abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2007 @ 01:38:06 #1
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53919120
Laatste post vorige topic
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat was ook maar een voorbeeld. Het argument is dat het algemeen aanvaard is dat er wetten en regels zijn die opgesteld en gehandhaaft worden door gekozen mensen die wij een mandaat geven om dit te doen.
Iets simpels al de autogordel of de motorhelm worden toch ook niet als onzinnige bemoeizucht gezien?
Er is een discussie over gevoerd en de uitkomst was dat ze verplicht gedragen worden. Over de Paddo's is lang en breed geluld, ze zijn nu verboden en in mijn ogen terecht. In de jouwe niet? Jammer maar that's life.
Wás er maar over gepraat. Er is niet eens serieus over gepraat, er is wat mediahype en hoppa een verbod. Dat jij dat blijkbaar een goede manier vindt om dingen te verbieden is zeer zorgelijk.

En ja, een wet die de autogordel verplicht vind ik bemoeizucht. Laat mensen lekker zelf kiezen of ze zo'n ding dragen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 14 oktober 2007 @ 01:42:58 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_53919163
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:38 schreef ethiraseth het volgende:

En ja, een wet die de autogordel verplicht vind ik bemoeizucht. Laat mensen lekker zelf kiezen of ze zo'n ding dragen.
Goeie vergelijking.
pi_53919168
Heb even een link in het vorige topic gepost, makkelijker te vinden zo
pi_53919422
Is het al verboden dan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:59:42 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53919912
Nee, maar de tekenen zijn niet goed. CU, SGP (ga ik maar vanuit), Wilders, CDA en VVD zijn voor zover bekend voor een verbod. PVDA lijkt tegen te zijn (maar zullen wel voor stemmen om geruzie in het kabinet te voorkomen... ), en D66, groenlinks, SP en PVDD hebben nog niets laten horen over hun standpunt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 14 oktober 2007 @ 03:34:29 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53920154
Van mij mag jhet kabinet vallen over paddo's.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:39:50 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_53921074
Heeft de minister naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd nu een nieuw onderzoek m.b.t. tot paddo's laten uitvoeren? Want er ligt reeds een onderzoek van het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs.) van enkele jaren geleden dat stelt dat de risico's van paddogebruik niet zo groot zijn: niet verslavend, geen acute vergiftiging, et cetera. Dat een nieuw onderzoek nu tot radicaal andere conclusies komt die een verbod rechtvaardigen lijkt me dan ook vreemd – en waarom de minister dat onderzoek dan wél vertrouwt? Vast omdat het in z’n straatje ligt.

In ieder geval, het is bizar hoe geaccepteerd sigaretten en alcohol zijn en hoe paddo's na wat half-ware en onvolledige berichtgeving de zwarte piet krijgen toegespeeld. Volgens mij was in het geval van de Franse eigenlijk niet bekend of het om paddo's ging, en waren er bij de meeste andere incidenten ook andere drugs in het spel, waaronder vaak alcohol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:09:50 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53922458
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:39 schreef Iblis het volgende:
Heeft de minister naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd nu een nieuw onderzoek m.b.t. tot paddo's laten uitvoeren? Want er ligt reeds een onderzoek van het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs.) van enkele jaren geleden dat stelt dat de risico's van paddogebruik niet zo groot zijn: niet verslavend, geen acute vergiftiging, et cetera. Dat een nieuw onderzoek nu tot radicaal andere conclusies komt die een verbod rechtvaardigen lijkt me dan ook vreemd – en waarom de minister dat onderzoek dan wél vertrouwt? Vast omdat het in z’n straatje ligt.
http://www.rivm.nl/biblio(...)chattingsrapport.pdf
dit is het rapport uit 2000.

Enkele dingen eruit:
quote:
Gezien het bovenstaande is de aanbeveling van het CAM om kwaliteitseisen te stellen
aan het product paddo’s (o.a. standaardisatie, zuiverheid, etikettering) en de handel in
paddo’s (o.a. verantwoorde informatievoorziening) en mede daarmee te bevorderen
dat paddo’s in beperkte mate verkrijgbaar zijn. De uitkomst van de risicoschatting geeft
geen noodzaak tot een wettelijk verbod op paddo’s.
quote:
2.3 Risico’s voor openbare orde en veiligheid

12) Mate van risico met betrekking tot frequentie en ernst van eventuele overlast voor
burgers rond verkoop en gebruik

De verkooppunten van paddo’s geven geen overlast en het gebruik vindt meestal thuis
of in de vrije natuur plaats. De beleving van gebruikers is naar “binnen” gericht,
hoogstens indien een paniekaanval optreedt zal men mogelijk burgers aanspreken of
lastig vallen.

1.geen (1.4) 2. gering 3.mogelijk 4. groot 5. zeer groot
quote:
De risicoschattingscommissie wijst er op dat paddo’s nationaal weinig problemen
geven zowel op het gebied van volksgezondheid, openbare orde en criminaliteit. Ook
is dit middel nauwelijks in andere Europese Lidstaten bekend (uitzondering: in
bepaalde deelstaten van Duitsland waar men soms paddo’s uit Nederland aantreft).
Het zou daarom goed zijn om ten aanzien van paddo’s een “low profile” te hanteren en
te voorkomen dat criminalisatie optreedt.
In de discussie werd ook naar voren gebracht dat de smartshops geval van een verbod
zouden ongeveer de helft van hun omzet kwijt zouden raken. Dit zou tot gevolg
kunnen hebben dat zij op zoek gaan naar andere -mogelijk meer risicovolle- produkten om dit gat te vullen. Ook de gebruiker zou, indien hij paddo’s niet meer in de
smartshop kan verkrijgen, wel eens kunnen besluiten om paddo’s in de natuur te
plukken (groot risico op verwisseling met giftige soorten) of men zou kunnen
overstappen op andere -mogelijk meer risicovolle- produkten.
De meeste risico’s die de commissie signaleert, zitten in de wisselende samenstelling
en kwaliteit van de produkten. Ook de slechte voorlichting en de makkelijke
verkrijgbaarheid spelen een rol.

Dat is duidelijk. Paddestoelen plukken dus verbieden!
pi_53922833
Het nieuwe onderzoek is er zelfs nog niet eens schijnt..

Edit: apart om te zien trouwens dat er nooit echt iets is gedaan met dat vorige rapport. Waarin toch duidelijk staat dat er goede regulering (betere voorlichting, beperking aantal verkooppunten etc) nodig is om de risico's te beperken.
Je kan wel stellen dat de regering dus gefaald heeft om een verstandig beleid op te zetten en dat dat voor een belangrijk deel heeft bijgedragen aan de incidenten met toeristen..

[ Bericht 82% gewijzigd door Hopsaflops op 14-10-2007 12:38:26 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:49:26 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53923096
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:31 schreef Hopsaflops het volgende:
Het nieuwe onderzoek is er zelfs nog niet eens schijnt..

Edit: apart om te zien trouwens dat er nooit echt iets is gedaan met dat vorige rapport. Waarin toch duidelijk staat dat er goede regulering (betere voorlichting, beperking aantal verkooppunten etc) nodig is om de risico's te beperken.
Je kan wel stellen dat de regering dus gefaald heeft om een verstandig beleid op te zetten en dat dat voor een belangrijk deel heeft bijgedragen aan de incidenten met toeristen..
Ze hebben er wel wat mee gedaan:
quote:
Vraag 2
Geven deze gebeurtenissen u aanleiding om de verkoop van natte paddo’s per direct te verbieden, in afwachting van de uitkomsten van het door u ingestelde onderzoek?

Antwoord 2
De door het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) opgestelde risicobeoordeling van paddo’s heb ik ontvangen. Op basis daarvan en een aanvullend onderzoek heb ik tezamen met de minister van Justitie besloten paddo’s op lijst II van de Opiumwet te plaatsen, waardoor de verkoop ervan ook verboden wordt. Ik zal de Kamer volgende week het rapport en een toelichting op mijn standpunt toesturen.
Het rapport schreeuwt bij elk punt dat regulering het beste is en er miniem gevaar is voor mensen en wat besluit de minister op basis ervan? Verbieden.
pi_53924047
En nogmaals http://reddepaddo.nl/

Ik ga zelf lekker de bossen in, kaalkopjes zijn wel eenvoudig te herkennen toch ?
pi_53924206
Het schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar je moet wel eerst goed uitzoeken hoe je ze kan identificeren uiteraard.
Er zijn giftige lookalikes, niet zo prettig als je die opeet, al zijn ze niet levensgevaarlijk..

Google maar eens op psilocybe semilanceata, dan vind je al heel wat informatie over hoe ze eruit zien enzo. Maar eigenlijk is een goed paddestoelen identificatie boek het beste denk ik..
pi_53924523
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:00 schreef Hopsaflops het volgende:
Het schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar je moet wel eerst goed uitzoeken hoe je ze kan identificeren uiteraard.
Er zijn giftige lookalikes, niet zo prettig als je die opeet, al zijn ze niet levensgevaarlijk..

Google maar eens op psilocybe semilanceata, dan vind je al heel wat informatie over hoe ze eruit zien enzo. Maar eigenlijk is een goed paddestoelen identificatie boek het beste denk ik..
Nou pas op voor de knolamaniet! Dit is de giftigste paddestoel die er is en het stikt ervan in Nederland

http://www.planetpro.nl/p(...)tid=755085/sc=0cbdcd

Als je ze eet krijg je de eerste dag dus buikkrampen, 2e dag lijkt het wel weer beter te gaan, maar 3e dag ga je dood doordat je lever faalt.

Enige redding die mogelijk is, is je lever amputeren, want maag leegpompen is dan al niet meer mogelijk.
pi_53925026
Is dat niet de deathcap, die dingen zien er toch wel heel anders uit dan kaalkopjes.

haha deze groeien op m'n werk achter op het plantsoentje
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:24:51 #15
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53927983
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 03:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van mij mag jhet kabinet vallen over paddo's.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:00:26 #16
pi_53928792
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:45 schreef Kalahari het volgende:
Is dat niet de deathcap, die dingen zien er toch wel heel anders uit dan kaalkopjes.

[ afbeelding ]

haha deze groeien op m'n werk achter op het plantsoentje
Post je hier een verslag als je ze geproeft hebt?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53929199
Kaalkopjes zijn vrij makkelijker te onderscheiden van andere soorten volgens mij.
pi_53931222
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:17 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nou pas op voor de knolamaniet! Dit is de giftigste paddestoel die er is en het stikt ervan in Nederland

http://www.planetpro.nl/p(...)tid=755085/sc=0cbdcd

Als je ze eet krijg je de eerste dag dus buikkrampen, 2e dag lijkt het wel weer beter te gaan, maar 3e dag ga je dood doordat je lever faalt.

Enige redding die mogelijk is, is je lever amputeren, want maag leegpompen is dan al niet meer mogelijk.
Ik heb eens over de "deathcap" gelezen in de civiele versie van het SAS survival handboek.
De terminale fase die intreed waneer de lever afsterft schijnt buitengewoon pijnlijk te zijn.
Ik moest er gelijk aan denken toen het verbod in opspraak kwam en mensen begonnen te roepen dat men ze dan zelf maar zou gaan plukken.

Het is de meest dodelijk paddestoel ter wereld en deze groeit dus niet diep in een of ander regenwoud maar gewoon hier in Nederland.
En komt ook nog eens relatief veel voor.

Alse de overheid dan persee veilig en gecontroleerd aanschaffen van cubensis via de smartshop wil verbieden laat ze dan ook uitgebreid campagne voeren over het gevaar van in het bijzonder de groene knolamaniet.
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:56:19 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53931262
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:54 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Ik heb eens over de "deathcap" gelezen in de civiele versie van het SAS survival handboek.
De terminale fase die intreed waneer de lever afsterft schijnt buitengewoon pijnlijk te zijn.
Ik moest er gelijk aan denken toen het verbod in opspraak kwam en mensen begonnen te roepen dat men ze dan zelf maar zou gaan plukken.

Het is de meest dodelijk paddestoel ter wereld en deze groeit dus niet diep in een of ander regenwoud maar gewoon hier in Nederland.
En komt ook nog eens relatief veel voor.

Alse de overheid dan persee veilig en gecontroleerd aanschaffen van cubensis via de smartshop wil verbieden laat ze dan ook uitgebreid campagne voeren over het gevaar van in het bijzonder de groene knolamaniet.
Campagne voeren om mensen te waarschuwen voor gevaren en hoe men verantwoord met natuurprodukten omgaat? Kom nou, zo werkt dat niet. De overheid verbied gewoon die paddestoel. Dat zal de natuur leren dingen te groeien die het CDA niet aanstaat!
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:05:42 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_53931511
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:17 schreef frenkck het volgende:

Amputeren? Transplanteren zul je bedoelen! Zonder leven kun je ook niet leven. Dat is ook niet machinaal goed te vervangen, je hebt dus echt een nieuwe lever nodig. Als je leverfalen hebt ga je heel, heel pijnlijk dood en dat is onomkeerbaar. Bovendien kun je ook overal jeuk krijgen omdat afvalstoffen niet meer afgevoerd worden door je lever, heel, heel erg. (Overigens kun je hetzelfde effect krijgen door een overdosis paracetamol te slikken, dat leidt ook tot leverfalen en tot een onvermijdelijke heel pijnlijke dood een paar dagen later.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_53964348
quote:
In Amsterdam doodt een 28-jarige Fransman, op 14 juli 2007, zijn hond. De man zei onder invloed van paddo's en wiet te zijn. Later heeft de GGD gemeld dat dit niet het geval was maar dat de man een psychotische episode gehad heeft. Agenten troffen de man naakt en onder het bloed aan in zijn busje aan de Herengracht. De man verklaarde de geest van de hond te willen bevrijden. De GGD sprak later tegen dat de man onder invloed van paddo's en wiet zou zijn geweest en zei dat hij een psychose had. Er werden bij onderzoek geen actieve stoffen van paddo's in zijn bloed aangetroffen
Zo ongelofelijk kansloos dat dit soort incidenten er nu voor zorgen dat paddo's verboden worden. Waar gaat dit over. De overheid moet beleid maken op wetenschappelijke bevindingen, onderzoek, en niet om wat losse, opgeblazen artikeltjes die ze in de krant lezen.

Oh nee, de Gggristenen zien dit als een mooie mogelijkheid om hun vieze moraal aan de rest van Nederland op te dringen. Feiten doen niet ter zaken. Bah!
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53964416
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:51 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Zo ongelofelijk kansloos dat dit soort incidenten er nu voor zorgen dat paddo's verboden worden. Waar gaat dit over. De overheid moet beleid maken op wetenschappelijke bevindingen, onderzoek, en niet om wat losse, opgeblazen artikeltjes die ze in de krant lezen.

Oh nee, de Gggristenen zien dit als een mooie mogelijkheid om hun vieze moraal aan de rest van Nederland op te dringen. Feiten doen niet ter zaken. Bah!
Waarom doet iedereen alsof paddo's helemaal het einde zijn? Zo ernstig is een verbod toch niet?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_53964551
Ik doe helemaal niet of paddo's het einde zijn, maar er zijn nou eenmaal een hoop mensen die graag een avondje paddo's doen. Net zoals andere mensen graag een avond bier gaan drinken in de kroeg. Het stomme is alleen dat de minst slechte van de tweede nu verboden gaat worden op grond van berichten in de media die niet kloppen. Dat er niet eens op het wetenschappelijke rapport over de schadelijkheid van paddo's gewacht wordt, geeft wel aan dat het niet om feiten gaat, maar om "opvattingen" van enge partijen als CDA en CU.
En als ze dit er al door krijgen, is het wachten op het moment dat het gedoogbeleid op de schop gaat.

Bovendien gaat het hier niet eens zozeer om bovenstaande discussie, ik raak vooral geïrriteerd van het feit dat de overheid voor mij wil gaan bepaalen wat ik wel, of wat ik niet mag gebruiken. Dat bepaal ik altijd nog zelf, het is MIJN leven en MIJN lichaam.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:09:28 #25
pi_53964709
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:55 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waarom doet iedereen alsof paddo's helemaal het einde zijn? Zo ernstig is een verbod toch niet?
Totdat ze iets gaan verbieden waar jij blij van word. Alcohol, auto's, televisie, sex, werk, muziek...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')