abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55850695
Presentaties
pi_55852744
Verslag schrijven voor onderzoek
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55895690
Ik vroeg me af... Hoe zit het eigk met OS X/ipod touch/iphone touch en medische programma's? Of is het vooral Windows?
pi_55903362
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef Singa het volgende:
Ik vroeg me af... Hoe zit het eigk met OS X/ipod touch/iphone touch en medische programma's? Of is het vooral Windows?
Ik heb het voor mijn werk wel eens uitgezocht. In de VS en Frankrijk zijn er vrij veel huisartsen die Mac OS X gebruiken. Er zijn verschillende Huisarts InformatieSystemen voor OS X, maar die zijn meestal niet op maat gemaakt voor de Nederlandse situatie. Enkele HIS'en zijn tegenwoordig webbased, dus daar heb je geen problemen met comptabiliteit. Ik heb wel een aantal iMac's verkocht aan een tandartsenpraktijk, maar ik weet niet meer welk systeem die praktijk gebruikt. Ik denk dat het systeem voor de ziekenhuizen niet zo relevant is, die hebben toch al een netwerk en daarvan kun je de PC's van de instelling gebruiken.

Als systeem voor medische beeldvorming is het open soure OsiriX (DICOM viewer) erg mooi, maar daar heb je niet echt heel veel aan (je neemt je laptop toch niet mee naar het ziekenhuis). Wel handig om CT-bestanden te openen op je Mac.

Voor de iPod touch of de iPhone weet ik niet zeker of de uitgevers van de naslagwerken naast Palm en Windows Mobile ook iPhone-versies gaan maken, maar ik neem aan van wel. Heel moeilijk is het immers niet, gewoon een goede webpagina maken. Vanaf februari is natuurlijk de SDK klaar, dan gaat alles misschien wat sneller.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:54:32 #205
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55937709
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef Crazykill het volgende:
Presentaties
Zeker niet door naar morgen dan?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_55938474
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Zeker niet door naar morgen dan?
Ik niet, maar een jongen uit mn groep wel. ZO 2
En ik weet zeker dat wij het minste tijd eraan hebben besteed

Jij?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:31:04 #207
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55950991
Nope niet door,

weet jij trouwens wat de winnaar nou gewonnen had?

Die Ipod?
pi_56183205
Zeg... zo gaat Rechten ons inhalen...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_56183249
We zijn inderdaad niet echt actief

Ik loop best wel achter maar heb het veel te leuk en druk met Introductiecommisie van Geneeskunde
pi_56186589
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:23 schreef intoxicated het volgende:
Zeg... zo gaat Rechten ons inhalen... [afbeelding]
Volgens mij is in 28 delen alles wel een keer gezegd
pi_56187941
Tijd voor een nieuwe casus, DDM
pi_56189656
Haha, ja ik zou dat al lang gedaan hebben Oke ik ga er één verzinnen. Hij komt snel.
Maar het is inderdaad erg stil hier hoor. Echt paradoxaal. Er komen elk jaar meer geneeskundestudenten bij op dit forum, maar het wordt wel steeds stiller

En Nuna: ik kies voor both Als je me tenminste snapt
  zondag 20 januari 2008 @ 23:03:09 #213
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_56190574
Op de spoedeisende hulp:mmeneer Casus Één. Jongeman uit 1984 met pijn in de rechteronderbuik. de pijn was hevig en is geleidelijk aan erger geworden. het lijkt wel of de pijn is verplaatst zegt hij, want een paar dagen geleden deed het nog pijn net onder de navel. Laatste week geen ontlasting gehad. Bij het lichamlijk onderzoek zag ik een matig zieke patient, geen koorts, over hart en longen geen bijzonderheden. Bij het onderzoek van het abdomen hoorde ik spaarzame peristaltiek. Er was geen sprake van defence, difuus pijn over de gehele buik, maar rechtsonder duidelijk meer pijn. wel loslaatpijn beiderzijds. Bij het RT geen bijzonderheden. Op de X-boz is er coprostase te zien, op de x-thorax geen lucht te zien onder de diafragmakoepels. In het lab licht verhoogde asat, alat, af en ld. CRP van 4, BSE van 10, leuco's van 7, Hb van 7.9;

wtf is hier aan de hand?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_56190933
quote:
Op zondag 20 januari 2008 23:03 schreef gohan16 het volgende:
Op de spoedeisende hulp:mmeneer Casus Één. Jongeman uit 1984 met pijn in de rechteronderbuik. de pijn was hevig en is geleidelijk aan erger geworden. het lijkt wel of de pijn is verplaatst zegt hij, want een paar dagen geleden deed het nog pijn net onder de navel. Laatste week geen ontlasting gehad. Bij het lichamlijk onderzoek zag ik een matig zieke patient, geen koorts, over hart en longen geen bijzonderheden. Bij het onderzoek van het abdomen hoorde ik spaarzame peristaltiek. Er was geen sprake van defence, difuus pijn over de gehele buik, maar rechtsonder duidelijk meer pijn. wel loslaatpijn beiderzijds. Bij het RT geen bijzonderheden. Op de X-boz is er coprostase te zien, op de x-thorax geen lucht te zien onder de diafragmakoepels. In het lab licht verhoogde asat, alat, af en ld. CRP van 4, BSE van 10, leuco's van 7, Hb van 7.9;

wtf is hier aan de hand?
Dit is echt fucking niet normaal.

Op het eerste gezicht zou je zeggen een appendicitis acuta, maar dat is te simpel. Op zich zijn er een aantal mogelijkheden. Gezien de anemie ga ik toch voor een eerste presentatie van een M. Crohn met een ontstekingsinfiltraat in het ileum terminalis met als gevolg een obstructie. Het bloed laat geen ontsteking zien, maar goed dat zegt geen bal. Ik weet ook niet op welke locatie de coprostase te zien was. Als dit het colon was, is het misschien iets minder waarschijnlijk. Maar de M. Crohn kan natuurlijk ook een totale ileus veroorzaakt hebben.
pi_56198391
quote:
Op maandag 21 januari 2008 00:29 schreef DDM het volgende:

[..]

Dit is echt fucking niet normaal.

Op het eerste gezicht zou je zeggen een appendicitis acuta, maar dat is te simpel. Op zich zijn er een aantal mogelijkheden. Gezien de anemie ga ik toch voor een eerste presentatie van een M. Crohn met een ontstekingsinfiltraat in het ileum terminalis met als gevolg een obstructie. Het bloed laat geen ontsteking zien, maar goed dat zegt geen bal. Ik weet ook niet op welke locatie de coprostase te zien was. Als dit het colon was, is het misschien iets minder waarschijnlijk. Maar de M. Crohn kan natuurlijk ook een totale ileus veroorzaakt hebben.
7.8 is laag normaal, differentiaal diagnostisch heeft het dus niet echt veel waarde. Een totale ileus laat een andere kliniek zien (bolle buik, gootsteengeruis, misselijk en braken) en X-BOZ (uitgezette darmlissen en vloeistofspiegels) dan beschreven, ofschoon er wel relevante informatie ontbreekt, zoals bovenstaande gegevens. Wil namelijk ook weten waar de coprostase te zien is, of de pijn vóór de obstipatie of erná begon etc. Verhoogde leverwaarden kan ik niet zo gauw verklaren.
Enfin, mijn DD:
- Appendicitis
- Coprostase eci
- Crohn's abces
- Obstruerend caecumproces
- Peridiverticulitis

In ieder geval nachtje ter observatie opnemen en de volgende dag laten herbeoordelen
I feel kinda Locrian today
pi_56199480
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:25 schreef MaxC het volgende:
We zijn inderdaad niet echt actief

Ik loop best wel achter maar heb het veel te leuk en druk met Introductiecommisie van Geneeskunde
met je PanIC, MaxC
alsof je daar wat voor hoeft te doen nu. beetje eten en borrelen op dinsdag. als ze nou míj hadden aangenomen was het misschien nog wat geworden met die panic 08
It's not lupus...
pi_56199673
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:32 schreef DDM het volgende:
En Nuna: ik kies voor both Als je me tenminste snapt
Haha ik snap je

Pff, vanochtend meegelopen met een Orthopeed. Wat een drukte, niet normaal zeg.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:29:29 #218
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_56204527
Is appendicitis niet erg onwaarschijnlijk bij een 24 jarige patiënt?

Zou een stekende, scherpe pijn en hobbelpijn dan niet in de casus genoemd zijn? (wat het overigens dan wel te makkelijk zou maken )
pi_56205597
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Heinekenner het volgende:
Nee...waarom?

-edit- even de incidentie opgezocht van appendicitis naar leeftijd (man) in 2003:

0-4jr = 0.4 per 1000
5-14jr = 1.6 per 1000
15-24jr = 1.6 per 1000
25-44jr = 0.7 per 1000
45-64jr = 0.4 per 1000
65-74 = 0.9 per 1000
75+ = 0.0 per 1000

de hoogste incidentie dus samen met jongens tussen 5 en 14

[ Bericht 20% gewijzigd door starla op 21-01-2008 19:35:06 ]
pi_56206894
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:29 schreef Marnix007 het volgende:

[..]

met je PanIC, MaxC
alsof je daar wat voor hoeft te doen nu. beetje eten en borrelen op dinsdag. als ze nou míj hadden aangenomen was het misschien nog wat geworden met die panic 08
Heb je eigenlijk wel gelijk mee

We hebben 't wel een beetje druk, met de weekendjes weg plannen en overgangsdiner

Gaan hier nog mensen vrijdag naar Megala?
  maandag 21 januari 2008 @ 21:58:42 #221
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_56209559
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:13 schreef starla het volgende:

[..]

de hoogste incidentie dus samen met jongens tussen 5 en 14

Als ik 25 had gezegd dan was mijn uitspraak beter te verdedigen
  dinsdag 22 januari 2008 @ 00:19:20 #222
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_56213412
coprostase in de colon. pijn sinds een paar dagen.
pi_56215096
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:36 schreef starla het volgende:

[..]

7.8 is laag normaal, differentiaal diagnostisch heeft het dus niet echt veel waarde. Een totale ileus laat een andere kliniek zien (bolle buik, gootsteengeruis, misselijk en braken) en X-BOZ (uitgezette darmlissen en vloeistofspiegels) dan beschreven, ofschoon er wel relevante informatie ontbreekt, zoals bovenstaande gegevens. Wil namelijk ook weten waar de coprostase te zien is, of de pijn vóór de obstipatie of erná begon etc. Verhoogde leverwaarden kan ik niet zo gauw verklaren.
Enfin, mijn DD:
- Appendicitis
- Coprostase eci
- Crohn's abces
- Obstruerend caecumproces
- Peridiverticulitis

In ieder geval nachtje ter observatie opnemen en de volgende dag laten herbeoordelen
Het doet me altijd zo een pijn

7.8 Laag normaal? Deze gast is gewoon anemisch. Dat is pathologie ten top Differentiaal diagnostisch heeft het juist heel veel waarde. Rectaal bloedverlies? Anemie der chronisch zieken? Malabsorptie? Non-Hodgkin lymfoom? Om zo maar even de anemie te koppelen aan de buikklachten. Een echte totale ileus geeft inderdaad een ander beeld. Maar er bestaan ook subtotale vormen. En inderdaad: we weten het verdere beeld niet op de X-boz. Verhoogde leverwaarden zie je vaak bij ontstekingsprocessen. Derhalve kan het ook voorkomen in het kader van de M. Crohn, omdat deze gepaard kan gaan met een primaire scleroserende cholangitis. Bij peridiverticulitis verwacht ik de problemen aan de linkerkant en verwacht ik ook meer van het rectaal toucher.
pi_56215119
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Heinekenner het volgende:
Zoals Starla dus aangaf.

Je moet niet vergeten dat de appendix lymfoid weefsel is. Te vergelijken met de amandelen in de neus-keelholte. Deze zijn juist op jongere leeftijd actief. Bij het ouder worden atrofieren deze weefsel (net zoals de thymus). Bij het verdwijnen en minder actief worden neemt ook de kans op ontsteking af. Daarom is de incidentie op oudere leeftijd (zeer) laag.
pi_56215884
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:27 schreef DDM het volgende:

[..]

Het doet me altijd zo een pijn

7.8 Laag normaal? Deze gast is gewoon anemisch. Dat is pathologie ten top Differentiaal diagnostisch heeft het juist heel veel waarde. Rectaal bloedverlies? Anemie der chronisch zieken? Malabsorptie?

Welke bron gebruik je? Ik vind als ondergrens bij volwassen mannen een Hb van 7.5. Derhalve kun je niet van een anemie spreken.

Bij peridiverticulitis verwacht ik de problemen aan de linkerkant en verwacht ik ook meer van het rectaal toucher.

Klopt, bij diverticulitis zal RT pijnlijk zijn en het komt meestal voor in de linker onderbuik. Het is echter niet ondenkbaar in de rechter onderbuik. Daarom staat het ook onderaan m'n lijstje
pi_56236251
Er zijn heel veel bronnen die ik gebruik(te): Labinfo van het Vumc bijvoorbeeld. Maar het diagnostisch kompas geeft 8,5 mmol/L aan. Net zoals ik het geleerd heb.
pi_56242077
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:11 schreef DDM het volgende:
Er zijn heel veel bronnen die ik gebruik(te): Labinfo van het Vumc bijvoorbeeld. Maar het diagnostisch kompas geeft 8,5 mmol/L aan. Net zoals ik het geleerd heb.
Raar dat het zo verschilt, hier vind ik nóg een andere waarde.
pi_56248793
Hm, in Coelho staat dit:

Vrouw: 7,5 - 10 mmol/L
Man: 8,5 - 11 mmol/L

In het Farmaceutisch Kompas staat trouwens hetzelfde.

[ Bericht 27% gewijzigd door Nuna op 23-01-2008 13:51:44 ]
pi_56249161
In mijn compendium differentiele diagnostiek in de interne geneeskunde vind ik:

mannen Hb 8-11

Dit aanhoudende heeft patient uit de casus wel degelijk een anemie...DDM
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:24:26 #230
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_56250246
het scheelt per laboratorium, daarom moeten wij ook met elk co-schap een nieuw referentiekaartje halen(als je in een ander ziekenhuis moet lopen).

Casus was in UMCU, waarbij de ondergrens 8,5 is. Wel degelijk een anemie. Ik kan jullie helaas geen uitsluitsel geven over de casus, want ik ben klaar met co-schap en kan/mag geen gegevens meer opvragen.

Op de x-boz, was er verder niet veel te zien, dus geen vloeistofspiegels, geen lucht in de darmen.

Mijn DD is:
-crohn
-appendicitis(chirurg vond het dubieus, zou over een paar uur nog 's een keer naar laten kijken)
-obstipatie(-ileus)
-diverticulitis

Voorlopig beleid op de SEH was toen: Opname ter observatie en ter verdere diagnostiek. Klysmeren en ook laxeren, maar daar werd over getwijfeld ivm evt perforatie en/of infectie.
pi_56253326
Dan heb ik nog wel een nieuwe casus:

De ouders van een pasgeboren baby, 8 weken, komt bij U op het spreekuur. Ze zijn bezorgd omdat het voeden erg slecht gaat en de groei stagneert.

Bij het lichamelijk onderzoek is er een dyspnoe en een klam aanvoelende huid. Bij auscultatie is er vesiculair ademgeruis over beide longen, de eerste harttoon is onopvallend en de tweede toon imponeert luid. Ook is er een midfrequent systolisch geruis.
Verder is de lever enigzins vergroot (3 vingers onder de ribbenboog).

1. Aan welke diagnose moet worden gedacht en welk aanvullend onderzoek is nodig?
2. Waarom deed het kind in het begin eerst goed, maar verslechterde later steeds meer?
3. Welke behandeling is noodzakelijk?
pi_56254460
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef gohan16 het volgende:
het scheelt per laboratorium, daarom moeten wij ook met elk co-schap een nieuw referentiekaartje halen(als je in een ander ziekenhuis moet lopen).

Casus was in UMCU, waarbij de ondergrens 8,5 is. Wel degelijk een anemie. Ik kan jullie helaas geen uitsluitsel geven over de casus, want ik ben klaar met co-schap en kan/mag geen gegevens meer opvragen.

Op de x-boz, was er verder niet veel te zien, dus geen vloeistofspiegels, geen lucht in de darmen.

Mijn DD is:
-crohn
-appendicitis(chirurg vond het dubieus, zou over een paar uur nog 's een keer naar laten kijken)
-obstipatie(-ileus)
-diverticulitis

Voorlopig beleid op de SEH was toen: Opname ter observatie en ter verdere diagnostiek. Klysmeren en ook laxeren, maar daar werd over getwijfeld ivm evt perforatie en/of infectie.
Zelfde DD en beleid

Ik heb alleen appendicitis hoger aangezien het een chirurgische spoedindicatie is. En ik zou niet schromen om te laxeren bij 7 dagen obstipatie; als hij een perforatie had was er wel vrij lucht zichtbaar op de X-BOZ.
pi_56255078
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:36 schreef Nuna het volgende:
Dan heb ik nog wel een nieuwe casus:

De ouders van een pasgeboren baby, 8 weken, komt bij U op het spreekuur. Ze zijn bezorgd omdat het voeden erg slecht gaat en de groei stagneert.

Bij het lichamelijk onderzoek is er een dyspnoe en een klam aanvoelende huid. Bij auscultatie is er vesiculair ademgeruis over beide longen, de eerste harttoon is onopvallend en de tweede toon imponeert luid. Ook is er een midfrequent systolisch geruis.
Verder is de lever enigzins vergroot (3 vingers onder de ribbenboog).

1. Aan welke diagnose moet worden gedacht en welk aanvullend onderzoek is nodig?
2. Waarom deed het kind in het begin eerst goed, maar verslechterde later steeds meer?
3. Welke behandeling is noodzakelijk?
1) DD/ open ductus Botalli, ventrikelseptumdefect, atriumseptumdefect.

Aanvullend onderzoek: thoraxfoto, ECG, echo en evt. doppler

Gegevens passen het beste bij VSD (luide harttonen en hepatomegalie bij pulmonale hypertensie + systolisch geruis)

2) In het begin is er geen links-rechtsshunt, doordat druk in beide ventrikels even groot is. Echter, de longvaatweerstand zal minder snel dalen dan normaal wat leidt tot pulmonale hypertensie en dyspnoe. Hierdoor is het kindje snel buiten adem, drinkt daardoor minder en groeit minder.
3) Chirurgisch sluiten in 1ste levensjaar
pi_56265227
Ik sluit mezelf volkomen aan bij Starla

Nuna even een gratis tip (ja ben weer aardig vandaag )

Vesciculair ademgeruis bestaat niet. Het moet normaal ademgeruis zijn
pi_56269070
Starla, klopt helemaal . Het was een VSD idd.
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:55:00 #236
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_56276066
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:53 schreef DDM het volgende:
Ik sluit mezelf volkomen aan bij Starla

Nuna even een gratis tip (ja ben weer aardig vandaag )

Vesciculair ademgeruis bestaat niet. Het moet normaal ademgeruis zijn
vesiculair bestaat niet? explain yourself

Zeker net zo'n geintje als het woord leverproeven.
pi_56276638
Iets bijdehands? Omdat het niet de "vesicels" zijn die het geluid maken?
pi_56277330
Bijdehandjes.

En in ander nieuws: Nog 6 weken
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_56277651
en dan?
pi_56278131
Vakantie tot de coschappen (in mei)
pi_56278764
Biatch en je onderzoek na je co-schappen pas?
pi_56279977
Check
Dat was ook altijd m'n voorkeur, en lastminute een wetenschapsstage regelen zou niet echt fijn zijn geweest. Maar goed, dan kan ik in m'n coschappen bekijken wat ik ècht leuk vind, en daar een relevante stage in vinden

Vind het wel prima zo
pi_56285670
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:10 schreef intoxicated het volgende:
Check
Dat was ook altijd m'n voorkeur, en lastminute een wetenschapsstage regelen zou niet echt fijn zijn geweest. Maar goed, dan kan ik in m'n coschappen bekijken wat ik ècht leuk vind, en daar een relevante stage in vinden

Vind het wel prima zo
Zo lijkt mij het ook wel ideaal
pi_56307409
Nieuwe casus voor de liefhebbers:

Een 38-jarige man loopt tijdens zijn werk een snijwond aan zijn linkerarm op. In de loop van de week ontdekt hij een toenemende roodheid en zwellig van de wond. Een paar dagen later ontwikkelt hij koorts, koude rillingen en hevige lage rugpijn.

Op de SEH heeft hij 39.2C koorts, een erythemateuze en oedemateuze linker arm met aan de volaire zijde van de onderarm een circumscripte weekheid. Tevens is er kloppijn ter plaatse van de lumbale wervels. Zijn bloeddruk is 100/50 mmHg, met een hartfrequentie van 120 pm, leuco's zijn 21.

Wat is er aan de hand? Met welk aanvullend onderzoek bevestig je dit?

Wat doe je?
pi_56352406
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:55 schreef gohan16 het volgende:

[..]

vesiculair bestaat niet? explain yourself

Zeker net zo'n geintje als het woord leverproeven.
Het ademgeruis ontstaat niet vesciculair, maar ontstaat in de hogere luchtwegen. Het is niet bedoeld om flauw te zijn vanaf mijn kant, maar meer een tip voor je co-schappen. Denk aan mondelinge overdrachten en statusvoering. Je kan er op "gepakt" worden. En vooral bij de Interne geneeskunde natuurlijk. Een chirurg boeit dat niet.
pi_56352492
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:44 schreef starla het volgende:
Nieuwe casus voor de liefhebbers
Leuke casus. Is een keer wat anders. Maar nu mogen anderen weer eens een keer wat zeggen.
pi_56352915
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:35 schreef DDM het volgende:

[..]

Het ademgeruis ontstaat niet vesciculair, maar ontstaat in de hogere luchtwegen. Het is niet bedoeld om flauw te zijn vanaf mijn kant, maar meer een tip voor je co-schappen. Denk aan mondelinge overdrachten en statusvoering. Je kan er op "gepakt" worden. En vooral bij de Interne geneeskunde natuurlijk. Een chirurg boeit dat niet.
Uiteraard, maar dit noemt men toch gewoon vesiculair.
pi_56353066
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dit noemt men toch gewoon vesiculair.
Nee, dat hoort niet. Net zoals een aantal andere gevallen in de geneeskunde. Een koortsconvulsie is wat anders dan een convulsie bij koorts. Iemand met veel vochtverlies en een natrium van 123 mmol/L is ook niet gedehydreerd and so on....
pi_56353240
De term vesiculair bestaat dus wel (anders hadden wij hem niet gekend ) maar wordt niet gebruikt. Waarvoor gebruik je vesiculair dan wel
pi_56353439
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:12 schreef Repeat het volgende:
De term vesiculair bestaat dus wel (anders hadden wij hem niet gekend ) maar wordt niet gebruikt. Waarvoor gebruik je vesiculair dan wel
Omdat een begrip bestaat, wil het het natuurlijk niet zeggen dat deze ook juist is of juist wordt gebruikt
Maar het antwoord is in dit geval heel makkelijk.

Vroeger werd er gedacht dat het ademgeruis wel vesciculair ontstond, maar dat bleek dus niet zo te zijn. En toch wordt het nog gebruikt, wat dus onterecht is. Maar nogmaals: mij maakt het niet zoveel uit, het was alleen een tip
Je zult zelf wel tijdens je co-schappen ervaren hoe artsen soms kunnen zijn. Ook diegene die tijdens colleges altijd leuk en vriendelijk overkwamen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')