abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:47:50 #51
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54056467
Thanks!
Friends don't let friends remain beardless...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:04:00 #52
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_54061418
+ mooie kleuren, mooi hoe haar ogen eruit knallen door de blauwe achtergrond
- ik zie zo geen minpuntjes

mijn plaatje van vandaag:

groter
there are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't ...
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:46:42 #53
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54063694
+ mooie lucht, mysterieus
- van mij had er wat minder van de onderkant bijgemogen, tot de benedenverdieping van de voorste flat , maar ik weet uiteraard niet hoe de lucht er verders uitzag.

zondag 21 oktober 2007 @ 00:49:53 #54
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54063765
paaskannekoekje, inplaats van op je eigen reageren kan je ook een testcase openen als je graag al je foto's wilt laten zien...
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:47:42 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54065339
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:49 schreef KD-fotografie het volgende:
paaskannekoekje, inplaats van op je eigen reageren kan je ook een testcase openen als je graag al je foto's wilt laten zien...
dat dus, ik heb voorgaande posts verwijderd.
Dit is niet de bedoeling van dit topic.
Voel je vrij om een [Showcase] te openen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:54:25 #56
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54065456
++ De kleuren
++ Mooie DOF
- eigenlijk niet, maar ik zou hem aan de bovenkant iets krapper croppen, en je logo verplaatsen naar rechtsonder (zonde van dat blaadje nl.)
Echt een supermooie plaat

Mijne (en ja dat is bloed op de snavel)

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 21 oktober 2007 @ 03:00:16 #57
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_54066307
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:54 schreef buzzer het volgende:
++ De kleuren
++ Mooie DOF
- eigenlijk niet, maar ik zou hem aan de bovenkant iets krapper croppen, en je logo verplaatsen naar rechtsonder (zonde van dat blaadje nl.)
Echt een supermooie plaat

Mijne (en ja dat is bloed op de snavel)

[ afbeelding ]
+ Aktie foto, spannend, een roofvogel aan het werk. Ik vind het een mooie foto.
- Scherpte, hoewel ik snap dat die vogels nou niet ook echt stil willen zitten....

Mijn mooiste foto van vandaag
Een raar insekt.sluipwesp.

[ Bericht 2% gewijzigd door tonja op 21-10-2007 12:02:50 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_54070243
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 03:00 schreef tonja het volgende:

[..]

- Scherpte, hoewel ik snap dat die vogels nou niet ook echt stil willen zitten....

[ afbeelding ]
- Het gras in de hoek, en had het mooier gevonden in portret stand.
+ Scherpte

hier foto waar ik afgelopen dagen mee bezig ben geweest.
in het thema "Waar ga je voor"
pi_54072958
+ het idee van het doolhof en de daarmee gebruikte woorden
- het kader komt wat raar over doordat de foto van donker naar licht gaat. ergens halverwege lijkt het dan net alsof de foto niet af is.

Nog een vraagje: is het woord 'succes' op het papier geprint of met PS erop gezet?

een crosspostje:

in casablanca bij de Hassan II moskee. Laatste foto van mijn vakantie en ook meteen degene waar ik het meest trots op ben.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:42:23 #60
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54073267
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 03:00 schreef tonja het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij is hij haarscherp....
scherp gesteld op de ogen en de snavel....
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:39:40 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_54074345
De wenkbrauwboog, en het oog zijn in mijn ogen niet scherp, de snavel is inderdaad wel scherp.
pi_54075461
quote:
- het kader komt wat raar over doordat de foto van donker naar licht gaat. ergens halverwege lijkt het dan net alsof de foto niet af is.
Zonder kader vind ik het zo kaal zegmaar,.. en wat bedoel je percies met "ergens halverwege lijkt het dan net alsof de foto niet af is"
quote:
Nog een vraagje: is het woord 'succes' op het papier geprint of met PS erop gezet?
hele doolhof met alle texten dus ook "succes" is uitgeprint op papier.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:07:38 #63
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54077048
Pauld

+ de gesluierde vrouw helemaal alleen, het onderwerp, de kleuren
- misschien wat meer van het gebouw zelf maar dat is echt een hele minimin hoor.

een jonge dame als een soort van ijsprinses.

zondag 21 oktober 2007 @ 21:21:34 #64
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54077284
KD, maar 1 opmerking:
pi_54078080
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:07 schreef KD-fotografie het volgende:
Pauld

+ de gesluierde vrouw helemaal alleen, het onderwerp, de kleuren
- misschien wat meer van het gebouw zelf maar dat is echt een hele minimin hoor.

een jonge dame als een soort van ijsprinses.

[ afbeelding ]
+ de kleuren, uitstraling, kadratie, lichtinval
- misschien de kleine haartjes/veertjes bij het neusje en onder het oog wegwerken

pi_54078839
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:04 schreef snopprinses het volgende:

[..]

+ de kleuren, uitstraling, kadratie, lichtinval
- misschien de kleine haartjes/veertjes bij het neusje en onder het oog wegwerken

[ afbeelding ]
Opgezet moment of een snaphot? Heb het vaak wanneer ik mijn camera bij me heb en bij vrienden zit, dat ik probeer van situaties die toevallig langskomen een foto te maken. Leuke foto, belichting maakt de foto interessant op een of andere manier. Ook een goede foto omdat ik weet hoe lastig/vervelend het is om snel ff een goede foto van zo'n situatie te maken (vooral als je alles altijd zelf wil instellen )
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_54078990
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:39 schreef Kamermans het volgende:

[..]

Zonder kader vind ik het zo kaal zegmaar,.. en wat bedoel je percies met "ergens halverwege lijkt het dan net alsof de foto niet af is"
Ik kan het een moeilijk beetje uitleggen, maar als je het bovenste gedeelte van de foto als eerste bekijkt dan is het geheel zwart en wanneer je langzamerhand naar beneden kijkt dan komt ineens het kader naar voren. Lijkt net alsof de foto niet volledig is geladen. Hoop dat je hier wat mee kan...

Ik moet hier overigens wel bij opmerkingen dat ik over het algemeen zelf niet erg enthousiast wordt van kaders.
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:57:12 #68
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_54086521
+Mooie B&W conversion.
-Overbelichte achtergrond...

Nog niet helemaal af... maar verder word het een canvas doek gemixt met veel andere dingen tot dus ver dus de foto...
Druk wel ff op grote versie

[ Bericht 5% gewijzigd door Marty26 op 22-10-2007 14:34:45 (AAN gepaste versie) ]
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2007 @ 12:11:13 #69
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54086771
Beetje te donker lijkt me? Al veel aan gesoept? Wel lekker sfeertje en blik, maar goed, jouw dames zijn al wat meer ervaren met poseren .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 22 oktober 2007 @ 12:38:17 #70
56864 Marty26
pi_54087238
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:11 schreef freud het volgende:
Beetje te donker lijkt me? Al veel aan gesoept? Wel lekker sfeertje en blik, maar goed, jouw dames zijn al wat meer ervaren met poseren .
Ja denk dat ik hem toch maar wat ga oplichten... En zeker veel aan geshopt.. zal je het orgineel nog wel eens laten zien.
En ja dit model verdient haar geld met dit soort dingen dus is wel wat ervaring ja
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:19:48 #71
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_54090375
+ De geheimzinnige donkerte
- Ik vind het model er een beetje raar bij staan.

Mijn nichtje. Helaas met PSP, en niet met PS geresized, dat zie je erg aan de haren.
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2007 @ 18:38:32 #72
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54093824
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:38 schreef Marty26 het volgende:

Ja denk dat ik hem toch maar wat ga oplichten... En zeker veel aan geshopt.. zal je het orgineel nog wel eens laten zien.
En ja dit model verdient haar geld met dit soort dingen dus is wel wat ervaring ja
Tof, ben benieuwd. Ben niet zo gek op houdingen waarbij ze haar bekken recht op de cam heeft. Klein beetje draaien werkt voor me...

@tonja:
+ vlakverdeling/compo is lekker los, ook hoofd schuin doet het wel goed bij me.
- net langs de cam is niet mijn ding. Wat duidelijker weg of recht in de cam. Ook is de kleurbalans iets te gelig volgens mij.

Mijn bijdrage. Het reflecterende is water...

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_54218563
Hmmm... aparte foto.
De houding van de camera is goed gekozen, denk ik. Zo lijkt alles scheef, maar tegelijk niks té scheef.
Als minpunt zou ik willen noemen dat mij totaal niet duidelijk wordt wat het nu eigenlijk is.

Een bekend terrein, waar vast al wel honderdduizend foto's zijn gemaakt. Maar geen enkele daarvan kan het gevoel vastleggen dat opkomt wanneer je zelf in het pikkedonker op een trap loopt, die op 70 meter hoogte aan de buitenkant van een oud industriebouwsel hangt.
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:04:29 #74
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_54228779
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:15 schreef Dizer het volgende:

[..]

+ Mooi idee! Zeker leuk!
- Had wat mij betreft meer kleur in gemogen
- En een andere ondergrond had wel mooier geweest

Zo.. deez van mij:

[ afbeelding ]
+
+ lekker naturel model, alles goed belicht en toch wat schaduw erin zodat ie niet vlak wordt. Leuke compositie ook zo met net wat meer ruimte aan de rechterkant (voor de kijker links)

- Ik zou dat streepje in de achtergrond wegwerken, ik vind het net een beetje jammer

Mijne dan...de snelweg weg.

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:28:48 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54229210
Er was nog een pagina, Pea.

Je foto:
+ onderwerp en standpunt en gedwongen kijkrichting: mooi! En de herfstkleurtjes + lucht met tekening erin!
- geen idee, behalve misschien dat het nog mooier was geweest als er ergens een auto was, die met de staart tussen de benen afdroop.

Mijn foto:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:21:46 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54230187
Sugar,
+ Erg leuk moment natuurlijk! Mooi scherp op de oogjes, en ik vind dat zwart/wit er erg goed bijpast.
- Ik had hem denk ik iets krapper gecropped aan de onderkant, zodat net dat stukkie vensterbank weg is. Je foto wordt dan symmetrischer, en dat mag volgens mij best. Maar goed, het is gewoon een fraaie foto

Mijne.
In Cong staat, als je van Ashford castle af binnenrijdt, een schattig huisje op de hoek bij de river. Daar groeit al jaren en jarenlang een enorme wilde wingerd tegenaan, het is echt een boom van een struik geworden die er zo ongeveer uitziet alsof ie het hele huis heeft opgegeten. De wilde wingerd is momenteel prachtig rood gekleurd.

groot

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54233537
+ Kleuren erg mooi
- Even een wit balance filter over heen halen voor een hoger kleur contrast

Pyromaan in spe.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_54234650
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar,
+ Erg leuk moment natuurlijk! Mooi scherp op de oogjes, en ik vind dat zwart/wit er erg goed bijpast.
- Ik had hem denk ik iets krapper gecropped aan de onderkant, zodat net dat stukkie vensterbank weg is. Je foto wordt dan symmetrischer, en dat mag volgens mij best. Maar goed, het is gewoon een fraaie foto

Mijne.
In Cong staat, als je van Ashford castle af binnenrijdt, een schattig huisje op de hoek bij de river. Daar groeit al jaren en jarenlang een enorme wilde wingerd tegenaan, het is echt een boom van een struik geworden die er zo ongeveer uitziet alsof ie het hele huis heeft opgegeten. De wilde wingerd is momenteel prachtig rood gekleurd.

groot

[ afbeelding ]
hij is ook niet helemaal horizontaal. bij deze foto is het lastig om hem goed recht te krijgen omdat je geen duidelijke horizon hebt. wat je dan kan doen is een verticale lijn zoeken, en die is wel te zien, namelijk de hoek van het huis.
In photoshop heb je een ruler tool, click&drag daarmee langs die rand. vervolgens ga je naar image > Rotate canvas > Arbitrary. in dit geval zal de Angle iets van 2oCCW zijn. klik op OK, en Photoshop draait vervolgens de foto recht.
  maandag 29 oktober 2007 @ 00:46:14 #79
56864 Marty26
pi_54236146
+lekker kleurtje.
-niet echt scherp

pi_54237024
+ die blik en het blauw van de ogen en de trui
- linkerkant van het gezicht iets te donker

De mijne: Een klein meisje dat heel ergens anders is met haar gedachten dan in de Verboden Stad

maandag 29 oktober 2007 @ 10:42:48 #81
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54239935
+ De gezichtsuitdrukking van het meisje is mooi vastgelegd
- Op sommige plekken een beetje donker

Mijn inbreng: De preberhut op ruim 1800 meter hoogte. Vrijdag gemaakt bij het beklimmen van de Preber.

De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:45:12 #82
56864 Marty26
pi_54248874
+ Kleuren
- Had het iets meer gecropped...

B-Boy Action / fashion shoot voor een klant.
pi_54249571
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:00 schreef Igen het volgende:
Hmmm... aparte foto.
De houding van de camera is goed gekozen, denk ik. Zo lijkt alles scheef, maar tegelijk niks té scheef.
Als minpunt zou ik willen noemen dat mij totaal niet duidelijk wordt wat het nu eigenlijk is.

[ afbeelding ]
Een bekend terrein, waar vast al wel honderdduizend foto's zijn gemaakt. Maar geen enkele daarvan kan het gevoel vastleggen dat opkomt wanneer je zelf in het pikkedonker op een trap loopt, die op 70 meter hoogte aan de buitenkant van een oud industriebouwsel hangt.
De camera van Freud is kaarsrecht gehouden... dat was nou net zo leuk, de ruimte was scheef
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:54:54 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54250335
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:18 schreef An24 het volgende:

[..]

De camera van Freud is kaarsrecht gehouden... dat was nou net zo leuk, de ruimte was scheef
de "horizon" van het reflecterende staat scheef (12 graden denk ik); dus de camera ook.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:29:51 #85
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_54251010
quote:
Hmmm... aparte foto.

[ afbeelding ]
Oops sorry hoor, ik zat gewoon van de vorige pagina te quoten

Hier alsnog commetaar op jouw foto

+ goede sfeer en ik begrijp wat je probeert over te brengen
- doordat het rad(wiel dinges) zo in het midden op de foto ophoudt wordt je niet echt lekker de diepte ingetrokken. Ik zou geloof ik proberen iets meer van de lichtjes op de foto te krijgen, wellicht iets schuiner...moeilijk hoor
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:31:48 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54252504
Marty
+ Gave pose, mooie toning, mooie kleuren, sfeervolle setting, foto doet me echt wat
- ik had graag de broek ook aan het uiteinde goed gezien, zonder dat ie wegvalt in de achtergrond

Mijne, aangezien het vandaag bank holiday was en heel geen slecht weer ben ik er weer eens op uitgetrokken. De herfstkleuren waren prachtig!!

En deze moet je eigenlijk dus echt even wat groter bekijken!!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54253997
+Geweldige foto. Mooi landschap met variatie en mooie kleuren
-Alleen jammer dat de foto donker is linksonder, dat haalt al het mooie kleurrijke van de rest van de foto een beetje naar beneden

dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:50 #88
56864 Marty26
pi_54258197
dank je Elisabeth!
  FOK!fotograaf dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:31:22 #89
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54258750
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:31 schreef ElizabethR het volgende:
Marty
+ Gave pose, mooie toning, mooie kleuren, sfeervolle setting, foto doet me echt wat
- ik had graag de broek ook aan het uiteinde goed gezien, zonder dat ie wegvalt in de achtergrond

Mijne, aangezien het vandaag bank holiday was en heel geen slecht weer ben ik er weer eens op uitgetrokken. De herfstkleuren waren prachtig!!

En deze moet je eigenlijk dus echt even wat groter bekijken!!!

[ afbeelding ]
Wat een diepte en kleuren . Alleen had ik direct het gevoel dat je niet kon kiezen tussen lucht of land.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:37:48 #90
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_54263728
Unhuman:
+ De mist geeft het allemaal een lekker mysterieus sfeertje
- Ik had het mooier gevonden als de voorste tak ook wat mistiger was geweest, maar daar kun je op zich weinig aan doen. Verder vind ik het nogal een drukke foto, door de grote hoeveelheid takken.

Ik heb, voor het eerst sinds een paar maand, mijn D50 weer eens uit de kast gehaald. De foto is boven en rechts iets gecropt, maar verder onbewerkt. Een nadeel vind ik zelf het uitgebeten witte van de hond.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_54271392
Wurm:
+ de trieste blik in de ogen van de hond, prachtig.
- foto lijkt niet helemaal scherp en ik vind het onderwerp wel erg in het midden staan.

Van de fotoshoot van afgelopen zondag:
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_54271514
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wurm:
- foto lijkt niet helemaal scherp en ik vind het onderwerp wel erg in het midden staan.

[ afbeelding ]
Ik vind het een erg intrigerende foto. Goed belicht, onderwerp (en vooral ogen) mooi scherp en achtergrond mooi onscherp. Ook de blik en de compositie vind ik fijn, een foto waar je naar blijft kijken
Enige minpuntje is dat je nog duidelijk een boom herkent in de achtergrond, maar aan de andere kant maakt dat de foto minder saai dan wanneer de achtergrond meer gelijk zou zijn geweest, denk ik.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_54274623
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wurm:

[ afbeelding ]
+ Erg erg mooi, mooi model, mooi hoe de achtergrond onscherp en het meisje scherp, echt heel mooi.
- Als ik iets moet bedenken, dan is het de schaduw die op het rechter oog (voor ons linker oog) valt. Maar echt een minpunt is het niet Omdat het moet, zeg maar

pi_54274646
quote:
Hmmm... aparte foto.

[ afbeelding ]
De hef? (oude spoorbrug)
pi_54280055
@LHO
+ mooie wolken, lekkere kleur zit erin, compo is ook prettig.
-foto is onderin wel heel erg donker. Pola of gradueel filter was hier mooi geweest imo

Ik wil graag kritisch commentaar op deze:
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54282384
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Hehe. U vraagt, wij draaien..

Afgezien van de achtergrond, die kunstmatig scherp en kartelig toont, is er technisch niet veel mis. Alhoewel, dat lichte randje langs de onderkant van de boomstronk is ook een beetje storend. Ik vermoed dat er te kwistig gesharpened is of dat het resize-algoritme een beetje grof uitpakte.

De compositie is niet 'je van het', maar uit de scene die je vanuit dat standpunt aantrof heb je wel een balans gekozen die misschien optimaal is.

Toch is dit m.i. een voorbeeld van "de foto die niet gemaakt had moeten worden", en dat komt doordat hij op teveel gedachten hinkt. Je hebt noch in je compositie, noch in scherpteverdeling of perspectief aangegeven waar voor jou als fotograaf de nadruk ligt. In potentie zijn er meerdere interessante elementen die om fotografische uitbuiting vragen, bijvoorbeeld:

- De prachtige gradatie in het water, die van staalblauw naar wit loopt
- de gespiegelde boog van de boomstronk
- de twee eenden
- het contrast tussen het warrige, sprieterige groene vlak en strak-gladde blauwe vlak

Als je alleen dat staalblauwe water met zijn mooie toonschaal had, beeldvullend, met op de voorgrond, bijna 'en silhouette', de gespiegelde boomstam met eenden, dan had je een prachtige plaat gehad. Sober, maar heel sterk.

Als je alleen een rechthoek had gepakt bestaande uit een deel water en een deel gras, dan zou het kleur- en structuurcontrast tussen die twee misschien een boeiend abstract beeld hebben kunnen opleveren

Als je alleen de twee slapende eenden op hun stronk had gepakt, had dat door de herhaling (2 bijna identiek zittende eenden, er zit een begin van ritme in) leuk kunnen worden. Hetzelfde geldt voor dat polletje links met een eend erop, en de cirkelvormige begroeiing die vanuit die eend naar buiten waaiert. En-silhouette had dat er leuk uit kunnen zien.

..en zo is er nog wel meer te bedenken dat vanuit de juiste positie (perspectief), met de juiste compositie (uitsnede, vlakverdeling, lijnen e.d.) en de juiste belichting (scherptediepte, toonverdeling) tot een opvallende plaat had kunnen leiden.

In de foto die je nu hebt wordt geen van die elementen optimaal in beeld gebracht. Het gras stoort de compositie van gespiegelde-boog-tegen-water, de boog stoort de vlakverdeling van water en land, de eenden zijn te weinig nadrukkelijk in beeld om het een natuurfoto te maken of om hun gezellige samenzijn te benadrukken, etc. Daardoor is het een foto geworden die weliswaar veel leuke elementen bevat, maar die als geheel toch niet de spijker op de kop slaat. Mijn tip zou daarom zijn om kritischer naar interessante elementen te zoeken, daaruit een keuze te maken en ze ieder voor zic beter uit te buiten. Het komt maar weinig voor dat meerdere bijzondere aspecten ieder optimaal in beeld gebracht kunnen worden binnen dezelfde foto, en dan moet je nog uitkijken dat ze niet om voorrang gaan vechten.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:39 #97
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54282522
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
@LHO
+ mooie wolken, lekkere kleur zit erin, compo is ook prettig.
-foto is onderin wel heel erg donker. Pola of gradueel filter was hier mooi geweest imo

[ afbeelding ]
+ Vind de foto mooi, zou goed zijn voor als schilderij aan de muur oid
- zoals de vorige user ook al zei, de achtergrond is kunstmatig scherp gehouden, had wat minder gemogen

Ik zou graag jullie beoordeling over deze foto willen weten

[ Bericht 70% gewijzigd door NordicBlue op 31-10-2007 13:21:47 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:19:06 #98
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54282580
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zou graag jullie beoordeling over deze foto willen weten
[ afbeelding ]
Dat lijkt me logisch, maar het topic werkt net even anders, je moet namelijk wel even een kritische blik werpen op de voorgaande foto, en daar dus minimaal een pluspunt en een minpunt over geven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:24:01 #99
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54282670
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:19 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, maar het topic werkt net even anders, je moet namelijk wel even een kritische blik werpen op de voorgaande foto, en daar dus minimaal een pluspunt en een minpunt over geven.
Ups, heb de post aangepast
pi_54282952
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Hehe. U vraagt, wij draaien..
thnx, nuttig.

@nordicBlue: ook bedankt
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo