abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53828940
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:15 schreef Frasier het volgende:

[..]

Die bedrijven zijn imo. totaal wereldvreemd en 't niet waard om mee in zee te gaan. De enige echte wereldtaal is Engels en dien je op een behoorlijk niveau gewoon goed te spreken.
Klinkt logisch, maar dan kun je het schudden in Frankrijk. Zelfs bij bedrijven waar Engels officieel de voertaal is, presteren ze het nog om excuses te maken als een presentatie een keer daadwerkelijk in het Engels gegeven wordt.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53829045
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

9 op de 10 bedrijven doet dat niet.
Bedrijven die er wel serieus mee bezig zijn vragen direct om een bewijs van goed gedrag. Gratis af te halen bij het gemeente-huis.
Vergeet dat gratis maar. ¤ 30,05 kost je dat. En tegenwoordig niet meer af te halen, maar wordt thuisgestuurd door het Ministerie van Justitie.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:38:04 #28
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53829089
Hij heeft al een strafblad maar daar is niet om gevraagd (drugs dealen toen ie 16 was )

Ach hij zal wel door de mand vallen, meer dan XP installeren kan hij niet en het is een functie voor applicatiebeheer.

Fotoshoppen kan hij wel erg goed maar een btje text veranderen is natuurlijk geen kunst.

Vroeg me gewoon af of dat hier iemand op fok er al ooit eens is mee weggekomen zonder problemen door hetzelfde te doen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_53829112
En dan zijn er veel mensen hier die zeiken over uitkeringtrekkers die niet aan de bak kunnen (volgens hun willen) komen terwijl er mensen zijn die de boel oplichten door papieren te vervalsen??
pi_53829116
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:38 schreef Prowl het volgende:
Hij heeft al een strafblad maar daar is niet om gevraagd (drugs dealen toen ie 16 was )

Ach hij zal wel door de mand vallen, meer dan XP installeren kan hij niet en het is een functie voor applicatiebeheer.

Fotoshoppen kan hij wel erg goed maar een btje text veranderen is natuurlijk geen kunst.

Vroeg me gewoon af of dat hier iemand op fok er al ooit eens is mee weggekomen zonder problemen door hetzelfde te doen
Je zegt in de OP. dat hij de hele opleiding afgerond heeft, maar het enige dat hij kan is: "XP installeren en een beetje Photoshop'en"?
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:42:31 #31
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53829126
Verkapt ICT-ers topic.
Zyggie.
pi_53829129
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:38 schreef Prowl het volgende:
Da's nou typisch zo'n functie waarbij je met veel dom geblaat en lekker lange stukken schrijven een heel end kan komen.
pi_53829130
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:40 schreef Mejoon het volgende:
En dan zijn er veel mensen hier die zeiken over uitkeringtrekkers die niet aan de bak kunnen (volgens hun willen) komen terwijl er mensen zijn die de boel oplichten door papieren te vervalsen??
Als de persoon in kwestie vervolgens na behoren funcioneert, wat is dan het probleem? De wereld is nou eenmaal oneerlijk.
X
X
X
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:43:02 #34
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53829132
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:41 schreef Frasier het volgende:

[..]

Je zegt in de OP. dat hij de hele opleiding afgerond heeft, maar het enige dat hij kan is "XP installeren en een beetje Photoshop'en"?
Is dat niet ook zo'n beetje de inhoud van je MBO-opleiding?
Zyggie.
pi_53829144
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:40 schreef Mejoon het volgende:
Precies, die luie flikkers! Moeten misschien hun papieren ook maar eens vervalsen!
pi_53829146
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:43 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Is dat niet ook zo'n beetje de inhoud van je MBO-opleiding?
Geen ervaring in die richting, maar ik mag hopen dat 't toch wat dieper gaat
X
X
X
pi_53829156
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:44 schreef Frasier het volgende:

[..]

Geen ervaring in die richting, maar ik mag hopen dat 't toch wat dieper gaat
Nou nee, niet echt toch.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:46:03 #38
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_53829161
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:10 schreef TomTancr3do het volgende:

Heb jij ooit een bedrijf gezien dat controleert of iemand een strafblad heeft of niet? Volgens mij is dat dus echt een grote fabel, bangmakerij van je ouders om je te behoeden voor de criminaliteit. Misschien dat ze er in de beveiliging naar kijken, of bij een juwelierszaak, maar verder?
Yep wij vragen dat. ik werk dan wel niet in de ict of andere commerciële sector. De sollicitant weet dan ook dat er een afwijzing volgt bij een negatief resultaat.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_53829172
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:46 schreef h.henkie het volgende:

[..]

Yep wij vragen dat. ik werk dan wel niet in de ict of andere commerciële sector. De sollicitant weet dan ook dat er een afwijzing volgt bij een negatief resultaat.
En welke sector hebben we het nu over?
pi_53829174
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:45 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt toch.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs daar niet voor kunnen slagen .
X
X
X
pi_53829185
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:42 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als de persoon in kwestie vervolgens na behoren funcioneert, wat is dan het probleem? De wereld is nou eenmaal oneerlijk.
Omdat mensen die solliciteren op een functie waar ze geen papieren voor hebben maar wel de kennis voor hebben niet worden aangenomen in deze tijd...en deze mensen zijn eerlijk. Ik bedoel prima hoor als ze worden aangenomen omdat ze de kennis hebben maar ga ook soepel om met mensen die niet hun diploma hebben maar heel goed kunnen functioneren. Mijn vader is eerlijk ooit begonnen aan de hoge zeevaartschool..nooit af kunnen maken maar begonnen bij phillips en nu heeft ie een topbaan bij de AIVD. Of je werkt jezelf omhoog wat niet meer mogelijk is of je haalt je diploma's... maar geen valsheid in geschriften..van mij mogen ze dat aanpakken...
pi_53829199
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:48 schreef Frasier het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs daar niet voor kunnen slagen .
MBO-ICT bestaat uit allemaal technische basisvaardigheden die de gemiddelde computernerd als allerbasaalste kennis beschouwt. Veel meer hoef je je er echt niet bij voor te stellen. XP installeren, virusscannertje installeren. En héél globaal hoe eea werkt (maar zeker niet te moeilijk, het moet wel leuk blijven). Allemaal heel erg op de dagelijkse praktijk gericht.
pi_53829200
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Omdat mensen die solliciteren op een functie waar ze geen papieren voor hebben maar wel de kennis voor hebben niet worden aangenomen in deze tijd...en deze mensen zijn eerlijk. Ik bedoel prima hoor als ze worden aangenomen omdat ze de kennis hebben maar ga ook soepel om met mensen die niet hun diploma hebben maar heel goed kunnen functioneren. Mijn vader is eerlijk ooit begonnen aan de hoge zeevaartschool..nooit af kunnen maken maar begonnen bij phillips en nu heeft ie een topbaan bij de AIVD. Of je werkt jezelf omhoog wat niet meer mogelijk is of je haalt je diploma's... maar geen valsheid in geschriften..van mij mogen ze dat aanpakken...
Ik keur het ook niet goed, maar als dat voor die persoon de enige manier is om een goede baan te krijgen dan heeft ie mijn zegen .
X
X
X
pi_53829212
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Je vindt het dus niet eerlijk, en terecht. Maar zoals gezegd: de wereld is niet eerlijk en het bedrijfsleven al helemaal niet.

Anyway, van mij mogen ze het ook aanpakken, daar gaat het ook niet om.
pi_53829237
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:52 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik keur het ook niet goed, maar als dat voor die persoon de enige manier is om een goede baan te krijgen dan heeft ie mijn zegen .
En al die mensen die hier als vluchteling zijn gekomen uit Iran en Afghanistan die daar een universitaire opleiding hebben genoten maar hier in Nederland niks mee kunnen volgens de wet..en in de fabriek staan? Is het niet oneerlijk?
pi_53829261
Hoezo is dat oneerlijk? Die kunnen toch ook liegen dat ze al een Nederlandse opleiding binnen hebben?
pi_53829265
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:56 schreef Mejoon het volgende:

[..]

En al die mensen die hier als vluchteling zijn gekomen uit Iran en Afghanistan die daar een universitaire opleiding hebben genoten maar hier in Nederland niks mee kunnen volgens de wet..en in de fabriek staan? Is het niet oneerlijk?
Als jij met een erkende universitaire opleiding hier in Nederland niet aan een baan van enig niveau kan komen doe je echt iets verkeerd.
X
X
X
pi_53829276
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:54 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Je vindt het dus niet eerlijk, en terecht. Maar zoals gezegd: de wereld is niet eerlijk en het bedrijfsleven al helemaal niet.

Anyway, van mij mogen ze het ook aanpakken, daar gaat het ook niet om.
Ja idd ik vind het gewoon oneerlijk en van mij mogen ze dat hard aanpakken...maar aan de andere kant erg slim en fijn voor die gast als hij er makkelijk mee weg komt. Denk ook niet dat het om een topbaan gaat ofzo..maar ik kan niet tegen die oneerlijkheid (zit daarom ook niet in het bedrijfsleven;))
pi_53829285
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:59 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als jij met een erkende universitaire opleiding hier in Nederland niet aan een baan van enig niveau kan komen doe je echt iets verkeerd.
Mwah. Universitaire diploma's uit ontwikkelingslanden hebben hier meestal bijzonder weinig waarde. En imho vaak terecht ook.
pi_53829299
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:01 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Mwah. Universitaire diploma's uit ontwikkelingslanden hebben hier meestal bijzonder weinig waarde. En imho vaak terecht ook.
En dus ook niet "oneerlijk". Zie 't als een soort van zelfbescherming, want lang zouden ze 't hier waarschijnlijk (op een paar natuurtalenten na) ook niet volhouden.
X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')