Dit is een morele kwestie, daarover kunnen mensen van mening verschillen want de wet kan moraliteit niet voorschrijven.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:07 schreef boyv het volgende:
Dat jij een ongeboren kind als een leven ziet, maakt mij niet zoveel uit. De wet stelt dat een kind een rechtspersoon wordt, zodra hij geboren wordt, niet eerder.
Een vrouw die nog geen moeder wilt worden, moet ten eerste niet zwanger worden, duidelijk toch?quote:En mijn mening is tot dusver wel de juiste, want ik wil me niet bemoeien met het leven en toekomst van een ander, die mij totaal niks aangaan. Waarom denk jij, dat je beter dan de moeder kunt beslissen over de toekomst van haarzelf en d'r kind? Ik moet me in jouw schoenen verplaatsen? Verplaats je eens in de schoenen van de vrouw die nog geen moeder wil worden.
waar slaat de vergelijking masturberen/abortus op?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:33 schreef boyv het volgende:
Je stelt het zo zwart-wit, in de zin van als er zwangerschap is, dan is er meteen leven, dat ik wel inzie waarom je tegen abortus bent. Maar hoe zit het met masturberen dan? Ik begrijp je mening, maar vind zelf dat de wil van de moeder de doorslag moet geven tot het wel of niet doen van een abortus. Het is namelijk ook de wil van de moeder die het kind moet opvoeden.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:33 schreef boyv het volgende:
Omdat we het betreft moraliteit niet met elkaar eens zullen worden, is het misschien handig om ons in de discussie te beperken tot het kader waar we het wel over eens zijn, namelijk de wet. De wet kent nog geen rechten toe, aan iets dat nog niet geboren is.
Alleen jammer dat ze een verkeerd ter dood veroordeelde niet weer tot leven kunnen wekken. Mag de familie van die ter dood veroordeelde dan ook de doodstraf eisen tegen degene die de fout heeft veroorzaakt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
Van mij en vele anderen mogen moordenaars, verkrachters en sommige anderen gewoon bestraft worden met de dood. Dat daarbij een paar onschuldige slachtoffers vallen is jammer, maar dat gebeurt ook met reguliere straffen.
het is dat ik uit principe mensen niets slechts toewens .. maar een ervaring waarin jij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent en daarna niets kan klaarspelen met je blanke velletje, je poen cq dure advocaat en je arrogante instelling zou mi heel leerzaam kunnen zijnquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
Dat daarbij een paar onschuldige slachtoffers vallen is jammer, maar dat gebeurt ook met reguliere straffen.
Ja, en vervolgens komen er uit meerdere hoeken multi-miljoenen rechtzaken voor "wrongful death" etc..... het onschuldig executeren van mensen kost ZO ontzettend veel belastinggeld, ik hoorde iemand op FOX News (ja ja niet echt betrouwbaar, ik weet het) al zeggen dat je in sommige gevallen 100 mensen levenslang kunt opsluiten, en dan nog geld overhouden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
Dat daarbij een paar onschuldige slachtoffers vallen is jammer, maar dat gebeurt ook met reguliere straffen.
Ow, wat ben jij een held, kan jij iemand zijn leven terugeven? Wees dan niet zo snel om te oordelen wie jij dood wil hebben, zelfs degene die slim zijn kunnen dat niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 03:52 schreef StefanP het volgende:
De enige reden dat het zo duur is, zijn die linkse jammeraars met hun gezever over mensenrechten die het voor elkaar gekregen hebben dat elke veroordeelde ellenlange procedures kan starten om toch maar weer respijt te krijgen. Ben je eenmaal veroordeeld en ben je een keer of twee in beroep gegaan zonder te winnen, dan dien je gewoon de volgende dag aan je eind te komen. Niets van dat gejank van links dat het zo inhumaan is en dat er nogmaals onderzoek moet komen.
ach joh, die vent is zo verteerd door haat dat hij niet meer in staat is tot oordelen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 04:00 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ow, wat ben jij een held, kan jij iemand zijn leven terugeven? Wees dan niet zo snel om te oordelen wie jij dood wil hebben, zelfs degene die slim zijn kunnen dat niet.
Ik zou liever die gene elke dag kapot stompen maar ja, daar zorgt Bubba levenslang wel voor.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:43 schreef JohnDope het volgende:
Boyv; als jouw moeder of God mag weten wie, wordt vermoord nadat ze eerst uit elkander is getrokken, dan wil jij gewoon die dader dood hebben.
quote:It's hard to enjoy yourself while bleeding out the ass
Asphyxiation is simple and fast
It beats seventeen fun years of being someones bitch
* deleted , note++, + FA-topic (hier ga je echt over een grens) *quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
Maar dat was natuurlijk al langer bekend.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 05:59 schreef Laton het volgende:
* deleted *
1 onschulde onterecht veroordeeld is erger dan 100000 mensen die op vrije voeten komen.
zolang je dat niet snapt weet je niet wat recht en onrecht is.
* deleted *
'1 onschulde onterecht veroordeeld is erger dan 100000 mensen die op vrije voeten komen. 'quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 05:59 schreef Laton het volgende:
* deleted *
1 onschulde onterecht veroordeeld is erger dan 100000 mensen die op vrije voeten komen.
* deleted *
Ah, is dat niet altijd zo lief,.. respect voor het leven in de baarmoeder maar zodra het geboren VALT HET MAAR LEKKER DOOD!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, probeer je even in mijn schoenen te verplaatsen: Ik zie een ongeboren kind als een leven. Je zou het toch ook niet goed vinden wanneer een moeder haar kind na de geboorte doodt? Voor mij is er dus niet zoveel verschil. De rechten van beide individuen moeten zoveel mogelijk beschermd worden, zowel die van moeder als die van het ongeboren kind. En wanneer er een conflict tussen die twee is (ongewenste zwangerschap bv), zal er heel voorzichtig opgetreden moeten worden.
Als moeder en eventueel vader de last van een kind niet willen dragen, vind ik dat ze beter moeten zorgen dat ze niet ongewenst zwanger worden. Want zodra dat gebeurt, komt er een derde leven bij kijken, en of dat leven nou in de moeder zit of niet, dat maakt het wat mij betreft niet minderwaardig.
Ik snap dat jij dat dus niet zo ziet, maar alles wat ik van je vraag is om je een beetje ruimdenkender op te stellen en in te zien dat jouw mening niet per se de juiste is. Als de discussie zo simpel was geweest, waarom zou hij dan nu nog zo hoog oplopen? En echt niet alleen extreem religieuzen hebben moeite met abortus; ik ben zelf atheist.
Verplaats jezelf eens in Death Row, onschuldig, of heb je dat inbeeldingsvermogen niet?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 06:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
'1 onschulde onterecht veroordeeld is erger dan 100000 mensen die op vrije voeten komen. '
Humaner EN duurder eveneens als dat onschuldigen die VERMOORD worden door de overheid nooit meer vrij kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
AmnestyIn theorie een goede organisatie, maar in de praktijk vaak een stel huilies dat valt over de meest onzinnige zaken.
Neem nou dat gezeur over de doodstraf. Pure kolder is het. In de ogen van velen is de doodstraf een straf voor hetgeen de dader gedaan heeft, en de doodstraf is misschien net zo humaan als de rest van je leven in een cel zitten. Het komt er dus gewoon neer op dat ze hun moraal aan anderen op willen dwingen. Wat maakt ze dus verschillend van een overheid die mensen ter dood veroordeelt voor zware delicten? Van mij en vele anderen mogen moordenaars, verkrachters en sommige anderen gewoon bestraft worden met de dood. Dat daarbij een paar onschuldige slachtoffers vallen is jammer, maar dat gebeurt ook met reguliere straffen.
Als de voorbestaan van volk en staat het vereist dan is de prijs van 10.000 mensen een lage prijs. Maar nodeloos mag een staat nooit een onschuldige de dood in sturen. Of nodeloos zijn soldaten de stijd in sturen. In een oorlog die bij voorbaat al verlorenen is. Mensen die dat doen zijn de mensen die pas echt een doodstraf verdienen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 06:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
'1 onschulde onterecht veroordeeld is erger dan 100000 mensen die op vrije voeten komen. '
Wat is je punt? Je kunt net zo goed stellen dat er dan uberhaupt niet gestraft moet worden, omdat er een inherent risico is dat dat onterecht is. Sommige daden zijn van zo'n mate dat de doodstraf gerechtvaardigd is. Waar het bewijs niet waterdicht is, kan er gewoon een levenslange straf o.i.d. gegeven worden. Waar jullie dus een probleem mee hebben is de bepaling van schuld, en niet de straf zelf. Mijn stelling dat de doodstraf gerechtvaardigd is, heb ik nog niet onderuit gehaald zien worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 06:09 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Verplaats jezelf eens in Death Row, onschuldig, of heb je dat inbeeldingsvermogen niet?
Zou JIJ onschuldig dood gaan als een onschuldige voor,.. niets?, wetende dat de werkelijke dader vrij loopt en iedereen jou veracht, ik dacht het niet.
Ook wel consistent; daar mag je gewoon iedereen vermoorden. Denk alleen niet dat Polen er blij mee isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ken een vrij gelovig land waar zo'n 300 miljoen mensen wonen en waar abortus legaal is, euthanasie legaal is 1 staat, en ook nog eens de doodstraf bestaat.....
God Bless America.
Ik snap je redenering, maar het huidige systeem werkt dus niet. Hoe komt het anders dat mensen die voorheen op death row zaten, later onschuldig bleken?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je kunt net zo goed stellen dat er dan uberhaupt niet gestraft moet worden, omdat er een inherent risico is dat dat onterecht is. Sommige daden zijn van zo'n mate dat de doodstraf gerechtvaardigd is. Waar het bewijs niet waterdicht is, kan er gewoon een levenslange straf o.i.d. gegeven worden. Waar jullie dus een probleem mee hebben is de bepaling van schuld, en niet de straf zelf. Mijn stelling dat de doodstraf gerechtvaardigd is, heb ik nog niet onderuit gehaald zien worden.
Niet per se. Het risico dat je als jury of rechter een fout maakt is er altijd. Het zijn tenslotte ook mensen. Deze schoonheidsfoutjes mogen het systeem van straffen niet in de weg staan. Echter, het is wel fijn als je later zo'n foutje nog kan herstellen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je kunt net zo goed stellen dat er dan uberhaupt niet gestraft moet worden, omdat er een inherent risico is dat dat onterecht is.
Waar the fuck heb jij het nu weer over?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 06:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ah, is dat niet altijd zo lief,.. respect voor het leven in de baarmoeder maar zodra het geboren VALT HET MAAR LEKKER DOOD!
Jij vind het erger wanneer 1 onschuldige ter dood gebracht wordt dan wanneer een vrijgelaten moordenaar 2 onschuldigen vermoord? Ik snap best dat je het heel fout vind, maar zo simpel als jij het hier stelt is het zeker niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 05:59 schreef Laton het volgende:
[..]
* deleted , note++, + FA-topic (hier ga je echt over een grens) *
* deleted, note++ *
De staat vermoordt onschuldige mensen, en dat noem je 'jammer'. Dat is wel een extreem domme manier om er tegenaan te kijken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:43 schreef StefanP het volgende:
[..] Dat daarbij een paar onschuldige slachtoffers vallen is jammer, maar dat gebeurt ook met reguliere straffen.
dus na 8 maanden mag abortus nog? dat is nieuws...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:07 schreef boyv het volgende:
Dat jij een ongeboren kind als een leven ziet, maakt mij niet zoveel uit. De wet stelt dat een kind een rechtspersoon wordt, zodra hij geboren wordt, niet eerder.
Ik denk dat hij bedoelt dat de tegenstanders van abortus (in de VS) zich wel druk maken over het ongeboren kind maar zodra het kind geboren is het hen geen zak uitmaakt wat er met het kind gebeurt. Dergelijke figuren zijn ook helemaal niet tegen arbortus in het belang van het kind, ze zijn er enkel tegen omdat het volgens hun geloof niet zou mogen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waar the fuck heb jij het nu weer over?
Bij straffen wordt meer beoogd dan alleen vergelding. Met de doodstraf bereik je slechts vergelding. Daarmee is het voldoende onderuit gehaald, me dunkt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:20 schreef StefanP het volgende:
Mijn stelling dat de doodstraf gerechtvaardigd is, heb ik nog niet onderuit gehaald zien worden.
vergelding is inderdaad niet het doel van de door de wet opgelegde straffenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij straffen wordt meer beoogd dan alleen vergelding. Met de doodstraf bereik je slechts vergelding. Daarmee is het voldoende onderuit gehaald, me dunkt.
huh? Doodstraf is de ultieme bescherming van de maatschappij daar de kans op recidive per definitie nul is.. Heel wat anders dan rondlopendebejaarde-vermoordende en kleuter-verkachtende TBSers..quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij straffen wordt meer beoogd dan alleen vergelding. Met de doodstraf bereik je slechts vergelding.
waar staat dat vergelding geen doel is? Welk wetsartikel noemt jouw stelling??quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:45 schreef boyv het volgende:
[..]
vergelding is inderdaad niet het doel van de door de wet opgelegde straffen
[ afbeelding ]
Precies. Misschien moeten we daarom maar alle kinderen preventief ruimen zodat het later geen misdadigers worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
huh? Doodstraf is de ultieme bescherming van de maatschappij daar de kans op recidive per definitie nul is..
Straffen dient inderdaad meerdere doelen, maar daarmee is de stelling van StefanP niet onderuit gehaald. Het uitsluiten van criminelen van het vrije maatschappelijke leven dient ook ter bescherming van de maatschappij. Bij een levenslange gevangenisstraf is een crimineel permanent buitengesloten en na het opleggen en het uitvoeren van de doodstraf bij een crimineel is de crimineel ook permanent uit de maatschappij verwijderd. Natuurlijk blijft het wel de ultieme straf.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij straffen wordt meer beoogd dan alleen vergelding. Met de doodstraf bereik je slechts vergelding. Daarmee is het voldoende onderuit gehaald, me dunkt.
Tja we hebben niet allemaal zo'n relaxte moederquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:35 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Ja maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zal vast moordneigingen krijgen als er iemand in mijn omgeving wordt vermoord, maar dat zijn gevoelens, daarom ben ik nog niet voor de doodstraf.
We zijn toch ondertussen wel zover geevolueerd om ons verstand te kunnen volgen en niet ons gevoel?
Dus iemand kan van z'n leven niet verbeteren?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Straffen dient inderdaad meerdere doelen, maar daarmee is de stelling van StefanP niet onderuit gehaald. Het uitsluiten van criminelen van het vrije maatschappelijke leven dient ook ter bescherming van de maatschappij. Bij een levenslange gevangenisstraf is een crimineel permanent buitengesloten en na het opleggen en het uitvoeren van de doodstraf bij een crimineel is de crimineel ook permanent uit de maatschappij verwijderd. Natuurlijk blijft het wel de ultieme straf.
Niet als je vanuit doodstraf inplaats van rehabilitatie redeneert.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Dus iemand kan van z'n leven niet verbeteren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |