Ok. Dat kan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:59 schreef du_ke het volgende:
@Elseetje, ik heb er gewoon niets mee, zie de voordelen van doorslaande democratisering niet zo. Eens in de 4 jaar kiezen voor landelijke thema's vind ik wel voldoende.
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is het gevolg, maar dat is ingebouwd om een reden...namelijk om niet de meest verguisde kandidaat die ook veel tegenstanders heeft ermee weg te laten komen. Het zorgt voor matiging.
In ieder geval tien keer beter dan het schuiven met baantjes. En als jij er geen interesse in hebt stem je toch niet?
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:
EWK en AD op die manier kan het inderdaad maar dat is ook een bewerkelijk systeem waarbij het zo uit kan komen dat de persoon met de meeste eerste stemmen uiteindelijk toch niet wint. Maar goed het zou kunnen inderdaad.
Libertariėr geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo. Uberhaubt eigenlijk niet zo van het verkiezen van personen voor functies.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zie de voordelen van de gekozen burgermeester gewoon niet zo.
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Met getrapte verkiezingen over verschillende rondes geldt natuurlijk net zo goed dat de uiteindelijke winnaar bij een eerdere ronde niet de meeste stemmen hoefde te hebben.
Het is niet de kroon die kiest maar een combi van gemeenteraad en ministerie waarbij er ook een sollicitatieprocedure is. Ook niet perfect maar beter dan er nog meer een politieke functie van maken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariėr geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Benoemt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Libertariėr geworden? Wellicht kun je aangeven wat nu het voordeel is als een ongekozen kroon jouw burgemeester kiest.
Maar in feite geldt dat bij IRV ook al, maar gaat het in 1 dag. Steeds valt er eentje af en verschuiven die stemmen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is zo maar dan heb je tenminste nog een echte keuze tussen die 2.
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Als ik iedereen door beledigingen op de kast jaag, dan moet ik niet raar van opkijken dat je een keer in elkaar wordt getimmerd.
Was dat geen incest?quote:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.quote:
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Apropos het volgende:
Ja, maar dat woord trekt waarschijnlijk niet eens de aandacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |