Zo lijkt mij het ook wel ideaalquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:10 schreef intoxicated het volgende:
Check![]()
Dat was ook altijd m'n voorkeur, en lastminute een wetenschapsstage regelen zou niet echt fijn zijn geweest. Maar goed, dan kan ik in m'n coschappen bekijken wat ik ècht leuk vind, en daar een relevante stage in vinden![]()
Vind het wel prima zo
Het ademgeruis ontstaat niet vesciculair, maar ontstaat in de hogere luchtwegen. Het is niet bedoeld om flauw te zijn vanaf mijn kant, maar meer een tip voor je co-schappen. Denk aan mondelinge overdrachten en statusvoering. Je kan er op "gepakt" worden. En vooral bij de Interne geneeskunde natuurlijk. Een chirurg boeit dat niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:55 schreef gohan16 het volgende:
[..]
vesiculair bestaat niet? explain yourself
Zeker net zo'n geintje als het woord leverproeven.
Leuke casus. Is een keer wat anders. Maar nu mogen anderen weer eens een keer wat zeggen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:44 schreef starla het volgende:
Nieuwe casus voor de liefhebbers
Uiteraard, maar dit noemt men toch gewoon vesiculair.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:35 schreef DDM het volgende:
[..]
Het ademgeruis ontstaat niet vesciculair, maar ontstaat in de hogere luchtwegen. Het is niet bedoeld om flauw te zijn vanaf mijn kant, maar meer een tip voor je co-schappen. Denk aan mondelinge overdrachten en statusvoering. Je kan er op "gepakt" worden. En vooral bij de Interne geneeskunde natuurlijk. Een chirurg boeit dat niet.
Nee, dat hoort niet. Net zoals een aantal andere gevallen in de geneeskunde. Een koortsconvulsie is wat anders dan een convulsie bij koorts. Iemand met veel vochtverlies en een natrium van 123 mmol/L is ook niet gedehydreerd and so on....quote:Op zondag 27 januari 2008 23:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dit noemt men toch gewoon vesiculair.
Omdat een begrip bestaat, wil het het natuurlijk niet zeggen dat deze ook juist is of juist wordt gebruiktquote:Op maandag 28 januari 2008 00:12 schreef Repeat het volgende:
De term vesiculair bestaat dus wel (anders hadden wij hem niet gekend) maar wordt niet gebruikt. Waarvoor gebruik je vesiculair dan wel
Oke, ik ga deze casus proberen..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:44 schreef starla het volgende:
Nieuwe casus voor de liefhebbers:
Een 38-jarige man loopt tijdens zijn werk een snijwond aan zijn linkerarm op. In de loop van de week ontdekt hij een toenemende roodheid en zwellig van de wond. Een paar dagen later ontwikkelt hij koorts, koude rillingen en hevige lage rugpijn.
Op de SEH heeft hij 39.2C koorts, een erythemateuze en oedemateuze linker arm met aan de volaire zijde van de onderarm een circumscripte weekheid. Tevens is er kloppijn ter plaatse van de lumbale wervels. Zijn bloeddruk is 100/50 mmHg, met een hartfrequentie van 120 pm, leuco's zijn 21.
Wat is er aan de hand? Met welk aanvullend onderzoek bevestig je dit?
Wat doe je?
quote:Op maandag 28 januari 2008 14:11 schreef Nuna het volgende:
[..]
Oke, ik ga deze casus proberen..
Wat is er aan de hand?
Een staphylococcen aureus infectie, met een strooihaard in de lumbale wervel (wellicht een abces, osteomyelitis).
Wel belangrijk om op te merken is dat het hier om een sepsis (infectiebron+koorts>38C+leuko>12+HF>90+lage RR) gaat, waarschijnlijk met S. Aureus. Er is inderdaad hematogene osteomyelitis in de lumbale wervelkolom.
Met welk aanvullend onderzoek bevestig je dit?
Materiaal opsturen voor een kweek, bepalen van leukocytendifferentiatie, leukocytenaantal, CRP, BSE.
Dif zal niet veel bijdragen, leuko is bekend, CRP en BSE is pro forma. Ook natuurlijk puskweek (abces onderarm) en bloedkweek. Niet onbelangrijk is X-LWK ivm osteomyelitis.
Wat doe je?
Starten met ceftriaxon, wanneer de kweek bekend wordt (en s.aureus uitkomt) starten met flucloxacilline.
Op hoge verdenking S. Aureus kun je beginnen met Flucloxacilline (goede dekking zowel stafylokokken als streptokokken) iv in hoge doses ivm osteomyelitis. Ook moet het abces geincideerd en gedraineerd worden.
Wat ik me dan afvraag, is dit een representatief topic? Noem eens wat nummers mensen!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:44 schreef Crazykill het volgende:
'Medicijnstudenten doen het 't meest'
Gepost door Jonas (Jonas.Z) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: dinsdag 29 januari 2008 @ 02:01
De Telegraaf brengt belangrijk nieuws voor alle aanstormende studenten; de studenten van de studie medicijnen zijn het meest seksueel actief. De krant beroept zich op het blad Varsity, dat weet te melden dat de gemiddelde student medicijnen in zijn leven acht sekspartners heeft gehad.
De liefde wordt vermoedelijk het minst bedreven onder Theologiestudenten, zij blijken gemiddeld slechts twee sekspartners te hebben gehad. De studies Politicologie en Geschiedenis doen het een stuk beter, daar gaat het respectievelijk om gemiddeld zeven en zes partners.
De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek onder duizend Engelse leerlingen aan de beroemde universiteit Cambridge. Daaruit bleek daarnaast dat vier op de tien studenten al eens een one-night-stand hadden gehad. Ervaring met SM beperkt zich tot één op de vier studenten.
[afbeelding]
Van de FP
We sparen ook allemaal SOA's toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:44 schreef Crazykill het volgende:
'Medicijnstudenten doen het 't meest'
[...]
![]()
Van de FP
zo werkt het niet natuurlijk. De bedoeling is: jullie vertellen het, ik lach maar vertel zelf niks.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:10 schreef Nuna het volgende:
Haha! Hier begon vanochtend mijn college mee [afbeelding]
En dan vooral de laatste zin ook: ''You must remember all these drugs, the names of which you've learnt from me or fuck 'em all and get a job in orthopedic surgery.'' [afbeelding]
En Repeat, jij eerst natuurlijk he [afbeelding]
Met een beetje mazzel moet een hoornvlies-transplantatie erin zittenquote:Op zondag 3 februari 2008 12:38 schreef Spyronius het volgende:
Je bent nogal optimistisch dat je verwacht dat er nog organen over zijn, na een ongeluk met z'n motor
Haha, welke docent? De Amateur Transplants hebben nog wel meer leuke nummers, merkte ik. Deze is ook wel leuk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:10 schreef Nuna het volgende:
Haha! Hier begon vanochtend mijn college mee![]()
En dan vooral de laatste zin ook: ''You must remember all these drugs, the names of which you've learnt from me or fuck 'em all and get a job in orthopedic surgery.''
En Repeat, jij eerst natuurlijk he
Hehe, die van Anesthesiologen is geweldigquote:Op zondag 3 februari 2008 18:03 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Haha, welke docent? De Amateur Transplants hebben nog wel meer leuke nummers, merkte ik. Deze is ook wel leuk.
en waar...quote:Op zondag 3 februari 2008 18:23 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hehe, die van Anesthesiologen is geweldig![]()
Het is dus niet eens zeker dat ze dood was. Ze hebben een beetje gekeken zei iequote:Op maandag 4 februari 2008 00:31 schreef Heinekenner het volgende:
Net die uitzending gezien van Peter R. De Vries:
Joran vd Sloot: "Ze trilde eerst en was toen dood"
Iemand een DD over de doodsoorzaak?
Hartstilstand, tong ingeslikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |