Wat doet Polen met zo'n instelling eigenlijk bij de EU?quote:Wereld staat stil bij doodstraf
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2007 @ 08:50
De mensenrechtenorganisatie Amnesty International doet woensdag op de internationale dag tegen de doodstraf een oproep aan regeringen om een wereldwijd moratorium op de doodstraf te steunen.
Polen heeft kortgeleden deelname van de Europese Unie aan deze dag tegen de doodstraf geblokkeerd. Het land eiste dat in de verklaring tegen de doodstraf die de lidstaten op 10 oktober wilden aannemen, ook het "recht op leven" zou worden opgenomen. Het katholieke Polen doelt daarmee op een verbod op abortus en euthanasie.
Dat zal best, maar de uitspraak wordt gedaan namens het land.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:03 schreef Floripas het volgende:
Je weet wel welke Polen dit zijn, hè?
Die van de Gezinsliga. Zij noemden Franco, dictator van Spanje, een "held van het katholicisme".
Ja, die leveren nu premier en vicepremier, dus dat zal best, dat ze dat namens Polen zeggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:04 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat zal best, maar de uitspraak wordt gedaan namens het land.
"Het katholieke Polen doelt daarmee op een verbod op abortus en euthanasie."
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Polen is sowieso een kutland dat nooit bij de EU had moeten komen.
Wel lekker profiteren van de subsidies maar voor de rest ontzettend dwars liggen.
Kindermoord? Wat lul je man. Dan is masturberen ook moord, en elke keer dat je seks hebt en er geen kind na negen maanden komt, is dan ook moord. Zolang de embryo nog geen centraal zenuwstelsel heeft, zal het geen pijn lijden, in tegenstelling tot de moeder, die eigenlijk helemaal geen moeder wil worden (emotioneel leed). Bovendien gaat kindermoord alleen op als het kind een rechtspersoon is, en dat is het in embryonale fase nog niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:02 schreef Super7fighter het volgende:
Polen heeft wel een sterk punt, wat betreft euthanasie en abortus ten op zichte van de afschaffing van de doodstraf.
Hoe krom is het om voor abortus, wat feitelijk kindermoord is, en euthanasie (bejaardemoord) te pleiten, terwijl je zelf van de dakens afschreeuwt dat de doodstraf verkeerd is? Dan ben je totaal ongeloofwaardig.
Een weerloos kind dat zich niet kan verdedigen doden, en een crimineel, een stuk benul, die van alles uitgevreten heeft en zichzelf kon beschermen door van het kwaad af te zien, pamperen, zelfs belonen.
Gelukkig trekt geen enkel land dat de doodstraf hanteert iets aan van de Europese kritiek.
Of zou er ook een politiek motief achter zitten achter de Europese drijfveer? China die de doodstraf hanteert voor corrupte zakenlieden en overheidsambtenaren heeft mede dankzij de harde straffen de afgelopen decennia de corruptie sterk teruggedrongen en het land slagvaardiger en economischer gemaakt. Want waarom deze mooie ontwikkeling een halt toe roepen?
Het is al helemaal niet te begrijpen waarom Europa zo verontwaardigd reageert op de Afghaanse executies. Het waren 3 westerse (!) journalisten die het slachtoffer waren van degene die de strop kreeg. Op zulke momenten bekruipt mij het gevoel van nationalisme. Waar is die van jullie o, Europese politici, waar is jullie Europese eenheidsgevoel?
Daarom houden we ook niet overal een referendum over, maar kiezen we een regering, die voor ons kan beslissen. Gelukkig zijn politici over het algemeen wat slimmer dan de gemiddelde Nederlander, dus zijn die tegen de doodstraf.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:15 schreef rutger05 het volgende:
De doodstraf is duizenden jaren een maatschappelijk aanvaarde straf geweest. Het is nog niet zo lang geleden dat de doodstraf in de meeste westerse landen afgeschaft is. Nu nog zijn er veel mensen die wel voorstander van de doodstraf zijn. Als er een referendum zou worden gehouden dan zou het mij niet verbazen als de doodstraf weer terug zou komen als straf.
Je trekt alles naar het belachelijke toe, maar je spreekt je daarbij behoorlijk tegen. Jouw criterium om een foetus niet te doden is de pijn. Of beter gezegd de afwezigheid van pijn, omdat het centrale zenuwstelstel niet ontwikkeld zou zijn. Echter, een ter dood veroordeelde zou je ook een spuitje kunnen geven, dat is ook geheel pijnloos. Volgens jou analogie kan het dus best dat een crimineel terechtgesteld wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:25 schreef boyv het volgende:
[..]
Kindermoord? Wat lul je man. Dan is masturberen ook moord, en elke keer dat je seks hebt en er geen kind na negen maanden komt, is dan ook moord. Zolang de embryo nog geen centraal zenuwstelsel heeft, zal het geen pijn lijden, in tegenstelling tot de moeder, die eigenlijk helemaal geen moeder wil worden (emotioneel leed). Bovendien gaat kindermoord alleen op als het kind een rechtspersoon is, en dat is het in embryonale fase nog niet.
En bejaardemoord? Hoe kom je erop. Iemand mag toch zelf weten wat hij met zijn of haar leven mag doen. Als iemand later een kasplant wordt en dan wenst om een spuitje te krijgen, wie ben jij dan om dat tegen te houden? Als je dan toch zo graag het leven van die persoon wilt regelen, dan ga je maar lekker d'r huis schoonmaken.
Ik vind dat de familie van het slachtoffer moet kunnen bepalen wat voor doodstraf de misselijke dader moet krijgen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Echter, een ter dood veroordeelde zou je ook een spuitje kunnen geven, dat is ook geheel pijnloos. Volgens jou analogie kan het dus best dat een crimineel terechtgesteld wordt.
foute redenatiequote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je trekt alles naar het belachelijke toe, maar je spreekt je daarbij behoorlijk tegen. Jouw criterium om een foetus niet te doden is de pijn. Of beter gezegd de afwezigheid van pijn, omdat het centrale zenuwstelstel niet ontwikkeld zou zijn. Echter, een ter dood veroordeelde zou je ook een spuitje kunnen geven, dat is ook geheel pijnloos. Volgens jou analogie kan het dus best dat een crimineel terechtgesteld wordt.
Ja en ik zou daarna ook wel 100 miljoen van hem en z'n familie willen hebben, krijg ik dat ook?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:43 schreef JohnDope het volgende:
Boyv; als jouw moeder of God mag weten wie, wordt vermoord nadat ze eerst uit elkander is getrokken, dan wil jij gewoon die dader dood hebben.
Heb je hem weer met zijn matrealisme.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:46 schreef boyv het volgende:
[..]
Ja en ik zou daarna ook wel 100 miljoen van hem en z'n familie willen hebben, krijg ik dat ook?
en een nieuwe mercedes
Er is geen sprake van een redenatiefout. Jij redeneert vanuit jouw visie en ik vanuit de mijne. In Nederland is de maatschappelijke opvatting dat het embryo niet levensvatbaar is en daarom geen rechten mag ontlenen. In een groot deel van Europa is dit in een meerderheisopvatting en dit zie je dus ook terug in de wetten van de landen. Elders in de wereld is het juist andersom. Daar is jouw visie een minderheidsopvatting en mijn standpunt veruit en overweldigend in de meerderheid. Dus wie heeft er gelijk? Ik claim niet dat mijn waarheid inzake deze absoluut is net zoals de jouwe dat niet is, maar kan mijn zaak kan ik wel aannemelijk en sterk maken door de bijvoorbeeld de omstandigheden van een kindje in de buik enerzijds en de omstandigheden van een crimineel anderzijds te vergelijken. De zwakte ligt hem in o.a in het feit dat je en abortus propageert en van de doodstraf af wilt. De argumenten van 'jouw' kamp zijn dan ook uiterst zwak.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:42 schreef boyv het volgende:
[..]
foute redenatie
Het verschil tussen een embryo en een ter dood veroordeelde, is dat een ter dood veroordeelde rechten heeft en een embryo nog niet. Bij abortus moet gekeken worden naar of de moeder zelf wel een kind wil hebben (de wil hebben om het te verzorgen). Als die wil er niet is, is ze waarschijnlijk beter af zonder kind op dat moment.
Zwak argument.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:55 schreef boyv het volgende:
Drie keer raden hoe het komt dat in vrijwel de hele wereld abortus een taboe is.
re-li-gie
ben je christelijk of islamitisch?
3 keer raden waarom vrijwel in de hele westerse wereld de doodstraf een taboe is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:55 schreef boyv het volgende:
Drie keer raden hoe het komt dat in vrijwel de hele wereld abortus een taboe is.
re-li-gie
Dan mag je Spanje, Italië, Ierland en Griekenland ook wel uit de EU gooien - om maar even een paar landen te noemen die zich voornamelijk om religieuze redenen fel hebben uitgesproken tegen Euthanasie en Abortus.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:59 schreef boyv het volgende:
Wat doet Polen met zo'n instelling eigenlijk bij de EU?
Rot op met je verbod op abortus en euthanasie.
weg met die middeleeuwse denkwijze
Ik ken een vrij gelovig land waar zo'n 300 miljoen mensen wonen en waar abortus legaal is, euthanasie legaal is 1 staat, en ook nog eens de doodstraf bestaat.....quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:55 schreef boyv het volgende:
re-li-gie
Want?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:32 schreef JohnDope het volgende:
Iedereen die tegen de doodstraf is, is hypocriet.
Mja, maar kijk eens hoe. De meerderheid van de bevolking is er tegen. In veel staten mag het alleen in een heel vroeg stadium en mag het volk zelf niet eens doneren aan abortusgerelateerd werk of onderzoek.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ken een vrij gelovig land waar zo'n 300 miljoen mensen wonen en waar abortus legaal is, euthanasie legaal is 1 staat, en ook nog eens de doodstraf bestaat.....
God Bless America.
Verdiep je er nog eens in, abortus mag na Roe VS Wade overal binnen 24, of zelfs 28(!) weken, in Nederland gaan we over het algemeen niet voorbij 22...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:29 schreef boyv het volgende:
[..]
Mja, maar kijk eens hoe. De meerderheid van de bevolking is er tegen. In veel staten mag het alleen in een heel vroeg stadium en mag het volk zelf niet eens doneren aan abortusgerelateerd werk of onderzoek.
oke foutje van mijquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Verdiep je er nog eens in, abortus mag na Roe VS Wade overal binnen 24, of zelfs 28(!) weken, in Nederland gaan we over het algemeen niet voorbij 22...
Redelijke bezwaren? Het bemoeien met het lichaam, leven en toekomst van een zwangere vrouw zul je bedoelen. Waarom vind je, dat andere mensen iets te zeggen mogen hebben over wat jij met je leven wilt doen? Ik denk dat mensen prima zelf hun leven kunnen leiden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind dat TS ook veel te gemakkelijk voorbij gaat aan redelijke bezwaren die veel mensen tegen abortus hebben, maar die discussie heb ik de laatste dagen al veel te vaak gevoerd.
Okay ik hap, vertel eens waarom?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:32 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk topic.![]()
Iedereen die tegen de doodstraf is, is hypocriet.
Misschien zie jij het niet zo, maar er is nog een ander leven mee gemoeid... Voor de moeder is het heel vervelend, maar voor het ongeboren kind is het een kwestie van leven of dood.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:05 schreef boyv het volgende:
[..]
Redelijke bezwaren? Het bemoeien met het lichaam, leven en toekomst van een zwangere vrouw zul je bedoelen. Waarom vind je, dat andere mensen iets te zeggen mogen hebben over wat jij met je leven wilt doen? Ik denk dat mensen prima zelf hun leven kunnen leiden.
Ach zo!quote:Nu nog zijn er veel mensen die wel voorstander van de doodstraf zijn.
Klopt, echter er geldt nog steeds een natuurlijke selectie.quote:Misschien zie jij het niet zo, maar er is nog een ander leven mee gemoeid... Voor de moeder is het heel vervelend, maar voor het ongeboren kind is het een kwestie van leven of dood.
Het ongeboren kind is nog deel van de moeder, dus het lijkt mij dat de moeder zelf over het lot daarvan mag beslissen, en niemand anders.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien zie jij het niet zo, maar er is nog een ander leven mee gemoeid... Voor de moeder is het heel vervelend, maar voor het ongeboren kind is het een kwestie van leven of dood.
Ik heb mijn post even uitgebreid.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:31 schreef boyv het volgende:
[..]
Het ongeboren kind is nog deel van de moeder, dus het lijkt mij dat de moeder zelf over het lot daarvan mag beslissen, en niemand anders.
En wat dan als je verkracht wordt en zwanger wordt? Zit je lekker met dat kind op je 11de als abortus verboden is. Of mag het dan ineens wel?
Ik wel, maar wel vanaf het moment pas dat het een kind is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb een spuughekel aan overheidsbemoeienis en betutteling, maar 1 ding waar een overheid voor nodig hebben, is het beschermen van burgers tegen elkaar. Nou hecht jij dus kennelijk geen waarde aan het leven van een ongeboren kind, maar je kunt toch wel inzien dat redelijke mensen daarover van mening kunnen verschillen?
De meeste vrouwen ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Over die tweede opmerking; er zijn zeker zaken waarin abortus een redelijke optie is en het hoeft van mij ook niet verboden te worden, maar ik vind het een bezwaarlijk iets.
Ik heb het al een keer tegen boyv gezegd in dit topic waarom dat zo is...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:23 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Okay ik hap, vertel eens waarom?
Onzin, Abortus is per federaal decreet van het Supreme Court (Roe vs. Wade) al sinds de jaren 70 overal compleet legaal. Donaties mag je verder helemaal zelf weten, het wordt alleen niet gesubsidieerd door de staat. Ik rij dagelijks langs een abortuskliniek in mijn woonplaats (ik woon in de VS) en die zit daar gewoon in het openbaar. Wel staat er wel eens een oud vrouwtje met een bijbel te protesteren, want ook die vrijheid heeft men hier natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:29 schreef boyv het volgende:
Mja, maar kijk eens hoe. De meerderheid van de bevolking is er tegen. In veel staten mag het alleen in een heel vroeg stadium en mag het volk zelf niet eens doneren aan abortusgerelateerd werk of onderzoek.
Preciesquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan mag je Spanje, Italië, Ierland en Griekenland ook wel uit de EU gooien - om maar even een paar landen te noemen die zich voornamelijk om religieuze redenen fel hebben uitgesproken tegen Euthanasie en Abortus.
Hear Hearquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Misschien zie jij het niet zo, maar er is nog een ander leven mee gemoeid... Voor de moeder is het heel vervelend, maar voor het ongeboren kind is het een kwestie van leven of dood.
Ik heb een spuughekel aan overheidsbemoeienis en betutteling, maar 1 ding waar een overheid voor nodig hebben, is het beschermen van burgers tegen elkaar. Nou hecht jij dus kennelijk geen waarde aan het leven van een ongeboren kind, maar je kunt toch wel inzien dat redelijke mensen daarover van mening kunnen verschillen?
Je heilige overtuiging van je morele gelijk is nogal arrogant en doet geen recht aan de complexiteit en zwaarte van deze kwestie. Beetje genuanceerder graag.
Net als in Duitsland . Wauw welkom in mijn reactionaire hoek. Je blijft een vrouw met verrassende momentenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
De meeste vrouwen ook.
Tot week 22 vind ik redelijk. En dan wel verplicht (zoals in Nederland, niet zoals in de VS) vooraf gesprekken met een psycholoog, om te kijken of de vrouw niet onder druk wordt gezet oid.
zoals in Saoudi-Arabie?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dat de familie van het slachtoffer moet kunnen bepalen wat voor doodstraf de misselijke dader moet krijgen.
Ja maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zal vast moordneigingen krijgen als er iemand in mijn omgeving wordt vermoord, maar dat zijn gevoelens, daarom ben ik nog niet voor de doodstraf.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb het al een keer tegen boyv gezegd in dit topic waarom dat zo is...
Voor de moeder heel vervelend? Het is een zaak die haar leven totaal kan veranderen. Bovendien denk jij recht te hebben om te gaan bepalen hoe haar leven er uit moet gaan zien. Wat denk je wel niet? Zodra dat joch geboren is, mag je voor z'n recht (het recht om te leven) opkomen, maar niet zolang hij nog onderdeel is van de moeder.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je heilige overtuiging van je morele gelijk is nogal arrogant en doet geen recht aan de complexiteit en zwaarte van deze kwestie. Beetje genuanceerder graag.
Ok, probeer je even in mijn schoenen te verplaatsen: Ik zie een ongeboren kind als een leven. Je zou het toch ook niet goed vinden wanneer een moeder haar kind na de geboorte doodt? Voor mij is er dus niet zoveel verschil. De rechten van beide individuen moeten zoveel mogelijk beschermd worden, zowel die van moeder als die van het ongeboren kind. En wanneer er een conflict tussen die twee is (ongewenste zwangerschap bv), zal er heel voorzichtig opgetreden moeten worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:28 schreef boyv het volgende:
[..]
Voor de moeder heel vervelend? Het is een zaak die haar leven totaal kan veranderen. Bovendien denk jij recht te hebben om te gaan bepalen hoe haar leven er uit moet gaan zien. Wat denk je wel niet? Zodra dat joch geboren is, mag je voor z'n recht (het recht om te leven) opkomen, maar niet zolang hij nog onderdeel is van de moeder.
Het is een kwestie die alleen de moeder en eventueel de vader aangaat. Ik snap niet dat mensen zich zo ongelovelijk veel willen bemoeien met het leven van een ander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |