Hopen dat het meevalt, maar ziet er niet best uit voor het slachtofferquote:Steekpartij bij school Amsterdam
Uitgegeven: 11 oktober 2007 12:55
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2007 13:22
AMSTERDAM - Bij een ROC aan de Vlaardingenlaan in het stadsdeel Slotervaart (Amsterdam) heeft donderdag rond het middaguur een steekpartij plaatsgevonden. Voor zover bekend is er één zwaargewonde.
Het incident vond op het schoolplein voor de de TEC Amsterdam plaats. Het plein is afgezet door de politie.
Bij de school staan drie ambulances. Er is ook een traumahelikopter aanwezig. (c) NU.nl
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:44 schreef Scorpie het volgende:
hoppatee, weer zo`n allochtoon vmbo-ertje aan het mes![]()
quote:Tweede gewonde
Volgens RTV Noord Holland is het slachtoffer in zijn nek geraakt. Volgens de omroep is er tweede gewonde. De politie zou een verdachte aan hebben gehouden.
RTV meldt dat de scholier is neergestoken na een ruzie in de klas. (c) NU.nl
quote:AMSTERDAM Voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam West is vanmiddag zeker 1 persoon neergestoken.
Het slachtoffer zou in zijn nek zijn geraakt en zwaargewond zijn. Omstanders spreken ook nog over een tweede gewonde. De politie heeft een verdachte aangehouden.
Het slachtoffer zou in de klas ruzie hebben gemaakt met een medeleerling. De vechtpartij werd buiten voortgezet en ontaardde in de steekpartij.
quote:Steekpartij bij ROC Amsterdam
AMSTERDAM - Een nog onbekend persoon is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam neergestoken.
Volgens omstanders zou het gaan om een onschuldige puberale ruzie om een schooletui tussen allochtone jongeren. Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna een van de jongens werd neergestoken. Het slachtoffer zou in zijn nek zijn geraakt en zwaargewond zijn.
Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen.
Het schoolplein is door de politie afgezet. De traumahelikopter is ter plaatse om assistentie te verlenen.
De politie heeft een verdachte aangehouden.
Er is een hoop consternatie op het schoolplein. Jongeren zijn volledig overstuur en proberen de pers het werk onmogelijk te maken.
LATER MEER
Waarom?quote:Er is een hoop consternatie op het schoolplein. Jongeren zijn volledig overstuur en proberen de pers het werk onmogelijk te maken.
dat zie je toch altijd als er bepaalde bevolkingsgroepen bij betrokken zijn...quote:
Die komen er nietquote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:36 schreef Roellio het volgende:
Geen Fok!kers daar op school?
Die durvenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Leerlingen van de school zouden hem zijn gaan halen.
Waarom? Tegen een groep mensen begint de vluchter weinig. Zal ook wel in paniek zijn geweest.quote:
quote:Scholier doodgestoken
AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling.
Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens.
De ruzie zou zijn ontstaan toen een van hen een pen tegen zijn hoofd gegooid kreeg. Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna een van de jongens werd neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer zou in zijn nek zijn geraakt en is later overleden.
Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden.
Het schoolplein is door de politie afgezet voor onderzoek. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen.
De 14-jarige verdachte vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Leerlingen van de school gingen hem halen en sloegen de jongen in elkaar voordat hij werd overgeleverd aan de politie.
De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken.
telegraaf
of niet naar een roc sturenquote:
Op sommige momenten ben ik voor de doodstraf.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Lekker dan. Maar hij's 14, zal wel met een taakstraf wegkomen. Maar wacht, hij's allochtoon he. Dan ook nog 2 weken vlinderjacht erbij. Je moet dit soort tuig hard aanpakken.
Omdat ie een mes heeft en al bewezen heeft daarmee overweg te kunnen misschien?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:53 schreef PizzaSalami het volgende:
Waarom? Tegen een groep mensen begint de vluchter weinig. Zal ook wel in paniek zijn geweest.
Hij toonde geen rezpect je weetz!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:56 schreef pekel het volgende:
Jep, 16-jarige jongen overleden. 14-jarige dader is in handen van de politie.
Ze hadden ruzie om een pen.!
Denk toch dat die 14-jarige jongen in die toestand weinig verweer zou hebben tegen een groep medeleerlingen. Maar dat maakt ook verder niet zoveel uit.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Omdat ie een mes heeft en al bewezen heeft daarmee overweg te kunnen misschien?
GeenStijl draait overurenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:07 schreef Soul79 het volgende:
Hun hyves profielen al bekend?
Kunnen die weer volgespammed worden door de internetmeute![]()
Eerwraak! je weet! Ik zou hem ook helemaal afmaken als ik een pen tegen me harses kreegquote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:56 schreef pekel het volgende:
Jep, 16-jarige jongen overleden. 14-jarige dader is in handen van de politie.
Ze hadden ruzie om een pen.!
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:08 schreef Gunner het volgende:
Ze hebben niet hard genoeg geslagen
ik woon er vrij dichtbij (vlakbij metrostation Heemstedestraat), maar helemaal niet gemerkt van het geheel. Alleen een traumaheli gehoord, maar die hoor je zo vaak.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:36 schreef Roellio het volgende:
Geen Fok!kers daar op school?
Ik denk dat ze met jouw god niks te maken hebben...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:19 schreef Jojoortje het volgende:
Mijn god... Die knul is gewoon overleden...
Jah, van zo achter je kompoetertje "wahahe sukkel bubbahh pakt jou en anders ik wel mheoeheheooeaaaa ik ben supercomputerman"quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:07 schreef Soul79 het volgende:
Hun hyves profielen al bekend?
Kunnen die weer volgespammed worden door de internetmeute![]()
Ik ben even aan het rondkijken/vragen, dat van die pen is inderdaad een een heel hardnekkig gerucht. Zou te triest voor woorden zijn. Maar misschien was die pen ook wel de spreekwoordelijke druppel na een hele rits eerdere incidenten tussen dader en slachtoffer.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:24 schreef Unrealist- het volgende:
Ging het echt om een pen (zie een paar reacties hier) of was dat een grap? Zoja dan is het echt diep triest.. Waarschijnlijk word de dader ook helemaal gek van zichzelf ,althans dat hoop ik. Ik heb echt geen medelijden mdat dit soort figuren.
Het ging echt om een pen ja... eigenlijk gewoon nergens om dus...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:24 schreef Unrealist- het volgende:
Ging het echt om een pen (zie een paar reacties hier) of was dat een grap? Zoja dan is het echt diep triest.. Waarschijnlijk word de dader ook helemaal gek van zichzelf ,althans dat hoop ik. Ik heb echt geen medelijden mdat dit soort figuren.
Ja indd, je weet de oorzaak nietquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik ben even aan het rondkijken/vragen, dat van die pen is inderdaad een een heel hardnekkig gerucht. Zou te triest voor woorden zijn. Maar misschien was die pen ook wel de spreekwoordelijke druppel na een hele rits eerdere incidenten tussen dader en slachtoffer.
ok, niks aan het handje dus...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jaggle meldt dat het om een Turk en een Marokkaan gaat.
quote:Omstanders melden dat verschillende allochtone jongeren in de klas ruzie nadat een van hen een pen tegen zijn hoofd gegooid kreeg, schrijft De Telegraaf.
Tja.... wat een ellende dit, 16 jaar en komt nooit meer thuis, en die van 14... wat moet je ermeequote:Ik stond om 12.30 bij de halte Henk Sneevliet weg (metro 50). De jongen stond naast mij te wachten bij de halte toen ik achter me bij de MBO school een hele hoop herrie hoorde. Een groep jongeren kwam met grote snelheid uit het gebouw en rende de trap op. Een man of 20. Deze begonnen eerst hard met de jongen te praten en later gingen ze hem te lijf door hem op de grond leggen en hem op zijn hoofd te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt". Vervolgens sleurden ze hem de trap af.
duuhquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:42 schreef DrDentz het volgende:
allochtonen?
Minimaal meenemen naar Hans Anders om een bril aan te meten met zn "ik heb hem niet geraakt" .quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Tja.... wat een ellende dit, 16 jaar en komt nooit meer thuis, en die van 14... wat moet je ermee
Marokkaanse achterstandswijkjongeren behandelen Turken doorgaans nogal schofterig. Het zou me niks verbazen als die gozer van 14 stelselmatig gepest en uitgelokt werd door de dominante groep Marokkaanse zittenblijvers. Eens barst de bom en dan steekt die jongen 'm neer.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Tja.... wat een ellende dit, 16 jaar en komt nooit meer thuis, en die van 14... wat moet je ermee
ja, geen idee wie wie neergestoken heeft, dus tja...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Marokkaanse achterstandswijkjongeren behandelen Turken doorgaans nogal schofterig. Het zou me niks verbazen als die gozer van 14 stelselmatig gepest en uitgelokt werd door de dominante groep Marokkaanse zittenblijvers. Eens barst de bom en dan steekt die jongen 'm neer.
Echt geen ondenkbaar scenario...
Wat maakt dat uit?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:42 schreef DrDentz het volgende:
allochtonen?
nee, cultuurverrijkende kansenjongeren noem je diequote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:42 schreef DrDentz het volgende:
allochtonen?
Voor de eventuele vlinderjacht natuurlijkquote:
sorryquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nee, cultuurverrijkende kansenjongeren noem je die
Volgens de geruchten gaat het om een Turkse dader.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:50 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, geen idee wie wie neergestoken heeft, dus tja...
lijkt mij inderdaad geen vreemd scenario....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Marokkaanse achterstandswijkjongeren behandelen Turken doorgaans nogal schofterig. Het zou me niks verbazen als die gozer van 14 stelselmatig gepest en uitgelokt werd door de dominante groep Marokkaanse zittenblijvers. Eens barst de bom en dan steekt die jongen 'm neer.
Turken hebben toch ook geen gebrek aan een blik broers/ooms/neefjes/vriendjes dat ze in dat soort gevallen kunnen opentrekken voor de nodige wraakacties?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wie heb je dat zien zeggen dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:54 schreef Malebolgia het volgende:
diep triest dat bijna niemand hier op Fok! erom maalt omdat het slachtoffer 'toch maar een allochtoontje'is.
Welkom op een internetforumquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:54 schreef Malebolgia het volgende:
diep triest dat bijna niemand hier op Fok! erom maalt omdat het slachtoffer 'toch maar een allochtoontje'is.
Het was een kind van 14 die is doodgestoken, en het kan ons niets schelen? WTF echt...
Tsjah, die lui verpesten het voor zichzelf, dat ze nu elkaar af gaan maken is Poetic Justicequote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:54 schreef Malebolgia het volgende:
Het was een kind van 14 die is doodgestoken, en het kan ons niets schelen? WTF echt...
sgool1.jpg, misschien dat iemand nog wat lesjes Nederlands kan krijgen op dat ROC.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:57 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geenstijl.nl
kijk ze ook allemaal staan joh ... stelletje gangstersquote:
Dude, er staat een bron bij. GeenStijl, die doen 't eromquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
sgool1.jpg, misschien dat iemand nog wat lesjes Nederlands kan krijgen op dat ROC.
En ik tel maar 1 autochtoon op de bovenste foto, is dat ROC zo'n 'zwarte' school?
Het blijft een feit. Geenstijl of niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dude, er staat een bron bij. GeenStijl, die doen 't erom.
Zo, hij wist wel waar hij 'm moest rakenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:57 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |