Ik maak wel zorgen over de islamisering inderdaad. Ik doel dan op de radicalisering onder grote groepen moslims die weliswaar thans niet gewelddadig zijn. Want er is weinig voor nodig om dat wel te worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deel je die echt? Had je toch wat minder kortzichtig ingeschat?
Wanneer de olie twee keer zo duur wordtquote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maak wel zorgen over de islamisering inderdaad. Ik doel dan op de radicalisering onder grote groepen moslims die weliswaar thans niet gewelddadig zijn. Want er is weinig voor nodig om dat wel te worden.
Met 1 uur naar het werk fietsen is niets mis. Het is goed voor je gezondheid. Vroeger moesten we ook fietsen. Maar we zijn hier niks meer gewend, omdat we met zijn allen verwend zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:47 schreef sneakypete het volgende:
Laten we het vooral centraal houden
Ik heb een huishouden met bij elkaar opgeteld (2 personen) iets van 1 keer modaal, dwz netto zo'n 2200 te besteden ik gok in elk geval dat dat modaal moet zijn.
Daarvan rijden we in 2 auto's en 1 busje.
1 auto voor mij, ik doe er boodschappen mee en rijd naar mijn werk. Ik carpool en rijd dus voor zover mogelijk altijd met minstens 2 man in mijn auto.
Mijn vriendin werkt in de thuiszorg dus bij tig adressen per dag en zonder auto ben je echt niet mobiel genoeg om het een beetje werkbaar te houden.
Daarnaast gebruiken we de auto's in het weekend om uit te gaan. Als je in een dorpje woont zoals wij is het vrijwel onmogelijk om het met het OV te doen en altijd een taxi is gewoon te duur.
Dat busje is een oldtimer en gebruiken we om te kamperen, te overnachten na een wilde nacht, of om spullen te vervoeren.
En echtgaaf jij wilt nu dus dat de regering ons het recht ontneemt op 2 auto's? Dus dan moet ik elke dag n uur fietsen naar mn werk ofwel mn vriendin moet n andere oplossing verzinnen? En die bus kunnen we helemaal vergeten??
Vertel mij dan eens waar ik gvd heel de week mn werk voor doe? Mag ik niet zelf weten wat ik met mijn zelf verdiende centen doe?
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef VraagHetDan het volgende:
[..]
Wanneer de olie twee keer zo duur wordt
en de dollar zo goedkoop dat onze bedrijven niet meer kunnen concureren tegen de kenniseconomie van Amerika
dan zijn de files zo verdwenen omdat niemand meer auto kan rijden!
Regeren is vooruitzien.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Is dit het nieuw dat overheid met beperkende maatregelen komt? Nou nee. Dus zo'n rare gedachte is dat niet.
Heb je je oma gesproken?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met 1 uur naar het werk fietsen is niets mis. Het is goed voor je gezondheid. Vroeger moesten we ook fietsen. Maar we zijn hier niks meer gewend, omdat we met zijn allen verwend zijn.
De kern is dat er teveel auto's zijn in een veel te klein land. Dus moet het maar met minder. Aangezien dat iedereen een eigenbelang hanteerd, lijkt mij het inderdaad legitiem dat overheid met beperkende maatregel komt.
Is dit het nieuw dat overheid met beperkende maatregelen komt? Nou nee. Dus zo'n rare gedachte is dat niet.
Verhuizen voor je werk is, als je nu goed woont, is zinloos. Voor mij uberhaupt omdat ik in de detachering zit, maar voor de meeste anderen ook met de job-hop cultuur van tegenwoordig.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
Het fileprobleem heeft niks te maken met de hoeveelheid auto's, maar met de plaats waar men de werkplek heeft.
Zoals ik al eerder aangaf, als mensen wat dichter bij huis zouden werken, of verhuisden naar de regio waar men werkt, dan zat er lang niet zoveel verkeer op de weg.
Als je 's morgens naar Utrecht moet, bijvoorbeeld, dan ben je er mooi mee klaar. Dan kun je maar beter in Utrecht wonen, lijkt me.
Daarbij, als er twee auto's in het gezin zijn, staan die over het algemeen niet allebei in de file. Oftewel, minder auto's per gezin lost niks op, want die ene auto staat dan gewoon toch in die file.
Radicalisering is heel wat anders dan Islamisering lijkt me toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik maak wel zorgen over de islamisering inderdaad. Ik doel dan op de radicalisering onder grote groepen moslims die weliswaar thans niet gewelddadig zijn. Want er is weinig voor nodig om dat wel te worden.
Ik maak me ook zorgen over de wortels van de Nederlandse cultuur. Nederland wordt als het zo door gaat idd een Joods-Christelijk-Islamitisch land. Of ik daar zin in heb?
Het zijn twee begrippen idd. Neemt niet weg dat er binnen de Islam een radicale groep bestaat die wel degelijk een gevaar vormt voor de democratische rechtstaat. Als die groep groeit, en dat is dus het geval, dan heeft Wilders imo een terechte punt van zorg. Die zorg deel ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Radicalisering is heel wat anders dan Islamisering lijkt me toch?
Oh maar die groepen zijn er ook in de rechtsradiacale hoek, de streng gereformeerde en er zijn zelfs radicale hippies. Laat je je niet weer veel te veel leiden door de waan van de dag?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn twee begrippen idd. Neemt niet weg dat er binnen de Islam een radicale groep bestaat die wel degelijk een gevaar vormt voor de democratische rechtstaat. Als die groep groeit, en dat is dus het geval, dan heeft Wilders imo een terechte punt van zorg. Die zorg deel ik.![]()
Het file probleem wordt veroorzaakt door teveel auto;s op te beperkt wegennet. Oft wel de vervoersvraag is te hoog in relatie tot de capaciteit van de infrastructuur.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
Het fileprobleem heeft niks te maken met de hoeveelheid auto's, maar met de plaats waar men de werkplek heeft.
Met een steeds kleinere baanzekerheid, die trent zet zich alleen maar voort, ligt dat niet altijd voor de had. Mensen die in conjunctuurgevoelige sectoren werken zouden zich blauw betalen aan de verhuiskosten. Dus ligt niet altijd voor de hand.quote:Zoals ik al eerder aangaf, als mensen wat dichter bij huis zouden werken, of verhuisden naar de regio waar men werkt, dan zat er lang niet zoveel verkeer op de weg.
Het feit dat dit niet gebeurd geeft aan dat de praktijk op zijn minst weerbarstig is.quote:Als je 's morgens naar Utrecht moet, bijvoorbeeld, dan ben je er mooi mee klaar. Dan kun je maar beter in Utrecht wonen, lijkt me.
quote:Daarbij, als er twee auto's in het gezin zijn, staan die over het algemeen niet allebei in de file. Oftewel, minder auto's per gezin lost niks op, want die ene auto staat dan gewoon toch in die file.
Waarom eis je flexibiliteit van DS4 maar eis je geen flexibiliteit van de 55+ werknemer die je zojuist beschreef?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Met 1 uur naar het werk fietsen is niets mis. Het is goed voor je gezondheid. Vroeger moesten we ook fietsen. Maar we zijn hier niks meer gewend, omdat we met zijn allen verwend zijn.
Tja, dan moet die cultuur veranderen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:08 schreef Brupje het volgende:
[..]
Verhuizen voor je werk is, als je nu goed woont, is zinloos. Voor mij uberhaupt omdat ik in de detachering zit, maar voor de meeste anderen ook met de job-hop cultuur van tegenwoordig.
Jij vindt verhuizen voor je werk nutteloos.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:08 schreef Brupje het volgende:
Verhuizen voor je werk is, als je nu goed woont, is zinloos. Voor mij uberhaupt omdat ik in de detachering zit, maar voor de meeste anderen ook met de job-hop cultuur van tegenwoordig.
Realistisch blijven en zien dat de een meer mogelijkheden heeft dan de ander. Op een 55+ er zit bovendien geen werkgever meer te wachten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarom eis je flexibiliteit van DS4 maar eis je geen flexibiliteit van de 55+ werknemer die je zojuist beschreef?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |