Laat het hem eerst elders maar bewijzen, ik snap niet dat we na zoveel mislukte trainer/coaches verwachten dat Marco van Basten ons wel even zal redden? Waarop is dat gebaseerd? Op zijn geweldige prestaties bij Oranje? Op zijn geweldige prestaties bij Jong Ajax? Ik verlang juist naar iemand die zich in het clubvoetbal al ruimschoots bewezen heeft, we moeten stoppen met gokken op jonge trainer/coaches met potentie, er moet iemand komen die er meteen staat!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:04 schreef Chivu het volgende:
[..]
Het staat toch best als een paal boven water dat met Van Basten als coach de allure en het imago van Ajax in 1 klap terug is, wat direct z'n invloed zal hebben op nieuwe spelers die graag met 'm willen werken. Daarnaast heeft 'ie ervaring met de jongere spelers van Ajax, en zeer betrokken met de Ajax-jeugd. Bovendien beschermt hij in alle gevallen zijn spelers voor de prestaties en dient hij zelf als kop van jut.
Het enige vraagteken wat daar tegenover staat is of hij de juiste spelers voor de vrij starre tactische visie aan weet te trekken. De clubversie van het 'selectiebeleid'. Maar gezien hij een veel grotere vijver heeft daarvoor en in mijn ogen duidelijk weet welke speler waar moet spelen, geef ik hem daarin het voordeel van de twijfel.
Van Basten als bondscoach is ongelukkig, het is geen goede manager. Van Basten als clubcoach zou in mijn ogen een inspirator zijn voor jeugdspelers die hij veelvuldig zou gebruiken en een magneet voor bepaalde andere getalenteerde (jonge?) spelers die anders wellicht niet naar Amsterdam zouden komen.
Wat had Van Gaal nou bewezen toen hij werd aangesteld? Nu was dat geen grote naam, dus dat is wel een verschil met Van Basten. Maar het is echt niet zo dat Co een garantie voor resultaten zal zijn. Waarom moet er zo nodig veel ervaring zijn? Ten Cate had ook ervaring met grote spelers, Olsen was een zeer ervaren trainer. Ajax moet met de coaches gewoon risico nemen, zo is het altijd geweest. Er zijn slechts 4 trainers die het bij Ajax lang hebben uitgehouden in de historie, John Kirwan, Jack Reynolds, Rinus Michels en Louis van Gaal. Voor de rest was de maximale termijn net 3 jaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:07 schreef M0NTANA het volgende:
Laat het hem eerst elders maar bewijzen, ik snap niet dat we na zoveel mislukte trainer/coaches verwachten dat Marco van Basten ons wel even zal redden? Waarop is dat gebaseerd? Op zijn geweldige prestaties bij Oranje? Op zijn geweldige prestaties bij Jong Ajax? Ik verlang juist naar iemand die zich in het clubvoetbal al ruimschoots bewezen heeft, we moeten stoppen met gokken op jonge trainer/coaches met potentie, er moet iemand komen die er meteen staat!
Maarten F. denkt aan de bekende spreukquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:05 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Het kan juist een pro zijn om dan opnieuw te laten zien wat hij in huis heeft. Eigen standaard omhoog tikken , resultaten maken en omgaan met de druk van het AJAX verwachtings patroon.
Louis van Gaal had niets bewezen, I know. Maar we kunnen niet bijven gokken!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:13 schreef Chivu het volgende:
[..]
Wat had Van Gaal nou bewezen toen hij werd aangesteld? Nu was dat geen grote naam, dus dat is wel een verschil met Van Basten. Maar het is echt niet zo dat Co een garantie voor resultaten zal zijn. Waarom moet er zo nodig veel ervaring zijn? Ten Cate had ook ervaring met grote spelers, Olsen was een zeer ervaren trainer. Ajax moet met de coaches gewoon risico nemen, zo is het altijd geweest. Er zijn slechts 4 trainers die het bij Ajax lang hebben uitgehouden in de historie, John Kirwan, Jack Reynolds, Rinus Michels en Louis van Gaal. Voor de rest was de maximale termijn net 3 jaar.
Heeft Jol zich ruimschoots bewezen? Hij heeft in elk geval afgelopen zomer bewezen dat hij qua aankopen totaal niet gelukkig is. Of dat aan hem of aan de Spurs ligt? Geen idee, maar het is een feit. Jol heeft zijn karakter en uitstraling wat mij betreft dan weer wel 100% mee.
Heeft Co zich ruimschoots bewezen? Hij is een prima trainer om een team te smeden van jonge spelers en heeft met de absoluut beste spelers van Portugal de titel gepakt. Maar bij Ajax kon hij niet omgaan met de gearriveerde spelers, spelers die een club van kaliber Ajax toch moet hebben. Bovendien ligt hij ongemakkelijk bij de achterban.
Het Ajax-verwachtingspatroonquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:05 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Het kan juist een pro zijn om dan opnieuw te laten zien wat hij in huis heeft. Eigen standaard omhoog tikken , resultaten maken en omgaan met de druk van het AJAX verwachtings patroon.
"ik zal in de luwte werken en dat vind ik prima"quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=49611
Misschien al voorbij gekomen, maar mooi duidelijk verhaal van HtC
Ik krijg hier meer het idee bij dat Ten Cate zich schoon wil lullen...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=49611
Misschien al voorbij gekomen, maar mooi duidelijk verhaal van HtC
Co Adriaanse heeft hetzelfde aantal punten behaald als Wouters/Westerhof.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:58 schreef Fides het volgende:
Adriaanse had als Ajax-trainer volgens mij juist de slechste resultaten behaald van de afgelopen 10 jaar. We werden 3e in de competitie (22 punten achterstand op PSV). We werden bovendien in de 2e ronden UEFA Cup uitgeschakeld door Lausanne Sport en het jaar daarna (het jaar waar hij ontslagen werd) in de 2e UEFA uitgeschakeld door Kopenhagen...
T ziet er inderdaad naar uit dat Adrie een oude snoepert is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:54 schreef Blight het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt het nou aan mij, of zou Siem de Jong zomaar eens een buitenechtelijk kind van 'Adrie Interim' kunnen zijn?
Nee feyenoord vernederen is niet nieuw.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het Ajax-verwachtingspatroonIs dat weer een nieuw iets, na Ajax-koffie en het Ajax-systeem?
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee feyenoord vernederen is niet nieuw.
Nee hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het Ajax-verwachtingspatroonIs dat weer een nieuw iets, na Ajax-koffie en het Ajax-systeem?
Co Adriaanse heeft daarna AZ naar de top gebracht en won in zijn eerste seizoen bij FC Porto meteen de dubbel, daarbij vormt hij een heel goed team met Martin van Geel.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:33 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Co Adriaanse heeft hetzelfde aantal punten behaald als Wouters/Westerhof.
Daarnaast heeft Co gefaald tegen Celtic, en kon hij niet met vedettes omgaan.
Ik hoef die vent echt nooit meer bij Ajax terug te zien.
Is Frank de Boer uit beeld ?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:31 schreef BonJovi het volgende:
Co Adriaanse ik zou hem nog wel een kans geven,tenzij ze een andere top trainer kunnen polsen.
koffie?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:41 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Iets wat 010 ( nog) steeds in september heeft, maar in oktober al weer moet bijstellen ..................![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:39 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:39 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zucht.....quote:
Omdat ik niet denk dat hij het de tweede keer wel goed zou doen. Waarom zou je iemand die de eerste keer gefaald heeft nog een kans moeten gunnen? In de meeste gevallen werkt dat gewoon niet, zie bijvoorbeeld Van Gaal bij Barcelona.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Co Adriaanse heeft daarna AZ naar de top gebracht en won in zijn eerste seizoen bij FC Porto meteen de dubbel, daarbij vormt hij een heel goed team met Martin van Geel.
Jij rekent hem (onder meer) af op een verloren tweekamp tegen Celtic, terwijl hij in de terugwedstrijd heel goed presteerde. Verder kan je iedere trainer dan wel op dat soort dingen afrekenen, uitgeschakeld worden door Celtic lijkt mij ook minder erg dan FC Kopenhagen of Dinamo Zagreb. Dat hij Richard Witschge en Aron Winter respectloos behandelde is een feit, maar is dat een reden om hem geen tweede kans te gunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |