Ok maar hoeft niet te betekenen dat je in een fabriek hoeft te werken...dat je geen baan krijgt als professor ok maar een redelijke baan in een laboratorium is toch niet zo moeilijk?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:01 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Mwah. Universitaire diploma's uit ontwikkelingslanden hebben hier meestal bijzonder weinig waarde. En imho vaak terecht ook.
Alsof mensen met een diploma bij de politie zouden solliciteren.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:31 schreef MrHoodigan het volgende:
Bij de politie solliciteren met een vals diploma![]()
Een fabriek is overdreven, maar een opleiding dient in dit land aan bepaalde eisen (ik weet niet precies welke eisen en waar die te vinden zijn) te voldoen om algemeen erkend te worden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ok maar hoeft niet te betekenen dat je in een fabriek hoeft te werken...dat je geen baan krijgt als professor ok maar een redelijke baan in een laboratorium is toch niet zo moeilijk?
Ik ken genoeg mensen die een volwaardige opleiding hadden genoten en niet aan het werk konden komen omdat hun diploma niks waard was hier in Nederland.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:18 schreef Frasier het volgende:
[..]
Een fabriek is overdreven, maar een opleiding dient in dit land aan bepaalde eisen (ik weet niet precies welke eisen en waar die te vinden zijn) te voldoen om algemeen erkend te worden.
Kan gebeuren, en als je de bovenstaande reactie van me leest weet je de mogelijke oorzaak.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:34 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die een volwaardige opleiding hadden genoten en niet aan het werk konden komen omdat hun diploma niks waard was hier in Nederland.
Ja dat is natuurlijk logisch....helemaal mee eens..dus zouden mensen die hun papieren vervalsen goed hard aangepakt moeten worden...geen celstraf maar een geldboete ofzo omdat ze andere mensen in diskrediet brengen...maar denk en hoop ook heel erg dat deze groep erg klein is...uhm ik bedoel je moet wel een enorme ingenomen eikel zijn als je zoiets durft te maken...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:35 schreef Frasier het volgende:
[..]
Kan gebeuren, en als je de bovenstaande reactie van me leest weet je de mogelijke oorzaak.
Niemand zegt toch dat die mensen daar niet voor kunnen solliciteren ? Het bedrijf zelf bepaalt dan wel wat voor waarde dat diploma heeft ...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ok maar hoeft niet te betekenen dat je in een fabriek hoeft te werken...dat je geen baan krijgt als professor ok maar een redelijke baan in een laboratorium is toch niet zo moeilijk?
Tsja, maar dan moet het bedrog wel eerst ontdekt worden, en er vervolgens aangifte worden gedaan.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:42 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk logisch....helemaal mee eens..dus zouden mensen die hun papieren vervalsen goed hard aangepakt moeten worden...geen celstraf maar een geldboete ofzo omdat ze andere mensen in diskrediet brengen...
Die groep is groter dan je denkt. Lefgozertjes zat die toch niks te verliezen hebben.quote:maar denk en hoop ook heel erg dat deze groep erg klein is...uhm ik bedoel je moet wel een enorme ingenomen eikel zijn als je zoiets durft te maken...
Volgens mij krijg je pas een strafblad voor misdrijven die je pleegt vanaf je 18e?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 01:38 schreef Prowl het volgende:
Hij heeft al een strafblad maar daar is niet om gevraagd (drugs dealen toen ie 16 was)
En dat soort "lefgozertjes" komen meestal behoorlijk verquote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:46 schreef TomTancr3do het volgende:
Die groep is groter dan je denkt. Lefgozertjes zat die toch niks te verliezen hebben.
Of gaan keihard op hun plaatquote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:55 schreef Frasier het volgende:
[..]
En dat soort "lefgozertjes" komen meestal behoorlijk ver
Tuurlijk is het ook wel zo maar hun diploma's zijn hier weinig waard....niet alleen uni..maar ook hbo en mbo niveau zoals wij die kennen...ik heb verschillende goed opgeleide families gekend die door onderdrukking in nederland kwamen door hun werk en uiteindelijk volgens onze maatschappij niks konden behalve in een fabriek werken......als je je studie en kennis in europa of amerika hebt genoten kom je wel aan de bak en zelfs als je uit het oostblok komt..maar waarom moet je van het begin beginnen als je uit een Islamitisch land komt waar je voor vlucht omdat je idealen niet overeenkomen met de idealen van het land?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat die mensen daar niet voor kunnen solliciteren ? Het bedrijf zelf bepaalt dan wel wat voor waarde dat diploma heeft ...
Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat die diploma's wel wat voorstellen en aan alle eisen voldoen. Ik moet dat echter nog zien. In veel tweede en derde wereldlanden en dictaturen kun je diploma's gewoon kopen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:56 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook wel zo maar hun diploma's zijn hier weinig waard....niet alleen uni..maar ook hbo en mbo niveau zoals wij die kennen...ik heb verschillende goed opgeleide families gekend die door onderdrukking in nederland kwamen door hun werk en uiteindelijk volgens onze maatschappij niks konden behalve in een fabriek werken......als je je studie en kennis in europa of amerika hebt genoten kom je wel aan de bak en zelfs als je uit het oostblok komt..maar waarom moet je van het begin beginnen als je uit een Islamitisch land komt waar je voor vlucht omdat je idealen niet overeenkomen met de idealen van het land?
Ik heb gesproken met families die door dictatuur op de dodenlijst stonden..die alles hadden..die na hun leven in afghanistan hier gingen studeren en succesvol waren...maar na 6 jaar :S De broer van mijn vriend heeft Arabisitiek en Islamkunde gedaan en kwam hetzelfde tegen....ik zou het heel naar vinden als hier oorlog uit zou breken en de studie die ik heb gedaan niks waard zou zijn...en het ergste mensen die beweren dat je niet wil werken....of ben ik nu zo naiefquote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:58 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat die diploma's wel wat voorstellen en aan alle eisen voldoen. Ik moet dat echter nog zien. In veel tweede en derde wereldlanden en dictaturen kun je diploma's gewoon kopen.
Je verwacht toch hopelijk niet werkelijk dat je met een studie 'Arabistiek en Islamkunde' hier snel aan een fatsoenlijke baan komt?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 03:13 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Ik heb gesproken met families die door dictatuur op de dodenlijst stonden..die alles hadden..die na hun leven in afghanistan hier gingen studeren en succesvol waren...maar na 6 jaar :S De broer van mijn vriend heeft Arabisitiek en Islamkunde gedaan en kwam hetzelfde tegen....ik zou het heel naar vinden als hier oorlog uit zou breken en de studie die ik heb gedaan niks waard zou zijn...en het ergste mensen die beweren dat je niet wil werken....of ben ik nu zo naief
hehe nee hij ook niet hoor..gaat meer om de mensen die hij heeft leren kennen..hij zit nu zelf in de bourgogne om de wijnindustrie in te gaan...en ik begeleid mensen met niet aangeboren hersenletsel om ze een dagstructuur te geven...geen universitaire opleiding hoor maar ben nog aan het zoekenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 03:16 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Je verwacht toch hopelijk niet werkelijk dat je met een studie 'Arabistiek en Islamkunde' hier snel aan een fatsoenlijke baan komt?
Wat voor studie heb je zelf eigenlijk gedaan?
Die diploma's van die mensen waren in Nederland waarschijnlijk ook al niks waard vóórdat er oorlog uitbrak. Die oorlog hoeft daar op zich niks mee te maken te hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 03:13 schreef Mejoon het volgende:
ik zou het heel naar vinden als hier oorlog uit zou breken en de studie die ik heb gedaan niks waard zou zijn
Het kan trouwens wel hoor. Maar dan toch al gauw bij de overheid of in de 'zachte' sector. Of als snelle verkoper/accountmanager in het bedrijfsleven, want daar boeit de precieze opleiding toch weinig.quote:
Volgens mij zit het met onze dag/nacht-structuur ook niet helemaal goed...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 03:23 schreef Mejoon het volgende:
en ik begeleid mensen met niet aangeboren hersenletsel om ze een dagstructuur te geven
9/10 bedrijven knikkeren je er toch zo uit hoor als je op een beetje niveau functioneerd. Het gaat er namelijk niet om dat je prestaties goed zijn maar dat ze je niet meer kunnen vertrouwen. Vertrouwen is een van de belangrijste als het niet de belangrijkste eigenschap is van leiders. Als je collega's je niet kunnen vertrouwen kun je inpakken hoor.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:48 schreef TomTancr3do het volgende:
Uiteraard zijn er vele uitzonderingen waar zo'n succesvol leugentje wel positief gewaardeerd wordt.Maar in de ICT? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Eea hangt natuurlijk ook van je relatie met je leidinggevende af.
Anyway, brutale mensen met lef schoppen het meestal wel ver, ook al liegen ze de hele boel bij elkaar. En met name in functies waar verder niet zoveel expertise voor nodig is (zoals in de marketing/sales) zal het toch nooit opvallen dat je je papiertje niet hebt. Who cares, als je maar verkoopt.
Op papier spreek ik ook vloeiend engels en duits. Engels gaat me dan nog wel goed af, maar duits...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nou is de ICT natuurlijk ook één grote blaatapenbende (werk er zelf momenteel ook in), dus misschien heb je wel gelijk.
Overigens, liegen over talenkennis doet vrijwel iedereen. 'Vloeiend Engels', jaja. Moet je ze eens zien stotteren als de baas uit de VS op bezoek komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |