firecow | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:00 |
Waaarom ! Het is echt niet normaal hoe slecht die wegen daar zijn. Overal langs de kant van de weg zie je kapot gescheurde banden liggen. Die sporen en gaten in het asfalt kan je bijna in zwemmen zo diep! Levensgevaarlijk met regen Om over de knooppunten nog maar te zweigen... Ziek scherpe bochten kom je tegen waar overal de vangrail al aan gort is gereden. En de troep opruimen ?? Owneee waarom ? Laat maar lekker liggen, het is toch al 1 grote bende langs de snelweg dus waarom opruimen en opknappen ? Bah wat een klote wegennet Zeur ik of is België gewoon heel erg achterstandig met onderhoud aan hun wegennet ? | |
invine | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:13 |
ze zijn wel beter verlicht (wat ik persoonlijk niet fijn vind maarja dat ben ik). en je hebt gelijk, belgische wegen zijn kut. als ik naar belgie rijd ga ik bij valkenswaard de grens over en je hoeft het bord met Belgie maar gepasseerd te zijn en BAM een kuil.. en dan maar te zwijgen over de mini invoegstroken en de borden waarop staat waar je heen moet (welke?). | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:20 |
Belgie heeft wel het enige 100% verlichte snelweg-netwerk ter wereld ![]() maar waarom de kwaliteit zo laag is, een verschil in wegenbelasting misschien? lijkt mij vrij logisch | |
Eindewege | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:27 |
quote:Dat kan ook alleen een Belg bedacht hebben he? In plaats van de kuilen te repareren lampen neerzetten zodat je de kuilen beter ziet ![]() | |
Mejoon | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:30 |
Mijn vriend is een Belg en vraagt zich af waarom hier altijd maar dan ook echt altijd wegwerkzaamheden zijn die vaak overbodig zijn en voor files zorgen...volgens hem | |
invine | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:31 |
quote:niet 100%, als je bij valkenswaard richting lommel gaat dus in belgie, die weg waarop je rijd is 0% verlicht! | |
existenz | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:39 |
quote:En ook Breda - Antwerpen is niet overal even netjes verlicht. | |
existenz | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:40 |
quote:Moet je hem ook nog uitleggen wat ie elke avond in bed moet doen? ok flauw | |
invine | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:42 |
quote: ![]() | |
existenz | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:42 |
quote:Nee schat, dat gat moet je vullen! Niet het licht aan doen! ![]() | |
invine | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:52 |
quote:Alle zeg maar anders kan ik da toch nie goe zien! ![]() | |
existenz | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:53 |
Ik krijg nu een![]() idee ![]() Sorry Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx | |
Mejoon | woensdag 10 oktober 2007 @ 00:18 |
quote:Wat is daar mis mee ![]() | |
Mejoon | woensdag 10 oktober 2007 @ 00:21 |
quote:He hij is half Engels ennuh woont in NL voor zn studie hoor..dus geen Belgengrappen over hem ![]() | |
Daffodil31LE | woensdag 10 oktober 2007 @ 02:16 |
quote:Dat is dan ook geen snelweg. Maar gelukkig gaan de meeste lampen langs de snelwegen tegenwoordig om 0.00 uit. Dat rijdt een stuk relaxter. | |
T42 | woensdag 10 oktober 2007 @ 09:10 |
die wegen zijn zo slecht om auto's te weren | |
Flashwin | woensdag 10 oktober 2007 @ 09:11 |
quote: ![]() | |
UncleFunk | woensdag 10 oktober 2007 @ 09:27 |
quote: ![]() | |
Draganta | woensdag 10 oktober 2007 @ 10:25 |
Als je de A78 vanaf Heerlen helemaal naar Maasmechelen afrijd, zie je eerst een stukje slechte wegdek, en meteen bij Belgie een stuk goeie wegdek. Helaas wel maar voor even ![]() Wanneer komen jullie nou bij Nederland, dan kunnen we dat fixen! | |
ASroma | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:03 |
quote:dude.... ![]() | |
invine | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:33 |
quote:heb nooit gezegd dat het een snelweg is ![]() | |
Daffodil31LE | woensdag 10 oktober 2007 @ 13:51 |
quote:Nee, maar de posting waarop je reageerde gaf dat wel aan... | |
densmee | woensdag 10 oktober 2007 @ 14:00 |
3 weken geleden een goede kennis overleden door aquaplanning op een betonbaan in belgie | |
MMach | woensdag 10 oktober 2007 @ 14:03 |
Omdat er veel wegen zijn, en onderhoud veel geld kost. België is ook een traffiekland met veel zwaar verkeer wat onze snelwegen snel aan gort rijdt. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, de wegen hier zijn bij momenten barslecht. Dat zijn ze heus niet allemaal. Die paar keren dat ik naar Nederland ben geweest was het echt genieten op de snelweg (voor zover er geen file was ![]() | |
invine | woensdag 10 oktober 2007 @ 14:50 |
quote:ieder zijn ding natuurlijk, en het is maar wat je gewent bent! | |
Draganta | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:00 |
quote:Je hebt het ook over Cadzand, daar zijn de wegen ultra smal. Hier in Limburg (NL) hebben we daar nauwelijks last van. | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:27 |
Ach...België... Maar ze gaan wel vooruit, tot een paar jaar terug lag er nog een fietspad op de vluchtstrook van die weg van Antwerpen naar Zeeuws Vlaanderen ![]() | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:28 |
quote:Het gelijk is toch aan de Hollanders: in België vallen -ondanks het lage inwonertal- jaarlijks nog drie keer zoveel verkeersdoden dan in Nederland. | |
boegschroef | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:51 |
quote:Dat ligt niet alleen aan het wegdek... maar ook aan bijvoorbeeld de keuring van de auto's en hoe makkelijk het halen van een rijbewijs is. In belgië hebben ze de dure BPM niet die nederland opstrijkt bij nieuwe auto's. Dat schilt natuurlijk behoorlijk veel aan geld wat ze gebruiken voor het herstel van de wegen. | |
MREn | woensdag 10 oktober 2007 @ 15:57 |
Wegonderhoud is gewoon een kwestie van politieke keuzes, en niet zo zeer van BPM ed. Verder speelt inderdaad mee dat de gemiddelde Belg niet kan rijden. | |
invine | woensdag 10 oktober 2007 @ 16:36 |
Ja het kan misschien een vooroordeel zijn maar de cijfers laat wel zien dat het klopt! | |
MMach | woensdag 10 oktober 2007 @ 17:53 |
Dat blijkt idd te kloppen, die sterftecijfers. Autokeuring is in België overigens strenger dan in nl, daar is recent op GoT nog een vergelijking tussen gemaakt geloof ik. Naar ik gehoord heb is er bij een APK keuring geen trilbank (objectief schokdempers keuren) of remmentest-installatie, al kan dat wel verschillen van keurstation tot keurstation denk ik. Maar er is een dalende trend te merken, tegenwoordig zijn er meer vlaamse mannen die sterven door zelfmoord dan door een verkeersongeval ![]() http://aps.vlaanderen.be/(...)eersdoden.htm#tabel2 en het verschil tussen België en Nederland: http://aps.vlaanderen.be/(...)rkeersongevallen.htm Of de oorzaak nu ligt bij 'Belgen die niet kunnen rijden' (wat eerder een vooroordeel is dan een staalhard bewijs) of het slechte wegennet, that I don't know. Er is wel een studie geweest dat het dragen van de gordel heeft bekeken en daaruit blijkt dat 4 op 10 vlamingen zijn gordel niet draagt in de bebouwde kom, en 1 op 4 niet op de snelweg. Dat (uiterst domme gedrag) alleen aanpakken zou al goed zijn voor een daling van 73 doden per jaar) [ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 10-10-2007 18:00:48 ] | |
boegschroef | woensdag 10 oktober 2007 @ 22:28 |
quote:Die keuring is een discussie appart. Ik wil alleen toevoegen dat in belgië oldtimers geen APK keuring hoeven te hebben want dat is niet verplicht voor oldtimers. Kan je nagaan hoeveel rammelbakken er rondrijden die in nederland niet op de weg zouden mogen. Maar nu raken we off-topic. | |
tupolev141 | donderdag 11 oktober 2007 @ 00:01 |
Ik rijd dagelijks in Belgie en Nederland, en ik zie toch echt net evenveel idioten in beide landen hoor. Blijft wel een feit dat de snelwegen in Nederland beter zijn, maar ze pompen er ook driedubbel zoveel geld in. Belgie heeft in sneltreinvaart zijn hele grondgebied volgelegd met snelweg in de jaren 60 en daarna is er 40 jaar geen onderhoud op gebeurd. Er is een inhaalbeweging bezig maar dat kost tijd en geld. Het zou al een stuk beter zijn als al het geld van de superboetes naar het wegennet zou gaan maar helaas. Komt nog bij dat de wegen zijn berekend op een bepaald tonnage en dat vrachtwagens standaard overbeladen rondrijden = spoorvorming. Bovendien is een muur van vrachtwagens ook slecht voor het wegdek omdat het niet meer kan 'opveren' nadat er een vrachtwagen overgereden is = spoorvorming. Een probleem vooral op het betonnen kanaal E313 en E314 van Antwerpen naar Duitsland. Nog een punt is dat wegen te snel weer worden opengesteld voor verkeer en het feit dat er bij de aanleg ook nu nog bespaard wordt op fundering. Mijn broer werkt bij een wegenbouwfirma btw, en ik heb het er al met hem over gehad. Bottom line: De wegenbouwers zijn best in staat om schitterende wegen te bouwen, ze mogen alleen niet. | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 00:13 |
Terwijl juist wegen van beton en SMA erg slijtvast zijn, en zo 30-40 jaar mee kunnen. Heb je een ZOAB-laag, dan is die -ook met een ontwerplevensduur van 11 jaar- vaak na een jaar of 5 al toe aan reparatie. Maar dat is wederom die politieke keuze die men maakt in de verschillende landen. ZOAB heeft namelijk wel prettige effecten qua geluidsproductie maar ook zichbaarheid bij slecht weer. Besparen op fundering hoeft niet erg te zijn, als je het maar op de goede manier doet; je kan een relatief dure bitumenonderlaag wel kleiner maken, maar dan moet je wel een grotere verstevigde ondergrond hebben. Overigens is de deklaag nog altijd -relatief- het duurst. Overbelading is eenvoudig tegen te gaan door extra controles. In Nederland liggen op diverse doorgaande vrachtroutes weegpunten op alle rijbanen icm kenteken-leessysteem zodat van elke passerende wagen de asdruk kan worden gemeten. Overigens kan een enkel zwaar transport van 100t de levensduur van een weg al met 5 jaar verkorten. | |
zakjapannertje | donderdag 11 oktober 2007 @ 00:14 |
in Belgie wordt relatief veel gebruik gemaakt van de snelwegen door buitenlanders omdat Belgie in het centrum van een dichtbevolkt deel van Europa ligt, maar die buitenlanders betalen relatief veel minder aan de snelwegen dan de Belgen zelf, de Belgen worden zo niet erg geprikkeld om hun wegen zo goed mogelijk te houden, al vind ik zelf dat de laatste tijd er veel verbeterd is bij Antwerpen, zoals signaleringsborden ed. op de Ring | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 00:22 |
quote:Daar hebben we dan ook 5 jaar last van mogen hebben. Overigens vind ik de bewegwijzering in België toch nog altijd wat minder eenduidig dan in Nederland. Signaleringsborden zijn leuk in theorie (en hangen ook boven dik 80% van de Nederlandse snelwegen), maar het zou pas echt helpen als iedereen zich ook gewoon eens aan de aangepaste snelheden ging houden. Simulaties verwachten dan een afname van de filedruk met zo'n 75%. Maar ja de gemiddelde gebruiker denkt enkel aanzichzelf en rost zo snel mogelijk richting de staart van de voorstaande file en veroorzaakt daar door extreme vertraging (plotseling remmen) voor een golfbeweging in het achteropkomende autoverkeer waardoor daar ook weer een file ontstaat. | |
T42 | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:27 |
quote:ik gebruik gewoon tomtom kom je er gewoon ![]() maar dat remmen/file komt door mensen die te dicht achter hun voorganger rijden en mensen die ineens naar links gaan met 90kmh | |
Blik | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:42 |
quote:Slap geouwehoer, hoeveel vrachtwagens rijden denk je wel niet door Nederland. Op de snelwegen rond Rotterdam hebben ze daar helemaal geen last van. En het feit dat Belgie het enige totaal verlichte wegennet heeft ter wereld is leuk, maar die lampen zijn alleen in de avond aan. Zodra je midden in de nacht rijd is het merendeel van de lampen gewoon uit. | |
Fred_B | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:56 |
In West-Vlaanderen heb je diverse snelwegen zonder verlichting (o.a. Kortrijk-Ieper). Volgens mij is het geen beleid meer in België dat elke snelweg standaard verlicht moet zijn. | |
Catch22- | donderdag 11 oktober 2007 @ 09:57 |
100% verlicht? 140% bedoel je. Wat een fucking lantaarnpalen daar zeg | |
vdvorst | donderdag 11 oktober 2007 @ 10:11 |
quote:Dat klopt, aan de snelweg kun je altijd de grens zien doordat er dan ineens 5 keer zoveel licht is _o- niet echt nodig nee, | |
Marijkezwolle | donderdag 11 oktober 2007 @ 10:18 |
quote:Volgens mij zeur je niet en klopt het grotendeels wel (vast niet voor heel Belgie, althans dat zou ik niet weten ![]() Dit jaar op de fiets op vakantie geweest, door de Belgische Ardennen, door Luxemburg en toen weer terug door Belgie. Wat een verschil in wegdek, huizen en mensen! Nu fietsten wij natuurlijk niet over de snelweg ![]() ![]() In Luxemburg was het prima fietsen, alles goed onderhouden enzo, echt een enorm contrast (weg naar de grens Belgie/Luxemburg -> Belgie hobbels, grensbordje weg zo goed als heel...) Al blijven de Ardennen prachtig, dus dat maakte wel veel goed ![]() | |
AcidBurner | donderdag 11 oktober 2007 @ 10:23 |
ik ben blij dat jullie zo gek zijn op belgië ;-) makes me all fuzzy inside ![]() | |
MREn | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:54 |
quote:Onder andere ja...maar in situaties waar het gebruik de capaciteit van een weg nadert, wil je zo veel mogelijk een homogeen verkeersbeeld, en dus moet iedereen 70 gaan rijden, dan heb je dus van die inhalende slakken geen last omdat iedereen ze zelfde snelheid rijdt. Bovendien heeft een weg een hogere capaciteit als iedereen 70 rijdt dan als iedereen 120 zou rijden. Het is een paraboolvorm met op de top het optimum tussen snelheid en volgafstand. Zoals ik eerder zei: je schiet er zelf niet veel mee op (en daarom worden die matrixborden ook en masse genegeerd), maar het is wel zo prettig voor het verkeer achter je. | |
Bebop | donderdag 11 oktober 2007 @ 12:04 |
quote:Optische wegversmalling. Dat is een trucje om de snelheid omlaag te brengen. En het werkt, zoals je gemerkt hebt. | |
ultra_ivo | donderdag 11 oktober 2007 @ 16:18 |
quote:In het Luikse gedeelte van de Ardennen is het af en toe dramatisch. In de provincie Luxemburg (dus het Belgische gedeelte) is het wegdek dan weer prima. | |
Fred | donderdag 11 oktober 2007 @ 17:01 |
quote:A15 bij Rotterdam krijgt anders elke 4-5 jaar een nieuwe rechterbaan en ieder jaar zijn er wel kleine reparaties. In Nederland hebben we er net zoveel last van, maar we doen er wat aan. Belgen hechten minder waarde aan de kwaliteit van het wegdek. Zowel van de snelwegen als van de lokale/regionale wegen. Nederland is sowieso een beetje doorgeslagen wat onderhoud aan de weg betreft. Van alle landen waar ik ben geweest met de auto heeft Nederland toch het beste wegdek. | |
area51 | vrijdag 12 oktober 2007 @ 07:40 |
quote:Er zijn hele stukken waar geen verlichting is, en op de E17 gaat om 00.30 het licht uit !. De slechte kwaliteit is een gebrek aan onderhoud. Een snelweg gaat gemiddeld 10 jaar mee, dan moet er een nieuwe bovenlaag op. In NL gebeurt dat dus ook, men freest er 's-nachts een paar kilometer rijstrook uit, nieuw asfalt erin strepen erop en 0m 04.00 is de weg weer open. In B staan wat ventjes 's-nachts met een teerketeltje op een aanhangertje wat gaten te vullen. Dat is het verschil. | |
Useful_Idiot | vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:18 |
Dat is omdat de last op een as hier 13 ton mag zijn, in Nederland en de rest van Europa is dat slechts 10 ton. Het wegdek slijt zo veel sneller omdat de slijtage in verband staat met de aslast tot de vierde. Het voordeel is dan wel dat er minder vrachtwagens rijden en dat files enigszins beperkt worden. Gewone auto's beschadigen het wegdek dus bijna niet, enkel vrachtwagens zijn de boosdoener. | |
tupolev141 | vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:51 |
Heb trouwens ook gehoord dat de vroegere E313 indertijd gemaakt is uit betonplaten, die natuurlijk als tectonische platen begonnen te bewegen ![]() ![]() ![]() Een paar jaar geleden hebben ze de hele snelweg opnieuw aangelegd, en jawel hoor. Ze waren nog niet bezig aan de laatste stukjes of de eerste hadden al sporen. ![]() | |
Blik | vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:59 |
quote:Precies, dus hebben wij daar dus geen last van. Want wij houden ons wegdek bij... Ze hebben daar rond Antwerpen een aantal jaar geleden heel de ringweg omgegooid en opnieuw aangelegd. Als je dat niet zou weten zou je denken dat het er al 20 jaar ligt. Zo goed zorgen ze daar voor de wegen... | |
StefanP | zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:03 |
Belgie is een derdewereldland. De kwaliteit van de wegen is gewoon belabberd. Als je een weg maar drie centimeter dik maakt en goedkoop prutasfalt gebruikt, ja, dan kun je erop rekenen dat die weg over een paar jaar even pokdalig is als het gezicht van de vorige Belgische premier. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:07 |
Om een simpel antwoord te geven aan de TS: Omdat onze wegenbelasting een schijntje is van wat jullie in Nederland betalen en wij ervoor kozen om met minder geld méér wegen aan te leggen. We hebben minder file's en betalen minder dan jullie. Al de rest is prietpraat. De wegen zijn goed genoeg. Op een betonweg voel je tenminste nog écht dat je rijdt ... | |
Blik | zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:26 |
quote: ![]() | |
invine | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:35 |
quote: ![]() | |
kamustra | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:46 |
Moesten jullie nu niet zo moeilijk doen, hadden wij nu een wegenvignet en dus meer inkomsten en betere wegen. Het is gewoon jullie eigen fout ! | |
boegschroef | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56 |
quote:En daardoor kunnen we duurdere auto's kopen waardoor wij nergens last van hebben ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:56 |
quote:Gewoon een hypdo-pneumatische Citroën kopen. Daarmee ga je zelfs ongemerkt met 90 over een drempel. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:13 |
quote:Mijn buurman heeft er nog zo eentje. Die dingen blijven zelfs onveranderd rijden als je een lekke band hebt schijnt het ... | |
Daffodil31LE | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:21 |
quote: ![]() Nog leuker is het dat je dus "gewoon" op drie wielen kan verderrijden... | |
Heero87 | maandag 15 oktober 2007 @ 11:21 |
Het antwoord op de vraag is vrij simpel: omdat jullie Nederlanders met jullie snertcaravans elke zomer onze wegen komen kapot rijden. Maar als er dan gedacht wordt aan een vignet, ho maar. ![]() | |
Mastroianni | maandag 15 oktober 2007 @ 11:49 |
quote:Als jullie wegen in orde zijn, zoals bijv. in Zwitserland, doen wij niet zo moeilijk over een vignet ![]() | |
Heero87 | maandag 15 oktober 2007 @ 12:23 |
quote:We hebben wel eerst geld nodig voor we die wegen kunnen verbeteren. Betaal dus eerst dat vignet, dan zorgen wij voor betere wegen. Misschien. ![]() | |
invine | maandag 15 oktober 2007 @ 13:37 |
quote:misschien... tsss belgen zijn niet te vertrouwen.. | |
Kritski | maandag 15 oktober 2007 @ 21:44 |
quote:Je hebt helemaal gelijk, makker. Hulde voor u! Wij Nederlanders zijn gewoon verwend met die dure biljartlakens... | |
Kleffe_Dop | dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:44 |
quote:Met binnenweggetjes en al erbij gerekend zou je best eens gelijk kunnen hebben. Maar de Franse tolwegen staan toch echt op een eenzaam niveau. 4/5 rijbanen dik over geweldig asfalt. Daar staat tegenover dat je er ook naar betaalt natuurlijk. ![]() | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:47 |
quote:Al eens een gewone weg genomen in Noord-Frankrijk ? Zelfs de Belgen lachen daar de Fransen mee uit ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:02 |
quote:Vandaar dat ik verwijs naar de tolwegen. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:19 |
quote:Juist, maar dat is dus een afweging die je moet maken. In Frankrijk zijn de wegen klote, maar kun je onder betaling goede grote lange verbindingswegen nemen als je wil. In Nederland betaalt de Nederlander zelf via zijn dure wegentaks de goede wegen en rijden de buitenlanders er gratis op. En in België betaalt de Belg liever minder wegentaks en neemt ie het erbij dat de wegen dan wat slechter liggen , maar als men dan degenen die wel klagen over onze wegen als ze naar het zuiden of terug rijden tegemoet wil komen door een vignet in te voeren waardoor ze zelf dan maar voor betere wegen betalen , dan is het ook weer niet goed, tjah... | |
HaerdenC | zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:18 |
Belgie heeft altijd van die goei ideetjes ... ze hebben 4 jaar geleden het viaduct van vilvoorde vernieuwd (wegdek) ... de totale prijs was 3 keer wat vooropgesteld was en nog geen 6 maand later bleek dat ze fout matteriaal gebruikt hadden en de volledige bovenlaag kwam los ... | |
misteriks | dinsdag 6 november 2007 @ 00:14 |
quote:in belgie wordt de old-timer dan ook gebruikt om er op zondag rustig van te genieten en wordt in tegenstelling tot nederland NIET gebruikt voor dagelijks gebruik (uit -here we go again- economische redenen). Verder heeft Belgie een jonger wagenpark en is de standaard een 1.9 diesel tgo de daihatsu, panda', yarissen en oude opelvehicels in NL. De oorzaak van hoger ongevalcijfer in Belgie is imo vooral door de mentaliteit in Belgie, waar m'n hardleers is om gediciplineerd en verantwoord te blijven in het verkeer ( te individualistisch) en vooral de ruimtelijke ordening , waardoor er door lintbebouwing per gemiddelde km misschien wel 20keer zoveel obstakels en maneuvers te overbruggen zijn tgo de nl-gewestwegen. |