huis!

Ik en mijn vriendin hebben sinds kort 2 nieuwe poesjes (Saruka en Fubuki, broer en zus en nu bijna 3 maanden oud.)

Ze komen uit een nest bij m'n vriendins huis vandaan.
En hier lopen al 3 katten (Valerie (vrouwetje), Felix (mannetje) en Silva (vrouwtje)).

Nou reageren felix en silva wat afstandelijk, maar niet negatief.
Maar Valerie baart mij zorgen, ze loopt erg te blazen en uit te halen naar de nieuwe kleintjes..

Ik houd ze daarom voorlopig even op de slaapkamer, totdat ik weet wat ik er mee aan moet!
Vandaar ook dit topic!
Wat moet ik hiermee aan?
Hoe laat ik ze elkaar accepteren? (Fubuki blaast namelijk (logischergewijs?) ook terug.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 09:15:49 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55094562
Hoe lang heb je de nieuwe katjes nu in huis? Het duurt gewoon een tijdje voor ze allemaal aan elkaar gewend zijn. En dat kan best een paar weken zijn. Ik zou ze niet uit elkaar halen, maar wel zorgen dat ze de ruimte hebben om bij elkaar uit de buurt te blijven (dus niet met zijn allen in 1 kamer waar ze niet weg kunnen). Je kunt ze niet dwingen elkaar snel te accepteren, dat kost tijd. Uiteindelijk vinden ze met zijn allen wel een evenwicht. En sommige katten worden nooit echt vriendjes. Hee, 't zijn net mensen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:24:24 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55094740
Blazen is niet zo erg. Kat Valerie is vermoedelijk de baas van het stel. Dus dat wil ze vaststellen tegenover de nieuwkomers. Ik weet niet hoe je het nu aanpakt, maar belangrijk is dat jij er niet tussen komt. Want als jij Valerie 'straft' en de kleintjes in bescherming neemt, heeft Valerie alleen maar meer drang om te bewijzen dat zij de baas is. Valerie dus zeker niet straffen, dat gaat echt niet helpen. Dus ook geen 'foei' als ze blaast.

Het is lastig, maar zolang er geen bloed vloeit, hoef je niet in te grijpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55094814
Hier is het enige dat helpt om het hele stel gewoon alle ruimte te geven en af en toe gewoon weg te zijn. Niet met mijn menselijkheid tussen de katten te komen. Ze vermoorden elkaar echt niet en ze zijn ook geen mensen en hebben hun eigen manieren om daar uit te komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:23:40 #256
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55097214
Bedankt voor de adviezen, gewoon bij elkaar laten en dan gaat t vanzelf wel over?

Valierie is trouwens een rare, denk dat ze last heeft van stress.
Er is sinds kort ook een nieuwe hond in huis (2 weken per maand)..

Dat is nu al 3 maanden zo, en na de eerste maand begon ze te sproeien op de plek waar de hond ligt, later (toen het schoon was) zat er een vriend van mij, die werd ondergepsroeid..

Raar beest. mjah wat moet je er nou mee!
In de zomer kon ze heel veel naar buiten, nu natuurlijk niet meer (we wonen 4 hoog, dus ze kan alleen opt balkon.

Dus ik zet zo de deur wel weer open, misschien dat dat haar wat kan ontspannen.
De nieuwelingen doe ik nog niet naar buiten though.
pi_55097530
Nieuwe poezen, zo nu en dan een hond... allemaal samen op een flat.
Niet zo heel vreemd dat een kat daar van in de stress schiet volgens mij.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:37:37 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55097567
Als ik dat zo lees, vind ik het niet raar dat Valerie last heeft van stress: niet meer naar buiten kunnen, hond erbij, twee nieuwe katten erbij. Poeh, poeh. Elk van die factoren zijn op zich al voldoende om een kat aan het sproeien te krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55097769
Mijn kat is gisteren een stuk of 6 keer flink over zijn nek gegaan.

De eerste paar keren was het vooral gekauwde brokjes, de laatste paar keren alleen maar vocht.

Hoelang kijken jullie zoiets aan voor je de dierenarts een bezoekje brengt ?

2-3 dagen ?

En hoe zit het met eten & drinken, ik zorg meestal s'ochtends voor ik naar mijn werk ga dat zijn eet- en drinkbakjes vol zitten zodat ie zelf kan bepalen hoeveel en wanneer ie gaat eten/drinken, maar misschien is het beter om kleinere porties te geven ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 11:50:13 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55097867
Hou in de gaten of hij goed drinkt. Katten kunnen snel uitdrogen. Niet te lang wachten dus als hij blijft spugen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:50:44 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55097879
Hoe lang heb je deze kat al? Ging het tot nu toe wel goed met onbeperkt brokjes neerzetten?

Je moet goed er goed op letten dat je kat niet uitdroogt. Neem zijn vel tussen je duim en wijsvinger, til 't op en laat het weer los. Het moet onmiddellijk weer terugveren. Als het eventjes blijft staan, is dat reden voor zorg.

Daarnaast: houd goed in de gaten of je kat in zijn normale doen blijft. Lusteloosheid is ook een reden voor zorg.

En als hij niet meer eet en/of blijft kotsen, eveneens.

Afhankelijk daarvan zou ik het aanzien of naar de dierenarts gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55097949
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang heb je deze kat al? Ging het tot nu toe wel goed met onbeperkt brokjes neerzetten?

Je moet goed er goed op letten dat je kat niet uitdroogt. Neem zijn vel tussen je duim en wijsvinger, til 't op en laat het weer los. Het moet onmiddellijk weer terugveren. Als het eventjes blijft staan, is dat reden voor zorg.

Daarnaast: houd goed in de gaten of je kat in zijn normale doen blijft. Lusteloosheid is ook een reden voor zorg.

En als hij niet meer eet en/of blijft kotsen, eveneens.

Afhankelijk daarvan zou ik het aanzien of naar de dierenarts gaan.
3,5 jaar alweer, en ja het ging eigenlijk altijd wel goed, soms braakte ie weleens wat op, maar dat gebeurde dan 1 keer in de 1/2 weken ofzo. (buiten de normale haarbal-braaksels)

Ik zal vanavond eens kijken hoe het zit met zijn vel, al verwacht ik niet dat ie uitgedroogd is eigenlijk.

En qua lusteloosheid, tsja, het is een enorm lui beest, maar dat is ie al sinds ik 'm uit het asiel heb gehaald, dus dat wordt best lastig te peilen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:54:04 #263
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55097958
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
Als ik dat zo lees, vind ik het niet raar dat Valerie last heeft van stress: niet meer naar buiten kunnen, hond erbij, twee nieuwe katten erbij. Poeh, poeh. Elk van die factoren zijn op zich al voldoende om een kat aan het sproeien te krijgen.
Ja toen ik het aan het opsommen dacht ik dat ook..
Mjah nu moeten we er wat aan het doen.

De kleine poesjes zal ik tijdelijk onderbrengen bij m'n moeder (dat kan).
Dan zal ik Valerie eerst de tijd geven om aan Armani (de hond) te wennen.

Ik zal ook de deur openzetten zodat ze weer gewoon naar buiten kan.

Hoop dat 't snel weer goed gaat met haar.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:58:29 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098066
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

3,5 jaar alweer, en ja het ging eigenlijk altijd wel goed, soms braakte ie weleens wat op, maar dat gebeurde dan 1 keer in de 1/2 weken ofzo. (buiten de normale haarbal-braaksels)

Ik zal vanavond eens kijken hoe het zit met zijn vel, al verwacht ik niet dat ie uitgedroogd is eigenlijk.

En qua lusteloosheid, tsja, het is een enorm lui beest, maar dat is ie al sinds ik 'm uit het asiel heb gehaald, dus dat wordt best lastig te peilen.
Dan verwacht ik niet dat het probleem 'm zit in die onbeperkte brokjes. Hij kan dus wel maat houden, anders had 'ie wel eerder gekotst.

Ook bij een luie kat kun je zien of 'ie lusteloos is. Let op zijn ogen (staan die nog fris), wil 'ie nog wel lekker geaaid worden, laat 'ie zijn kopje niet hangen als 'ie door de kamer loopt, gaat de staart nog omhoog? Geloof me, een lusteloze kat herken je best snel.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:59:06 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098084
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:54 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja toen ik het aan het opsommen dacht ik dat ook..
Mjah nu moeten we er wat aan het doen.

De kleine poesjes zal ik tijdelijk onderbrengen bij m'n moeder (dat kan).
Dan zal ik Valerie eerst de tijd geven om aan Armani (de hond) te wennen.

Ik zal ook de deur openzetten zodat ze weer gewoon naar buiten kan.

Hoop dat 't snel weer goed gaat met haar.
Lijken me allemaal verstandige beslissingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55098169
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan verwacht ik niet dat het probleem 'm zit in die onbeperkte brokjes. Hij kan dus wel maat houden, anders had 'ie wel eerder gekotst.

Ook bij een luie kat kun je zien of 'ie lusteloos is. Let op zijn ogen (staan die nog fris), wil 'ie nog wel lekker geaaid worden, laat 'ie zijn kopje niet hangen als 'ie door de kamer loopt, gaat de staart nog omhoog? Geloof me, een lusteloze kat herken je best snel.
Ik zal erop letten, dank je voor de tips.

Hopelijk is ie vanavond als ik thuiskom gewoon weer de oude.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:06:41 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098259
Oh, ik heb nog een tip. Denk er nu pas aan, omdat het lang geleden is dat ik een kotsende kat had (ik mag het wel afkloppen).

Om zijn maag en darmen wat rust te gunnen, kun je hem wat lichtverteerbare gekookte kipfilet geven, in plaats van zijn gewone brokjes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55105752
Hoe krijgen jullie de kat schoon? Die van mij flipt als ik hem in de douche stop.


Nu gebruik ik dit:
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:45:57 #269
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106174


Het lijkt Baloe wel!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55106226
Baloe?
pi_55106275
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe krijgen jullie de kat schoon? Die van mij flipt als ik hem in de douche stop.


Nu gebruik ik dit:
[ afbeelding ]
Prima manier toch?
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:50:43 #272
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106277
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Baloe?
Baloe ja Mijn poekie

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55106299
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:50 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Baloe ja Mijn poekie

[ afbeelding ]
Na de foto en filmpje aandachtig te hebben bestudeerd kom ik tot de conclusie dat het Baloe is in zowel filmpje als foto. Foei Ingetje!

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 17:54:26 ]
pi_55106383
Toch redelijk geniaal filmpje
Al zou ik idiootsnel mijn kat er uit redden

Wij hebben de kerstboom net neergezet. Jaina heeft even gesnuffeld, voorzichtig tegen een balletje getikt en toen besloten dat het weer één van die idiote dingen is die ze nou eenmaal niet begrijpt en is weer gaan pitten.
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:06:46 #275
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106710
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Na de foto en filmpje aandachtig te hebben bestudeerd kom ik tot de conclusie dat het Baloe is in zowel filmpje als foto. Foei Ingetje!
Betrapt

Baloe zou volgens mij finaal door de glazen deur heen springen als ik um dat zou flikken
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55108976
Mijn kat loopt nog een beetje beduusd rond, en heeft ook nog niet gegeten sinds ik thuis ben, maar hij is vandaag iig niet weer over zijn nek gegaan.

Toen ik thuis kwam kon ik 'm eerst niet vinden (terwijl ie normaal standaard de krabpaal een bezoekje brengt als ik binnen kom), bleek ie in de wasdroger te liggen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_55111642
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 19:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Mijn kat loopt nog een beetje beduusd rond, en heeft ook nog niet gegeten sinds ik thuis ben, maar hij is vandaag iig niet weer over zijn nek gegaan.

Toen ik thuis kwam kon ik 'm eerst niet vinden (terwijl ie normaal standaard de krabpaal een bezoekje brengt als ik binnen kom), bleek ie in de wasdroger te liggen.
En jij vind het raar dat de kat wat draaierig voelt en geen trek heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 21:35:20 ]
pi_55122967
ga zo naar asiel, kijken voor een kitten (kikker genaamd ) hehe dus misschien zodadelijk een nieuwe bewoner erbij
  zaterdag 8 december 2007 @ 13:15:14 #279
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55123114
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
ga zo naar asiel, kijken voor een kitten (kikker genaamd ) hehe dus misschien zodadelijk een nieuwe bewoner erbij
Wel foto's maken he Anaal?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55125828
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:15 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Wel foto's maken he Anaal? [afbeelding] [afbeelding]

foto's komen eraan
Kikker zit nog in een bench en Disney vind het maar raar eng en toch wel leuk
Disney is hondjes gewend en nu ziet ze ineens iets wat op haar lijkt hehe
pi_55126807
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

foto's komen eraan
Kikker zit nog in een bench en Disney vind het maar raar eng en toch wel leuk
Disney is hondjes gewend en nu ziet ze ineens iets wat op haar lijkt hehe
Ik weet niet of katten kunnen beseffen dat dieren op hun lijken?
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:10:46 #282
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55126809
Oeh! Leuk Anaal!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55126840
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Oeh! Leuk Anaal!


Dit is SEX niet hoor. Maar fijn dat je dat fijn vindt

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2007 17:13:57 ]
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:13:17 #284
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55126865
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:11 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55127184
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:10 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik weet niet of katten kunnen beseffen dat dieren op hun lijken?
Kattenfokkers met veel ervaring beweren wel eens dat kittens van dezelfde kleur elkaar op lijken te zoeken in het nest, dus tegen elkaar aan gaan liggen etc, zelfs voordat de oogjes open zijn, alsof een ander gen voor een bepaald kleurtje ook andere kenmerken bepaalt, misschien ook een iets ander geurtje ofzo. Toen dEUS hier kwam wonen koos hij niet vriendelijke Ernesto maar een heftig blazende en meppende Mimosa uit degene bij wie hij voortdurend wilde zijn (?), zij heeft toevallig ook redelijk dezelfde aftekening als hij.

In die trant ziet Disney de overenkomst niet zo denk ik
  zaterdag 8 december 2007 @ 18:03:40 #286
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55128098
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:10 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik weet niet of katten kunnen beseffen dat dieren op hun lijken?
Misschien niet zozeer qua uiterlijk, maar qua geur zeker wel.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55130716
Mijn katten herkennen zichzelf niet eens in de spiegel, echt totáál geen reactie als ze zichzelf zien.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_55136518
Hoelang hebben bij jullie de katten zodanig aan elkaar gewend voordat ze elkaar niet meer aanvielen? En hoe hebben jullie het gedaan?

Kikker zit hier nog in een bench, komt er heel af en toe uit en dan komt Disney om de hoek kijken om even te laten zien wie de baas is
Hoe moet ik dit de 1e nachten doen?
pi_55136717
Hoe oud ben je eigenlijk A_A?
pi_55136780
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:41 schreef SolidasRock het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk A_A?

Hoezo
pi_55136798
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:44 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hoezo
Geef eens antwoord?
pi_55136808
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:45 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Geef eens antwoord?

Wordt dat niet erg offtopic dan?
pi_55136829
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Wordt dat niet erg offtopic dan?
Als je zo door blijft slowchatten ipv antwoord te geven wel. Nog maar 8 postjes.
pi_55136859
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:47 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Als je zo door blijft slowchatten ipv antwoord te geven wel. Nog maar 8 postjes.

Kan ik beter per PM sturen dan toch? Zou zonde zijn om in dit topic offtopic te gaan
pi_55136873
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:48 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kan ik beter per PM sturen dan toch? Zou zonde zijn om in dit topic offtopic te gaan
Ben je dan zo oud of juist zo jong dat je ervoor schaamt? Nog maar 6 postjes, diegeen die hem sluit opent dus de nieuwe kattenvraagbaak.
pi_55136914
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:49 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ben je dan zo oud of juist zo jong dat je ervoor schaamt? Nog maar 6 postjes, diegeen die hem sluit opent dus de nieuwe kattenvraagbaak.

Ik heb je gePM'ed dat ik 26 ben (liever niet overal rondbazuinen)
pi_55137066
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb je gePM'ed dat ik 26 ben (liever niet overal rondbazuinen)
http://www.google.com/search?client=opera&rls=nl&q=katten+aan+mekaar+laten+wennen&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
pi_55137076
Pja ik wilde ff kwijt dat ik Kikker echt onwijs cool vind Disney is er nu even minder blij mee maarja

Verder niemand vriendjes-word-tips?
pi_55137301
Mijn kat heb ik met niesziekte uit het asiel gehaald. De mevrouw aldaar vertelde dat het wel over zou gaan zodra ze daar weg is, maar helaas... Ik heb pilletjes meegekregen (doxycycline), daarvan moest ze 10 dagen elke dag een half pilletje. Na deze kuur was het niezen nog niet over, dus heeft ze een andere kuur van tien dagen gehad. Deze keer moest ze een pilletje 's ochtends en een pilletjes 's avonds. Alle keren gewoon door het eten heen. Ze at ze prima op. Die pilletjes van de 2e kuur roken ook een beetje naar vanille. Ik weet de naam er niet meer van.

Maar ja, ze niest nog steeds. Het is nu anderhalf/ twee week geleden dat ze de laatste pil van de tweede kuur heeft gehad. Ik dacht even te moeten wachten, dat het wel over zou gaan, maar helaas. Ik denk dat ik woensdag maar weer eens met het asiel bel, maar kunnen ze nog iets doen aan het niezen?

Het is voor haar natuurlijk ook vervelend om steeds met een volle neus rond te lopen en daarnaast hoest ze ook. Ik noem het maar een zware rokershoest. Ze gaat dan namelijk plat op de grond liggen en aan het hoesten te horen moet het van diep komen. Het klinkt net alsof ze een zware roker is.

Ik wil haar natuurlijk niet terugbrengen en een andere kat meenemen, want ze is wel een lievert. Doordat haar neusje dicht zit zit haar tongetje steeds half buiten haar bekje.

'T is wel ranzig spul dat snot van een kat. Ik veeg het gelijk weg als ze op de bank ligt, maar nu zitten er toch allemaal witte vlekken (is een rode bank). Weet iemand hoe ik die wegkrijg?
Als het opgedroogd op de vloer ligt moet je het wegkrabben. Kijk, da's dus ook een reden waarom ik hoop dat ze van het niezen afkomt. Voor haar dus, maar ook een beetje voor mij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_55146855
En de een na laatste reactie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')