Kind wees es duidelijk, tante bloes snapt er niks van zoquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
de bruchetta's ken ik wel namelijk![]()
heulemaal waar tante bloesquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:52 schreef Bluezz het volgende:
Muck heeft het druk sara, niezo ongeduldig
En hoe heet dit gerecht?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef Jimbo het volgende:
1 kip van - 1,2 kilo - 3 uien - 1 teentje knoflook - 1 bouquet garni - 250 gram champignons 80 gram boter - 1 eetlepel bloem - 1 dl bouillon - 5 dl bier - 1 eetlepel bruine suiker - 2 eetlepels azijn - zout - peper - 2 sneden witbrood bereiding: Snij de kip in 8 stukken. Bestrooi deze met zout en peper. Schil de uien en snij ze in juliënne. Schil de knoflook en pers hem uit. Maak de champignons schoon. Verhit 50 gram boter in een pan en sauteer hierin de stukken kip aan alle kanten bruin. Haal de kip uit de pan en zet ze apart. Sauteer in dezelfde boter de champignons, geef er de bloem over en laat deze kleur krijgen. Doe de stukken kip terug in de pan. Roer de bruine suiker door de azijn en voeg ook dit toe. Geef er dan nog de bouillon en het bier bij, en de knoflook en het bouquet garni, zet de deksel op de pan en laat anderhalf uur zachtjes stoven. Snij de sneden brood in driehoeken en bruineer ze in wat boter. Doe alles op een voorverwarmde dienschaal, leg er de croutons bij en serveer.
Met Bierrrrrrr
zie je nou liefie, GMTAquote:
Absoluutquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:41 schreef Muck het volgende:
[..]
zie je nou liefie, GMTA
ik heb het "kip met bier" genoemd, doet het vast prima op Fok! dacht ik zo
als je het even hier post, of een linkje geeft, dan zet ik het erinquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:34 schreef NoCigar het volgende:
Misschien: In het stoofpottentopic: Vlaamse Stoverij en groeten,plus foto's. In het Heston Blumethal topic: de gegrilde groenten, ook met foto's.
ja? niet in dit topic hoor....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:38 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb het al gepost hoor.
Doe dat vooral niet, aan de gang blijven daar zit echt niemand op te wachten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:13 schreef Muck het volgende:
[..]
ja? niet in dit topic hoor....
als je me een linkje geeft of het even hierheen kopieert zet ik het er wel in.
Ik heb namelijk bar weinig zin om een heel topic door te gaan lopen spitten naar een recept dat je er een keer gepost hebt. Dan kan ik wel aan de gang blijven he?
hey, op jouw sarcasme zie ook niemand te wachten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Doe dat vooral niet, aan de gang blijven daar zit echt niemand op te wachten.
uit Het Fok!-kookboek! :quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Voor hoeveel personen
zijn die recepten, hoe kan je dat zien ?
quote:Alle hoeveelheden zijn aangepast naar 2 personen (tenzij anders aangegeven).
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:16 schreef Muck het volgende: Uiensoep Trusten Ingrediënten: 5 grote uien boter 1/2 eetlepel suiker 2 liter water 6 bouillonblokjes Bereidingswijze: Snij de uien in ringen. Bak de ringen tot ze glazig zijn. Strooi er de suiker overheen en doorroeren tot de uien lichtbruin zijn. Giet er dan het water bij en doe een voor een de bouillonblokjes erbij. Breng alles aan de kook en ongeveer 5 minuten laten doorkoken. Tip: Doe een plakje stokbrood met kaas erop in de soep en zet het even onder de gril tot de kaas goudbruin kleurt
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 04:04 schreef Muck het volgende:
Penne met zalm
De moeder van AKnynke
Ingrediënten:
175 gr. penne
65 gr. Zalm
een beetje verse tijm
12,5 gr. boter
75 ml. dikke room of slagroom
Bereidingswijze:
Kook de penne, gooi de boter en de room bij elkaar in en verwarm het 5 minuten.
Zorg ervoor dat het niet kookt!
Knip de zalm in kleine stukjes en gooi de meeste zalm en de tijm door het sausje.
Als het klaar is de penne erbij doen en de laatste zalm erover heen doen.
alle recepten zijn voor 2 personen, tenzij anders aangegeven. Als het goed is staat dat er ook bij hoorquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Voor hoeveel personen
zijn die recepten, hoe kan je dat zien ?
Ja klopt had dat niet gezienquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:12 schreef Muck het volgende:
[..]
alle recepten zijn voor 2 personen, tenzij anders aangegeven. Als het goed is staat dat er ook bij hoor
is het wel goedgekomen met koken?quote:
ja lijkt me leukquote:Op zondag 18 november 2007 22:10 schreef appelsientje het volgende:lekker gerechten allemaal..
Ik zal eens ff kijken of ik nog wat lekkers kan verzinnen
De categorie "koek en gebak" zou ook wel "brood en banket" kunnen worden, dan worden broodrecepten wat makkelijker te vinden misschienquote:Op zondag 18 november 2007 22:09 schreef Muck het volgende:
Okee, ze staan erbij
ik wist ook zo gauw niet waar je bagels nou thuishoorden razztwizzle, dus ik heb ze nu bij "diversen" gezet
dat is wel een goed idee jaquote:Op maandag 19 november 2007 09:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
De categorie "koek en gebak" zou ook wel "brood en banket" kunnen worden, dan worden broodrecepten wat makkelijker te vinden misschien.
Misschien handig om deze sticky te maken?? ik heb net ook al zitten zoeken!quote:Op maandag 14 januari 2008 18:30 schreef Muck het volgende:
Even een subtiel schopje
Dit lijkt mij verdomd lekker, ga ik zeker een keer klaarmaken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:44 schreef Tezz het volgende:
Aardappelsoep (voor 4 liter soep)
Ja sorry, ik kan soep nooit 'in het klein' maken, hihi
Ingredienten:
3 / 3,5 liter runderbouillon
Een stuk of acht aardappels in blokjes
2 uien in stukjes
3 teentjes knoflook in stukjes
2,5 ons sperzie boontjes in kleine stukjes
2,5 ons wortels in reepjes
1 kleine gele paprika in reepjes
1 kleine rode paprika in reepjes
2 ons ontbijtspek in kleine reepjes
2 kuipjes kruidenroomkaas (bijvoorbeeld Bressot of die goedkope van de Aldi)
verse peterselie (voor de garnering)
boerenbrood met roomboter om erbij te serveren.
Bereiding:
Fruit in een grote soeppan de uien aan met knoflook totdat ze glazig zien. Voeg de aardappelblokjes toen en bak deze kort mee. Voeg de bouillon toen en breng aan de kook. Na 10 minuten koken (dan zijn de aardappels wel gaar) de pan van het vuur afnemen en met de staafmixer pureren.
Dan de soep weer aan de kook brengen en de boontjes/wortels/paprika toevoegen. Laten koken totdat de groentes gaar zijn. Ondertussen in een koekepan het spek uitbakken en op een velletje keukenrol laten uitlekken.
Wanneer de groentes in de soep gaar zijn, de pan van het vuur nemen en de kuipjes kruidenroomkaas er door laten smelten. Dan even proeven of de soep goed op smaak is, eventueel wat peper en zout nog toevoegen. Pas op met zout want de ontbijtspek moet er nog bij....
Serveren in grote borden met een handje uitgebakken spekjes en een handje peterselie. Lekker met boerenbrood en roomboter!
ik heb er even over gedacht toen dit topic gemaakt werd, maar het toen toch niet gedaan, omdat teveel sticky's vervelend is en omdat er ook een linkje in het kookboek staat.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:36 schreef Tezz het volgende:
[..]
Misschien handig om deze sticky te maken?? ik heb net ook al zitten zoeken!
Komt goedquote:Op zondag 20 januari 2008 16:41 schreef Muck het volgende:
ennn hij staat er ook bij
ga zo door curiosity
2 personen. lekker met basmati, weet even niet of dat er al bijstond.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:38 schreef Muck het volgende:
damn dat klinkt lekker
voor hoeveel personen is dit recept?
Had je deze ook gezien?quote:Op zondag 20 januari 2008 16:19 schreef Curiosity het volgende:
Varkenshaasje met zoetzure saus
thanks, nee stond er nog niet bij, maar ik ga het gelijk even aanpassenquote:Op zondag 20 januari 2008 19:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
2 personen. lekker met basmati, weet even niet of dat er al bijstond.
quote:
quote:Op zondag 20 januari 2008 19:52 schreef Muck het volgende:
het is dat je een vrouw bent, ander had ik met je willen trouwen
zoveel ontiegelijk lekkere recepten op 1 dag
quote:Op maandag 21 januari 2008 11:28 schreef Innocence het volgende:
Muck, zou je ook even kunnen vermelden waarom iets niet geplaatst wordt? Dan kan ik het de volgende keer namelijk anders schrijven.
Dank je wel haha dat had ik nog niet eens gezien. Ik heb nog meer vega recepten moet ze alleen even op zoeken.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:12 schreef Muck het volgende:
ze staan erbij
Ik heb wel "102 min onder de grill" en "bak 608 min" veranderd naar 1 à 2 minuten en 6 à 8 minuten
ik moest er wel om lachen moet ik zeggenquote:Op maandag 28 januari 2008 15:00 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Dank je wel haha dat had ik nog niet eens gezien.
ze zijn altijd welkomquote:Ik heb nog meer vega recepten moet ze alleen even op zoeken.
dank je wel! dat vind ik echt heel erg leuk om te horen!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:50 schreef Sudderpot het volgende:
Muck, heb net dit topic en het kookboek bekeken. Grote klasse, ziet er fantastisch uit!![]()
Mijn bijdrage is een heerlijke, eenvoudige curry, waarin alle smaken goed tot hun recht komen. Binnen 20 tot 30 minuten gemaakt! Is voor 2 personen. Voor de liefhebbbers: is ook heerlijk met lamsvlees.
Curry van rund, kikkererwten en kokosmelk
Ingrediënten
300 gram runderlapjes (of biefstuk)
2 eetlepels Indiase milde currypaste (Patak)
1 blik kikkererwten 400 gram, uitgelekt
2 dl kokosmelk
1 flinke bos koriander
zou, peper
Bereiding
Snij het vlees in blokjes van 2 cm en schep er de currypasta door. Wok of koekenpan verhitten (geen olie of boter) en vlees 1 minuut op middelhoog vuur bakken. Kikkererwten erbij en kokosmelk erdoor. Snij de koriander fijn en roer de helft ervan door de curry. Laat de curry op matig vuur 20-25 minuten gaarstoven. Breng op smaak met zout en peper. Bestrooi de curry met de rest van de koriander. Heerlijk met naan en/of rijst en tafelzuur.
is voor 4 personenquote:Ingrediënten
* 2 zakken spruitjes (a 450 g)
* 1 grote ui
* 3 teentjes knoflook
* 3 eetlepels olijfolie
* 150 g geitenkaas (Bettine Blanc 58+)
* 1 zakje notenmelange, gezouten (150 g)
* 1 pak aardappelpuree stevig (2 x 62 g)
* 1/2 theelepel nootmuskaat
* 1/2 theelepel kaneel
Bereiden
Spruitjes schoonmaken en in 8-10 min.
in ruim kokend met zout naar smaak gaarkoken. Afgieten.
Ui en knoflook ondertussen pellen en snipperen.
Olijfolie in koekenpan verhitten. Hierin ui 3 min. bakken.
Knoflook toevoegen en nog 1 min. bakken. Geitenkaas in stukjes snijden.
Noten grof hakken. Puree (beide zakjes) bereiden volgens aanwijzingen op
de verpakking. Spruitjes en uimengsel aan puree toevoegen en grof stampen.
Geitenkaas, noten, nootmuskaat, kaneel en peper en zout naar ssmaak toevoegen.
Nog even doorwarmen. Stamppot over 4 borden verdelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |