abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62885397
Atletiek-ontdekking van de dag: er bestaan ook lekkere marathonloopsters

Radcliffe zal wel gaan winnen. Bij de mannen is er nog niets over te zeggen, die zijn ook een half uur later gestart.
pi_62885443
Marathon van NY is trouwens live op Eurosport te volgen.
sig verwijderd door FA
pi_62886172
Marathon van New York mocht wel een eigen topic hebben.

Goumri lijkt nu toch wel definitief afstand te nemen van Gomes.

Radcliffe heeft 'em voor de derde keer binnen.
pi_62886896
Toch nog Gomes die erop en erover ging.

Al de tweede zeg hier voor die Braziliaan. Knap werk.
pi_62886946
Goucher is redelijk olijk ja.
pi_62891244
Helaas de NY Marathon gemist, was zelf aan het trainen.

Over 2 weken loop ik tegen Bekele... Nou ja, Bekele zal wel binnen zijn.. als ik net op de helft ben.
uit de hand gelopen weddenschap met je vader, dat ik 5 minuten sneller de zevenheuvelenloop kan lopen

Crossseizoen is ook al weer begonnen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_62891579
Was een leuke NYC marathon.

Bij de dames Radcliffe duidelijk oppermachtig. Bij de heren spanning tot het eind.

Goumri die met een kilometer of 10 te gaan enkele meters afstand nam van Gomes, maar de Braziliaan die op het laatst als een stoomwals kwam opzetten en zo Goumri nog voorbij ging.
pi_62921101
Het gaat lekker met de nieuwe indoorbaan in Nederland....
http://www.themazecorporation.net/lv/?p=12273
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:09:41 #284
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_62927658
Stefan Beerepoot lijkt te zeggen dat het wel meevalt, maar als ik die baan zo zie Ik zou niet in baan 4 willen lopen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_62930408
Gewoon wachten op het baantje in Rotterdam, die moet er toch ooit eens komen
maargoed, laten we eerst even wachten op de officiele keuring ed, een foto kan nogal wat vertekenen, al ziet er gewoon niet goed uit. Bocht in kan nog wel met z'n hellingshoek, maar beneden ga ik toch vrezen voor enkels, hamstrings en andere gevoelige plekken.
pi_62975201
* PieterBas gaat maar weer naar Gent toe...
pi_62979744
Bekele doet trouwens mee aan de Zevenheuvelenloop Ik zeg: parcoursrecord!
pi_63363648
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:08 schreef ShadyLane het volgende:
Bekele doet trouwens mee aan de Zevenheuvelenloop Ik zeg: parcoursrecord!
Een enkelblessure gooide roet in het eten.
quote:
Golden League is aan laatste editie toe

De Jamaïcaanse spurtbom Usain Bolt wordt de publiekstrekker bij uitstek tijdens de Memorial Van Damme van 2009. Dat maakte organisator Wilfried Meert dinsdag bekend. De Memorial wordt volgend jaar overigens de allerlaatste Golden League-meeting in zijn huidige vorm.

Dit weekend beraadt het Uitvoerend Comité van de IAAF zich over de toekomst van de Golden League na 2009. De IAAF is voorstander van de uitbreiding van die League van 6 naar 12 meetings over de gehele wereld: 8 in Europa, 2 in Azië, 1 in het Midden-Oosten en 1 in de Verenigde Staten waarbij de atleten, die in aanmerking willen komen voor de jackpot, moeten deelnemen aan alle meetings.

Van de organisatoren en de atleten komt er echter felle tegenwind omdat er, met de daarbij horende kampioenschappen, trials enz., een onwaarschijnlijk overvolle kalender ontstaat. De atleten zien een verplichte deelneming aan 6 tot 9 meetings nog zitten, de organisatoren vinden dat de Golden League eventueel zou moeten beperkt worden tot 6 meetings.

Opnieuw Bolt

Maar volgend jaar blijft de Golden League dus als voorgaande jaren in Berlijn (14 juni), Oslo (3 juli), Rome (10 juli), Parijs (17 juli), Zürich (28 augustus) en Brussel op 4 september. Publiekstrekker in de Belgische hoofdstad wordt zonder twijfel Usain Bolt, die ook dit jaar deelnam en won in het Koning Boudewijnstadion. De Jamaicaan, die op de voorbije Spelen van Peking goud won op de 100, 200 en 4x100m en drie wereldrecords verbeterde, behoort met de Ethiopische langeafstandsloper Kenenisa Bekele en de Cubaanse hordenloper Dayron Robles tot de IAAF-genomineerden voor de trofee van atleet van het jaar. De laureaten worden zondag in Monte Carlo bekendgemaakt op het World Athletics Gala.

Gevaert meer geliefd dan Hellebaut

Dat de Memorial Van Damme enorm aanslaat bij de toeschouwers en de organisatoren de juiste formule hebben gevonden blijkt uit een enquête van voor de Olympische Spelen en waaraan zo'n 800 personen hebben meegewerkt. Op de vraag of er nog naar de Memorial zou worden gekomen antwoordde 85% positief, 95% zou vrienden of familie zeker aanraden dit evenement bij te wonen. Wat betreft de ideale periode voor de organisatie is 52% voor de tweede helft van augustus, 45% voor de eerste helft van september. Daarnaast gaat bij 72% van de ondervraagden de voorkeursdag naar vrijdag, tegenover 22% naar zaterdag.

Favoriete nummers bij de mannen zijn de 100m (79%) voor de 3000m steeple (59%) en de 10.000m (57%). Bij de vrouwen komt het hoogspringen op de eerste plaats (86%) voor de 100m (81%) en de 200m (76%). Bij de favoriete Belgische atleten haalt Kim Gevaert het met 81% voor Tia Hellebaut (74%) en Olivia Borlée (11%). Bij de buitenlandse atleten komt de Russin Yelena Isinbayeva (polsstok) op de eerste plaats met 44% voor de Ethiopische langeafstandloper Kenenisa Bekele en de Jamaïcaanse sprinter Asafa Powell (19%).
pi_63367677
Rare belgen hoe kan de 3000 steeple nu het op een na geliefste onderdeel zijn? Hebben ze daar geen 200m. 800m of polsstokhoogspringen?
pi_63370229
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:22 schreef oxylus11 het volgende:
Rare belgen hoe kan de 3000 steeple nu het op een na geliefste onderdeel zijn? Hebben ze daar geen 200m. 800m of polsstokhoogspringen?
Tja, blijven Belgen.. maar Belgen houden ook van veldlopen.. misschien heeft het daar wel mee te maken.

Volgend jaar dan maar weer naar Brussel toe.. en betere plaatsen zien te krijgen
pi_63371808
Had je zulke slechte plekken dan?

Tja belgen zijn en raar volkje en op een of andere manier halen ze nog olympische atletiekmedailles ook. Dat valt in nederland wel tegen de laatste 40 jaar.
pi_63379139
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:08 schreef oxylus11 het volgende:
Had je zulke slechte plekken dan?

Tja belgen zijn en raar volkje en op een of andere manier halen ze nog olympische atletiekmedailles ook. Dat valt in nederland wel tegen de laatste 40 jaar.
Belgie is ook een atletiekland vergeleken met Nederland.. (en dan maar roepen dat ze het willen verbeteren of naar een hoger niveau te trekken)

De plekken waren wel goed, maar we hadden alleen goed beeld op het polsstokspringen en de schone slaapster. De herhalingen waren voor ons ook niet goed te zien. Zaten ook in de auto en zei iemand.. was er ook verspringen.. (dat hadden wij dus helemaal niet gezien)
pi_63391318
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:27 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Belgie is ook een atletiekland vergeleken met Nederland.. (en dan maar roepen dat ze het willen verbeteren of naar een hoger niveau te trekken)

De plekken waren wel goed, maar we hadden alleen goed beeld op het polsstokspringen en de schone slaapster. De herhalingen waren voor ons ook niet goed te zien. Zaten ook in de auto en zei iemand.. was er ook verspringen.. (dat hadden wij dus helemaal niet gezien)
Er gebeurt tijdens zulke atletiekwedstrijden altijd zo ontzettend veel te gelijk. Ik zat er een paar jaar terug schuin boven de finishlijn, perfect aanzicht, maar je kon gewoon niet zien wie er had gewonnen bij een 100m oid, omdat ze op je af kwamen lopen. Vroemen liep daar toen een Europees record, maar dat ontging ons ook helemaal. Je kan je beter gewoon richten op de onderdelen die makkelijk te zien zijn, zoals wij toen ook hadden met hoogspringen, polstok en alle loopnummers. Ik weet niet waar je beter kan zitten, Misschien op het rechte stuk in de buurt van de finish, maar dan krijg je wat minder van de technische onderdelen mee.

Pff. 6x2x200m in 30s = moord.
pi_63396704
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:46 schreef Brownietje het volgende:

6x2x200m in 30s kan helemaal niet! (als je oxylus11 heet tenminste).
pi_63398661
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:42 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

6x2x200m in 30s kan helemaal niet! (als je oxylus11 heet tenminste).
Het was eigenlijk 2x6x200m, met schuin oversteken rust, seriepauze 8 minuten.
En ik liet me nog verleiden om er eentje nog wat harder te gaan, omdat diegene maar een 100m liep en startte toen ik langs liep. Wintertraining is kut
pi_63415739
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:46 schreef Brownietje het volgende:

Eens

Dag dag korte cross Warandeloop Gisteren zou ik ook een zware training hebben..
200m ontspannen.. 100 rustig dribbel.. en dan 300m ontspannend hard (tempo 46-47). en dat zeker een stuk of 7 keer

Ware het niet dat ik al bij de warming up.. al geblesseerd langs de kant lag.

Hopelijk kwam het niet door de weddenschap met mijn vader en een Zevenheuvelenloop te maken heeft.. Wel 1.01.37 gelopen, niet slecht voor een sprinter
pi_63417338
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:19 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Eens

Dag dag korte cross Warandeloop Gisteren zou ik ook een zware training hebben..
200m ontspannen.. 100 rustig dribbel.. en dan 300m ontspannend hard (tempo 46-47). en dat zeker een stuk of 7 keer

Ware het niet dat ik al bij de warming up.. al geblesseerd langs de kant lag.

Hopelijk kwam het niet door de weddenschap met mijn vader en een Zevenheuvelenloop te maken heeft.. Wel 1.01.37 gelopen, niet slecht voor een sprinter
Oeh, ernstig?

Mooie tijd trouwens. Die finishfilmpjes op de site van de Zevenheuvelenloop zijn echt geweldig trouwens
net terug van gewichtjes duwen, niks voor mij
pi_63418665
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:09 schreef Brownietje het volgende:

[..]

Oeh, ernstig?

Mooie tijd trouwens. Die finishfilmpjes op de site van de Zevenheuvelenloop zijn echt geweldig trouwens
Ik hoop het niet, ik moet sowieso tot dinsdag rust houden

Ik vond mijn finishfilmpje ook wel grappig. Bij de 9.2 kilometer keek op eens naar rechts... hé een camera.. oh wacht links staat er ook een

Ik ben ook sinds maanden niet meer in het krachthonk geweest. .

IAAF wil cross op Winterspelen
Bekele en Haile in de sneeuw
pi_63472456
Tim Montgomery heeft toegegeven dope te hebben gebruikt op de Spelen van Sydney.
quote:
Montgomery gebruikte doping op de Spelen van Sydney

De voormalige Amerikaanse sprinter Tim Montgomery geeft toe dat hij op de Olympische Spelen van Sydney 2000 doping heeft gebruikt. Dat schrijft la Gazzetta dello Sport maandag. Montgomery, die in Sydney goud won op de 4x400 meter, vertelt dat hij in die periode vier keer per maand testosteron en groeihormonen gebruikte.
Op dit moment zit de voormalige wereldrecordhouder op de 100 meter een celstraf van 8,5 jaar uit voor bankfraude en het dealen van heroïne.

De 33-jarige Montgomery vormde in Sydney een team met Jon Drummond, Bernard Williams, Brian Lewis, Maurice Greene en Kenneth Brokenburr. In 2005 werd Montgomery voor twee jaar geschorst nadat zijn naam was opgedoken in de beruchte BALCO-affaire. Het wereldrecord dat hij in 2002 liep (9.78) werd in de nasleep van die affaire geannuleerd.

http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF24112008_010
Die medaille zullen ze dan ook wel schrappen, als het nog niet verjaard is.

Zijn al veel Amerikaanse medailles van die Spelen geschrapt zeg. Als het zo nog doorgaat, zijn ze met terugwerkende kracht niet eens eerste meer van die Spelen.
pi_63578656
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:54 schreef PieterBas het volgende:

[..]
Ik hoop het niet, ik moet sowieso tot dinsdag rust houden
En, ernstig?

Bah, ik krijg de laatste tijd elke keer last van m'n schenen, zo vervelend.
Wekelijkse donderdagavondafzienavondjeverslag:
6x300 (in 46) met 3 minuten pauze. 10 minuten seriepauze en dan nog 5x120 met teruglooppauze. bah. moe. kotsen... bijna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')