quote:Belangstelling overvalt Heerenveen-spits
Afonso Alves ook 'hot' in Brazilië
Afonso Alves is door zijn zevenklapper van afgelopen zondag opeens ook razend populair in zijn geboorteland.
De spits van Heerenveen werd belaagd door journalisten toen hij in Brazilië aankwam. Meestal is die eer alleen weggelegd voor supersterren als Ronaldinho en Kaka. Alves is opgenomen in de Braziliaanse selectie voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Colombia en Ecuador.
HeraclesAlves voelde zich duidelijk niet erg gemakkelijk onder alle belangstelling. Hij zei dat zijn zeven doelpunten tegen Heracles Almelo vooral te danken waren aan het goede spel van zijn ploeg. Hij verwacht geen basisplaats tegen Colombia.
Alves, die op zijn 19de Brazilië verliet om in Zweden te gaan voetballen, is vrij onbekend in zijn geboorteland. Bondscoach Dunga nam hem begin dit jaar onverwachts op in zijn selectie voor de Copa America.
Onze zevenklapper. Nu is hij weer bij de kanaries. Komt ie terug?quote:Liverpool gaat bieden op Afonso Alves
Liverpool speelt sterk met de gedachte Afonso Alves in de winterstop over te nemen van SC Heerenveen. Lokale media in de Engelse stad melden dat Liverpool een miljoenenbod voorbereidt.
Alves zou één van de twee Brazilianen zijn die op het verlanglijstje staat van de Spaanse manager Rafael Benitez. Landgenoot Allessandro Mancini van AS Roma is de andere naam die rondzingt op Anfield Road.
Liverpool schat de huidige marktwaarde van Alves in op elf miljoen euro. Dat lijkt te weinig, daar Heerenveen afgelopen zomer vasthield aan de vraagprijs van twintig miljoen euro. AZ viste daardoor achter het net.
Ik wil geen 7 maar 8 tegen AZquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Matige OP![]()
Maar 8 goals trouwens? Straks weer even 7 tegen AZ. Dan zullen we het krenterige gezicht van Scheringa eens bekijken
.
Komt vast wel terug..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
Nu is hij weer bij de kanaries. Komt ie terug?
quote:Afonso Alves schreef zondag geschiedenis door tegen Heracles Almelo als eerste speler in de eredivisie zeven doelpunten in één wedstrijd te produceren. Met zijn zeven treffers was Alves de grote man van speelronde zeven van de eredivisie. De unieke prestatie van Alves leverde hem echter geen punten op in het klassement van de uitverkiezing Voetballer van het jaar van dagblad De Telegraaf.
Omdat Alves, die afgelopen seizoen topscoreren en beste speler van de eredivisie was, niet kwam opdagen op het voetbalgala om de door hem gewonnen prijzen in ontvangst te nemen, wordt de topschutter van Heerenveen dit seizoen niet beoordeeld door de rapporteurs van het organiserende dagblad.
Hoewel het wegblijven van de Braziliaan op het voetbalgala niet de schoonheidsprijs verdient, lijkt de vraag gerechtvaardigd of de uitsluiting van een speler met exceptionele kwaliteiten zoals Alves, niet een devaluatie betekent van de uitverkiezing van de Voetballer van het Jaar. De redactie van de website van sc Heerenveen wil graag de mening van de voetbalfans weten en vraagt.
Mag Afonso Alves buitengesloten worden van deelname aan de uitverkiezing van voetballer van het jaar?
ja
444 (31%)
nee
972 (69%)
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:50 schreef Joncho het volgende:
Altijd spannend oftie weer terug naar Heerenveen komt op de afgesproken tijd
Echt?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?
Dat kan je niet. Maar Alves werd nog net niet ge-executeerd, en dat is toch vreemd gedrag voor doorgaans nuchtere Friezen, die eerst zien en dan handelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Hoe kan je nou alles weten?
Dat vind ik ook erg ongeloofwaardig. Het tekent wel het manco van de voetballerij, egobal.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind het niet zo slim van de organisatie. Ik snap het wel en het is ook wel te begrijpen maar ze schieten in eigen voet .
Quotering?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?
Onterecht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:55 schreef SCH het volgende:
Hij doet dus niet mee aan het Telegraaf-klassement, poll hierover op www.sc-heerenveen.nl
wat vinden jullie?
[..]
Nou overdrijf je nogal ernstig. Ik heb me juist verbaasd over het grote krediet dat hij had en de mildheid waarmee hij werd benaderd maar je moet hem wel nageven dat hij niks deed om het minder erg te maken, integendeel - hij heeft er alles aan gedaan zoveel mensen tegen zich in het harnas te jagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat kan je niet. Maar Alves werd nog net niet ge-executeerd, en dat is toch vreemd gedrag voor doorgaans nuchtere Friezen, die eerst zien en dan handelen.
Dat laatste is evident. Maar het woord profiteren is wat raar. Alves heeft gewoon een contract getekend en is een volwassen vent. Ik denk dat Heerenveen het vrij volwassen heeft benaderd en dat Alves vooral de dupe van de onhandigheid van Scheringa is geworden in dezen. Achteraf moet hij hem daar misschien zelfs nog dankbaar voor zijn. Je zal maar bij AZ spelenquote:Overigens had ik het idee dat de houding van Heerenveen niet op miljoenen verdienen gericht was. Die wilden de hoofdprijs en anders via nog een seizoen profiteren van hem. Op zich een goed recht, maar voor hem "zachtgezegd" minder leuk. Vergelijk hoe Sneijder alsnog bij Ajax is vertrokken. Alves is en was geen clubspeler, hij is een passant.
Een professionele club zorgt dat het bij zo'n diamant clubs tegen elkaar uitspeelt. In plaats daarvan handelde Heerenveen tot zo ongeveer de laatste tellen van de transfermarkt met een concurrent, die ook nog eens unfair gehandeld had. Hoever kun je je boekje te buiten gaan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:38 schreef SCH het volgende:
Dat laatste is evident. Maar het woord profiteren is wat raar. Alves heeft gewoon een contract getekend en is een volwassen vent. Ik denk dat Heerenveen het vrij volwassen heeft benaderd en dat Alves vooral de dupe van de onhandigheid van Scheringa is geworden in dezen. Achteraf moet hij hem daar misschien zelfs nog dankbaar voor zijn. Je zal maar bij AZ spelen
Hoezo? Weer wat free publicity...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:26 schreef SCH het volgende:
maar ze schieten in eigen voet .
En jij veroordeelt de supporters van Heerenveen van het (ver)oordelen van Afonso op basis van aannames?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Een professionele club zorgt dat het bij zo'n diamant clubs tegen elkaar uitspeelt. In plaats daarvan handelde Heerenveen tot zo ongeveer de laatste tellen van de transfermarkt met een concurrent, die ook nog eens unfair gehandeld had. Hoever kun je je boekje te buiten gaan?
Ik vind het de club ook verwijtbaar dat het de makelaar van Alves de hoofdrol heeft gegund. Als je miljoenen wilt verdienen, moet je je ook bekommeren om zijn zakelijke ontwikkeling, waar dat je clubhuishouding raakt. Heerenveen heeft zich op alle fronten laten verrassen door zich rigide achter een vraagprijs te verbergen.
Maar dat is mijn aanname.
Jij hebt zelf op het forum gezet dat je als ingewijde het nodige was toevertrouwd, en dat er iets was... dat is al iets. Verder kan ik niks staven, omdat er thans niks meer over bekend is. En tenslotte vind ik het wel zo netjes om aan te geven dat ik de waarheid niet boven tafel heb.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:18 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En jij veroordeelt de supporters van Heerenveen van het (ver)oordelen van Afonso op basis van aannames?Wat geeft jou wel dat recht, en 'ons' niet?
Je mag best voor een moment haten, maar haatdragend blijven is wat anders. Dan kan je beter scheiden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:50 schreef MaxPower het volgende:
Jij hebt vast ook wel eens ruzie met je vriendin. Reageer je dan ook altijd rationeel?
Als jij als voetballer een "buitengewone clubprestatie" op het bord schiet, topscorer Eredivisie, dan mag je verwachten dat de club je beloont. Wat was de beloning die Heerenveen Alves gegund heeft?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een lulverhaal van okee6 maar hij heeft wel gelijk met het punt dat MaxPower hier beweerde dat er bijzondere info was gedeeld met NieuwNoord, later was dat ineens een 'besloten vergadering' en weten we nog steeds niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |