quote:Haile Gebrselassie heeft in Berlijn opnieuw het wereldrecord op de marathon verbeterd.De Ethiopiër had voor de ruim 42 kilometer 2.03.59 nodig en schaafde bijna een halve minuut af van zijn oude toptijd,die hij vorig jaar eveneens in de Duitse hoofdstad noteerde (2.04.26).
Gebrselassie liep de gehele race onder het schema van het wereldrecord.Op 6 km van de finish schudde hij zijn laatste rivalen af en soleerde naar de zege.
"Ik ben zo gelukkig.Werkelijk alles was perfect vandaag",zei Gebrselassie kort na afloop."Alles klopte,het weer en de toeschouwers."Sinds ik loop,is Berlijn mijn geluk.Dit is mijn parkoers",lachte het Ethiopische hardloopfenomeen.
Jammer van de degradatie.quote:Op maandag 29 september 2008 17:21 schreef Brownietje het volgende:
Zozo Pieter zie dat je aardig hard een duin hebt opgelopen.![]()
Ik moest opdraven bij het NK Estafette, vorige week gedegradeerd met de senioren naar de 2de divisie en deze week 2x 4de. Het was niet echt een succesvol seizoen, haha.
Keizer ging stuk om de laatste 10-15 meter, en kwam twee maal ten val. Ik had ook niet verwacht dat Pelle zou verschrikkelijk hard naar boven ging. Ik was voor Pelle en Pelle ging echt als een raket weg.quote:Op maandag 29 september 2008 20:16 schreef Brownietje het volgende:
Jolanda Keizer werd ook 9de. En Pelle die van zoveel toppers wint is ook wel een verassing.
Had je je nog specifiek voorbereid oid? Ik wil volgend jaar meedoen, maar als het NK Estafette weer in hetzelfde weekend valt wordt het heel moeilijk (en ook nog de Clubkampioenschappen, in mijn laatste juniorenjaar wil ik wel clubkampioen worden
Zit je bij Atletico'73 in de poule? Zoja, tot volgend jaarquote:Op maandag 29 september 2008 17:21 schreef Brownietje het volgende:
vorige week gedegradeerd met de senioren naar de 2de divisie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ff gedaanquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:54 schreef PieterBas het volgende:
We mogen weer stemmen op de beste (weg/baan)atleet en (baan)atlete van 2008
http://www.iaaf.org/athletes/athleteoftheyear/index.html
Dat viel me dus ook op..quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef TheArt het volgende:
Gestemd op Saladino, Bolt en Robles, toevallig ook de nummers 1, 2 en 3 in de stand zie ik. Bij de dames gekozen voor Jelimo, Walker en Vlasic. Jelimo staat verrassend ver achter in de stand.
Als die kinderen gaan krijgen...quote:Dibaba and Sihine's wedding draws 500,000
Mon 27/10/2008 14:29
The athletics wedding of the year attracted more 500,000 people according to the website of bride Tirunesh Dibaba, spikesmag.com reports.
Dibaba, the Olympic 5000m and 10,000m champion, tied the knot on Sunday with fellow Ethiopian international athlete Silheshi Sihine at the Church of Medhanialem.
Wearing an elegant white dress Dibaba and her husband Sihine, in a grey, shiny suit, bowed down and kissed the cross from the priest’s hand blessing the holy matrimony. The priest also gave the couple a holy bible.
The pair then moved on for lunch at the Hilton Hotel before they were greeted by thousands at Meskel Square in central Addis Ababa.
The newly-weds mounted a specially designed stand and waved to the estimated half-a-million people who wanted to share their special day.
The evening bash was staged at the Addis Sheraton Hotel, where Dibaba and Sihine performed the Eskista [Ethiopian Shoulder Shiver Dance].
Among the other guests who strutted their stuff on the dance floor were world marathon record holder Haile Gebrselassie, Olympic 5000m and 10,000m champion Kenenisa Bekele and Dibaba’s great Ethiopian rival, Meseret Defar.
Een enkelblessure gooide roet in het eten.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Bekele doet trouwens mee aan de ZevenheuvelenloopIk zeg: parcoursrecord!
quote:Golden League is aan laatste editie toe
De Jamaïcaanse spurtbom Usain Bolt wordt de publiekstrekker bij uitstek tijdens de Memorial Van Damme van 2009. Dat maakte organisator Wilfried Meert dinsdag bekend. De Memorial wordt volgend jaar overigens de allerlaatste Golden League-meeting in zijn huidige vorm.
Dit weekend beraadt het Uitvoerend Comité van de IAAF zich over de toekomst van de Golden League na 2009. De IAAF is voorstander van de uitbreiding van die League van 6 naar 12 meetings over de gehele wereld: 8 in Europa, 2 in Azië, 1 in het Midden-Oosten en 1 in de Verenigde Staten waarbij de atleten, die in aanmerking willen komen voor de jackpot, moeten deelnemen aan alle meetings.
Van de organisatoren en de atleten komt er echter felle tegenwind omdat er, met de daarbij horende kampioenschappen, trials enz., een onwaarschijnlijk overvolle kalender ontstaat. De atleten zien een verplichte deelneming aan 6 tot 9 meetings nog zitten, de organisatoren vinden dat de Golden League eventueel zou moeten beperkt worden tot 6 meetings.
Opnieuw Bolt
Maar volgend jaar blijft de Golden League dus als voorgaande jaren in Berlijn (14 juni), Oslo (3 juli), Rome (10 juli), Parijs (17 juli), Zürich (28 augustus) en Brussel op 4 september. Publiekstrekker in de Belgische hoofdstad wordt zonder twijfel Usain Bolt, die ook dit jaar deelnam en won in het Koning Boudewijnstadion. De Jamaicaan, die op de voorbije Spelen van Peking goud won op de 100, 200 en 4x100m en drie wereldrecords verbeterde, behoort met de Ethiopische langeafstandsloper Kenenisa Bekele en de Cubaanse hordenloper Dayron Robles tot de IAAF-genomineerden voor de trofee van atleet van het jaar. De laureaten worden zondag in Monte Carlo bekendgemaakt op het World Athletics Gala.
Gevaert meer geliefd dan Hellebaut
Dat de Memorial Van Damme enorm aanslaat bij de toeschouwers en de organisatoren de juiste formule hebben gevonden blijkt uit een enquête van voor de Olympische Spelen en waaraan zo'n 800 personen hebben meegewerkt. Op de vraag of er nog naar de Memorial zou worden gekomen antwoordde 85% positief, 95% zou vrienden of familie zeker aanraden dit evenement bij te wonen. Wat betreft de ideale periode voor de organisatie is 52% voor de tweede helft van augustus, 45% voor de eerste helft van september. Daarnaast gaat bij 72% van de ondervraagden de voorkeursdag naar vrijdag, tegenover 22% naar zaterdag.
Favoriete nummers bij de mannen zijn de 100m (79%) voor de 3000m steeple (59%) en de 10.000m (57%). Bij de vrouwen komt het hoogspringen op de eerste plaats (86%) voor de 100m (81%) en de 200m (76%). Bij de favoriete Belgische atleten haalt Kim Gevaert het met 81% voor Tia Hellebaut (74%) en Olivia Borlée (11%). Bij de buitenlandse atleten komt de Russin Yelena Isinbayeva (polsstok) op de eerste plaats met 44% voor de Ethiopische langeafstandloper Kenenisa Bekele en de Jamaïcaanse sprinter Asafa Powell (19%).
Tja, blijven Belgen.. maar Belgen houden ook van veldlopen.. misschien heeft het daar wel mee te maken.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:22 schreef oxylus11 het volgende:
Rare belgen hoe kan de 3000 steeple nu het op een na geliefste onderdeel zijn? Hebben ze daar geen 200m. 800m of polsstokhoogspringen?
Belgie is ook een atletiekland vergeleken met Nederland.. (en dan maar roepen dat ze het willen verbeteren of naar een hoger niveau te trekken)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:08 schreef oxylus11 het volgende:
Had je zulke slechte plekken dan?
Tja belgen zijn en raar volkje en op een of andere manier halen ze nog olympische atletiekmedailles ook. Dat valt in nederland wel tegen de laatste 40 jaar.
Er gebeurt tijdens zulke atletiekwedstrijden altijd zo ontzettend veel te gelijk. Ik zat er een paar jaar terug schuin boven de finishlijn, perfect aanzicht, maar je kon gewoon niet zien wie er had gewonnen bij een 100m oid, omdat ze op je af kwamen lopen. Vroemen liep daar toen een Europees record, maar dat ontging ons ook helemaal. Je kan je beter gewoon richten op de onderdelen die makkelijk te zien zijn, zoals wij toen ook hadden met hoogspringen, polstok en alle loopnummers. Ik weet niet waar je beter kan zitten, Misschien op het rechte stuk in de buurt van de finish, maar dan krijg je wat minder van de technische onderdelen mee.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Belgie is ook een atletiekland vergeleken met Nederland.. (en dan maar roepen dat ze het willen verbeteren of naar een hoger niveau te trekken)
De plekken waren wel goed, maar we hadden alleen goed beeld op het polsstokspringen en de schone slaapster. De herhalingen waren voor ons ook niet goed te zien. Zaten ook in de auto en zei iemand.. was er ook verspringen.. (dat hadden wij dus helemaal niet gezien)
Het was eigenlijk 2x6x200m, met schuin oversteken rust, seriepauze 8 minuten.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:42 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
6x2x200m in 30s kan helemaal niet! (als je oxylus11 heet tenminste).
Eensquote:
Oeh, ernstig?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Eens
Dag dag korte cross Warandeloop![]()
![]()
Gisteren zou ik ook een zware training hebben..
200m ontspannen.. 100 rustig dribbel.. en dan 300m ontspannend hard (tempo 46-47). en dat zeker een stuk of 7 keer
Ware het niet dat ik al bij de warming up.. al geblesseerd langs de kant lag.
Hopelijk kwam het niet door de weddenschap met mijn vader en een Zevenheuvelenloop te maken heeft.. Wel 1.01.37 gelopen, niet slecht voor een sprinter
Ik hoop het niet, ik moet sowieso tot dinsdag rust houdenquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:09 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Oeh, ernstig?
Mooie tijd trouwens. Die finishfilmpjes op de site van de Zevenheuvelenloop zijn echt geweldig trouwens![]()
Die medaille zullen ze dan ook wel schrappen, als het nog niet verjaard is.quote:Montgomery gebruikte doping op de Spelen van Sydney
De voormalige Amerikaanse sprinter Tim Montgomery geeft toe dat hij op de Olympische Spelen van Sydney 2000 doping heeft gebruikt. Dat schrijft la Gazzetta dello Sport maandag. Montgomery, die in Sydney goud won op de 4x400 meter, vertelt dat hij in die periode vier keer per maand testosteron en groeihormonen gebruikte.
Op dit moment zit de voormalige wereldrecordhouder op de 100 meter een celstraf van 8,5 jaar uit voor bankfraude en het dealen van heroïne.
De 33-jarige Montgomery vormde in Sydney een team met Jon Drummond, Bernard Williams, Brian Lewis, Maurice Greene en Kenneth Brokenburr. In 2005 werd Montgomery voor twee jaar geschorst nadat zijn naam was opgedoken in de beruchte BALCO-affaire. Het wereldrecord dat hij in 2002 liep (9.78) werd in de nasleep van die affaire geannuleerd.
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF24112008_010
En, ernstig?quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, ik moet sowieso tot dinsdag rust houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |