abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:09:58 #1
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53827649
Een gast die bij mij op het MBO heeft gezeten is dat dus van plan.

Hij is op het laatste moment van de opleiding afgezet en heeft dus geen diploma/deelkwalificaties.
Hij heeft wel de hele opleiding afgerond en is later gaan werken op de helpdesk van een bekende printerfabrikant waar hij zo'n 2 jaar nu werkt.

Nu is hem een baan aangeboden waarvoor hij een MBO ICT diploma voor MOET hebben anders mag hij daar niet werken (hij krijgt daar een interne opleiding en dit is schijnbaar een voorwaarde)

Hij heeft een diploma via Limewire van de opleiding gevonden van een ander lesjaar en hij heeft dit gefotoshopt en stuurde het vorige week door naar mij via messenger.

Ding lijkt 100% echt maar het is dus een fake, hij heeft die uitgeprint en erbij gezegt dat hij z'n origineel niet kan vinden en dat hij nog een scan op z'n pc had staan en deze geprint heeft.

Volgende week maandag mag hij beginnen, wat staat hem te wachten als ze dr achter komen?

Iedereen liegt wel op z'n CV maar is dit niet een misdrijf?

--> KLB: Mensen die hun diploma's laten slingeren op Limewire zodat junks er misbruik van kunnen maken

En nee ik ga het niet aangeven bij z'n nieuwe werkgever want ik ben geen NSB'er
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:12:58 #2
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_53827718
Als ze er achter komen, in ieder geval ontslag op staande voet en waarschijnlijk kan hij vervolgd worden voor fraude.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:13:32 #3
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_53827733

[ Bericht 100% gewijzigd door h.henkie op 10-10-2007 00:14:35 (- dubbel -) ]
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:14:11 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53827751
Ach....

ik heb ook het een en ander vervalst...(gegevens)

Leverde me een toppositie op bij een van de grootst bedrijven ter wereld..

Bedrijfsleven is niet politiek waar je op je leugens word aangegeken hoor

Ze beoordelen je uiteindelijk toch op je prestaties. Als die slecht zijn dan lig je er zo weer uit.

Maar ja het vervalsen van papieren is wel strafbaar.
pi_53827785
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:09 schreef Prowl het volgende:
Een gast die bij mij op het MBO heeft gezeten is dat dus van plan.

Hij is op het laatste moment van de opleiding afgezet en heeft dus geen diploma/deelkwalificaties.
Hij heeft wel de hele opleiding afgerond en is later gaan werken op de helpdesk van een bekende printerfabrikant waar hij zo'n 2 jaar nu werkt.

Nu is hem een baan aangeboden waarvoor hij een MBO ICT diploma voor MOET hebben anders mag hij daar niet werken (hij krijgt daar een interne opleiding en dit is schijnbaar een voorwaarde)

Hij heeft een diploma via Limewire van de opleiding gevonden van een ander lesjaar en hij heeft dit gefotoshopt en stuurde het vorige week door naar mij via messenger.

Ding lijkt 100% echt maar het is dus een fake, hij heeft die uitgeprint en erbij gezegt dat hij z'n origineel niet kan vinden en dat hij nog een scan op z'n pc had staan en deze geprint heeft.

Volgende week maandag mag hij beginnen, wat staat hem te wachten als ze dr achter komen?

Iedereen liegt wel op z'n CV maar is dit niet een misdrijf?

--> KLB: Mensen die hun diploma's laten slingeren op Limewire zodat junks er misbruik van kunnen maken

En nee ik ga het niet aangeven bij z'n nieuwe werkgever want ik ben geen NSB'er
De kans is vrij klein dat ze er achter komen. Als ze er achter komen volgt waarschijnlijk direct ontslag. Als ze er niet achter voldoet hij aan de eisen
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:22:54 #6
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_53827947
Artikel 225
1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.

Het is zeker strafbaar! En nog best een flink misdrijf ook! Maar wat ik wel vind, wat in vorige post ook gezecht is! Je prestaties tellen, het papiertje zegt niet altijd wat.
Sperma is dikker dan pis...
pi_53827957
De baan waar ik mee bezig ben, vertrouwde het hbo diploma ook niet. Zij hebben het gecheckt bij de opleiding zelf.
pi_53828009
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:23 schreef Giantbiker_73 het volgende:
De baan waar ik mee bezig ben, vertrouwde het hbo diploma ook niet. Zij hebben het gecheckt bij de opleiding zelf.
Het hangt natuurljik wel af van naar wat voor soort functie je solliciteert.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:29:47 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53828072
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:23 schreef Giantbiker_73 het volgende:

Lekker bedrijf dan....
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:31:17 #10
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_53828095
Bij de politie solliciteren met een vals diploma
Sperma is dikker dan pis...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:37:04 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53828187
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:29 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Lekker bedrijf dan....
Ja, vind ik wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53828236
Ja het is een misdrijf. Maar de kans dat ze erachter komen is niet erg groot als hij voor de rest een beetje geloofwaardig overkomt.

En als ze er wel ooit achterkomen hangt het er vanaf. Als hij goed functioneert kan hij waarschijnlijk blijven zitten waar hij zit, alleen zijn z'n kansen op promoitie wel verkeken. Als hij niet goed functioneert wordt hij waarschijnlijk op staande voet ontslagen.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:45:00 #13
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53828310
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:40 schreef TomTancr3do het volgende:
Ja het is een misdrijf. Maar de kans dat ze erachter komen is niet erg groot als hij voor de rest een beetje geloofwaardig overkomt.

En als ze er wel ooit achterkomen hangt het er vanaf. Als hij goed functioneert kan hij waarschijnlijk blijven zitten waar hij zit, alleen zijn z'n kansen op promoitie wel verkeken. Als hij niet goed functioneert wordt hij waarschijnlijk op staande voet ontslagen.
Bij een advocatenkantoor worden dat soort leugens denk juist wel op waarde geschat als je de ene zaak na de andere wint

Meteen partner nadat het uitkomt misschien
pi_53828335
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:22 schreef MrHoodigan het volgende:
Artikel 225
1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.

Het is zeker strafbaar! En nog best een flink misdrijf ook! Maar wat ik wel vind, wat in vorige post ook gezecht is! Je prestaties tellen, het papiertje zegt niet altijd wat.
Daarbij is het een goede reden voor ontslag op staande voet. Overdrijven kan, maar met mate. En als je met vervalste diploma's aan komt zetten dan ga je duidelijk te ver.
pi_53828387
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:45 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Bij een advocatenkantoor worden dat soort leugens denk juist wel op waarde geschat als je de ene zaak na de andere wint

Meteen partner nadat het uitkomt misschien
Uiteraard zijn er vele uitzonderingen waar zo'n succesvol leugentje wel positief gewaardeerd wordt. Maar in de ICT? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Eea hangt natuurlijk ook van je relatie met je leidinggevende af.

Anyway, brutale mensen met lef schoppen het meestal wel ver, ook al liegen ze de hele boel bij elkaar. En met name in functies waar verder niet zoveel expertise voor nodig is (zoals in de marketing/sales) zal het toch nooit opvallen dat je je papiertje niet hebt. Who cares, als je maar verkoopt.
pi_53828466
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:48 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er vele uitzonderingen waar zo'n succesvol leugentje wel positief gewaardeerd wordt. Maar in de ICT? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Eea hangt natuurlijk ook van je relatie met je leidinggevende af.

Anyway, brutale mensen met lef schoppen het meestal wel ver, ook al liegen ze de hele boel bij elkaar. En met name in functies waar verder niet zoveel expertise voor nodig is (zoals in de marketing/sales) zal het toch nooit opvallen dat je je papiertje niet hebt. Who cares, als je maar verkoopt.
Inderdaad. Lekker belangrijk dat je niet over de vereiste papieren beschikt terwijl je wel naar behoren functioneert Dan verdien je imo. zelfs nog meer respect.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:53:30 #17
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53828470
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:48 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zit in de ICT... vorige week internationale conference call met een hoop ICT bigshots.... Begon zo'n knakker in het Frans te lullen. Een van de directie leden werd aangekeken. (iedereen ging ervan uit dat hij Frans sprak) met schaamrood vertelde hij dat hij het niet echt kon maar jaren geleden aan z'n C.V had toegevoegt en nooit had weggehaald.....

Iedereen gniffelde toen maar een beetje. Later in de kroeg nog om moeten lachen met hem.
pi_53828506
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:53 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik zit in de ICT... vorige week internationale conference call met een hoop ICT bigshots.... Begon zo'n knakker in het Frans te lullen. Een van de directie leden werd aangekeken. (iedereen ging ervan uit dat hij Frans sprak) met schaamrood vertelde hij dat hij het niet echt kon maar jaren geleden aan z'n C.V had toegevoegt en nooit had weggehaald.....

Iedereen gniffelde toen maar een beetje. Later in de kroeg nog om moeten lachen met hem.
Nou is de ICT natuurlijk ook één grote blaatapenbende (werk er zelf momenteel ook in ), dus misschien heb je wel gelijk.

Overigens, liegen over talenkennis doet vrijwel iedereen. 'Vloeiend Engels', jaja. Moet je ze eens zien stotteren als de baas uit de VS op bezoek komt.
pi_53828533
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:53 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Frans is ook niet echt belangrijk. Engels voldoet prima. Ik zou me eerder afvragen wat iemand op een functie doet als hij geen voldoende Engels kan spreken.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:04:17 #20
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53828658
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:57 schreef Frasier het volgende:

[..]

Frans is ook niet echt belangrijk. Engels voldoet prima. Ik zou me eerder afvragen wat iemand op een functie doet als hij geen voldoende Engels kan spreken.

De top van menig ICT bedrijf wat in Parijs of Nice zit spreekt geen woord Engels.....

Belangrijkheid is natuurlijk geheel afhankelijk van wat jouw functie is.

Als jij dus Europees overleg hebt zonder directe tolken is het soms best lastig. Idem met een hoop andere Europese landen is mijn ervaring.
pi_53828709
Als ze erachter komen volgt ontslag.. En kom je heel moeilijk aan een nieuwe baan (strafblad)..Nja, als hij dat wil riskeren...
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_53828745
Ik spreek trouwens ook redelijk Italiaans (heb ooit eens een beginnerscursusje gedaan ) en vrij aardig Frans (tot en met de 4de klas VWO ja en daarna vrijwel nooit meer).
pi_53828772
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:06 schreef Kluupkluup het volgende:
Als ze erachter komen volgt ontslag.. En kom je heel moeilijk aan een nieuwe baan (strafblad)..Nja, als hij dat wil riskeren...
Heb jij ooit een bedrijf gezien dat controleert of iemand een strafblad heeft of niet? Volgens mij is dat dus echt een grote fabel, bangmakerij van je ouders om je te behoeden voor de criminaliteit. Misschien dat ze er in de beveiliging naar kijken, of bij een juwelierszaak, maar verder?
pi_53828846
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:04 schreef Buschetta het volgende:

[..]

De top van menig ICT bedrijf wat in Parijs of Nice zit spreekt geen woord Engels.....

Belangrijkheid is natuurlijk geheel afhankelijk van wat jouw functie is.

Als jij dus Europees overleg hebt zonder directe tolken is het soms best lastig. Idem met een hoop andere Europese landen is mijn ervaring.
Die bedrijven zijn imo. totaal wereldvreemd en 't niet waard om mee in zee te gaan. De enige echte wereldtaal is Engels en dien je op een behoorlijk niveau gewoon goed te spreken.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:21:52 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53828917
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Heb jij ooit een bedrijf gezien dat controleert of iemand een strafblad heeft of niet? Volgens mij is dat dus echt een grote fabel, bangmakerij van je ouders om je te behoeden voor de criminaliteit. Misschien dat ze er in de beveiliging naar kijken, of bij een juwelierszaak, maar verder?
9 op de 10 bedrijven doet dat niet.
Bedrijven die er wel serieus mee bezig zijn vragen direct om een bewijs van goed gedrag. Gratis af te halen bij het gemeente-huis.
pi_53828940
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:15 schreef Frasier het volgende:

[..]

Die bedrijven zijn imo. totaal wereldvreemd en 't niet waard om mee in zee te gaan. De enige echte wereldtaal is Engels en dien je op een behoorlijk niveau gewoon goed te spreken.
Klinkt logisch, maar dan kun je het schudden in Frankrijk. Zelfs bij bedrijven waar Engels officieel de voertaal is, presteren ze het nog om excuses te maken als een presentatie een keer daadwerkelijk in het Engels gegeven wordt.
pi_53829045
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

9 op de 10 bedrijven doet dat niet.
Bedrijven die er wel serieus mee bezig zijn vragen direct om een bewijs van goed gedrag. Gratis af te halen bij het gemeente-huis.
Vergeet dat gratis maar. ¤ 30,05 kost je dat. En tegenwoordig niet meer af te halen, maar wordt thuisgestuurd door het Ministerie van Justitie.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:38:04 #28
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53829089
Hij heeft al een strafblad maar daar is niet om gevraagd (drugs dealen toen ie 16 was )

Ach hij zal wel door de mand vallen, meer dan XP installeren kan hij niet en het is een functie voor applicatiebeheer.

Fotoshoppen kan hij wel erg goed maar een btje text veranderen is natuurlijk geen kunst.

Vroeg me gewoon af of dat hier iemand op fok er al ooit eens is mee weggekomen zonder problemen door hetzelfde te doen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_53829112
En dan zijn er veel mensen hier die zeiken over uitkeringtrekkers die niet aan de bak kunnen (volgens hun willen) komen terwijl er mensen zijn die de boel oplichten door papieren te vervalsen??
pi_53829116
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:38 schreef Prowl het volgende:
Hij heeft al een strafblad maar daar is niet om gevraagd (drugs dealen toen ie 16 was )

Ach hij zal wel door de mand vallen, meer dan XP installeren kan hij niet en het is een functie voor applicatiebeheer.

Fotoshoppen kan hij wel erg goed maar een btje text veranderen is natuurlijk geen kunst.

Vroeg me gewoon af of dat hier iemand op fok er al ooit eens is mee weggekomen zonder problemen door hetzelfde te doen
Je zegt in de OP. dat hij de hele opleiding afgerond heeft, maar het enige dat hij kan is: "XP installeren en een beetje Photoshop'en"?
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:42:31 #31
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53829126
Verkapt ICT-ers topic.
Zyggie.
pi_53829129
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:38 schreef Prowl het volgende:
Da's nou typisch zo'n functie waarbij je met veel dom geblaat en lekker lange stukken schrijven een heel end kan komen.
pi_53829130
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:40 schreef Mejoon het volgende:
En dan zijn er veel mensen hier die zeiken over uitkeringtrekkers die niet aan de bak kunnen (volgens hun willen) komen terwijl er mensen zijn die de boel oplichten door papieren te vervalsen??
Als de persoon in kwestie vervolgens na behoren funcioneert, wat is dan het probleem? De wereld is nou eenmaal oneerlijk.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:43:02 #34
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53829132
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:41 schreef Frasier het volgende:

[..]

Je zegt in de OP. dat hij de hele opleiding afgerond heeft, maar het enige dat hij kan is "XP installeren en een beetje Photoshop'en"?
Is dat niet ook zo'n beetje de inhoud van je MBO-opleiding?
Zyggie.
pi_53829144
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:40 schreef Mejoon het volgende:
Precies, die luie flikkers! Moeten misschien hun papieren ook maar eens vervalsen!
pi_53829146
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:43 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Is dat niet ook zo'n beetje de inhoud van je MBO-opleiding?
Geen ervaring in die richting, maar ik mag hopen dat 't toch wat dieper gaat
X
X
X
pi_53829156
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:44 schreef Frasier het volgende:

[..]

Geen ervaring in die richting, maar ik mag hopen dat 't toch wat dieper gaat
Nou nee, niet echt toch.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:46:03 #38
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_53829161
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:

Yep wij vragen dat. ik werk dan wel niet in de ict of andere commerciële sector. De sollicitant weet dan ook dat er een afwijzing volgt bij een negatief resultaat.
pi_53829172
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:46 schreef h.henkie het volgende:

[..]

Yep wij vragen dat. ik werk dan wel niet in de ict of andere commerciële sector. De sollicitant weet dan ook dat er een afwijzing volgt bij een negatief resultaat.
En welke sector hebben we het nu over?
pi_53829174
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:45 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt toch.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs daar niet voor kunnen slagen .
X
X
X
pi_53829185
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:42 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als de persoon in kwestie vervolgens na behoren funcioneert, wat is dan het probleem? De wereld is nou eenmaal oneerlijk.
Omdat mensen die solliciteren op een functie waar ze geen papieren voor hebben maar wel de kennis voor hebben niet worden aangenomen in deze tijd...en deze mensen zijn eerlijk. Ik bedoel prima hoor als ze worden aangenomen omdat ze de kennis hebben maar ga ook soepel om met mensen die niet hun diploma hebben maar heel goed kunnen functioneren. Mijn vader is eerlijk ooit begonnen aan de hoge zeevaartschool..nooit af kunnen maken maar begonnen bij phillips en nu heeft ie een topbaan bij de AIVD. Of je werkt jezelf omhoog wat niet meer mogelijk is of je haalt je diploma's... maar geen valsheid in geschriften..van mij mogen ze dat aanpakken...
pi_53829199
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:48 schreef Frasier het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs daar niet voor kunnen slagen .
MBO-ICT bestaat uit allemaal technische basisvaardigheden die de gemiddelde computernerd als allerbasaalste kennis beschouwt. Veel meer hoef je je er echt niet bij voor te stellen. XP installeren, virusscannertje installeren. En héél globaal hoe eea werkt (maar zeker niet te moeilijk, het moet wel leuk blijven). Allemaal heel erg op de dagelijkse praktijk gericht.
pi_53829200
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Omdat mensen die solliciteren op een functie waar ze geen papieren voor hebben maar wel de kennis voor hebben niet worden aangenomen in deze tijd...en deze mensen zijn eerlijk. Ik bedoel prima hoor als ze worden aangenomen omdat ze de kennis hebben maar ga ook soepel om met mensen die niet hun diploma hebben maar heel goed kunnen functioneren. Mijn vader is eerlijk ooit begonnen aan de hoge zeevaartschool..nooit af kunnen maken maar begonnen bij phillips en nu heeft ie een topbaan bij de AIVD. Of je werkt jezelf omhoog wat niet meer mogelijk is of je haalt je diploma's... maar geen valsheid in geschriften..van mij mogen ze dat aanpakken...
Ik keur het ook niet goed, maar als dat voor die persoon de enige manier is om een goede baan te krijgen dan heeft ie mijn zegen .
X
X
X
pi_53829212
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Je vindt het dus niet eerlijk, en terecht. Maar zoals gezegd: de wereld is niet eerlijk en het bedrijfsleven al helemaal niet.

Anyway, van mij mogen ze het ook aanpakken, daar gaat het ook niet om.
pi_53829237
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:52 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik keur het ook niet goed, maar als dat voor die persoon de enige manier is om een goede baan te krijgen dan heeft ie mijn zegen .
En al die mensen die hier als vluchteling zijn gekomen uit Iran en Afghanistan die daar een universitaire opleiding hebben genoten maar hier in Nederland niks mee kunnen volgens de wet..en in de fabriek staan? Is het niet oneerlijk?
pi_53829261
Hoezo is dat oneerlijk? Die kunnen toch ook liegen dat ze al een Nederlandse opleiding binnen hebben?
pi_53829265
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:56 schreef Mejoon het volgende:

[..]

En al die mensen die hier als vluchteling zijn gekomen uit Iran en Afghanistan die daar een universitaire opleiding hebben genoten maar hier in Nederland niks mee kunnen volgens de wet..en in de fabriek staan? Is het niet oneerlijk?
Als jij met een erkende universitaire opleiding hier in Nederland niet aan een baan van enig niveau kan komen doe je echt iets verkeerd.
X
X
X
pi_53829276
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:54 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Je vindt het dus niet eerlijk, en terecht. Maar zoals gezegd: de wereld is niet eerlijk en het bedrijfsleven al helemaal niet.

Anyway, van mij mogen ze het ook aanpakken, daar gaat het ook niet om.
Ja idd ik vind het gewoon oneerlijk en van mij mogen ze dat hard aanpakken...maar aan de andere kant erg slim en fijn voor die gast als hij er makkelijk mee weg komt. Denk ook niet dat het om een topbaan gaat ofzo..maar ik kan niet tegen die oneerlijkheid (zit daarom ook niet in het bedrijfsleven;))
pi_53829285
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:59 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als jij met een erkende universitaire opleiding hier in Nederland niet aan een baan van enig niveau kan komen doe je echt iets verkeerd.
Mwah. Universitaire diploma's uit ontwikkelingslanden hebben hier meestal bijzonder weinig waarde. En imho vaak terecht ook.
pi_53829299
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:01 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Mwah. Universitaire diploma's uit ontwikkelingslanden hebben hier meestal bijzonder weinig waarde. En imho vaak terecht ook.
En dus ook niet "oneerlijk". Zie 't als een soort van zelfbescherming, want lang zouden ze 't hier waarschijnlijk (op een paar natuurtalenten na) ook niet volhouden.
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')