abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:24:20 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53811014

Links
www.az.nl
www.azjeugd.nl
www.forza-az.nl
www.azfanpage.nl

Speelronde 1
Donderdag 25 oktober
Zenit Sint-Petersburg-AZ

Speelronde 2
VRIJ

Speelronde 3
Donderdag 29 november
AZ-Larissa

Speelronde 4
Woensdag 5 december
1. FC Nürnberg-AZ

Speelronde 5
Donderdag 20 december
AZ-Everton
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 52% gewijzigd door Stereotomy op 09-10-2007 14:02:47 ]
Confidence through competence
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:28:23 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53811124
kan nog lastig zijn
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53811153
Het vertrouwen is weer groot, maar het lijkt me een lastige poule
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:30:46 #4
55709 Stereotomy
pi_53811186
Het is idd niet de makkelijkste poule

Wat mij betreft zijn er 4 kanshebbers om door te gaan. Da's er nou net een teveel. Bij andere poules kun je wat makkelijker slechts 2 of 3 kandidaten eruit pikken die *zeker* doorgaan zeg maar.
pi_53811210
Edit: Of is het alleen uit voor jullie, das kut.
pi_53811222
Tis zeker geen gemakkelijke poule, maar het kan mooie wedstrijden opleveren. Heb er wel zin in ieder geval
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:35:11 #7
55709 Stereotomy
pi_53811280
Man UEFA-cup met AZ is altijd *klap klap* geweldig
pi_53811288
Hopelijk naar Everton en Nurnberg, heb wel weer zin in een Europese uitwedstrijd.
pi_53811341
Ik ben wel positief, een goede poule voor AZ.
That's all folks!
pi_53811794
Moeten ze wel kunnen halen als ze in normale vorm zijn.
Even afwachten dus
pi_53811901
indeling van thuis en uitwedstrijden wordt belangrijke factor..........
pi_53812192
Larissa & Zenit thuis, dan kan ik tenminste alle wedstrijden bezoeken!
pi_53812404
Everton doet het redelijk volgens mij, de griekse competitie weet ik niets van.
Wie heeft een overzicht van de uit en thuis wedstrijden die er gespeelt gaan worden?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_53812605
Hopelijk krijgen ze Sint Petersburg thuis. Ik schat die het hoogst in. En natuurlijk Ricksen
pi_53812620
AZ begint met een uitwedstrijd tegen Zenit op 25 oktober. Op 29 november volgt AZ-Larissa en in december is Nürnberg-AZ (5 december) en AZ-Everton (20 december)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:31:57 #16
55709 Stereotomy
pi_53812639
Uit naar Zenit en Nurnberg

AZ is uit toch beter dan thuis?

Toch

http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=21714
pi_53812693
2 lastige uitwedstrijden...
pi_53812717
Sint Petersburg uit...dammit.....

Everton wel thuis
pi_53812801
Pffff, liever Zenith deze maand al uit dan op 20 december.....in de vrieskou aldaar lijkt mij niet prettig spelen.

Maar goed, dan maar 3 wedstrijden bezoeken, St. Petersburg is mij te ver
pi_53812819
En nog beter: hoera hoera! Geen verplichte sinterklaasviering met de familie dit jaar, want ik ben er lekker toch niet! harhar!
pi_53812905
Op tijd beginnen dit jaar met Sinterklaas, op zeker dat ik met een Sinterklaas muts (nee geen schoen op eten topic) in het stadion zit.!

Merci voor de overview djstoffel.
Stereotommy,

Kan je anders die data in de OP verwerken?
Das altijd handig
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:43:18 #22
55709 Stereotomy
pi_53812974
Gedaan

Trouwens, AZ-Larissa is de volgende thuiswedstrijd.... gaat het record van Ipswich Town eraan?
pi_53813083
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:43 schreef Stereotomy het volgende:
Gedaan

Trouwens, AZ-Larissa is de volgende thuiswedstrijd.... gaat het record van Ipswich Town eraan?
Netjes!

Laten we ons mond maar houden, das weer de goden verzoeken.....
Maar ik houd er serieus rekening mee, worden we eindelijk weer eens in de boeken vermeld.
Is het niet omdat we niets winnen, dan wel omdat we ongeslagen zijn thuis in de UEFA Cup
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:03:29 #24
55709 Stereotomy
pi_53813560

pi_53813644
quote:
Opponenten AZ herbergen bekende namen

De spelers en technische staf van AZ kunnen tijdens de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi de hand schudden van vele bekenden. Zenit Sint-Petersburg, Everton en 1. FC Nürnberg herbergen namen die bekendheid genieten in de Eredivisie.

Zenit Sint-Petersburg is in de Russische competitie verwikkeld in een spannende strijd om het kampioenschap. De ploeg van coach Dick Advocaat is samen met Spartak Moskou koploper met 49 punten uit 26 wedstrijden. Fernando Ricksen, de vorige zomer door Feyenoord gewilde Oekraïner Anatoli Timostsjoek en Russisch international Pavel Pogrebniak zijn de bekendste spelers.

De voormalig Ajacieden Andy van der Meyde en Steven Pienaar zijn de bekendste namen in de selectie van Everton. De internationals Andrew Johnson (Engeland), Thomas Gravesen (Denemarken) en Tim Cahill (Australië) zijn internationaal gelouterd. Het team van coach David Moyes bezet momenteel de tiende plaats in de Premier League.

Ook 1. FC Nürnberg herbergt werknemers die hun sporen hebben verdiend in het Nederlandse betaalde voetbal. Coach Hans Meyer had eerder FC Twente onder zijn hoede, terwijl Angelos Charisteas (Ajax en Feyenoord) en Tomás Galásek (Willem II en Ajax) eveneens hun brood verdienden in de Eredivisie. Nürnberg legde afgelopen seizoen beslag op de DFB-Pokal, maar is het nieuwe seizoen matig gestart met zes punten uit negen wedstrijden.

Larissa is de grote onbekende in de poule. De Griekse club was afgelopen seizoen in de bekerfinale verrassend met 2-1 te sterk voor Panathinaikos en verraste evenzeer door in de eerste ronde van het UEFA Cup-toernooi Blackburn Rovers uit te schakelen. Larissa heeft een aantal ervaren spelers in de selectie, waarvan Nikos Dabizas (ex-Newcastle United en Leicester City) en Ibrahima Bakayoko (ex-Everton en Olympique Marseille) de meeste bekendheid genieten.
Dat Everton en Zenit is een moeilijk verhaal hoor, Everton speelt goed!
Dick Advocaat.. das wel weer lachen
pi_53813913
Zenit uit wordt een lastige pot, zeker in de huidige vorm zal dat een bijna zekere verliespartij zijn. Van Larissa moet je dan winnen om uitzicht te houden op de derde ronde en Ipswich Town het record af te nemen, maar AZ gaat nou nog niet echt lekker om met druk. Dan Nurnberg in het EasyCredit-Stadion het kan dus altijd erger... waar ik vrijwel zeker AZ ga aanmoedigen. Nurnberg heeft ook geen al te best seizoen, dus misschien valt daar wat te halen. Everton thuis als laatste wedstrijd is het mooiste affiche denk ik, en hopelijk de uitgelezen kans om AZ de derde ronde in te supporteren!
pi_53813987
Leuke reisjes. Gezellig met z'n allen naar Nürnberg. En dan komen er ook nog Engelsen op bezoek. En deze groepsfase moet te doen zijn
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:27:58 #28
55709 Stereotomy
pi_53814078
quote:
Van Gaal: ‘Zware poule, maar niet onoverkomelijk’
ALKMAAR- Louis van Gaal en Maarten Martens lieten direct na de UEFA Cup-loting hun licht schijnen over de tegenstanders in groep A. Louis Van Gaal: “Aan de clubs kun je zien dat de kwaliteit van de UEFA Cup echt omhoog is gegaan. Het is een zware maar geen onoverkomelijke loting.” Martens: “Ik had liever geen Duitse club geloot.”

Van Gaal: “Aan de deelnemende clubs kun je wel zien dat de kwaliteit van de UEFA Cup echt omhoog is gegaan, en dat komt ook tot uiting in onze poule. Het is een zware maar geen onoverkomelijke loting, ik denk wel zwaarder dan de voorgaande jaren. Wel vind ik het een aantrekkelijke poule qua diversiteit aan clubs.”

Everton

“Dat wordt een moeilijke wedstrijd”, schat Martens in. “Het is zeker in ons voordeel dat we er thuis tegen spelen. Uit tegen Everton is een stuk lastiger. Everton is een grote club, maar geen topnaam.”
Van Gaal: “We hebben dit jaar wel als voordeel dat we de laatste wedstrijd tegen Everton thuis voor ons eigen fanatieke publiek spelen zodat we eventueel opgelopen schade nog zouden kunnen herstellen. Ook zijn de te bereizen afstanden goed te overzien.”

1. FC Nürnberg

Martens: “Ik had liever geen Duitse club geloot. Daar hebben we de laatste tijd geen goede resultaten tegen geboekt. Ik ken natuurlijk Tomás Galásek en Angelos Charisteas. Tegen Galásek heb ik nog gespeeld toen ik bij RKC Waalwijk zat.”

Zenit Sint-Petersburg

Martens: “Deze club ken ik beter omdat mijn landgenoot Nicolas Lombaerts er speelt. Tijdens het afgelopen Jeugd EK heeft hij zijn transfer naar Zenit verdiend. Het is volgens hem een aanvallende ploeg met opkomende back. Ze scoren veel, maar krijgen ook veel tegengoals te verwerken.”
Van Gaal: “Het is leuk om Dick Advocaat weer te ontmoeten, hij doet het erg goed daar. Ik hoop dat de omstandigheden de laatste week van oktober nog redelijk goed zijn wanneer we daar in actie komen.”

Larissa

Martens: “Ja, dit is de grote onbekende. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar omdat ze in de eerste ronde Blackburn Rovers hebben uitgeschakeld, mogen we ze niet onderschatten. Maar de ploeg die tegen Larissa punten laat liggen krijgt het zwaar in deze poule.”
Van Gaal: “Van Larissa weet ik zo op het eerste gezicht weinig, maar ook zij zullen niet echt slecht zijn, je kunt echt wel wat wanneer je Blackburn Rovers heb uitgeschakeld. En we hebben nog alle tijd om ze aan het werk te zien.”
Komt allemaal wel goed. Chapeau trouwens hoe Van Gaal het in deze moeilijke periode allemaal bij elkaar houdt binnen de club! Hij komt openlijk voor zijn spelers op, en het bestuur + coach vormen één blok. Echt prima. Zo komt AZ er nog wel
pi_53814083
Als AZ zo blijft doorkwakkelen zoals ze nu in de eredivisie aan het zijn dan geef ik ze toch een hele kleine kans om door te gaan... everton ,nurnberg en petersburg zijn de slechtste niet en AZ zit momenteel in een diepe crisis!

mja hopelijk halen zew het wel.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:29:14 #30
55709 Stereotomy
pi_53814108
Kans of niet, we spelen en onderschatten niemand
pi_53814113
Nurnberg was trouwens eind vorig seizoen ook één van de gegadigden voor Koevermans. Godzijdank is dat niet doorgegaan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:32:27 #32
55709 Stereotomy
pi_53814173
En ze wilden Jaliens aan het begin van het vorige seizoen hebben, nu je het zegt! Of was dat nou Leverkusen.
pi_53814326
Dat was Leverkusen
pi_53814382
...blijven Duitsers!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:48:35 #35
55709 Stereotomy
pi_53814475
Ach, allemaal Duitsers
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:33:04 #36
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53815284
Niet de makkelijkste poule, maar wel te doen voor jullie.

Als laatste NL'se club toch succes
Zie jullie liever in de finale verliezen dan in de groepsfase eruit vliegen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53815446
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:33 schreef DarkShine het volgende:

Je heb wel een hart en bent geen rotzak
quote:
pi_53815589
Minder valide en begeleider gewond door vuurwerkbom
Tijdens de tweede helft van de wedstrijd AZ-Paços de Ferreira is er vanuit een pauzeruimte onder de Molenaartribune een vuurwerkbom gegooid in de richting van de opstelplaats voor supporters die in een rolstoel zitten. Hierbij heeft een invalide rolstoelster gehoorbeschadiging opgelopen en is er schade ontstaan aan de rolstoel. Tevens is de 68-jarige begeleider van voornoemde invalide rolstoelster gewond geraakt aan zijn been.

Boete
Er is tot op heden nog geen verdachte van het gooien van het vuurwerk aangehouden. AZ kan waarschijnlijk ook een boete van de UEFA tegemoet zien, omdat er vuurwerk is afgestoken in het stadion.

Getuigen
Het bestuur van AZ heeft met afschuw kennis genomen en verzoekt getuigen van deze daad zich te melden, middels het sturen van een e-mail naar info@az, t.a.v. de AZ veiligheidsorganisatie. Vanuit de veiligheidsorganisatie zal contact met de getuige(n) worden opgenomen.

Flink wat schade evengoed....als het vanuit de pauzeruimte gegooid is, dan kan het wel kloppen dat ik het gooien niet gezien heb
pi_53815611
AZ heeft de kwaliteiten genoeg om Larissa en FC Nürnberg voor de blijven.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:48:34 #40
55709 Stereotomy
pi_53815617
quote:

ff serieuze vraag he: heb je Agustien bij AZ nog een beetje gevolgd, en hoe vind je hem hier spelen? Van Gaal stelt hem altijd op, is in principe basisspeler, en ik moet zeggen dat ik hem niet heel verkeerd vind, maar jij was niet zo weg van hem vorig jaar bij Roda.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:52:26 #41
55709 Stereotomy
pi_53815703
quote:
Van Gaal: 'Wat? Koevermans schikt zich bij Oranje wél in de rol waarin ik hem zag?'
pi_53815712
quote:

Noord-Brabant is geen Nederland meer?

Maar AZ moet de poulefase toch wel overleven. Maar plek 2 kan je beter vermijden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53815739
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:47 schreef BobRooney het volgende:
Minder valide en begeleider gewond door vuurwerkbom
Tijdens de tweede helft van de wedstrijd AZ-Paços de Ferreira is er vanuit een pauzeruimte onder de Molenaartribune een vuurwerkbom gegooid in de richting van de opstelplaats voor supporters die in een rolstoel zitten. Hierbij heeft een invalide rolstoelster gehoorbeschadiging opgelopen en is er schade ontstaan aan de rolstoel. Tevens is de 68-jarige begeleider van voornoemde invalide rolstoelster gewond geraakt aan zijn been.

Boete
Er is tot op heden nog geen verdachte van het gooien van het vuurwerk aangehouden. AZ kan waarschijnlijk ook een boete van de UEFA tegemoet zien, omdat er vuurwerk is afgestoken in het stadion.

Getuigen
Het bestuur van AZ heeft met afschuw kennis genomen en verzoekt getuigen van deze daad zich te melden, middels het sturen van een e-mail naar info@az, t.a.v. de AZ veiligheidsorganisatie. Vanuit de veiligheidsorganisatie zal contact met de getuige(n) worden opgenomen.

Flink wat schade evengoed....als het vanuit de pauzeruimte gegooid is, dan kan het wel kloppen dat ik het gooien niet gezien heb
Dus mijn signature klopt niet meer neem ik aan BR??
pi_53815846
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:54 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Blijkbaar . Of zal ik een mail naar ze sturen met mijn getuigeverklaring ?
pi_53815951
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Zolang er nog geen getuigen en / of daders zijn, staan alle opties nog open
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:09:47 #46
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53816039
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:52 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Noord-Brabant is geen Nederland meer?

Maar AZ moet de poulefase toch wel overleven. Maar plek 2 kan je beter vermijden.
Die zitten ook in de UEFA-Cup he.

1 in CL & 1 in UEFA...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53816559
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:58 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Blijkbaar . Of zal ik een mail naar ze sturen met mijn getuigeverklaring ?
"Dus ik zag die zwaar gehandicapte man een doosje openmaken, waar Pirat opstond en deze stak hij aan maar vergat hem op tijd richting de scheids te gooien...."

Waterdicht!
pi_53816853
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:35 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

"Dus ik zag die zwaar gehandicapte man een doosje openmaken, waar Pirat opstond en deze stak hij aan maar vergat hem op tijd richting de scheids te gooien...."

Waterdicht!

Zo ongeveer ja
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:21:00 #49
55709 Stereotomy
pi_53819902
quote:
Advocaat: ‘AZ is favoriet voor groepswinst’
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 9 oktober om 17:58

Dick Advocaat blijkt het Nederlandse voetbal nog altijd goed te volgen. De voormalig bondscoach hoorde vanmiddag dat hij met zijn Zenit St Petersburg is ingedeeld in een groep met AZ, waarna hij direct de loftrompet stak over de Alkmaarders.

”In mijn ogen is AZ de favoriet om als eerste te eindigen in de groep,” vertelde de oefenmeester op de officiële website van zijn Russische werkgever. Desondanks erkent Advocaat dat de verschillen tussen de teams klein zijn.

”Maar hoe lastiger de poule, hoe aantrekkelijker de onderlinge duels zullen zijn. Ook wij hebben echter goede kansen om ons te kwalificeren. We zullen het hoe dan ook zwaar krijgen om zowel in de UEFA Cup als in de competitie te blijven presteren, maar ik denk dat we er uiteindelijk wel doorkomen,” aldus de Hagenees.
Met een begroting die 10x groter en 10x maffiaër is dan die van Dirk Scheringa
pi_53820319
lang leve de trainer die als eerste zegt: "dit winnen wij met twee vingers ind e neus":{
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:54:50 #51
55709 Stereotomy
pi_53820659
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
lang leve de trainer die als eerste zegt: "dit winnen wij met twee vingers ind e neus":{
Die is naar Chelsea
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:20:55 #53
55709 Stereotomy
pi_53826342
quote:
AZ wacht boete voor vuurwerkbom
Uitgegeven: 9 oktober 2007 22:11
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2007 22:11

AMSTERDAM - AZ krijgt waarschijnlijk een flinke boete door de Europese voetbalbond Uefa opgelegd vanwege ongeregeldheden tijdens de Uefa Cup-ontmoeting in Alkmaar met Paços de Ferreira.
ANP

Tijdens het duel van donderdag gooiden onbekenden vanuit een pauzeruimte onder de Molenaartribune een vuurwerkbom naar de opstelplaats voor supporters die in een rolstoel zitten. AZ is een speurtocht gestart naar de daders en roept getuigen op zich te melden.

Het bestuur van AZ liet dinsdag weten met afschuw kennis te hebben genomen van het incident. Een invalide vrouw liep door de vuurwerkbom gehoorbeschadiging op. Ook raakte haar rolstoel beschadigd en werd haar 68-jarige begeleider gewond aan zijn been.

Stadionverbod

De vuurwerkbom was niet het enige incident tijdens de returnwedstrijd met de Portugezen. Dinsdag werd een supporter door AZ aangemeld bij de stadionverbodencommissie van de Nederlandse voetbalbond KNVB.

De man wacht een meerjarig stadionverbod omdat hij in de tweede helft een Alkmaarse steward in zijn gezicht had geschopt. Hij werd na afloop van het duel buiten het DSB Stadion op aanwijzing van andere AZ-stewards door de politie aangehouden.
Misschien tijd dat die invalide persoon zichzelf aangeeft?

En is AZ nu eindelijk een grote club, nu we ook al hooligans hebben?

Naja. Jammer allemaal weer.

Maar on a brighter side, dit schreef een Everton-supporter op het forum van Azfanpage.nl:
quote:
Apparently your fans all have plastic clappers and it makes a very intense atmosphere.
De klappers zijn al berucht in het buitenland

[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 10-10-2007 00:13:46 ]
pi_53829317
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:54 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die is naar Chelsea
Als jullie nou eens Champions League halen, kan ie het wellicht weer zeggen, en het dan ook nog waarmaken.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 02:09:51 #55
55709 Stereotomy
pi_53829341
AZ moet niet vergeten in te schrijven voor de Intertoto bedoel je
pi_53829364
Nee joh, AZ speelt gewoon een spelletje met de rest. Even laten denken dat ze niet meedoen. Vindt Van Gaal grappig.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 02:16:57 #57
55709 Stereotomy
pi_53829386
Mja, kan ie aan het eind van het seizoen z'n favoriete zin weer gebruiken: "Ik had het toch al voorspeld, dat...."

etc.

Maar serieus, aangezien je je als club zelf nog moet aanmelden voor de Intertoto, moet AZ niet zo arrogant zijn om die inschrijving zomaar voorbij te laten gaan. Uiteraard eindigen we netjes vijfde dit jaar , maar toch.
pi_53829596
Intertoto moet je toch winnen?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 02:49:20 #59
55709 Stereotomy
pi_53829614
Ja maar je moet je club wel aanmelden om uberhaupt in de pot gestopt te worden
pi_53831593
De Intertoto...... christ!
pi_53832082
De intertoto is toch te bereiken via die geweldige playoffs? M.a.w. elke club is automatisch ingeschreven?
pi_53833122
'Feyenoord en AZ azen op Montenegrijns talent'
Uitgegeven: 10 oktober 2007 09:13

AMSTERDAM - Feyenoord en AZ hebben belangstelling voor Stevan Jovetic. Dat meldt De Telegraaf woensdag.

De Nederlandse clubs zijn niet de enige gegadigden, ook tal van buitenlandse clubs azen op het 17-jarige Montenegrijnse supertalent. Jovetic is momenteel bezig aan zijn derde seizoen in het eerste elftal van het Servische Partizan Belgrado.

Jovetic, die ook al zijn debuut maakte in het nationale elftal, wordt volgende maand 18. Daardoor kan hij in de winterstop overstappen naar een club uit de grotere Europese voetballanden. Volgens de regelgeving mag een speler uit een niet-EU-land pas na zijn 18e verjaardag worden vastgelegd.

nu.nl

Mooi...nog een talent erbij. Precies wat we nodig hebben.
pi_53833980
Ja liefst uit hetzelfde hout gesneden als Pellè.

Waarom wordt Koller niet gehaald ofzo, iemand met ervaring?
Die het team op sleeptouw neemt en zijn spelers neer kan zetten, en indien nodig een speler een schop voor ze reet kan verkopen!

Niet weer een 18 jarige speler...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:29:06 #64
55709 Stereotomy
pi_53835891
quote:
Molhoek: wijzer weg uit Alkmaar

Rogier Molhoek is Louis van Gaal dankbaar. Voor de ontwikkeling die hij als speler in Alkmaar heeft doorgemaakt én voor het feit dat hij hem toestond te vertrekken. Bij NAC leeft de middenvelder weer op. ,,Ik heb waanzinnig veel van Van Gaal geleerd.’’

Rogier Molhoek had al zoveel aan zijn hoofd. De bal die hem bij zijn debuut voor NAC een hersenschudding bezorgde kon er ook nog wel bij. NEC’er Brett Holman schakelde de huurling in zijn eerste wedstrijd met een verlammende volley in een keer uit.

Inmiddels is de man uit Oud-Beijerland hersteld en komt hij weer volop in actie voor de Bredase club. Molhoek heeft nu nog louter praktische zaken om op te lossen. ,,Dit lijkt de drukste periode in mijn leven. Ik ben net vader geworden van een zoontje, Noah. Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht, dat veel te laat wordt opgeleverd. Dus wonen we bij mijn schoonouders in. In dat huis moet een hoop worden gedaan maar ik heb twee linkerhanden en in diezelfde periode wisselde ik dus ook nog van club,’’ aldus de middenvelder.

Molhoek vertrok pas enkele uren voor de transferdeadline uit Alkmaar. Het was geen verrassing voor hem, ,,want ik wist al een tijdje van de interesse van NAC.’’ Maar vertrekken bij een club die voor het landskampioenschap kan spelen, doe je niet zo snel. Zeker niet als je het idee hebt dat je in Alkmaar nog steeds beter wordt.

,,Van Louis van Gaal stak ik waanzinnig veel op. Onder Van Gaal wordt echt iedere voetballer beter. Zelfs als je wisselspeler bent en bij de besprekingen zit, kun je technisch en tactisch veel opsteken. Op de training moet je bij hem 100 procent geconcentreerd zijn. Ben je dat niet, dan zorgt hij er wel voor dat je bij de les blijft.

,,Alleen kon ik me niet meer vinden in de toekomst die Van Gaal me had geschetst. Ik zou weer de ‘ideale’ twaalfde man zijn. Het aardige aan de trainer was, dat hij nog kon begrijpen ook dat ik daar geen trek in had. Ik had een doorlopend contract. Aan het eind van het vorige seizoen had hij al verteld dat ik naar een andere club mocht uitkijken. Hij heeft woord gehouden. Daarom ben ik nu verhuurd.’’

Molhoek was voor AZ en voor Van Gaal een echte prof, die altijd klaar stond voor het team. Misschien dat hij ook daarom alle medewerking kreeg. ,,Ik ben geen lastige jongen. Ik maak geen problemen als ik eruit moet. Ik voerde altijd mijn taak uit en speelde naar behoren. Voor mijzelf weet ik dat ik te weinig heb gespeeld in die twee seizoenen. Het grappige is alleen dat ik in alle belangrijke wedstrijden wel heb meegedaan. In de UEFA Cup en in de play-offs heb ik zelfs veel gespeeld.’’

In Breda wordt hij als een grote aanwinst beschouwd. Wellicht omdat hij een paar kilometer verderop, bij RKC, tussen 2000 en 2005 een van de beste voetballers was. Met Molhoek als linkermiddenvelder naast Csaba Fehér denken de Brabanders in de top-8 te eindigen.

De spelers van NAC, geeft Molhoek schoorvoetend toe, vragen hem het hemd van het lijf over Van Gaal. In het Nederlandse voetbal is iedereen nieuwsgierig naar de werkwijze van de AZ-coach. ,,Van Gaal is een goed mens. Het grote publiek ziet alleen zijn persconferenties. Ik maakte hem in alle vormen mee. Ik mag hem als mens en als trainer. Als het team slecht heeft gespeeld, werpt hij zich op voor de ploeg. Dan zegt hij dat AZ goed heeft gespeeld en zorgt hij ervoor dat de aandacht naar hem toe gaat. Het komt soms raar over, want iedereen kan zien wanneer AZ slecht speelt. Ik weet dat hij dat voor zijn spelers doet en ik waardeer het enorm in hem.’’

Lachend: ,,Al zorgt hij er wel voor dat je het binnenskamers wel te horen krijgt, dat je wel degelijk slecht hebt gespeeld.’’

Bij NAC werkt Molhoek nu samen met een coach die als speler de top heeft gehaald. ,,Je weet gewoon dat Van Gaal een toptrainer is. Brandts is een totaal ander type, maar die mag ik ook. Echt een geschikte vent voor de selectie van NAC. Als je puur naar de namen kijkt, moeten wij een aardige rol kunnen spelen achter de top-4. Tegen PSV hebben we bewezen dat we met NAC de beste clubs van Nederland aan kunnen. Er is een voorwaarde: elke speler moet hier tot de bodem gaan.’’
Mooi stukje Molhoek

Toen hij helemaal werd weggetikt door ik dacht Betis Sevilla in 2005 en na 30 minuten vol schaamte gewisseld werd voor Demy de Zeeuw, dacht ik dat deze jongen het niet ging redden, maar hij heeft echt goede invalbeurten gehad bij AZ. Daarnaast was hij in de voorbereiding voor mij de beste man van AZ. Hij is niet top, maar hij is inderdaad de ideale 12e man. En wat hij zegt over Van Gaal bevestigt alleen maar mijn vooroordelen over Louis.
pi_53835956
Molhoek had dus nu gewoon op de plek van Martens moeten staan, hij is (toch?) ook een linksbenige speler?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:34:44 #66
55709 Stereotomy
pi_53836031
Hij was ooit als vervanger gehaald voor Schaars, toen die een vastgelopen heup had. Hij heeft een half seizoen op linkshalf gespeeld in 2005/2006. Hij deed het niet slecht, TOTDAT hij echt dramatisch speelde tegen Betis Sevilla, en eruit gewisseld werd na 30 minuten. Sindsdien is hij echt reservespeler voor linkshalf - en een tijdje als verdedigende middenvelder - geweest.

Maar ja, hij is voor linkshalf in een 4-3-3 systeem gehaald. Dat Boukhari moest komen kwam, omdat Van Gaal een aanvallender persoon zocht voor linkshalf in een 4-4-2 systeem.

Maareh, ja, als Molhoek er nog was had hij gespeeld nu, en niet Poco op linkshalf.
pi_53836133
word niks in de uefa cup dit jaar.
lollig
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:39:52 #68
55709 Stereotomy
pi_53836156
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:
word niks in de uefa cup dit jaar.
Het Ajax-topic is een paar deuren verderop
pi_53836436
Molhoek heeft wel vaker met van Gaal gewerkt volgens mij.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:12:33 #70
55709 Stereotomy
pi_53839817
hoe bedoel je?
pi_53840559
Hey...dat wilde ik helemaal niet posten. Maar goed, ik dacht dat van Gaal bondscoach was van u20 op het jeugd wk. En dat Molhoek toen meedeed. Maar dat bleek onzin.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:52:03 #72
55709 Stereotomy
pi_53847568
quote:
De Haan: "Agustien snapt niks van voetbal"

Kemy Agustien heeft bij AZ al vanaf het begin van het seizoen een basisplaats. Trainer Louis van Gaal is daarom zeer over hem te spreken. Maar bondscoach Foppe de Haan is minder enthousiast. Daarom riep hij naast Ismail Aissati ook hém niet op voor de interlands van Jong Oranje en het olympisch elftal van deze week. “Kemy moet zich honderd procent geven als hij bij ons is en dat heb ik hem vorige keer niet zien doen.”

Agustien heeft het in de ogen van De Haan verbruid in de vorige interland in en tegen Noorwegen, die door Jong Oranje met moeite met 1-0 werd gewonnen. “Ik was toen hartstikkene ontevreden over hem. Zij speelden door een rode kaart met tien man en wij met elf. Toch krijgen zij een grote kans, omdat hij bij zijn eigen goal de beroemde retro-beweging moet maken. Dan snap je niks van voetballen, hoor. Nou, dan moet-ie dat ook maar even niet snappen. Dan moet hij maar even gaan nadenken, gaan beseffen dat een EK-kwalificatiewedstrijd niet een wedstrijd om niks is. Het gáát ergens om.”

Het stoort De Haan ook dat Agustien het tijdens het trainingskamp voor de wedstrijd tegen Noorwegen presteerde om twee keer te laat te komen. "Ik vind dat dat gewoon niet kan."
Dus.... dus.... Darkshine is een kloon van Foppe de Haan!!

En hier de beroemde retro-beweging:

pi_53848787
Sukkel de Haan
pi_53855993
quote:
Alkmaar -
De grootste jackpot in de geschiedenis van de Staatsloterij is gevallen in Alkmaar. Het winnende lot (CX 096570) is verkocht bij een tabakszaak in Alkmaar bij Techador Kuijper. De gelukkige ontvangt 18,4 miljoen euro belastingvrij.
ojee
pi_53857879
Wat ojee? Nieuwe spits man. Beter
pi_53863708
quote:
Vandereycken: "Dembélé kan zaterdag spelen"

Hoewel plaatsing voor EK 2008 een utopie lijkt, zijn de Rode Duivels volop in voorbereiding voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Finland (zaterdag 13 oktober) en Armenië (woensdag 17 oktober). Hoewel Moussa Dembélé licht geblesseerd afreisde naar België, is de AZ-spits herstellende van een lichte dijblessure. ‘Met Moussa gaat het de goede kant uit,’ zei bondscoach René Vandereycken woensdag. ‘Normaal gezien sluit hij donderdag aan bij de groep, al is hij dan misschien nog niet honderd procent fit. De medische staf voorziet echter geen problemen, dus raakt Moussa speelklaar voor zaterdag,’ verduidelijkte Vandereycken.
Lekker kut, iemand al gaan opstellen die nog niet eens helemaal fit is.
De Belgen moeten wel, en zullen dus alles inzetten wat lopen kan.

Ow en Graziano wist te vertellen (aan een maat van me die hem tegen kwam in Bergen) dat ie zaterdag gaat spelen, moet Jong AZ dan voetballen?
Ik wil dat altijd wel ff checken als iemand zegt dat ie die en die heeft gesproken...
pi_53863987
Musampa afgetest bij Sunderland. Is hij niet iets voor AZ? Veel ervaring in ieder geval.
pi_53864813
Blijkbaar niet, anders was hem begin dit seizoen wel een contract aangeboden toen hij zijn conditie op peil hield bij AZ
pi_53864887
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:10 schreef BobRooney het volgende:
Musampa afgetest bij Sunderland. Is hij niet iets voor AZ? Veel ervaring in ieder geval.
Waarom niet inderdaad, welke positie speelt ie op het middenveld?
Misschien wel leuk om eens te testen.
Laat hem eens meedraaien met Jong AZ bijv...

En hij is iemand met ervaring etc, hetgeen er te weinig is bij AZ
pi_53865156
Geef die gast een contract tot einde van het seizoen. Wat voor risico loop je nou.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:54:32 #82
55709 Stereotomy
pi_53867319
quote:
Waterman vervangt geblesseerde Van der Sar
ALKMAAR- Het verblijf van Boy Waterman bij Oranje wordt verlengd. Aanvankelijk zou hij één dag Maarten Stekelenburg vervangen, die vanwege privé-omstandigheden een dag respijt kreeg. Maar nu mag Waterman ook de andere keeper vervangen. Edwin van der Sar is geblesseerd, waardoor Waterman met Oranje naar Roemenië gaat.

Vrijdag 12 oktober om 10.00 uur vertrekt het Nederlands elftal naar Constanta. Zondag 14 oktober is het Nederlands elftal om 12.00 uur weer terug op Schiphol.

Eerste keer
Het is voor Waterman de eerste keer dat hij tot de definitieve selectie van het Nederlands elftal behoort. Samen met Demy de Zeeuw en Kew Jaliens vormt hij het driemaschap van AZ in Oranje.
Kan Boy mooi wat Roemenen uitkappen
pi_53869476
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:03 schreef BobRooney het volgende:
Geef die gast een contract tot einde van het seizoen. Wat voor risico loop je nou.
Als ie linksbenig is dan moet je hem meteen halen, backup voor Martens!
pi_53885112
Niemand hier die aan 1 (of 2) kaart(en) voor AZ - Everton kan komen voor ondergetekende?

[ Bericht 1% gewijzigd door Schimpie op 12-10-2007 13:52:01 ]
pi_53885845
Als jij vandaag nog je oom en tante een clubcard voor AZ laat aanvragen, dan heb jij 30 oktober de clubcards binnen. Kun je zonder gezeur de kaartjes tegen een normale prijs gaan kopen. Verwerkingstijd van de clubcard is volgens mij tien werkdagen...maar ik zou voor de zekerheid AZ zelf even gaan bellen.

Die van mij krijg je i.i.g. niet, want ik ga zelf al
Oh enne....wel voor AZ juichen eh
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:01:48 #86
55709 Stereotomy
pi_53889054
Ik heb ook een clubcard
pi_53889794
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als jij vandaag nog je oom en tante een clubcard voor AZ laat aanvragen, dan heb jij 30 oktober de clubcards binnen. Kun je zonder gezeur de kaartjes tegen een normale prijs gaan kopen. Verwerkingstijd van de clubcard is volgens mij tien werkdagen...maar ik zou voor de zekerheid AZ zelf even gaan bellen.

Die van mij krijg je i.i.g. niet, want ik ga zelf al
Oh enne....wel voor AZ juichen eh
Heb al een roda seizoenskaart

Oh mijn oom en tante, dat zou kunnen ja.
pi_53970356
We hebben Opa Luinge als scheidsrechter tegen Heerenveen.
Ik ben benieuwd!
pi_53974450
Steinsson is ook al geblesseerd uitgevallen bij IJsland afgelopen zaterdag. Hopen dat het niet zo ernstig is.
pi_53983289
Nee nu nog de Zeeuw en Jaliens die stuk terugkomen en dan zijn we er weer!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:44:39 #91
55709 Stereotomy
pi_53983316
Vanavond ga ik naar de wedstrijd

gratis kaartjes gekregen

Met een beetje geluk staat Kew vlak voor m'n neus op rechtsback te ballen
pi_53987486
quote:
AZ in de race voor Milos Krasic

Milos Krasic staat in de belangstelling van AZ en ajax. De interesse van de Alkmaarders zou concreter zijn, omdat technisch directeur Marcel Brands persoonlijk contact heeft met de Serviër.
De linkeraanvaller staat momenteel onder contract bij het Russische CSKA Moskou. Dat zou een transfersom van zo'n vier miljoen euro willen vangen voor Krasic, meldt VI.

Insiders noemen de gewilde voetballer een 'type Nedved'. Krasic was actief tijdens het eerste pouleduel van Tsjechië tegen Italië, op het EK-21 in Nederland. Marcel Brands, destijds aanwezig bij die wedstrijd, is ondanks het feit dat de linkspoot toen uitviel met een blessure geïmponeerd
zucht.....
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:59:45 #93
55709 Stereotomy
pi_53999754

Ik kon Kew en Demy bijna aanraken vanavond Maar we hadden geen klappers

De 2-0: http://www.youtube.com/watch?v=sYg7ZgQFP-c

Enne... volgens mij werd er gewoon "Robben bedankt!" gezongen.....

Hoe vonden jullie het op TV? Demy was volgens mij wel goed, maar hoe zagen jullie Kew op rechtsback?

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2007 23:44:18 ]
pi_54004904
Kew speelde onwijs goed op rechtsback, hij was echt een van de beste spelers op het veld.
Goed om Steinsson scherp te houden..
de Zeeuw speelde gemiddeld, af en toe mooie akties, maar niet te wild.

Er werd eerst Robben bedankt gezongen idd, net na die wissel.
Foppe de Haan werd of later gezongen of het werd verkeerd verstaan, maar na de wissel 100% zeker Robben bedankt

Ik vond Emanuelson ook goed spelen, KJH was onzichtbaar, door zijn doelpunt was ie in beeld, maar die speelde echt slecht!!

Ow en Dembélé heeft voor Belgie gescoord!

[ Bericht 4% gewijzigd door fuckbuddy op 18-10-2007 09:42:03 ]
pi_54005578
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 09:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Nee nu nog de Zeeuw en Jaliens die stuk terugkomen en dan zijn we er weer!
Ik zag dat Jaliens een tikkie kreeg...
pi_54005688
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:10 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik zag dat Jaliens een tikkie kreeg...
Ja viel wel mee volgens mij.
Hij heeft gewoon door kunnen spelen.

Maar misschien horen we het wel vandaag!
pi_54005774
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:32 schreef fuckbuddy het volgende:
Kew speelde onwijs goed op rechtsback, hij was echt een van de beste spelers op het veld.
Heb je het over de wedstrijd van gister? Jaliens was veruit de slechtste van het veld
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:38:39 #98
55709 Stereotomy
pi_54006116
quote:
De Zeeuw: "Ook Ajax-fans fluiten na een overwinning"
18 oktober 2007

Het ging eigenlijk helemaal niet over voetbal, na afloop van Nederland-Slovenië. Er werd vooral gesproken over de interactie tussen de spelers en de supporters. Het elftal verliet het veld, ondanks de 2-0 overwinning, immers met een striemend fluitconcert. "Tsja, zoiets heb ik bij AZ nog nooit meegemaakt. Maar goed, bij Ajax hoor je zoiets ook bijna wekelijks", zegt Demy de Zeeuw tegen FCUpdate.nl.

"Of ik wel begrijp waarom de fans ons uitfloten? Jawel, ik begrijp wel dat ze teleurgesteld zijn. We hebben namelijk wel gewonnen, maar niet op een al te beste manier", zegt de defensieve middenvelder van AZ en het Nederlands elftal.

Volgens De Zeeuw onderschat het Nederlands publiek echter de tegenstander. "We willen het liefst natuurlijk altijd mooi voetballen, maar dat lukt gewoon niet altijd. Zeker niet tegen dit soort tegenstanders, die met tien man achter de bal spelen."

"Je ziet ook dat er in het internationale voetbal amper meer gala-voorstellingen zijn. Overal ter wereld hebben grote teams het moeilijk tegen 'kleintjes'. Het is gewoon zonde dat we dan, ondanks de drie punten, met zo'n fluitconcert de kleedkamer in gaan. Want we zijn wel gewoon een grote stap dichter bij het EK gekomen."

Demy

(want het is natuurlijk wel waar )
pi_54006277
Ik herinner me nog een quote van Van Gaal over het verwende AZ-publiek anders..
pi_54006776
Alleen wij fluiten ze niet uit, wij klappen gewoon niet meer met onze klappers
pi_54006917
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:18 schreef keijz het volgende:

[..]

Heb je het over de wedstrijd van gister? Jaliens was veruit de slechtste van het veld
Ik denk dat je kan stellen dat KJH de slechtste was, en dat is veruit zo!
Ik vond Jaliens erg goed spelen, verdedigend erg goed bezig.

Prima om te zien dat ie op rechts goed uit de voeten komt
pi_54007020
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef MaxPower het volgende:
Ik herinner me nog een quote van Van Gaal over het verwende AZ-publiek anders..
Ja? Doe es posten.
pi_54007241
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Ja? Doe es posten.
quote:
Van Gaal haalt uit naar fans
Louis van Gaal was alles behalve blij met het gedrag van het AZ-publiek tijdens de wedstrijd AZ - Sparta. De oefenmeester vond de fluitconcerten bij het rustsignaal belachelijk. "Ik kan dat niet begrijpen", zegt Van Gaal tegen het ANP.

Na een behoudende eerste helft, waarin de fans wél een prachtig doelpunt van Arveladze voorgeschoteld kregen, klonken er hevige protesten vanaf de tribunes. "Ze fluiten in de rust terwijl ze een prachtige treffer van Arveladze hebben gezien en vijf minuten voor tijd lopen ze al de tribunes af. Ik kan dat niet begrijpen omdat AZ mooi voetbal speelt."

Van Gaal was in tegenstelling tot het publiek wel te spreken over het spel van zijn ploeg. "Er was een groot klasseverschil", vindt de AZ-trainer. "We hadden meer moeten scoren, maar we hadden ook te maken met een goede Sparta-doelman. In de tweede helft scoorden we snel achter elkaar, waarna we verslapten en toch nog anderhalve kans weggaven. Tegen PSV en Fenerbahce is dat meteen een goal. Voor de rest ben ik zeer tevreden."
Alstublieft.
pi_54007582
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:36 schreef MaxPower het volgende:

[..]

[..]

Alstublieft.
Ome Louis had toen groot gelijk, een paar stoelen naast mij zat er toen ook eentje te fluiten. Die heb ik nog gevraagd of hij wel goed bij z'n hoofd was, maar daar ging hij niet op in. Afgelopen zondag tegen Groningen was het overigens ook weer raak, al kon ik dat beter begrijpen dan toen, maar nog steeds vind ik dat onbehoorlijk. Ja, het gaat nu kut, maar het is niet alsof ze daar expres een doelpunt in de dying seconds van de wedstrijd weggeven.

Dat het publiek al 5 minuten voor tijd weg gaat is een probleem sinds ze in het nieuwe stadion zitten. Blijkbaar hebben een groot aantal mensen erg veel haast om maar weg te komen van dat nare voetbal
pi_54007698
Of Louis gelijk had of niet doet niet ter zake. Stereotomy deed voorkomen of het alleen in Amsterdam gebeurde, dat heb ik hiermee weerlegd.
pi_54007714
Die Demy heeft een te grote bek.. Als hij nou eens goed ging spelen mag hij zich met andere clubs bezig houden
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:06:08 #107
55709 Stereotomy
pi_54007879
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:57 schreef MaxPower het volgende:
Of Louis gelijk had of niet doet niet ter zake. Stereotomy deed voorkomen of het alleen in Amsterdam gebeurde, dat heb ik hiermee weerlegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 18-10-2007 12:21:39 ]
pi_54007962
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:58 schreef denthemen het volgende:
Die Demy heeft een te grote bek.. Als hij nou eens goed ging spelen mag hij zich met andere clubs bezig houden
Wat een fuckin Bullshit, tegen Roemenie was ie de man of the match ongeveer.
Je (Ajax) mocht willen dat jullie hem in je team zouden hebben.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:24:09 #109
55709 Stereotomy
pi_54008274
Twee jaar geleden nog bij Go Ahead aan het ballen, nu in Oranje - en er is nog steeds een stijgende lijn bij De Zeeuw te vinden. Mooie speler, ontwikkelt zich goed.

Maar die uitspraak was natuurlijk niet handig, om uit te spreken wat iedereen denkt.
pi_54008434
De Zeeuw moet niet lullen, hij komt pas net kijken man
AFC AJAX
pi_54008555
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Demy beweert dat het in Amsterdam gebeurt, jij geeft hem gelijk.
pi_54008910
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:52 schreef Gatalin het volgende:
Dat het publiek al 5 minuten voor tijd weg gaat is een probleem sinds ze in het nieuwe stadion zitten. Blijkbaar hebben een groot aantal mensen erg veel haast om maar weg te komen van dat nare voetbal
Oh, maar dat doet deze jongen ook vlak voor tijd mits het niet meer spannend is. Geen zin in die wachtrijen bij de auto's.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:03:39 #113
55709 Stereotomy
pi_54009032
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:36 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Demy beweert dat het in Amsterdam gebeurt, jij geeft hem gelijk.
Klopt, want dat staat er ook. Maar wat ik in die quote vetgedrukt heb gemaakt, dat heb ik niet gezegd. Dat zou ook onzin zijn.

Het is wél de eerste club in Nederland waar je aan denkt uiteraard.
pi_54009111
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Klopt, want dat staat er ook. Maar wat ik in die quote vetgedrukt heb gemaakt, dat heb ik niet gezegd. Dat zou ook onzin zijn.

Het is wél de eerste club in Nederland waar je aan denkt uiteraard.
Beetje zielig om daarover te beginnen, terwijl het bij je eigen club ook gebeurt. Helemaal zielig van Demy natuurlijk, die in Alkmaar blijkbaar met oordoppen in speelt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:14:16 #115
55709 Stereotomy
pi_54009197
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Beetje zielig om daarover te beginnen, terwijl het bij je eigen club ook gebeurt. Helemaal zielig van Demy natuurlijk, die in Alkmaar blijkbaar met oordoppen in speelt.
Jij wil beweren dat het bij Ajax op mindere schaal gebeurt dan een willekeurig andere club in Nederland, AZ of anderszijds?

't is gewoon waar hij het eerst aan dacht, en geef hem eens ongelijk.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Oh, maar dat doet deze jongen ook vlak voor tijd mits het niet meer spannend is. Geen zin in die wachtrijen bij de auto's.
klapklapklapklap
pi_54009315
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat het bij Ajax op mindere schaal gebeurt dan een willekeurig andere club in Nederland, AZ of anderszijds?

't is gewoon waar hij het eerst aan dacht, en geef hem eens ongelijk.
[..]
Het is een domme uitspraak.
quote:
klapklapklapklap
Zegt degene die nooit in het stadion zit.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:24:04 #117
55709 Stereotomy
pi_54009364
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is een domme uitspraak.
[..]
Klopt, was niet slim van Demy.
quote:
Zegt degene die nooit in het stadion zit.
Ja, ik erger me er altijd kapot aan als ik voor de TV zit te kijken. Mutsaers, niet meer doen he!
pi_54009586
Laten we daar niet over beginnen...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:03:24 #119
55709 Stereotomy
pi_54010115
pi_54010843
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
Mutsaers, niet meer doen he!
Wellus
pi_54020738
Kantoren en parkeergarage naast groeiend stadion

ALKMAAR- Tijdens een presentatie zijn donderdag de uitbreidingsplannen van het DSB Stadion ontvouwen. De voetbaltempel gaat op termijn van 17.000 naar 40.000 zitplaatsen. Daarnaast worden er vier 'groene' kantoortorens en een parkeergarage (2.500 plaatsen) gebouwd. De eerste kantoorpaal staat over anderhalf jaar gepland, het stadion heeft nog geen datum.

In de Ligthart Lounge van het DSB Stadion kwamen pers, architecten en AZ samen. Via een film werd de groei van AZ én de toekomstige uitbouw van het DSB Stadion in beeld gebracht. AZ-voorzitter Dirk Scheringa, Max van Huut (Architectenbureau Alberts & Van Huut BV) en Leo ten Wolde (Zwarts & Jansma Architecten) voorzagen de beelden vervolgens van tekst en uitleg.

Onderzoeken
“Dit zijn de plannen, maar dat wil niet zeggen dat het er morgen allemaal staat”, opende Scheringa zijn betoog. De voorzitter van AZ doelde daarmee op de duur van de besluitvorming van de overheid en het gegeven dat er nog geen richtjaar aan de uitbouw van het DSB Stadion gegeven kan worden. “De komende maanden, jaren worden alle mogelijkheden voor vergunningen en toestemming onderzocht. Wat we in ieder geval willen, is snel starten met de bouw van de kantoren.”

Parkeergarage
De kantoorbouw heeft namelijk een belangrijk voordeel voor het stadion. “Er komt een parkeergarage met 2.500 plaatsen onder de kantoren. Die parkeerruimte kunnen we uiteraard goed gebruiken. En doordat er kantoren op de garage gebouwd worden, zal dat de kosten van de uitbreiding van het stadion mede kunnen dragen. Mede daardoor zijn de kantoren een mooi vehikel voor de financiering van de uitbreiding”, sprak Scheringa. Bovenop de parkeergarage komen naast de kantoren ook veel bomen, waardoor het geheel een groen karakter krijgt.

‘Zijtak NS’
Naast autoverkeer wil AZ nu en in de toekomst ook vooral het Openbaar Vervoer propageren. Scheringa: “Er wordt gewerkt aan een AZ OV-plan met pendelbussen. Daar worden momenteel allerlei onderzoeken naar verricht. Ook zou een zijtak van de Nederlandse Spoorwegen natuurlijk een mooie mogelijkheid zijn. Al is dat natuurlijk wel heel ambitieus.”

‘DSB Stadion als WK-stadion’
Naast alle toekomstverhalen, kwam ook een mogelijk WK in Nederland en België aan bod. Dankzij de uitbreiding kan ook het DSB Stadion daar een rol in gaan spelen. “De KNVB heeft ons gevraagd of we ons, mits we het WK binnenhalen, beschikbaar willen stellen als WK-stadion”, vertelde Scheringa. “Daar hebben we positief op gereageerd, want we willen uiteraard graag gastheer zijn als het zover komt.”

Vloeiende vormen
Leo ten Wolde (Zwarts & Jansma Architecten) liet via een presentatie een virtuele uitbreiding van de tribunes in het stadion zien. De 23.000 extra stoeltjes zullen op drie van de vier zijdes van het stadion (het hoofdgebouw uitgezonderd) verrijzen. “En daarbij staan net als nu in de huidige situatie de vloeiende vormen centraal. Een hoefijzervormige ring zal boven de bestaande tribunes ontstaan waarmee we ‘oud’ en nieuw zoveel mogelijk in elkaar willen laten overlopen”, legde Ten Wolde uit. “De tribunes worden daardoor fiks hoger, maar niet steiler. Ook in de toekomstige situatie zal de hoek waarin in de stoeltjes geplaatst zijn gelijk blijven.”

‘Groene’ kantoren
Tijdens het uur vol toekomstplannen werd duidelijk dat op het huidige parkeerterrein Zeezicht vier torens (op een oppervlakte van 60.000 vierkante meter) zullen verrijzen. De kantoren zullen in hoogte oplopen. De voorste toren gaat 42 meter de lucht in, terwijl de meest westelijk gelegen toren tot 67 meter zal gaan. Zo bleek uit de schetsen en toelichting van Max van Huut, die met zijn architectenbureau eerder ook bij de bouw van de DSB-kantoren in Wognum betrokken was. Rondom, in en op de kantoren zal in de toekomst veel groen te vinden zijn. Op die manier zullen de kantoren en het stadion voor groene en rode entree van Alkmaar zorgen.

Letterlijk ‘Zeezicht’
Net als de gebouwen in de kop van Noord-Holland zullen ook de toekomstige kantoorpanden naast het DSB Stadion ‘in beweging’ zijn, zoals Van Huut het omschreef. “We houden niet van statische gebouwen, daarom hebben we ook nu beweeglijke gebouwen ontworpen die een hoge beeldkwaliteit leveren. Bovendien hebben we met de hoogte van de kantoorclusters ook rekening met de naam Zeezicht gehouden. Vanaf 30 meter hoogte kun je bij goed weer ook daadwerkelijk de zee zien.”

Een impressie:
pi_54053768
Met 10 man schter de bal spelen ..oh mijn god het was gewoon zo slecht om te zien dat je er spontaan van ging janken.
pi_54059014
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:43 schreef Chadi het volgende:
Met 10 man schter de bal spelen ..oh mijn god het was gewoon zo slecht om te zien dat je er spontaan van ging janken.

Is dit een voorspelling voor morgen?
pi_54059911
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Is dit een voorspelling voor morgen?
Ging over Demy en zijnuitspraken.. dat de tegenstander met 10 man achter de bal speelde.
pi_54060792
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ging over Demy en zijnuitspraken.. dat de tegenstander met 10 man achter de bal speelde.
Hij voorzag gewoon de wedstrijd van ajax nou net
pi_54061972
Lach maar om Ajax..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_54062038
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef denthemen het volgende:
Lach maar om Ajax..
Ben blij dat het mag
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:35:09 #128
55709 Stereotomy
pi_54062116
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:29 schreef denthemen het volgende:
Lach maar om Ajax..
Okee
pi_54072124
We lachen terug
pi_54072185
AZ strijdt dit jaar om een plek in het linker rijtje .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54072212
Dit seizoen kan nu toch echt wel de prullenbak in. De titel is echt heel ver uit zicht, dat gat loop je nooit meer dicht.

Europees liggen we er na de groepsfase ook uit met dit spel en de pech aan onze zijde.

Dan maar strijden tegen degradatie.

pi_54072221
hihihiihhihihi

93e minuut, buitenspel en door de spits die in Alkmaar zou spelen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:30:03 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54072232
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:35 schreef Stereotomy het volgende:

Okee
Degradatievoetbal is ook best leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:32:50 #134
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_54072276
Van Gaal gaat niet weg zonder kampioenschap.....

Volgend seizoen kan dat dus
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:34:05 #135
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_54072291
Zonde dit
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_54072321
Heerlijk.
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:38:19 #137
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_54072361
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 16:43:39 #138
138438 crew  Pizzakoppo
pi_54072433
Geweldige TT overigens!
pi_54072437
1 troost AZ loopt 1 op 1
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:45:35 #140
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_54072463
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_54072495
Van Gaal weer aan het flippen tegen Barbara
pi_54072850
Verdiende overwinning van Heerenveen. Laatste deel van de 2e helft was AZ beter maar daarvoor Heerenveen, dat ook de meeste kansen kreeg. Wat een clown trouwens die Henk Spaan die bij Sport 1 de analyse deed. Alles was geweldig aan AZ en El Hamdoui was de nieuwe Ronaldinho (hij heeft geloof ik 2 ballen goed geraakt en de rest balverlies).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_54072873
Jammer joh....volgende keer een betere spits kopen

Leuke pot, en een gelukje voor Heerenveen, maar niet onverdiend gewonnen.
Zien julie vrijdagavond voetbal al zitten?
pi_54072930
Zucht, AZ verdiende het om te winnen
pi_54072938
Volgend seizoen Cambuur uit, altijd lastig.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:37:30 #146
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_54073173
Als dit nog even zo doorgaat verwacht ik dat die 1000 wachtende mensen op een SCC wel heel erg snel hun aanvraag in zullen trekken.

Heeft Scheringa gewoon niet grootheidswaanzin met het uitbreiden van zijn stadion?
pi_54073377
Het seizoen is voor AZ absoluut verloren nu
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:28:50 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54074131
Volgende week avondje NAC er achteraan

AZ is een topclub
pi_54074678
Het is vooral ook leuk dat users zoals cohen en Robinho90 zich al een tijd niet meer laten zien.
In de zomer nog zo'n grote mond.

(Ok Ajax doet het ook niet goed maar tenminste nog het rechterrijtje.)
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:11:00 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54074895
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:58 schreef Pritt het volgende:
Het is vooral ook leuk dat users zoals cohen en Robinho90 zich al een tijd niet meer laten zien.
In de zomer nog zo'n grote mond.

(Ok Ajax doet het ook niet goed maar tenminste nog het rechterrijtje.)
linker
pi_54075803
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:28 schreef leolinedance het volgende:
Volgende week avondje NAC er achteraan

AZ is een topclub
Je moet toegeven dat zoveel kansen naast pingelen (dank je Ari) en redelijk vaak verliezen op de valreep ook een kunst op zich is. Zelfs als je het moedwillig zou proberen is dat nog lastig.

Aangezien Niet GevARI en Pelle de mooiboy niet weten dat je de bal in het net moet schieten zou ik maar eens wat spitsen uit de jeugd halen en die er neer zetten. Veel slechter kan het toch niet. Wellicht dat zo'n jeugdig ventje uit Jong AZ wel een killersinstinct heeft. Dan kan Ari bij AZ de afwas gaan doen en Pelle misschien een belspelletje presenteren op AZ.tv
pi_54076006
Toch een inschattingsfoutje van de technische staf van AZ wat nou de beste spits was in hun selectie.
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 20:10:43 #153
138438 crew  Pizzakoppo
pi_54076101
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:57 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Je moet toegeven dat zoveel kansen naast pingelen (dank je Ari) en redelijk vaak verliezen op de valreep ook een kunst op zich is. Zelfs als je het moedwillig zou proberen is dat nog lastig.

Aangezien Niet GevARI en Pelle de mooiboy niet weten dat je de bal in het net moet schieten zou ik maar eens wat spitsen uit de jeugd halen en die er neer zetten. Veel slechter kan het toch niet. Wellicht dat zo'n jeugdig ventje uit Jong AZ wel een killersinstinct heeft. Dan kan Ari bij AZ de afwas gaan doen en Pelle misschien een belspelletje presenteren op AZ.tv
AZ is gewoon een drama middelmoot team, daar helpt zelfs een middelmatige jeugdspits niet hoor. Beetje realisme kan geen kwaad!
pi_54076190
Jammer jammer jammer.
Het was wel een buitenspeldoelpunt, maar als ze zelf nou eens een paar van die kansen erin hadden geschoten, had dat ook geen reet meer uitgemaakt
pi_54076474
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:10 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

AZ is gewoon een drama middelmoot team, daar helpt zelfs een middelmatige jeugdspits niet hoor. Beetje realisme kan geen kwaad!
Nou ja, AZ krijgt gerust kansen, niet eens alleen maar kleine kansen maar flinke kansen. Heb je een afmaker die ze er wel in schiet dan krijg je ook wat rust in je team. Door nu zelf niet te scoren blijft de hoop bij de tegenstander op meer. Dit heeft dan invloed op de gehele wedstrijd. Daarnaast valt het dubbeltje ook nog eens steeds de verkeerde kant op. Waar Ajax in de blessuretijd nog wel eens scoort (Huntelaar, en niets ten nadele van Ajax, doet hij als spits gewoon prima) krijgt AZ de goals tegen (waar je wellicht kan spreken van een stuk pech en slecht verdedigen natuurlijk, maar desondanks niets aan de hand zou zijn als AZ in de eerste 90 minuten beter zou spelen). Dit alles bij elkaar kost je gewoon megaveel punten en zit je nu dus op een schamele 8 punten.
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 20:39:01 #156
138438 crew  Pizzakoppo
pi_54076613
Toch snap ik niet waarom bij Az niet de pleuris uitbreekt over het enorm zwakke beleid van Az, jullie hadden goed scorende spitsen Koevermans en Arveladze die zijn ingeruild voor Pellé en Ari die beiden (nog) niks presteren, maar toch lees ik nergens kritiek op het beleid...
pi_54076890
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Toch snap ik niet waarom bij Az niet de pleuris uitbreekt over het enorm zwakke beleid van Az, jullie hadden goed scorende spitsen Koevermans en Arveladze die zijn ingeruild voor Pellé en Ari die beiden (nog) niks presteren, maar toch lees ik nergens kritiek op het beleid...
Op de fanpage wordt er wel degelijk kritiek gegeven op het aankoopbeleid van de club, maar je kan er nu niets meer aan veranderen, zelfs niet als gaat rellen bij het stadion. Ook ik ben niet tevreden met de spitsen, maar ik steun ze liever op een positieve manier, hoe moeilijk dat soms af en toe ook is.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:05:52 #158
55709 Stereotomy
pi_54077014
Inderdaad. Het mag duidelijk zijn dat de huidige spitsen te weinig scoren.

Wat mij als teletekstsupporter wel bewonderenswaardig opviel, was dat aan het eind van de verloren wedstrijd, de hele Ben-side AZ toezong en toejuichte (!) terwijl ze net zo goed hadden kunnen fluiten en om het opstappen van Van Gaal hadden kunnen vragen, bijvoorbeeld.

Ik stond er van te kijken, maar ik vind het wel een applaus waard, want iedereen voelt de teleurstelling - en tóch het team op deze manier blijven steunen. Uniek.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:16:30 #159
55709 Stereotomy
pi_54077188
En nog een lichtpuntje: Jaliens zat de hele wedstrijd Alves echt goed te dekken. Echt gevaarlijk vond ik Alves deze wedstrijd niet. Dat hij dan vanuit buitenspelpositie die rebound van de paal erin schoot neem ik Jaliens niet kwalijk, want hij stond goed opgesteld met Alves tussen hem en Waterman in voordat de bal op de paal werd geschoten.

Marco van Basten zat op de tribune: hopelijk ziet hij ook dat Jaliens prima in het centrum kan spelen, en niet als rechtsback in Oranje.

Pluspunten vandaag aan Koenders (echt goed ingevallen, gretig, rushes langs de zijlijn, defensief stabiel), Opdam (betere verdediger dan De Cler, mindere aanvaller), Jaliens en Donk

Minpunten aan Jenner ( ), Ari (blijft missen die gast), Cziommer (vond ik deze wedstrijd niet lekker spelen) en ook Waterman, die een paar keer heel raar uittrapte.

De rest was een beetje middelmatig.

En enig idee of Medunjanin ooit nog in de selectie terugkeert?
pi_54077369
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:16 schreef Stereotomy het volgende:
En enig idee of Medunjanin ooit nog in de selectie terugkeert?
Hij zat vandaag op de bank

En Jenner ga ik geen woorden meer vuil aan maken, wat een drama...
pi_54077461
Nu trouwens Voetbal Insite op RTL7 met Marcel Brands.
pi_54077751
Ik vind het wel een goeie vent die Marcel Brands.
Daar heeft AZ een goeie aan, oase van rust tov van Gaal.
pi_54078131
Denk dat Ari en Pelle zelf ook wel weten dat zij nog niet brengen t.o.v. wat er van hen verwacht wordt, van zowel het bestuur als de fans.

Daarnaast zijn velen in dit topic die daar wel hetzelfde over denken. Gelukkig zien velen het wel als een constatering i.p.v. een reden om te gaan zeiken. Zit nanelijk wel een groot verschil tussen deze twee spelers afserveren middels fluitconcerten of simpelweg stellen dat zij ondermaats presteren en hopen dat zij snel de stijgende lijn zullen gaan vinden.

(ook al maak ik wel wat lol om Ari en Pelle...maar goed, het is aan Van Gaal en consorten en deze spelers zelf om zich uit de dip te werken).
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:29:29 #164
55709 Stereotomy
pi_54078591
Vergeet Dembele niet.

Vorig jaar aan het begin van het seizoen riep iedereen dat het ongelovelijk was dat Koef speelde en hij niet, want het was een talent, mooie passeerbeweging, korte draai etc. , maar dit jaar heb ik het idee dat zijn ontwikkeling een beetje aan het stokken is.

Ook zie ik hem zijn individuele acties niet meer maken (6 man uitkappen en dan nog aan de bal blijven) waardoor ook dát is weggevallen.
pi_54078843
was gezellig in Alkmaar vanmiddag

ALVES KOPEN? LENEN.NL LENEN.NL LENEN.NL
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:44:00 #166
55709 Stereotomy
pi_54078921
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:40 schreef MaxPower het volgende:
was gezellig in Alkmaar vanmiddag

ALVES KOPEN? LENEN.NL LENEN.NL LENEN.NL
Gefeliciteerd met de (wel een beetje gelukkige) overwinning

Hoe vond jij het spel vanmiddag?
pi_54078953
Goed, van beide ploegen wel. En een erg mooie wedstrijd om te zien.
pi_54078997
Dat van Jaliens en Alves is echt bullshit want Alves was vaak betrokken bij een aanval die beter afgerond kon worden. Dan heb je hem niet in je zak zoals sommige dat beweren.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:20:45 #169
55709 Stereotomy
pi_54079625
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:47 schreef Chadi het volgende:
Dat van Jaliens en Alves is echt bullshit want Alves was vaak betrokken bij een aanval die beter afgerond kon worden. Dan heb je hem niet in je zak zoals sommige dat beweren.
Och ja, want echt in de zak is als de aanvaller nooit de bal kan aanraken of een goeie bal kan geven he?

Jaliens wordt vaak afgeschilderd als een middelmatige verdediger, maar voor wie wat verder kan kijken dan de buitenkant is Jaliens een van de betere mandekkers van de eredivisie, wat hij vanmiddag ook onderstreept heeft.
pi_54079956
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Och ja, want echt in de zak is als de aanvaller nooit de bal kan aanraken of een goeie bal kan geven he?

Jaliens wordt vaak afgeschilderd als een middelmatige verdediger, maar voor wie wat verder kan kijken dan de buitenkant is Jaliens een van de betere mandekkers van de eredivisie, wat hij vanmiddag ook onderstreept heeft.
Hij mag wel aan de bal komen maar daar waar hij niet gevaarlijk kan worden en als hij daar toch aan de bal komt mag er niets uit komen wat gevaarlijk is. Anders heb je hem NIET in je zak
pi_54080030
Mulder heeft gewoon gelijk... dat geouwehoer van sjwart
pi_54080038
Verkeerd topic
pi_54080515
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En nu hoor je het van anderen met verstand van voetbal Studio voetbal allemaal over jaliens eens.. gewoon zwaar middenmoot hoor maak je geen illusies. En vandaag ook weer hoor. kan ik me zo aan ergeren.. Alves heeft een gode match neergezet hij heeft geen 7 keer gescoord maar was gewoon goed.
  maandag 22 oktober 2007 @ 00:07:00 #174
55709 Stereotomy
pi_54080684
Studio Voetbal _!
pi_54080851
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:07 schreef Stereotomy het volgende:
Studio Voetbal _!
Ja Sjaak, Hugo, Mulder en de anderen daar hebben er vast minder goed kijk op dan jij
  maandag 22 oktober 2007 @ 00:54:42 #176
55709 Stereotomy
pi_54081551
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja Sjaak, Hugo, Mulder en de anderen daar hebben er vast minder goed kijk op dan jij
Oh man ik moet me mening echt gaan aanpassen omdat deze drie lui dat vinden hoor
pi_54083492
Maandagmorgen op je werk komen begitn steeds vervelender te worden
pi_54086721
Wat een kutwedstrijd, gisteren eens zitten luisteren naar Marcel Brands das wel een slimme en goede vent idd. En eerlijk over zaken, over transfers en spelers.
Hij draait er niet omheen!
De druk word groter en groter voor AZ, en daardoor lijkt het wel alsof ze niet meer kunnen scoren.
Zo apathisch zoals ze momenteel bezig zijn, als je ziet hoeveel echt kansen er waren en hoeveel er benut zijn, dan kan je niets anders concluderen dan dat het gewoon KUT is.

Straffen heeft geen zin, het heeft geen flikker met inzet te maken, ze spelen goed, sterk en supersnel, maar geen enkele joker kan godverdomme het net vinden.

ik zit letterlijk met een kater op mijn werk..

Echt kut... ik ben benieuwd hoe ze tegen Zenith gaan ballen.
pi_54091935
Altijd leuk die mensen die hun mening baseren op een samenvatting. Gelukkig voor de gefrustreerde ajacieden kunnen ze zich weer lekker arrogant opstellen omdat ze boven AZ op de ranglijst staan. Jammer dat deze mensen er niet toe in staat zijn de rest in zijn waarde te laten en niet kinderachtig te doen. Er komen wel weer betere tijden, wees daar maar niet bang voor.
Haal nou maar je chef!
pi_54092486
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef Beunhaas. het volgende:
Gelukkig voor de gefrustreerde ajacieden kunnen ze zich weer lekker arrogant opstellen omdat ze boven AZ op de ranglijst staan. Jammer dat deze mensen er niet toe in staat zijn de rest in zijn waarde te laten en niet kinderachtig te doen. Er komen wel weer betere tijden, wees daar maar niet bang voor.

Jullie komen net een paar jaar kijken...
pi_54093807
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 16:55 schreef Beunhaas. het volgende:
Altijd leuk die mensen die hun mening baseren op een samenvatting. Gelukkig voor de gefrustreerde ajacieden kunnen ze zich weer lekker arrogant opstellen omdat ze boven AZ op de ranglijst staan. Jammer dat deze mensen er niet toe in staat zijn de rest in zijn waarde te laten en niet kinderachtig te doen. Er komen wel weer betere tijden, wees daar maar niet bang voor.
Uiteraard, zodra een pipo (niet Inzaghi) weer eens dat net kan laten bollen zal het hard gaan met de ploeg. Met het aantal 100% kansen die zij nu veelal krijgen gaat dat natuurlijk vaak 3-0 a 4-0 in het voordeel van AZ worden.
Ook vroeger keerde het tij in Alkmaar om vervolgens heel Nederland te bevrijden/veroveren. De geest van Cabeliau waart nog steeds rond.

'in Alkmaar begint de victory'

Komt allemaal wel in orde
pi_54105977
Zes dagen treinen voor AZ

AZ-fans Dick Ranzijn en Sander van Lubeck zitten deze week drie dagen in de train om hun club uit te zien spelen in Sint Petersburg.

Sander van Lubeck treint de hele wereld af voor zijn cluppie AZ

Het is een krankzinnige reis die, met een liniaal over de atlas gemeten, ongeveer 6000 kilometer lang is, zo schrijft het Noord Hollands Dagblad.

Drie dagen heen, drie dagen terug. Treinfanaten Dick Ranzijn (22) uit Egmond aan Zee en Sander van Lubeck (27) uit Amsterdam doen acht Europese hoofdsteden aan: Kopenhagen, Stockholm, Helsinki, Moskou, Kiev, Warschau, Berlijn en tenslotte Amsterdam.

Vanmorgen begon het tripje . Terug neemt het tweetal de oostelijke route. Niet via Wit-Rusland, want dat land kom je niet in.

Dus reizen ze helemaal om, via Moskou en Oekraïne.
pi_54106243
te gek zeg
pi_54110315
AZ zonder De Zeeuw en Steinsson naar Rusland

ALKMAAR- AZ reist woensdag zonder Demy de Zeeuw en Grétar Steinsson naar Rusland af voor het UEFA Cup-duel tegen FC Zenit. De Zeeuw en Steinsson hebben last van blessures die ze aan het duel tegen sc Heerenveen hebben overgehouden. De Zeeuw heeft een spierscheurtje in zijn bovenbeen en ook Steinsson is niet fit. De selectie bestaat daardoor uit zeventien spelers.

Naast De Zeeuw (die het duel zondag wel uitspeelde, maar maandag toch een spierscheurtje bleek te hebben opgelopen, red.) en Steinsson gaan ook de geblesseerde Joey Didulica, Stijn Schaars en Gijs Luirink niet mee. Ook Ruud Vormer ontbreekt. “Misschien dat ik Marko Matic nog mee neem, maar hij komt morgen pas terug van kwalificatieduels met Oranje Onder 19. Het zou kunnen, maar ik denk het niet.”

Martens
Maarten Martens zit wel weer bij de selectie. De Belg ontbrak zondag tegen Heerenveen, maar speelde maandag een uur met Jong AZ mee tegen Jong Vitesse. "En die zestig minuten heeft hij zonder problemen kunnen spelen. Hij is gewoon weer fit", besloot Van Gaal.

Visa
Het is voor de trainer van AZ geen optie om nog een speler van Jong AZ door te schuiven zodat de selectie wel weer uit de gebruikelijk achttien man bestaat. "Dat is moeilijk met de visa die nodig zijn voor Rusland. Twee weken geleden kon ik natuurlijk ook nog niet weten dat er nu zoveel geblesseerden zouden zijn. Maar tegen Fenerbahce gingen er ook maar veertien spelers mee. En toen werd het 3-3 en gingen we uiteindelijk een ronde verder."
pi_54110679
Hmm, ben benieuwd. De ploeg van Dick zal ook best aardig kunnen ballen dus als die hun niveau halen en AZ niet dan is de boel snel klaar.

Zijn beiden enigszins in vorm dan kan het nog spannend worden. Zou een mooi moment voor de omslag zijn.
pi_54111050
Met een gelijkspelletje zou ik in ieder geval dik tevreden zijn...
en dan liever een 4-4 dan een 0-0, maar dan puur omdat dat leuk is om naar te kijken
pi_54111161
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:04 schreef xFriendx het volgende:
Hmm, ben benieuwd. De ploeg van Dick zal ook best aardig kunnen ballen dus als die hun niveau halen en AZ niet dan is de boel snel klaar.

Zijn beiden enigszins in vorm dan kan het nog spannend worden. Zou een mooi moment voor de omslag zijn.
Als ze maar 1 punt pakken dan ben ik al blij...
De timing zou mooi zijn, en dan vol aan de bak in Breda en daar met 3 punten weggaan..

Maar das momenteel nog ver weg, eerst maar eens de russen een wedstrijd gaan bieden
pi_54111183
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Met een gelijkspelletje zou ik in ieder geval dik tevreden zijn...
en dan liever een 4-4 dan een 0-0, maar dan puur omdat dat leuk is om naar te kijken
Zoals de 3-3 uit tegen Fenerbahce!!
pi_54111713
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Zoals de 3-3 uit tegen Fenerbahce!!
Achteraf gezien was dat een slechte uitslag, die wedstrijd hadden ze gewoon moeten winnen. Het maakte echter de thuiswedstrijd toen wel spannend. 2-0 achter bij rust, maar toch nog vlak voor het einde de gelijkmaker van Opdam. Ik kon van de spanning niet meer zitten, en met mij zo'n beetje het hele stadion, iedereen vol achter de ploeg staan, hopelijk krijgen we dit seizoen nog een paar van dit soort wedstrijden, heerlijk!
pi_54111960
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:45 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Achteraf gezien was dat een slechte uitslag, die wedstrijd hadden ze gewoon moeten winnen. Het maakte echter de thuiswedstrijd toen wel spannend. 2-0 achter bij rust, maar toch nog vlak voor het einde de gelijkmaker van Opdam. Ik kon van de spanning niet meer zitten, en met mij zo'n beetje het hele stadion, iedereen vol achter de ploeg staan, hopelijk krijgen we dit seizoen nog een paar van dit soort wedstrijden, heerlijk!
Dat blijft voor mij dan ook altijd het leukste aan AZ-wedstrijden in Europa. (Bijna) Nooit dat ze met 4-0 winnen of verliezen, maar altijd dat het tot de laatste minuut spannend blijft. Op en top vermaak
pi_54112282
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:45 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch ook iemand naar beneden geflikkerd van de ring?
Dus iemand van F'bahce zelf...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:14:00 #192
55709 Stereotomy
pi_54112438
quote:
AZ zonder De Zeeuw
Uitgegeven: 23 oktober 2007 14:55
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2007 14:56

ALKMAAR - Trainer Louis van Gaal van AZ kan donderdag tijdens de uitwedstrijd in de UEFA Cup tegen Zenit Sint Petersburg niet over Demy de Zeeuw beschikken.

De middenvelder heeft afgelopen zondag tijdens de verloren thuiswedstrijd tegen Heerenveen (0-1) een spiertje in zijn bovenbeen gescheurd.

Blessures

Grétar Steinsson vliegt ook niet mee naar Rusland. De rechtsback heeft nog te veel last van een rugblessure. Stijn Schaars en Gijs Luirink ontbreken al langer bij AZ. Maarten Martens is wel weer speelklaar.

Rusland

Trainer Van Gaal vertrekt woensdag met 17 spelers richting Sint Petersburg, waar Dick Advocaat de trainer is. AZ wordt in Rusland door 32 supporters gesteund.
(c) ANP
Geen De Zeeuw

Geen Steinsson

Dat gaat echt moeilijk worden dan. Mendes is echt nog niet 100%, maar kan denk ik wel op de plek van Demy. Koenders belonen voor zijn uitstekende spel afgelopen weekend en rechtsback opstellen. Agustien dan rechtshalf (NIET Jenner) en dan Poco/Martens op linkshalf. Cziommer op 10.

Oh, valt eigenlijk allemaal wel mee, dat middenveld.
pi_54112839
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:06 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch ook iemand naar beneden geflikkerd van de ring?
Dus iemand van F'bahce zelf...
Ja, de Hollandse handelsgeest kwam boven toen er een heel zooitje Turken naar de wedstrijd wilden, waardoor een kwart van mijn vak Fener supporters waren. Nu zit ik in een vrij rustig vak, dus afgezien van het wegsturen van een paar Turken die het nodig vonden om op onze plaatsen te gaan zitten, omdat zij dan bij elkaar zaten en wij dus geen problemen moesten maken ( ) was er niets aan de hand. In ik geloof vak W waren ook een paar Turken terecht gekomen en die werd het niet in dank afgenomen dat ze juichten voor de 1-0. Er zijn toen een paar een aantal rijen naar beneden 'gevallen'. Deze zijn opgevangen door de stewards en tegen inlevering van hun kaartje mochten ze in mijn vak plaats nemen, omdat er naast het uitvak toen nog een buffer van een aantal plaatsen was. Aan de hand van de kaartjes van die Turken hebben ze uitgezocht wie hun kaartjes hadden doorverkocht en deze mensen hebben een voorwaardelijk stadionverbod gekregen. Mochten ze nog een keer betrapt worden op doorverkoop dan zouden ze als het goed is 18 maanden stadionverbod krijgen.
pi_54112913
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Geen De Zeeuw

Geen Steinsson

Dat gaat echt moeilijk worden dan. Mendes is echt nog niet 100%, maar kan denk ik wel op de plek van Demy. Koenders belonen voor zijn uitstekende spel afgelopen weekend en rechtsback opstellen. Agustien dan rechtshalf (NIET Jenner) en dan Poco/Martens op linkshalf. Cziommer op 10.

Oh, valt eigenlijk allemaal wel mee, dat middenveld.
Mendes heeft nu twee keer 90 minuten met Jong AZ meegedaan en nergens last van gehad, dus die is echt wel klaar voor die wedstrijd. Ik denk/hoop dat hij met Opdam als back en Poco op half begint en idd Agustien op rechts ipv Jenner. Koenders was aanvallend wel goed, verdedigend liet hij te wensen over, maar de keus is nu eenmaal beperkt. Voor de rest gewoon de normale opstelling. Hopelijk levert het minimaal een gelijkspel op.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:56:45 #195
55709 Stereotomy
pi_54113376
quote:
Gepost door CA op 23-10-07. Bron: AZ.nl, medianieuwtjes.nl
FC Zenit-AZ live bij de NOS

AZ speelt donderdag de eerste wedstrijd in de groepsfase van de UEFA Cup tegen Zenit Sint-Petersburg. Het duel in Rusland is rechtstreeks te zien via de NOS op Nederland 1. De tv-uitzending begint om 17:25 uur. De aftrap is vijf minuten later in het Petrovski-stadion.

De presentatie vanuit Hilversum is in handen van Tom Egbers. Het commentaar bij de wedstrijd wordt verzorgd door Evert ten Napel (zucht, red.).

NOS Langs de Lijn zendt de wedstrijd ook integraal (live) uit op Radio 1 in een extra uitzending (17.30 – 20.00 uur). Het verslag bij de wedstrijd is van Andy Houtkamp en Ronald van der Geer.

WELKOM DAMES EN HEREN IN HET KOUDE ST. PETERSBURG, WAAR DE MANNEN VAN LOUIS VAN GAAL HET GAAN OPNEMEN TEGEN DE STRIJDERS VAN DE KLEINE GENERAAL. HET IS IJSKOUD HIER IN HET VOORMALIGE LENINGRAD, MAAR IK HOOP DAT U THUIS VOOR DE TV AAN HET GENIETEN BENT VAN EEN BORDJE WARME BORSCHT OP UW SCHOOT, ZO VOOR DE TV.
pi_54113464
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:27 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Jullie komen net een paar jaar kijken...
Sorry we kunnen allemaal zien dat jij in ieder geval recht van spreken hebt.
quote:
Beroep: School
pi_54114299
Je mag bidden dat niet de halve selectie door die russen in tweeen worden geschopt!!
pi_54115742
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:47 schreef fuckbuddy het volgende:
Je mag bidden dat niet de halve selectie door die russen in tweeen worden geschopt!!
Eerst 0-1 scoren, dan hebben we vast een uitdoelpunt. Vervolgens beginnen die Russen kwaad te worden en beginnen wat rond te schoppen. Op dat moment rost Donk er (weer) 1 in eigen doel, 1-1. De Russen kunnen weer juichen en spelen weer normaal omdat zij op 1 punt wel kunnen proosten met een zootje sterke drank. Helaas blijven zij in de kou staan, letterlijk en figuurlijk, nadat uit het niets ons glamourkaasje Pelle die (sneeuw)bal in blessuretijd in het doel glijd en we alsnog de 3 punten pakken met een 1-2.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 02:09:39 #199
55709 Stereotomy
pi_54126606
quote:
Jaliens: 'AZ is nog niet zo ver als we denken'

23/10/2007 23:58

AZ is het seizoen dramatisch begonnen. Aanvoerder Kew Jaliens reduceert die constatering tot: 'Het voetballende gedeelte gaat nog niet zoals het moet gaan.'

Jaliens acht de rommelige manier waarop de Alkmaarse club zich op de huidige voetbaljaargang prepareerde cruciaal. 'De voorbereiding is hét moment om vastigheden te trainen. Als er dan spelers wegvallen en je krijgt er nieuwe voor in de plaats, lijkt het me logisch dat je wat meer tijd nodig hebt.'

Dat tegenstanders zich tegenwoordig aan AZ aanpassen, wijst Jaliens ook als een van de oorzaken van de stroeve seizoensopening aan. 'Dit seizoen was Vitesse-uit het beste voorbeeld. Zij speelden op eigen veld, maar voetbalden met één spits en een handbalverdediging. Het bleek helaas succesvol.'

Twee volop scorende spelers, Shota Arveladze en Danny Koevermans, vertrokken bij AZ. Ervoor in de plaats kwamen Graziano Pellè en Ari. Aanvallers die zich bij de ploeg van Louis van Gaal nog dienden te bewijzen. Jaliens: 'Dat tekent de fase van opbouw bij AZ. Ze hebben gekozen voor spelers die heel veel potentie hebben. Dat is een visie.'

Maar AZ had ook voor de zekerheid van scorende spitsen van het kaliber Luis Suárez of Afonso Alves kunnen kiezen. 'Misschien is AZ gewoon nog niet zo ver als we allemaal hopen of denken', meent Jaliens. 'Wij hebben spelers gehaald die het allemaal nog moeten bewijzen.'

De routinier bespeurt leedvermaak, nu zijn club een mindere periode doormaakt. 'Het gaat bij ons heel anders dan de mensen gewend zijn en daarmee hebben sommigen blijkbaar een probleem. Dat we onze ambities hebben uitgesproken zorgt er ook voor dat mensen het grappig vinden als we verliezen, zo zijn Nederlanders nu eenmaal.'

In VI nummer 43, die vanaf woensdag in de winkel ligt, kun je het hele interview met Jaliens lezen. Klik hier voor de volledige inhoud van de nieuwe Voetbal International.
Don't throw the Kew down the well
  woensdag 24 oktober 2007 @ 02:26:12 #200
55709 Stereotomy
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:53:01 #201
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_54129987
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 02:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Don't throw the Kew down the well
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_54132529
quote:
Niemand bij AZ durft Van Gaal te vragen of het niet tijd wordt op te stappen

Als coach van ajax had Louis van Gaal met de schamele score van acht punten uit acht duels in de arena vermoedelijk tegen een gordijn van witte zakdoekjes aangekeken. Maar bij een club die welgeteld 32 supporters meeneemt naar een UEFA Cupduel in het Russische St.-Petersburg gelden andere wetten. ‘Alleen de media trachten AZ een crisis op te spelden’, zegt Van Gaal, alsof hij het over een corsage heeft.

De feiten nog maar even. De ploeg die ‘dit seizoen om een titel wil strijden’ heeft na vier nederlagen in gedachten al afstand gedaan van de landstitel. ‘Voorlopig richten we ons op de vijfde plaats’, aldus Van Gaal, die zijn ploeg nog zeven plaatsen moet zien te laten stijgen.

Het bekertoernooi eindigde voor AZ al in de tweede ronde na een beschamende nederlaag tegen Cambuur, een modaal ploegje uit de eerste divisie. Een topclub zou nu in rep en roer zijn, maar die definitie heeft Van Gaal AZ nu eenmaal niet gegeven. Al verbaast hij zich over het etiket dat het Turkse Fenerbahce in Eindhoven kreeg opgeplakt.

Van Gaal, terwijl het sarcasme van elk woord druipt: ‘Fenerbahce schijnt plotseling een topclub te zijn. Die topclub werd vorig seizoen in de UEFA Cup uitgeschakeld door AZ, een klein clubje.’

Het is Van Gaal ten voeten uit in een als vanouds wervelend gastcollege van driekwartier, want de bestraffende docent is nooit ver weg als hij het journaille toespreekt. Die crisis bestond dus niet en de positie van de trainer is bij AZ al helemaal niet in het geding.

Durft dan niemand in de directie de trainer te vragen of hij niet moet opstappen als successen uitblijven? Van Gaal, minzaam: ‘Ik heb dat bij AZ niemand horen zeggen. Een dergelijk verzoek zou op mij ook geen enkele indruk maken.’

Op subtiele wijze heeft Van Gaal zich immers boven de kritiek verheven. ‘Met mij gaat het altijd goed’, luidt zijn credo. Hij betreurt de slechtste seizoenstart in zijn loopbaan vooral voor de supporters, voor de directie, zijn spelers en voorzitter Dirk Scheringa, die we volgens Van Gaal wel juist moeten citeren.

AZ moet niks, AZ wil graag meedoen om een prijs. ‘Maar Scheringa heeft er ook bij gezegd dat hij wel even geduld heeft.’

Of hij leedvermaak proeft nu de club met de grote ambities al vijf wedstrijden op rij niet heeft gewonnen? Van Gaal, met een vilein glimlachje: ‘Als ik jouw stukjes lees wel.’ Maar hoe beoordeelt hij dan de reactie van de verontruste clubs, die zich onder leiding van FC Utrecht-directeur Van Dop keren tegen de plannen van AZ om de tv-rechten voortaan zelfstandig – en niet onder de vlag van de Eredivisie CV – uit te baten?

Van Gaal, laconiek: ‘Allemaal kinnesinne, AZ heeft het recht om zijn tv-rechten zo goed mogelijk te verkopen.’ En dan toch met zelfspot: ‘Maar het helpt niet echt in deze discussie als je twaalfde staat.’

Het is een momentopname, bezweert Van Gaal en zeker niet relevant in de groepsfase van de UEFA Cup, waarin AZ donderdagavond op het Zenit St.-Petersburg van Dick Advocaat stuit.

Van Gaal zegt zich te verheugen op het weerzien met zijn voormalige teamgenoot bij Sparta. Al blijft ook nu een speldeprikje niet uit. ‘Ik zou nooit in een land willen coachen waarvan ik de taal niet beheers.’ Maar Guus Hiddink doet het toch aardig als bondscoach van Rusland? Van Gaal, grijnzend: ‘Dan noem je ook wel een hele goede coach.’

In de UEFA Cup kan AZ mooi de Van Dops van deze wereld met de feiten om de oren slaan, betoogt Van Gaal. ‘AZ is niet alleen de enige Nederlandse ploeg in de UEFA Cup. AZ verdient na PSV de meeste punten voor het Nederlandse voetbal. Wij behoren tot de geplaatste ploegen, omdat AZ met Co Adriaanse in de halve finales van de UEFA Cup stond en de laatste twee jaar met mij tot de kwartfinales en de laatste zestien reikte.’

Met gevoel voor ironie pareert Van Gaal de oproep van zijn Utrecht-collega Willem van Hanegem zijn selectie in Rusland alleen voor te houden dat ze het veld op moeten en spelen. ‘Ik lees elke column van Van Hanegem, misschien moet jij een diepte-interview met hem houden.’ En met het zwaaiende vingertje van de schoolmeester: ‘Heb jij weleens van visie en filosofie gehoord? Nou, daar baseer ik mijn keuzes op.’

[ Bericht 99% gewijzigd door fuckbuddy op 24-10-2007 13:18:55 ]
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:35:59 #203
55709 Stereotomy
pi_54133614
Von Gahl
pi_54139874
Van Gaal is een baas.

Vroeg of laat (liever vroeg) komt AZ de dip wel weer te boven en zal een volgende club uit de Eredivisie punt na punt verspelen tot iedereen zijn dip heeft gehad.

Daarnaast heb ik liever een dip met Van Gaal aan het roer dan met Van Hanegem.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:29:37 #205
55709 Stereotomy
pi_54139945
Of Ten Cate.

Oeps, nu heb ik het toch gezegd.
pi_54140124
Van Gaal moet niet weggaan bij Az, dát zou een doodsteek zijn voor Az imho...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:03:34 #207
15600 BB-King
Long live the King!
pi_54140662
Foppe de Haan !

Geintje, we komen er dit seizoen wel bovenop... positief blijven!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:18:19 #208
55709 Stereotomy
pi_54140975
Als er één kritiekpuntje op Van Gaal bij AZ gezegd mag worden, is dat hij nogal overheersend is. Het klopt dat hij wel weet hoe het zou moeten, maar soms draaft hij een beetje door.

Hiddink had dat ook bij PSV, maar kwam het niet zo authoritair over. Andere persoonlijkheden.
pi_54145216
Van Gaal is wel DE trainer voor spelers, hij zorgt ervoor dat ze niet de volle laag krijgen van de pers, en zo hun focus verliezen.
Hij staat voor zijn team, en is superloyaal. Ik vind het een van de beste trainers die er rondlopen.
Hij heeft heel veel bereikt, helaas dat ie met het Nederlands Elftal niet wist te knallen.

Enige smetje op zijn carriere denk ik zo.
pi_54162936
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:03 schreef BB-King het volgende:
Foppe de Haan !

Geintje, we komen er dit seizoen wel bovenop... positief blijven!

Die wordt al bondscoach in Ierland
pi_54163149
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:56 schreef fuckbuddy het volgende:
Van Gaal is wel DE trainer voor spelers, hij zorgt ervoor dat ze niet de volle laag krijgen van de pers, en zo hun focus verliezen.
Hij staat voor zijn team, en is superloyaal. Ik vind het een van de beste trainers die er rondlopen.
Hij heeft heel veel bereikt, helaas dat ie met het Nederlands Elftal niet wist te knallen.

Enige smetje op zijn carriere denk ik zo.
2e periode Barcelona, TD bij Ajax.

Maar goed, je zou wel gek zijn om als AZ-supporter, Van Gaal nu ineens af te vallen. Hij heeft nog alle tijd om aan de doelstellingen te voldoen.
pi_54163162
Mendes in de basis vanavond
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:20:40 #213
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54164293
Mooi slot van de 1ste helft.
Planning:
-
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:45:13 #214
55709 Stereotomy
pi_54166251
1-1 jongens, hadden we vantevoren voor getekend!

Zenit kon absoluut niet overtuigen te winnen vanavond, en AZ heeft ruggegraat getoond door 60 minuten met 10 man te bikkelen.
pi_54166256
Poets die UEFA Cup maar vast op zou ik zeggen
pi_54166436
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:45 schreef xFriendx het volgende:
Poets die UEFA Cup maar vast op zou ik zeggen

Wel goed gespeeld met tien man, proficiat met 1 punt
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:58:31 #217
55709 Stereotomy
pi_54166518
Las in het UEFA topic dat Van Gaal in Langs de Lijn heeft gezegd dat alle kaarten terecht waren.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:02:56 #218
152411 EvertonPride
we are the peoples club
pi_54166603
21.00 uur: Famous EFC-larisse hehe
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:05:18 #219
55709 Stereotomy
pi_54166657
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:02 schreef EvertonPride het volgende:
21.00 uur: Famous EFC-larisse hehe
Gaan jullie wel winnen toch?

donderdag 25 oktober 2007 @ 20:08:22 #220
152411 EvertonPride
we are the peoples club
pi_54166722
Cahill en Gravesen komen langzaam terug, Larisse heeft Blackburn uitgeschakeld. Ik ga wel voor een overwinning maar tegen Metalist was het ook met de hakken over de sloot.

Nurnberg away is helaas nu al uitverkocht, enig idee wanneer kaartverkoop AZ-Everton begint?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 20:17:45 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54166924
Reactie Louis
Samenvatting:
Louis vond de rode kaart na verhaal van Ari terecht, Ari zou een trap terug hebben gegeven, scheids is goed, toch tevreden met een punt al was het met dank aan AZ.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:23:19 #222
55709 Stereotomy
pi_54167062
Louis klinkt erg rustig tegen LdL!

Hij vond Ari onprofessioneel. Hij hoopt ook dat Zenit kampioen wordt van Rusland, want dan was Advocaat ook weer blij.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:35:16 #223
55709 Stereotomy
pi_54168719
Ik zag net bij de spelerslijst van UEFA.com dat Deckers mee was gegaan als 2e keeper en niet Sergio Romero. Wat is er met onze Argentijnse mattie aan de hand?
pi_54168771
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:08 schreef EvertonPride het volgende:
Cahill en Gravesen komen langzaam terug, Larisse heeft Blackburn uitgeschakeld. Ik ga wel voor een overwinning maar tegen Metalist was het ook met de hakken over de sloot.

Nurnberg away is helaas nu al uitverkocht, enig idee wanneer kaartverkoop AZ-Everton begint?
6 november begint de losse kaartverkoop, ik ga!
pi_54170750
Ari

Erg apart wat hij deed zeg zo in de herhaling, maar uiteraard ook erg asociaal en hoort totaal niet bij het spel. Zou het dan ook normaal vinden als Van Gaal iets verzint om het te straffen (creatieve manier) of gewoon ouderwets hem ook in de Eredivise aantal wedstrijden 'schorst'.

Pelle dan maar lekker een flink aantal minuten laten ballen.
pi_54171048

Poco
  donderdag 25 oktober 2007 @ 23:01:43 #227
55709 Stereotomy
pi_54171215
Poco bekoort mij zeer

Trouwens, knietje van Ari bij die Rus was in zijn ballen Ari ftw

Voorzitter met beleving voor het voetbal

[ Bericht 36% gewijzigd door Stereotomy op 26-10-2007 00:08:51 ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:57:28 #228
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54174678
Jezus, dat groepje matties die die hoer staan te checken en dat aardappelhoofd van Louis!
Ta mère bien.
pi_54176338
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:57 schreef De_Postbode het volgende:
Jezus, dat groepje matties die die hoer staan te checken en dat aardappelhoofd van Louis!
Jij had naar je schoenen staan kijken zoals je iedere zaterdagavond doet zeker?
pi_54177266
Ben wel blij met het puntje. Voelt beetje als overwinning. Jammer van de rode kaart alleen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:47:21 #231
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54180252
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:26 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Jij had naar je schoenen staan kijken zoals je iedere zaterdagavond doet zeker?

Nee.
Ta mère bien.
pi_54180570
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gaan jullie wel winnen toch?

[ afbeelding ]
Die kaart is oranje.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:24:06 #233
55709 Stereotomy
pi_54185246
quote:
,,We hadden wat dingen besproken, maar die kwamen er door het spel van Zenit gewoon niet uit,’’ gaf Jaliens toe. In het elftal van de Russen was zoveel beweging en kwamen zoveel positiewisselingen, dat het in die fase verstandiger was om de eigen tegenstander overal op het veld te volgen.

Barry Opdam: ,,Op een gegeven moment stond ik bijna rechtsbuiten. Ik hoorde Jaliens later zeggen dat-ie me af en toe kwijt was. Maar op die manier voorkwamen we dat het te chaotisch werd.’’
Zenit speelde goed positiespel ja. Maar thuis niet scoren tegen 10 man is
pi_54185831
Mooie opmerking van Opdam, die linksback staat en bijna rechtsvoor loopt.
Dat soort akties zie je bij AZ weinig, tis wel slim en je moet goede afspraken maken.
Als je die kunst beheerst dan kan je de tegenspeler helemaal gek maken!

Iets anders....
quote:
De Zeeuw mist NAC; Steinsson vraagteken

ALKMAAR- Om 12:15 uur keerde AZ vrijdag terug op Nederlandse bodem. Het UEFA Cup-duel tegen FC Zenit (1-1) heeft AZ geen nieuwe personele problemen opgeleverd. Mendes da Silva en Martens werden op tijd vervangen, waardoor ze zondag tegen NAC Breda inzetbaar zijn. De Zeeuw (hamstring) ontbreekt wel tegen NAC. Steinsson (onderrug) is een twijfelgeval.

Naast de langer geblesseerde Joey Didulica, Stijn Schaars en Gijs Luirink ontbreekt ook Ruud Vormer tegen NAC. De middenvelder kampt met een overbelaste linkerlies.

Schaars

Schaars onderging donderdag een nieuw enkelonderzoek in het AMC. In de loop van komende week zal hier de uitslag van bekend worden.

Aftrap
NAC-AZ begint zondag om 14:30 uur in het Rat Verlegh Stadion

Ik vind dat Koenders een goede invalbeurt heeft gemaakt de afgelopen wedstrijden.
En Schaars, sja ik ben erg benieuwd wat daar nog van terecht gaat komen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:08:58 #235
55709 Stereotomy
pi_54186072
Dat iedereen dwars door elkaar door het veld gaat rennen heet toch totaalvoetbal? Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen?
pi_54186179
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
Dat iedereen dwars door elkaar door het veld gaat rennen heet toch totaalvoetbal? Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen?
Behalve als ze het naakt doen, dan zijn het gewoon streakers.

By the way, verwachtingen voor dit weekend? Mag toch hopen dat de selectie na deze match wat vertrouwen gekweekt heeft. Geen ruime overwinning, maar ik verwacht toch wel de 3 punten door te laten zien dat je toch echt wel een klasse beter bent.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:25:14 #237
55709 Stereotomy
pi_54186393
AZ haalt altijd monsterscores tegen NAC, en Molhoek mogen ze natuurlijk na deze uitspraken ook kapotschoppen:
quote:
Molhoek ziet terugkeer naar AZ niet zitten

Rogier Molhoek ziet het niet zitten om dit seizoen nog voor AZ te spelen. De middenvelder is door de Alkmaarders aan NAC Breda verhuurd, maar kan in geval van nood worden teruggehaald.

,,Als ik alleen in geval van veel afwezigen op mag draven, hoeft het voor mij niet. Ik wil elke week voetballen. Dat kan niet bij AZ; wel bij NAC. Het is een rare constructie natuurlijk. Moeten er een x-aantal middenvelders geblesseerd zijn? Of zóveel linkspoten? Nee, ga er maar vanuit dat ik het seizoen afmaak bij NAC", meldt Molhoek in BN/DeStem.

Zondag speelt Molhoek met NAC Breda tegen AZ.
Geintje, Rogier
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:57:15 #238
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54187014
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
Mits ze ook elkaars taken overnemen wanneer nodig, dan inderdaad. Dan speel je potentieel met tien spelers op iedere positie, retemoeilijk maar dan ben je niet te verslaan.
Ta mère bien.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:08:50 #239
55709 Stereotomy
pi_54187232
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:57 schreef De_Postbode het volgende:

[..]

Mits ze ook elkaars taken overnemen wanneer nodig, dan inderdaad. Dan speel je potentieel met tien spelers op iedere positie, retemoeilijk maar dan ben je niet te verslaan.
1974 WK
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:57:05 #240
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_54188194
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

1974 WK

Foutje, bedankt.
pi_54188599
Ik snap niet waarom sommigen van jullie het zien als een overwinning. Je komt 1-0 voor en door een domme rode kaart en een dome penalty wordt het 1-1.... voel me eerder bestolen door eigen stommiteit dan dat het als een overwinning voelt. 3 punten waren mogelijk geweest namelijk.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:44:41 #242
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54189177
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

1974 WK
Heheh. Dat was een hele goede poging tot, geen perfectie natuurlijk, da's bijna onmogelijk.
Hoop wel het ooit eens mee te maken, zoals het toen was, maar dan nog beter! Wat een voetbal!
Ta mère bien.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:58:40 #243
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54189488
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik snap niet waarom sommigen van jullie het zien als een overwinning. Je komt 1-0 voor en door een domme rode kaart en een dome penalty wordt het 1-1.... voel me eerder bestolen door eigen stommiteit dan dat het als een overwinning voelt. 3 punten waren mogelijk geweest namelijk.
Ik denk omdat de meesten AZ vooraf niet veel kans gaven, aangezien ze qua vorm de laatste tijd ongeveer het omgekeerde van Zenit zijn en maar kantjeboord van dat lullige Portugese clubje konden winnen. Als je dan uit een punt wegsleept terwijl je toch redelijk wordt weggespeeld (ook al stond het dan 0-1, dat was niet echt verdiend) mag je daar heel tevreden over zijn.

Een overwinning had er met elf spelers nog steeds niet echt ingezeten, die lui waren toch continu gevaarlijk en juist omdat AZ nu vol in de verdediging moest konden ze niet scoren, terwijl er anders misschien wel weer tegengoals waren gevallen, en poets die dan maar weer weg met die anderhalve speldenprik per helft. 1-1, ik tekende er van tevoren voor.
Ta mère bien.
pi_54198848
Morgen naar NAC - AZ, eens met eigen ogen zien hoe het met de vormcrisis van onze Alkmaarders is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54198889
Ze kunnen niet scoren.. en daardoor krijgen sommigen een vorm crisis
pi_54201279
Ik ben tevreden over het resultaat, je kan lullen als brugman maar een AZ in deze vorm die een punt pakt tegen de favoriet van de 2 is netjes.
Helemaal als je 20.000 man tegen je hoort schreeuwen/roepen etc.

Ik wil de score van een andere club tegen Zenith uit onze poule nog wel eens zien.

@Chadi,

Das idd het grootste probleem, de snelheid en accuraatheid zijn prima.
Echt supergoed, maar ja als je 2 goudhaantjes haalt die het net niet kunnen vinden, dan schiet het geen ene reet op!
pi_54204382
quote:
De NOS treft het maar met AZ. Gisteren keken om precies te zijn 1,143.000 mensen naar de wedstrijd Zenit St. Petersburg - AZ en was daarmee het bestbekeken NOS-programma op het 20 uur journaal na. Het aantaal kijkers kwam overeen met een marktaandeel van 28.8%.
Van de AZfanpage.

Best netjes dacht ik zo. Zeker gezien tijdstip van de wedstrijd waarbij een hoop mensen wellicht nog onderweg naar huis zijn.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:34:33 #248
55709 Stereotomy
pi_54212170
Feyenoord heeft 3 punten laten liggen bij FC Twente vandaag.

Morgen kan AZ weer 3 punten dichter bij de koppositie van de Eredivisie komen
pi_54212555
Als PSV wint kom je 1 punt dichterbij, maar alles is meegenomen, he
pi_54218382
Zodra onze spitsen gaan scoren zal het wel loslopen met AZ. We verliezen namelijk veelal met 1 doelpunt verschil (of spelen gelijk). Ik vraag mij alleen af of onze spitsen voor de winterstop het gevoel vinden of dat er pas in de winterstop (eigenlijk er na) doelpunten vallen na het aantrekken van een nieuwe spits.
pi_54219703
Maar kunnen die spitsen scoren? Dembélé is een supervoetballer, maar maakte er nog niet meer dan 10 in een seizoen.... Ari en Pellè is ook maar afwachten op dit niveau en El Hamdaoui moet het ook nog allemaal maar bewijzen. Blijft toch broos.
www.thuisuiteten.nl
pi_54225759
Volgende keer thuis tegen NEC die 1 plek onder ons staan. Als we die wedstrijd kunnen winnen dan maken we in ieder geval dat gat wat groter (naar 6 punten ipv 3) en afhankelijk van doelsaldo kan je dan nog aardig stijgen (wel wat afhankelijk van wat de andere ploegen boven ons doen natuurlijk).

Thuis tegen NEC zou moeten lukken zou je zeggen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 16:41:23 #253
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54225970
En er wordt weer eens gewonnen!
Ta mère bien.
pi_54226228

Van Gaal toch weer blij met Ari
pi_54226494
Eindelijk weer eens gewonnen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:10:00 #256
55709 Stereotomy
pi_54226554
Net na afloop van de persconferentie:

Van Gaal: "Tegen wie moeten jullie nu?"
Brandts: "Sparta voor de beker. En jullie?"
Van Gaal: "Nou, wij zijn al uit de beker" _!

Oh en, ik vond het wel frappant wat Van Gaal zei:
quote:
Van Gaal: "Ari is aan het einde van zijn latijn"

In het UEFA-Cup duel tegen Zenit St. Petersburg werd Ari van het veld gestuurd, tegen NAC begon de aanvaller op de bank. Ari is 'op' volgens AZ-trainer Louis van Gaal.
"Ari is aan het einde van zijn latijn. Hij komt uit de Scandinavische competitie, en die is bijna afgelopen. Dat voelt hij nu. Hij heeft wat liesklachten en daarom begon hij op de bank", noteerde VoetbalPrimeur uit de mond van Louis van Gaal.

"Ik had tegen hem gezegd: Als het nodig is kom je er in. Maar ik had hem eigenlijk willen sparen. Maarten Martens viel uit met een knieblessure en Ari was de enige speler op de bank die zijn rol goed kon overnemen. Op die positie wil ik diepgaande spelers hebben. Cziommer en Martens zijn diepgaande spelers. Ari was de enige op de bank die dat ook is, de rest komt namelijk naar de bal toe", aldus de oefenmeester.

Op de vraag of Ari Van Gaal nu heeft terugbetaald met zijn doelpunten tegen Zenit en NAC reageerde de trainer een beetje lacherig: "Volgens mij staan ze daarvoor op het veld. Dit is Spaanse journalistiek. De spelers moeten blij zijn dat ze er mogen staan."
Ari 4 weken op vakantie sturen dan maar?

[ Bericht 65% gewijzigd door Stereotomy op 28-10-2007 19:34:20 ]
pi_54232187
Zo, net terug van mijn tripje naar Rusland. Was echt retegaaf om eens een wedstrijd daar mee te maken. Omdat er zo weinig supporters mee waren zaten we midden in een Zenit-vak, boven een toegangspoort, zodat er voor de rest Zenitsupporters konden zitten. Blijkbaar waren ze niet helemaal gerust op een redelijk resultaat van Zenit, want er stonden minstens 60 agenten om ons heen. Sowieso hebben ze daar geen gebrek aan politieinzet, rond de hele wedstrijd is er meer dan 1500 man ingezet om alles goed te laten verlopen.

Met de metro naar het stadion gegaan, daar aangekomen spraken m'n pa en ik nog wat lui met Zenit-sjaaltjes en -petten. Dit bleken Hollanders te zijn die nu bezig zijn met een baggerklus ( ) in de haven van St. Petersburg en ook kaarten hadden kunnen regelen voor de wedstrijd. Omdat Zenitsupporters dus nogal aggresief kunnen zijn moesten zij in het Engels tegen elkaar spreken, zodat het niet direct duidelijk was dat zij Hollanders waren. Bij de toegangsbrug voor het stadion waren de eerste problemen. AZ had gedacht dat het op z'n Hollands er aan toe zou gaan en dat je bij het vak wel je kaartje kon krijgen. Dit was dus niet het geval en de politie was daarom niet zo blij dat wij in de rij stonden zonder kaartje. Gelukkig stond er een medewerker van Zenit bij die ons langs de bewaking, zonder te fouilleren, mee naar binnen nam. Hier werden wij overgedragen aan een andere medewerker die ons binnen het stadion bracht. Hier moesten wij ons melden bij een kantoortje van een kerel die wel Engels sprak en begreep dat wij naar het AZ-vak moesten, iets dat we de andere medewerkers niet aan het verstand konden brengen. Een nieuwe medewerker werd ontboden en leverde ons af bij het hek van ons vak. Helaas was degene die coordinator kaartverkoop van AZ is niet bij het vak, maar op de toegangsbrug, iets dat de eerste medewerker ook hoorde te weten. Uiteindelijk mochten we dan toch naar binnen, net op tijd om de spelers op te zien komen.

De wedstrijd hebben jullie zelf kunnen zien. De sfeer in het stadion was echt geweldig, ook in ons vakkie, ondanks de geringe grootte van de groep. Blijkbaar was het nogal onduidelijk wat er rond Ari gebeurde. Hij kreeg eerst een schop van een Zenitspeler, waarna hij deze terugschopte. Hoewel de grens voor beide voorvallen niet vlagde, gaf de scheids wel rood op aangeven van hem, erg zwak. Sowieso was de scheids een lamlul, veel kaarten voor lichte vergrijpen van AZ spelers, maar als een Zenitspeler iets flikte hield hij z'n kaarten op zak.

Na afloop van de wedstrijd werden wij op aanraden van de politie met de bus van de KRAS-reis naar het centrum teruggebracht. Naast het hotel waar ik verbleef zat een pub, waar op dat moment Lokomotief Moskou tegen Athletico Madrid te zien was en hier heb ik dan maar tot de late uurtjes gezeten.

Verder nog natuurlijk een beetje rondgekeken in St. Petersburg, alle belangrijke dingen bekeken. Omdat ik via Helsinki reisde, heb ik ook daar nog wat dingen bekeken, onder andere de wedstrijd HJK - TPS, een erg vermakelijke pot die in 3-0 voor HJK eindigde en een scheids had die wel kundig was.

Al met al een reis waar ik nog heel lang met veel plezier op terug zal kijken
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:00:03 #258
55709 Stereotomy
pi_54232328
Gatalin, welkom terug

Bedankt voor je reisbeschrijving: heb het net helemaal gelezen, en klinkt geweldig. Echt die russische praktijken weer: ben zelf nooit in Rusland geweest - wel in Oekraine en daar was het ook al zo'n zootje met authoritaire regelaars die zelf van geen ene reet afwisten.

Mocht je voor mosterd na de maaltijd nog zin hebben om de wedstrijd vanuit ons ( ) oogpunt te herbeleven, hier zijn de twee wedstrijdtopics:

[UEFA Cup] Zenit St. Petersburg - AZ (Do 25okt 17:25, Ned 1)
[UEFA Cup] Zenit St. Petersburg - AZ Deel II

De meningen over de scheids waren verdeeld. Zelfs een paar Ajacieden in het topic vonden de scheids een enorme lamlul (kun je nagaan) maar ook waren er mensen die vonden dat de scheids wel fair floot - waaronder Louis van Gaal zelf.
pi_54232459
Thanks Stereo!

Ik had de wedstrijdtopics net al een beetje doorgelezen en zag dat de meningen over de scheids nogal verdeeld waren. Overigens heb ik begrepen dat Van Gaal gezegd heeft dat de kaarten voor zijn spelers terecht waren. Als je de overtredingen puur volgens het boekje bekijkt, mag je er een kaart voor trekken en zijn de kaarten in dat opzicht terecht. Alleen heb ik een probleem met het feit dat hij voor soortgelijke overtredingen door spelers van Zenit geen kaarten trok. Had hij dit wel gedaan, dan had ik het alleen waardeloos gevonden dat hij de wedstrijd dood had gefloten, maar nu overheerst vooral een gevoel van partijdigheid.

Maar dat mag de drek niet prutten! We staan tweede in de poule

zondag 28 oktober 2007 @ 22:56:33 #260
55709 Stereotomy
pi_54233746
Zo is dat

Ik bekeek net de samenvatting van vanmiddag hierzo en het viel me op dat Pocognoli gewoon op karakter 2 man voorbij ging bij de assist voor de 1-3 van Jenner.

Ik vind hem sterker dan Martens op linkshalf eigenlijk. Martens heb je verdedigend helemaal niks aan, en als de beuk erin moet heb je ook niks aan hem. Martens is een 10-speler, geen bikkelaar op linkshalf.
pi_54239279
Zo, terug na een kater (een echte)
Mooi om te zien dat er weer 3 punten gehaald worden, Pocognolie speelde sterk zeg, leuke voetballer om naar te kijken.
Donk is ook op zijn nummer gezet door Van Gaal, prima, houd het scherp.

De volgende wedstrijd is dus NEC thuis, die knap wonnen van FCG.. Ik ben benieuwd of we het team van Mario Been over de knie kunnen leggen.
Zou wel erg lekker zijn!!

@Gatalin,

Leuk stukje geschreven, kan we voorstellen dat het een hele trip was
Ga je ook naar Nurnberg? Ik 100% zeker!
Ik weet dat Larissa eerst komt!

[ Bericht 0% gewijzigd door fuckbuddy op 29-10-2007 11:55:13 ]
pi_54241033
Ik ga vanmiddag mijn passepartout halen voor de thuiswedstrijden en ik ga ook zeker een kaartje voor Nurnberg proberen te scoren. Een hoop mensen zijn bang voor Brementoestanden, maar aangezien ik toen ook kaarten had, ga ik er vanuit dat ik er ook daar wel bij ben
pi_54242439
Ook hier voor 99% zeker een kaartje voor Nurnberg. Probleem is alleen dat we met eigen vervoer gaan en die zijn dus pas a.s. zaterdag te koop...
pi_54243718
quote:
AZ blijft naar eerste plaats kijken

Na een serie van vijf wedstrijden waarin slechts twee punten gepakt werden, heeft AZ eindelijk weer eens een overwinning geboekt. De uitwedstrijd tegen NAC Breda werd zondag met 2-3 gewonnen. Ondanks deze overwinning blijft de achterstand op koploper PSV enorm, maar volgens de Alkmaarders is er nog niets verloren. Het team heeft de landstitel nog niet uit het hoofd gezet. "Er kunnen dit seizoen nog rare dingen gebeuren", voorspelt aanvoerder Kew Jaliens.

Na negen wedstrijden staat AZ nu, door de zege op NAC Breda, op elf punten. Dat zijn er twaalf minder dan PSV. Toch zou een optimistische Alkmaarder kunnen stellen dat AZ dit weekend weer iets dichter bij de koppositie gekomen is, want de oude koploper Feyenoord verloor immers bij FC Twente. Hierdoor verkleinde AZ de achterstand op de Rotterdammers van dertien naar tien punten.

Eén ding is zeker: AZ brandt nog altijd van ambitie. Na het verdienstelijke gelijke spel tegen FC Zenit (1-1) werd al gesproken van een ommekeer en zondag in Breda vielen vergelijkbare woorden. "Het geeft een heerlijk gevoel dat we eindelijk weer eens gewonnen hebben. Zeker omdat we, net als tegen Zenit, in de slotfase standgehouden hebben. Dit soort succesjes hebben we nodig, deze lijn moeten we doortrekken", zegt David Mendes da Silva.

"Voetballend loopt het allemaal misschien nog niet geweldig, maar in deze fase van het seizoen is het voor ons gewoon heel belangrijk om drie punten te pakken", zegt ook Kew Jaliens. "We hebben zowel tegen Zenit als tegen NAC Breda karakter getoond en een goed resultaat uit het vuur gesleept. Dat is een pluspunt."

De grote vraag is nu: hoe ver kan AZ nog komen, dit seizoen? Is het voor de Alkmaarders nog mogelijk om, evenals vorig seizoen, tot de laatste speeldag mee te doen om de landstitel? Kew Jaliens denkt van wel. Hij is niet bezig met een plaats bij de eerste vijf, alleen de titel telt. "We kijken naar de nummer één, niet maar de nummer vijf. De competitie is nog lang, vorig seizoen kwamen we ook terug van een grote achterstand. Het is voor ons belangrijk om onze eigen duels te winnen. We moeten positief blijven en geloof houden in een goede afloop van het seizoen."

Belangrijk is hierbij om niet te veel op de concurrentie te letten, vindt Mendes da Silva. "We moeten vooral naar onszelf kijken. Volgende week moeten we winnen van NEC, daarna spelen we tegen PSV. Dat is een directe concurrent, dus die wedstrijd moeten we ook winnen. Als wij in vorm komen en punten blijven pakken, komen we vanzelf dichterbij de top. En dat concurrenten dan punten laten liggen, zoals Feyenoord dit weekend, is natuurlijk altijd welkom."

Volgens Jaliens is de competitie in ieder geval nog lang niet gelopen. "Er kunnen nog rare dingen gebeuren, dit seizoen. Wij moeten in ieder geval onze wedstrijden winnen en de aansluiting proberen te vinden met de top", besluit de international.
Er zijn zat kaarten te krijgen voor Nurnberg....
Dat zal het probleem niet zijn. Ik ben benieuwd hoe weinig mensen met de combi gaan...
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:34:36 #265
55709 Stereotomy
pi_54244518
quote:
Martens weer geconfronteerd met tegenslag

29/10/2007 10:07

Maarten Martens vreest voor een lange absentie. Tegen NAC Breda blesseerde de aanvaller van AZ zich aan zijn linkerknie. 'Vroeger was ik nooit geblesseerd.'

De Belg stond in Breda voor het eerst weer in de basis. Na 38 minuten moest AZ-trainer Louis van Gaal hem noodgedwongen vervangen door Ari. Martens lijkt een forse knieblessure te hebben opgelopen.

'Vroeger was ik nooit geblesseerd, maar dit seizoen zit het niet mee', zegt de Belg in het Algemeen Dagblad. 'Ik hoop dat de schade meevalt. Maar het voelt op dit moment niet lekker aan. De hele buitenkant van mijn knie doet pijn. Mijn lichaam draaide op het moment dat mijn voet nog vast in het gras stond.'
Au, sterkte Maarten. En da's de tweede linkermiddenvelder na Schaars waarschijnlijk voor langere tijd weg. Wie daar nu nog kan spelen zijn Poco en heel eventueel El-Hamdaoui, maar die laatste is geen linkshalf.

En tja, als Molhoek niet was weggegaan, had hij daar kunnen spelen.

Maareh, volgens mij betekent dit meer Poco-time!!
quote:
UEFA schorst Ari voor één UEFA Cup-duel
ALKMAAR- De UEFA heeft Ari voor één UEFA Cup-duel geschorst. Dat maakte de Europese voetbalbond maandag bekend. Ari kreeg afgelopen donderdag in het duel met Zenit Sint-Petersburg een rode kaart nadat hij zijn tegenstander een knietje gaf. Doordat zijn schorsing één wedstrijd bedraagt mist Ari alleen AZ-Larissa op 29 november.

De Braziliaanse spits kan op 5 december weer van de partij zijn. Op die dag speelt AZ in Duitsland tegen 1. FC Nürnberg. Het laatste groepsduel staat op 20 december gepland. Dan ontvangt AZ Everton in eigen huis.
En maar één wedstrijdje Pellè-time

[ Bericht 25% gewijzigd door Stereotomy op 29-10-2007 14:48:00 ]
pi_54245291
Gelukkig! Hij mag dan wel geen topspits zijn, ik denk dat we hem tegen Nurnberg en Everton hard nodig hebben.
pi_54245328
Pellè gaat scoren tegen Larissa!
Hats...

Ik ben heel benieuwd wat die kan gaan brengen, Ari begint eindelijk lekker te ballen, en afgelopen zondag is goed voor hem geweest. Als Van Gaal hem volgende week niet opstelt tegen NEC (voorzorg vanwege vermoeidheid) en Pellè met Dembèlè laat beginnen, dan kan je zien hoe dat loopt.
Helemaal belangrijk met het oog op de wedstrijd tegen Larissa. NEC als testcase zeg maar.
Dan kan je indien noodzakelijk Ari er een 20 minuten ingooien, of Mounir nog ff laten ballen.
pi_54247008
Zo, de kaarten voor de wedstrijden tegen Larissa en Everton zijn binnen. Hopen dat ik op beide data kan
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:25:14 #269
55709 Stereotomy
pi_54249735
Trouwens, over het transferbeleid van AZ: Shota Arveladze is al sinds het begin van het seizoen geblesseerd bij Levante die met 1 punt (!!) helemaal onderaan staat in Spanje. Hoewel ik Shota er dit jaar graag bij had willen hebben (wel fit), was dit misschien wel een transfer net op tijd....

Wel jammer voor Shota.
pi_54249823
Ze hadden wel mazzel hoor, NAC had zeker een punt verdiend.

En die Cziommer, wat een walgelijk mannetje is dat toch.... Bij AZ vond ik Opdam wel goed spelen. Verder was het niet heel bijzonder, scoorden dankzij slecht verdedigen van NAC.

Dat publiek trouwens, wat riepen die nou steeds als ze weer eens vrije trap cadeau kregen waar Cziommer achter stond? "Oei, oei, oei, oei, oei"?
www.thuisuiteten.nl
pi_54261681
@Gatalin,

Ik heb ze ook, maar 5 dec is twijfel, mede vanwege het feit dat een aantal maten van me toch iets gaan doen met familie met Sinterklaas, hoewel ze zelk ook snappen dat het om een UEFA Cup wedstrijd gaat...

En idd Shota is al lang geblesseerd, jammer jammer jammer voor hem!
Leuke en goede speler om te zien!
pi_54261720
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik heb ze ook, maar 5 dec is twijfel, mede vanwege het feit dat een aantal maten van me toch iets gaan doen met familie met Sinterklaas, hoewel ze zelk ook snappen dat het om een UEFA Cup wedstrijd gaat...
Ben je afhankelijk van vervoer ofzo? Als je zelf verder niks doet ga je toch gewoon heen?
pi_54264044
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:32 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ben je afhankelijk van vervoer ofzo? Als je zelf verder niks doet ga je toch gewoon heen?
Nee ik rijd zelf meestal, maar ik ga vaak met een aantal maten samen.
Ik ga ook wel, maar vind het 10x gezelliger om met je eigen vrienden die altijd meegaan dat soort trips te doen.
Niet alleen ff naar Nurnberg rijden...
En ik ben momenteel de enige met zekerheid, thuis zijn altijd wel bekenden te vinden.
Maar uit nog niet, ze moeten niet zeiken en meegaan maar sommige laten zich te vaak leiden door familie (LEES VRIENDIN) en dan moeten ze gedichten bij de schoonfamilie lezen terwijl hun kop bij AZ zit.

Haha!
pi_54281845
quote:
AZ - Larissa & AZ-Everton
donderdag 29 november 2007 om 20:45

Stadion: DSB Stadion

Passe-partout AZ-Seizoenclubcardhouders (AZ-Larissa, 29-11-2007 en AZ-Everton, 20-12-2007)

De AZ-Seizoenclubcards zijn voor de groepsfase van de UEFA Cup niet geldig.

Passe-partout AZ Clubcardhouders en 1 extra passepartout AZ-Seizoenclubcardhouders

Vanaf dinsdag 30 oktober 9:00 uur t/m 5 november 18:00 uur kunnen de nog beschikbare passepartouts gekocht worden. Voor deze wedstrijd kunnen AZ-Seizoenclubcardhouders 1 extra passe-partout en AZ-Clubcardhouders 1 passe-partout kopen. De aankoop van een passe-partout levert een korting op van ¤ 5,- ten opzichte van de aanschaf van 2 losse toegangskaarten voor de wedstrijden.

De prijzen van de passe-partouts in de periode 29 oktober t/m 6 november bedragen:

Tribune Vakken Vanaf 13 jaar T/m 12 jaar
Victorie-tribune C,D,E ¤ 70,-- n.v.t.
Victorie-tribune B1, B2, F1, F2 ¤ 65,-- n.v.t.
Molenaar-tribune P,Q,R ¤ 55,-- ¤ 45,--
Molenaar-tribune N,O,S,T ¤ 50,-- ¤ 40,--
Hoeken & Korte zijden A,G,H,J,M,U,V,W,X,Y,Z ¤ 45,-- ¤ 35,--
Rolstoelterras ¤ 30,- n.v.t.

Let op: De vakken H, J en P zijn rookvrije zones

Kaartverkoop per wedstrijd

Vanaf dinsdag 6 november 9.00 uur gaan indien beschikbaar alle overige toegangskaarten per wedstrijd in de verkoop.

AZ-Larissa: AZ-(Seizoen)clubcardhouders kunnen vanaf 6 november totaal 5 kaarten (inclusief de al gekochte passe-partouts) kopen.
AZ-Everton: AZ-Seizoenclubcardhouders kunnen vanaf 6 november totaal 2 kaarten (inclusief de al gekochte passe-partouts) kopen.
AZ-Clubcardhouders kunnen vanaf 6 november totaal 1 kaart (inclusief de al gekochte passe-partouts) kopen.

Ter verduidelijking: Als een AZ Seizoenclubcardhouder voor AZ Everton 1 passe-partout heeft gekocht kan de AZ Seizoenclubcardhouder vanaf 7 november indien beschikbaar nog 1 extra toegangskaart kopen. Indien een AZ-Clubcardhouder 1 passe-partout heeft gekocht kan de AZ Clubcardhouder voor AZ-Everton geen toegangkaart meer kopen.

De prijzen van de toegangskaarten bedragen:
Tribune Vakken Vanaf 13 jaar T/m 12 jaar
Victorie-tribune C,D,E ¤ 37,50 n.v.t.
Victorie-tribune B1, B2, F1, F2 ¤ 35,-- n.v.t.
Molenaar-tribune P,Q,R ¤ 30,-- ¤ 25,--
Molenaar-tribune N,O,S,T ¤ 27,50 ¤ 22,50
Hoeken & Korte zijden A,G,H,J,M,U,V,W,X,Y,Z ¤ 25,-- ¤ 20,--
Rolstoelterras ¤ 17,50 n.v.t.

Let op: het is niet toegestaan kaarten door te verkopen aan supporters van de tegenstander of te aan te bieden via de diverse media en internetsites. U blijft verantwoordelijk voor het ticket dat met uw AZ (Seizoen)clubcard is aangeschaft.

Bezoekersvak
Kaartverkoop voor het bezoekersvak loopt uitsluitend via de tegenstander.
Die prijzen godverdomme, ik vind het superhoog.
Of ben ik na de oorlog niet meer buiten geweest? En is dit normaal?
quote:
03-11-2007 AZ - NEC 20:00
11-11-2007 PSV - AZ 14:30
24-11-2007 AZ - Willem II 20:00
29-11-2007 AZ - Larissa (Gri) (UEFA Cup) 20:45
02-12-2007 FC Twente - AZ 14:30
05-12-2007 1.FC Nürnberg (Dui) - AZ (UEFA Cup) 20:45
09-12-2007 AZ - FC Utrecht 14:30
15-12-2007 Feyenoord - AZ 20:00
20-12-2007 AZ - Everton (Eng) (UEFA Cup)
Leuke drukke periode....

[ Bericht 8% gewijzigd door fuckbuddy op 31-10-2007 12:36:07 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:51:48 #276
55709 Stereotomy
pi_54283099
Maar geen beker
pi_54286935
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Die prijzen godverdomme, ik vind het superhoog.
Of ben ik na de oorlog niet meer buiten geweest? En is dit normaal?
Valt toch wel mee? T.o.v. vorig jaar is de prijs met 2,50 gestegen voor mijn favoriete X-vakje. Het is dan wel 10%, maar sinds het nieuwe stadion er is weet ik ook niet beter....
pi_54287010
quote:
Martens lange tijd uit roulatie
ALKMAAR- Maarten Martens is lange tijd uitgeschakeld. De middenvelder viel zondag met een knieblessure uit tegen NAC Breda. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de Belg zijn voorste kruisband van zijn rechterknie heeft afgescheurd, waardoor hij eind november onder het mes moet. Daarna neemt het herstel naar verwachting zes maanden in beslag.

Martens werd afgelopen maandag direct in het ziekenhuis onderzocht. De op dat moment gestelde diagnose werd woensdagmiddag in het Medisch Centrum Alkmaar bevestigd, waardoor Martens lange tijd aan de kant staat.

Tot eind november zal de Belgisch international zijn knie rust geven en vervolgens zoveel mogelijk aansterken voor de operatie die eind volgende maand gepland staat. Daarna neemt het herstel naar verwachting zes maanden in beslag.
Martens dus lange tijd uit de roulatie. Nou ja, in ieder geval beterschap bij deze.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:57:18 #279
55709 Stereotomy
pi_54287033
Holy crap, 6 maanden!! Da's niet mals: misschien komt hij dit seizoen niet meer in actie. Schaars niet op linkshalf, vanwege ook een blessure.... dan hebben we eigenlijk alleen Pocognoli daar! (en van mij mag ie daar!)

Wel leuker nieuws voor Haris: op 10 kunnen nu alleen Cziommer, El-Hamdaouieiei en hij.... wanneer Dembele in de spits staat.

Nou, wie weet of Molhoek nu wel terug wil...
pi_54287064
Dat is wel een sportieve ramp zeg. Dat wordt versterken in de winsterstop.
That's all folks!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:02:32 #281
55709 Stereotomy
pi_54287101
Weer een gastarbeider uit Marokko zeker Of wilde Royston Drenthe niet weg uit Madrid?

Donk: "Retteketet olé"
pi_54288050
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is wel een sportieve ramp zeg. Dat wordt versterken in de winsterstop.
Ik denk dat AZ voor Schöne gaat.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 19:17:32 #283
55709 Stereotomy
pi_54288385
Die Deen?
pi_54288990
Niet goed genoeg voor Heerenveen
pi_54300694
http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=21857

Leuk initiatief weer. Doen ze vaak bij AZ (geen idee hoe het zit bij andere clubs overigens, dus wellicht doet AZ het veel meer maar kan ook minder zijn, dan andere clubs).

Misschien is het wel goed voor de spelers ook, het zet je toch weer met beide benen op de grond lijkt mij als je ziet wat je zelf hebt en wat anderen (niet) hebben.
pi_54300799
quote:
Wereldranglijst: AZ beste, Feyenoord buiten top 200

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 1-nov-2007 13:54

Sevilla blijft aanvoerder van de IFFHS-ranking, de officieuze wereldranglijst. De UEFA Cup-winnaar kende een goede maand. In de Champions League werden Slavia Praag en Steaua Boekarest opzij gezet, terwijl in de competitie het herstel plaatsvond.

De IFFHS-ranking komt tot stand op basis van prestaties in nationale en internationale competities in de laatste twaalf maanden. Verliezers van oktober waren de Zuid-Amerikaanse equipes met als meest prominente daler Colo Colo. De kampioen van Chili zakte van plaats twee naar negen.

Beste Nederlandse vertegenwoordiger blijft AZ. De equipe van Louis van Gaal bekleedt de dertigste positie, zes plekken lager dan bij de vorige publicatie. Ajax daalt van 37 naar 46, PSV moet twaalf plekken inleveren en staat nog maar net bij de eerste zestig (zie onderstaande tabel). Feyenoord moet 205 clubs voor zich dulden. (MA)

Stand IFFHS-ranglijst (1 november 2006 – 31 oktober 2007):

1. (1) Sevilla 302
2. (5) Chelsea 274
3. (5) Manchester United 272
4. (3) Santos 258
5. (4) Boca Juniors 250
6. (9) Internazionale 247
7. (7) AC Milan 244
8. (8) AS Roma 240
9. (2) Colo Colo 231,5
10. (15) FC Barcelona 229
30. (24) AZ 181,5
43. (37) Ajax 160,5
58. (46) PSV 140,5
181. (176) SC Heerenveen 86
206. (157) Feyenoord 81
Er kan er maar één de beste (van NL..) zijn!
  donderdag 1 november 2007 @ 16:25:17 #287
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54301364
Leuk allemaal, maar hoe kan PSV op basis van de afgelopen 12 maanden (en daarvoor) lager staan dan AZ? Ze presteren cijfermatig al jaren beter, ook al maakt AZ natuurlijk relatief een grotere opmars door.
Ta mère bien.
pi_54301415
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:25 schreef De_Postbode het volgende:
Leuk allemaal, maar hoe kan PSV op basis van de afgelopen 12 maanden (en daarvoor) lager staan dan AZ? Ze presteren cijfermatig al jaren beter, ook al maakt AZ natuurlijk relatief een grotere opmars door.
AZ heeft bijna niet verloren in Europees verband; het overgrote deel was of gelijkspel of een overwinning + ze speelden meer wedstrijden. PSV speelden wel op hoger niveau maar minder wedstrijden en relatief gezien minder overwinningen / gelijkspelen...
pi_54301482
Jammer voor jullie dat Martens zolang weg is maar erg in vorm was die jongen dit jaar toch nog niet.
  donderdag 1 november 2007 @ 16:36:23 #290
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54301516
Ah, ok, dus het niveau waarop maakt dan niet uit? Geeft natuurlijk niet echt een eerlijke weergave op zo'n manier, want PSV heeft (eerlijk is eerlijk) een sterkere ploeg. Eigenlijk is die lijst dus net zulke onzin als de FIFA-ranglijst, waar de VS in de top tien kan staan omdat het zo vaak wint, weliswaar tegen landen van niks.
Ta mère bien.
pi_54301622
Niveau maakt op zich wel uit (een CL-wedstrijd levert per overwinning meer punten op), maar ze spelen / winnen er alleen niet zoveel. Daarentegen is dit een ranglijst voor alle wedstrijden (dus incl. nationale competitie) volgens mij, dus waarom AZ dan nog zo hoog staat...geen idee

Maar verder heb je wel gelijk; zo'n lijst zegt alleen wat als alle clubs meerdere malen tegen elkaar spelen in een tijdsbestek van een aantal jaar. Dat is uiteraard absoluut nie thaalbaar...dus is zo'n lijst zo'n beetje het beste wat wel mogelijk is...
pi_54301640
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:36 schreef De_Postbode het volgende:
Ah, ok, dus het niveau waarop maakt dan niet uit? Geeft natuurlijk niet echt een eerlijke weergave op zo'n manier, want PSV heeft (eerlijk is eerlijk) een sterkere ploeg. Eigenlijk is die lijst dus net zulke onzin als de FIFA-ranglijst, waar de VS in de top tien kan staan omdat het zo vaak wint, weliswaar tegen landen van niks.
Klopt. Daarom kijk ik ook voor het Europese clubvoetbal ook liever naar http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/ die geeft wat mij betreft een beter beeld qua sterkte van een club. Wat voor sterkte een club uit Chili heeft ten opzichte van Europa kan mij ook eigenlijk niet zoveel boeien. En in plaats van de FIFA-ranglijst, kijk ik liever op www.eloratings.net Die houden rekening met de sterkte van de tegenstander, soort wedstrijd en uitslag. Daar staan de VS dan ook op een veel lagere plek dan op de FIFA-ranglijst.
  donderdag 1 november 2007 @ 20:58:19 #293
55709 Stereotomy
pi_54305476
quote:
Steinsson jaar langer bij AZ
Uitgegeven: 1 november 2007 20:40

ALKMAAR - AZ heeft het contract met Grétar Steinsson opengebroken en met één jaar verlengd.

De IJslandse verdediger tekende donderdag een vernieuwde overeenkomst die hem tot 2012 aan de Alkmaarse club bindt.

"Ik wil een bepalende speler worden voor de club en heb nog lang niet alles laten zien wat ik in me heb", sprak de 25-jarige international, die de afgelopen zomer in de belangstelling stond van Middlesbrough.

Engeland

"Uiteindelijk is het mijn ambitie om in Engeland te spelen, maar eerst wil ik prijzen pakken met AZ."
(c) ANP

en ook hulde hoe goed hij nu al Nederlands spreekt. In de afgelopen jaren zienderogen/oren hem horen verbeteren, en nu is zijn Nederlands al zeer acceptabel

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 01-11-2007 21:48:25 ]
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:01:55 #294
55709 Stereotomy
pi_54314489
quote:
Uitreiking Fair Play-prijs voor aftrap PSV-AZ
ALKMAAR- Voor de aftrap van PSV-AZ wordt op 11 november de Fair Play-prijs aan beide clubs uitgereikt. AZ en PSV zijn afgelopen seizoen namelijk samen winnaar geworden van de Fair Play-prijs. Van de 38 clubs uit het betaalde voetbal hebben zowel PSV als AZ zich het afgelopen seizoen het sportiefst getoond. Beide teams haalden een gemiddelde van 8.12 punten.

Het Nationale-Nederlanden Fair Play-klassement komt tot stand op basis van punten die betaalde clubs krijgen voor onder meer hun spelopvatting, hun houding ten aanzien van de scheidsrechter en het gedrag van het publiek. PSV en AZ ontvangen van KNVB-sponsor Nationale-Nederlanden een geldbedrag van ieder ¤ 7.500,- dat dient te worden besteed aan een sociaal-preventief project van de clubs. Directeur Voetbalzaken Marcel Brands zal dit namens AZ in ontvangst nemen. PSV’s Algemeen Directeur Jan Reker vertegenwoordigt de landskampioen.

Red White Fanatics
AZ stelt het bedrag ter beschikking aan de Red White Fanatics, het sfeerteam van AZ.

Prijswinnaars afgelopen jaren
2003-2004: AZ
2004-2005: AZ
2005-2006: Feyenoord
2006-2007: AZ en PSV
Make klappers, not war *clapclapclap*
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:05:42 #295
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54314566
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Make klappers, not war *clapclapclap*
Die klappers... Wat heb ik daar een schurfthekel aan. Kende ze al voordat ze bij AZ kwamen en vond het toen al verschrikkelijke dingen!
Planning:
-
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:08:09 #296
55709 Stereotomy
pi_54314630
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:05 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Die klappers... Wat heb ik daar een schurfthekel aan. Kende ze al voordat ze bij AZ kwamen en vond het toen al verschrikkelijke dingen!
Darkroom.... je plaat hangt.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:14:20 #297
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54314768
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Darkroom.... je plaat hangt.
Hij hangt niet. Ik probeer niet meer te flamen/bashen op/over az. Ik geef mijn mening over klappers in het algemeen.
Planning:
-
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:45:21 #298
55709 Stereotomy
pi_54315556
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:14 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik probeer niet meer te flamen/bashen op/over az.
Wat lief van je!
pi_54315700
Klappers in het algemeen
pi_54318825
Molhoek mag terugkomen van LVG. Ik las het net op AZ.nl
Ze zullen hem nodig hebben, en idd ik vind ook dat Martens niet goed speelde de afgelopen wedstrijden. Wel klote voor hem
Met Schaars gaat het ook de verkeerde kant op, die is er nog maanden uit.
De cyste is groter geworden i.p.v. kleiner, dus daar kan AZ ook lang niet over geschikken.

Ze zullen het met Pocognoli proberen op te lossen denk ik, maar ik hoop op een grote naam tijdens de winterstop. Hoewel een 12de (nog) plek dat echt niet zal positief kunnen helpen..
pi_54318998
Ik snap niet dat ze Molhoek ooit verhuurd hebben. Schaars was nog een enorm twijfelgeval en Martens speelt helemaal niet graag op links. Molhoek deed het hartstikke goed in de voorbereiding en had wat mij betreft een basisplek verdiend. Nu is Schaars nog langer uit de roulatie, Martens langdurig geblesseerd en hebben we 'opeens' een probleem op links, al doet Poco het uitstekend. Af en toe heb ik het idee dat Van Gaal boekie zoek is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')