quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:34 schreef Bensel het volgende:
Die coordinatie duurt echter een hele tijd om te krijgen, vandaar dat je pas bewust word in je kleuterperiode, aangezien dan je hersenen genoeg 'pathway's' heeft gecreerd om je gedachten te structureren. Daarbij is taal erg belangrijk, aangezien dat de informatie is die je gestructureerd kan laten denken in gedachten. Bewustwording vind al veel eerder plaats, als je hersenen de informatie die je binnen krijgt via je zintuigen aan elkaar koppelt.
Precies. Vaak zijn dingen veel wonderbaarlijker dan dat je je überhaupt kan voorstellen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:34 schreef Bensel het volgende:
Maakt het weten hoe een regenboog ontstaat (zonlicht refractie door waterdruppels) de regenboog minder mooi? Nee, ik verwonder me er juist des te meer door
Juist niet. Want mensen zijn dieren en ik eigen deze eigenschappen ook aan dieren en niet alleen dus aan mijn eigen ras.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:17 schreef Buonissimo het volgende:
Dit gaat ook wat gepaard met een 'romantisering' (en een vleugje zelfverheerlijking) van het mens-zijn.
Leg dan eerst eens uit wat een ziel is en waar ie zitquote:
Ik zie geen onderbouwing voor deze stelling.quote:
We will always be more creative and alive. Dit gaat boven intelligentie. Vaak is intuitie juist essentieel voor overleving. Met alleen intelligentie kom je er gewoon simpelweg niet.
Waarom zou jouw ervaring met speelgoedrobots iets zeggen over de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en emotie ?quote:Het is meer uit eigen ervaring dat ik dingen heb gezien en meegemaakt dat een robot gewoon niet gaat kunnen in de toekomst. Hoe dan ook niet op het nivo als een echt met liefde gemaakt levend wezen.
Laten we het zo zeggen om toch on topic te blijven: voor mij persoonlijk staat het vast -totdat het tegendeel bewezen word- dat het bewustzijn verder rijkt dan alleen puur de hersennen.quote:Op maandag 2 november 2009 11:15 schreef _Led_ het volgende:
Leg dan eerst eens uit wat een ziel is en waar ie zit
Ik zie geen onderbouwing voor deze stelling.
Jij interpeteert mij verkeerd.quote:Waarom zou jouw ervaring met speelgoedrobots iets zeggen over de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en emotie ?
Ik ken deze man niet. Maar als dit het geval is dan doe je dat toch lekker?quote:Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mening van iemand met veel verstand van AI als Ray Kurzweil :
http://www.bol.com/nl/s/a(...)tml?_requestid=24260
Als je telepathisch bedoelt zie ik mensen dat ook niet doen. Ik zie wel mensen die imho een beetje in de war zijn en denken dat ze het doen, en mensen die zichzelf wijsmaken dat ze het kunnen omdat ze daarmee bepaalde andere minder frisse kanten van zichzelf legitimatie proberen te gevenquote:Op maandag 2 november 2009 12:40 schreef Darkwolf het volgende:
In de toekomst zie ik echt geen robot die kan communiceren met dieren, om maar een voorbeeldje te noemen!
Dat kun je zo vinden, maar zo werkt de wetenschappelijke methode niet; het is eerder een religieus gemotiveerde redenering. Binnen W&T zou het misschien toch wel prettig zijn om een wetenschappelijke argumentatie te hanteren in plaats van de discussie richting wellus-nietus-niveau te sturen.quote:Op maandag 2 november 2009 12:40 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen om toch on topic te blijven: voor mij persoonlijk staat het vast -totdat het tegendeel bewezen word- dat het bewustzijn verder rijkt dan alleen puur de hersennen.
Waar de ziel dan zit en hoe deze eruit zou moeten zien... geen idee.
Ik zou niets kunnen beschrijven met tekst waar jij je mee zou kunnen associėren.
Echt heel mooi stukje meet en regeltechniek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:37 schreef DennisMoore het volgende:
Ze pikken onze banen in!.
Natuurlijk minder sexy dan een Asimo.
Sexy als in ehm... 'interessant'.
Zeur niet. Quote dan het stukje dat ik puur mijn persoonlijke mening over het onderwerp deelde en verder niet hier was om wie dan ook te overtuigen van mijn visie of mening.quote:Op maandag 2 november 2009 17:24 schreef thabit het volgende:
Binnen W&T zou het misschien toch wel prettig zijn om een wetenschappelijke argumentatie te hanteren in plaats van de discussie richting wellus-nietus-niveau te sturen.
Er zijn niet veel robots (en zeker van dat formaat) die op deze snelheid zo vloeiend kunnen lopen.quote:Op zondag 1 november 2009 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
Niet super opzienbarend of spectaculair, hoewel ie kan springen, wel erg grappig.
Het lijkt op een gepimpte Kyosho Manoi PF01 (beide zijn van Tomotaka Takahashi).
Nao is niet een paar jaar oud. Althans, niet voor de buiten wereld, want hij is nog niet heel lang in het bezit van wat universiteiten e.d.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:22 schreef DennisMoore het volgende:
Och, dat doen we tzt met brandstofcellen.
En Nao is al een paar jaar oud geloof ik, en nog steeds niet op de markt. Volgend jaar?
Genibo moet nog hard aan de weg timmeren wil het de ERS-7M3 gaan verslaan, maar deze is goed op weg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:40 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, leuk, die Aibo was best geavanceerd. Jįren geleden (2000 of 2001 denk ik) had m'n baas er eentje gekocht, liep rond op kantoor
.
O, dan weet ik het al, dat was een Aibo !quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:56 schreef DennisMoore het volgende:
Geen idee welke hij had. Het beest had een roze balletje en kon pootjes geven. Meer weet ik er niet meer van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |