Ja toch?quote:
Ik weet niet, dit zou hetzelfde zijn als seks met een pop die welliswaar kan bewegen enquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:27 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
22-05-2008
Is seks met robots ethisch verantwoord?
In de toekomst kan het de gewoonste zaak van de wereld worden om seks te hebben met een robot. Over dit onderwerp kunnen wetenschappers binnenkort debatteren in Maastricht.
[ afbeelding ]
Japanners ontwikkelden al eerder een dansrobot
De Universiteit Maastricht organiseert op 12 en 13 juni een conferentie waarin wetenschappers hun visie geven over de persoonlijke relaties tussen mensen en robots. Volgens de universiteit is het de eerste conferentie ter wereld op dit gebied.
Reactie
De conferentie is een vervolg op het proefschrift Intimate Relationships with Artificial Partners van David Levy, waarop hij vorig jaar in Maastricht promoveerde.
Samen met zijn later verschenen boek Love and Sex with Robots, deed zijn werk veel stof opwaaien.
Levy stelt in zijn boek dat robots steeds menselijker worden in hun gedrag en uiterlijk. Hierdoor kunnen mensen in de toekomst zo verliefd worden op robots dat ze met hen willen trouwen.
Seks
Ook seks hebben met een robot wordt net zo vanzelfsprekend als seks tussen mensen onderling. Volgens de wetenschapper biedt een robot veel voordelen: onervaren personen kunnen oefenen en geslachtsziektes zijn uitgesloten.
Op de conferentie worden in totaal negentien presentaties gegeven over robots en mensen. Zo geeft Ronald Arkin van het Amerikaanse Georgia Institute of Technology een lezing over de relatie tussen mensen en robot-honden.
Door Quintin Wierenga
(Elsevier)
hehehe, een mooi cadeautje voor mijn verjaardag van volgend jaar. Pleo is echt coolquote:Op maandag 12 mei 2008 17:38 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik heb er eentje.
Te bestellen via Megagadgets.
Voor 350 euro heb je 'm met 2 dagen in huis (indien op voorraad).
Pleo is echt geweldig!![]()
Mijn filmpjes van Pleo: http://www.youtube.com/darkwolf1982
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:09 schreef JediMasterLucia het volgende:
hehehe, een mooi cadeautje voor mijn verjaardag van volgend jaar. Pleo is echt cool
Ze vind het prachtig!quote:
die is ook best wel cool. alleen het maakt wel vreselijk veel herrie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:24 schreef GaylordF0kker het volgende:
Ja, die bigdog is echt héél cool. Het lijkt net een dier. Alleen jammer dat de benzinemotor zo'n herrie maakt.
Meer info en beelden over de bigdog ook hier <klik>.
Hier een videofragment van wat deze bot nog meer kan:quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:17 schreef B-FliP het volgende:
hier een video fragment van deze robot:
Lijkt op een zelfde character/conversational robot zoals ze gemaakt worden door Hanson
Robotics maar dan mobiel en met een DOMO achtig lijf, alleen dan met compleet gezicht,
wat er overigens wel echt netjes uitziet...
Dat moet zeker kunnen ja. Mensen doen bijna alles automatisch en onbewust. Dat namaken bij robots is wat ze nu doen en verfijnen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:16 schreef Nee het volgende:
[..]
Alle cognitieve processen zijn bij ons in principe gebaseerd op een systematische interactie met de buitenwereld, zoiets valt dus ook te programmeren lijkt mij. Maar hoe controleer je of een robot 'weet' van zichzelf dat ie bestaat, of dat ie misschien gewoon net doet alsof omdat het zo geprogrammeerd is om cognitieve interacties te hebben?![]()
Zoals Ouspensky antwoordde op de vraag, of er leven is op aarde. "Nee. Maar het zou kunnen want de omstandigheden zijn gunstig."quote:Op woensdag 10 september 2008 12:25 schreef Zenchi het volgende:
[..]
Dat moet zeker kunnen ja. Mensen doen bijna alles automatisch en onbewust. Dat namaken bij robots is wat ze nu doen en verfijnen.
En hoe controleer je van een mens of hij weet dat hij bestaat? Hij kan zeggen: ja natuurlijk. Maar ook dat je bestaat is aangeleerd, dat kunnen robots ook.
Ik heb net wat filmpjes gezien van Pleo, echt fantastisch. Ik zou er bijna zelf een aan willen schaffen Het is alleen niet echt goedkoopquote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:09 schreef Darkwolf het volgende:
Ik sta met Pleo in het Algemeen Dagblad (ook online) en ga waarschijnlijk ook op de NCRV verschijnen in een documantaire met Pleo!
Uur tot anderhalf uur.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:25 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ik heb net wat filmpjes gezien van Pleo, echt fantastisch. Ik zou er bijna zelf een aan willen schaffen Het is alleen niet echt goedkoopHoe lang gaat hij eigenlijk mee als hij helemaal opgeladen is?
Daar heb je wel gelijk in. natuurlijk is hij na zijn mogelijkheden en hardware niet duur. Maar voor mij is het toch best wel een hoop geld. Maar ik zit er wel serieus over te denken om er een aan te schaffen.quote:Op maandag 16 maart 2009 06:33 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Uur tot anderhalf uur.
En duur? Nee joh!
De AIBO... die was pas duur.
Alles in perspectief gezet qua hardware en mogelijkheden is Pleo helemaal niet zo duur.
En sowieso goedkoper dan toen deze uit kwam.
Nou, kom op!quote:Op maandag 16 maart 2009 18:36 schreef Spougle het volgende:
Daar heb je wel gelijk in. natuurlijk is hij na zijn mogelijkheden en hardware niet duur. Maar voor mij is het toch best wel een hoop geld. Maar ik zit er wel serieus over te denken om er een aan te schaffen.
...En dat is precies wat Pleo zo anders maakt in vergelijking met de rest.quote:Wat ik ook erg tof vind Is dat hij er niet zo robotachtig ( Zoals AIBO) uitziet dat helpt toch wel heel erg, zo komt hij meteen een stuk echter over.
Op het YouTube videokanaal "darkwolf1982" (ikke) staan wat video's van Pleo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:38 schreef _Led_ het volgende:
Heb je een linkje voor me ?
Zoekt ie trouwens zelf zijn lader weer op ?
Da's voor mij 1 van de eerste vereisten, dat zo'n ding zelf door heeft wanneer ie op begint te raken en zelf zijn lader weer op zoekt.
Edit:
Linkje gevonden.
Het lijkt erop dat je 'm toch handmatig moet opladen, jammer...
Verder wel een gaaf ding
Merkwaardige woordkeuze: mensen en robots moeten samenwerken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
03-04-2009
Robot haalt wetenschapper in
ABERYSTWYTH - Wetenschappers worden ingehaald door robots. De Britse robot Adam lokaliseerde een gen, waar onderzoekers al sinds de jaren zestig naar zoeken.
Volgens Britse onderzoekers zijn robots hierdoor de nieuwe hoop bij het bestrijden van ziekten.
Professor Ross King die het project leidt, vertelde in een interview met The Times dat robots zoals Adam en zijn opvolger Eva een belangrijke factor zijn in het bestrijden van ziektes zoals malaria en bilharzia (een infectie).
''Zij zijn de nieuwe hoop in de strijd tegen ziekten'', aldus de professor. Robots kunnen zo ingesteld worden dat zij veel en herhaaldelijk testen kunnen doen zonder verveeld te raken of minder nauwkeurig te werken.
Genen
Onderzoekers van de Universiteit Aberystwyth in Wales hebben software ontwikkeld waarmee de robots naast automatiseringswerk ook specifiek op zoek kunnen gaan naar bepaalde genen. King is van mening dat mensen en robots moeten samenwerken.
''Organismen zijn zo complex dat het belangrijk is zelfs minuscule veranderingen in het genetische materiaal in detail te noteren.'' Robots zijn hier goed in, mensen niet, aldus King.
Adam vond een gen dat essentieel is voor de groei van organismen.
(nu.nl)
Tof! Ik weet dat Aibo's nog steeds zeer populair schijnen te zijn op de nodige universiteiten omtrend deze studie richting.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:25 schreef Xylon het volgende:
Als ik dit topic zo doorlees krijg ik opeens weer heel veel zin in volgend jaar! Dan ga ik namelijk AI studeren. Het lijkt me echt fantastisch om zo'n creaties te kunnen maken en op dat gebied onderzoek te doen.
Nog nooit van bijvoorbeeld de Aibo gehoord zeker?quote:Op donderdag 30 april 2009 01:08 schreef vaarsuvius het volgende:
die Adam is weer een mooi voorbeeld waarom het nooit wat zal worden met AI, het is gewoon een veredelde rekenmachine die nauwekeurig 1 taak kan uitvoeren, in dit geval in een lab genen onderzoeken.
Dan wil ik wel eens wat bronnen zien van deze zogenaamde "Penrose ea" want simpelweg een halve bronvermelding zonder verdere argumenten overtuigen mij niet echt van jouw mening.quote:AI gaat het niet worden, daar hebben boeken van Penrose ea me wel van overtuigt...
Het gaat hier over een robot die een gerichte taak uitvoert.quote:Op donderdag 30 april 2009 02:56 schreef Espabilado het volgende:
Wow, het filmpje van exo-skeleton had ik nog wel een keer gezien maar verder helemaal niet up-to-date van hoe ver ze met robots zijn... ik dacht niet verder dan waggelende sony hondjes... maar dit topic zo lezende zijn we al aardig verZwaar tof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |