Een soort nieuwe Ien Dales maar dan met iets meer tact en wat vrolijker. Ik ben niet zo snel fan van een minister en dat ben ik nu natuurlijk ook niet, want we moeten altijd kritisch blijven. Maar deze minister heeft me tot nu toe wel enorm verrast door haar openheid, haar voortvarendheid en haar enorme drang om echt iets te doen. Ik bewonder ook haar grote realisme - zoals bijvoorbeeld met haar uitspraken over de islam. Ze snapt de geschiedenis en de toekomst en probeert daar op een positieve manier in te staan.quote:Ella Vogelaar groeide op in Sint Philipsland in de provincie Zeeland, waar haar vader een veeteeltbedrijf had. Als driejarige peuter maakte ze de watersnood van 1953 mee. Ze doorliep de HBS in Zierikzee. Ze studeerde van 1967 tot 1972 aan de Sociale Academie De Horst in Driebergen. Tijdens haar studententijd was Vogelaar actief lid van de Communistische Partij Nederland (CPN). Later werd ze lid van de PvdA.
Na haar studie was ze werkzaam als vormingswerker voor werkende jongeren. In 1980 stapte ze over naar de vakbond FNV, als bestuurslid voor de Algemene Bond voor Onderwijzend Personeel. Na het halen van het doctoraalexamen in onderwijskunde aan de Universiteit van Amsterdam werd ze in 1988 voorzitter van de ABOP. Van 1994 tot 1997 was ze vice-voorzitter van de FNV, vervolgens werkte ze als procesmanager voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en als projectleider van de Taskforce Inburgering, die in 2000 werd ingesteld door minister Roger van Boxtel. Ze was tevens zelfstandig adviseur en voorzitter van de brancheorganisatie voor reïntegratiebedrijven. Daarnaast grossierde ze in nevenfuncties. Vogelaar was onder meer voorzitter van de Raad van Commissarissen van Unilever (als eerste vrouw bij een beursgenoteerde onderneming) en van de Novib. In 2005 bemiddelde zij succesvol in een conflict tussen het ministerie van VWS, de zorgverzekeraars en stakende huisartsen.
Op 22 februari 2007 werd Vogelaar beëdigd als minister zonder portefeuille voor Wonen, Wijken en Integratie. Op haar eerste dag als minister trok ze meteen de aandacht met de uitspraak dat de boerka op straat 'moet kunnen', maar dat het niet wenselijk is als deze een belemmering vormt bij het uitoefenen van je functie (zoals in het onderwijs of de zorg). Een maand later introduceerde ze een lijst van veertig probleemwijken die in de kabinetsperiode extra aandacht krijgen om problemen op het gebied van wonen, werken, leren, integreren en veiligheid op te lossen.
In een interview met het dagblad Trouw in juli 2007 stelt Vogelaar dat ze een christelijk-joods-islamitische cultuur meent te bespeuren in Nederland en geen moeite heeft met financiële steun aan religieuze islamitische instellingen. Ze verklaarde onder andere: "Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land dat is gevormd door joods-christelijke tradities. Ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam." De fracties van de VVD, de ChristenUnie en de PVV uitten kritiek op deze stellingname. Zo wees VVD-leider en historicus Rutte haar erop dat de notie van "joods-christelijke traditie" niets met joodse immigratie te maken heeft.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:14 schreef Jurgen21 het volgende:
Slechtste mnister in jaren. Volstrekt incompetent![]()
Dat zal vast niet haar eigen geld zijn.quote:en geen moeite heeft met financiële steun aan religieuze islamitische instellingen.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat zal vast niet haar eigen geld zijn.
Ik vermoed dat de christelijke ministers wel wat van eigen zak aan hun kerk geven of dat zij dat bv. aan het FNV doet.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
[..]Welke minister betaalt er dan wel iets uit eigen zak???
Inderdaad, daar is alles mee gezegd. Als dienaar van de Kroon ga je niet janken als je te weinig middelen van de MinFin krijgt. Dan ben je echt volstrekt incompetent.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als je als minister gaat huilen omdat mensen moeilijk gaan doen over de toewijzing van budget ben je ongeschikt. Klaar uit.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Inderdaad, daar is alles mee gezegd. Als dienaar van de Kroon ga je niet janken als je te weinig middelen van de MinFin krijgt. Dan ben je echt volstrekt incompetent.![]()
Laat ik dan maar eens met een schot voor de boeg komenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom, ik ben heel serieus. Ik vind het een echt goede minister. Ik heb hier ook nog geen tegenargumenten gezien trouwens.
Er zijn veel kwalificaties die bij me opkomen als ik aan Maria "Intelligent Design" v/d Hoeven denk, maar goede minister is er geen van. Daar zijn we sowieso niet bepaald mee gezegend op onderwijs de laatste 30 jaar. Ik had nog even hoop dat het met Plasterk eens anders zou worden, maar die stelt me tot nu toe nog erg zwaar teleur.quote:
Geen woorden in de mond leggen zoals "voornamelijk", staat niet erg netjes.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij beweert iets en ik vraag om enige onderbouwing dat moet kunnen toch?
Maar goed jij hebt er een bron van waaruit blijkt dat men in de vogelaar wijken het huisafval voornamelijk uit het raam gooit?
Vuile goelaggroupie, dat is het.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dom wijfje.
Parlementaire enquete, en dan gaat mevrouw huilend verklaren dat ze verkeerd begrepen is en dat iedereen haar harder aan pakt omdat ze ene vrouw is.quote:Ik ben benieuwd hoe het over 10 jaar weer gesteld is met die wijken die "opgeknapt" worden. M.i. kun je daarna gewoon opnieuw beginnen. Geld over de balk gooien heet dat.
Ja, ik woon er in eentje en zie het met eigen ogen. Wellicht heb je liever dat er een peperdure adviescommissie ingeschakeld wordt om daar dan ene rapport over te schrijven voor dat je het gelooft, maar toch is het echt zo.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef du_ke het volgende:
Maar goed jij hebt er een bron van waaruit blijkt dat men in de vogelaar wijken het huisafval voornamelijk uit het raam gooit?
Als je haar CV bekijkt zie je ook waarom die eerste drie punten er zo uitspringen. Ze heeft constant in die linkse wereldvreemde hoek gehangenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:24 schreef Perrin het volgende:
Wereldvreemd, symptoombestrijding, symboolpolitiek, slecht gekleed, ruggegraatloos
Maar als ze dat in het buitenland doen (heb overigens in het voormalige oostblok meer weggesmeten afval gezien dan in de herkomstlanden van onze gastarbeiders maar goed, waarom dan niet in Nederland?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen woorden in de mond leggen zoals "voornamelijk", staat niet erg netjes.
Het gebeurt gewoon weleens.
Bron is eigen ogen als je een beetje bereisd bent door landen met minder ontwikkelde culturen. Lijkt mij voldoende.
Het spijt me voor je maar als je denkt dat je een Tokkie/kampbewoner/zigeuner/a-soos/cultuur/whatever door een laagje verf kan veranderen ben je niet alleen wereldvreemd maar net zo dom en knettergek als Vogelaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar als ze dat in het buitenland doen (heb overigens in het voormalige oostblok meer weggesmeten afval gezien dan in de herkomstlanden van onze gastarbeiders maar goed, waarom dan niet in Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |