abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54078363
Heeeejjj.... allemaal lopende jongemannetjes! Leuk!
Geniet nog even van het vertederende van die 2,3 stapjes, voor je het weet, moet je er achteraan rennen!

Tinka is tegenwoordig behoorlijk ondeugend. Aangemoedigd, toegejuicht en opgejut door haar grote broer onderneemt ze van alles wat niet mag. Haar stukjes brood door de kamer gooien, staan in de eetstoel, lopen op de bank, de planten van de vensterbank maaien... noem maar op. En dan met een grijns, waarvan je echt even je hoofd weg moet draaien om haar niet te laten zien dat je eigenlijk moet lachen!
pi_54083739
Ik zit met een klein probleempje. Misschien dat iemand weet wat ik hier mee moet. Als Mikael een dag en nacht bij papa is geweest is ie daarna heel afhankelijk. Ik mag nog niet even plassen of het zorgt al voor een huilbui. Hij hangt echt letterlijk om mijn nek. Ook wil i dan 's nachts alleen maar bij me liggen om zich echt aan me vast te houden. Zodra ik iets beweeg klamp ie zich nog steviger aan me vast. Als ie heel diep slaapt kan ik hem wel weg leggen maar das maar 15 minuten en dan word ie weer in paniek wakker. Wat moet ik hier nou mee. Moet ik het negeren of moet ik hem toch bij me laten hangen en laten blijken dat ik echt niet weg ga? Ik vind dat zo moeilijk. Is ie er dan gewoon nog niet aan toe om een nacht en hele dag bij me weg te zijn?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54096207
Geen idee wat je daarmee moet Nicole, het lijkt me wel erg moeilijk.

Anna is weer goedgekeurd op het CB. De arts is langdurig ziek, dus we gingen bij de wvk. Vorige week al controle gehad door de huisarts. De wvk is een erg leuk en positief mens. Ze vond Anna helemaal goed, vond zelfs dat Anna al bezig was met het ontdekken van zwaartekracht (ze gooide alle blokjes op de grond ). Anna is in gewicht ruim 100 gram gegroeid in drie maanden en 3 cm. Wel weer precies volgens hetzelfde lijntje. De prik was niet leuk, maar toen we naar een poezenposter gingen kijken, was het huilen al snel over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:54:58 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54096312
Goh MeNicole, wat sneu. Maar ook begrijpelijk lijkt me. Het is toch een heftige verandering voor vooral Mikael. En hoewel het een slim ventje is, gaat dit hem vast nog boven zijn pet.
Ik zou niet te streng zijn wat betreft zijn scheidingsangst. Bied hem maar de veiligheid die hij vraagt.

Anna! Goed gegroeid meid, fijn!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:57:14 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54096341
Oh ja, zwaartekracht! Thies gooit tegenwoordig alles op de grond/ uit zijn bed. Met als gevolg dat mama dan regelmatig terug moet 's avonds omdat dan dus ook alle 5 de speentjes buiten zijn bereik liggen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:03:45 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54096422
argh, fok! heeft weer eens kuren hier.. heel mn stukje weg overnieuw dan maar..

MeNicole, wat een jammerlijke bijwerking van een nachtje bij papa zeg.. ik denk niet dat je zulks kan negeren, ik zou hem overladen met liefde en laten blijken dat ik niet bij hem wegga en gewoon altijd bij m blijf maarja, je moet natuurlijk ook kunnen plassen, douchen en niet heel onbelangrijk; slapen. lijkt me echt heel lastig! en je zal de neiging krijgen om mika gewoon lekker thuis te houden, maar ik denk eigenlijk ook niet dat dat een fijne oplossing is, aangezien hij er toch een keer aan moet wennen
als het nog echt vaker gaat gebeuren, zou ik dat er toch niet voor over hebben en m lekker thuishouden denk :$

max heeft een nieuw huiltje. of zeg maar gerust nieuwe HUIL. het klinkt alsof ik een varken slacht! of op zn minst(!) max aan het mishandelen ben. dat zal in zijn ogen ook zo zijn, want het is een 'mama-doet-iets-dat-iik-niet-wil-huil' dus als ik hem naar bed wil brengen, wil wassen of verschonen ofzo.
echt heeeel naar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54096557
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 21:03 schreef pinquit het volgende:

als het nog echt vaker gaat gebeuren, zou ik dat er toch niet voor over hebben en m lekker thuishouden denk :$
Ja maar, dat kun je toch niet zomaar doen? Mika wil zijn vader ook zien en omgekeerd.
Het lijkt me dat het ook een kwestie van wennen is voor Mika. Als het wat vaker is gebeurd, leert hij dat noch papa noch mama weggaat al ziet hij ze een dagje niet.
pi_54096579
Ik neem hem ook wel lekker bij me en tja een nacht met minder slaap moet dan maar. Tis gelukkig (nog) niet zo dat ie als ie een nacht bij me in bed heeft gelegen dat elke nacht wil. Maar misschien toch voorlopig wel ff met Kevin overleggen dat ie eerder na huis komt. Dat ie hier nog gewoon even kan spelen en lekker in bad en dan nog ff met mama knuffelen en dan na bed. We zullen toch iets moeten proberen.

Hij heeft ook een nieuw woord: kommejonge (komkommer )
Liefde
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:04:59 #159
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54097607
Nicole, wat lastig. Ik heb eigenlijk geen tips voor je, behalve wat hierboven al gezegd wordt! Succes daarmee!

Pinquit, fijn he, voor de buren!

Moonah, gelukkig, wij zijn niet de enigen met meerdere (=2 ) spenen in bed!

Anna, stoere Anna!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:35:25 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54100098
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 21:14 schreef sombie het volgende:

[..]

Ja maar, dat kun je toch niet zomaar doen? Mika wil zijn vader ook zien en omgekeerd.
Het lijkt me dat het ook een kwestie van wennen is voor Mika. Als het wat vaker is gebeurd, leert hij dat noch papa noch mama weggaat al ziet hij ze een dagje niet.
tuurlijk, ik bedoel ook alleen de nachten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:29:18 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54103914
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 20:57 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, zwaartekracht! Thies gooit tegenwoordig alles op de grond/ uit zijn bed. Met als gevolg dat mama dan regelmatig terug moet 's avonds omdat dan dus ook alle 5 de speentjes buiten zijn bereik liggen.
Ja, dat is een leuk spelletje hé?
Misschien ook wel een goed moment om hem van de speen af te helpen? 'Jammer, nu liggen ze allevijf daar!' Neuh... dat begrijpen ze nu nog niet hé? Jammer.

Gisterenmiddag in Artis geweest met Kendahl. Hij was de hele tijd heel hangerig, zag af en toe een beestje en keek daar gefascineerd naar. Vooral de spreeuwen die onze lunch wilden opeten trokken veel bekijks. Met het verschonen nam ik zijn koorts op...: 39.9 Moppie! Uiteindelijk gingen we naar huis, onderweg taco's halen bij de Tacoshop in Oud-Zuid. Willen we wegrijden: accu leeg
Pff..... daar sta je dan in A'dam met je lege accu en je zieke bengeltje...
Gelukkig wilde mijn vader komen komen en konden we zijn accu localiseren en startte het kreng weer.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:46:50 #162
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54104945
Hallo! We zijn weer online! We zijn de afgelopen twee weken lekker metvakantie geweest in Limburg. Nog 5 daagjes en dan heb ik een peuter!
Emma kan steeds meer en verbaasd ons regelmatig met wat ze begrijpt en verwoorden. Voor devakantie heb ik twee boekjes over verjaardag gehaald bij de bieb. Dat vond ze helemaal geweldig. Ze begrijpt dat zij ook jarig kan zijn maar ze heeftgeen besef datdat al bijna is. Aan het einde van de vakantie heb ik een tekening gemaakt met dagenen nachten om te laten zien wanneer we weer naar huis gingen zoiets wil ik ook maken voor haar verjaardag.
In de vakantie hebben we gezwommen(bad!zwemmen,spelen water!), gewandeld en gefietst, de hertjes gras gevoerd, aapjes en vogels gekeken, krokodillen gegeten (vlokken met krokodillen van venz) en niet te vergeten in de speeltuin gepeeld.
Ze kan verschrikkelijk dramatisch doen als iets niet mag. Dankzij een artikel in J/M treden we wat strenger (ofduidelijker) op endat lijkt wel effect te hebben.

Emma krijgt voor haar verjaardag een groot poppenhuis

ow en alle mannen zijn papa en alle vrouwen zijn mama,soms mevrouw.

En dan nog even wat reacties:
@ evenstar: ik was dus weg, dikke kus voor jou en je meisje!
@Moonah: leuke fiets (hebben wij ook)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54109215
Arrgghh fok is irritant!

Maarruhh ik had dus een stukje getypt is het weer weg...
Ik kom nog even gluren hoor, mis jullie wel een beetje!!

Moonah, wij hebben ook meerdere speentjes in Ambers bed liggen. Ze is er 's nachts regelmatig een kwijt.

Jelief, klinkt als een hele leuke geslaagde vakantie! Kan je mij misschien een kopietje van dat artikel toesturen? Ik heb ook zo'n dramaqueen in huis af en toe!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:01:21 #164
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54109279
Ik moet even wat vertellen hoor. We hebben hier een poepmonstertje! Emma is twee keer in de afgelopen dagen 's middags uit bed geklommen, lekker gaan spelen en uiteindelijk op het aankleedkussen gaan zitten (via een nachtkastje erop geklommen) en daar lekker met een poepluier uit de luieremmer gaan spelen...
OVERAL lag poep. Vooral aan haar handjes, speen, gezicht, slaapzak, rest kleren, muur, aankleedkussen, grond, commode, overal... BRRR ... en dat is dus TWEE keer gebeurd. Ze leek de eerste keer te begrijpen dat het niet mocht en zei nog een aantal keer 'poep vies, baaaaaaah bleeeeeeeh' maar ze deed het gewoon nog een keer... en ik had niets door omdat ze heeeeel stilletjes is.

Nu hebben we wel maatregelen genomen... camera op haar kamer (stond eerst bij Noa) en nachtkastje weg, bed verschoven etc. Hopelijk gebeurt het niet meer...

Oh ja, en poepen en plassen op het potje doet ze (als ze eraan denkt) dagelijks. Alleen heeft ze tussendoor wel een luier omdat het tijdens het spelen vaak fout gaat, en drie keer op een ochtend een schone onderbroek, broek en sokken/maillot is niet het toppunt van gemak...
Maar het is wel knap van haar vind ik. Ze kan het ook echt laten stromen als ze het zelf wil. Als ze het aangeeft komt er dus ook meestal echt een plas, en dat is al zo'n verschil met eerst. Echt leuk!

P.S. dit is een crosspost, had eerst in het peutertopic geplaatst maar kon ' m niet weghalen...sorry! maar hier hoort 'ie want Emma is wel BIJNA peuter maar nog niet helemaal...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:39:03 #165
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54118031
Getver Suzanna

Ik heb hier een heel moe verkouden kippetje. Symptomen:
- hees
- snotterig/blafferig hoesten
- huilerig
- verhoging
- hangerig/ aanhankelijk
Kortom: aww gossie!!
Iemand ooit iets bij de drogist gehaald tegen dit soort dingen?
edit: hij slaapt nu tegen me aan op mijn schoot. ben blij dat hij zich getroost voelt bij me
edit2: ik ga nu ff met hem stomen in de douche.... hij wordt steeds benauwd als hij in zijn eigen bedje ligt.
gelukkig nog wel verkouden praatjes hier..
edit3: hij slaapt, geloof ik. Hij was nu echt heel moe en wilde nog even mijn handen vasthouden en daarna mocht ik weg.

Arme kleine bengeltjeboeff

[ Bericht 17% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-10-2007 22:45:26 ]
  woensdag 24 oktober 2007 @ 08:45:19 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54127767
Beterschap voor Kendahl, PV... klinkt echt heeeel zielig. Voor het hoesten zou ik Balsoclase geven, voor de hoestprikkel, of Bisolvon druppels, of allebei. Veel neusspray-en zou ik doen, en als de koorts echt heel vervelend wordt een paracetamol voor het slapen gaan.
Sterkte!!!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:38:26 #167
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54128515
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 08:45 schreef Suzanna het volgende:
Beterschap voor Kendahl, PV... klinkt echt heeeel zielig. Voor het hoesten zou ik Balsoclase geven, voor de hoestprikkel, of Bisolvon druppels, of allebei. Veel neusspray-en zou ik doen, en als de koorts echt heel vervelend wordt een paracetamol voor het slapen gaan.
Sterkte!!!
Bedankt Hij zit nu naast me pap te eten, niest en hoest heel hard en nu wil hij niet meer. Hij kan nog wel lief kijken en brabbelen. En als ik hem in mijn armen heb, klampt hij zich aan me vast. Vannacht is hij ook nog een aantal keer benauwd geweest in zijn slaap. Hijgen, piepen. Volgens mij komt dat omdat hij een buikslaper is. Afleren is daar niet bij.
Ik heb in huis: tussikind, daro druppels en zetpillen. Ervaringen hiermee?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:53:50 #168
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54128797
Jelief, dat artikel uit J/M zou ik ook wel willen lezen Fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad!

Suzanna Wat een deugniet die Emma! Ik laat Robin meestal alleen zonder broek, dus alleen onderbroekje rondlopen, zodat ik me niet een slag in de rondte(?) hoe te wassen. Hij wil er namelijk nog wel eens doorheen plassen

Pv, beterschap voor je boefje Wij gebruiken meestal de standaard dingen bij verkoudheid: neusspray, Luuf, ui onder het bed, hoofdeind van het matrasje iets omhoog.

Ik haalde Robin vanochtend uit bed en hij had gewoon een droge luier, dat is echt nog nooit gebeurd! Dus ik hem meteen naar het potje laten gaan en daar ging hij prinsheerlijk zitten plassen
Overigens ook een boefje hier hoor, gister zat hij na het zwemmen zijn benen lekker in te smeren met cremespoeling van Vicky en 's avonds zat hij zijn haren mooi te maken met dagcreme
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:07:59 #169
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54129094
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:53 schreef Wennie het volgende:

Pv, beterschap voor je boefje Wij gebruiken meestal de standaard dingen bij verkoudheid: neusspray, Luuf, ui onder het bed, hoofdeind van het matrasje iets omhoog.
Slim! Ga ik ook proberen vandaag. Luuf was toch een omstreden middeltje? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
quote:
Ik haalde Robin vanochtend uit bed en hij had gewoon een droge luier, dat is echt nog nooit gebeurd! Dus ik hem meteen naar het potje laten gaan en daar ging hij prinsheerlijk zitten plassen
Overigens ook een boefje hier hoor, gister zat hij na het zwemmen zijn benen lekker in te smeren met cremespoeling van Vicky en 's avonds zat hij zijn haren mooi te maken met dagcreme
Ha! Wat goed van hem. En zich mooi maken, wat lief
pi_54129144
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Bedankt Hij zit nu naast me pap te eten, niest en hoest heel hard en nu wil hij niet meer. Hij kan nog wel lief kijken en brabbelen. En als ik hem in mijn armen heb, klampt hij zich aan me vast. Vannacht is hij ook nog een aantal keer benauwd geweest in zijn slaap. Hijgen, piepen. Volgens mij komt dat omdat hij een buikslaper is. Afleren is daar niet bij.
Ik heb in huis: tussikind, daro druppels en zetpillen. Ervaringen hiermee?
Ahgossie.....
Mijn ervaring met tussikind is, dat het best lang duurt voordat het werkt... (paar dagen) Dat vond ik errug vervelend als die kleintjes er erg veel last vna hadden....

Ik zweer nog altijd bij de balsoclase!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:22:13 #171
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54129383
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:10 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ahgossie.....
Mijn ervaring met tussikind is, dat het best lang duurt voordat het werkt... (paar dagen) Dat vond ik errug vervelend als die kleintjes er erg veel last vna hadden....

Ik zweer nog altijd bij de balsoclase!
Balsoclase it's gonna be then!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:07:22 #172
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54130293
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:07 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Slim! Ga ik ook proberen vandaag. Luuf was toch een omstreden middeltje? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
[..]

Ha! Wat goed van hem. En zich mooi maken, wat lief
Luuf is volgens mij vooral omstreden voor gebruik bij baby's, maar Robin is al zo'n grote knul
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54131359
Nou Mikael zijn keuring bij het cb zit er weer op. Er was een andere weeg/meet mevrouw en dat was te merken ook. Mikael in de meetbak. Ja 80 cm Dus hij is gekrompen? Ja hij is echt 80 cm. Nee dat kan niet dus nog ene keer. Nee mevrouw hij is echt maar 80 cm. Haha ok wat jij wil. Arts erbij. 80 cm kan niet. Vorige keer al meer dan 83. Een keer onder die meetlat. En mevrouw van de weeg, nee zie je is 80 cm. Vind ik knap meneer moet al maat 92 aan. Nog een keertje meten door de arts, en eindelijk ging het goed 87 cm. Domme doos
Maar verder was alles goed. Hij loopt een stuk voor qau ontwikkeling maar daar waren we zelf ook al achter. Moet hem nu speelgoed geven die voor kinderen van een jaar of 2 is. Zodat het iets moelijk is en ie gemotiveerd blijft. Dus gelukkig is het bijna sinterklaas
Liefde
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:00:15 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_54131542
Wow, wat is Mikael groot!
Zo'n meetincident had ik een tijdje geleden ook. Maar toen ging het de tweede keer wel direct goed en was Ive dus toch niet gekrompen.

Wij willen ook nieuw uitdagend speelgoed voor Ive. Iemand nog ideëen? Boekjes vindt hij nu even leuk om mee te spelen en daar hebben we er al veel van, maar voor de rest kan zijn speelgoed hem niet echt boeien.
pi_54131592
Mikael heeft thuis niet eens een echte blokkenstoof. Maar hij kon net bij het cb wel alle blokjes in de goeie vormpjes doen. Dus die hoef ik al niet te halen.
Ga nu eens het speegoedtopic opzoeken
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')