Bart | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:03 |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 12-10-2007 22:35:02 ] | |
Martijn_77 | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:04 |
TVP want ik moet het spel echt weer een keer installeren | |
EnGCatjuh | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15 |
Trains Voertuigen Plains | |
maartena | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15 |
Ah mijn servers staan ook in de OP | |
yorP | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16 |
TVP.quote:Ook een mooie manier om topics vol te krijgen Niet vergeten: het wachtwoord van de Fok! Server: fokyou Martijn_77: Je kunt zo OpenTTD installeren hoor. De Graphics-Files kun je hier vandaan halen. quote: SPOILER [ Bericht 5% gewijzigd door yorP op 12-10-2007 20:22:24 ] | |
Bart | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:20 |
quote:Uiteraard | |
Maartel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:06 |
Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren? | |
yorP | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:17 |
quote:Candyland zit ook in OpenTTD. | |
Maartel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:20 |
quote:het jeugdsentiment! Ik had eerst de gewone versie.. en toen later kreeg ik op 4 diskettes de deluxe-uitvoering.. Maar het originele landschap bleef wel het leukste... vond het vooral altijd leuk om zelf namen voor steden te verzinnen Maar snel weer eens installeren, al vind ik het er op de screens nog best 'ingewikkeld' uitzien, terwijl ik het vroeger helemaal door had... Hoe zat ook alweer die cheat, dat als je achter je station nog een station zette je een trein kapot kon rijden? Ik weet niet meer waar het toe diende, volgens mij kon je er geld mee verdienen?? | |
yorP | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:27 |
quote:Dus volgensmij gefixed in OpenTTD. Snel installeren, kun je meteen multiplayer doen. We spelen nu allemaal op de Fok!Server. (BasOne, Merovingian, Maartena, armmoetzaaier en ik), dan kun je meedoen. FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou) | |
Maartel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:33 |
Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen... | |
sk888er | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:47 |
damn een topic in minder dan een maand vol! | |
Bart | vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:56 |
quote:Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie | |
Maartel | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:00 |
quote:Ah oke.. ik herinner me niet eens meer dat je überhaupt tegenstanders had Kortom, ik ga eerst weer eens even uitzoeken hoe t allemaal ook alweer zat, en waar al die knopjes ook alweer voor waren... Was hier vroeger ook een nl-versie van eigenlijk? edit: achja, dat was het! je bouwde stations áán die van je concurenten om hun treinen kapot te rijden! | |
Bart | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:16 |
Rechtsklikken op een knopje, en je weet precies waar hij voor is En dat trucje werkt niet meer... | |
maartena | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:31 |
Oh over mijn servers in de OP: Deze zijn altijd te bereiken onder nl.mine.nu:3379 en andere poortnummers. Ik heb al ruim 3 jaar hetzelfde IP adres, maar ik weet dat mijn ISP momenteel wat aan het rondschuiven is met IP nummers etc..... dus als je dat in de OP kunt aanpassen? | |
Bart | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:36 |
Done. | |
MaxMark | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:44 |
quote:Planes, bedoel je. Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp. | |
EnGCatjuh | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:46 |
quote:Damn, ik heb te lang in de trein gezeten denk ik. | |
armmoetzaaier | zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:03 |
is nightligt of zo ook in multyplay te spelen .?? | |
vanOekelen | zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:43 |
quote:Ja, het probleem is alleen dat je precies dezelfde versie moet hebben. | |
Sautor | zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:56 |
Hee, ff een vraagje: Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:47 |
OTTVP | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:47 |
quote:Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:49 |
quote:Verschilt niets, SP of MP, alleen in MP heb je aardige FoK!ers die je kunnen helpen | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:53 |
nm [ Bericht 97% gewijzigd door BasOne op 13-10-2007 01:54:07 ] | |
maartena | zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:02 |
Bart / Mero speelt vals! 1) Op de FOK! server zet hij snel even "allow multiple industries per town" aan, en poot een zooi kolenmijnen neer en dan zet ie het weer uit. 2) Hij zet snel even aandelen kopen/verkopen aan, en koopt aandelen van iedereen op, en dan zet ie het weer uit. Vuile admin truukjes zijn dat..... | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 04:13 |
Pek en veren. | |
Bart | zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:59 |
quote:Mooi he Eens even kijken hoe lang het ging duren voordat jullie het doorhadden Maar ik zal het wel aanzetten als je dat zo graag wil hoor | |
scarefreak | zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:21 |
tvp | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:28 |
quote: Kolenmijnen overgenomen | |
vanOekelen | zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:34 |
Hoeveel treintjes/bootjes/vliegtuigjes rijden/varen/vliegen en nu in de fokserver? Mijn pc kan het allemaal niet meer aan (ja, het is een oud wrak, ik zal het zo eens met mijn laptop proberen, dat moet wel lukken)... | |
Sautor | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:42 |
quote:Ja, was een beetje aan het kloten met signals, en opeens reden er twee treinen tegen elkaar aan | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:52 |
quote:Been there, done that, gloof dat er vannacht 10 treinen op die manier aangegaan zijn | |
yorP | zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:09 |
quote:Als mijn PC ergens niet tegen kan zijn dat dezelfde industriën naast elkaar. multiple_industry_per_town is uit en moet ook uit blijven! quote:Zegt ie tegen mij. | |
CasB | zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:10 |
TerugVindPresignal | |
MaxMark | zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:33 |
quote:Yeah right | |
yorP | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05 |
Ik denk dat ik de Fok!Server maar eens ga herstarten want ik kom er zelf nauwelijks in... De herstart zal plaatsvinden omstreeks het jaar 2100. Het is nu 2087. Dat ik er zelf nauwelijks in kom is ook te danken aan Merovingian met zijn multiple_industry_per_town. Wat vinden jullie? | |
MaxMark | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:09 |
Wat is het probleem van m_i_p_t? | |
yorP | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:13 |
quote:Het is een onduidelijke afkorting. OT(TD): Mijn computer heeft er iets tegen, dat merk ik ook op de Barts Big Endless... ook al ben ik het enige bedrijf, het kost nog steeds 100% CPU. Bovendien is het lelijk. | |
MaxMark | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:21 |
quote:Had geen zin het helemaal te typen. quote:Ik vind het juist erg handig, kun je lekker zelf drukke stations van creëren. En lelijk is het ook niet, vind ik dan. | |
yorP | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:26 |
Ik herstart hem nu, want alle spelers zijn weg, doe je mee, MaxMark? | |
BasOne | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:33 |
Multiple industries uit. het is erg leuk als je veel geld hebt, 10 mijnen/farms/oil wells op 1 lijnte, vet cashen, maar het word een beetje saai. | |
MaxMark | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:39 |
quote:Heb het niet geïnstalleerd hier... Ook geen zin | |
Bart | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:51 |
quote:Speciale server-openingsgrap Geintje moet kunnen... Vanaf nu doen we het eerlijk. Multiple industries per town blijft inderdaad uit. | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 00:13 |
Wanna join my corp, pm meh | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 00:15 |
Volgende keer kaart 2056x2056, hijs een bietje klein.... | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 00:33 |
ik is hejemaaj ajjeen | |
MaxMark | zondag 14 oktober 2007 @ 01:06 |
Wat is er met je toetsenbord aan de hand? | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 01:13 |
Stuck in kiddie mode | |
Bart | zondag 14 oktober 2007 @ 03:34 |
quote:Dat formaat bestaat niet. | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 03:58 |
quote:2048x2048 my bad | |
Bart | zondag 14 oktober 2007 @ 09:05 |
quote: Nadeel van die mapgrootte is dat het dan vaak een download van minstens 5 MB wordt. Met mijn upload van 100kB/s zitten de andere spelers wel heel lang in pauze te wachten als er een nieuwe speler joint. | |
yorP | zondag 14 oktober 2007 @ 10:36 |
De mensen van OpenTTDCoop hebben een nieuwe server opgezet(tijdelijk) met client limit 55! Blog Artikel versie: r11255M ip: mozart.ammler.ch:3982 patched windows executable GRFs: OTTDC_GRFPack 6beta, OTTDC_GRFPack update hmm... hij is nu gepauzeerd... en niemand van de 8 clients nu online reageert... ah... minimaal 10 nodig om uit de pauze te halen... | |
vanOekelen | zondag 14 oktober 2007 @ 11:20 |
Wordt het niet eens tijd om dit OpenTTD server topic maar eens omhoog te schoppen? Ps YorP, Mero, BasOne, ik doe niet meer mee met het nieuwe spelletje, ik ga toch maar weer eens verder met mijn singleplayer game (al bijna ¤100.000.000 winst met stoomtreintjes, zonder inflatie natuurlijk). | |
MaxMark | zondag 14 oktober 2007 @ 11:28 |
quote:Die hebben we maar laten stevern, omdat het te onoverzichtelijk werd en er weinig over server-gerelateerde dingen werd gepraat. | |
yorP | zondag 14 oktober 2007 @ 12:16 |
* yorP is nu alleen op de Fok!Server Heeft iemand zin om mee te doen? | |
sk888er | zondag 14 oktober 2007 @ 13:52 |
sorry yorik, heb iets met mn files gedaan en nu kan ik het spel niet meer opstarten. Iig bedankt voor de hulp:) ga het opnieuw instaleren en kijken of die patch het dan wel doet. | |
S-Two | zondag 14 oktober 2007 @ 14:22 |
Dit spel vroeger ook tijden gespeeld. * S-Two gaat hem ook maar weer eens installeren. | |
The_Forcer | zondag 14 oktober 2007 @ 15:53 |
Heb dit een tijdje geleden gespeeld op Windows, dies nu stuk. Waar kan ik het downloaden voor Linux? | |
EnGCatjuh | zondag 14 oktober 2007 @ 15:55 |
quote:Zelfde sites als voor windows. Zie OP. | |
CasB | zondag 14 oktober 2007 @ 15:57 |
Jammer dat de ChrisIN geen PBS heeft | |
The_Forcer | zondag 14 oktober 2007 @ 16:19 |
Ah, heb het al. | |
Bart | zondag 14 oktober 2007 @ 16:27 |
Tot nu toe is de enige mogelijk om met PBS te spelen TTDPatch. En dat zal voorlopig ook zo blijven... Trouwens imho ook een van de weinige voordelen van de patch boven OTTD. | |
vanOekelen | zondag 14 oktober 2007 @ 16:30 |
quote:En natuurlijk de (inmiddels vrij verouderde) OpenTTD - MiniIn alhoewel dat ook vrij buggy schijnt te zijn. Wel erg jammer trouwens dat de ontwikkeling van PBS voor YAPF blijkbaar geen enkele prioriteit heeft terwijl het wel echt iets aan het spel toe zou voegen. [ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 14-10-2007 16:36:30 ] | |
yorP | zondag 14 oktober 2007 @ 16:38 |
Bij het speuren naar interessante informatie vond ik wat leuks tussen de tt-forums topics: een subsidiaries patch voor r11235! | |
Bart | zondag 14 oktober 2007 @ 16:44 |
PBS in de MiniIN was inderdaad echt buggy. Soms werkt het niet, soms crashten er treinen... Schoot echt niet op. | |
CasB | zondag 14 oktober 2007 @ 17:29 |
Bij mij werkte het best goed...je moet alleen zorgen dat je geen wijzigingen maakt als er treinen op die kruising rijden | |
Maartel | zondag 14 oktober 2007 @ 17:49 |
Wat moet je doen als voertuigen beschadigd raken? Gewoon vervangen of is er een manier om ze te 'repareren'? al die steden van 5000 man waarvan er dan vervolgens 1000 op één bushalte staan... | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 17:52 |
beschadigt? je bedoelt boem nieuwe kopen. | |
Maartel | zondag 14 oktober 2007 @ 17:55 |
quote:Nee, ik bedoel wanneer ze even staan te roken en dan weer verder rijden... ik krijg om de minuut wel een popupje dat een voertuig even een breakdown heeft.. | |
MaxMark | zondag 14 oktober 2007 @ 18:02 |
quote:Je zou breakdowns uit kunnen zetten, dit kan bij de instellingen. Wij doen dat standaard, omdat het alleen maar irritant is. Voertuigen hebben vaker breakdowns naarmate hun betrouwbaarheid (bij de voertuig-info) daalt. De betrouwbaarheid zit meestal rond zo'n 80-90% en daalt steeds een beetje. De lager het percentage wordt, de meer waarschijnlijk het is dat je vehicle een breakdown krijgt. Als je vehicles in het depot stuurt, gaat hun betrouwbaarheid weer naar het maximale. | |
existenz | zondag 14 oktober 2007 @ 18:05 |
quote:Of die shit uitzetten | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 19:04 |
Maar 2 man op de server, en ik ga 'weer' "winnen"..... Word saai zo... en de kaart is te klein, 2048x2048 is beter Kan nu vliegtuigen van de ene hoek naar de andere laten vliegen, met 2048x2048 word dat wat moeilijker, en er is meer ruimte voor meerdere personen. | |
vanOekelen | zondag 14 oktober 2007 @ 19:29 |
Daarom zijn vliegtuigen sowieso niet leuk, treinen zijn veel leuker! "winnen" met vliegtuigjes is nou niet echt moeilijk te noemen, treintjes zijn wel een uitdaging! | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 19:42 |
Vliegtuigen horen erbij, als je train tycoon wilt spelen start je dat spelletje maar. map 2048x2048 Breakdowns on En winnen met vliegtuigjes is niet zo gemakkelijk meer. | |
yorP | zondag 14 oktober 2007 @ 20:53 |
Ik post even een screenshot van de nieuwe subsidiaries patch: | |
BasOne | zondag 14 oktober 2007 @ 21:19 |
yuck... in het Nederlands...... Wat moet ik zien? | |
yorP | zondag 14 oktober 2007 @ 21:27 |
Wat Merovingian een keer heeft uitgelegd over subsidiaries: Treinen van op sporen van andere bedrijven. | |
existenz | maandag 15 oktober 2007 @ 00:04 |
quote:Zeker een meerwaarde voor het spel! | |
scarefreak | maandag 15 oktober 2007 @ 08:05 |
quote:Nee, dan wordt het blocken online alleen nog maar erger | |
yorP | maandag 15 oktober 2007 @ 10:20 |
Neehoor, Er kunnen alleen treinen over andermans spoor rijden als je een contract hebt. Dat contract moet aan bijde kanten akkoord zijn. Verder gaat het ook geld kosten, doormidden van "tollports", die als er een trein die niet van jou is langskomt een heffing geeft. De prijs daarvan kun je zelf bepalen in het contract. | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 19:29 |
quote:Hoe werkt dat dan met mensen die expres een locomotief stoppen op een bepaalde plek zodat je concurrent niet meer verder kan rijden? Edit: ik zie hierboven al hoe het werkt Dan nog, wat let iemand om 1 stukje rails weg te halen net waar het spoor van de concurrent zich bij die van jou voegt, en zelf middels een tunneltje of een klein omweggetje om dat stukje ontbrekende spoor te gaan? [ Bericht 25% gewijzigd door maartena op 15-10-2007 19:48:32 ] | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 19:43 |
quote:Ik blijf dat ook dom vinden eigenlijk, die Nederlandse vertaling..... Ik speel het spel in de originele taal, en natuurlijk in Britse ponden! Maar goed, ik ben dan ook iemand die al sinds Windows 3.11 en MSDOS 6.x eigenlijk alleen uitsluitend engelse versies gebruik van het operating system. | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 19:55 |
quote:Daarom heb ik standaard ook vliegtuigen uit staan op mijn servers. Met als belangrijkste reden dat het inderdaad veel te makkelijk is. Je poot een vliegveld hier, een vliegveld daar, je koopt een paar vliegtuigjes, klaar is kees. Op online games liggen die enorme intercontinental airports ook alleen maar in de weg, en je hebt mensen die in 1960 al een hele lap grond gaan zitten kopen omdat ze in 1997 ofzo een intercontinental airport daar kunnen neerpoten....... en dat ligt alleen maar in de weg. | |
Xardasteo | maandag 15 oktober 2007 @ 20:00 |
Gewoon een geweldige game ! Heb er echt UREN aan verneukt OpenTTD-MP mode is ook vetjes btw, moeten jullie eens proberen | |
yorP | maandag 15 oktober 2007 @ 20:08 |
quote:Maar goed, jij bent dan ook iemand die in Amerika woont en eigenlijk alleen uitsluitend Engels praat op zijn werk. | |
yorP | maandag 15 oktober 2007 @ 20:14 |
quote:We hebben zelfs een Fok!Server als je die nog niet gezien had! Op IP: vlingen.nl:3984 , wachtwoord: fokyou niet gehost door Merovingian Zo beter? [ Bericht 12% gewijzigd door yorP op 15-10-2007 21:29:56 ] | |
Bart | maandag 15 oktober 2007 @ 21:15 |
quote:Je zult dan een stukje spoor moeten aansluiten op een ander stuk spoor van een andere company, dat in hetzelfde vakje zit. Een aftakking zegmaar. En dat kan dus niet. Er kan maar 1 speler een stukje spoor maken op 1 vakje. Als je dus alleen maar "eindstukjes" maakt met een tolpoort, moet iedere trein die jouw spoor verlaat via zo'n tolpoort gaan. Zelfde om erop te komen. | |
Bart | maandag 15 oktober 2007 @ 21:16 |
quote:Dat hoef je er niet bij te zeggen hoor | |
MaxMark | maandag 15 oktober 2007 @ 21:18 |
quote:Halve topic gaat erover | |
Bart | maandag 15 oktober 2007 @ 21:41 |
quote:Misschien doelt ie op de Military Police mode (dan moet je terroristen vervoeren naar strafcentra enzo ) | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 22:00 |
quote:Mjah.... ik gebruikte al uitsluitend engelse versies in Nederland, en nog voor ik mijn vrouw ontmoette. Het begon bij Windows 3.0, daar zaten me toch een partij enorme vertaalfouten in..... dus maar de Engelse versie geinstalleerd. Toen Windows 3.1 uitkwam was er de eerste paar maanden nog geen Nederlandse versie, dus ook meteen Engels geinstalleerd. Toen Windows 95 uitkwam heb ik nog eens Nederlands geprobeerd, maar dat duurde niet lang. Ik kon maar niet wennen aan namen als "snelkoppeling" en "configuratiescherm". Dus snel een Engelse versie erop, en dat heb ik eigenlijk sindsdien volgehouden. Pas toen Windows XP uitkwam ben ik naar de VS verhuisd | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 22:06 |
quote:Maar een sneaky blokkade zoals deze is dus niet mogelijk volgens jou? De rode speler sluit zijn spoor aan op het hoofdspoor van de gele speler, en vervolgens bouwt de gele speler een omweg. De rode treinen komen dus vast te staan, de gele speler heeft nergens last van. Of is dat zo niet mogelijk? | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 22:13 |
quote:Ik heb dat trouwens al een keer serieus voorgesteld op het OpenTTD forum. Een stad met een "Policestation" genereert criminelen, die vervoerd moeten worden naar een "Prison" die net als industrieën in het midden van het land ligt. Een "Armored Passenger Car" waarin 16 Prisoners kunnen worden geplaatst (ipv 30-35 in een normale passenger car, je moet ze immers een beetje uit elkaar houden, dus 1 gevangene per bankje, 8 aan elke zijde. Hoe groter de stad, hoe meer criminelen een policestation genereert. Op zich wel een leuk idee voor New_Industries. | |
maartena | maandag 15 oktober 2007 @ 22:13 |
quote:Huh? Wat is dat? | |
vanOekelen | dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:36 |
quote:Zover ik het begrepen heb kan je ook iemand níet toestaan om via jouw spoor treinen te laten rijden, dus het zou een beetje onzinnig zijn om treinen die je wel toestaat om over jouw netwerk te rijden zou gaan blokkeren, je verdient er immers geld mee. (alhoewel je een net beginnende speler zo natuurlijk wel een aantal dure treinen afhandig kan maken door dit soort vieze trucjes...) | |
yorP | dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59 |
quote:Is niet zo moeilijk, gewoon een aanpassing van Total Town Replacement Set en Long Vehicles Je moet dan de Prison uit TTRS gevangenen laten accepteren, een Police Station een industrie maken en een "Armored Passenger Car" aan LV toevoegen. Verder kun je bij die subsidiaries patch niet het spoor van iemand anders aanpassen, diegene moet dus een "aansluiting" maken waar jij op aan kan sluiten. | |
Bart | dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:13 |
quote:Nou ja, de rode speler kan dus niet zijn sporen aansluiten op dat van geel. Geel zal eerst een aftakking moeten maken, daarna kan rood zijn spoor op de aftakking laten aansluiten. Zoals jij het nu tekent, zitten rood en geel met een spoor in hetzelfde vakje, en dat kan dus niet. Geel moet dus moeite doen (een aftakking bouwen, met een tolpoort) om rood erop te kunnen laten rijden. Theoretisch kan geel daarna rood blokken ja, maar ik zie het nut er niet zo van in. Rood maakt dan gewoon zijn eigen spoor ernaast. Alleen is dan de lol van coop eraf. | |
SuperWeber | donderdag 18 oktober 2007 @ 10:52 |
Ik heb dit spelen even gedownload, ik vind het eik wel gaaf. Ik moet alleen mijn methodes/infrastructuurtechnieken nog even optimaliseren voordat ik online ga spelen (Anders ga ik van de kaart geveegd worden . Die AI is idd niet zo heel erg intelligent ) | |
GasTurbine | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:36 |
Welke versie is nodig voor de FOK! server? | |
MaxMark | donderdag 18 oktober 2007 @ 21:52 |
quote:Volgens mij gewoon de laatste, 0.5.3. | |
MisteryT | donderdag 18 oktober 2007 @ 23:33 |
quote:wanneer komt deze functie in een release? ik speel namelijk vaak OTTD met m'n broertje, dan willen we wel graag een eigen bedrijf maar een netwerk delen zou geweldig zijn | |
GasTurbine | vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:13 |
Ik kan geen vliegtuigen bouwen. Als ik klik op availabe aircraft en daneen keuze te hebben gemaakt tussen de beschikbare vliegtuigen, kan je niet op Buy Aircraft klikken. Héél irritant. Hoe kan ik dat verhelpen? | |
Bart | vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:26 |
quote:Je moet wel op een vliegtuigdepot klikken om een vliegtuig te kunnen bouwen. En je moet in een jaar leven waarin er al vliegtuigen zijn (dus niet in 1930 als je geen NewGRF's gebruikt). quote:Je kunt de MiniIN spelen, daar zit een vorm van deze patch in. Ook zit volgens mij in de ChrisIN deze patch. Voordat ie in de nightlies zit kan nog wel een hele tijd duren, maar het kan ook morgen zijn. Hangt ervan af of de devs deze patch steunen, of ie bugvrij is, of ie aan de coding style voldoet enz enz enz. | |
yorP | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07 |
quote: | |
BARuben | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:34 |
Doe niet de moeite om op de server te beginnen, de admins zijn namelijk heerlijk bezig om het te verneuken. Ze vernietigen de bedrijven waar andere spelers mee bezig zijn geweest, en zelf zijn ze koning en laten ze hun bedrijven gewoon staan. Jammer jongens het had leuk kunnen zijn maar helaas verneuken jullie het! bedankt Yorick! | |
Bart | vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:52 |
Dude als je zoveel commentaar hebt begin je toch lekker je eigen server! Er kunnen maar 8 companies op een server meespelen, als er dan een tijdje een company niet gebruikt is, verwijderen we hem om ruimte te maken voor anderen. En ja, dat we dan niet onze eigen company verwijderen, das nu eenmaal het voorrecht van admin zijn. Betaalt de koningin belasting? Moet de commandant van een marineschip de plee schoonmaken? Bepaalde posities brengen rechten met zich mee. Net zoals dat het plichten met zich mee brengt. Yorick en ik steken tijd en aandacht, evenals een pc en bandbreedte in de FOK!server. Zolang jij dat niet kan zeggen, hou je maar lekker je smoel als je commentaar hebt | |
MaxMark | vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:04 |
quote:Als je achter je pc weggaat, altijd saven. Je kunt niet verwachten dat andere spelers niet mogen spelen, omdat jij afwezig bent. | |
timonicious | zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:52 |
quote:Dude, na 3 jaar al?? Dus als ik een dag ga werken, jij ff een uurtje speelt, speel je mij zo weg? .. sorry hoor maar | |
maartena | zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:27 |
Mijn servers hebben "autoclean" aan staan, wat inhoud dat als je OpenTTD client afsluit, dat je bedrijf na 5 jaar automatisch wordt verwijderd. Handmatig verwijderen doe ik eigenlijk nauwelijks, alleen als de server echt vol loopt, en er een paar bedrijfjes tussen zitten die 1 treintje hebben neergepoot en weer zijn vertrokken. Als je je OpenTTD client gewoon aan laat staan, dan betekend dat bij mij dat je aangegeven hebt dat je nog terug komt later, en dan trap ik je echt niet van de server af. 3 jaar is inderdaad wel wat kort moet ik zeggen. Verder is het wel zo natuurlijk dat een server regels heeft, en dat de servers gratis worden aangeboden, net als OpenTTD zelf trouwens. Niet zeuren dus. | |
maartena | zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:40 |
Overigens zaten er maar 3 bedrijven op de server. Ik ben van mening dat verwijderen pas echt nodig is als er 8 spelers op zitten en er kan er geen meer bij. Ik weet natuurlijk niet HOEVEEL bedrijven verwijderd zijn, maar leek me een beetje onnodig gezien de hoeveelheid beschikbare steden en ruimte..... De witte speler heeft overigens 5 goederentreinen staan, maar er is geen enkel bedrijf dat er goederen levert.... | |
Bart | zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:05 |
quote:Als jij een dagje gaat werken en de server zit vol, ja dan is je plek vergeven. Zo werkt het nu eenmaal. Bekijk het eens andersom. De server zit vol, met spelers die er nooit zijn. Jij wil er graag bij, maar dat gaat dus niet. Waarschijnlijk hoor ik je dan janken dat je erbij wil. @maartena: autoclean kan juist niet aan, aangezien er misschien een speler een proefopstelling maakt met een bordje erbij van "hoe kan ik dit verbeteren?" ofzo. Als de autoclean aanstaat zou niemand dat zien... Je hebt wel gelijk, als de server niet (bijna) vol zit, hoeft er geen company verwijderd te worden. Dus ik wil het volgende voorstellen: companies zonder voertuigen en zonder speler worden uiteraard per direct verwijderd. Companies met alleen verliesgevende voertuigen eveneens. Als er 5 of minder companies zijn worden er geen companies verwijderd. Bij 7 of 8 companies gaan er maximaal 4 idle companies eruit, mits ze langer dan drie jaar ongebruikt zijn. Dit wordt bekeken aan de hand van het financienscherm. Als er veel idle companies zijn, zullen de companies met de minste voertuigen verwijderd worden, met als reden dat deze mensen de minste moeite in de game hebben gestoken. Bij 6 companies is e.e.a. aan de admin, maar er mag hoogstens 1 company verwijderd worden, dus tot er 5 overblijven. Yorick en maartena, wat vinden jullie ervan als ervaren online-spelers? Wel frappant dat nu mensen opeens op een forum wat kunnen zeggen over een server, ze opeens gaan lopen klagen dat het allemaal weer niet goed is | |
yorP | zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:10 |
De witte speler was er nog toen ik de bedrijven verwijderde. Er waren 6/8 bedrijven en ik wist niet of ik vandaag nog kon spelen. Als autoclean uitstaat dan weet je op geen(leeftijd van voertuigen uitgesloten) enkele manier hoe oud een bedrijf is. Alleen jonger dan 3 jaar kun je zien, 3 jaar ingame is toch bijna een heel uur. Dat je bedrijf er nog is als je een paar uur weg bent is een BONUS, geen RECHT! Op Barts Server staat de autoclean dacht ik zelfs op 2 jaar. Ik kon de quote van Merovingian niet vinden over het verwijderen van bedrijven maar het was iets als dit: quote:Bovendien had BARuben maar 6 (! ) treinen, vaak zijn dat bedrijven van spelers die even komen kijken en na 10 minuten weer weggaan. Als je graag wilt dat je bedrijf er de hele dag blijft laat je maar een openttd client open. Timonocious: als er op die ene dag zoveel gespeeld wordt dat er meer dan 6 bedrijven zijn moeten we er wat weghalen... De meeste mensen vinden het wel leuk om opnieuw te beginnen. Er is ook bijna geen enkele server die je bedrijf niet weghaalt. Ik zag nog een leuke feature in OpenTTD: quote:Oftewel: vehicle follow. [ Bericht 3% gewijzigd door yorP op 20-10-2007 10:11:39 (typo) ] | |
Bart | zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:29 |
Vreemd dat ze vehicle follow hebben toegevoegd... Daar was meer dan een jaar terug een discussie over op tt-forums.net, de devs vonden het onzin omdat je ook gewoon het vehicle-venster kon vergroten. Maar schijnbaar zijn ze toch tot inkeer gekomen | |
vanOekelen | zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:12 |
Jah, deze keer was het een dev zelf die op het idee kwam... (weliswaar een TTD-patch dev maar toch) Ik snap de prioriteiten van de OpenTTD-devs soms sowieso niet echt... Niettemin wel fantastisch werk wat ze leveren overigens! [ Bericht 18% gewijzigd door vanOekelen op 20-10-2007 14:53:21 ] | |
BasOne | zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:47 |
Server restart, t'is the year 2100 | |
BasOne | zondag 21 oktober 2007 @ 00:33 |
En 1042 x 1042 is te klein | |
vanOekelen | zondag 21 oktober 2007 @ 00:39 |
quote:En net zoals 2056x2056 bestaat ook dat formaat niet... 1024x1024 moet het zijn... 210=1024 211=2048 En om nou te zeggen dat de map is volgebouwd op dit moment. Er zijn maar een paar industrieën en steden aangesloten op iets wat op een netwerk moet lijken... [ Bericht 10% gewijzigd door vanOekelen op 21-10-2007 00:55:19 ] | |
BasOne | zondag 21 oktober 2007 @ 00:56 |
Dat had ik geedit O.o A screw it, elke kaart onder het max is bull. Voor multi, max size kaart, kleinere kaarten en mensen lopen elkaar in de weg. | |
vanOekelen | zondag 21 oktober 2007 @ 01:16 |
quote:Dat is toch juist het leuke van multiplayer? Anders kan je net zo goed singleplayer gaan spelen als je toch niet wilt dat je iemand anders tegenkomt. (En dan weet je tenminste zeker dat je bedrijf waar je lang mee bezig bent geweest tenminste niet in een keer verdwijnt...) Maar goed, daarom speel ik dus ook niet al te vaak multiplayer openttd. Als ik wel multiplayer speel ga ik natuurlijk voor het grootste bedrijf (en daarmee bedoel ik dan het bedrijf met de meeste winst uit treinen/boten/wegvoertuigen, niet vliegtuigen) en ik vind het wel een beetje leuk om te direct te concurreren met anderen. Anders zie ik niet echt een meerwaarde in het multiplayer spelen... | |
BasOne | zondag 21 oktober 2007 @ 01:19 |
quote:MKet kleine kaarten heb je het probleem dat mensen zeggen, alle industrie is al bezel, ik ga naar een andere server. En vliegtuigen horen er gewoon bij. Anders ga je maar railroad tycoon spelen. | |
GasTurbine | zondag 21 oktober 2007 @ 02:28 |
GasTurbine | zondag 21 oktober 2007 @ 02:28 |
ik ben ook verwijderd na 3 jaar. Was even naar de Basvd Heijden en had in mijn naam: Brb, verder waren we met hoogstens z'n 5'en. Dit vind ik dan ook weer tè | |
yorP | zondag 21 oktober 2007 @ 10:42 |
quote:Hmm, ik heb wel bedrijven verwijderd gisteren om 19:45, maar niet die van jou, alleen van spelers zonder voertuigen. En ik zie GasTurbine Transport nog gewoon staan, gesticht 2084, net zoals gisteren... Edit: met precies de zelfde sporen en treinen als gisteren, volgens mij ben je niet verwijderd hoor! | |
MaxMark | zondag 21 oktober 2007 @ 12:46 |
quote:Je kunt het wel twintig keer blijven zeggen, het blijft een kutargument voor mp | |
BasOne | zondag 21 oktober 2007 @ 13:33 |
quote:En ik zeg het nog 100x meer Het is transport tycoon, dus treinen, boten, auto's en vliegtuigen. And seriously, het gaat erom plezier te hebben met tt, niet om het winnen, en wat is er mooier dan een dorpje met 100 inwoners te transformeren naar een stad met 50.000 inwoners, bussen, treinen, vliegtuigen. Het hoort er gewoon bij. | |
MaxMark | zondag 21 oktober 2007 @ 14:42 |
quote:Met SP ben ik het met je eens. Maar bij MP is het met vliegtuigen gewoon te makkelijk om veel geld te krijgen, waardoor je dus sneller en meer kunt bouwen, waardoor je te makkelijk wint. Bij het aanleggen van sporen krijg je een verdiende 'beloning' als alles goed werkt. Bij het neerleggen van twee vliegvelden en het bouwen van 1 vliegtuig krijg je een 'beloning' die ver buiten proportie is voor het werk dat je ervoor hebt gedaan. Als ik een uur bezig ben met een compleet netwerk aan te leggen, dan verlies ik alsnog van iemand die even snel een paar vliegveldjes neerlegt in de steden die ik nota bene heb doen groeien met mijn netwerk. Daarom, vliegtuigen in singeplay: Ja. Vliegtuigen in multiplay: Nee. | |
GasTurbine | zondag 21 oktober 2007 @ 15:02 |
quote:omg mijn verstand laat mij in de steek Ik kwam namelijk terug, en de connectie verbrak plotseling, dus ik weerproberen te connecten maar hij deed het niet, wel bij andere servers. achja, zoveel was het ook weer niet. Excuus | |
scarefreak | zondag 21 oktober 2007 @ 15:29 |
Herstart heeft er net plaatsgevonden | |
Bart | zondag 21 oktober 2007 @ 18:29 |
Zucht... mensen die lopen te huilen dat "hun" goederen "gejat" worden en industriën blocken... Wanneer snappen mensen nou eens dat industriën geen eigendom zijn, en goederen dus ook niet? Als je geen competitie wil, ga dan lekker single-player spelen... | |
GasTurbine | zondag 21 oktober 2007 @ 22:06 |
Waar kan ik trams voor OTTD vinden? | |
GasTurbine | zondag 21 oktober 2007 @ 23:17 |
Waarom bouwt IEDEREEN treinen, trams ed voor TTDPatch terwijl OTTD veul meer voordelen heeft! :/ | |
vanOekelen | zondag 21 oktober 2007 @ 23:38 |
quote:Omdat ze eerst alleen maar in TTD-patch werkten, dat je ze ook kan gebruiken in OpenTTD is nog niet zo heel erg lang. Maar als je een nieuwe nightly hebt kan je tegenwoordig bijna alles wat voor TTD-patch is ontwikkeld ook gewoon in OpenTTD laden. Overigens kan je hier een mooi zipje vandaan halen met graphics die sowieso goed werken in OpenTTD (wel dus voor een hoop graphics alleen met de nightly's). Dit zit daar allemaal in. | |
yorP | maandag 22 oktober 2007 @ 16:35 |
quote:Neehoor, lang niet alles werkt in OpenTTD, newwater.grf vanaf versie 5 bijvoorbeeld niet. Ik zag nog een leuke GRF voor MaxMark: Airmod.grf En verder: hier een zipje van het #OpenTTDCoop GRFPack, en hier een zipje van de dagelijkse updates zoals newindustries (eroverheen uitpakken als je mee wilt spelen). | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 18:16 |
Hoe chat ik in vredesnaam in de multiplayer... En waarom rijdt mijn trein het station niet in Edit: T van talk dus , nu mijn trein nog | |
Bart | maandag 22 oktober 2007 @ 18:31 |
quote:Chat kan ook met enter. En is je station electrified? Heb je wel orders gegeven? Doe anders een screenshot... | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 18:35 |
quote:Whehehe, bouwt hij standaard tegenwoordig geen electrified station... Eens ff weer inloggen, moment... Had net de boel afgebroken | |
SuperWeber | maandag 22 oktober 2007 @ 18:39 |
Verdomme, nu doet hij het wel | |
yorP | maandag 22 oktober 2007 @ 21:47 |
De Dev's zijn op grote schaal patches aan het committen: quote: | |
Bart | maandag 22 oktober 2007 @ 21:55 |
Goede zaak Nu nog PBS en Subsidiaries! | |
vanOekelen | maandag 22 oktober 2007 @ 22:12 |
quote:En passenger destinations | |
GasTurbine | maandag 22 oktober 2007 @ 23:22 |
En trams voor een stable OTTD | |
MaxMark | maandag 22 oktober 2007 @ 23:43 |
quote:Dat zou alleen enigzins haalbaar zijn in een redelijk grote map met niet al te veel steden. | |
vanOekelen | maandag 22 oktober 2007 @ 23:47 |
Ik verwacht dat 0.6.0 er wel binnen een paar maandjes zal zijn. Dus met trams, "alles onder bruggen", newindustries, half-tile foundations, drive-through roadstops enz | |
vanOekelen | maandag 22 oktober 2007 @ 23:49 |
quote:Klopt, maar dat is ook geen ramp, het voegt echt een hele hoop toe aan het spel, die wat kleinere mappen neem ik dan wel voor lief. (zolang het maar stabiel werkt...) | |
MaxMark | maandag 22 oktober 2007 @ 23:55 |
quote:Heb jij Transport Giant wel eens gespeeld? | |
GasTurbine | dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:56 |
Ik bid alvast! :d | |
BLADEZZ | woensdag 24 oktober 2007 @ 17:05 |
Vanavond weer eens even lekker online OpenTTD-en | |
_dirkjan_ | donderdag 25 oktober 2007 @ 03:08 |
Oke ik verveelde me | |
CasB | donderdag 25 oktober 2007 @ 08:55 |
Wow ziet er goed uit | |
Xardasteo | donderdag 25 oktober 2007 @ 09:41 |
quote:OMFG.... IK KOMMER AAN !!! | |
MaxMark | donderdag 25 oktober 2007 @ 09:44 |
quote:Jeuzes Hij is erg mooi, maar je wist hopelijk wel dat er al een NL-map was? Weet eigenlijk niet of ze veel verschillen, die andere had iig de steden en industrieën er wel al bij. | |
_dirkjan_ | donderdag 25 oktober 2007 @ 14:09 |
quote:Nee linkje? ik heb gewoon een doorzichtig ruitjesvel over een kaart van Nederland gelegt, en elk blokje dat gedeeltelijk in Nederland lag was een hoekpuntje omhoog in OTTD. | |
Piles | donderdag 25 oktober 2007 @ 14:26 |
Ik heb nogal wat gemist geloof ik, de afgelopen delen. Heb het al een tijdje niet meer gespeeld Binnenkort maar weer eens beginnen | |
MaxMark | donderdag 25 oktober 2007 @ 15:22 |
quote:Ja, euh... een topic of 7, 8 geleden ergens | |
Piles | donderdag 25 oktober 2007 @ 15:26 |
quote:Ik had m nog http://www.piles.nl/hosting/fok/The_Netherlands_by_Vidar.scn | |
Sautor | donderdag 25 oktober 2007 @ 15:49 |
quote:OP Maar dat is wel een leuk scenario, ben je iig lang mee bezig | |
yorP | donderdag 25 oktober 2007 @ 16:05 |
quote:Nog iets groter en dan scenario Oja: Deze week zaterdag (27-10-2007) is het World Wide OpenTTD Game Day! Linkje naar topic op TT-Forums Linkje naar OpenTTD wiki pagina Linkje naar discussie op OpenTTD wiki Nodig voor joinen op server: GRF 1, GRF 2(dagelijkse updates) Binarys | |
scarefreak | donderdag 25 oktober 2007 @ 16:13 |
quote:Zaterdag ff naar kijken | |
The_Forcer | donderdag 25 oktober 2007 @ 17:55 |
Ik heb Openttd op Linux, in welke map moet ik die NewGRF's neergooien? | |
The_Forcer | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:08 |
Ik heb geprobeerd [newgrf] bestand.grf in config te zetten maar dan krijg ik bij startup een error:quote: | |
yorP | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:10 |
quote:Ze moeten in de map data. quote:Je moet ze ook niet in de config zetten, die beschrijvingen zijn voor TTDPatch. Bij OpenTTD kun je ze gewoon openen ingame bij NewGRF Instellingen. | |
The_Forcer | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:21 |
quote:Het zit in de map data, en als ik ingame newgrf instellingen open zie ik helemaal niets staan als ik druk op toevoegen. | |
maartena | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:24 |
/home/username/openttd/data niet verschillend met de Windows versie, de subfolderstructuur is hetzelfde. Ligt er een beetje aan waar je openttd folder woont natuurlijk. | |
The_Forcer | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:27 |
quote:Heb ik precies zo, maar hij wil hem maar niet zien, want het is toch de bedoeling dat ie dan bij dat lijstje van toevoegen staat? Moet je dat plaatje dat in de .zip zit er ook bij doen? | |
The_Forcer | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:31 |
Ah, ik denk dat ik het weet. De map is bij mij niet /user/openttd/ maar /user/.openttd/ had ik gedaan zodat ie normaal ontzichtbaar is. -edit- Nu krijg ik met of zonder anglebuilding.grf in de config geen error meer, maar staat ie ook niet bij toevoegen. | |
Bart | donderdag 25 oktober 2007 @ 20:10 |
quote: | |
maartena | donderdag 25 oktober 2007 @ 20:31 |
quote:Waarom zou je dat doen? | |
MaxMark | donderdag 25 oktober 2007 @ 22:07 |
quote:Dat ja | |
maartena | donderdag 25 oktober 2007 @ 23:18 |
Ik had net iemand op de server die om een fabriek een vierkant van 20 bij 20 land-bordjes had gezet, alles opgekocht omdat hij bang was dat iemand "zijn" goederen zou vervoeren.... Dat soort links communistengedrag doen we niet aan Kick ban weg (na herhaaldelijke waarschuwingen) | |
The_Forcer | vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:33 |
Hoe doe je dat opkopen dan? | |
MaxMark | vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:37 |
quote:Gewoon van die bordjes plaatsen, kost geen drol, maar het hokje is wel van jou dan. | |
The_Forcer | vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:38 |
quote:Oh, stom. | |
SuperWeber | vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:53 |
quote:Bij mij is dat ook zo, deed hij automatisch | |
maartena | vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:04 |
quote:Hmm. Wellicht komt het omdat ik mijn servers handmatig compile, want al mijn servers staan gewoon in eigen directories die niet hidden staan ofzo. Ik werk ook voornamelijk met Midnight Commander als mijn file manager, en die ziet hidden folders sowieso automatisch. Ik heb trouwens besloten 2 extra servers te lanceren, ik vond het "endless" concept van Bart/Mero wel wat, en om nou te voorkomen dat je je enorme netwerk moet gaan ombouwen heb ik ze maar meteen in 2025 laten beginnen, dan kun je tenminste meteen met maglev aan de slag. De CPU en bandbreedte kunnen in ieder geval makkelijk 7 servers aan. Geen autoclean op Maarten 6 en Maarten 7. De eerste is Temperate, de andere is Desert. Het betekend trouwens niet dat bedrijven niet verdwijnen, als een bedrijf lang niet gebruikt wordt dan haal ik em zelf weg.... maar als je mij even een berichtje stuurt via FOK PM of in dit topic dat je morgen terug komt op je bedrijf of zoiets, dan verwijder ik je bedrijf niet (geen garanties trouwens als je toch niet komt trouwens) - deze servers staan trouwens ook op autopause, minimaal 1 speler is nodig [ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 26-10-2007 23:19:32 ] | |
HansvanOchten | zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:35 |
Ik krijg het gewoon niegt voor elkaar met seinen om treinen goed te laten rijd. Ik heb 3 stations als het ware (later eventueel meer maar ok): 1---->2<-----3 Station 1 en 3 hebben beide 1 "track". Station 2 heeft er 2. Er rijdt 1 trein tussen station 1 en 2, en 1 tussen 2 en 3. Vlak voor station 2 maak ik een splitsing, met net na 2 splitsing een sein (1x klikken) Ik verwacht nu dus dat de binnenkomende trein het lege spoor pakt, dit gebeurt ook. Echter in plaats van om te draaien rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar 3 ipv terug naar 1 :S | |
sk888er | zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:50 |
quote:Maak een screenshot dan is het wat makkelijker te begrijpen | |
HansvanOchten | zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:51 |
moment! | |
HansvanOchten | zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:56 |
http://img264.imageshack.us/img264/7024/treinic9.jpg http://img264.imageshack.us/my.php?image=treinic9.jpg http://i20.tinypic.com/b6sh3s.jpg hopen dat het zo werkt. Het principe is dus dat er 1 trein (A) tussen station 1 en 2 rijdt, en een andere trein (B) tussen 2 en 3. Beide treinen moet dus omdraaien in het middel en terug naar station 1 of 3. Alleen rijdt de trein tussen station 1 en 2 door naar station 3 | |
EnGCatjuh | zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:57 |
Je moet geen imageshack gebruiken op Fok, want we staan op de zwarte lijst. Neem anders tinypic.com | |
SuperWeber | zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:29 |
quote:Je hebt het niet helemaal goed staan... Ik zal ff een plaatje voor je maken... Bij deze: [ Bericht 4% gewijzigd door SuperWeber op 27-10-2007 16:49:22 ] | |
HansvanOchten | zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:23 |
thanx, ik ga het proberen! | |
BasOne | zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:24 |
http://www.youtube.com/watch?v=eU5VCG1Rino | |
BasOne | zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:06 |
OTTD theme song http://www.youtube.com/watch?v=u3tlCqqg7lw | |
maartena | zondag 28 oktober 2007 @ 07:47 |
Offtopic - vooral die eerste, wat doet dat hier? Deze is wel ontopic http://www.youtube.com/watch?v=ImfkfZZga48 | |
MaxMark | zondag 28 oktober 2007 @ 11:28 |
quote:Zegt 'ie dan ook nog | |
BasOne | zondag 28 oktober 2007 @ 13:30 |
^_^ 'k zit iedere keer helemaal in me uppie op de server :\ | |
SuperWeber | zondag 28 oktober 2007 @ 17:57 |
quote:Njouw, jij hebt ook lekkere figuren op je server... Heb ik net een leuk transportbedrijfje gebouwd. Komt er zo'n figuur aan, die van al het land van de "farms" die ik bedien maar even een meertje maakt | |
maartena | zondag 28 oktober 2007 @ 18:22 |
quote:Tja.... losers heb je natuurlijk wel eens. Ik kan er niet al te veel aan doen, aangezien ik meestal slaap of op mijn werk zit als men in Nederland veel speelt Soms SSH ik wel eens naar mijn servers vanaf werk om te kijken hoe het gaat..... Overigens heeft dat geen effect op de productie van die boerderijen verder. | |
SuperWeber | zondag 28 oktober 2007 @ 18:25 |
quote:Ow, scheelt dat weer . Maar goed, hij verpest wel het hele landschap enzo... En idd, mafkezen horen erbij | |
Pascal86 | zondag 28 oktober 2007 @ 23:33 |
Dit is eigenlijk een soort experiment geweest (heeft ook ontzettend veel geld gekost door het landschap aan te passen) Elke traject is aangesloten op de grote lijn, die door heel het veld loopt, hierdoor hoef ik alleen stations op de grote lijn aan te sluiten, duurde ontzettend lang voordat ik alles goed geregeld had | |
borbit | maandag 29 oktober 2007 @ 01:11 |
vet, keertje downloaden | |
maartena | dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:32 |
Ik heb op mijn Maarten 6 server (nl.mine.nu:3982) nu al weer een tijdje een heel lekker netwerk lopen. Ik zit er zo goed als alleen, de eerste keer dat ik een "endless" spel deed deze week hadden we op een gegeven moment 4 netwerken met elk 300+ treinen, en toen haalde iemand zijn wachtwoord van het bedrijf af en was het allemaal water toen ik de volgende ochtend wakker werd.... Affijn, het netwerk lijkt vrij soepel te lopen, maar ik produceer zoveel goederen ( 9000+ bij een factory, 8000+ sawmill, en dan nog zo 1000 ofzo van de olie) dat het zelfs met 3 stations bijna geen doen is om al die goods weg te slepen. Kom eens kijken en geef eens wat tips enzo van hoe het beter kan..... Als je alleen komt kijken, dan wel als toeschouwer, anders moet ik straks weer allemaal bedrijfjes met geen voertuigen opruimen Ik ga nu wel afk (bed). | |
BLADEZZ | dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:00 |
quote:Natte droom van elke TTD speler? | |
Pascal86 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:57 |
Mijn beste trein, 18 miljoen per jaar en 1.7 miljoen capaciteit | |
SuperWeber | dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:40 |
Jeuses Maarten dat zijn flinke stationnetjes | |
Piles | dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:43 |
quote:Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande afbeelding? Die zijn niet van Maarten lijkt me, anders waren ze wel iets anders ingericht | |
Adidah | dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:46 |
Ik ben het ook maar weer eens gaan spelen. Wat blijft het toch een briljant spel . | |
Pascal86 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:22 |
25 treinen worden hier al geleegd Nu zou je wel zeggen waarom ik niet eens 2 miljard heb. Omdat bouwen ontzettend duur is :P | |
SuperWeber | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:31 |
quote:Nee, ik doelde op de server waar Maarten over sprak... | |
armmoetzaaier | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:37 |
als ik zo'n station wil neer zetten mag het nooit van het stad. en zeker niet meer als ik zo veel land vlak maak. doe dan toch niets verkeerd | |
_dirkjan_ | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:48 |
quote:Veel bomen rond de stad planten, daar worden ze blij van | |
Piles | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:49 |
quote:Vind je het gek Ga je eens verdiepen in betere stations | |
MaxMark | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:06 |
quote:Godsamme, wat een kutstation is dat zeg Die ingang is zo inefficiënt als maar kan | |
Piles | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:09 |
quote:En dan nog maar 25 treinen | |
Automatic_Rock | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:50 |
Oh, ik heb heel wat gemist | |
maartena | dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53 |
quote:Bomen planten. VEEEL bomen planten. | |
MaxMark | dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:30 |
quote:En als dat niet helpt, nog wat meer bomen planten. | |
Bart | dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:15 |
Of de stad omkopen Wel eerst saven | |
Pascal86 | dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:32 |
quote:Ik heb geen problemen ermee hoor, werkt gewoon zonder vertraging. | |
sk888er | woensdag 31 oktober 2007 @ 00:04 |
quote: Hij bedoelt te zeggen dat je ook 25 treinen met 5 stationsingangen kunt maken die ook nog eens efficienter werken. Lees de vorige topics eens door dan zie je vanzelf wat er bedoelt wordt. | |
sk888er | woensdag 31 oktober 2007 @ 00:04 |
dubbel | |
BLADEZZ | woensdag 31 oktober 2007 @ 19:29 |
Whoa Fok Server is gereset | |
Bart | woensdag 31 oktober 2007 @ 20:22 |
Ja dat gebeurt af en toe Een clickable screenie van de vorige server: | |
BLADEZZ | woensdag 31 oktober 2007 @ 21:51 |
Yay de museumlijn staat erop | |
SuperWeber | donderdag 1 november 2007 @ 08:47 |
Die roze kleur van mij Ik ben op de nieuwe map ook maar gestart in het roze | |
MaxMark | donderdag 1 november 2007 @ 11:28 |
quote:Goed zo, kom er maar voor uit hoor | |
yorP | vrijdag 2 november 2007 @ 15:14 |
Zo, ik heb de server gereset, het was bijna alleen nog maar water... ...en natuurlijk de spelers met 139 vleigtuigen. Vliegtuig limiet staat (tijdelijk) op 0 nu! Opzich vind ik vliegtuigen wel goed, maar alleen om het af te maken, om bijvoorbeeld extra goederen of passagiers te transporteren. Maar spelers met ALLEEN MAAR vliegtuigen kan ik echt niet tegen. | |
maartena | vrijdag 2 november 2007 @ 16:34 |
Ik heb vliegtuigen ook standaard uit staan op al mijn servers Op mijn "endless" server heb ik ook boten uitgezet, vanwege cpu gebruik icm met enorme rail netwerken etc Gasten die bij mij de map flooden, en ik kom er achter.... vinden hun IP adres in mijn firewall, en mogen dus nooit meer op mijn servers Ik ban niet op de servers zelf, anders moet ik het 6 keer doen | |
BasOne | vrijdag 2 november 2007 @ 20:25 |
BasOne Transport is open. OTTD uitproberen? Join Basone Transport | |
MaxMark | vrijdag 2 november 2007 @ 20:54 |
quote:Komt dat even goed uit, ik heb altijd al eens OTTD uit willen proberen ! | |
BasOne | vrijdag 2 november 2007 @ 21:25 |
Lolbroek Er zijn nog steeds mensen die niet bekent zijn met TTD. | |
MaxMark | vrijdag 2 november 2007 @ 21:34 |
quote:Of de Nederlandse taal. Sorry, ben op dreef vandaag. | |
Bart | vrijdag 2 november 2007 @ 22:11 |
quote:Die zin heeft geen onderwerp. En nu kappen met zeuren! | |
MaxMark | vrijdag 2 november 2007 @ 22:24 |
quote:Spaanse invloeden, dus dan mag het Ontopic: Ik heb al heel lang geen OTTD meer gespeeld. | |
yorP | zaterdag 3 november 2007 @ 09:14 |
quote:Als je dan zograag het goede voorbeeld wil geven met presignals bij sommige van je stations, doe het dan wel goed dus: niet alles entrance presignal, maar: 1e presignal: 1 keer ctrl-klik alle presignals tussen eerste en laatste: combo, 3 keer ctrl-klik het laatste presignal(voor een platform): exit, 2 keer ctrl-klik | |
BasOne | zaterdag 3 november 2007 @ 10:52 |
Ik heb pre signals en combo signals O.o Hou op met adkraken van mij systemen het werkt En wie zegt dat ik het goede voorbeeld wil geven | |
yorP | zaterdag 3 november 2007 @ 16:30 |
quote: quote: mijn eerste ban ! | |
Bart | zaterdag 3 november 2007 @ 17:53 |
Goedzo! We moeten eigenlijk met een modje van Fok! afspreken dat ze dan ook gelijk op het forum geband worden | |
maartena | zaterdag 3 november 2007 @ 17:58 |
Moet je? | |
yorP | zaterdag 3 november 2007 @ 20:03 |
quote:Ik zou zeggen: benoem wat admins! quote:Automatic Rock misschien? Ban even het ip 84.27.186.26 op al je servers, ik zag namelijk al een DeFrank Transport op de gewone Bart Server. | |
maartena | zondag 4 november 2007 @ 06:19 |
quote:Noted. Ik zet em straks wel in mijn firewall | |
Automatic_Rock | zondag 4 november 2007 @ 08:38 |
quote:Modjes kunnen geen ban zetten | |
Bart | zondag 4 november 2007 @ 10:39 |
quote:Zorg dan dat je promotie maakt | |
Bart | zondag 4 november 2007 @ 10:42 |
quote:Hmm moet ook eens uitzoeken hoe ik dat moet doen... Is inderdaad wel makkelijker. Heb je toevallig een WRT54 router waar je dat inzet? | |
yorP | zondag 4 november 2007 @ 11:56 |
MEROVINGIAN! The Money Making Machine was MIJN BEDRIJF! Was het echt nodig om bedrijven te verwijderen? | |
Bart | zondag 4 november 2007 @ 12:42 |
Op welke server? En hoe kan ik weten dat het jouw bedrijf was? | |
Martijn_77 | zondag 4 november 2007 @ 12:44 |
quote:Hoe krijg je die stad zo ontwikkeld? | |
Piles | zondag 4 november 2007 @ 12:51 |
quote:Het zijn er 2 hè Maar gewoon veel goederen naartoe vervoeren | |
vanOekelen | zondag 4 november 2007 @ 13:25 |
quote:Een stad groeit (in temperate) het snelst als je er ten minste 5 stations in/bij het centrum bouwt die regelmatig bezocht worden door je vervoersmiddelen. edit: Volgens Maedhros (een van de OpenTTD developers) zit het zo: quote: | |
yorP | zondag 4 november 2007 @ 14:10 |
quote:De FOK!server quote:Dat ik er gisteren inzat en dat ik vaker die bedrijfsnaam heb | |
Bart | zondag 4 november 2007 @ 15:56 |
Nou ik zal hem voortaan niet meer verwijderen als ik eraan denk De server zat vol en er waren 3 of 4 companies die meer dan 3 jaar geen activiteit hadden, die had ik dus verwijderd... | |
yorP | zondag 4 november 2007 @ 16:00 |
quote:Ja, heb ik ook een keer gedaan, dag BARuben, tot nooit meer ziens! | |
Piles | zondag 4 november 2007 @ 20:08 |
Ik was net ff begonnen in Maarten's server 2 geloof ik Maar wat was dat spel gigantisch traag, dus ben maar gestopt | |
Sautor | zondag 4 november 2007 @ 21:11 |
He, wat grappig: Ik heb een paar vliegtuigen vliegen en een paar treinen rijden (in een cheatlevel, gewoon om ff stations uit te proberen enzo etc) Maar nu vliegen mijn vliegtuigen 947km/h en rijden mijn treinen 640km/h. Dan zou je toch zeggen dat de vliegtuigen sneller zijn, maar ze worden juist ingehaald door de treinen. Klopt dat? | |
vanOekelen | zondag 4 november 2007 @ 21:34 |
quote:Als je met 0.5.3 speelt klopt dat ja | |
Bart | zondag 4 november 2007 @ 21:50 |
Tot voor kort vlogen de vliegtuigen met een factor 4 langzamer. In de huidige nightlies hebben ze real plane speeds geintroduceerd. Nu vliegen ze dus wel op de juiste snelheid (en zijn die concorde's echt niet meer aan te klikken ) | |
maartena | zondag 4 november 2007 @ 23:23 |
quote:WRT54GL met DD-WRT, een 3d party firmware waarmee je dat soort dingen kunt doen. Hier zit een IPTABLES firewall in, waarmee je met een command script zaken kunt uitvoeren. Bijvoorbeeld: iptables -I FORWARD -d 66.58.102.2 -j DROP - stuurt alle packets van 66.58.102.2 naar het niets iptables -I FORWARD -d 66.58.0.0/16 -j DROP - idem, maar dan voor de hele range 66.58.*.* Ik heb dus wel eens een pipo gehad (en bovenstaande range is trouwens de range van die persoon, genaamd "rabbit", dus ban die maar vast) die ik dus op IP adres bande, en vervolgens zijn DSL modem reboote en een nieuw IP adres kreeg..... dus de hele range er maar in gezet, ik ben niet moeilijk Voordeel: Je hoeft geen banlijsten bij te houden in openttd.cfg, en je kunt hele ranges blokkeren. En gebanden worden al VOOR dat ze je server contacteren tegengehouden. Nadeel: DD-WRT's firewall herstart zichzelf als je een script runned of update, waardoor iedereen van al je servers vliegt. Ze kunnen *direct* er weer op, maar ik wacht dus meestal wel even tot het rustig is. Je kunt natuurlijk een firewall op je server draaien waarmee je dat soort dingen kunt regelen verder, maar voor mij werkt de iptables op mijn router afdoende. | |
maartena | zondag 4 november 2007 @ 23:25 |
quote:Klopt. Is nu niet meer zo. Maarten 6 heeft nu een enorm netwerk van 2 spelers (de anderen kwamen al 3 dagen niet meer, dus die heb ik maar opgeruimd) en die openttd sessie nam ENORM veel CPU ruimte in, en mijn arme P4 @2.53 Ghz had er een beetje moeite mee. Ik heb Maarten 6 dus naar een andere bak verhuisd, mijn dual core bak weet er wel raad mee. Dus alles loopt gewoon weer soepel op Maarten 1 t/m 5 | |
yorP | maandag 5 november 2007 @ 18:48 |
quote:Kan je niet iets doen aan die resets? Verder heb ik nog een op voor je : 85.167.8.112 | |
MaxMark | maandag 5 november 2007 @ 19:27 |
Jeuzes, nerd-hoekje | |
maartena | maandag 5 november 2007 @ 20:14 |
quote:Tja, dat is iets van de DD-WRT firmware. Ik overweeg de iptables firewall te verhuizen naar mijn linuxbak trouwens en deze op een DMZ poort te zetten, maar ik ga waarschijnlijk eerst een andere distro installeren. Maar goed, dat is een heel ander verhaal | |
MaxMark | maandag 5 november 2007 @ 20:34 |
Leg die drempel eens niet zo hoog voor eventuele nieuwe spelers in dit topic | |
scarefreak | maandag 5 november 2007 @ 21:27 |
Damn... ik maak gewoon leuke treintjes... ik weet niet wat jullie voor spel doen | |
maartena | zaterdag 10 november 2007 @ 09:19 |
Wordt er nog gespeeld? Ik heb zojuist mijn server van een nieuw laagje verf voorzien: OpenSUSE 10.3 - vandaar dat de boel even een paar uurtjes plat lag | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 09:45 |
Ik ben momenteel aan het spelen op mijn server... | |
Gamer_V | zaterdag 10 november 2007 @ 10:06 |
Ik heb wel weer zin in een potje. Welke server is dat, Merovingian? | |
SuperWeber | zaterdag 10 november 2007 @ 10:12 |
quote:Jaja, ik speel regelmatig op je server... Meestal ben ik "pink" Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden?? | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 10:31 |
Die endless server draait gewoon (85.144.78:3980). En mijn server waar ik nu op speel is 84.144.78.174:3979 | |
Gamer_V | zaterdag 10 november 2007 @ 10:33 |
Ik ben nu begonnen op Maartena #1 onder de naam ownage transport. Hopen dat ie niet verwijderd wordt als ik vanmiddag even weg ben. | |
Gamer_V | zaterdag 10 november 2007 @ 11:40 |
Er zat daarnet iemand genaamd /care, die 2 ongepassworde bedrijven compleet de vernieling in heeft geholpen. | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 11:45 |
quote:Hoe krijg jij zo'n grote kaart / zoveel steden? Krijg ik niet voor elkaar | |
vanOekelen | zaterdag 10 november 2007 @ 11:50 |
quote:Grote kaarten met veel steden maak je gewoon door in het OpenTTD hoofdmenu op spel starten te drukken en dan de gewenste grootte en stedendichtheid aan te geven. Wat ik me alleen afvraag naar aanleiding van datzelfde plaatje, waarom spelen er nog steeds mensen met een release candidate van de vorige versie? En waarom sla je plaatjes op vanuit windows als brakke .jpg's terwijl je in OpenTTD zelf ook hele mooie .png's kan maken... | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 11:55 |
quote:Second that. | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 11:58 |
Kun je in Open TTD ook de screen size aanpassen? Is er ook een TTDX Editor versie de de open TTD files aan kan? [ Bericht 43% gewijzigd door Martijn_77 op 10-11-2007 12:15:27 ] | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:16 |
quote:Wat dacht je ervan om eens te proberen je venster te vergroten/verkleinen | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 12:18 |
quote:Ja oke dat is een optie maar ik dach misschien is er ook nog een andere versie en heb je ook antwoord op mijn tweede vraag? | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:18 |
En wat is TTDX Editor? Programma ken ik niet... | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:20 |
quote:Andere optie (niet versie) is in de opties de resolutie aan te passen. | |
vanOekelen | zaterdag 10 november 2007 @ 12:21 |
quote:Als je met screen size gewoon bedoelt of je het venstertje uit kan trekken/fullscreen kan maken kan dat ja. Er bestaat zover ik weet niet echt een programma dat precies hetzelfde kan als TTDX Editor, maar ik geloof dat de meeste features daarvan al wel geheel danwel gedeeltelijk in OpenTTD zijn verwerkt, of aanpasbaar zijn dmv NewGRFjes. Welke features wil je gebruiken van TTDX Editor? | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 12:23 |
quote:Programma om van de orginele TTD de settings van bijvoorbeeld industrieen enzo te tweaken. Daarnaast kun je daarin ook het bedrag wat je tot je beschikking hebt aanpassen (erg handig als je gaat starten) | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 12:24 |
quote: | |
SuperWeber | zaterdag 10 november 2007 @ 12:27 |
quote:Ja, o.a. de mijne | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:28 |
Beginbedrag: probeer eens ctrl-alt-c in te tikken. Bruggen in je bezit krijgen? Wat bedoel je daarmee? En activeren van industrieen? Waar heb je het over? | |
vanOekelen | zaterdag 10 november 2007 @ 12:28 |
quote:De eerste en de laatste zijn beiden mogelijk in OpenTTD, je kunt dmv de cheats (ctrl+alt+c) jezelf 20 miljoen euro geven (per keer dat je erop klikt), en toestaan om alle industrieen zelf te kunnen bouwen, dit kost wel wat maar dat kun je dus weer oplossen met de geef-geld-optie. Voor het tweede probleem weet ik zo snel niet echt een oplossing. | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:29 |
quote:Gebruik dan ook een password... | |
SuperWeber | zaterdag 10 november 2007 @ 12:31 |
quote:Ja, dat was ik vergeten. Bovendien is dat nog steeds geen reden om iemand anders de vernieling in te helpen... | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 12:37 |
quote:Klopt, maar dat is met alles zo in de wereld.... | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 12:41 |
quote:Sommige bruggen zijn in bezit van een stad en liggen in de weg als je bijvoorbeeld een nieuw station aan wilt leggen en dan is het handig als je ze kunt verwijderen. In TTD lukt dit alleen als de bruggen je eigendom zijn quote:Een industrie gaat soms out of bussiness en dan kun je hem reactiveren | |
SuperWeber | zaterdag 10 november 2007 @ 12:43 |
quote:Dat is correct | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 13:02 |
quote:Bruggen verwijderen kan in OpenTTD ook met cheaten, magische bulldozer krijgt alles weg. En je kan de output van industrieen aanpassen. | |
vanOekelen | zaterdag 10 november 2007 @ 13:06 |
quote:Maar vergeet hem daarna niet weer uit te zetten, anders willen er nog wel eens industrieën zomaar gebulldozed worden door je steden | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 13:15 |
@ Merovingian Ik probeer op de Fokserver te komen dat lukt ook alleen ik wordt er iedere keer uitgegooid van wege een network error. Ligt dit aan de server of mijn firewall? | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 13:20 |
Wachtwoord wel goed ingetikt (capslock uit)? Als het goed is kan je er gewoon inkomen. Ik wel in ieder geval, maar ik speel ook over mijn LAN. Misschien dat iemand anders via internet even kan proberen in te loggen? Ik denk echter dat het aan jou ligt, aangezien er op mijn andere server op dit moment genoeg mensen aan het spelen zijn. Probeer eens in te loggen op mijn gewone server zou ik zeggen... | |
vanOekelen | zaterdag 10 november 2007 @ 13:26 |
Ik kan wel inloggen, maar mijn desktop trekt het maar net, dus Martijn_77 als jij een iets langzamere pc hebt dan mij zou het kunnen dat dat het probleem is. Ik heb een Pentium III op 1 GHz met 512 mb geheugen. | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 13:27 |
Er rijden zo'n 400 treinen rond op de Fok!Server, dus je hebt inderdaad een redelijke pc nodig om het te trekken. | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 13:29 |
quote:Heb een Pentium Duo Core met 2 GB staan. Dus die moet het wel trekken Kom wel op de andere server | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 13:35 |
Lijkt wel als of het aan de grote van het bestand ligt wat hij in het begin moet laden | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 13:41 |
Das nog geen 1,5MB... Zou het probleem ook niet moeten zijn. En anders kom je toch op mijn andere server, op de Fokserver speelt momenteel toch niemand | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 13:49 |
quote:Maar de enige server die werkt bij mij zit vol | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 13:59 |
Af en toe proberen, soms gaan er weer mensen weg... | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 14:07 |
Die topics gaan trouwens ook steeds sneller, nog geen maand en hij zit alweer bijna vol | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 14:14 |
quote:Zal ik doen maar vind het wel jammer had graag een keer multiplayer geprobeerd | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 14:16 |
Er is nu een plek vrij voor een nieuwe company... | |
Gamer_V | zaterdag 10 november 2007 @ 14:24 |
Vanochtend wilde ik mijn eigen continent uitgraven, maar halverwege was mijn geld op. Kom ik net terug, heeft iemand mijn hele restrende spoorlijn ge-eilandiseerd. En het continent zal heten .. Gamer_V's continent. Goede naam. | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 14:25 |
Oke ga gelijk kijken. Heb mijn PC opgestart en nu werkt het beter | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 14:26 |
En hij is weer vol | |
Martijn_77 | zaterdag 10 november 2007 @ 14:26 |
Hoe zet je trouwens een password op je company? | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 14:36 |
Ìn je company venster | |
Bart | zaterdag 10 november 2007 @ 14:36 |
En dit topic is ook weer vol... Hier verder... |