Nee, als ze er niet tevreden over waren hadden ze het niet uitgebracht.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:07 schreef NvM het volgende:
Ik doe zo mijn best, maar het nieuwe album kan me (nog) niet raken. Ik vind de cd vlak en kaal geproduceerd, en mis de ' Radiohead diepgang' in de nummers.
Hebben jullie er weleens over nagedacht dat ze het album misschien gratis ter download tot beschikking hebben gesteld omdat ze eigenlijk niet tevreden waren over het eindresultaat? Het is maar een wilde gedachte, het zou natuurlijk in contrast zijn met het uitgebreide pakket dat ze begin december gaan releasen.
Just something to think about.
stellen dat alles dat falsetto gezongen wordt meteen onder 'vals' valt is natuurlijk onzinnig gelul.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:42 schreef poon het volgende:
Falsetto (Italian diminutive of falso, !!false!!).... Noem het hoe je het noemen wil; Als iemand zo (zingend als Thom in WSYB) bij Idols aankomt dan wordt ie door de 'deskundigen' uitgekots omdat ie niet kan zingen.
jaja dag meneer de trol.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:10 schreef poon het volgende:
Ok wat jullie willen, maar wil ik ook niemand horen over dries roelvink, tiesto, of j-kwon
"zeiden we toch ook niets over?"
ok, en dat gaan jullie dus ook niet doen.
Ik kijk wel uit.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kijk uit naar een samenwerking tussen Dries Roelvink en Radiohead
Mag ik dan even Henk-Jan Smits quoten (dat ik dat ooit zou zeggenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:42 schreef poon het volgende:
Falsetto (Italian diminutive of falso, !!false!!).... Noem het hoe je het noemen wil; Als iemand zo (zingend als Thom in WSYB) bij Idols aankomt dan wordt ie door de 'deskundigen' uitgekots omdat ie niet kan zingen.
quote:Radiohead volgend jaar weer op tournee
Uitgegeven: 19 oktober 2007 11:01
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 11:05
AMSTERDAM -Radiohead gaat in mei 2008 beginnen met een nieuwe wereldtournee. Dat maakte het management van de band vrijdag bekend.
"We starten in mei en gaan waarschijnlijk door tot het eind van het jaar, met veel vakantie tussendoor", zo zegt de manager van de alternatieve rockers Bryce Edge tegen muziekwebsite Billboard.com.
Het was lang stil rondom de band, in 2003 brachten ze hun laatste album Hail To The Thief uit. Afgelopen maand doorbraken ze de stilte op onorthodoxe wijze.
Downloaden
Het nieuwste album, In Rainbows, is op de website van Radiohead voor een willekeurig bedrag te downloaden. Hoeveel mensen inmiddels van deze mogelijkheid hebben geprofiteerd wil de band niet loslaten. Een tastbare versie van het album is vanaf 3 december verkrijgbaar.
Of de band ook naar Nederland komt is vooralsnog niet bekend. De laatste keer dat de heren in Nederland speelden was op 26 augustus 2006 in de Heineken Music Hall.
Lowlands mag welquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:39 schreef Peter6000 het volgende:
Hopelijk komen ze NIET op Pinkpop, maar gewoon in Ahoy of het Gelredome.
We laat trouwens, in december komt het album uit, en dan een half jaar later pas op tournee.
Het laatste officiële Radioheadoptreden was 28 aug, niet 26 aug.
Dat was een fantastische avond, haast niet te overtreffen.
Dus toch die minachting naar dat soort artiesten. Ik dacht net begrepen te hebben 'mooi' achterhaald was en dat alles puur op mening gebaseerd was. Wat mij betreft kan je niet over kwaliteitsverschil beginnen zolang je WSYB serieus neemt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:36 schreef Longmen het volgende:
Idols en nog erger Roelvink noemen in een Radiohead topic![]()
![]()
Je moet niet alles dood willen analyseren man. Dries Roelvink heeft voor een grote groep mensen "kwaliteit" en Thom Yorke voor een (grotendeels) andere groep mensen. Dat is het mooie van muziek, iedereen hoort er andere dingen in en is op zoek naar datgene wat het speciaal maakt voor hem of haar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:33 schreef poon het volgende:
[..]
Dus toch die minachting naar dat soort artiesten. Ik dacht net begrepen te hebben 'mooi' achterhaald was en dat alles puur op mening gebaseerd was. Wat mij betreft kan je niet over kwaliteitsverschil beginnen zolang je WSYB serieus neemt.
Er was imho niks mis met het concert in het Gerledome, toch? Ik heb me er over verbaasd dat het nog zo goed was, ondanks dat het in een stadion was. En ik heb toen lekker mee geklapt op WSYB.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:39 schreef Peter6000 het volgende:
Hopelijk komen ze NIET op Pinkpop, maar gewoon in Ahoy of het Gelredome.
We laat trouwens, in december komt het album uit, en dan een half jaar later pas op tournee.
Het geluid was best oké toen inderdaad, zeker voor een stadion. Maar ze gebruikten maar de helft, voor de andere helft hingen grote zware gordijnen, dat helpt ook tegen de galm.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:04 schreef Z het volgende:
[..]
Er was imho niks mis met het concert in het Gerledome, toch? Ik heb me er over verbaasd dat het nog zo goed was, ondanks dat het in een stadion was. En ik heb toen lekker mee geklapt op WSYB.
Gast niks minachting, ik heb niets losgelaten over wat ik van Dries vind. Radiohead en Dries gaan gewoon niet samen het is offtopic. Hier praten liefhebbers over Radiohead. Je kan ook gewoon een topic openen over Dries vs Radiohead o.i.d. Ik begin bij een topic over Anjers toch ook niet over tulpen te praten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:33 schreef poon het volgende:
[..]
Dus toch die minachting naar dat soort artiesten. Ik dacht net begrepen te hebben 'mooi' achterhaald was en dat alles puur op mening gebaseerd was. Wat mij betreft kan je niet over kwaliteitsverschil beginnen zolang je WSYB serieus neemt.
Was zeker niets mis mee, ik was zelf wel verbaasd over de lege tribunes.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:04 schreef Z het volgende:
[..]
Er was imho niks mis met het concert in het Gerledome, toch? Ik heb me er over verbaasd dat het nog zo goed was, ondanks dat het in een stadion was. En ik heb toen lekker mee geklapt op WSYB.
Je kan 'm gratis downloaden vanaf www.inrainbows.com (of een klein bedrag betalen, wat je wil).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:08 schreef Misstique het volgende:
Ow ja, die nieuwe moet ik ook nog luisteren. Waar kan dat?.
Done, thanxquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:23 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je kan 'm gratis downloaden vanaf www.inrainbows.com (of een klein bedrag betalen, wat je wil).
zeg dat wel jaquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:39 schreef Peter6000 het volgende:
ehm, je kan de band waar het om draait toch vergelijken met een andere? In ieder geval heb ik je verkeerd geinterpreteerd dus je kan die reply als niet gepost beschouwen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:11 schreef Longmen het volgende:
[..]
Gast niks minachting, ik heb niets losgelaten over wat ik van Dries vind. Radiohead en Dries gaan gewoon niet samen het is offtopic. Hier praten liefhebbers over Radiohead. Je kan ook gewoon een topic openen over Dries vs Radiohead o.i.d. Ik begin bij een topic over Anjers toch ook niet over tulpen te praten?
Zelfs Henk Hofstede doet het op het laatste album van dequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:40 schreef MaJo het volgende:
Falsetto is overigens wel degelijk de techniek van het kopstem gebruiken en heeft totaal niets met vals te maken. Ik ken loepzuivere stukken die in falsette gezongen zijnWordt veel gebruikt in onder andere de opera en de musicalwereld en daar wordt doorgaans niet vals gezongen
Radiohead met een solozanger vergelijken is een onzinnige toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:46 schreef poon het volgende:
[..]
ehm, je kan de band waar het om draait toch vergelijken met een andere? In ieder geval heb ik je verkeerd geinterpreteerd dus je kan die reply als niet gepost beschouwen.
Een definitie geven van 'vals' is erg moeilijk. Geloof niet dat wikipedia dat kanquote:Dit wordt in de radiohead wiki over Yorke's zang genoemd. (wat hij volgens mij duidelijk gebruikt in WSYB) Oftewel hij zingt vals en buiten zijn eigen bereik. Dat is dus gewoon lelijk. Andere mensen zullen vals als kwalitatief slecht zien! Als dat de bedoeling is, prima, maar dat maakt het zeker niet mooi.
Bij kopstem span je je stembanden zodanig dat je maar 'de helft' ervan gebruikt en je dus de eerste boventoon van een noot krijgt als het ware. Als ik me niet vergis gebruik je bij falsetto maar een kwart van je stembanden en dus de tweede boventoon. Ik ga even zoeken.quote:Falsetto is overigens wel degelijk de techniek van het kopstem gebruiken en heeft totaal niets met vals te maken.
house of cards mag daar ook wel bijquote:Op zondag 21 oktober 2007 00:01 schreef AndyD het volgende:
In Rainbows
Beste nummers: Reckoner, All I Need en Faust Arp. Maar eigenlijk zijn alle nummers goed!
Reckoner is mijn favo nummer, en ik heb geen idee waarom. Kan het echt niet omschrijvenquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:23 schreef TheArowana het volgende:
Die piano in videotape doet me aan vanalles denken, maar wel een fantastisch nummer. Blijft steeds in m'n hoofd zitten. Bij Reckoner herkende ik echter niets. Maar Reckoner is eigenlijk het enige nummer waar ik nogal bij denk 'mwoah'. Wordt er niet echt warm of koud van. Wat vinden jullie goed aan Reckoner dan, als je dat zou kunnen omschrijven?
Is voor mij niet echt een minpuntquote:Op maandag 22 oktober 2007 23:35 schreef thaleia het volgende:
hoorde af en toe van die typische Radiohead-dingen voorbijkomen waarbij ik dacht "maar jongens, dit HEBBEN jullie al gedaan".
Heeft ie wel wat trekjes van ja, af en toe, van Yorke's solo-album... Niet dat dat niet mooi is...quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
tot nu toe ben ik niet zo verkocht aan de plaat als de rest hier... ik kan er geen gevoel bij creëren zoals bij al het andere (geniale) werk van radiohead. vooral Kid A en OK computer hebben een plekje in mijn hart veroverd. Iets nieuws moet ik dus wel vele malen luisteren om het zo'n effect te geven, of niet. anyway, het lijkt wel steeds meer electronisch te worden ofzo? meer zoals thom yorke's solo-album?
Same here.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Reckoner is ook mijn favoriete nummer. Het is een prachtig nummer. Klaar.
quote:Radiohead tekent alsnog platencontract
AMSTERDAM - Het was een stunt die de muziekindustrie wekenlang in de ban hield: de release van het Radiohead-album In Rainbows, zonder tussenkomst van een label via hun eigen website. Toch is de band alsnog van plan om de cd ook via een platenmaatschappij uit te brengen.
Het contract is nog niet officieel getekend, maar volgens de New York Times staat Radiohead op het punt om in zee te gaan met een platenmaatschappij. Velen vochten om de gunst van de band om In Rainbows uit te mogen brengen, zo deden Warner, Columbia en Starbucks Radiohead een zeer lucratief aanbod.
De deal gaat echter naar het kleine, onafhankelijke label ATO Records, wat eigendom is van Coran Capshaw, de manager van de Dave Matthews Band. Het is de bedoeling dat ATO maar voor een bepaalde periode het album uit mag brengen, waarna vervolgens Radiohead zelf weer de enige eigenaar is van de muziek.
Voor de distributie in Europa gaat ATO hoogstwaarschijnlijk in zee met XL Recordings, die eerder al Thom Yorke's soloplaat The Eraser uitbracht. Een releasedatum voor de fysieke versie van In Rainbows is nog niet bekend.
Ai, dat mogen we niet vergeten idd..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:47 schreef thaleia het volgende:
Nou merkte een journalist in Spits of Metro oid wel fijntjes op dat Radiohead is gekomen waar ze nu zijn mede dankzij EMI
Das wel heel verdacht. Even de tabs ervan googelen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:53 schreef thaleia het volgende:
Dat pianootje van Videotape moet inderdaad ook in een ouder nummer van iemand anders zitten, want ik hoorde het vanochtend in een docu over ex-Dutchbatters die Srebrenicaweduwen gingen opzoeken. OF degene die de montage deed was ontzettend up to date, of het pianootje kwam uit een ander nummer.
Vanzelfsprekend ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:47 schreef thaleia het volgende:
Nou merkte een journalist in Spits of Metro oid wel fijntjes op dat Radiohead is gekomen waar ze nu zijn mede dankzij EMI
Luister eens naar de drums, zo gaaf. Ook hoe ze aan het einde ineens weer terugkomen, met natuurlijk die geweldige strijkers. Zo mooi.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:23 schreef TheArowana het volgende:
Die piano in videotape doet me aan vanalles denken, maar wel een fantastisch nummer. Blijft steeds in m'n hoofd zitten. Bij Reckoner herkende ik echter niets. Maar Reckoner is eigenlijk het enige nummer waar ik nogal bij denk 'mwoah'. Wordt er niet echt warm of koud van. Wat vinden jullie goed aan Reckoner dan, als je dat zou kunnen omschrijven?
Begin trouwens steeds meer respect te krijgen voor Nude, waar ik in het begin een schijthekel aan had.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:08 schreef thaleia het volgende:
Ik heb ook nog steeds niet door, van Reckoner. Vind Weird Fishes tot nu toe het tofst. In Reckoner werkt de zang dermate op m'n zenuwen dat ik er niet in slaag fatsoenlijk naar muziek, opbouw etc. te luisteren
Zou de bonus cd hier dan ook bij komen?quote:Radiohead tekent definitief nieuw platencontract
AMSTERDAM - Radiohead tekent officieel een contract bij de platenmaatschappij XL Recordings. De band gaat in zee met het label om de tastbare versie van hun nieuwe album 'In Rainbows' te verspreiden.
In de Verenigde Staten zal de albumverkoop via een andere maatschappij verlopen, maar daar is nog geen partner voor gevonden. Dat meldt de muziekwebsite Billboard.com donderdag.
De cd-box van 'In Rainbows' is naar verwachting vanaf 3 december via de website van Radiohead te bestellen.
Opschudding
De band zorgde voor flink wat opschudding in de muziekindustrie toen ze hun nieuwste album gratis online beschikbaar stelden. Fans konden zelf bepalen hoeveel ze over hadden voor de plaat.
Hoeveel er uiteindelijk verdiend is wil Radiohead niet bekendmaken, maar schattingen gaan uit van een bedrag van 1,2 miljoen Britse pond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |