abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53978123
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:08 schreef jpjedi het volgende:
Ik geloof ook dat we onze EG in het Rechtse kamp moeten plaatsen terwijl hij een links denkbeeld hier ten tonele spreid.

Hij is redelijk enthousiast over Wilders lees ik hier en daar op FOK!
edit- dubbel

Door klote traagheid systeem herhaaldelijke timingfouten systeem.
pi_53978143
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:08 schreef jpjedi het volgende:
Ik geloof ook dat we onze EG in het Rechtse kamp moeten plaatsen terwijl hij een links denkbeeld hier ten tonele spreid.

Hij is redelijk enthousiast over Wilders lees ik hier en daar op FOK!
Jij geeft blijkt slecht op de hoogte te zijn. Wilders is nl ook fel gekant tegen die topsalarissen. En wat is er raar aan om opvattingen te hebben over de ontwikkelingen over topsalarissen enerzijds en de zorg van Wilders te delen als het gaat om de islamisering van dit land?

Verder:

Begrippen als links of rechts zijn wmb behoorlijk achterhaald. Ik denk dat je beter je energie in discussies kan steken dan te interesseren in achtergronden van virtuele persoonlijkheden hier op dit forum. Dat is nl verloren moeite.

[ Bericht 13% gewijzigd door EchtGaaf op 16-10-2007 23:26:18 ]
pi_53978870
Laten we het vooral centraal houden

Ik heb een huishouden met bij elkaar opgeteld (2 personen) iets van 1 keer modaal, dwz netto zo'n 2200 te besteden ik gok in elk geval dat dat modaal moet zijn.
Daarvan rijden we in 2 auto's en 1 busje.

1 auto voor mij, ik doe er boodschappen mee en rijd naar mijn werk. Ik carpool en rijd dus voor zover mogelijk altijd met minstens 2 man in mijn auto.
Mijn vriendin werkt in de thuiszorg dus bij tig adressen per dag en zonder auto ben je echt niet mobiel genoeg om het een beetje werkbaar te houden.
Daarnaast gebruiken we de auto's in het weekend om uit te gaan. Als je in een dorpje woont zoals wij is het vrijwel onmogelijk om het met het OV te doen en altijd een taxi is gewoon te duur.

Dat busje is een oldtimer en gebruiken we om te kamperen, te overnachten na een wilde nacht, of om spullen te vervoeren.

En echtgaaf jij wilt nu dus dat de regering ons het recht ontneemt op 2 auto's? Dus dan moet ik elke dag n uur fietsen naar mn werk ofwel mn vriendin moet n andere oplossing verzinnen? En die bus kunnen we helemaal vergeten??
Vertel mij dan eens waar ik gvd heel de week mn werk voor doe? Mag ik niet zelf weten wat ik met mijn zelf verdiende centen doe?
pi_53979008
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:47 schreef sneakypete het volgende:
Vertel mij dan eens waar ik gvd heel de week mn werk voor doe? Mag ik niet zelf weten wat ik met mijn zelf verdiende centen doe?
Nee, de overheid weet wat goed voor je is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53979046
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
En wat is er raar aan om opvattingen te hebben over de ontwikkelingen over topsalarissen enerzijds en de zorg van Wilders te delen als het gaat om de islamisering van dit land?
Deel je die echt? Had je toch wat minder kortzichtig ingeschat ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53979217
Tja geert wilders is eigenlijk een toonbeeld van democratie.
Hij kijkt per maatschappelijk thema wat de meerderheid graag wil

lage belastingen
buitenlandertjes aanpakken
verzorgingsstaat zoveelmogelijk in stand houden

en dat bundelt hij tot een partijprogramma
en het werkt ook nog..
pi_53979260
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:01 schreef sneakypete het volgende:
Tja geert wilders is eigenlijk een toonbeeld van democratie.
Hij kijkt per maatschappelijk thema wat de meerderheid graag wil

lage belastingen
buitenlandertjes aanpakken
verzorgingsstaat zoveelmogelijk in stand houden

en dat bundelt hij tot een partijprogramma
en het werkt ook nog..
Tja dat is het grote voordeel van het spelen van de beste stuurman aan de wal "+.
pi_53979290
Snel in de regering zetten net als de LPF, dan is het snel afgelopen met zn prietpraat
pi_53979890
Ik geloof dat ik een heel leuk topic gemist heb!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53984696
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Ik geloof dat ik een heel leuk topic gemist heb!
Dus pak je kans.
pi_53984780
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deel je die echt? Had je toch wat minder kortzichtig ingeschat ?
Ik maak wel zorgen over de islamisering inderdaad. Ik doel dan op de radicalisering onder grote groepen moslims die weliswaar thans niet gewelddadig zijn. Want er is weinig voor nodig om dat wel te worden.

Ik maak me ook zorgen over de wortels van de Nederlandse cultuur. Nederland wordt als het zo door gaat idd een Joods-Christelijk-Islamitisch land. Of ik daar zin in heb?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:20 #262
194728 VraagHetDan
y = x . r . ( Waarheid - x )
pi_53984861
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik maak wel zorgen over de islamisering inderdaad. Ik doel dan op de radicalisering onder grote groepen moslims die weliswaar thans niet gewelddadig zijn. Want er is weinig voor nodig om dat wel te worden.
Wanneer de olie twee keer zo duur wordt
en de dollar zo goedkoop dat onze bedrijven niet meer kunnen concureren tegen de kenniseconomie van Amerika
dan zijn de files zo verdwenen omdat niemand meer auto kan rijden!
verBan me maar weer
lieve moderatortje van me!
pi_53984870
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:47 schreef sneakypete het volgende:
Laten we het vooral centraal houden

Ik heb een huishouden met bij elkaar opgeteld (2 personen) iets van 1 keer modaal, dwz netto zo'n 2200 te besteden ik gok in elk geval dat dat modaal moet zijn.
Daarvan rijden we in 2 auto's en 1 busje.

1 auto voor mij, ik doe er boodschappen mee en rijd naar mijn werk. Ik carpool en rijd dus voor zover mogelijk altijd met minstens 2 man in mijn auto.
Mijn vriendin werkt in de thuiszorg dus bij tig adressen per dag en zonder auto ben je echt niet mobiel genoeg om het een beetje werkbaar te houden.
Daarnaast gebruiken we de auto's in het weekend om uit te gaan. Als je in een dorpje woont zoals wij is het vrijwel onmogelijk om het met het OV te doen en altijd een taxi is gewoon te duur.

Dat busje is een oldtimer en gebruiken we om te kamperen, te overnachten na een wilde nacht, of om spullen te vervoeren.

En echtgaaf jij wilt nu dus dat de regering ons het recht ontneemt op 2 auto's? Dus dan moet ik elke dag n uur fietsen naar mn werk ofwel mn vriendin moet n andere oplossing verzinnen? En die bus kunnen we helemaal vergeten??
Met 1 uur naar het werk fietsen is niets mis. Het is goed voor je gezondheid. Vroeger moesten we ook fietsen. Maar we zijn hier niks meer gewend, omdat we met zijn allen verwend zijn.

De kern is dat er teveel auto's zijn in een veel te klein land. Dus moet het maar met minder. Aangezien dat iedereen een eigenbelang hanteerd, lijkt mij het inderdaad legitiem dat overheid met beperkende maatregel komt.

Is dit het nieuw dat overheid met beperkende maatregelen komt? Nou nee. Dus zo'n rare gedachte is dat niet.
pi_53984874
-dubbel-
pi_53984997
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef VraagHetDan het volgende:

[..]

Wanneer de olie twee keer zo duur wordt
en de dollar zo goedkoop dat onze bedrijven niet meer kunnen concureren tegen de kenniseconomie van Amerika
dan zijn de files zo verdwenen omdat niemand meer auto kan rijden!

De olieboeren knijpen in gezamelijkheid sinds jaar en dag de productie van ruwe olie tegen een groeiende vraag in. De OPEC is ene grote maffia.

Oliemaatschappijen hebben het voor het zeggen en houden nieuwe ontwikkelingen tegen. Ook regeringen zijn huichelachtig als het gaat om alternatieven.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:07:04 #266
194728 VraagHetDan
y = x . r . ( Waarheid - x )
pi_53985072
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Is dit het nieuw dat overheid met beperkende maatregelen komt? Nou nee. Dus zo'n rare gedachte is dat niet.
Regeren is vooruitzien.

Ze kunnen beter al de energie 2 keer zo duur maken.
En dan goed kijken wat dan het efficientste gedrag wordt.

Deze ervaring wordt dan meteen onderdeel van de Nederlands Cultuur en ieder ander land wil dan de Nederlanders hebben om hun eigen (achterlijke) cultuur weer op weg te helpen.

Immers wij weten dan al wat het efficientste gedrag wordt voor de toekomst.

Of denkt er iemand dat de olie goedkoper zal worden ...
verBan me maar weer
lieve moderatortje van me!
pi_53985348
quote:

[..]

Met 1 uur naar het werk fietsen is niets mis. Het is goed voor je gezondheid. Vroeger moesten we ook fietsen. Maar we zijn hier niks meer gewend, omdat we met zijn allen verwend zijn.

De kern is dat er teveel auto's zijn in een veel te klein land. Dus moet het maar met minder. Aangezien dat iedereen een eigenbelang hanteerd, lijkt mij het inderdaad legitiem dat overheid met beperkende maatregel komt.

Heb je je oma gesproken?
pi_53985494
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:19 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Heb je je oma gesproken?
Post serieus, of post anders niet.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:02:02 #269
3542 Gia
User under construction
pi_53986335
Het fileprobleem heeft niks te maken met de hoeveelheid auto's, maar met de plaats waar men de werkplek heeft.

Zoals ik al eerder aangaf, als mensen wat dichter bij huis zouden werken, of verhuisden naar de regio waar men werkt, dan zat er lang niet zoveel verkeer op de weg.

Als je 's morgens naar Utrecht moet, bijvoorbeeld, dan ben je er mooi mee klaar. Dan kun je maar beter in Utrecht wonen, lijkt me.

Daarbij, als er twee auto's in het gezin zijn, staan die over het algemeen niet allebei in de file. Oftewel, minder auto's per gezin lost niks op, want die ene auto staat dan gewoon toch in die file.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:08:48 #270
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53986468
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
Het fileprobleem heeft niks te maken met de hoeveelheid auto's, maar met de plaats waar men de werkplek heeft.

Zoals ik al eerder aangaf, als mensen wat dichter bij huis zouden werken, of verhuisden naar de regio waar men werkt, dan zat er lang niet zoveel verkeer op de weg.

Als je 's morgens naar Utrecht moet, bijvoorbeeld, dan ben je er mooi mee klaar. Dan kun je maar beter in Utrecht wonen, lijkt me.

Daarbij, als er twee auto's in het gezin zijn, staan die over het algemeen niet allebei in de file. Oftewel, minder auto's per gezin lost niks op, want die ene auto staat dan gewoon toch in die file.
Verhuizen voor je werk is, als je nu goed woont, is zinloos. Voor mij uberhaupt omdat ik in de detachering zit, maar voor de meeste anderen ook met de job-hop cultuur van tegenwoordig.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53986554
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik maak me ook zorgen over de wortels van de Nederlandse cultuur. Nederland wordt als het zo door gaat idd een Joods-Christelijk-Islamitisch land. Of ik daar zin in heb?
Radicalisering is heel wat anders dan Islamisering lijkt me toch?
pi_53986608
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Radicalisering is heel wat anders dan Islamisering lijkt me toch?
Het zijn twee begrippen idd. Neemt niet weg dat er binnen de Islam een radicale groep bestaat die wel degelijk een gevaar vormt voor de democratische rechtstaat. Als die groep groeit, en dat is dus het geval, dan heeft Wilders imo een terechte punt van zorg. Die zorg deel ik.
pi_53986647
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zijn twee begrippen idd. Neemt niet weg dat er binnen de Islam een radicale groep bestaat die wel degelijk een gevaar vormt voor de democratische rechtstaat. Als die groep groeit, en dat is dus het geval, dan heeft Wilders imo een terechte punt van zorg. Die zorg deel ik.
Oh maar die groepen zijn er ook in de rechtsradiacale hoek, de streng gereformeerde en er zijn zelfs radicale hippies. Laat je je niet weer veel te veel leiden door de waan van de dag?
pi_53986708
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
Het file probleem wordt veroorzaakt door teveel auto;s op te beperkt wegennet. Oft wel de vervoersvraag is te hoog in relatie tot de capaciteit van de infrastructuur.
quote:
Met een steeds kleinere baanzekerheid, die trent zet zich alleen maar voort, ligt dat niet altijd voor de had. Mensen die in conjunctuurgevoelige sectoren werken zouden zich blauw betalen aan de verhuiskosten. Dus ligt niet altijd voor de hand.
quote:
Het feit dat dit niet gebeurd geeft aan dat de praktijk op zijn minst weerbarstig is.
quote:
pi_53986777
quote:
Waarom eis je flexibiliteit van DS4 maar eis je geen flexibiliteit van de 55+ werknemer die je zojuist beschreef?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:26:09 #276
3542 Gia
User under construction
pi_53986877
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:08 schreef Brupje het volgende:

[..]

Verhuizen voor je werk is, als je nu goed woont, is zinloos. Voor mij uberhaupt omdat ik in de detachering zit, maar voor de meeste anderen ook met de job-hop cultuur van tegenwoordig.
Tja, dan moet die cultuur veranderen.

Voor iemand die vanwege werk veel moet reizen, is het natuurlijk wat anders. Maar waarom werken er amsterdammers in Utrecht en Eindhovenaren in Amsterdam?

Als je in Hoorn gaat bouwen, waarom neem je dan een bouwbedrijf uit Brabant? Die kunnen nooit om 7 uur aan de slag! Of ze moeten voor de duur van het project huis en haard verlaten en op de bouwplaats bivakkeren.

Ik zeg dus niet 'verplicht' dicht bij huis werken, maar bij voorkeur.
En als je nu goed woont, wie zegt dat dat niet beter kan als je verhuist. Misschien ben je door een kortere reistijd wel veel gelukkiger!
pi_53986972
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:08 schreef Brupje het volgende:
Jij vindt verhuizen voor je werk nutteloos.

Dat betekent dat jij de keuze maakt om die optie te laten varen. Dan kun je nog kiezen om een andere baan te zoeken (dus weg uit de detachering en naar iets vasters), met het OV te gaan (lastiger te combineren met je huidige baan denk ik) of met de auto te gaan en voor de file te kiezen (die je weer deels kunt ontwijken door op andere tijdstippen te werken). Kortom, jij maakt de keuze wat voor jou als individu de beste oplossing is.

Daar gaat het toch om? Keuzevrijheid, je kunt kiezen en als het ene alternatief je niet aanstaat dan neem je een ander en als geen enkel alternatief je aanstaat dan kies je het minst slechtste.
pi_53987005
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Waarom eis je flexibiliteit van DS4 maar eis je geen flexibiliteit van de 55+ werknemer die je zojuist beschreef?
Realistisch blijven en zien dat de een meer mogelijkheden heeft dan de ander. Op een 55+ er zit bovendien geen werkgever meer te wachten.
pi_53987025
*Kutfok*
pi_53987032
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Realistisch blijven
Hoe ironisch
pi_53987034
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Post serieus, of post anders niet.
Doe het dan zelf ook!

een uur naar je werk? Hoe kun je dat met een serieuze baan vandaag de dag nog doen? Dat kun je van de hedendaagse maatschappij niet meer verwachten waar elke minuut goud is. Das fucking 2 uur per dag man.

Denk dat het ook dat het in de Nederlandse geschiedenis erg weinig is voorgekomen als je het mij vraagt maar dat is een indruk die ik heb. Mijn neefjes uit de polder fietsten naar school 35 km heen en terug per dag maar voor school vind ik wat anders.
pi_53987036
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat betekent dat jij de keuze maakt om die optie te laten varen. Dan kun je nog kiezen om een andere baan te zoeken (dus weg uit de detachering en naar iets vasters), met het OV te gaan (lastiger te combineren met je huidige baan denk ik) of met de auto te gaan en voor de file te kiezen (die je weer deels kunt ontwijken door op andere tijdstippen te werken). Kortom, jij maakt de keuze wat voor jou als individu de beste oplossing is.

Daar gaat het toch om? Keuzevrijheid, je kunt kiezen en als het ene alternatief je niet aanstaat dan neem je een ander en als geen enkel alternatief je aanstaat dan kies je het minst slechtste.
Hier komt het inderdaad op neer . Het zijn (vaak logische) keuzes. Al is dit lastig duidelijk te maken aan de fokkers .
pi_53987045
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Files in stand houden door dit kutbeleid is ook realistisch, maar handig?
pi_53987062
quote:
Op een 55+ er zit bovendien geen werkgever meer te wachten.
Als je voldoende toegevoegde waarde hebt zeker wel hoor.
pi_53987112
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Files in stand houden door dit kutbeleid is ook realistisch, maar handig?
Files blijven in stand doordat iedereen voor elk kuteindje de auto neemt.
pi_53987149
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

klopt. We zijn een stel verwende diva's. Dat is het hele punt.

als mensen zelf niet verantwoordelijk met luxe kunnne omspringen en hetl and daarom vastloop, dan ligt hier een rol voor de overheid.

Dat heb je met babyburgers die alleen aan hun eigen hachie denken.
pi_53987154
quote:

[..]

Klopt. We zijn een stel verwende diva's. Dat is het hele punt.

als mensen zelf niet verantwoordelijk met luxe kunnen omspringen en hetl and daarom vastloop, dan ligt hier een rol voor de overheid.

Dat heb je met babyburgers die alleen aan hun eigen hachie denken.
pi_53987217
quote:

[..]

Ov is geen alternatief bovendien zit het vol. Met de fiets kun je amper boodschappen meenemen.
pi_53987251
quote:
Realistisch blijven en zien dat de een meer mogelijkheden heeft dan de ander. Op een 55+ er zit bovendien geen werkgever meer te wachten.
Dus jij gaat bepalen wie er flexibel moet zijn en wie niet?

De kans is natuurlijk vrij groot dat de 55+er die jij benoemt ook samenwoont met een 55+er. Door de enorme prijsstijgingen van de afgelopen jaren moeten die natuurlijk beide een baan hebben. Wat dan als ze allebei de auto echt nodig hebben omdat ze anders hun baan niet kunnen behouden?

Met jouw maatregel zal het bedrijfsleven deze mensen ontslaan, immers het bedrijfsleven is zo kil dat ze deze waardeloze persoon eruit schoppen. Deze persoon kan vervolgens niet van een uitkering leven omdat z'n/haar partner nog wel geld verdient. Vervolgens kunnen ze niet rond komen want overige tegemoetkomingen van de overheid zijn te karig om van te leven. Dus zijn ze veroordeeld tot de bedelstaf.

Vertel me EG, hoe ga je deze mensen bijstaan? Als we jouw maatregel combineren met jouw visies op het bedrijfsleven en uitkeringen dan is dit nml. een situatie die zeker weten zal gaan ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 17-10-2007 12:51:19 ]
pi_53987267
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ov is geen alternatief bovendien zit het vol. Met de fiets kun je amper boodschappen meenemen.
Zie de reactie van FJD, ging over net een iets ander onderwerp maar klopt ook hier. Volgens mij halen de meeste Nederlanders hun boodschappen gewoon grotendeels op de fiets engaat dat prima zeker als je niet te ver van een supermarkt woont (zoals in Nederland meestal het geval is)
quote:

[..]

pi_53987279
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:34 schreef du_ke het volgende:
Hier komt het inderdaad op neer . Het zijn (vaak logische) keuzes. Al is dit lastig duidelijk te maken aan de fokkers .
Boomknuffelaar met liberaal tintje
pi_53987280
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Rechts heeft ov kapot bezuinigd.

Je zou ook een keer meer naar de supermarkt kunnen gaan. Creativiteit heet dat.
pi_53987337
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef FJD het volgende:

[..]

Boomknuffelaar met liberaal tintje
Zoals het hoort.
pi_53987343
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Creativiteit heet dat.
In jouw geval selectieve creativiteit.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:50:31 #295
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53987352
quote:

[..]

Met zo een instelling is er ook helemaal geen probleem dat opgelost moet worden
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 oktober 2007 @ 12:52:16 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53987378
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Rechts heeft ov kapot bezuinigd.

Je zou ook een keer meer naar de supermarkt kunnen gaan. Creativiteit heet dat.
Goed plan, daar zullen de supermarkten je dankbaar voor zijn. Nog meer impulsaankopen, doordat men vaker in de winkel komt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53987393
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef FJD het volgende:

[..]

Dus jij gaat bepalen wie er flexibel moet zijn en wie niet?
iedereen moet flexibel zijn binnen de mogelijkheden van het individu. Dus realistisch blijven.
quote:
De kans is natuurlijk vrij groot dat de 55+er die jij benoemt ook samenwoont met een 55+er. Door de enorme prijsstijgingen van de afgelopen jaren moeten die natuurlijk beide een baan hebben. Wat dan als ze allebei de auto echt nodig hebben omdat ze anders hun baan niet kunnen behouden.
De enorme prijsstijgingen zijn ook terug te voeren op diezelfde tweeverdienersmaatschappij.

Jij vindt verhuizen toch zo makkelijk? Kan de een op de fiets en de ander neemt dan toch de auto?
quote:
Met jou maatregel zal het bedrijfsleven deze mensen ontslaan, immers het bedrijfsleven is zo kil dat ze deze waardeloze persoon eruit schoppen.
Wrom? Eentje dicht bij het werk; de andere neemt de auto.
quote:
Deze persoon kan vervolgens niet van een uitkering leven omdat z'n/haar partner nog wel geld verdient. Vervolgens kunnen ze niet rond komen want tegemoetkomingen van de overheid zijn te karig om van te leven. Dus zijn ze veroordeeld tot de bedelstaf.
Goh. Vanwaar in een keer die negativiteit?
quote:
Vertel me EG, hoe ga je deze mensen bijstaan? Als we jouw maatregel combineren met jouw visies op het bedrijfsleven en uitkeringen dan is dit nml. een situatie die zeker weten zal gaan ontstaan.
Ik ben altijd voor een fatsoenlijk sociaal stelsel geweest. Ik laat mensen niet barsten als ze niet meer kunnen. liberalen zijn kil met hun voordurende gesloop. Niet ik.
pi_53987406
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Goed plan, daar zullen de supermarkten je dankbaar voor zijn. Nog meer impulsaankopen, doordat men vaker in de winkel komt...
En goed voor de economie. Bovendien door meer lichaamsbeweging gaan de mensen ook meer en beter eten.
pi_53987415
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:50 schreef Brupje het volgende:
Faciliteren, niet verbieden. Alternatieven bieden in plaats van keuzevrijheid inperken.

Het idee dat je in zo'n dichtbevolkt land filevrij kunt leven is natuurlijk al te achterlijk voor woorden, zeker als de meeste mensen zich ook nog eens in de randstad bevinden.
pi_53987421
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:50 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ja, en die instelling met zo weinig ambitie maakt dit land kapot. Want er wordt zo niets opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')