abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53825716
Waaarom !

Het is echt niet normaal hoe slecht die wegen daar zijn.
Overal langs de kant van de weg zie je kapot gescheurde banden liggen.
Die sporen en gaten in het asfalt kan je bijna in zwemmen zo diep! Levensgevaarlijk met regen
Om over de knooppunten nog maar te zweigen... Ziek scherpe bochten kom je tegen waar overal de vangrail al aan gort is gereden. En de troep opruimen ?? Owneee waarom ? Laat maar lekker liggen, het is toch al 1 grote bende langs de snelweg dus waarom opruimen en opknappen ?


Bah wat een klote wegennet

Zeur ik of is België gewoon heel erg achterstandig met onderhoud aan hun wegennet ?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:13:53 #2
182073 invine
blablabla etc.
pi_53826138
ze zijn wel beter verlicht (wat ik persoonlijk niet fijn vind maarja dat ben ik).

en je hebt gelijk, belgische wegen zijn kut. als ik naar belgie rijd ga ik bij valkenswaard de grens over en je hoeft het bord met Belgie maar gepasseerd te zijn en BAM een kuil.. en dan maar te zwijgen over de mini invoegstroken en de borden waarop staat waar je heen moet (welke?).
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53826318
Belgie heeft wel het enige 100% verlichte snelweg-netwerk ter wereld

maar waarom de kwaliteit zo laag is, een verschil in wegenbelasting misschien?
lijkt mij vrij logisch
pi_53826508
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:20 schreef Roellie80 het volgende:
Belgie heeft wel het enige 100% verlichte snelweg-netwerk ter wereld
Dat kan ook alleen een Belg bedacht hebben he? In plaats van de kuilen te repareren lampen neerzetten zodat je de kuilen beter ziet
Te huur, per minuut of voor een uur.
pi_53826602
Mijn vriend is een Belg en vraagt zich af waarom hier altijd maar dan ook echt altijd wegwerkzaamheden zijn die vaak overbodig zijn en voor files zorgen...volgens hem
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:31:38 #6
182073 invine
blablabla etc.
pi_53826632
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:20 schreef Roellie80 het volgende:
Belgie heeft wel het enige 100% verlichte snelweg-netwerk ter wereld

maar waarom de kwaliteit zo laag is, een verschil in wegenbelasting misschien?
lijkt mij vrij logisch
niet 100%, als je bij valkenswaard richting lommel gaat dus in belgie, die weg waarop je rijd is 0% verlicht!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53826867
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:31 schreef invine het volgende:

[..]

niet 100%, als je bij valkenswaard richting lommel gaat dus in belgie, die weg waarop je rijd is 0% verlicht!
En ook Breda - Antwerpen is niet overal even netjes verlicht.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53826878
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:30 schreef Mejoon het volgende:
Mijn vriend is een Belg en vraagt zich af waarom hier altijd maar dan ook echt altijd wegwerkzaamheden zijn die vaak overbodig zijn en voor files zorgen...volgens hem
Moet je hem ook nog uitleggen wat ie elke avond in bed moet doen? ok flauw
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:42:00 #9
182073 invine
blablabla etc.
pi_53826917
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Moet je hem ook nog uitleggen wat ie elke avond in bed moet doen? ok flauw
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53826943
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:42 schreef invine het volgende:

[..]

Nee schat, dat gat moet je vullen! Niet het licht aan doen!

This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:52:02 #11
182073 invine
blablabla etc.
pi_53827174
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:42 schreef existenz het volgende:

[..]

Nee schat, dat gat moet je vullen! Niet het licht aan doen!

Alle zeg maar anders kan ik da toch nie goe zien!

Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53827228
Ik krijg nu een



idee


Sorry Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53827832
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Moet je hem ook nog uitleggen wat ie elke avond in bed moet doen? ok flauw
Wat is daar mis mee
pi_53827900
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:42 schreef existenz het volgende:

[..]

Nee schat, dat gat moet je vullen! Niet het licht aan doen!

He hij is half Engels ennuh woont in NL voor zn studie hoor..dus geen Belgengrappen over hem
pi_53829384
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:31 schreef invine het volgende:

[..]

niet 100%, als je bij valkenswaard richting lommel gaat dus in belgie, die weg waarop je rijd is 0% verlicht!
Dat is dan ook geen snelweg.

Maar gelukkig gaan de meeste lampen langs de snelwegen tegenwoordig om 0.00 uit. Dat rijdt een stuk relaxter.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:10:29 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_53831119
die wegen zijn zo slecht om auto's te weren
pi_53831132
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:27 schreef Eindewege het volgende:

[..]

Dat kan ook alleen een Belg bedacht hebben he? In plaats van de kuilen te repareren lampen neerzetten zodat je de kuilen beter ziet
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53831433
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:27 schreef Eindewege het volgende:

[..]

Dat kan ook alleen een Belg bedacht hebben he? In plaats van de kuilen te repareren lampen neerzetten zodat je de kuilen beter ziet
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:25:25 #19
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_53832744
Als je de A78 vanaf Heerlen helemaal naar Maasmechelen afrijd, zie je eerst een stukje slechte wegdek, en meteen bij Belgie een stuk goeie wegdek. Helaas wel maar voor even

Wanneer komen jullie nou bij Nederland, dan kunnen we dat fixen!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_53836650
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:25 schreef Draganta het volgende:
Als je de A78 vanaf Heerlen helemaal naar Maasmechelen afrijd, zie je eerst een stukje slechte wegdek, en meteen bij Belgie een stuk goeie wegdek. Helaas wel maar voor even

Wanneer komen jullie nou bij Nederland, dan kunnen we dat fixen!
dude....
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:33:39 #21
182073 invine
blablabla etc.
pi_53837400
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:16 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat is dan ook geen snelweg.

Maar gelukkig gaan de meeste lampen langs de snelwegen tegenwoordig om 0.00 uit. Dat rijdt een stuk relaxter.
heb nooit gezegd dat het een snelweg is
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53837821
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:33 schreef invine het volgende:

[..]

heb nooit gezegd dat het een snelweg is
Nee, maar de posting waarop je reageerde gaf dat wel aan...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_53838012
3 weken geleden een goede kennis overleden door aquaplanning op een betonbaan in belgie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:03:54 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53838092
Omdat er veel wegen zijn, en onderhoud veel geld kost. België is ook een traffiekland met veel zwaar verkeer wat onze snelwegen snel aan gort rijdt. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, de wegen hier zijn bij momenten barslecht. Dat zijn ze heus niet allemaal.
Die paar keren dat ik naar Nederland ben geweest was het echt genieten op de snelweg (voor zover er geen file was ) wat kwaliteit van het wegdek betreft. Langs de andere kant vind ik de kleine wegen in Nederland veel kutter: ontzettend nauwe rijstroken (al is mijn vehikel wel iets breder dan normaal). Je hebt dan zo van die gebroken lijnen aan de zijkant, ongeveer 30 cm van de rand van het asfalt, fietssuggestiestroken neem ik aan, maar al het autoverkeer gaat erop gaan rijden om elkaar te kunnen kruisen. Laatst moest ik passeren langs Cadzand, via de kleinere wegen met 1 rijstrook in elke richting, en daar stonden kilometerslang na elkaar geparkeerde auto's, zodanig dicht bij de rand van het wegdek dat je nu pas echt last kreeg van die nauwe rijstroken. Hele kilometers was het dus aan een slakkegangetje auto's kruisen. Dan nog liever een slecht maar uitgebreid wegennet waar je plaats genoeg hebt.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:50:57 #25
182073 invine
blablabla etc.
pi_53839292
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef MMach het volgende:
Omdat er veel wegen zijn, en onderhoud veel geld kost. België is ook een traffiekland met veel zwaar verkeer wat onze snelwegen snel aan gort rijdt. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, de wegen hier zijn bij momenten barslecht. Dat zijn ze heus niet allemaal.
Die paar keren dat ik naar Nederland ben geweest was het echt genieten op de snelweg (voor zover er geen file was ) wat kwaliteit van het wegdek betreft. Langs de andere kant vind ik de kleine wegen in Nederland veel kutter: ontzettend nauwe rijstroken (al is mijn vehikel wel iets breder dan normaal). Je hebt dan zo van die gebroken lijnen aan de zijkant, ongeveer 30 cm van de rand van het asfalt, fietssuggestiestroken neem ik aan, maar al het autoverkeer gaat erop gaan rijden om elkaar te kunnen kruisen. Laatst moest ik passeren langs Cadzand, via de kleinere wegen met 1 rijstrook in elke richting, en daar stonden kilometerslang na elkaar geparkeerde auto's, zodanig dicht bij de rand van het wegdek dat je nu pas echt last kreeg van die nauwe rijstroken. Hele kilometers was het dus aan een slakkegangetje auto's kruisen. Dan nog liever een slecht maar uitgebreid wegennet waar je plaats genoeg hebt.
ieder zijn ding natuurlijk, en het is maar wat je gewent bent!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:00:43 #26
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_53839544
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef MMach het volgende:
Omdat er veel wegen zijn, en onderhoud veel geld kost. België is ook een traffiekland met veel zwaar verkeer wat onze snelwegen snel aan gort rijdt. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, de wegen hier zijn bij momenten barslecht. Dat zijn ze heus niet allemaal.
Die paar keren dat ik naar Nederland ben geweest was het echt genieten op de snelweg (voor zover er geen file was ) wat kwaliteit van het wegdek betreft. Langs de andere kant vind ik de kleine wegen in Nederland veel kutter: ontzettend nauwe rijstroken (al is mijn vehikel wel iets breder dan normaal). Je hebt dan zo van die gebroken lijnen aan de zijkant, ongeveer 30 cm van de rand van het asfalt, fietssuggestiestroken neem ik aan, maar al het autoverkeer gaat erop gaan rijden om elkaar te kunnen kruisen. Laatst moest ik passeren langs Cadzand, via de kleinere wegen met 1 rijstrook in elke richting, en daar stonden kilometerslang na elkaar geparkeerde auto's, zodanig dicht bij de rand van het wegdek dat je nu pas echt last kreeg van die nauwe rijstroken. Hele kilometers was het dus aan een slakkegangetje auto's kruisen. Dan nog liever een slecht maar uitgebreid wegennet waar je plaats genoeg hebt.
Je hebt het ook over Cadzand, daar zijn de wegen ultra smal. Hier in Limburg (NL) hebben we daar nauwelijks last van.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:27:20 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53840168
Ach...België...
Maar ze gaan wel vooruit, tot een paar jaar terug lag er nog een fietspad op de vluchtstrook van die weg van Antwerpen naar Zeeuws Vlaanderen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:28:55 #28
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53840213
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef MMach het volgende:
Omdat er veel wegen zijn, en onderhoud veel geld kost. <...>. Dan nog liever een slecht maar uitgebreid wegennet waar je plaats genoeg hebt.
Het gelijk is toch aan de Hollanders: in België vallen -ondanks het lage inwonertal- jaarlijks nog drie keer zoveel verkeersdoden dan in Nederland.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53840780
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Het gelijk is toch aan de Hollanders: in België vallen -ondanks het lage inwonertal- jaarlijks nog drie keer zoveel verkeersdoden dan in Nederland.
Dat ligt niet alleen aan het wegdek... maar ook aan bijvoorbeeld de keuring van de auto's en hoe makkelijk het halen van een rijbewijs is.

In belgië hebben ze de dure BPM niet die nederland opstrijkt bij nieuwe auto's. Dat schilt natuurlijk behoorlijk veel aan geld wat ze gebruiken voor het herstel van de wegen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:57:05 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53840923
Wegonderhoud is gewoon een kwestie van politieke keuzes, en niet zo zeer van BPM ed.

Verder speelt inderdaad mee dat de gemiddelde Belg niet kan rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:36:33 #31
182073 invine
blablabla etc.
pi_53841779
Ja het kan misschien een vooroordeel zijn maar de cijfers laat wel zien dat het klopt!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:53:44 #32
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53843138
Dat blijkt idd te kloppen, die sterftecijfers. Autokeuring is in België overigens strenger dan in nl, daar is recent op GoT nog een vergelijking tussen gemaakt geloof ik. Naar ik gehoord heb is er bij een APK keuring geen trilbank (objectief schokdempers keuren) of remmentest-installatie, al kan dat wel verschillen van keurstation tot keurstation denk ik.

Maar er is een dalende trend te merken, tegenwoordig zijn er meer vlaamse mannen die sterven door zelfmoord dan door een verkeersongeval
http://aps.vlaanderen.be/(...)eersdoden.htm#tabel2

en het verschil tussen België en Nederland:
http://aps.vlaanderen.be/(...)rkeersongevallen.htm

Of de oorzaak nu ligt bij 'Belgen die niet kunnen rijden' (wat eerder een vooroordeel is dan een staalhard bewijs) of het slechte wegennet, that I don't know. Er is wel een studie geweest dat het dragen van de gordel heeft bekeken en daaruit blijkt dat 4 op 10 vlamingen zijn gordel niet draagt in de bebouwde kom, en 1 op 4 niet op de snelweg. Dat (uiterst domme gedrag) alleen aanpakken zou al goed zijn voor een daling van 73 doden per jaar)

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 10-10-2007 18:00:48 ]
pi_53850665
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:53 schreef MMach het volgende:
Dat blijkt idd te kloppen, die sterftecijfers. Autokeuring is in België overigens strenger dan in nl, daar is recent op GoT nog een vergelijking tussen gemaakt geloof ik. Naar ik gehoord heb is er bij een APK keuring geen trilbank (objectief schokdempers keuren) of remmentest-installatie, al kan dat wel verschillen van keurstation tot keurstation denk ik.
Die keuring is een discussie appart. Ik wil alleen toevoegen dat in belgië oldtimers geen APK keuring hoeven te hebben want dat is niet verplicht voor oldtimers. Kan je nagaan hoeveel rammelbakken er rondrijden die in nederland niet op de weg zouden mogen.

Maar nu raken we off-topic.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_53853451
Ik rijd dagelijks in Belgie en Nederland, en ik zie toch echt net evenveel idioten in beide landen hoor. Blijft wel een feit dat de snelwegen in Nederland beter zijn, maar ze pompen er ook driedubbel zoveel geld in. Belgie heeft in sneltreinvaart zijn hele grondgebied volgelegd met snelweg in de jaren 60 en daarna is er 40 jaar geen onderhoud op gebeurd. Er is een inhaalbeweging bezig maar dat kost tijd en geld. Het zou al een stuk beter zijn als al het geld van de superboetes naar het wegennet zou gaan maar helaas.

Komt nog bij dat de wegen zijn berekend op een bepaald tonnage en dat vrachtwagens standaard overbeladen rondrijden = spoorvorming. Bovendien is een muur van vrachtwagens ook slecht voor het wegdek omdat het niet meer kan 'opveren' nadat er een vrachtwagen overgereden is = spoorvorming. Een probleem vooral op het betonnen kanaal E313 en E314 van Antwerpen naar Duitsland.
Nog een punt is dat wegen te snel weer worden opengesteld voor verkeer en het feit dat er bij de aanleg ook nu nog bespaard wordt op fundering.

Mijn broer werkt bij een wegenbouwfirma btw, en ik heb het er al met hem over gehad. Bottom line: De wegenbouwers zijn best in staat om schitterende wegen te bouwen, ze mogen alleen niet.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 00:13:42 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53853638
Terwijl juist wegen van beton en SMA erg slijtvast zijn, en zo 30-40 jaar mee kunnen. Heb je een ZOAB-laag, dan is die -ook met een ontwerplevensduur van 11 jaar- vaak na een jaar of 5 al toe aan reparatie.
Maar dat is wederom die politieke keuze die men maakt in de verschillende landen. ZOAB heeft namelijk wel prettige effecten qua geluidsproductie maar ook zichbaarheid bij slecht weer.
Besparen op fundering hoeft niet erg te zijn, als je het maar op de goede manier doet; je kan een relatief dure bitumenonderlaag wel kleiner maken, maar dan moet je wel een grotere verstevigde ondergrond hebben. Overigens is de deklaag nog altijd -relatief- het duurst.

Overbelading is eenvoudig tegen te gaan door extra controles. In Nederland liggen op diverse doorgaande vrachtroutes weegpunten op alle rijbanen icm kenteken-leessysteem zodat van elke passerende wagen de asdruk kan worden gemeten.
Overigens kan een enkel zwaar transport van 100t de levensduur van een weg al met 5 jaar verkorten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53853653
in Belgie wordt relatief veel gebruik gemaakt van de snelwegen door buitenlanders omdat Belgie in het centrum van een dichtbevolkt deel van Europa ligt, maar die buitenlanders betalen relatief veel minder aan de snelwegen dan de Belgen zelf, de Belgen worden zo niet erg geprikkeld om hun wegen zo goed mogelijk te houden, al vind ik zelf dat de laatste tijd er veel verbeterd is bij Antwerpen, zoals signaleringsborden ed. op de Ring
  donderdag 11 oktober 2007 @ 00:22:37 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53853802
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 00:14 schreef zakjapannertje het volgende:
al vind ik zelf dat de laatste tijd er veel verbeterd is bij Antwerpen, zoals signaleringsborden ed. op de Ring
Daar hebben we dan ook 5 jaar last van mogen hebben.
Overigens vind ik de bewegwijzering in België toch nog altijd wat minder eenduidig dan in Nederland. Signaleringsborden zijn leuk in theorie (en hangen ook boven dik 80% van de Nederlandse snelwegen), maar het zou pas echt helpen als iedereen zich ook gewoon eens aan de aangepaste snelheden ging houden. Simulaties verwachten dan een afname van de filedruk met zo'n 75%. Maar ja de gemiddelde gebruiker denkt enkel aanzichzelf en rost zo snel mogelijk richting de staart van de voorstaande file en veroorzaakt daar door extreme vertraging (plotseling remmen) voor een golfbeweging in het achteropkomende autoverkeer waardoor daar ook weer een file ontstaat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:27:51 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_53856479
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 00:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar hebben we dan ook 5 jaar last van mogen hebben.
Overigens vind ik de bewegwijzering in België toch nog altijd wat minder eenduidig dan in Nederland. Signaleringsborden zijn leuk in theorie (en hangen ook boven dik 80% van de Nederlandse snelwegen), maar het zou pas echt helpen als iedereen zich ook gewoon eens aan de aangepaste snelheden ging houden. Simulaties verwachten dan een afname van de filedruk met zo'n 75%. Maar ja de gemiddelde gebruiker denkt enkel aanzichzelf en rost zo snel mogelijk richting de staart van de voorstaande file en veroorzaakt daar door extreme vertraging (plotseling remmen) voor een golfbeweging in het achteropkomende autoverkeer waardoor daar ook weer een file ontstaat.
ik gebruik gewoon tomtom kom je er gewoon

maar dat remmen/file komt door mensen die te dicht achter hun voorganger rijden en mensen die ineens naar links gaan met 90kmh
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:42:30 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_53856786
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 00:01 schreef tupolev141 het volgende:

Komt nog bij dat de wegen zijn berekend op een bepaald tonnage en dat vrachtwagens standaard overbeladen rondrijden = spoorvorming. Bovendien is een muur van vrachtwagens ook slecht voor het wegdek omdat het niet meer kan 'opveren' nadat er een vrachtwagen overgereden is = spoorvorming. Een probleem vooral op het betonnen kanaal E313 en E314 van Antwerpen naar Duitsland.
Slap geouwehoer, hoeveel vrachtwagens rijden denk je wel niet door Nederland. Op de snelwegen rond Rotterdam hebben ze daar helemaal geen last van.

En het feit dat Belgie het enige totaal verlichte wegennet heeft ter wereld is leuk, maar die lampen zijn alleen in de avond aan. Zodra je midden in de nacht rijd is het merendeel van de lampen gewoon uit.
pi_53857046
In West-Vlaanderen heb je diverse snelwegen zonder verlichting (o.a. Kortrijk-Ieper). Volgens mij is het geen beleid meer in België dat elke snelweg standaard verlicht moet zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:57:50 #41
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_53857066
100% verlicht?

140% bedoel je. Wat een fucking lantaarnpalen daar zeg
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_53857358
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:13 schreef invine het volgende:
ze zijn wel beter verlicht (wat ik persoonlijk niet fijn vind maarja dat ben ik).

en je hebt gelijk, belgische wegen zijn kut. als ik naar belgie rijd ga ik bij valkenswaard de grens over en je hoeft het bord met Belgie maar gepasseerd te zijn en BAM een kuil.. en dan maar te zwijgen over de mini invoegstroken en de borden waarop staat waar je heen moet (welke?).
Dat klopt, aan de snelweg kun je altijd de grens zien doordat er dan ineens 5 keer zoveel licht is _o-
niet echt nodig nee,
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_53857540
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:00 schreef firecow het volgende:
Zeur ik of is België gewoon heel erg achterstandig met onderhoud aan hun wegennet ?
Volgens mij zeur je niet en klopt het grotendeels wel (vast niet voor heel Belgie, althans dat zou ik niet weten )

Dit jaar op de fiets op vakantie geweest, door de Belgische Ardennen, door Luxemburg en toen weer terug door Belgie. Wat een verschil in wegdek, huizen en mensen! Nu fietsten wij natuurlijk niet over de snelweg , maar het was echt huilen met de pet op... Doordat je best hard zo'n heuveltje af gaat is het echt goed opletten met alle gaten et cetera, ben bijna een keer gevallen door een enorm gat wat ik te laat zag...
In Luxemburg was het prima fietsen, alles goed onderhouden enzo, echt een enorm contrast (weg naar de grens Belgie/Luxemburg -> Belgie hobbels, grensbordje weg zo goed als heel...)

Al blijven de Ardennen prachtig, dus dat maakte wel veel goed
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_53857666
ik ben blij dat jullie zo gek zijn op belgië ;-) makes me all fuzzy inside
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:54:43 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53860045
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:27 schreef T42 het volgende:

maar dat remmen/file komt door mensen die te dicht achter hun voorganger rijden en mensen die ineens naar links gaan met 90kmh
Onder andere ja...maar in situaties waar het gebruik de capaciteit van een weg nadert, wil je zo veel mogelijk een homogeen verkeersbeeld, en dus moet iedereen 70 gaan rijden, dan heb je dus van die inhalende slakken geen last omdat iedereen ze zelfde snelheid rijdt.
Bovendien heeft een weg een hogere capaciteit als iedereen 70 rijdt dan als iedereen 120 zou rijden. Het is een paraboolvorm met op de top het optimum tussen snelheid en volgafstand.
Zoals ik eerder zei: je schiet er zelf niet veel mee op (en daarom worden die matrixborden ook en masse genegeerd), maar het is wel zo prettig voor het verkeer achter je.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:04:55 #46
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_53860310
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:03 schreef MMach het volgende:
Je hebt dan zo van die gebroken lijnen aan de zijkant, ongeveer 30 cm van de rand van het asfalt, fietssuggestiestroken neem ik aan, maar al het autoverkeer gaat erop gaan rijden om elkaar te kunnen kruisen.
Optische wegversmalling. Dat is een trucje om de snelheid omlaag te brengen. En het werkt, zoals je gemerkt hebt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_53865448
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:18 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Volgens mij zeur je niet en klopt het grotendeels wel (vast niet voor heel Belgie, althans dat zou ik niet weten )

Dit jaar op de fiets op vakantie geweest, door de Belgische Ardennen, door Luxemburg en toen weer terug door Belgie. Wat een verschil in wegdek, huizen en mensen! Nu fietsten wij natuurlijk niet over de snelweg , maar het was echt huilen met de pet op... Doordat je best hard zo'n heuveltje af gaat is het echt goed opletten met alle gaten et cetera, ben bijna een keer gevallen door een enorm gat wat ik te laat zag...
In Luxemburg was het prima fietsen, alles goed onderhouden enzo, echt een enorm contrast (weg naar de grens Belgie/Luxemburg -> Belgie hobbels, grensbordje weg zo goed als heel...)

Al blijven de Ardennen prachtig, dus dat maakte wel veel goed
In het Luikse gedeelte van de Ardennen is het af en toe dramatisch. In de provincie Luxemburg (dus het Belgische gedeelte) is het wegdek dan weer prima.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:01:04 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53866233
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:42 schreef Blik het volgende:
Slap geouwehoer, hoeveel vrachtwagens rijden denk je wel niet door Nederland. Op de snelwegen rond Rotterdam hebben ze daar helemaal geen last van.
A15 bij Rotterdam krijgt anders elke 4-5 jaar een nieuwe rechterbaan en ieder jaar zijn er wel kleine reparaties. In Nederland hebben we er net zoveel last van, maar we doen er wat aan.

Belgen hechten minder waarde aan de kwaliteit van het wegdek. Zowel van de snelwegen als van de lokale/regionale wegen. Nederland is sowieso een beetje doorgeslagen wat onderhoud aan de weg betreft. Van alle landen waar ik ben geweest met de auto heeft Nederland toch het beste wegdek.
So we just called him Fred
pi_53878944
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:20 schreef Roellie80 het volgende:
Belgie heeft wel het enige 100% verlichte snelweg-netwerk ter wereld

maar waarom de kwaliteit zo laag is, een verschil in wegenbelasting misschien?
lijkt mij vrij logisch
Er zijn hele stukken waar geen verlichting is, en op de E17 gaat om 00.30 het licht uit !. De slechte kwaliteit is een gebrek aan onderhoud. Een snelweg gaat gemiddeld 10 jaar mee, dan moet er een nieuwe bovenlaag op. In NL gebeurt dat dus ook, men freest er 's-nachts een paar kilometer rijstrook uit, nieuw asfalt erin strepen erop en 0m 04.00 is de weg weer open. In B staan wat ventjes 's-nachts met een teerketeltje op een aanhangertje wat gaten te vullen. Dat is het verschil.
pi_53893607
Dat is omdat de last op een as hier 13 ton mag zijn, in Nederland en de rest van Europa is dat slechts 10 ton.
Het wegdek slijt zo veel sneller omdat de slijtage in verband staat met de aslast tot de vierde. Het voordeel is dan wel dat er minder vrachtwagens rijden en dat files enigszins beperkt worden. Gewone auto's beschadigen het wegdek dus bijna niet, enkel vrachtwagens zijn de boosdoener.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')