quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:31 schreef qonmann het volgende:
komt hopelijk van stochatisch, maar wellicht te ver gezocht.
Stochastiek is kansberekening
ik ook niet maar ik neem aan dat we er wel uitkomenquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:42 schreef hhhpsycho het volgende:
ik weet het echt niet
ja allicht ik vraag me alleen af waar mijn vijf jaar statistiek opleiding gebleven zijn?quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
ik ook niet maar ik neem aan dat we er wel uitkomen![]()
praktijk,,ik heb ook veel Statistiek & Kansberekening gehad maar de herkomst is nooit besproken aangezien ik dat soort dingen meestal wel onthoudt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:45 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
ja allicht ik vraag me alleen af waar mijn vijf jaar statistiek opleiding gebleven zijn?
De kans dat iemand dit niet weet is niet statisch onderbouwd...quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:44 schreef qonmann het volgende:
ik ook niet maar ik neem aan dat we er wel uitkomen![]()
je denkt te moeilijk. Het is latijn/italiaans, maar in het nederlands is het ook gewoon te begrijpen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:51 schreef qonmann het volgende:
is het een Grieks woord ofzo ..voor tellen ?
Leuk bedacht, maar nee.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kans dat iemand dit niet weet is niet statisch onderbouwd...![]()
Heeft het iets te maken met het statisch posten van iemand op een plek die op die plek zaken onderzocht, zoals je nu nog wel eens ziet bij metrostations of verkeerslichten waar iemand met een tellertje passagiers met grijs haar telt of rode auto's o.i.d.?
Het is dan ook een beetje een alfa-beta crossover. En eigenlijk een alfa-beta-gamma crossover, gezien de herkomst van het woord staatistiek.quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:58 schreef qonmann het volgende:
Beta vraagjes van PR al niet meer kunnen beantwoorden, zelfs na hints..
Dit is wel een dieptepunt...
Niet het antwoord dat ik in gedachten had, maar wel wat het Van Dale Ethymologisch woordenboek zegt. Zelf vind ik de uitleg interessanter dat het van het woord staat komt, waarbij men geļnteresseerd was in de statistieken van landen (bevolkingsaantallen, sterfte, legeromvang enz.)quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef qonmann het volgende:
van status dan ..?
Op dit moment is de tentoonstelling "bijzondere collecties" in Amsterdam aan hem gewijdquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:35 schreef hhhpsycho het volgende:
linneaus
qonmann +1quote:
quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:58 schreef hhhpsycho het volgende:
ga nu echt slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |